abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99613805

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier!

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 23 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
Leeftijd: 20
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Sciter
Leeftijd: 17
BMI: 21 (188 cm, 73kg)
Regio: Mid-Friesland
Fiets: Look KG 156
Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km

nodisch18
Leeftijd: 30
Regio: Eindhoven
Fiets: Canondale Caad 9
Doel voor dit seizoen: Diekirch-Valkenswaard (±270km)

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
pi_99613838
Fipo.
pi_99613938
Ik snap niet waarom ie de foto van ultra_ivo niet kan weergeven, maar goed, er komt binnenkort toch een nieuwe OP. Misschien dat ik wel wat moois in elkaar probeer te zetten als ik tijd heb deze week.
pi_99613951
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:05 schreef Marurk het volgende:
Ik snap niet waarom ie de foto van ultra_ivo niet kan weergeven, maar goed, er komt binnenkort toch een nieuwe OP. Misschien dat ik wel wat moois in elkaar probeer te zetten als ik tijd heb deze week.
Daar was Pritt mee bezig toch?
pi_99613976
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:05 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Daar was Pritt mee bezig toch?
Oh ok, dat wist ik niet. Dan wachten we wel even af.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:18:45 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_99614350
@SuperWeber: ik sta van 9 tot kwart over 3 te verkeersposten bij het pitoreske plaatsje Grand Halleux, bij de klim van Wanne. Je weet wel :+ bij de kerk, waar jullie de Rue du Sculpteur Vincotte in draaien(denk ik). Er mag gezwaaid worden :7 want aan je benen alleen ga ik je niet herkennen lol

Of ergens tussen die plekken, route zegt:

Grand-Halleux 73 km
WANNE (max. 13%) 540 77km

[ Bericht 10% gewijzigd door Captain_Fabulous op 18-07-2011 12:25:34 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_99616924
Ja maar ik moet even het volgende topic openen anders kan ik de OP niet aanpassen. :P
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_99617023
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:37 schreef Pritt het volgende:
Ja maar ik moet even het volgende topic openen anders kan ik de OP niet aanpassen. :P
Onzin, je kan best vast een nieuw conceptje maken. Pleur het in een post en klungel vanaf daar verder. Sowieso staat de originele OP ergens op de Fokipedia.
pi_99617379
Zo; een regenjackje van Protective en overschoentjes van Rose besteld. Tegen het einde van de week binnen en dan is het ofwel mooi weer (zul je altijd zien :')) of kan ik de met m'n fietsje de regen in.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:06:37 #10
175950 Marurk
Baggeraar
pi_99618080
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo; een regenjackje van Protective en overschoentjes van Rose besteld. Tegen het einde van de week binnen en dan is het ofwel mooi weer (zul je altijd zien :')) of kan ik de met m'n fietsje de regen in.
Wat voor overschoentjes heb je besteld? Toch wel van die soigné witte he? :P
pi_99618270
Wij gaan binnenkort 2 dagen fietsen in Tecklenburg en ik vraag me af hoe je je het beste kunt navigeren door een onbekend gebied. We hebben geen navigatiesystemen voor op de fiets. Hoe doen jullie dat, zodat je niet steeds op de kaart moet kijken zonder te verdwalen en de leuke routes mee kan pakken.

Alvast bedankt!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_99618464
Gaan er nog mensen meedoen aan Luik Bastenaken Luik 29 juli? Ik wil meegaan doen maar trainen is de laatste tijd wel lastig met dit weer ;( Ik heb nog nooit 130 KM gefietst maar ik denk dat als ik in een rustig tempo rij het wel moet lukken. 85KM vorig jaar ging prima :D
  maandag 18 juli 2011 @ 14:17:28 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_99618467
Lijstje met plaatsnamen op je stuurstang plakken, en zo de bordjes volgen. Maar Duitsland zit proplvol mooie routes met bordjes, heb je dat al onderzocht?
  maandag 18 juli 2011 @ 14:18:02 #14
153506 Captain_Fabulous
pi_99618494
LBL op 29 juli? Weet je het zeker?
pi_99618631
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
LBL op 29 juli? Weet je het zeker?
30 juli :@
  maandag 18 juli 2011 @ 14:23:09 #16
153506 Captain_Fabulous
pi_99618635
pi_99618641
Oh kut het is al vol! Waarom is het zo snel vol? Vorig jaar kon ik de dag zelf nog inschrijven ;(
  maandag 18 juli 2011 @ 14:29:21 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_99618877
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:12 schreef Patroon het volgende:
Wij gaan binnenkort 2 dagen fietsen in Tecklenburg en ik vraag me af hoe je je het beste kunt navigeren door een onbekend gebied. We hebben geen navigatiesystemen voor op de fiets. Hoe doen jullie dat, zodat je niet steeds op de kaart moet kijken zonder te verdwalen en de leuke routes mee kan pakken.

Alvast bedankt!
Kijk een hier...http://www.adfc.de/routenfinder/Routensuche
pi_99619079
quote:
quote:
Ah nice, staan die routes met bordjes aangegeven?
  maandag 18 juli 2011 @ 14:37:19 #20
153506 Captain_Fabulous
pi_99619193
Meestal wel, Duitsland is erg goed met routebordjes, zeker voor de wat langere routes.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:55:59 #21
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99619987
quote:
Ben ook benieuwd naar je overschoentjes.. Waterdichte? Ik zoek namelijk nog :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_99620885
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:55 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd naar je overschoentjes.. Waterdichte? Ik zoek namelijk nog :)
+1
pi_99620936
Overschoentjes in de zomer?? Niets lekkerder dan de nattigheid gedurende een zomerse bui door je sok, langs je enkels naar je tenen te voelen lopen. Wordt in de zomer toch zo weer warm. Mijn overschoentjes (ultima oid) zijn waterdicht en isolerend en omdat mijn fiets en outfit, inc. zadel en lint, uit 2006 zijn niet meer soignee (zwart). Ik hoop dat het zwart na het wit weer in de mode komt...

Overigens voor de Fred die soms moeite heeft met motivatie, ik heb achteraf nog nooit spijt gehad van een fietstocht, ondanks kou, regen, wind et cetera (overigens nog nooit gevallen, dus daar kan ik niet over oordelen :@ ). Als ik mij dat bedenk als ik twijfel over wel of niet op de fiets gaan, dan is het dus gaan!
pi_99621039
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
Overschoentjes in de zomer?? Niets lekkerder dan de nattigheid gedurende een zomerse bui door je sok, langs je enkels naar je tenen te voelen lopen. Wordt in de zomer toch zo weer warm. Mijn overschoentjes (ultima oid) zijn waterdicht en isolerend en omdat mijn fiets en outfit, inc. zadel en lint, uit 2006 zijn niet meer soignee (zwart). Ik hoop dat het zwart na het wit weer in de mode komt...
Het is 16 graden gast... Die voeten van mij hoeven niet koud en doorweekt thuis te komen hoor :')
quote:
Overigens voor de Fred die soms moeite heeft met motivatie, ik heb achteraf nog nooit spijt gehad van een fietstocht, ondanks kou, regen, wind et cetera (overigens nog nooit gevallen, dus daar kan ik niet over oordelen :@ ). Als ik mij dat bedenk als ik twijfel over wel of niet op de fiets gaan, dan is het dus gaan!
Maar lekker op je gemakje blijven zitten spammen op Fok! is altijd wel makkelijker...
pi_99621154
Klaag er dan niet over!
pi_99621254
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
Klaag er dan niet over!
Als je toch eens m'n hele verhaal kende... En ja, ik hou er wel over op.
pi_99621321
Ga je vanavond nog fietsen Freddeh, het is immers je "vaste" fietsavond...?
  maandag 18 juli 2011 @ 15:24:53 #28
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99621384
quote:

Niet vanwege de kou, wel vanwege het vuil wat opspat samen met het regenwater.. Vorige keer waren m'n schoenen zwart ipv wit toen ik weer thuis was..
pi_99621430
Je hebt allerlei excuses om niet te gaan, maar op het moment dat je tijd hebt vrijgemaakt om te gaan fietsen, ga dan ook. Je krijgt er achteraf toch geen spijt van.

Tenzij je derde bal onderweg explodeert oid (niet dat ik over dat onderwerp wil aanmoedigen!).
pi_99621534
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:24 schreef Narcotical het volgende:
Niet vanwege de kou, wel vanwege het vuil wat opspat samen met het regenwater.. Vorige keer waren m'n schoenen zwart ipv wit toen ik weer thuis was..
Mijn ervaring met de laatste zomerse buien was dat deze zo heftig waren dat mijn schoenen, zowel als mijn fiets, zeiknat waren maar schoon! Alleen even afdrogen en indien nodig de ketting een beurt.

(en bovendien mijn outfit is al zwart .. :) )
  maandag 18 juli 2011 @ 15:31:03 #31
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99621629
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de laatste zomerse buien was dat deze zo heftig waren dat mijn schoenen, zowel als mijn fiets, zeiknat waren maar schoon! Alleen even afdrogen en indien nodig de ketting een beurt.
Na mijn laatste tocht door de regen waren m'n sokken en schoenen zwart ipv wit, m'n shirt en broek hadden zo'n mooie baggerstreep achterop mn rug en mn fiets zag eruit alsof ik er een veldrit mee had gemaakt.. De rit was echter geheel op de weg..
pi_99621829
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:31 schreef Narcotical het volgende:
Na mijn laatste tocht door de regen waren m'n sokken en schoenen zwart ipv wit, m'n shirt en broek hadden zo'n mooie baggerstreep achterop mn rug en mn fiets zag eruit alsof ik er een veldrit mee had gemaakt.. De rit was echter geheel op de weg..
Schoenen is even lastig ( in de praktijk trek ik ze aan, maakt niet uit hoe smerig/ stinkend), maar de rest van mijn kleding gaat na een rit linea recta de was in. Voordeel als je maar 2x per week rijdt en meer dan 2 setjes kleding hebt :) .
pi_99622035
Ik nam m'n schoenen vorig jaar als ik thuis kwam en drijfnat en goor was wel eens mee onder de douche. Als ze toch al doorweekt zijn kan het geen kwaad ze goed af te spoelen onder de douche.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:59:12 #34
130803 Gripper
Get a grip
pi_99622893
Effe iets niet-fiets gerelateerds hoor, voor fietsen is het nu toch pleurisweer. Ik ben namelijk zo trots op mezelf! mevrouw Gripper liet me pas weten dat ze het niet zo leuk zou vinden als ik in de vakantie elke dag wil fietsen, aangezien zij die hobby toch wat minder deelt.

Dus of we wat dingen konden uitzoeken die we allebei leuk vinden? Als we a.s. donderdag naar de Alpen gaan, dan gaan we dit keer echt-echt alleen maar naar het fietsen kijken(vrijdag op Alpe d'Huez), en ga ik niet "nu we er toch zijn" de alp opfietsen.

In plaats daarvan heb ik 2 andere projecten die al enkele jaren op mn to-do lijstje staan opgezocht:

De arete de la bruyere, dit stoere karbonkel (t is net een slapende stegosaurus)

een overschrijding van rechts naar links, over al die gendarmes (zo noemen ze zo'n rotspunt in Frankrijk).

en de aiguille dibona, een berg zoals ze m in tekenfilms ook afbeelden:

met een topje waar niet eens 1 persoon op past :)

Allebei "grote" routes, een eindje lopen vanaf de bewoonde wereld, en niet zoals in een sportklimgebied volledig voorzien van boorhaken. Je moet dus echt alles zelf doen, van tussenzekeringen tot standplaatsen aanleggen. Spannend, maar ook wel de meest pure & eerlijke vorm van klimmen natuurlijk. Zin in :)

@ pritt: nice legs :*
;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_99625047
Tof Gripper!

Deze overschoenen zijn t geworden:

http://www.rose.nl/artike(...)eat-short/aid:361145

Volgens de omschrijving winddicht en waterafstotend. Ga eens kijken hoe droog m'n voeten dan in de praktijk blijven. Mochten ze te snel vol lopen dan ga ik ze gebruiken voor de koudere dagen en ff verder zoeken. Voor deze prijs geen probleem imo :)

En niet soigne-wit dus Marurk. Maar soigne worden is met mijn lichaamsbeharing toch een verloren strijd, dus dat heb ik maar vast opgegeven ;)
pi_99625290
Gaaf Gripper!

