Daar was Pritt mee bezig toch?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:05 schreef Marurk het volgende:
Ik snap niet waarom ie de foto van ultra_ivo niet kan weergeven, maar goed, er komt binnenkort toch een nieuwe OP. Misschien dat ik wel wat moois in elkaar probeer te zetten als ik tijd heb deze week.
Onzin, je kan best vast een nieuw conceptje maken. Pleur het in een post en klungel vanaf daar verder. Sowieso staat de originele OP ergens op de Fokipedia.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:37 schreef Pritt het volgende:
Ja maar ik moet even het volgende topic openen anders kan ik de OP niet aanpassen.
Wat voor overschoentjes heb je besteld? Toch wel van die soigné witte he?quote:Op maandag 18 juli 2011 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo; een regenjackje van Protective en overschoentjes van Rose besteld. Tegen het einde van de week binnen en dan is het ofwel mooi weer (zul je altijd zien) of kan ik de met m'n fietsje de regen in.
30 juliquote:Op maandag 18 juli 2011 14:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
LBL op 29 juli? Weet je het zeker?
Kijk een hier...http://www.adfc.de/routenfinder/Routensuchequote:Op maandag 18 juli 2011 14:12 schreef Patroon het volgende:
Wij gaan binnenkort 2 dagen fietsen in Tecklenburg en ik vraag me af hoe je je het beste kunt navigeren door een onbekend gebied. We hebben geen navigatiesystemen voor op de fiets. Hoe doen jullie dat, zodat je niet steeds op de kaart moet kijken zonder te verdwalen en de leuke routes mee kan pakken.
Alvast bedankt!
quote:Op maandag 18 juli 2011 14:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kijk een hier...http://www.adfc.de/routenfinder/Routensuche
Ah nice, staan die routes met bordjes aangegeven?quote:
Ben ook benieuwd naar je overschoentjes.. Waterdichte? Ik zoek namelijk nogquote:Op maandag 18 juli 2011 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo; een regenjackje van Protective en overschoentjes van Rose besteld. Tegen het einde van de week binnen en dan is het ofwel mooi weer (zul je altijd zien) of kan ik de met m'n fietsje de regen in.
+1quote:Op maandag 18 juli 2011 14:55 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd naar je overschoentjes.. Waterdichte? Ik zoek namelijk nog
Het is 16 graden gast... Die voeten van mij hoeven niet koud en doorweekt thuis te komen hoorquote:Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
Overschoentjes in de zomer?? Niets lekkerder dan de nattigheid gedurende een zomerse bui door je sok, langs je enkels naar je tenen te voelen lopen. Wordt in de zomer toch zo weer warm. Mijn overschoentjes (ultima oid) zijn waterdicht en isolerend en omdat mijn fiets en outfit, inc. zadel en lint, uit 2006 zijn niet meer soignee (zwart). Ik hoop dat het zwart na het wit weer in de mode komt...
Maar lekker op je gemakje blijven zitten spammen op Fok! is altijd wel makkelijker...quote:Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
Overigens voor de Fred die soms moeite heeft met motivatie, ik heb achteraf nog nooit spijt gehad van een fietstocht, ondanks kou, regen, wind et cetera (overigens nog nooit gevallen, dus daar kan ik niet over oordelen). Als ik mij dat bedenk als ik twijfel over wel of niet op de fiets gaan, dan is het dus gaan!
Niet vanwege de kou, wel vanwege het vuil wat opspat samen met het regenwater.. Vorige keer waren m'n schoenen zwart ipv wit toen ik weer thuis was..quote:Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
Overschoentjes in de zomer?? Niets lekkerder dan de nattigheid gedurende een zomerse bui door je sok, langs je enkels naar je tenen te voelen lopen. Wordt in de zomer toch zo weer warm. Mijn overschoentjes (ultima oid) zijn waterdicht en isolerend en omdat mijn fiets en outfit, inc. zadel en lint, uit 2006 zijn niet meer soignee (zwart). Ik hoop dat het zwart na het wit weer in de mode komt...
Overigens voor de Fred die soms moeite heeft met motivatie, ik heb achteraf nog nooit spijt gehad van een fietstocht, ondanks kou, regen, wind et cetera (overigens nog nooit gevallen, dus daar kan ik niet over oordelen). Als ik mij dat bedenk als ik twijfel over wel of niet op de fiets gaan, dan is het dus gaan!
Mijn ervaring met de laatste zomerse buien was dat deze zo heftig waren dat mijn schoenen, zowel als mijn fiets, zeiknat waren maar schoon! Alleen even afdrogen en indien nodig de ketting een beurt.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:24 schreef Narcotical het volgende:
Niet vanwege de kou, wel vanwege het vuil wat opspat samen met het regenwater.. Vorige keer waren m'n schoenen zwart ipv wit toen ik weer thuis was..
Na mijn laatste tocht door de regen waren m'n sokken en schoenen zwart ipv wit, m'n shirt en broek hadden zo'n mooie baggerstreep achterop mn rug en mn fiets zag eruit alsof ik er een veldrit mee had gemaakt.. De rit was echter geheel op de weg..quote:Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de laatste zomerse buien was dat deze zo heftig waren dat mijn schoenen, zowel als mijn fiets, zeiknat waren maar schoon! Alleen even afdrogen en indien nodig de ketting een beurt.
Schoenen is even lastig ( in de praktijk trek ik ze aan, maakt niet uit hoe smerig/ stinkend), maar de rest van mijn kleding gaat na een rit linea recta de was in. Voordeel als je maar 2x per week rijdt en meer dan 2 setjes kleding hebtquote:Op maandag 18 juli 2011 15:31 schreef Narcotical het volgende:
Na mijn laatste tocht door de regen waren m'n sokken en schoenen zwart ipv wit, m'n shirt en broek hadden zo'n mooie baggerstreep achterop mn rug en mn fiets zag eruit alsof ik er een veldrit mee had gemaakt.. De rit was echter geheel op de weg..
quote:Ben je aan t mountainbiken, vliegt er een wesp je helm in, dus ik spastisch op die helm slaan om dat beest dood te krijgen, steekt ie me en flikker ik van m'n fiets af. Maar verder was het weer goed knallen
Wil ik je best uitleggenquote:Op maandag 18 juli 2011 17:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar waarom sla je op je helm al dat kreng binnen zit dat heeft toch weinig zin?????
