quote:
Op maandag 18 juli 2011 15:58 schreef ShevaJB het volgende:Mijn huidige contractstermijn (blackberry) is bijna afgelopen en ik zit eraan te denken om een iPhone 4 te nemen. Wat was voor jullie de voornaamste reden om een iPhone te nemen ipv een een andere smartphone zoals de HTC of een Samsung?
- De resolutie van het scherm
- De camera (alhoewel de Samsung Galaxy S II ook een goede camera heeft)
- Het design (HTC en Samsung maken toch veel gebruik van plastic/kunststof)
- Maar bovenal: iOS
iOS heeft talloze voordelen t.o.v. Android. Namelijk:
- iOS werkt vloeiender en soepeler
- iOS werkt gebruiksvriendelijker
- De apps uit de AppStore zijn van betere kwaliteit dan apps uit de Android Market
- De muziekapplicatie (iPod) is superieur aan alle Android apps. De geluidskwaliteit zelf is ook beter
Een iPhone werkt gewoon. Alles wat je met een iPhone kan, kan ook met een HTC of Samsung, maar in de praktijk gaat het gewoon net wat makkelijker bij de iPhone. Een paar voorbeelden:
- Exchange instellen. Ik heb het op zowel Android als iOS-toestellen gedaan, en bij iOS is het toch net wat makkelijker.
- Bluetooth. Verbinden met apparaten werkt op mijn iPhone altijd, bij Android-toestellen stuit ik toch vooral op veel geklooi om het aan de praat te krijgen.
- Backups. Bij elke sync maakt iTunes een back-up. Mijn iPhone had wat kuren tijdens de vakantie. Ik kom terug, restore de iPhone, en alle problemen zijn verdwenen. Ik zet de backup terug en het lijkt net alsof er niks is veranderd, behalve dat de problemen opgelost zijn. Bij een Android-toestel moet je dan een harde reset gaan uitvoeren en dingen apart backuppen, of een aparte backup app downloaden uit de Market. Werkt vast wel goed, maar fijner dan het backupsysteem van iTunes wordt het niet.
- Navigatie/TomTom. Voor Android heb je enkel Sygic wat in de buurt komt als het op offline maps aankomt. Dat werkt ook wel, alleen ook dan heb je vaak veel problemen. Sygic heeft bijv. in het verleden veel problemen gehad om werkend te krijgen op de Samsung Galaxy S. Daarnaast is de GUI van Sygic totaal anders dan die van Android, terwijl TomTom gewoon de iOS-stijl gebruikt. Om die reden werkt TomTom ook duizend keer eenvoudiger op een iPhone dan op een Android-toestel (naar mijn mening). Ook heeft TomTom op de iPhone ondersteuning voor het tegelijkertijd afspelen van muziek, daar waar op Android-toestellen de muziek gewoon door de spraakinstructies heen tettert.
- Tot slot is de mail-app op de iPhone is naar mijn mening veel beter dan de stock-Android app.
Dit zijn allemaal details die je niet uit specs kan halen. Hoeveel dual core processors en SAMOLED-schermen je ook gebruikt, dit zijn de voordelen waar ik dagelijks profijt van heb en waar ik echt niet meer zonder kan. iOS > Android, period.
[ Bericht 10% gewijzigd door TC03 op 18-07-2011 17:54:03 ]