Enneh, ik zou ook trots zijn op mevrouw Gripper, als ik jou was ;)
pi_99625317
Iemand wel eens een wesp in z'n helm gehad? :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 18 juli 2011 @ 17:02:46 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_99625450
Nee...hoe was het?
pi_99625506
Eventjes uit een ander topic:
quote:
Ben je aan t mountainbiken, vliegt er een wesp je helm in, dus ik spastisch op die helm slaan om dat beest dood te krijgen :'), steekt ie me en flikker ik van m'n fiets af. Maar verder was het weer goed knallen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 18 juli 2011 @ 17:04:56 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_99625544
Maar waarom sla je op je helm al dat kreng binnen zit dat heeft toch weinig zin?????
  maandag 18 juli 2011 @ 17:05:46 #41
153506 Captain_Fabulous
pi_99625582
Trwouwens _O_ voor de Gripper en z'n vakantie projectje.
pi_99625596
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar waarom sla je op je helm al dat kreng binnen zit dat heeft toch weinig zin?????
Wil ik je best uitleggen :P
Ik was aan t afdalen en dat beest zat er dus. Afremmen zou tijd in beslag nemen en ik wilde dat ding weghebben, dus ik dacht bij mezelf dat als ik op de helm zou slaan, dat de wesp geplet zou worden, uiteindelijk is dat ook gebeurd, maar wel nadat ie me stak :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_99625814
quote:
5s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:23 schreef nodisch18 het volgende:
Ga je vanavond nog fietsen Freddeh, het is immers je "vaste" fietsavond...?
De Freddeh-motivatie-crew _O_

Kom op Freddeh! :D Ik stap zo weer eens op de fiets. Lag nog genoeg werk maar dat ligt er morgen ook nog wel en als ik t oplos ligt er weer ander werk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 18 juli 2011 @ 17:16:03 #44
130803 Gripper
Get a grip
pi_99626019
@ Cafca: Ik ben ook trots op dr hoor! Het klimmen kost haar wat meer kracht dan het mij kost, maar ze komt wel bijna overal prima boven. Op de galibier ging ze tenslotte ook gewoon door op dr mountainbike :)
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 18 juli 2011 @ 17:16:52 #45
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99626046
Ik mag wel de fiets mee van mevrouw als we naar de Alpen gaan. Ze fiets namelijk zelf ook wel graag. ^O^

Heeft Horstjan al eens een tripverslag geschreven trouwens? Wel benieuwd hoe het hem is bevallen of moet Horstjan nog gaan?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 18 juli 2011 @ 17:55:59 #46
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_99627400
Het is hier droog. Zo meteen een stukje rijden denk ik. +/- 70km.

Hier gaat de fiets ook mee op vakantie alleen niet zown bergrijk gebied. Maar het is altijd leuk om ergens anders te fietsen.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
  maandag 18 juli 2011 @ 18:06:41 #47
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99627782
Zoiets gripper? Fijn wandelpad
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 18 juli 2011 @ 18:12:24 #48
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99627975
GAAAAAP.
pi_99630159
quote:
Ik zie dat iedereen daar routes neer kan zetten, ze lijken me dan niet goed aangegeven... ik denk dat het mis gaat als ik een kaartje meeneem..
  maandag 18 juli 2011 @ 19:16:59 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99630474
poepweer vandaag
pi_99633552
Even douchen, brb :P
pi_99634545
Zo, dat was lekker. En het bleef zowaar nog droog ook :) Niet heel ver gereden, 25km maar. Na 12,5km vol windkracht 5 tegen had ik het wel gezien en ben ik maar terug gaan rijden. Uiteindelijk heb ik de verloren tijd door de tegenwind niet meer goed kunnen maken, 26km/u gemiddeld. Jammer.
  maandag 18 juli 2011 @ 20:40:41 #53
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99634676
Het is toch 25 km Fred, beter dan thuis op je bank hangen ^O^
  maandag 18 juli 2011 @ 20:45:36 #54
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99634980
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef Freddeh het volgende:
Zo, dat was lekker. En het bleef zowaar nog droog ook :) Niet heel ver gereden, 25km maar. Na 12,5km vol windkracht 5 tegen had ik het wel gezien en ben ik maar terug gaan rijden. Uiteindelijk heb ik de verloren tijd door de tegenwind niet meer goed kunnen maken, 26km/u gemiddeld. Jammer.
Ach wat maakt dat gemiddelde uit. Goed dat je bent gegaan ^O^
.
pi_99635240
On the plus side;
• toch weer 70km tegen net boven de 30 in uur
• het was toch zeker 30 minuten droog
On the down side;
• het regende de rest van de 2u15m pijpestijlen :')
• weer een spaaknippel kapot van m'n Koga wielen. Laatste keer Hollandse zuinigheid, volgende fiets wordt Duitse degelijkheid.

Goed bezig Fred *O*
  maandag 18 juli 2011 @ 20:55:39 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_99635600
Eind juli de West Betuwe Tour fietsen. 180km en best nog aardig wat hoogtemeters. :)

Goede training voor de Tour for Life van eind augustus. Hopelijk gaat dat beter dan de Steven Rooks van vorige maand. Dat viel tegen met wat weinig trainingsuren. :')
pi_99635645
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:49 schreef FJD het volgende:
On the plus side;
• toch weer 70km tegen net boven de 30 in uur
• het was toch zeker 30 minuten droog
On the down side;
• het regende de rest van de 2u15m pijpestijlen :')
• weer een spaaknippel kapot van m'n Koga wielen. Laatste keer Hollandse zuinigheid, volgende fiets wordt Duitse degelijkheid.

Goed bezig Fred *O*
Jij zit toch in Rotterdam? Ik heb hier geen druppel gehad in Dordt :?

Oh, enne... Thanks guys :)
pi_99635690
quote:
Zo, dat was lekker. En het bleef zowaar nog droog ook :)
Goed bezig Freddeh! *O*
pi_99636005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:56 schreef Freddeh het volgende:
Jij zit toch in Rotterdam? Ik heb hier geen druppel gehad in Dordt :?

Oh, enne... Thanks guys :)
Rotterdam - Gouda - Rotterdam. Wel tussen 17:00 en 19:00 gereden.
pi_99636105
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Rotterdam - Gouda - Rotterdam. Wel tussen 17:00 en 19:00 gereden.
Duidelijk. Toen ik om 17:00 naar huis reed regende het inderdaad van Z'meer tot aan Dordrecht.
pi_99636510
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef Freddeh het volgende:
Duidelijk. Toen ik om 17:00 naar huis reed regende het inderdaad van Z'meer tot aan Dordrecht.
En niet even waarschuwen hè :')

Wat zou het ongeveer kosten om een heel wiel opnieuw te laten spaken? Ik dacht ook even aan Fulcrum 3 maar met 300,- vind ik dat nogwel een investering zeg maar..
  maandag 18 juli 2011 @ 21:13:52 #62
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99636721
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat zou het ongeveer kosten om een heel wiel opnieuw te laten spaken? Ik dacht ook even aan Fulcrum 3 maar met 300,- vind ik dat nogwel een investering zeg maar..
Geen garantie meer?
.
pi_99636732
quote:

[..]

Moet je even bellen met Zoran, weet je zeker dat je perfecte kwaliteit hebt. Als je wil heb ik nog wel een tijdelijke CXP22 voor je liggen?
Denk overigens wel dat die R3's het waard zijn, je hebt geen idee hoe blij ik ben met m'n R7's.

*en nee, niet even waarschuwen. Wist ik veel hoe laat je wilde gaan fietsen, en welke kant op :')
  maandag 18 juli 2011 @ 21:21:29 #64
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637117
Ik ben ook blij met m'n Cosmic Elite's.

Zal ik nog maar even een foto posten dan? :9

Omdat ik weet dat jullie daarvan genieten! :*

Heb er nu 4000 opzitten dit seizoen trouwens.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:23:17 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99637247
quote:

Hangt er vanaf welke velg er in moet, hoeveel spaken er in zitten, en wat voor kwaliteit spaak je wilt.
Gewoon double butted RVS en rond
zwart double butted rond
aero
zwart en aero

Normaal gesproken voor 32/36 spaaks wielen is een velg 50/60 Euro, ong. een euro per spaak(afhankelijk van wat je wilt) + 25.- arbeid. Maar dan moet je lagering van je naaf nog goed zijn en van de body ook anders komen die kosten er ook nog bij.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:31:11 #66
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637643
Ik moet m'n band verwisselen, maar ben te lui. Kaas, doe jij 't eens ff? :+
pi_99637662
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:21 schreef Oksel het volgende:

[ afbeelding ]

Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_99637710
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Passen er prima op hoor. Prima afmetingen en diktes. Ik zie het probleem niet :+
  maandag 18 juli 2011 @ 21:33:16 #69
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637761
quote:

[..]

quote:

[..]

't Was ff uitmeten met het stuurlint, maar 't paste net. En qua zadel; moest de boutjes inderdaad wat losser draaien, maar daardoor past het wel.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:33:35 #70
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637781
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:32 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Passen er prima op hoor. Prima afmetingen en diktes. Ik zie het probleem niet :+
GMTA
  maandag 18 juli 2011 @ 21:33:49 #71
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99637793
quote:

[..]

Ik vind niks mis met de kleur van Oksels zadel en stuurlint.. Alleen dat zadel heeft zo'n lelijke vorm :P
  maandag 18 juli 2011 @ 21:34:48 #72
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637838
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:33 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik vind niks mis met de kleur van Oksels zadel en stuurlint.. Alleen dat zadel heeft zo'n lelijke vorm :P
Slurfsleuf!
  maandag 18 juli 2011 @ 21:35:24 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99637855
quote:

Wel als er ook wit zwarte bandjes op zitten
  maandag 18 juli 2011 @ 21:35:30 #74
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637860
Zadel zit er nu rechter op btw. En wat verder naar voren.

Kaas, wat was die site ook al weer met al die pasmaten dat je je fiets beter kan afstellen? Ik heb wat last van de bovenrug.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:35:56 #75
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99637880
hmmm hebben we die aandachtsgeile hoer weer met z'n vouwfiets....... :W
.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:36:01 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99637885
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:35 schreef Oksel het volgende:
Zadel zit er nu rechter op btw. En wat verder naar voren.

Kaas, wat was die site ook al weer met al die pasmaten dat je je fiets beter kan afstellen? Ik heb wat last van de bovenrug.
Geen idee, is dat niet van eentwee ofwa?
  maandag 18 juli 2011 @ 21:37:18 #77
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637943
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:35 schreef Yankee het volgende:
hmmm hebben we die aandachtsgeile hoer weer met z'n vouwfiets....... :W
JALOERS! Maar ben blij dat je zo lekker hapt.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:37:41 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99637969
Ik post m'n benen tenminste niet. 8-)
  maandag 18 juli 2011 @ 21:38:48 #79
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99638024
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:37 schreef Oksel het volgende:

[..]

JALOERS! Maar ben blij dat je zo lekker hapt.
Daar doe ik het voor
.
pi_99638090
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:13 schreef Yankee het volgende:
Geen garantie meer?
Vast wel, dit is al de derde keer dat t gebeurt nml. maar ja t wordt de rest vd week mooi weer en Hopmans is compleet uit de richting. Dan kan ik wachten dat t op termijn goed komt of er 30,- insteken en alle spaaknippels vervangen. Dan ben ik ook van het gezeik af.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:40:26 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99638095
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:37 schreef Oksel het volgende:
Ik post m'n benen tenminste niet. 8-)
Gelukkig niet, ik hoef die harige kwabben niet op mijn screen. :{w
  maandag 18 juli 2011 @ 21:42:10 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99638193
Vrouwen en wielrenners zien er beter uit als ze goed geschoren zijn.
pi_99638351
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
Vrouwen en wielrenners zien er beter uit als ze goed geschoren zijn.
pi_99638958
quote:
^O^
pi_99639072
quote:

[..]

Volgens mij was ik 18 euro kwijt voor de spaken en 35 voor arbeid bij kwaliteits FM te Scheveningen. Viel mij mee!
  maandag 18 juli 2011 @ 22:05:11 #86
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99639636
Niet blijven doorkloten met wielen, weggegooid geld.
pi_99640054
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:40 schreef FJD het volgende:

[..]

Vast wel, dit is al de derde keer dat t gebeurt nml. maar ja t wordt de rest vd week mooi weer en Hopmans is compleet uit de richting. Dan kan ik wachten dat t op termijn goed komt of er 30,- insteken en alle spaaknippels vervangen. Dan ben ik ook van het gezeik af.
Welke wielen zitten er nu in?
pi_99641705
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Welke wielen zitten er nu in?
Geen idee, Koga heeft er zelf iets ingemikt. Dat wist ik van tevoren maar voor dat budget had ik wel kwaliteit verwacht :P
pi_99644041
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:05 schreef Oksel het volgende:
Niet blijven doorkloten met wielen, weggegooid geld.
350,- voor een vergelijkbare set+ vind ik nogal een uitgave eigenlijk. Dan zit ik iig in de categorie Ultegras/Ksyrium/Fullcrum 3. Iets daaronder wordt een beetje een belediging :P

Hmmm kan op een plek waar ik in de buurt kom kan ik voor 275,- een set Kyrsium Equipes of Ultegras oppikken. Any thoughts? :P

[ Bericht 13% gewijzigd door FJD op 18-07-2011 23:43:33 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 23:44:12 #90
148059 Pritt
Atheïst
pi_99645196
Vandaag mijn laatste 2 verstandskiezen getrokken, weer 4 dagen niet fietsen.
pi_99647471
Is iemand hier bekend met de fietsen van het Tilburgse Blade? Vroeger bekend onder de Noordman, heb een fiets van dat merk op t oog, maar geen ervaring met het merk.
pi_99649698
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:21 schreef Oksel het volgende:

[ afbeelding ]

Mooie fiets maar steekt die zadelpen niet te ver uit het frame? Of is het zo'n sloping frame? Persoonlijk hou ik niet zo van slooping frames. Witte zadel en stuurlint oogt lekker fris.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 01:51:59 #93
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_99649920
Vandaag van de fysio te horen gekregen dat ik deze week toch weer wat uitersten van de knie mag opzoeken *O*
Precies op tijd voor ik zaterdag naar Frankrijk vertrek. *O*
pi_99652434
Hey Fred, goed dat je bent gegaan, ik ga vanavond, morgen en donderdag twijfel ik om te trainen of om naar club te gaan.
Haters gonna hate.
pi_99652518
Klote, gisteren na 50km begon de binnenkant van mijn linkerknie op te spelen. Ben maar heel rustig naar huis gepeddeld. Ook nu voel ik de knie nog :{