De Freddeh-motivatie-crewquote:Op maandag 18 juli 2011 15:23 schreef nodisch18 het volgende:
Ga je vanavond nog fietsen Freddeh, het is immers je "vaste" fietsavond...?
Ik zie dat iedereen daar routes neer kan zetten, ze lijken me dan niet goed aangegeven... ik denk dat het mis gaat als ik een kaartje meeneem..quote:
Ach wat maakt dat gemiddelde uit. Goed dat je bent gegaanquote:Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef Freddeh het volgende:
Zo, dat was lekker. En het bleef zowaar nog droog ookNiet heel ver gereden, 25km maar. Na 12,5km vol windkracht 5 tegen had ik het wel gezien en ben ik maar terug gaan rijden. Uiteindelijk heb ik de verloren tijd door de tegenwind niet meer goed kunnen maken, 26km/u gemiddeld. Jammer.
Jij zit toch in Rotterdam? Ik heb hier geen druppel gehad in Dordtquote:Op maandag 18 juli 2011 20:49 schreef FJD het volgende:
On the plus side;
• toch weer 70km tegen net boven de 30 in uur
• het was toch zeker 30 minuten droog
On the down side;
• het regende de rest van de 2u15m pijpestijlen
• weer een spaaknippel kapot van m'n Koga wielen. Laatste keer Hollandse zuinigheid, volgende fiets wordt Duitse degelijkheid.
Goed bezig Fred
Goed bezig Freddeh!quote:Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef Freddeh het volgende:
Zo, dat was lekker. En het bleef zowaar nog droog ook![]()
Rotterdam - Gouda - Rotterdam. Wel tussen 17:00 en 19:00 gereden.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:56 schreef Freddeh het volgende:
Jij zit toch in Rotterdam? Ik heb hier geen druppel gehad in Dordt
Oh, enne... Thanks guys
Duidelijk. Toen ik om 17:00 naar huis reed regende het inderdaad van Z'meer tot aan Dordrecht.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Rotterdam - Gouda - Rotterdam. Wel tussen 17:00 en 19:00 gereden.
En niet even waarschuwen hèquote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef Freddeh het volgende:
Duidelijk. Toen ik om 17:00 naar huis reed regende het inderdaad van Z'meer tot aan Dordrecht.
Geen garantie meer?quote:Op maandag 18 juli 2011 21:10 schreef FJD het volgende:
[..]
En niet even waarschuwen hè
Wat zou het ongeveer kosten om een heel wiel opnieuw te laten spaken? Ik dacht ook even aan Fulcrum 3 maar met 300,- vind ik dat nogwel een investering zeg maar..
Moet je even bellen met Zoran, weet je zeker dat je perfecte kwaliteit hebt. Als je wil heb ik nog wel een tijdelijke CXP22 voor je liggen?quote:Op maandag 18 juli 2011 21:10 schreef FJD het volgende:
[..]
En niet even waarschuwen hè
Wat zou het ongeveer kosten om een heel wiel opnieuw te laten spaken? Ik dacht ook even aan Fulcrum 3 maar met 300,- vind ik dat nogwel een investering zeg maar..
Hangt er vanaf welke velg er in moet, hoeveel spaken er in zitten, en wat voor kwaliteit spaak je wilt.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:10 schreef FJD het volgende:
En niet even waarschuwen hè
Wat zou het ongeveer kosten om een heel wiel opnieuw te laten spaken? Ik dacht ook even aan Fulcrum 3 maar met 300,- vind ik dat nogwel een investering zeg maar..
Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:21 schreef Oksel het volgende:
Ik ben ook blij met m'n Cosmic Elite's.
Zal ik nog maar even een foto posten dan?![]()
[ afbeelding ]
Omdat ik weet dat jullie daarvan genieten!
Heb er nu 4000 opzitten dit seizoen trouwens.
Passen er prima op hoor. Prima afmetingen en diktes. Ik zie het probleem nietquote:Op maandag 18 juli 2011 21:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.
't Was ff uitmeten met het stuurlint, maar 't paste net. En qua zadel; moest de boutjes inderdaad wat losser draaien, maar daardoor past het wel.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.
GMTAquote:Op maandag 18 juli 2011 21:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Passen er prima op hoor. Prima afmetingen en diktes. Ik zie het probleem niet
Ik vind niks mis met de kleur van Oksels zadel en stuurlint.. Alleen dat zadel heeft zo'n lelijke vormquote:Op maandag 18 juli 2011 21:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.
Slurfsleuf!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik vind niks mis met de kleur van Oksels zadel en stuurlint.. Alleen dat zadel heeft zo'n lelijke vorm
Wel als er ook wit zwarte bandjes op zittenquote:Op maandag 18 juli 2011 21:31 schreef marcodej het volgende:
Witte stuurlint en het witte zadel vind ik er niet op passen.
Geen idee, is dat niet van eentwee ofwa?quote:Op maandag 18 juli 2011 21:35 schreef Oksel het volgende:
Zadel zit er nu rechter op btw. En wat verder naar voren.
Kaas, wat was die site ook al weer met al die pasmaten dat je je fiets beter kan afstellen? Ik heb wat last van de bovenrug.
JALOERS! Maar ben blij dat je zo lekker hapt.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:35 schreef Yankee het volgende:
hmmm hebben we die aandachtsgeile hoer weer met z'n vouwfiets.......
Daar doe ik het voorquote:Op maandag 18 juli 2011 21:37 schreef Oksel het volgende:
[..]
JALOERS! Maar ben blij dat je zo lekker hapt.