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Normaal gesproken heb ik nooit klachten. Ik fiets zeer licht dus overbelasting kan het haast niet zijn.
pi_99652777
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooie fiets maar steekt die zadelpen niet te ver uit het frame? Of is het zo'n sloping frame? Persoonlijk hou ik niet zo van slooping frames. Witte zadel en stuurlint oogt lekker fris.
Nee, Oksel is de drop-god. Hij rijdt met asociaal veel saddle-to-bar-drop, maar voor hem werkt het goed :)
pi_99652829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 07:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Hey Fred, goed dat je bent gegaan, ik ga vanavond, morgen en donderdag twijfel ik om te trainen of om naar club te gaan.
De postzegel club? ;) Het schijnt vanavond wel aardig te zijn, het waait in ieder geval niet meer zo hard als gisteravond. Ik vond 25km wel genoeg ook met die wind, ben op een gegeven moment nog ergens een dijkje in gedraaid en nog een stuk tegen de wind in gaan stoempen. Na een km of 2 vond ik dat ook wel weer leuk en ben ik weer afgeslagen naar het volgende dijkje in tegenovergestelde richting.
Bizar eigenlijk dat je zoveel km's kan maken in de polder, zónder dat je van 'het eiland' af gaat.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 08:57:27 #98
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99653020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee, Oksel is de drop-god. Hij rijdt met asociaal veel saddle-to-bar-drop, maar voor hem werkt het goed :)
:D

Ik rij vrijwel nooit onder in de beugels, omdat ik, als ik m'n handen op de remmen heb al diep genoeg zit. En aan die houding ben ik gewend. Alleen in afdalingen rij ik onder in de beugels.
pi_99653190
Ik kan niet te lang zo diep in de beugels zitten. Heb veel minder drop, maar vind het ook alleen lekker als je vol tegenwind hebt of afdaalt. Behalve dat zit m'n buik in de weg als ik in de beugels ga :')
pi_99653658
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:11 schreef nodisch18 het volgende:
Klote, gisteren na 50km begon de binnenkant van mijn linkerknie op te spelen. Ben maar heel rustig naar huis gepeddeld. Ook nu voel ik de knie nog :{

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Normaal gesproken heb ik nooit klachten. Ik fiets zeer licht dus overbelasting kan het haast niet zijn.
1) Kou
2) Verkeerde houding / verkeerde afstelling schoenplaatje
3) Stiekem toch overbelasting
4) Combinatie van bovenstaanden
pi_99653678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:57 schreef Oksel het volgende:

[..]

:D

Ik rij vrijwel nooit onder in de beugels,
Nee, dat snap ik. Dan sta je bijna op je kop.
pi_99654022
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:11 schreef nodisch18 het volgende:

Misschien juist doordat je te licht rijdt dat je hem overbelast. Waar zit de pijn, vóór de knie, of áchter?
pi_99654072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:55 schreef Freddeh het volgende:

[..]
Waar zit de pijn, vóór de knie, of áchter?
Naast de knie :7

Beetje rechtsvoor, binnenzijde linkerknie
pi_99654102
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:57 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Naast de knie :7

Beetje rechtsvoor, binnenzijde linkerknie
Klinkt als een verkeerde afstelling van je schoenplaatje. Mogelijk dat je zadel iets gedraaid zit in plaats van perfect recht. Rechter knie doet geen pijn?
pi_99654404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:59 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Klinkt als een verkeerde afstelling van je schoenplaatje. Mogelijk dat je zadel iets gedraaid zit in plaats van perfect recht. Rechter knie doet geen pijn?
Nope, een verkeerd afgesteld schoenplaatje zou kunnen. Normaal heb ik speling maar gisteren merkte ik dat de schoen vast zat. Misschien wat vuiligheid ofzo.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:16:19 #106
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99654494
Zadels zet je niet eens perfect recht, tenminste, ik weet dat sommigen hem afstellen op 'linksdragend / rechtsdragend'. Maar daar weet Kaas vast meer van.
pi_99654521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:16 schreef Oksel het volgende:
Zadels zet je niet eens perfect recht, tenminste, ik weet dat sommigen hem afstellen op 'linksdragend / rechtsdragend'. Maar daar weet Kaas vast meer van.
Klopt, normaal gesproken staat je zadel exact recht en vanaf daar begin je met bijstellen indien nodig. Ik had dat met die Brooks ook, moest altijd ietsjes naar links gedraaid zijn, 1 á 2 mm ofzo. Nu met m'n nieuwe zadel ben ik middendragend, dat snap jij ook wel ;) Slurfsleuf ftw!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:23:16 #108
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_99654647
Echte kerels wikkelen hun slurf gewoon om het zadel :+
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_99654751
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:23 schreef SuperWeber het volgende:
Echte kerels wikkelen hun slurf gewoon om het zadel :+
Mensen dénken altijd dat ik een dikke buik heb... mag je raden waar ík hem omheen wikkel :+
pi_99654809
Heren heren, zullen we het over tieten hebben in plaatsen van over jullie slurven?
pi_99654879
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:29 schreef nodisch18 het volgende:
Heren heren, zullen we het over tieten hebben in plaatsen van over jullie slurven?
Goed punt, we hebben in dit topic nog geen fietsbabe staan :D
pi_99654912

:*
pi_99654951
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:34 schreef nodisch18 het volgende:
[ afbeelding ]

_O_

Uit eigen collectie?
pi_99654956
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:34 schreef nodisch18 het volgende:
[ afbeelding ]

Geen wielrenster, sorry :N
pi_99655059
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Geen wielrenster, sorry :N
Het gaat om die kont!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:40:12 #116
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99655082
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Het gaat om die kont!
Ook daar vind ik persoonlijk weinig aan :')
pi_99655120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Sjezoes, heb jij het liever over mannenslurven of wat?
pi_99655142
quote:

[..]

In ieder geval wél een matchend stringetje. Hoe vaak zie je niet dat ze er een zwart of ander-kleurig stringetje onder hebben. Of er bovenuit.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:42:55 #119
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99655160
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:41 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ook niet nee.. Maar dit was gewoon niet helemaal mijn smaak :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

In ieder geval wél een matchend stringetje. Hoe vaak zie je niet dat ze er een zwart of ander-kleurig stringetje onder hebben. Of er bovenuit.
Dat dan weer wel inderdaad
pi_99655241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ook niet nee.. Maar dit was gewoon niet helemaal mijn smaak :P

[..]

Dat dan weer wel inderdaad
Liep hier laatst eentje rond op kantoor in een witte linnen broek, met een wit stringetje eronder, en dan van die billen waar je bijna een kopje thee op kunt parkeren :9~
pi_99655323
quote:

[..]

Wtf, ...

Homo?
pi_99655401
quote:
En ja hoor:

quote:
‘Extreem nat weer is voorbij'
Laatste update: 19 juli 2011 09:27 info
AMSTERDAM – Er is plotseling een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Meteorologen van Weerplaza voorspellen op de lange termijn zelfs een flinke verbetering van het weer.
:')
pi_99655440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En ja hoor:

[..]

_O_ Hilarisch zoiets :') Het zou mij ook zo kunnen overkomen hoor, ligt niet aan jou. Gisterochtend dachten ze overigens nog dat het heel de week hard zou regenen, en vanochtend scheen opeens onverwachts de zon.
Hoe ze nu opeens op lange termijn een weersverbetering kunnen voorspellen is mij dan ook een raadsel overigens.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:56:24 #124
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99655542
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:47 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Wtf, ...

Homo?
Zucht.. Kijk 2 posts boven je ;)

quote:

[..]

En ja hoor:

[..]

Had je eerder moeten kopen, dan was het vorige week al droog geweest :P
pi_99655611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:56 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Zucht.. Kijk 2 posts boven je ;)

[..]

Had je eerder moeten kopen, dan was het vorige week al droog geweest :P
Idd. Aan het begin van de volgende regenperiode ga ik spatborden aanschaffen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:06:28 #126
153506 Captain_Fabulous
pi_99655818
Die foto wordt op m'n werk geblocked...ik zie niets! Alternatief? Ik wil wel mee kunnen praten als er eindelijk eens een lekker wijf gepost wordt! Het is al zo afzien hier met al die harige mannepoten die jgeplaatst worden!
pi_99655878
quote:

[..]

En ja hoor:

[..]

Nou bedankt, Knut! :*
pi_99656464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:41 schreef Freddeh het volgende:

[..]

De postzegel club? ;) Het schijnt vanavond wel aardig te zijn, het waait in ieder geval niet meer zo hard als gisteravond. Ik vond 25km wel genoeg ook met die wind, ben op een gegeven moment nog ergens een dijkje in gedraaid en nog een stuk tegen de wind in gaan stoempen. Na een km of 2 vond ik dat ook wel weer leuk en ben ik weer afgeslagen naar het volgende dijkje in tegenovergestelde richting.
Bizar eigenlijk dat je zoveel km's kan maken in de polder, zónder dat je van 'het eiland' af gaat.
Nee naar de Mol mee doen met de donderdagavond competitie. Ja nu kan dat wel nu het grind weer plat gereden is. Vanavond gaan we voor de 80km.
Haters gonna hate.
pi_99656494
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:41 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ja ik wel om eerlijk te zijn dus kom maar op :P
Haters gonna hate.
pi_99656655
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:33 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Nee naar de Mol mee doen met de donderdagavond competitie. Ja nu kan dat wel nu het grind weer plat gereden is. Vanavond gaan we voor de 80km.
Dat grind is overigens niet overal gedaan... Kwam opeens een dijkje op vol in het grind, ben meteen gekeerd en teruggegaan.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:46:30 #131
175950 Marurk
Baggeraar
pi_99656934
quote:
9s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:44 schreef Pritt het volgende:
Vandaag mijn laatste 2 verstandskiezen getrokken, weer 4 dagen niet fietsen.
Ik moet dat eigenlijk ook laten doen, maar heb er geen zin in omdat dan m'n hele vakantie naar de klote is. :') Ik doe het wel volgend jaar ofzo...
Wat was de reden dat jouw verstandskiezen eruit moesten? Gewoon preventief of had je er last van? Bij mij zijn er twee nog niet echt goed doorgekomen, maar de tandarts wil ze wel al eruit hebben (puur preventief), maar dan moet er veel gesneden worden bij de kaakchirurg en daar heb ik niet zo'n zin in. Waarom zou ik dan niet gewoon nog even een klein jaartje wachten? Heb er nu immers helemaal geen last van...
pi_99657496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die foto wordt op m'n werk geblocked...ik zie niets! Alternatief? Ik wil wel mee kunnen praten als er eindelijk eens een lekker wijf gepost wordt! Het is al zo afzien hier met al die harige mannepoten die jgeplaatst worden!
En dat wordt niet geblocked bij jou?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:06:43 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99657622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:46 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik moet dat eigenlijk ook laten doen, maar heb er geen zin in omdat dan m'n hele vakantie naar de klote is. :') Ik doe het wel volgend jaar ofzo...
Wat was de reden dat jouw verstandskiezen eruit moesten? Gewoon preventief of had je er last van? Bij mij zijn er twee nog niet echt goed doorgekomen, maar de tandarts wil ze wel al eruit hebben (puur preventief), maar dan moet er veel gesneden worden bij de kaakchirurg en daar heb ik niet zo'n zin in. Waarom zou ik dan niet gewoon nog even een klein jaartje wachten? Heb er nu immers helemaal geen last van...
En dan komt het volgend jaar weer niet uit, dus dan nog maar een jaar uitstellen. En dan is opeens je gebid scheefgegroeid :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_99657922
Bij mij zeikt de tandarts er al jaren over. Als ik doorvraag dan is erniet echt een reden voor het moment. Crisis bij de tandartsen zeker? :')

Ik heb hem gezegd dat als er iets zeer gaat doen dat ik dan terug kom. Ik wil geen onnodig gesnij in mijn lijf.
pi_99658717
Vind het ook raar hoor, dat verstandskies geneuzel. Bij mij roept hij ook te pas en te onpas dat:
1) Die verstandskiezen er uit moeten als ik niet goed poets.
2) Ik een prima gebit heb.

Make up your mind!
pi_99658954
Iemand wel eens gereisd met TGV + racefiets?? Ik zit in de Alpen maar ik heb heimwee!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:48:56 #137
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99658968
Zelf niet gedaan, maar heb weleens gehoord dat je dan je fiets helemaal in moet pakken enzo.. Overigens hoop ik dat je sarcastisch bent, want ik zou lekker blijven zitten
pi_99659024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:48 schreef Narcotical het volgende:
Zelf niet gedaan, maar heb weleens gehoord dat je dan je fiets helemaal in moet pakken enzo.. Overigens hoop ik dat je sarcastisch bent, want ik zou lekker blijven zitten
Kan er niets aan doen, heb gewoon heimwee. Ook omdat ik hier aan couchsurfing doe en telkens bij andere mensen slapen. Beetje onrustig. Volgend jaar hoop ik mijn rijbewijs te hebben en een huisje te huren.

Anyway, klopt volgens mij dat je je fiets altijd moet inpakken, fietshoes, max. 120x90cm. Beetje gedoe want dan moet ik wel behoorlijk wat eraan demonteren.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:52:08 #139
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99659054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Kan er niets aan doen, heb gewoon heimwee. Ook omdat ik hier aan couchsurfing doe en telkens bij andere mensen slapen. Beetje onrustig. Volgend jaar hoop ik mijn rijbewijs te hebben en een huisje te huren.

Anyway, klopt volgens mij dat je je fiets altijd moet inpakken, fietshoes, max. 120x90cm. Beetje gedoe want dan moet ik wel behoorlijk wat eraan demonteren.
Volgens mij red je die afmetingen wel als je gewoon de wielen eruit wipt en even je stuur dwars zet.. ;)
pi_99659129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dan beter de normale (niet TGV) nachttrein pakken. Daar heb je speciale wagons voor je fiets, hoefde niet gedemonteerd te worden oid.

Edit:

quote:
Taking bicycles on EuroCity
If you want to take a bicycle onboard a EuroCity train between Italy and Switzerland youll need to book a space for it regardless of whether its fully assembled or can be folded up and put in a bike bag.

How do I book a bicycle space?
Unfortunately were unable to make reservations for bicycle spaces on EuroCity services, so youll need to arrange this at your departure station.
Hoef je em dus idd niet te demonteren.
pi_99659301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:38 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat grind is overigens niet overal gedaan... Kwam opeens een dijkje op vol in het grind, ben meteen gekeerd en teruggegaan.
Ow waar lag dat nog dan? Wind is zuidwest dus wordt richting Willemstad.
Haters gonna hate.
pi_99659367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dan beter de normale (niet TGV) nachttrein pakken. Daar heb je speciale wagons voor je fiets, hoefde niet gedemonteerd te worden oid.

Edit:

[..]

Hoef je em dus idd niet te demonteren.
Ik kan niet echt een nachttrein vinden naar waar ik ben, namelijk bij Chambery in de buurt. Wel Zwitserland enzo. Maar om nu eerst naar Basel te gaan, is ook zo'n gedoe...er is wel een TGV Chambery-Parijs en een Thalys Parijs-Amsterdam, wat me een goede verbinding lijkt...alleen wel 200 euro samen.
pi_99659607
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik kan niet echt een nachttrein vinden naar waar ik ben, namelijk bij Chambery in de buurt. Wel Zwitserland enzo. Maar om nu eerst naar Basel te gaan, is ook zo'n gedoe...er is wel een TGV Chambery-Parijs en een Thalys Parijs-Amsterdam, wat me een goede verbinding lijkt...alleen wel 200 euro samen.
Kan op dit moment idd ook weinig nachttreinen in de alpen vinden. Dat is misschien meer voor de winter..
pi_99659835
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:00 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ow waar lag dat nog dan? Wind is zuidwest dus wordt richting Willemstad.
Richting Willemstad komt wel goed, dat grind lag echt bij de dijkjes achter Stadspolders, richting de Biesbosch zeg maar.
pi_99659861
Ik zit te twijfelen tussen de Polar CS600x en de Garmin Edge 500. Iemand ervaring met deze aparaatjes en wat zijn de voor/nadelen? Hoe is de meegeleverde software van Garmin?

Voordeel van Garmin is dat ze de cadans en speedmeter in 1 hebben.
pi_99659877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Houd er dan ook nog rekening mee dat je dan in Parijs van Gare de Lyon naar Gare du Nord moet.
Kan met de metro, of op de fiets, lijkt me allebei niet echt een pretje.....
pi_99659985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef cafca het volgende:

[..]

Houd er dan ook nog rekening mee dat je dan in Parijs van Gare de Lyon naar Gare du Nord moet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef cafca het volgende:

[..]

In een uur tijd inderdaad.... maar toen ik naar Parijs fietste vanuit Amsterdam ben ik al over de D932 gekomen, een lange rechte weg van iets van 60km richting Parijs met vluchtstroken en een speedlimit van iets van 100km/uur op sommige stukken. Die komt uiteindelijk uit in hartje Parijs. Vandaar ben ik naar Zuid-Parijs gereden, door de stad. Dus op zich moet dat wel lukken ;)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:23:41 #148
153506 Captain_Fabulous
pi_99660205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:48 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand wel eens gereisd met TGV + racefiets?? Ik zit in de Alpen maar ik heb heimwee!!
Qua fiets + trein is het best dramatisch. In de TGV's moet je vaak je fiets uit elkaar slopen en in een hoes doen, al zijn er ook TGV's waar ze een normale plek hebben voor fietsen, maar dan moet je een reisburo hebben die snapt hoe ze die moeten boeken.
1 van de weinig nachttreinen die een fietsenwagon heeft, is de nachttrein Amsterdam-Zurich. Daar hang je je fiets in het rek(aan het voorwiel) en kun je gewoon een couchette boeken of een slaapstoel.
Als je al in de alpen zit, zou ik dat doen. Ik ben in mei voor 100 euro van Amsterdan naar Basel gereden, en 50 euri weer terug, had ik mazzel met een kortingstarief.
pi_99660320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Qua fiets + trein is het best dramatisch. In de TGV's moet je vaak je fiets uit elkaar slopen en in een hoes doen, al zijn er ook TGV's waar ze een normale plek hebben voor fietsen, maar dan moet je een reisburo hebben die snapt hoe ze die moeten boeken.
1 van de weinig nachttreinen die een fietsenwagon heeft, is de nachttrein Amsterdam-Zurich. Daar hang je je fiets in het rek(aan het voorwiel) en kun je gewoon een couchette boeken of een slaapstoel.
Als je al in de alpen zit, zou ik dat doen. Ik ben in mei voor 100 euro van Amsterdan naar Basel gereden, en 50 euri weer terug, had ik mazzel met een kortingstarief.
Dus snel de fiets naar geneve, daar de trein naar basel en dan de nachttrein naar utrecht, kun je morgenochtend weer in je eigen bedje uitslapen :7
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:29:30 #150
153506 Captain_Fabulous
pi_99660410
Of, even kijken of er een nachttrein vanuit Parijs gaat die geen TGV is, en nog wel een fietsplek heeft, naar Antwerpen bijvoorbeeld als die trein nog bestaat, en dan daar de trein naar Roozendaal en daar weer verder. is wel veel wat overstappen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:08:49 #151
153506 Captain_Fabulous
pi_99661927
Pas je wel een beetje op tijdens de vakantie Gripper?
pi_99662038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Pas je wel een beetje op tijdens de vakantie Gripper?
En mocht je het overleven, doe het dan in stijl door een tijdje op je gat te gaan zitten bij een riviertje en zeggen dat je verdwaald bent. Haal je iig nog het nationale nieuws ;)
pi_99663840
Vanmiddag Ultegra velgen halen *O* Vanavond meteen weer fietsen *O*
pi_99663956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:56 schreef FJD het volgende:
Vanavond sollicitaties de deur uit doen en nog wat verkochte artikelen verzenden (kan zo wel m'n eigen bedrijf beginnen, wat een centen verdien ik tegenwoordig zeg :D ). Ook belangrijk.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:08:31 #155
27167 SuperWeber
pi_99666976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Patroon het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen de Polar CS600x en de Garmin Edge 500. Iemand ervaring met deze aparaatjes en wat zijn de voor/nadelen? Hoe is de meegeleverde software van Garmin?

Voordeel van Garmin is dat ze de cadans en speedmeter in 1 hebben.
Ik zou alleen al vanwege de hoogtemeter voor de Polar gaan. Op GPS gebaseerde hoogtemetingen is bijna hetzelfde als natte vingerwerk...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_99667045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik zou alleen al vanwege de hoogtemeter voor de Polar gaan. Op GPS gebaseerde hoogtemetingen is bijna hetzelfde als natte vingerwerk...
Hoogtemeter is voor mij niet belangrijk.
pi_99667406
Ik heb hem ingesteld op hoogtecorrectie via garmin connect. Dan pakt hij de googlemaps hoogte, oftewel werkelijke hoogte.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:58:29 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99671431
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:10 schreef Patroon het volgende:

Hoogtemeter is voor mij niet belangrijk.
Je kan 'm ook gebruiken als barometer
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:59:43 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99671472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:56 schreef FJD het volgende:
nooit van gehoord
pi_99671575
Bandjes nog steeds niet binnen...Moet ik dan op houten banden fietsen, is dat wat die duitsers willen?!?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:05:42 #161
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99671639
Iedereen een sms en/of tweet gestuurd of ze vanavond willen fietsen, weer reageert niemand :')
De mieten gaan zeker weer hardlopen vanavond.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:26:20 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99672249
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
Iedereen een sms en/of tweet gestuurd of ze vanavond willen fietsen, weer reageert niemand :')
De mieten gaan zeker weer hardlopen vanavond.
Je hebt de verkeerde matties
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:01:36 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99673445
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je hebt de verkeerde matties
Zeker.

En nu fietsen dan maar :)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:02:46 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99673480
40 km fietsen, na het avondeten, reserve eten mee?
pi_99673774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
40 km fietsen, na het avondeten, reserve eten mee?
Hoogstens wat snoep voor noodgevallen.
pi_99673969
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

nooit van gehoord
Wieluhhhhh ;)
pi_99676120
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:16 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Wieluhhhhh ;)
Idd :{w

Als ik afgezeken wil worden over het correct gebruik van termen dan open ik wel een topic op Tweakers :')

Simpele 6700 wielset, 175,- zgan gekocht. Net er onder gezet en stukje mee gefietst. Voor t gevoel gaat t natuurlijk direct veel harder :') Wel jammer dat t geen witte velgen zijn maar ja dan had ik 100,- extra voor Ksyrium Equipes neer moeten leggen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:59:05 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99677905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoogstens wat snoep voor noodgevallen.
Had maar een banaan meegenomen. En dat is zonde om mee terug te nemen :9
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Als ik afgezeken wil worden over het correct gebruik van termen dan open ik wel een topic op Tweakers :')

Simpele 6700 wielset, 175,- zgan gekocht. Net er onder gezet en stukje mee gefietst. Voor t gevoel gaat t natuurlijk direct veel harder :') Wel jammer dat t geen witte velgen zijn maar ja dan had ik 100,- extra voor Ksyrium Equipes neer moeten leggen.
Ach, als je er wat op terug wilt zeggen kan je altijd vragen van wat soort materiaal hun zadelpen is gemaakt.

Aluminium? Wat is dat? Bedoel je soms AlMg3? Staal? Bedoel je soms S355? B-)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:09:10 #169
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99678351
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik zeik je niet af dude, ik snap gewoon niet wat je bedoelde. Je had 't over velgen terwijl je wielen bedoelde.
Dat ik überhaubt al moeite doe om je wazige omschrijving te oncijferen, mag je als oprechte interesse opvatten.
pi_99678705
Lol ik haalde m'n fiets vandaag een uitelkaar om eens goed schoon te maken, bleek m'n achterpad los te zitten ;')

Vandaar dat het schakelen af en toe wat slecht ging :')

Zijn er hier trouwens nog mensen die starten in het na-Tour criterium
van Boxmeer?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:22:28 #171
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99679000
90km gefietst, ging weer hard. Zat mooi voorin elke keer bij de sprintjes.. en kon mooi wat kopwerk pakken. #tevreden.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:24:36 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99679124
35 km met 30.2 km/uur gem.
pi_99679631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:22 schreef Oksel het volgende:
90km gefietst, ging weer hard. Zat mooi voorin elke keer bij de sprintjes.. en kon mooi wat kopwerk pakken. #tevreden.
\twitter
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:45:23 #174
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99680217
Kwam alleen tandje te kort, heuvel af sprintje, 60+ , onder in de beugels, lekker staan, en rammen. Maarja, met compact was het net te licht.
pi_99680360
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:45 schreef Oksel het volgende:
Kwam alleen tandje te kort, heuvel af sprintje, 60+ , onder in de beugels, lekker staan, en rammen. Maarja, met compact was het net te licht.
Triple ;) Just kidding... tot dat niveau moet je je (zeker met een Bianchi) niet verlagen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:58:23 #176
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99680868
Oh, dubbel is perfect.
pi_99680946
64km aan 32.8km/u. Ging lekker in de B-groep. Zat op dit moment wel aan de max.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:00:32 #178
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_99680964
Ook weer eens op de fiets gestapt. :7
Mocht van de fysio voorzichtig eens kijken tot hoever ik nog kan gaan. Beetje problemen met opstarten omdat ik al aardig tijd niet meer gefietst had, maar uiteindelijk ging het toch wel lekker toen ik er weer in zat.
Knie leeft nog steeds, dus vol vertrouwen vrijdag naar Frankrijk *O*
pi_99680982
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:58 schreef Oksel het volgende:
Oh, dubbel is perfect.
Kan me wel voorstellen dat je nog wel eens wat tekort komt qua tandjes, maar dan lijkt compact me wel fijner. Het is dat ik nu triple rijd, anders zou ik een fiets met compact uitzoeken.
Heb jij gewoon een setje compact kettingbladen liggen en een setje 'normale' double kettingbladen die je dan omruilt als het nodig is? Of slinger je er een andere crankset op?
pi_99681034
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zeik je niet af dude, ik snap gewoon niet wat je bedoelde. Je had 't over velgen terwijl je wielen bedoelde.
Dat ik überhaubt al moeite doe om je wazige omschrijving te oncijferen, mag je als oprechte interesse opvatten.
Sorry poepie, ik bedoelde t niet serieus :) Snapte je wel maar moest meteen aan de mods op Tweakers denken :P
pi_99681269
Jongens, kappen. Anders kom ik jullie persoonlijk klappen geven.
Grapje uiteraard :')
pi_99681458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:05 schreef Freddeh het volgende:
Jongens, kappen. Anders kom ik jullie persoonlijk klappen geven.
Grapje uiteraard :')
Moet je ons eerst inhalen :')

Goed, ik ga slapen, morgen om 3u de wekker ofzo :{ Kan net zo goed niet gaan slapen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:11:40 #183
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99681560
Marco; moet dat geen 43km/h zijn?