Vast wel, dit is al de derde keer dat t gebeurt nml. maar ja t wordt de rest vd week mooi weer en Hopmans is compleet uit de richting. Dan kan ik wachten dat t op termijn goed komt of er 30,- insteken en alle spaaknippels vervangen. Dan ben ik ook van het gezeik af.quote:
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
Vrouwen en wielrenners zien er beter uit als ze goed geschoren zijn.
quote:Op maandag 18 juli 2011 20:38 schreef Freddeh het volgende:
Zo, dat was lekker. En het bleef zowaar nog droog ookNiet heel ver gereden, 25km maar. Na 12,5km vol windkracht 5 tegen had ik het wel gezien en ben ik maar terug gaan rijden. Uiteindelijk heb ik de verloren tijd door de tegenwind niet meer goed kunnen maken, 26km/u gemiddeld. Jammer.
Volgens mij was ik 18 euro kwijt voor de spaken en 35 voor arbeid bij kwaliteits FM te Scheveningen. Viel mij mee!quote:Op maandag 18 juli 2011 21:10 schreef FJD het volgende:
[..]
En niet even waarschuwen hè
Wat zou het ongeveer kosten om een heel wiel opnieuw te laten spaken? Ik dacht ook even aan Fulcrum 3 maar met 300,- vind ik dat nogwel een investering zeg maar..
Welke wielen zitten er nu in?quote:Op maandag 18 juli 2011 21:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Vast wel, dit is al de derde keer dat t gebeurt nml. maar ja t wordt de rest vd week mooi weer en Hopmans is compleet uit de richting. Dan kan ik wachten dat t op termijn goed komt of er 30,- insteken en alle spaaknippels vervangen. Dan ben ik ook van het gezeik af.
Geen idee, Koga heeft er zelf iets ingemikt. Dat wist ik van tevoren maar voor dat budget had ik wel kwaliteit verwachtquote:
350,- voor een vergelijkbare set+ vind ik nogal een uitgave eigenlijk. Dan zit ik iig in de categorie Ultegras/Ksyrium/Fullcrum 3. Iets daaronder wordt een beetje een beledigingquote:Op maandag 18 juli 2011 22:05 schreef Oksel het volgende:
Niet blijven doorkloten met wielen, weggegooid geld.
Mooie fiets maar steekt die zadelpen niet te ver uit het frame? Of is het zo'n sloping frame? Persoonlijk hou ik niet zo van slooping frames. Witte zadel en stuurlint oogt lekker fris.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:21 schreef Oksel het volgende:
Ik ben ook blij met m'n Cosmic Elite's.
Zal ik nog maar even een foto posten dan?![]()
[ afbeelding ]
Omdat ik weet dat jullie daarvan genieten!
Heb er nu 4000 opzitten dit seizoen trouwens.
Nee, Oksel is de drop-god. Hij rijdt met asociaal veel saddle-to-bar-drop, maar voor hem werkt het goedquote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooie fiets maar steekt die zadelpen niet te ver uit het frame? Of is het zo'n sloping frame? Persoonlijk hou ik niet zo van slooping frames. Witte zadel en stuurlint oogt lekker fris.
De postzegel club?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 07:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Hey Fred, goed dat je bent gegaan, ik ga vanavond, morgen en donderdag twijfel ik om te trainen of om naar club te gaan.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, Oksel is de drop-god. Hij rijdt met asociaal veel saddle-to-bar-drop, maar voor hem werkt het goed
1) Kouquote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:11 schreef nodisch18 het volgende:
Klote, gisteren na 50km begon de binnenkant van mijn linkerknie op te spelen. Ben maar heel rustig naar huis gepeddeld. Ook nu voel ik de knie nog![]()
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Normaal gesproken heb ik nooit klachten. Ik fiets zeer licht dus overbelasting kan het haast niet zijn.
Nee, dat snap ik. Dan sta je bijna op je kop.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik rij vrijwel nooit onder in de beugels,
Misschien juist doordat je te licht rijdt dat je hem overbelast. Waar zit de pijn, vóór de knie, of áchter?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:11 schreef nodisch18 het volgende:
Klote, gisteren na 50km begon de binnenkant van mijn linkerknie op te spelen. Ben maar heel rustig naar huis gepeddeld. Ook nu voel ik de knie nog![]()
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Normaal gesproken heb ik nooit klachten. Ik fiets zeer licht dus overbelasting kan het haast niet zijn.
Naast de kniequote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Waar zit de pijn, vóór de knie, of áchter?
Klinkt als een verkeerde afstelling van je schoenplaatje. Mogelijk dat je zadel iets gedraaid zit in plaats van perfect recht. Rechter knie doet geen pijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:57 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Naast de knie![]()
Beetje rechtsvoor, binnenzijde linkerknie
Nope, een verkeerd afgesteld schoenplaatje zou kunnen. Normaal heb ik speling maar gisteren merkte ik dat de schoen vast zat. Misschien wat vuiligheid ofzo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt als een verkeerde afstelling van je schoenplaatje. Mogelijk dat je zadel iets gedraaid zit in plaats van perfect recht. Rechter knie doet geen pijn?
Klopt, normaal gesproken staat je zadel exact recht en vanaf daar begin je met bijstellen indien nodig. Ik had dat met die Brooks ook, moest altijd ietsjes naar links gedraaid zijn, 1 á 2 mm ofzo. Nu met m'n nieuwe zadel ben ik middendragend, dat snap jij ook welquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:16 schreef Oksel het volgende:
Zadels zet je niet eens perfect recht, tenminste, ik weet dat sommigen hem afstellen op 'linksdragend / rechtsdragend'. Maar daar weet Kaas vast meer van.
Mensen dénken altijd dat ik een dikke buik heb... mag je raden waar ík hem omheen wikkelquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:23 schreef SuperWeber het volgende:
Echte kerels wikkelen hun slurf gewoon om het zadel
Goed punt, we hebben in dit topic nog geen fietsbabe staanquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:29 schreef nodisch18 het volgende:
Heren heren, zullen we het over tieten hebben in plaatsen van over jullie slurven?
Sjezoes, heb jij het liever over mannenslurven of wat?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ook daar vind ik persoonlijk weinig aan
In ieder geval wél een matchend stringetje. Hoe vaak zie je niet dat ze er een zwart of ander-kleurig stringetje onder hebben. Of er bovenuit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ook daar vind ik persoonlijk weinig aan
Ook niet nee.. Maar dit was gewoon niet helemaal mijn smaakquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:41 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Sjezoes, heb jij het liever over mannenslurven of wat?
Dat dan weer wel inderdaadquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
In ieder geval wél een matchend stringetje. Hoe vaak zie je niet dat ze er een zwart of ander-kleurig stringetje onder hebben. Of er bovenuit.
Liep hier laatst eentje rond op kantoor in een witte linnen broek, met een wit stringetje eronder, en dan van die billen waar je bijna een kopje thee op kunt parkerenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ook niet nee.. Maar dit was gewoon niet helemaal mijn smaak
[..]
Dat dan weer wel inderdaad
Wtf, ...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ook daar vind ik persoonlijk weinig aan
En ja hoor:quote:Op maandag 18 juli 2011 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo; een regenjackje van Protective en overschoentjes van Rose besteld. Tegen het einde van de week binnen en dan is het ofwel mooi weer (zul je altijd zien) of kan ik de met m'n fietsje de regen in.
quote:‘Extreem nat weer is voorbij'
Laatste update: 19 juli 2011 09:27 info
AMSTERDAM – Er is plotseling een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Meteorologen van Weerplaza voorspellen op de lange termijn zelfs een flinke verbetering van het weer.
quote:
Zucht.. Kijk 2 posts boven jequote:
Had je eerder moeten kopen, dan was het vorige week al droog geweestquote:
Idd. Aan het begin van de volgende regenperiode ga ik spatborden aanschaffen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zucht.. Kijk 2 posts boven je
[..]
Had je eerder moeten kopen, dan was het vorige week al droog geweest
Nee naar de Mol mee doen met de donderdagavond competitie. Ja nu kan dat wel nu het grind weer plat gereden is. Vanavond gaan we voor de 80km.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
De postzegel club?Het schijnt vanavond wel aardig te zijn, het waait in ieder geval niet meer zo hard als gisteravond. Ik vond 25km wel genoeg ook met die wind, ben op een gegeven moment nog ergens een dijkje in gedraaid en nog een stuk tegen de wind in gaan stoempen. Na een km of 2 vond ik dat ook wel weer leuk en ben ik weer afgeslagen naar het volgende dijkje in tegenovergestelde richting.
Bizar eigenlijk dat je zoveel km's kan maken in de polder, zónder dat je van 'het eiland' af gaat.
Ja ik wel om eerlijk te zijn dus kom maar opquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:41 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Sjezoes, heb jij het liever over mannenslurven of wat?
Dat grind is overigens niet overal gedaan... Kwam opeens een dijkje op vol in het grind, ben meteen gekeerd en teruggegaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:33 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee naar de Mol mee doen met de donderdagavond competitie. Ja nu kan dat wel nu het grind weer plat gereden is. Vanavond gaan we voor de 80km.
Ik moet dat eigenlijk ook laten doen, maar heb er geen zin in omdat dan m'n hele vakantie naar de klote is.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:44 schreef Pritt het volgende:
Vandaag mijn laatste 2 verstandskiezen getrokken, weer 4 dagen niet fietsen.
En dat wordt niet geblocked bij jou?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die foto wordt op m'n werk geblocked...ik zie niets! Alternatief? Ik wil wel mee kunnen praten als er eindelijk eens een lekker wijf gepost wordt! Het is al zo afzien hier met al die harige mannepoten die jgeplaatst worden!
En dan komt het volgend jaar weer niet uit, dus dan nog maar een jaar uitstellen. En dan is opeens je gebid scheefgegroeidquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:46 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik moet dat eigenlijk ook laten doen, maar heb er geen zin in omdat dan m'n hele vakantie naar de klote is.Ik doe het wel volgend jaar ofzo...
Wat was de reden dat jouw verstandskiezen eruit moesten? Gewoon preventief of had je er last van? Bij mij zijn er twee nog niet echt goed doorgekomen, maar de tandarts wil ze wel al eruit hebben (puur preventief), maar dan moet er veel gesneden worden bij de kaakchirurg en daar heb ik niet zo'n zin in. Waarom zou ik dan niet gewoon nog even een klein jaartje wachten? Heb er nu immers helemaal geen last van...
Kan er niets aan doen, heb gewoon heimwee. Ook omdat ik hier aan couchsurfing doe en telkens bij andere mensen slapen. Beetje onrustig. Volgend jaar hoop ik mijn rijbewijs te hebben en een huisje te huren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:48 schreef Narcotical het volgende:
Zelf niet gedaan, maar heb weleens gehoord dat je dan je fiets helemaal in moet pakken enzo.. Overigens hoop ik dat je sarcastisch bent, want ik zou lekker blijven zitten
Volgens mij red je die afmetingen wel als je gewoon de wielen eruit wipt en even je stuur dwars zet..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kan er niets aan doen, heb gewoon heimwee. Ook omdat ik hier aan couchsurfing doe en telkens bij andere mensen slapen. Beetje onrustig. Volgend jaar hoop ik mijn rijbewijs te hebben en een huisje te huren.
Anyway, klopt volgens mij dat je je fiets altijd moet inpakken, fietshoes, max. 120x90cm. Beetje gedoe want dan moet ik wel behoorlijk wat eraan demonteren.
Volgens mij kan je dan beter de normale (niet TGV) nachttrein pakken. Daar heb je speciale wagons voor je fiets, hoefde niet gedemonteerd te worden oid.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kan er niets aan doen, heb gewoon heimwee. Ook omdat ik hier aan couchsurfing doe en telkens bij andere mensen slapen. Beetje onrustig. Volgend jaar hoop ik mijn rijbewijs te hebben en een huisje te huren.
Anyway, klopt volgens mij dat je je fiets altijd moet inpakken, fietshoes, max. 120x90cm. Beetje gedoe want dan moet ik wel behoorlijk wat eraan demonteren.