Ja, heb Compact crank, daar kan gewoon dubbel op :) Moet er alleen wel stukje ketting tussen uit of bij in. Doet Jan voor me ;)
pi_99681653
Soms heb ik van die dagen, dan rij ik nog geen deuk in het spreekwoordelijke pakje boter
pi_99681773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef Oksel het volgende:

We heten niet allemaal Oksel.
pi_99681816
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Moet je ons eerst inhalen :')

Goed, ik ga slapen, morgen om 3u de wekker ofzo :{ Kan net zo goed niet gaan slapen.
Zo geregeld, je ligt nu toch te slapen. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef Oksel het volgende:

Ja, heb Compact crank, daar kan gewoon dubbel op :) Moet er alleen wel stukje ketting tussen uit of bij in. Doet Jan voor me ;)
Is een andere ketting dan niet makkelijker dan telkens stukje er tussenin en tussenuit? Zou je dan in principe zo zelf kunnen fixen en hoef je niet telkens langs Jan.
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef Snuf. het volgende:
Soms heb ik van die dagen, dan rij ik nog geen deuk in het spreekwoordelijke pakje boter
Die heeft Contador ook. En hoe is het met jouw knie? ;)
pi_99681854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Zo geregeld, je ligt nu toch te slapen. :P

[..]

Is een andere ketting dan niet makkelijker dan telkens stukje er tussenin en tussenuit? Zou je dan in principe zo zelf kunnen fixen en hoef je niet telkens langs Jan.

[..]

Die heeft Contador ook. En hoe is het met jouw knie? ;)
Mijn knie? :@

Edit: Oh _O-
pi_99681903
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Mijn knie? :@
Oh, je volgt de TdF niet... :)

Edit: Ah, kwartje is gevallen :')
pi_99681966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Oh, je volgt de TdF niet... :)

Edit: Ah, kwartje is gevallen :')
Ik volg het wel maar het duurde heel even _O-
pi_99682149
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik volg het wel maar het duurde heel even _O-
Ik snap het... :)

Werd vanochtend wakker met last van m'n strot en vastzittend slijm, en overwerkte darmen. Kan dat komen door m'n ritje van gisteravond?
Gewoon een vraagje hoor, niet dat ik meteen ga klagen over weet ik het wat er allemaal mis is, want voel me verder prima (ik denk ik roep het even, anders denken jullie meteen dat ik weer ga klagen :') ).
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:31:28 #191
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99682720
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

We heten niet allemaal Oksel.
Met hoeveel mensen fiets je dan? En wie pakt het kopwerk?
pi_99683537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:00 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Kan me wel voorstellen dat je nog wel eens wat tekort komt qua tandjes, maar dan lijkt compact me wel fijner. Het is dat ik nu triple rijd, anders zou ik een fiets met compact uitzoeken.
Heb jij gewoon een setje compact kettingbladen liggen en een setje 'normale' double kettingbladen die je dan omruilt als het nodig is? Of slinger je er een andere crankset op?
Er is een veel makkelijkere manier om te wisselen tussen compact en dubbel hoor!

Ze noemen het ook wel een triple :)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:53:04 #193
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99683918
Maar zoals hier.. dan pak ik zoals vandaag de 'snelle middengroep', omdat de 'snelle groep' dan even niet bestaat (te klein vanwege vakantie). Bij de 'snelle middengroep' horen 2 voorrijders, 2 mannen van 30-40. Die rijden de eerste 20-25km op kop, 36-37km/h. Dan is iedereen lekker warm, en zoals vandaag komen we dan aan in Ootmarsum, daar waar ook het NK ook is.

Daar beginnen we met knallen, heuvelop. Beetje elkaar inhalen, kortom, met 30+ die heuvels opraggen, en 'vrij rijden' tot aan 't eind van de straat, of whatever. Dan komen we niet onder de 40, aan het eind sprinten etc. Beetje daar rondjes rijden (vandaag 3 grote ronden, met wat heuvels), en elke keer sprinten, raggen, hard fietsen. Aan 't eind van de ronde ff minuutje wachten totdat de groep (20 man) weer compleet is. Dan moeten we weer 20-30km naar huis, en dan rijden er 4-6 mensen (ik vaak ook) op kop, continue tegen de 40 aan, tussensprintjes etc. Dan de laatste 5km rustig uitrijden.

Bij deze groep zitten dus ook 'oudjes'. Je komt gewoon terug met gemiddeldes van 33+, maar echt moeilijk is het niet. Kortom; die gemiddeldes zijn easy, omdat je met een groep fietst. Als we geen heuvels pakken (en dus niet hoeven te wachten, en continue snelheid rijden), zit je gewoon op gemiddeldes van 35+. Kortom; (hoge) gemiddeldes zeggen geen kut als je in een groep fietst. Alleen kom ik met moeite aan 30+. Hoge gemiddeldes zijn natuurlijk wel leuk. Verbaasd me daarom dat je met B-amateurs met slechts 33km/h terugkomt.
pi_99684093
Vandaag lekker 57km gefietst, gedeeltelijk met mijn pa en laatste 15km alleen. zo'n 27 gemiddeld.

Niet gedacht dat het zo lekker zou gaan na 9 jaar niets aan duursport hebben gedaan en nu 2 weken weer op de fiets te zitten.
pi_99684448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:16 schreef jpjedi het volgende:
Bij mij zeikt de tandarts er al jaren over. Als ik doorvraag dan is erniet echt een reden voor het moment. Crisis bij de tandartsen zeker? :')

Ik heb hem gezegd dat als er iets zeer gaat doen dat ik dan terug kom. Ik wil geen onnodig gesnij in mijn lijf.
Straks gaat-ie ook nog al je gouden tanden trekken ;) Geldwolven! Mocht er hier iemand tandarts zijn of er een kennen en er aanstoot aan nemen, dan bied ik mijn excuses niet aan. Vuile geldwolf!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:14:32 #196
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99685067
Aan de andere kant ben je natuurlijk wel weer wat grammen lichter als je al je tanden laat trekken :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:39:52 #197
175950 Marurk
Baggeraar
pi_99686567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:14 schreef Narcotical het volgende:
Aan de andere kant ben je natuurlijk wel weer wat grammen lichter als je al je tanden laat trekken :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:45:57 #198
175950 Marurk
Baggeraar
pi_99686907
Wat een achterlijk k*tw**f trouwens vanmiddag! Ik kwam op de stadsfiets terug van de fysio voor een behandeling van m'n linkerknie, steekt ineens zo'n kuttekind (25 jaar ofzo) over zonder te kijken. Ik maak een uitwijkmanoeuvre, maar het was glad door de regen en ik ga dus met de stadsfiets op m'n plaat: en jawel, ik val op m'n rechterknie. Als ik nu een strek-/rekbeweging maak met m'n rechterbeen heb ik last... ik kan het fietsen voorlopig dus wel even vergeten ben ik bang. :r :r :r :r :r En ik begon net goed te worden!!!! Dom wijf!!!!! :r :r :r
Ze zei wel sorry, maar wat heb je daar aan? :r :r
pi_99687144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:31 schreef Oksel het volgende:

[..]

Met hoeveel mensen fiets je dan? En wie pakt het kopwerk?
Vandaag met zn zessen, enkele waaier, om de twee minuten kop overgeven. Kruissnelheid lag tussen de 35-39, nooit echt wind mee, meestens tegen. Laatste 5km wat uitrijden tegen de 30, en nog even verdwaald in Zandvoort. :')

En we rijden in het westen he, stuk onrustiger dan al die brede wegen in Twente waar geen hond komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door marcodej op 20-07-2011 00:00:15 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:50:22 #200
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99687164
Misschien een domme vraag, maar als jullie het over gemiddelde snelheid hebben is dat dan inclusief of exclusief stops bij stoplichten e.d.?

Dit omdat mijn teller stopt met 'tellen' als ik stil sta ( (en volgens mij is dit bij de meeste tellers het geval?).

Ik gebruik (naast een teller) altijd mijn GPS om mijn daadwerkelijke gemiddelde snelheid bij te houden (dus inclusief stops).
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:07:21 #201
148059 Pritt
Atheïst
pi_99688055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:50 schreef Dlocks het volgende:
Misschien een domme vraag, maar als jullie het over gemiddelde snelheid hebben is dat dan inclusief of exclusief stops bij stoplichten e.d.?

Dit omdat mijn teller stopt met 'tellen' als ik stil sta ( (en volgens mij is dit bij de meeste tellers het geval?).

Ik gebruik (naast een teller) altijd mijn GPS om mijn daadwerkelijke gemiddelde snelheid bij te houden (dus inclusief stops).
Gewoon wat de tellert aangeeft, anders heb je het over kruissnelheid.
Alhoewel sommige het soms expres per ongeluk door elkaar halen om goed over te komen. ;)
pi_99688270
Ik ga morgen m'n tellertje maar weer eens monteren zodat ik kan patsen met m'n gemiddeldes.

Ik had zondag trouwens tijdens een trainingsritje na 2 uur zo'n 90 km weggetrapt :+
In een groep van 120 man/vrouw over een circuit van 1,6 km. Na een uur kreeg ik het mentaal behoorlijk zwaar en toen ik kramp kreeg (de avond daarvoor wezen stappen) heb ik maar laten lopen :)
pi_99688556
Ik heb er trouwens nog ff over nagedacht maar ik heb geen 200 euro over voor een Garmin Edge 500 of Polar CS600x etc. Ik heb een simpele polar die puur hartslag aangeeft en achteraf gemiddelde hartslag en ga er nog een normale kmteller bij kopen die snelheid, gem. snelheid, max snelheid, afstand, ritafstand en stopwatch aangeeft. Ik ben bang dat ik door veel opties die zo'n dure teller biedt met software ik me teveel bezig ga houden met randzaken.

Jullie nog goeie tips voor een normale km teller voor zo'n max 75 euro?
pi_99689253
weten jullie ook een app voor op ipod waar je ook routes op kan plannen, die zonder internet werkt?
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:41:07 #205
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99689694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:17 schreef Patroon het volgende:
Ik heb er trouwens nog ff over nagedacht maar ik heb geen 200 euro over voor een Garmin Edge 500 of Polar CS600x etc. Ik heb een simpele polar die puur hartslag aangeeft en achteraf gemiddelde hartslag en ga er nog een normale kmteller bij kopen die snelheid, gem. snelheid, max snelheid, afstand, ritafstand en stopwatch aangeeft. Ik ben bang dat ik door veel opties die zo'n dure teller biedt met software ik me teveel bezig ga houden met randzaken.

O-Synce Mininogwattes ofzo.. Heb ik ook, 20 eurootjes.. Geeft kruissnelheid, gem snelheid, afstand gereden, totaal aantal km's met de fiets gereden, tijd dat je onderweg bent.. ;). Beetje de basisdingen dus
pi_99690015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:32 schreef LimaOscarLima het volgende:
weten jullie ook een app voor op ipod waar je ook routes op kan plannen, die zonder internet werkt?
Ik gebruik vaak www.fietsnet.be
pi_99694067
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:47 schreef fetss het volgende:

[..]

Ik gebruik vaak www.fietsnet.be
Ja, maar die werkt niet echt zonder Internet ;)
pi_99694633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik heb altijd Polar gehad en heb nu Garmin, voor mij geen Polar meer.
Haters gonna hate.
pi_99694647
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
35 km met 30.2 km/uur gem.
En je hartslag of rijd je zonder meter?
Haters gonna hate.
pi_99694886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:41 schreef Narcotical het volgende:

[..]

O-Synce Mininogwattes ofzo.. Heb ik ook, 20 eurootjes.. Geeft kruissnelheid, gem snelheid, afstand gereden, totaal aantal km's met de fiets gereden, tijd dat je onderweg bent.. ;). Beetje de basisdingen dus
Kwam de Sigma BC2209 of 1909 tegen die wel hartslag registreerd en waar ook een stopwatch opzit wat wel handig is voor interval. Kan vooraf geen interval programmeren maar schrijf het dan wel ff op een briefje. deze computers zijn 100 euro en 89,95 en dat is ook nog wel schappelijk.
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:55:59 #211
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_99694891
Nog even een vraagje voor de doorgewinterde wielrenners hier.

Ik ben nu weer zo'n twee maanden bezig en rijdt nu gemiddeld twee keer week een rondje tussen de 80 en de 120 km.

Mentaal kan ik het makkelijk aan en de benen werken ook goed mee. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is het gebied tussen mijn schouderbladen en onder in de nek.. Na een kilometer of 65 begin ik daar superveel last van te krijgen, waardoor de moraal soms wel eens wil zakken.