Hoef je em dus idd niet te demonteren.quote:Taking bicycles on EuroCity
If you want to take a bicycle onboard a EuroCity train between Italy and Switzerland youll need to book a space for it regardless of whether its fully assembled or can be folded up and put in a bike bag.
How do I book a bicycle space?
Unfortunately were unable to make reservations for bicycle spaces on EuroCity services, so youll need to arrange this at your departure station.
Ow waar lag dat nog dan? Wind is zuidwest dus wordt richting Willemstad.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:38 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat grind is overigens niet overal gedaan... Kwam opeens een dijkje op vol in het grind, ben meteen gekeerd en teruggegaan.
Ik kan niet echt een nachttrein vinden naar waar ik ben, namelijk bij Chambery in de buurt. Wel Zwitserland enzo. Maar om nu eerst naar Basel te gaan, is ook zo'n gedoe...er is wel een TGV Chambery-Parijs en een Thalys Parijs-Amsterdam, wat me een goede verbinding lijkt...alleen wel 200 euro samen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dan beter de normale (niet TGV) nachttrein pakken. Daar heb je speciale wagons voor je fiets, hoefde niet gedemonteerd te worden oid.
Edit:
[..]
Hoef je em dus idd niet te demonteren.
Kan op dit moment idd ook weinig nachttreinen in de alpen vinden. Dat is misschien meer voor de winter..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik kan niet echt een nachttrein vinden naar waar ik ben, namelijk bij Chambery in de buurt. Wel Zwitserland enzo. Maar om nu eerst naar Basel te gaan, is ook zo'n gedoe...er is wel een TGV Chambery-Parijs en een Thalys Parijs-Amsterdam, wat me een goede verbinding lijkt...alleen wel 200 euro samen.
Richting Willemstad komt wel goed, dat grind lag echt bij de dijkjes achter Stadspolders, richting de Biesbosch zeg maar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ow waar lag dat nog dan? Wind is zuidwest dus wordt richting Willemstad.
Houd er dan ook nog rekening mee dat je dan in Parijs van Gare de Lyon naar Gare du Nord moet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik kan niet echt een nachttrein vinden naar waar ik ben, namelijk bij Chambery in de buurt. Wel Zwitserland enzo. Maar om nu eerst naar Basel te gaan, is ook zo'n gedoe...er is wel een TGV Chambery-Parijs en een Thalys Parijs-Amsterdam, wat me een goede verbinding lijkt...alleen wel 200 euro samen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Houd er dan ook nog rekening mee dat je dan in Parijs van Gare de Lyon naar Gare du Nord moet.
Kan met de metro, of op de fiets, lijkt me allebei niet echt een pretje.....
In een uur tijd inderdaad.... maar toen ik naar Parijs fietste vanuit Amsterdam ben ik al over de D932 gekomen, een lange rechte weg van iets van 60km richting Parijs met vluchtstroken en een speedlimit van iets van 100km/uur op sommige stukken. Die komt uiteindelijk uit in hartje Parijs. Vandaar ben ik naar Zuid-Parijs gereden, door de stad. Dus op zich moet dat wel lukkenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Houd er dan ook nog rekening mee dat je dan in Parijs van Gare de Lyon naar Gare du Nord moet.
Kan met de metro, of op de fiets, lijkt me allebei niet echt een pretje.....
Qua fiets + trein is het best dramatisch. In de TGV's moet je vaak je fiets uit elkaar slopen en in een hoes doen, al zijn er ook TGV's waar ze een normale plek hebben voor fietsen, maar dan moet je een reisburo hebben die snapt hoe ze die moeten boeken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:48 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand wel eens gereisd met TGV + racefiets?? Ik zit in de Alpen maar ik heb heimwee!!
Dus snel de fiets naar geneve, daar de trein naar basel en dan de nachttrein naar utrecht, kun je morgenochtend weer in je eigen bedje uitslapenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Qua fiets + trein is het best dramatisch. In de TGV's moet je vaak je fiets uit elkaar slopen en in een hoes doen, al zijn er ook TGV's waar ze een normale plek hebben voor fietsen, maar dan moet je een reisburo hebben die snapt hoe ze die moeten boeken.
1 van de weinig nachttreinen die een fietsenwagon heeft, is de nachttrein Amsterdam-Zurich. Daar hang je je fiets in het rek(aan het voorwiel) en kun je gewoon een couchette boeken of een slaapstoel.
Als je al in de alpen zit, zou ik dat doen. Ik ben in mei voor 100 euro van Amsterdan naar Basel gereden, en 50 euri weer terug, had ik mazzel met een kortingstarief.
En mocht je het overleven, doe het dan in stijl door een tijdje op je gat te gaan zitten bij een riviertje en zeggen dat je verdwaald bent. Haal je iig nog het nationale nieuwsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Pas je wel een beetje op tijdens de vakantie Gripper?
Vanavond sollicitaties de deur uit doen en nog wat verkochte artikelen verzenden (kan zo wel m'n eigen bedrijf beginnen, wat een centen verdien ik tegenwoordig zegquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:56 schreef FJD het volgende:
Vanmiddag Ultegra velgen halenVanavond meteen weer fietsen
Ik zou alleen al vanwege de hoogtemeter voor de Polar gaan. Op GPS gebaseerde hoogtemetingen is bijna hetzelfde als natte vingerwerk...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Patroon het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen de Polar CS600x en de Garmin Edge 500. Iemand ervaring met deze aparaatjes en wat zijn de voor/nadelen? Hoe is de meegeleverde software van Garmin?
Voordeel van Garmin is dat ze de cadans en speedmeter in 1 hebben.
Hoogtemeter is voor mij niet belangrijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zou alleen al vanwege de hoogtemeter voor de Polar gaan. Op GPS gebaseerde hoogtemetingen is bijna hetzelfde als natte vingerwerk...
nooit van gehoordquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:56 schreef FJD het volgende:
Vanmiddag Ultegra velgen halenVanavond meteen weer fietsen
Je hebt de verkeerde mattiesquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
Iedereen een sms en/of tweet gestuurd of ze vanavond willen fietsen, weer reageert niemand
De mieten gaan zeker weer hardlopen vanavond.