Hebben jullie misschien tips. Had zelf bedacht dat het misschien aan zadel- of stuurhoogte zou liggen, maar ik heb te weinig kennis om daarmee te experimenteren :)

Alle tips zijn welkom!
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_99694970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:55 schreef Keano het volgende:

Ik ben nu weer zo'n twee maanden bezig en rijdt nu gemiddeld twee keer week een rondje tussen de 80 en de 120 km.

Mentaal kan ik het makkelijk aan en de benen werken ook goed mee. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is het gebied tussen mijn schouderbladen en onder in de nek.. Na een kilometer of 65 begin ik daar superveel last van te krijgen, waardoor de moraal soms wel eens wil zakken.

Hebben jullie misschien tips. Had zelf bedacht dat het misschien aan zadel- of stuurhoogte zou liggen, maar ik heb te weinig kennis om daarmee te experimenteren :)

Alle tips zijn welkom!
Wat kan zijn is dat je met teveel opgetrokken schouders op de fiets zit. Probeer tijdens het fietsen je volledige bovenlichaam te ontspannen, je buik lichterlijk aan te spannen (navel naar het middenrif) en al je kracht concentreren op je benen.

Wat ik sowieso adviseer is je laten opmeten bij een goede FM (bijvoorbeeld iemand die werkt met het Veltec systeem) en die je dan goed op de fiets zet. Ze rekenen daar vaak 30 euro voor wanneer je geen fiets koopt maar dat is het wel waard!
pi_99695007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kwam de Sigma BC2209 of 1909 tegen die wel hartslag registreerd en waar ook een stopwatch opzit wat wel handig is voor interval. Kan vooraf geen interval programmeren maar schrijf het dan wel ff op een briefje. deze computers zijn 100 euro en 89,95 en dat is ook nog wel schappelijk.
Ik heb voor 69.95 de Polar CS100 genomen. Zeg maar alle basisfunctie's van een fietscomputer + hartslagmeter. Je kan dan evt. later nog voor 2 tientjes een cadansmeter toevoegen.
pi_99695119
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:45 schreef Marurk het volgende:
Wat een achterlijk k*tw**f trouwens vanmiddag! Ik kwam op de stadsfiets terug van de fysio voor een behandeling van m'n linkerknie, steekt ineens zo'n kuttekind (25 jaar ofzo) over zonder te kijken. Ik maak een uitwijkmanoeuvre, maar het was glad door de regen en ik ga dus met de stadsfiets op m'n plaat: en jawel, ik val op m'n rechterknie. Als ik nu een strek-/rekbeweging maak met m'n rechterbeen heb ik last... ik kan het fietsen voorlopig dus wel even vergeten ben ik bang. :r :r :r :r :r En ik begon net goed te worden!!!! Dom wijf!!!!! :r :r :r
Ze zei wel sorry, maar wat heb je daar aan? :r :r
Was ze lekker?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:50 schreef Dlocks het volgende:

Exclusief stops. Gemiddelde rijsnelheid kan technisch gesproken ook niet dalen als je stilstaat ;) 2 Minuten moeten wachten voor een verkeerslicht vind ik zelf ook niet bij de rijtijd horen, dus telt het ook niet mee voor de gemiddelde snelheid.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:55 schreef Keano het volgende:

Alle tips zijn welkom!
Hoe staat je stuur? M.a.w. hang je in je stuur of leun je er op? (Stuurkanteling dus)
En hoe hoog staat je stuur en hoeveel saddle-to-bar-drop heb je? We heten niet allemaal Oksel die 30cm drop aankan namelijk ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:19:15 #215
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_99695262
Hmm ja ik heb de laatste tijd mijn zadel wel 2 keer hoger gezet waardoor hij zo'n 10 cm boven mijn stuur uitsteekt..

Misschien dat dat idd teveel van het goede was.
pi_99695308
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:19 schreef Keano het volgende:
Hmm ja ik heb de laatste tijd mijn zadel wel 2 keer hoger gezet waardoor hij zo'n 10 cm boven mijn stuur uitsteekt..

Misschien dat dat idd teveel van het goede was.
Ligt eraan, voor je onderlichaam zit je zadel nu op de goede hoogte?
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:27:02 #217
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_99695385
Ja mijn benen zijn nog altijd niet volledig gestrekt als ik nu rondfiets zeg maar. Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn lichaam moet wennen. Ik steun wel echt op mijn stuur merk ik trouwens, want mijn handen voelen ook wat pijnlijk aan na een lang ritje ;)
pi_99695405
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb voor 69.95 de Polar CS100 genomen. Zeg maar alle basisfunctie's van een fietscomputer + hartslagmeter. Je kan dan evt. later nog voor 2 tientjes een cadansmeter toevoegen.
Hoe is het qua storingsgevoeligheid van de sensor? En hoe gaat het als je in een groep rijdt met meerdere Polar gebruikers? De CS100 heeft namelijk geen gedecodeerde borstband zover ik weet.
pi_99695424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:27 schreef Keano het volgende:
Ja mijn benen zijn nog altijd niet volledig gestrekt als ik nu rondfiets zeg maar. Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn lichaam moet wennen. Ik steun wel echt op mijn stuur merk ik trouwens, want mijn handen voelen ook wat pijnlijk aan na een lang ritje ;)
In ieder geval zorgen dat je niet in het stuur hangt, maar er op leunt, dat moet al schelen. Als je er last van blijft houden zou ik eens kijken naar een stuurpen met een wat grotere hoek (of je huidige stuurpen omdraaien als die omgekeerd wat hoger komt).
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:31:25 #220
27167 SuperWeber
pi_99695459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik heb altijd Polar gehad en heb nu Garmin, voor mij geen Polar meer.
Ieder zijn meug. Als je erop gaat googlen dan zul je vinden dat er ook genoeg mensen zijn met een probleem met Garmin. Als je dan nog even verder googelt zul je vinden dat er ook voldoende mensen zijn met uitstekende ervaringen met zowel Polar als Garmin. Uiteindelijk denk ik dat de robuustheid van beide merken elkaar niet zoveel zullen ontlopen...
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:32:02 #221
130803 Gripper
Get a grip
pi_99695469
Aan je zadelhoogte kun je toch weinig veranderen: het zadel moet zo hoog staan dat je been gestrekt (maar net niet overstrekt) staat als je pedaal in de laagste stand is. Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel) dan moet je wel belachelijk diep gaan zitten om de horizontale overspanning tussen zadel en stuur te kunnen maken met je bovenlijf. Je kunt hetzelfde bereiken door minder diep, maar met een langere voorbouw te rijden.

Als je bovenlijf en armen lang zijn in verhouding tot je benen, dan wordt dit nog meer een uitdaging.
Mijn foto's op Flickr!
pi_99695488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Gripper het volgende:
Aan je zadelhoogte kun je toch weinig veranderen: het zadel moet zo hoog staan dat je been gestrekt (maar net niet overstrekt) staat als je pedaal in de laagste stand is. Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel) dan moet je wel belachelijk diep gaan zitten om de horizontale overspanning tussen zadel en stuur te kunnen maken met je bovenlijf. Je kunt hetzelfde bereiken door minder diep, maar met een langere voorbouw te rijden.

Als je bovenlijf en armen lang zijn in verhouding tot je benen, dan wordt dit nog meer een uitdaging.
Vergeet niet de hoek van je stuurpen he :)
pi_99695519
quote:

Precies, vaak moet je dan teveel spacers tussen de stuurpen en frame doen waardoor het frame ook miner stijf wordt.
pi_99695538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Precies, vaak moet je dan teveel spacers tussen de stuurpen en frame doen waardoor het frame ook miner stijf wordt.
Stijfheid van je frame wordt niet beinvloed door een aantal spacers, handling wel.
pi_99695574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoe is het qua storingsgevoeligheid van de sensor? En hoe gaat het als je in een groep rijdt met meerdere Polar gebruikers? De CS100 heeft namelijk geen gedecodeerde borstband zover ik weet.
De borstband is wel gecodeerd. M'n vriendin heeft exact dezelfde en wij kunnen gewoon naast elkaar fietsen. Ik heb geen idee wat er gebeurd als je in een groep met allemaal Polar gebruikers gaat fietsen, ik fiets zelf nooit in een grote groep.

Heb het nog niet zo lang maar tot dusver bevalt ie me uitstekend. Ik moet wel zeggen dat dit de eerste fietscomputer van me is dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
pi_99695603
Zo'n fietsmeting lijkt me ook wel wat. Iemand een idee waar ze dat op een leuke, vrijblijvende manier doen in omgeving Utrecht? Uiteraard wil ik er graag voor betalen, maar me niet verplicht voelen evt. te vervangen onderdelen ook daar aan te schaffen.
pi_99695631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo'n fietsmeting lijkt me ook wel wat. Iemand een idee waar ze dat op een leuke, vrijblijvende manier doen in omgeving Utrecht? Uiteraard wil ik er graag voor betalen, maar me niet verplicht voelen evt. te vervangen onderdelen ook daar aan te schaffen.
Wanneer je betaald voor de meting hoef je je niet verplicht te voelen om andere dingen bij hun te kopen. Dat is anders wanneer je het gratis laat doen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:02:54 #228
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99696188
quote:
Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel)
Wut? Hoe kom je daar nou bij.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:05:56 #229
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99696274
Moet je kijken hoe deze lui op hun fiets zitten:

Die raken met hun knien bijna 't stuur! Ik zou misschien een iets kortere stuurpen willen. Of een stuurpen die heel licht omhoog wijst. That's it.
pi_99696391
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:05 schreef Oksel het volgende:
Moet je kijken hoe deze lui op hun fiets zitten:
[ afbeelding ]

Die raken met hun knien bijna 't stuur! Ik zou misschien een iets kortere stuurpen willen. Of een stuurpen die heel licht omhoog wijst. That's it.
Je moet jezelf nooit vergelijken met een prof-wielrenner. Die jongens zijn ook niet begonnen met zo'n fit en zijn daar ook 'in gegroeid' zeg maar. Beginnen met de voor jou meest comfortabele houding, dan kun je altijd later nog kleine stukjes aanpassen per keer.
pi_99696751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wanneer je betaald voor de meting hoef je je niet verplicht te voelen om andere dingen bij hun te kopen. Dat is anders wanneer je het gratis laat doen.
Zo zou het moeten zijn idd. Toch al gehoord van mensen die betaalden voor een meting en een rekening gepresenteerd kregen inclusief nieuwe onderdelen.
pi_99696789
Nou je kunt bij vusolo dit ook laten doen en wordt er advies gegeven, niet zomaar onderdelen er op en af gehaald.
Haters gonna hate.
pi_99696857
Gisteren 30km/u gemiddeld gereden maar de wind draaide weer eens }:| dus uiteindelijk hogere hartslag dan wat de bedoeling was. Ach ja. Vanavond weer een training.
Haters gonna hate.
pi_99696906
Mijn ervaring is dat je steeds verder zakt aan de voorzijde naar mate je meer ervaring krijgt met fietsen. Je stuurpen omdraaien en stapje voor stapje ringetje onder je stuur uit. Zadel niets aan doen inderdaad. Je kan nog wat finetunen met je stuurbochthoek. Zelf heb ik wel mijn stuurpen 1cm korter bij het lager zetten om daar wat lengte op te vangen.

Ik heb mijn saddledrop op 12cm staan maar mijn broer rijdt 17cm.

Maar niets is beter dan een goede meting, zeker in geval van pijntjes. Het is echt een wetenschap apart en ik zou aanraden het bij een bij een meetspecialist via de fietsfysio te doen en niet via de FM. Dit is meer kennis over lichaam dan fiets!
pi_99696982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:32 schreef jpjedi het volgende:
Mijn ervaring is dat je steeds verder zakt aan de voorzijde naar mate je meer ervaring krijgt met fietsen. Je stuurpen omdraaien en stapje voor stapje ringetje onder je stuur uit. Zadel niets aan doen inderdaad. Je kan nog wat finetunen met je stuurbochthoek. Zelf heb ik wel mijn stuurpen 1cm korter bij het lager zetten om daar wat lengte op te vangen.

Ik heb mijn saddledrop op 12cm staan maar mijn broer rijdt 17cm.