Zeker.quote:
Hoogstens wat snoep voor noodgevallen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
40 km fietsen, na het avondeten, reserve eten mee?
Iddquote:
Had maar een banaan meegenomen. En dat is zonde om mee terug te nemenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoogstens wat snoep voor noodgevallen.
Ach, als je er wat op terug wilt zeggen kan je altijd vragen van wat soort materiaal hun zadelpen is gemaakt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Idd
Als ik afgezeken wil worden over het correct gebruik van termen dan open ik wel een topic op Tweakers
Simpele 6700 wielset, 175,- zgan gekocht. Net er onder gezet en stukje mee gefietst. Voor t gevoel gaat t natuurlijk direct veel harderWel jammer dat t geen witte velgen zijn maar ja dan had ik 100,- extra voor Ksyrium Equipes neer moeten leggen.
Ik zeik je niet af dude, ik snap gewoon niet wat je bedoelde. Je had 't over velgen terwijl je wielen bedoelde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Idd
Als ik afgezeken wil worden over het correct gebruik van termen dan open ik wel een topic op Tweakers
Simpele 6700 wielset, 175,- zgan gekocht. Net er onder gezet en stukje mee gefietst. Voor t gevoel gaat t natuurlijk direct veel harderWel jammer dat t geen witte velgen zijn maar ja dan had ik 100,- extra voor Ksyrium Equipes neer moeten leggen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:22 schreef Oksel het volgende:
90km gefietst, ging weer hard. Zat mooi voorin elke keer bij de sprintjes.. en kon mooi wat kopwerk pakken. #tevreden.
Triplequote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:45 schreef Oksel het volgende:
Kwam alleen tandje te kort, heuvel af sprintje, 60+ , onder in de beugels, lekker staan, en rammen. Maarja, met compact was het net te licht.
Kan me wel voorstellen dat je nog wel eens wat tekort komt qua tandjes, maar dan lijkt compact me wel fijner. Het is dat ik nu triple rijd, anders zou ik een fiets met compact uitzoeken.quote:
Sorry poepie, ik bedoelde t niet serieusquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zeik je niet af dude, ik snap gewoon niet wat je bedoelde. Je had 't over velgen terwijl je wielen bedoelde.
Dat ik überhaubt al moeite doe om je wazige omschrijving te oncijferen, mag je als oprechte interesse opvatten.
Moet je ons eerst inhalenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:05 schreef Freddeh het volgende:
Jongens, kappen. Anders kom ik jullie persoonlijk klappen geven.
Grapje uiteraard
We heten niet allemaal Oksel.quote:
Zo geregeld, je ligt nu toch te slapen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet je ons eerst inhalen
Goed, ik ga slapen, morgen om 3u de wekker ofzoKan net zo goed niet gaan slapen.
Is een andere ketting dan niet makkelijker dan telkens stukje er tussenin en tussenuit? Zou je dan in principe zo zelf kunnen fixen en hoef je niet telkens langs Jan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef Oksel het volgende:
Marco; moet dat geen 43km/h zijn?
Ja, heb Compact crank, daar kan gewoon dubbel opMoet er alleen wel stukje ketting tussen uit of bij in. Doet Jan voor me
Die heeft Contador ook. En hoe is het met jouw knie?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:13 schreef Snuf. het volgende:
Soms heb ik van die dagen, dan rij ik nog geen deuk in het spreekwoordelijke pakje boter
Mijn knie?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo geregeld, je ligt nu toch te slapen.
[..]
Is een andere ketting dan niet makkelijker dan telkens stukje er tussenin en tussenuit? Zou je dan in principe zo zelf kunnen fixen en hoef je niet telkens langs Jan.
[..]
Die heeft Contador ook. En hoe is het met jouw knie?
Ik volg het wel maar het duurde heel evenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Oh, je volgt de TdF niet...
Edit: Ah, kwartje is gevallen
Ik snap het...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:19 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik volg het wel maar het duurde heel even
Er is een veel makkelijkere manier om te wisselen tussen compact en dubbel hoor!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat je nog wel eens wat tekort komt qua tandjes, maar dan lijkt compact me wel fijner. Het is dat ik nu triple rijd, anders zou ik een fiets met compact uitzoeken.
Heb jij gewoon een setje compact kettingbladen liggen en een setje 'normale' double kettingbladen die je dan omruilt als het nodig is? Of slinger je er een andere crankset op?
Straks gaat-ie ook nog al je gouden tanden trekkenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:16 schreef jpjedi het volgende:
Bij mij zeikt de tandarts er al jaren over. Als ik doorvraag dan is erniet echt een reden voor het moment. Crisis bij de tandartsen zeker?
Ik heb hem gezegd dat als er iets zeer gaat doen dat ik dan terug kom. Ik wil geen onnodig gesnij in mijn lijf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:14 schreef Narcotical het volgende:
Aan de andere kant ben je natuurlijk wel weer wat grammen lichter als je al je tanden laat trekken
Vandaag met zn zessen, enkele waaier, om de twee minuten kop overgeven. Kruissnelheid lag tussen de 35-39, nooit echt wind mee, meestens tegen. Laatste 5km wat uitrijden tegen de 30, en nog even verdwaald in Zandvoort.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:31 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met hoeveel mensen fiets je dan? En wie pakt het kopwerk?
Gewoon wat de tellert aangeeft, anders heb je het over kruissnelheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:50 schreef Dlocks het volgende:
Misschien een domme vraag, maar als jullie het over gemiddelde snelheid hebben is dat dan inclusief of exclusief stops bij stoplichten e.d.?
Dit omdat mijn teller stopt met 'tellen' als ik stil sta ( (en volgens mij is dit bij de meeste tellers het geval?).
Ik gebruik (naast een teller) altijd mijn GPS om mijn daadwerkelijke gemiddelde snelheid bij te houden (dus inclusief stops).