Maar niets is beter dan een goede meting, zeker in geval van pijntjes. Het is echt een wetenschap apart en ik zou aanraden het bij een bij een meetspecialist via de fietsfysio te doen en niet via de FM. Dit is meer kennis over lichaam dan fiets!
Inderdaad, ik heb 3 spacers onder mijn stuurpen en haal er over een tijdje 1 tussenuit. Mijn stuurpen is nu 7cm. Wat is eigenlijk de ideale lengte voor een stuurpen? Ik heb begrepen dat hoe langer de stuurpen hoe minder direct hij stuurt omdat de hefboom groter is, Te kort is weer veel te direct.
pi_99697070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Stijfheid van je frame wordt niet beinvloed door een aantal spacers, handling wel.
Wel als de spacertoren te hoog wordt (4+ spacers) verlies je stijfheid, hier heb ik vaker over gelezen.
pi_99697259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb 3 spacers onder mijn stuurpen en haal er over een tijdje 1 tussenuit. Mijn stuurpen is nu 7cm. Wat is eigenlijk de ideale lengte voor een stuurpen? Ik heb begrepen dat hoe langer de stuurpen hoe minder direct hij stuurt omdat de hefboom groter is, Te kort is weer veel te direct.
Stuurpenlengte is resultaat van meting en niet echt vrij te kiezen. Meting zal een horizontale afstand nemen van bepaald punt op stuurpen (normaal op zadelvlak, 12cm van achterzijde) tot je center van je stuurbocht. Hier zit dus je bovenbuis tussen en restant valt in je stuurpen. Ik rij met 110mm maar dat is mijn meting. Op mijn sloping specialized kwam ik op 120mm met opwaartse stuurpen.
pi_99697264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel als de spacertoren te hoog wordt (4+ spacers) verlies je stijfheid, hier heb ik vaker over gelezen.
In principe beinvloedt dat het frame zelf niet natuurlijk. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat de algehele constructie voorin je fiets. Ik denk dat ik het net iets anders bedoel dan jij :)
pi_99697278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Lijkt me verwaarloosbaar
pi_99697294
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:46 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Stuurpenlengte is resultaat van meting en niet echt vrij te kiezen. Meting zal een horizontale afstand nemen van bepaald punt op stuurpen (normaal op zadelvlak, 12cm van achterzijde) tot je center van je stuurbocht. Hier zit dus je bovenbuis tussen en restant valt in je stuurpen. Ik rij met 110mm maar dat is mijn meting. Op mijn sloping specialized kwam ik op 120mm met opwaartse stuurpen.
Allez?

Lengte van de stuurpen is simpel gesteld zo lang, dat je stuur zich bóven je voornaaf bevindt en je die dus niet zien kan.
pi_99697368
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:47 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Allez?

Lengte van de stuurpen is simpel gesteld zo lang, dat je stuur zich bóven je voornaaf bevindt en je die dus niet zien kan.
Wat bedoel je precies?
pi_99697407
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:46 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ja precies door de metingen moest zijn zadel vrij ver naar achteren en kon ik dezelfde stuurpen houden. Ik wilde niet korter dan 7cm omdat dat het stuurgedrag teveel beinvloed is mijn gevoel. Het zadel zit dus 1cm naar achteren ipv dat de stuurpen een cm korter is.

Hangt er dus ook vanaf hoe lang de bovenbuis is. Wanneeer die korter is meot de stuurpen ook weer langer. 11cm lijkt me trouwens wel erg lang.
pi_99697490
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Als je op de fiets rijdt en je kijkt naar je stuur zie je dan als het goed is niet je voornaaf, omdat die zich verschuild onder je stuur. Beetje een algemene stelregel, kan altijd nog wel wat van af worden geweken natuurlijk.
pi_99697677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:54 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Als je op de fiets rijdt en je kijkt naar je stuur zie je dan als het goed is niet je voornaaf, omdat die zich verschuild onder je stuur. Beetje een algemene stelregel, kan altijd nog wel wat van af worden geweken natuurlijk.
Oke, als ik de foto hieronder zo zie lijkt dat aardig te kloppen...

Maar moet eens ff een foto hebben van wanneer ik er op zit. Maar ik zit trouwens nu prima op de fiets, gistern 60km zonder pijn gereden. Halverwege wel een beetje onder in de rug lichte pijn maar dat is ook niet gek gezien ik nog maar 2 weken op de fiets zit. Mijn pa zegt dat ik er goed op zit en hij heeft er wel kijk op met jaren ervaring.
pi_99697961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke, als ik de foto hieronder zo zie lijkt dat aardig te kloppen...
[ afbeelding ]

Maar moet eens ff een foto hebben van wanneer ik er op zit. Maar ik zit trouwens nu prima op de fiets, gistern 60km zonder pijn gereden. Halverwege wel een beetje onder in de rug lichte pijn maar dat is ook niet gek gezien ik nog maar 2 weken op de fiets zit. Mijn pa zegt dat ik er goed op zit en hij heeft er wel kijk op met jaren ervaring.
Lijkt voor mijn gevoel aardig te kloppen. Heb je zelf de stuurpen bewust omgedraaid, of heeft de verkoper dat al gedaan?
pi_99698174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Lijkt voor mijn gevoel aardig te kloppen. Heb je zelf de stuurpen bewust omgedraaid, of heeft de verkoper dat al gedaan?
Omgedraaid? hij zit recht volgens mij...de letters staan recht op iig :)
pi_99698239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omgedraaid? hij zit recht volgens mij...de letters staan recht op iig :)
Snap ik, maar als je hem omdraait staat hij wat verder omhoog, beetje relaxtere houding zeg maar. Jij hebt nu een wat sportievere houding ten opzichte daarvan. Bij nieuwe wielrenners zie je nog wel vaak dat hij dan juist andersom staat.
(Overigens ook de reden dat 99% van de stuurpennen dubbele logo's hebben, zowel rechtop als op de kop)
pi_99698412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Snap ik, maar als je hem omdraait staat hij wat verder omhoog, beetje relaxtere houding zeg maar. Jij hebt nu een wat sportievere houding ten opzichte daarvan. Bij nieuwe wielrenners zie je nog wel vaak dat hij dan juist andersom staat.
(Overigens ook de reden dat 99% van de stuurpennen dubbele logo's hebben, zowel rechtop als op de kop)
Aha oke, ik heb aangegeven dat ik juist de sportievere houding wil omdat ik vroeger zo ook op de fiets heb gezeten. Wil zeker de stuurpen niet hoger hebben, zou er zelfs eerder nog een spacer tussenuit halen.
pi_99699117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:27 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou je kunt bij vusolo dit ook laten doen en wordt er advies gegeven, niet zomaar onderdelen er op en af gehaald.
Dat ziet er idd al goed uit! Dan ben ik voor 55 euro klaar; lijkt me wel redelijk. Ben je hier zelf ook een keer geweest?
pi_99700198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:17 schreef Patroon het volgende:

Mijn voorkeurslijstje in elke prijsklasse:
Alleen teller:
Cateye Strada (22e ofzo)
met cadans:
Cateye Strada Cadence (30)
draadloos zonder cadans:
Cateye Strada wireless of evt. Micro Wireless (lelijker maar iets meer functies -> heb ik zelf op de crossfiets vanwege handmatig kunnen switchen tussen 2 bandenmaten)
beide draadloos:
Cateye Strada Double wireless (65?)
met hartslag erbij:
Sigma 1909 (80)
+ hoogtemeterfuncties (ook voor wandeltochten):
Sigma 2209 (90)
met logfunctie:
Sigma Rox 8.0 (120)
met logfunctie en aan de computer koppelen:
Sigma Rox 9.0 (150)
GPS tracking:
Garmin Edge 500 (180) of PDA ("gratis") icm een van bovenstaande
+uitgebreide GPS functies zoals routes narijden:
Edge 800 (duur)

Inderdaad, er staat geen enkele Polar op. Naar mijn idee overprijsd en storingsgevoelig.
Fietsmaatje heeft net de Sigma 2209 gekocht. Aardig compleet ding voor het geld. Er zit ook een polsbandje bij zodat de computer weet dat je aan het wandelen bent (hikingfuncties). Dat was voor hem een grote pre ivm bergvakanties. Met de garantie-afhandeling van Sigma hadden hij en ik al uitstekende ervaringen.
pi_99700248
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:22 schreef eentwee het volgende:

[..]

Mijn voorkeurslijstje in elke prijsklasse:
Alleen teller:
Cateye Strada (22e ofzo)
met cadans:
Cateye Strada Cadence (30)
draadloos zonder cadans:
Cateye Strada wireless of evt. Micro Wireless (lelijker maar iets meer functies -> heb ik zelf op de crossfiets vanwege handmatig kunnen switchen tussen 2 bandenmaten)
beide draadloos:
Cateye Strada Double wireless (65?)
met hartslag erbij:
Sigma 1909 (80)
+ hoogtemeterfuncties (ook voor wandeltochten):
Sigma 2209 (90)
met logfunctie:
Sigma Rox 8.0 (120)
met logfunctie en aan de computer koppelen:
Sigma Rox 9.0 (150)
GPS tracking:
Garmin Edge 500 (180)
+uitgebreide GPS functies zoals routes narijden:
Edge 800 (duur)

Inderdaad, er staat geen enkele Polar op. Naar mijn idee overprijsd en storingsgevoelig.
Fietsmaatje heeft net de Sigma 2209 gekocht. Aardig compleet ding voor het geld. Er zit ook een polsbandje bij zodat de computer weet dat je aan het wandelen bent (hikingfuncties). Dat was voor hem een grote pre ivm bergvakanties. Met de garantie-afhandeling van Sigma hadden hij en ik al uitstekende ervaringen.
Bedankt voor je info. Wat is het verschil tussen de 1909 en 2209 van Sigma? Op de site van Sigma staat dat de 1909 wel verschillende hartslag zones instelbaar is maar dat bij de 2209 niet kan. hoe zit dat?
pi_99700705
quote:

Nee dat is juist relaxt. Dan kun je een lang frame kopen zonder lelijke hoge balhoofdbuis en spacers en je stuurpen horizontaal (evenwijdig aan de bovenbuis) zetten voor de pro look :9 De meeste fitproblemen komen door lange benen en/of niet diep kunnen zitten.

@Patroon:
Op het speclijstje zie ik dat je bij de 1909 1 zone kan instellen. Ik denk dat dat betekent dat-ie de trainingstijd geeft in een bepaalde hartslagrange, dat doet mijn Sigma hartslagmeter ook. Je kunt dan bijv. je omslagpunt instellen of de grens tussen D1 en D2 een piepje horen als je de grens overschrijdt. Zelf zou ik liever de hoogtemeterfuncties erbij hebben :)
pi_99701023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:42 schreef eentwee het volgende:

[..]

@Patroon:
Op het speclijstje zie ik dat je bij de 1909 1 zone kan instellen. Ik denk dat dat betekent dat-ie de trainingstijd geeft in een bepaalde hartslagrange, dat doet mijn Sigma hartslagmeter ook. Je kunt dan bijv. je omslagpunt instellen of de grens tussen D1 en D2 een piepje horen als je de grens overschrijdt. Zelf zou ik liever de hoogtemeterfuncties erbij hebben :)
Ja klopt, dat denk ik ook! Dat je een zone instelt bijv 150 en 160 en als je daarboven of daaronder komt dan piept hij. Maar ik kan niet terug vinden dat dit bij de 2209 ook kan. Ik ga liever voor deze optie dan de hoogtemeter. Hoogtemeters zeggen mij niet zoveel.
pi_99701862
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt, dat denk ik ook! Dat je een zone instelt bijv 150 en 160 en als je daarboven of daaronder komt dan piept hij. Maar ik kan niet terug vinden dat dit bij de 2209 ook kan. Ik ga liever voor deze optie dan de hoogtemeter. Hoogtemeters zeggen mij niet zoveel.
Dat kan bij de Polar CS100 wel. Zowel als absoluut (tussen de 150 en 160 hartslagen) of als een percentage van je maximale hartslag.
pi_99701895
Wat voor rondjes fiets jij meestal in de avonduren eentwee? :)
pi_99702484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat voor rondjes fiets jij meestal in de avonduren eentwee? :)
's Avonds bijna altijd richting de heuvelrug of Amersfoort. Meestal vertrek ik pas om of na 20u, eerder lukt niet. Echt vaak doe ik dat nu ook weer niet, heb weinig energie over na een lange dag. :( Vanaf volgende week geen Tourprogramma's meer dus dan wil ik het weer wat vaker gaan doen ;)
pi_99702758
Ah, dan fiets je wel door als je dan nog voor donker binnen bent :) Ik fiets meestal rond half 8 van huis weg en dan bv via zeist naar de botterstop over de maarnse grindweg naar de kaapse bossen. Doe ik daar dat rondje met 2 klimmetjes 2 of 3 x en dan via langbroek en werkhoven weer terug.