O-Synce Mininogwattes ofzo.. Heb ik ook, 20 eurootjes.. Geeft kruissnelheid, gem snelheid, afstand gereden, totaal aantal km's met de fiets gereden, tijd dat je onderweg bent..quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:17 schreef Patroon het volgende:
Ik heb er trouwens nog ff over nagedacht maar ik heb geen 200 euro over voor een Garmin Edge 500 of Polar CS600x etc. Ik heb een simpele polar die puur hartslag aangeeft en achteraf gemiddelde hartslag en ga er nog een normale kmteller bij kopen die snelheid, gem. snelheid, max snelheid, afstand, ritafstand en stopwatch aangeeft. Ik ben bang dat ik door veel opties die zo'n dure teller biedt met software ik me teveel bezig ga houden met randzaken.
Jullie nog goeie tips voor een normale km teller voor zo'n max 75 euro?
Ik gebruik vaak www.fietsnet.bequote:Op woensdag 20 juli 2011 00:32 schreef LimaOscarLima het volgende:
weten jullie ook een app voor op ipod waar je ook routes op kan plannen, die zonder internet werkt?
Ik heb altijd Polar gehad en heb nu Garmin, voor mij geen Polar meer.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zou alleen al vanwege de hoogtemeter voor de Polar gaan. Op GPS gebaseerde hoogtemetingen is bijna hetzelfde als natte vingerwerk...
Kwam de Sigma BC2209 of 1909 tegen die wel hartslag registreerd en waar ook een stopwatch opzit wat wel handig is voor interval. Kan vooraf geen interval programmeren maar schrijf het dan wel ff op een briefje. deze computers zijn 100 euro en 89,95 en dat is ook nog wel schappelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
O-Synce Mininogwattes ofzo.. Heb ik ook, 20 eurootjes.. Geeft kruissnelheid, gem snelheid, afstand gereden, totaal aantal km's met de fiets gereden, tijd dat je onderweg bent... Beetje de basisdingen dus
Wat kan zijn is dat je met teveel opgetrokken schouders op de fiets zit. Probeer tijdens het fietsen je volledige bovenlichaam te ontspannen, je buik lichterlijk aan te spannen (navel naar het middenrif) en al je kracht concentreren op je benen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:55 schreef Keano het volgende:
Nog even een vraagje voor de doorgewinterde wielrenners hier.
Ik ben nu weer zo'n twee maanden bezig en rijdt nu gemiddeld twee keer week een rondje tussen de 80 en de 120 km.
Mentaal kan ik het makkelijk aan en de benen werken ook goed mee. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is het gebied tussen mijn schouderbladen en onder in de nek.. Na een kilometer of 65 begin ik daar superveel last van te krijgen, waardoor de moraal soms wel eens wil zakken.
Hebben jullie misschien tips. Had zelf bedacht dat het misschien aan zadel- of stuurhoogte zou liggen, maar ik heb te weinig kennis om daarmee te experimenteren
Alle tips zijn welkom!
Ik heb voor 69.95 de Polar CS100 genomen. Zeg maar alle basisfunctie's van een fietscomputer + hartslagmeter. Je kan dan evt. later nog voor 2 tientjes een cadansmeter toevoegen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kwam de Sigma BC2209 of 1909 tegen die wel hartslag registreerd en waar ook een stopwatch opzit wat wel handig is voor interval. Kan vooraf geen interval programmeren maar schrijf het dan wel ff op een briefje. deze computers zijn 100 euro en 89,95 en dat is ook nog wel schappelijk.
Was ze lekker?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:45 schreef Marurk het volgende:
Wat een achterlijk k*tw**f trouwens vanmiddag! Ik kwam op de stadsfiets terug van de fysio voor een behandeling van m'n linkerknie, steekt ineens zo'n kuttekind (25 jaar ofzo) over zonder te kijken. Ik maak een uitwijkmanoeuvre, maar het was glad door de regen en ik ga dus met de stadsfiets op m'n plaat: en jawel, ik val op m'n rechterknie. Als ik nu een strek-/rekbeweging maak met m'n rechterbeen heb ik last... ik kan het fietsen voorlopig dus wel even vergeten ben ik bang.![]()
![]()
![]()
![]()
En ik begon net goed te worden!!!! Dom wijf!!!!!
![]()
![]()
Ze zei wel sorry, maar wat heb je daar aan?![]()
Exclusief stops. Gemiddelde rijsnelheid kan technisch gesproken ook niet dalen als je stilstaatquote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:50 schreef Dlocks het volgende:
Misschien een domme vraag, maar als jullie het over gemiddelde snelheid hebben is dat dan inclusief of exclusief stops bij stoplichten e.d.?
Dit omdat mijn teller stopt met 'tellen' als ik stil sta ( (en volgens mij is dit bij de meeste tellers het geval?).
Ik gebruik (naast een teller) altijd mijn GPS om mijn daadwerkelijke gemiddelde snelheid bij te houden (dus inclusief stops).
Hoe staat je stuur? M.a.w. hang je in je stuur of leun je er op? (Stuurkanteling dus)quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:55 schreef Keano het volgende:
Nog even een vraagje voor de doorgewinterde wielrenners hier.
Ik ben nu weer zo'n twee maanden bezig en rijdt nu gemiddeld twee keer week een rondje tussen de 80 en de 120 km.
Mentaal kan ik het makkelijk aan en de benen werken ook goed mee. Het enige probleem waar ik tegenaan loop is het gebied tussen mijn schouderbladen en onder in de nek.. Na een kilometer of 65 begin ik daar superveel last van te krijgen, waardoor de moraal soms wel eens wil zakken.
Hebben jullie misschien tips. Had zelf bedacht dat het misschien aan zadel- of stuurhoogte zou liggen, maar ik heb te weinig kennis om daarmee te experimenteren
Alle tips zijn welkom!
Ligt eraan, voor je onderlichaam zit je zadel nu op de goede hoogte?quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:19 schreef Keano het volgende:
Hmm ja ik heb de laatste tijd mijn zadel wel 2 keer hoger gezet waardoor hij zo'n 10 cm boven mijn stuur uitsteekt..