Op zich komt 8 uur ook nog wel uit en als ik in je wiel kan hangen red ik t misschien ook voor t donker. Keertje samen fietsen? :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:50:03 #258
27167 SuperWeber
pi_99702988
Vandaag even voor de TH-ers hier het welbekende rondje Zoutkamp gefietst. Kwam onderweg ook nog zo'n panne(n?)koek zonder helm tegen. Die knakker dacht wel even aan te kunnen klampen. Na zo'n 4 km was ik hem weer kwijt :') . Niet dat ik nu zo bijster hard fiets. Hij fietste gewoon langzaam... Alhoewel mijn gemiddeldes alweer bijna Okselachtig zijn 8-) ...
pi_99703046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag even voor de TH-ers hier het welbekende rondje Zoutkamp gefietst. Kwam onderweg ook nog zo'n panne(n?)koek zonder helm tegen. Die knakker dacht wel even aan te kunnen klampen. Na zo'n 4 km was ik hem weer kwijt :') . Niet dat ik nu zo bijster hard fiets. Hij fietste gewoon langzaam... Alhoewel mijn gemiddeldes alweer bijna Okselachtig zijn 8-) ...
Bedoel je zoutkamp Groningen?
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:52:18 #260
27167 SuperWeber
pi_99703064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Jeps...
pi_99703078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag even voor de TH-ers hier het welbekende rondje Zoutkamp gefietst. Kwam onderweg ook nog zo'n panne(n?)koek zonder helm tegen. Die knakker dacht wel even aan te kunnen klampen. Na zo'n 4 km was ik hem weer kwijt :') . Niet dat ik nu zo bijster hard fiets. Hij fietste gewoon langzaam... Alhoewel mijn gemiddeldes alweer bijna Okseltwijfelachtig zijn 8-) ...
There, I fixed it 8-)
pi_99703090
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zijn er meerdere?
pi_99703142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:52 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jeps...
Ah oke..ik was gisteren in de buurt. Leeuwarden - Dokkum - Warga - Leeuwarden
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:56:34 #264
27167 SuperWeber
pi_99703215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

There, I fixed it 8-)
Jaja, ik weet het, zo'n kleine rakker is slecht voor de conditie. Ik heb nu 2 weken vakantie en aangezien je met zo'n kleine niet zo heel veel kunt doen op vakantie leek het mij beter om thuis te blijven en een beetje te gaan trainen... Aangezien ik weer in vorm wil zijn voor de wintertriathlon Assen ergens in oktober leek het mij een goed idee om maar alvast te beginnen. En ik moet zeggen dat het wel lekker gaat...
pi_99703275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:56 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jaja, ik weet het, zo'n kleine rakker is slecht voor de conditie. Ik heb nu 2 weken vakantie en aangezien je met zo'n kleine niet zo heel veel kunt doen op vakantie leek het mij beter om thuis te blijven en een beetje te gaan trainen... Aangezien ik weer in vorm wil zijn voor de wintertriathlon Assen ergens in oktober leek het mij een goed idee om maar alvast te beginnen. En ik moet zeggen dat het wel lekker gaat...
Loopt hij al? :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:58:36 #266
27167 SuperWeber
pi_99703295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah oke..ik was gisteren in de buurt. Leeuwarden - Dokkum - Warga - Leeuwarden
Dat is inderdaad niet zo heel ver. Meestal als de wind uit het westen komt, fiets ik nog wel eens richting oost Friesland (Bakkeveen, Haulerwijk) Leeuwarden e.o. haal ik meestal niet ;) ...
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:59:33 #267
27167 SuperWeber
pi_99703326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:58 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Loopt hij al? :')
Ja en hij lost ook al differentiaalvergelijkingen op :')
En dat na 2 maanden :D
pi_99703503
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:59 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ja en hij lost ook al differentiaalvergelijkingen op :')
En dat na 2 maanden :D
Bruut! Hij kan je dan iig vertellen welke cassette en kettingbladen je het best gebruiken kunt. De Tour is echt fantastisch om met hem te kijken dus 8-)
pi_99703672
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ah, dan fiets je wel door als je dan nog voor donker binnen bent :) Ik fiets meestal rond half 8 van huis weg en dan bv via zeist naar de botterstop over de maarnse grindweg naar de kaapse bossen. Doe ik daar dat rondje met 2 klimmetjes 2 of 3 x en dan via langbroek en werkhoven weer terug.

Op zich komt 8 uur ook nog wel uit en als ik in je wiel kan hangen red ik t misschien ook voor t donker. Keertje samen fietsen? :)
Jahoor is goed. Zal wel laten weten als ik weer ga. Ik ben zelden voor donker binnen dus ik heb lampen op m'n fiets. ;) Meestal rijd ik terug via Zeist/Bunnik of Soesterberg/De Bilt, over gescheiden fietspaden dus minder kans om overhoop gereden te worden. Weggetjes als de Achterdijk vind ik niet zo fijn in het donker.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:18:23 #270
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99704058
@SuperWeber, kom eens hier fietsen. Rondje Holterberg ofzo. Kun je me er mooi uitfietsen. Kun je 's avonds meteen even mee met 't groepje hier.
pi_99704131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:42 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee dat is juist relaxt. Dan kun je een lang frame kopen zonder lelijke hoge balhoofdbuis en spacers en je stuurpen horizontaal (evenwijdig aan de bovenbuis) zetten voor de pro look :9 De meeste fitproblemen komen door lange benen en/of niet diep kunnen zitten.

@Patroon:
Maar die hartslagzones kan dus niet bij de 2209 die wel weer hoogtemeter heeft?
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:21:08 #272
27167 SuperWeber
pi_99704152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:18 schreef Oksel het volgende:
@SuperWeber, kom eens hier fietsen. Rondje Holterberg ofzo. Kun je me er mooi uitfietsen. Kun je 's avonds meteen even mee met 't groepje hier.
Heyhey, ik schrijf dat mijn gemiddeldes bijna Okselachtig zijn...
Je mag wat mij betreft ook hier komen fietsen, gezellig rondje Zoutkamp, misschien willen Tommeke en Yankee ook wel mee... 8-)
pi_99704167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:08 schreef eentwee het volgende:

[..]

Jahoor is goed. Zal wel laten weten als ik weer ga. Ik ben zelden voor donker binnen dus ik heb lampen op m'n fiets. ;) Meestal rijd ik terug via Zeist/Bunnik of Soesterberg/De Bilt, over gescheiden fietspaden dus minder kans om overhoop gereden te worden. Weggetjes als de Achterdijk vind ik niet zo fijn in het donker.
Zal eens kijken of ik zelf ook nog zo'n achterlichtje heb.
pi_99705071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zal eens kijken of ik zelf ook nog zo'n achterlichtje heb.
Is wel zo handig. Voorlamp heb ik wel voor je, draai je zo zonder gereedschap op het stuur. :) Fietsen in het donker is tof. *O*
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:34:46 #275
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99707260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:21 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Heyhey, ik schrijf dat mijn gemiddeldes bijna Okselachtig zijn...
Je mag wat mij betreft ook hier komen fietsen, gezellig rondje Zoutkamp, misschien willen Tommeke en Yankee ook wel mee... 8-)
Lijkt me prima, ik heb nog wel een vouwfiets
.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:47:16 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99707898
Goed, dan kom ik op mijn supermarktfiets.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:50:16 #277
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_99708045
Morgen naar de dokter. 2 week geleden men knie verdraaid op de trampoline. Heb er met fietsen geen last van maar met lopen wel. Het is aan de binnenkant van men linkerknie. Het rare is wel dat het lijkt alsof het na het fietsen erger is. We zullen het morgen wel horen.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_99709066
Zou dit:
http://www.fietsenwinkel.(...)oductID=5083&CID=152

iets zijn voor een beginnend fietser?
Ben 1.85 en weeg rond de 100 (verlaging wordt aan gewerkt :P), trekt hij dat qua wielen enzo?
pi_99709386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:13 schreef Chihuawatte het volgende:
Zou dit:

Ben 1.85 en weeg rond de 100 (verlaging wordt aan gewerkt :P), trekt hij dat qua wielen enzo?
Die WH-R500 heb ik niet echt fantastische dingen over gehoord. Ik rijd zelf (ook tussen 90-100kg) met een setje Fulcrum Racing 7's. Fijne wielen en geven geen krimp in afdalingen of op kasseien.
Eigenlijk zou je er een proefrit op moeten maken wil je weten of het wat voor je is.
pi_99709398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:13 schreef Chihuawatte het volgende:
Zou dit:

Over die wielen hoor je wel eens wisselende verhalen. Voor de rest lijkt het me wel een mooi aanbod, zeker als je misschien nog wat van de prijs kan afpraten ;)
pi_99709559
Allereerst bedankt voor de feedback! Ik realiseer me nu dat ik beter in het aankooptopic had kunnen posten :P

De eerste tijd zal ik sowieso vooral hier in zuid-limburg op normaal asfalt rijden, eerst maar eens zien of ik fanatiek ga fietsen voordat ik brute afdalingen en kasseien ga doen ;-). Geld eraf praten gaat denk ik moeilijk worden, het is een online winkel. Als ik weet dat dit een goed model is, ga ik eens rondkijken of ik er ergens een proefrit op kan maken.
Mochter iemand tips hebben voor goeie fietsenzaken in Z-lb dan hou ik me uiteraard aanbevolen :)
pi_99709702
Je zou eens bij Math Salden kunnen gaan kijken. Erg scherp geprijst. Die heeft dan in jouw budget bijvoorbeeld zo iets staan:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=9571&catid=2930
pi_99709745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je zou eens bij Math Salden kunnen gaan kijken. Erg scherp geprijst. Die heeft dan in jouw budget bijvoorbeeld zo iets staan:

R7's!!!! O+
pi_99710027
Da's een heel mooie fiets, voor een schappelijke prijs! :Y
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:07:29 #285
27167 SuperWeber
pi_99711899
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:34 schreef Yankee het volgende:

[..]

Lijkt me prima, ik heb nog wel een vouwfiets
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Oksel het volgende:
Goed, dan kom ik op mijn supermarktfiets.
Goed plan, dan kom ik met de racefiets...
pi_99712030
Even een vraagje, als ik de nachttrein vanaf Basel neem, moet ik dan bij het binnengaan van Zwitserland of bij het nemen van de trein ook mijn paspoort/id-kaart laten zien? Kom er net achter dat mijn id-kaart verlopen is 3 dagen terug...
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:21:49 #287
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_99712545
quote:

bazenmerk!
.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:30:12 #288
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99712871
650 EUR voor een Willier... :o :o :o
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:33:02 #289
27167 SuperWeber
pi_99712970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef Oksel het volgende:
650 EUR voor een Willier... :o :o :o
Wel Tiagra afgemonteerd, maar dan nog :o
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:44:01 #290
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99713388
Het is dat ik al een fiets heb, want anders :9
pi_99713594
Iemand hier trouwens nog een Bianchi kopen? Grijs, frame 61cm, een stuk te hoog voor mij eigenlijk. 2 jaar op gereden, ongeveer 4000km. Foto kan volgen bij eventuele interesse.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:50:58 #292
148059 Pritt
Atheïst
pi_99713609
Tsja ik heb Willier's wel vaker voor dat soort prijzen gezien in diverse shops.
Doet naar mijn mening een beetje afbreuk aan hun branding.

Nu denken andere mensen: Hey een Willier, ah van die 700 eu fietsjes.
pi_99713673
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:50 schreef Pritt het volgende:
Tsja ik heb Willier's wel vaker voor dat soort prijzen gezien in diverse shops.
Doet naar mijn mening een beetje afbreuk aan hun branding.

Nu denken andere mensen: Hey een Willier, ah van die 700 eu fietsjes.
Dan blijven wel alleen de hele exclusieve merken over; tegenwoordig hebben toch vrijwel alle fietsmerken ook wat budgetmodellen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:20:43 #294
153506 Captain_Fabulous
pi_99714688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef JohnDDD het volgende:
Even een vraagje, als ik de nachttrein vanaf Basel neem, moet ik dan bij het binnengaan van Zwitserland of bij het nemen van de trein ook mijn paspoort/id-kaart laten zien? Kom er net achter dat mijn id-kaart verlopen is 3 dagen terug...
Dan zou ik Zwitserland zwaar vermijden. Bij de Duitse-Zwitserse grens(en dus ook de Frans-Duitse denk ik) wordt je uiit je bed gepord om je papieren te checken, en het is een heel ordelijk land, verlopen documenten houden ze denk ik niet van! En ze zitten niet in de EG, vraag me af je niet altijd een paspoort nodig hebt...
pi_99716835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dan zou ik Zwitserland zwaar vermijden. Bij de Duitse-Zwitserse grens(en dus ook de Frans-Duitse denk ik) wordt je uiit je bed gepord om je papieren te checken, en het is een heel ordelijk land, verlopen documenten houden ze denk ik niet van! En ze zitten niet in de EG, vraag me af je niet altijd een paspoort nodig hebt...
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ok bednakt dan wordt het de TGV. Klote want die kost nu al 270 euro naar Amsterdam vanaf hier en ik moet een fietshoes vinden in dit rotgehucht....wat een gedoe. Laatste keer dat ik dit zo doe...volgend jaar kom ik met de auto...
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:15:26 #296
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99717016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:11 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

[..]

Ok bednakt dan wordt het de TGV. Klote want die kost nu al 270 euro naar Amsterdam vanaf hier en ik moet een fietshoes vinden in dit rotgehucht....wat een gedoe. Laatste keer dat ik dit zo doe...volgend jaar kom ik met de auto...
Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar hoe ben je heen gegaan dan?
pi_99717051
quote:

Mooie tip, thanks! Eens kijken of ik van het weekend tijd heb om langs te gaan :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:22:29 #298
175950 Marurk
Baggeraar
pi_99717278
Vandaag kennis gemaakt met de Rue Tesny in Luik, jezus wat is dat een brute klim.

Lengte: 1 km
Hoogtemeters: 120
gemiddeld 12%, steilste stuk 22%

Ik ging echt kapot. :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:26:31 #299
308981 Narcotical
Best in the World
pi_99717432
Kom er net achter dat ik vanaf zondag 2 weken lang op steenworp afstand van de Stockeu zit :').. De verleiding om de racefiets mee te nemen wordt nu wel heel erg groot.. Die eerste kilometer is wel dodelijk met 13% gemiddeld :')
pi_99717633
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef Marurk het volgende:
Vandaag kennis gemaakt met de Rue Tesny in Luik, jezus wat is dat een brute klim.

Lengte: 1 km
Hoogtemeters: 120
gemiddeld 12%, steilste stuk 22%

Ik ging echt kapot. :')
Het is daar inderdaad enorm afzien. Vanaf de Maas kun je op veel verschillende manieren omhoog.

Ik heb eind 2010 de volgende geklommen, ook geen schatje!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')