Misschien dat dat idd teveel van het goede was.
Hoe is het qua storingsgevoeligheid van de sensor? En hoe gaat het als je in een groep rijdt met meerdere Polar gebruikers? De CS100 heeft namelijk geen gedecodeerde borstband zover ik weet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb voor 69.95 de Polar CS100 genomen. Zeg maar alle basisfunctie's van een fietscomputer + hartslagmeter. Je kan dan evt. later nog voor 2 tientjes een cadansmeter toevoegen.
In ieder geval zorgen dat je niet in het stuur hangt, maar er op leunt, dat moet al schelen. Als je er last van blijft houden zou ik eens kijken naar een stuurpen met een wat grotere hoek (of je huidige stuurpen omdraaien als die omgekeerd wat hoger komt).quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:27 schreef Keano het volgende:
Ja mijn benen zijn nog altijd niet volledig gestrekt als ik nu rondfiets zeg maar. Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn lichaam moet wennen. Ik steun wel echt op mijn stuur merk ik trouwens, want mijn handen voelen ook wat pijnlijk aan na een lang ritje
Ieder zijn meug. Als je erop gaat googlen dan zul je vinden dat er ook genoeg mensen zijn met een probleem met Garmin. Als je dan nog even verder googelt zul je vinden dat er ook voldoende mensen zijn met uitstekende ervaringen met zowel Polar als Garmin. Uiteindelijk denk ik dat de robuustheid van beide merken elkaar niet zoveel zullen ontlopen...quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb altijd Polar gehad en heb nu Garmin, voor mij geen Polar meer.
Vergeet niet de hoek van je stuurpen hequote:Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Gripper het volgende:
Aan je zadelhoogte kun je toch weinig veranderen: het zadel moet zo hoog staan dat je been gestrekt (maar net niet overstrekt) staat als je pedaal in de laagste stand is. Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel) dan moet je wel belachelijk diep gaan zitten om de horizontale overspanning tussen zadel en stuur te kunnen maken met je bovenlijf. Je kunt hetzelfde bereiken door minder diep, maar met een langere voorbouw te rijden.
Als je bovenlijf en armen lang zijn in verhouding tot je benen, dan wordt dit nog meer een uitdaging.
Precies, vaak moet je dan teveel spacers tussen de stuurpen en frame doen waardoor het frame ook miner stijf wordt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Gripper het volgende:
Aan je zadelhoogte kun je toch weinig veranderen: het zadel moet zo hoog staan dat je been gestrekt (maar net niet overstrekt) staat als je pedaal in de laagste stand is. Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel) dan moet je wel belachelijk diep gaan zitten om de horizontale overspanning tussen zadel en stuur te kunnen maken met je bovenlijf. Je kunt hetzelfde bereiken door minder diep, maar met een langere voorbouw te rijden.
Als je bovenlijf en armen lang zijn in verhouding tot je benen, dan wordt dit nog meer een uitdaging.
Stijfheid van je frame wordt niet beinvloed door een aantal spacers, handling wel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Precies, vaak moet je dan teveel spacers tussen de stuurpen en frame doen waardoor het frame ook miner stijf wordt.
De borstband is wel gecodeerd. M'n vriendin heeft exact dezelfde en wij kunnen gewoon naast elkaar fietsen. Ik heb geen idee wat er gebeurd als je in een groep met allemaal Polar gebruikers gaat fietsen, ik fiets zelf nooit in een grote groep.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe is het qua storingsgevoeligheid van de sensor? En hoe gaat het als je in een groep rijdt met meerdere Polar gebruikers? De CS100 heeft namelijk geen gedecodeerde borstband zover ik weet.
Wanneer je betaald voor de meting hoef je je niet verplicht te voelen om andere dingen bij hun te kopen. Dat is anders wanneer je het gratis laat doen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo'n fietsmeting lijkt me ook wel wat. Iemand een idee waar ze dat op een leuke, vrijblijvende manier doen in omgeving Utrecht? Uiteraard wil ik er graag voor betalen, maar me niet verplicht voelen evt. te vervangen onderdelen ook daar aan te schaffen.
Wut? Hoe kom je daar nou bij.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Gripper het volgende:
Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel)
Je moet jezelf nooit vergelijken met een prof-wielrenner. Die jongens zijn ook niet begonnen met zo'n fit en zijn daar ook 'in gegroeid' zeg maar. Beginnen met de voor jou meest comfortabele houding, dan kun je altijd later nog kleine stukjes aanpassen per keer.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:05 schreef Oksel het volgende:
Moet je kijken hoe deze lui op hun fiets zitten:
[ afbeelding ]
Die raken met hun knien bijna 't stuur! Ik zou misschien een iets kortere stuurpen willen. Of een stuurpen die heel licht omhoog wijst. That's it.
Zo zou het moeten zijn idd. Toch al gehoord van mensen die betaalden voor een meting en een rekening gepresenteerd kregen inclusief nieuwe onderdelen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer je betaald voor de meting hoef je je niet verplicht te voelen om andere dingen bij hun te kopen. Dat is anders wanneer je het gratis laat doen.
Inderdaad, ik heb 3 spacers onder mijn stuurpen en haal er over een tijdje 1 tussenuit. Mijn stuurpen is nu 7cm. Wat is eigenlijk de ideale lengte voor een stuurpen? Ik heb begrepen dat hoe langer de stuurpen hoe minder direct hij stuurt omdat de hefboom groter is, Te kort is weer veel te direct.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:32 schreef jpjedi het volgende:
Mijn ervaring is dat je steeds verder zakt aan de voorzijde naar mate je meer ervaring krijgt met fietsen. Je stuurpen omdraaien en stapje voor stapje ringetje onder je stuur uit. Zadel niets aan doen inderdaad. Je kan nog wat finetunen met je stuurbochthoek. Zelf heb ik wel mijn stuurpen 1cm korter bij het lager zetten om daar wat lengte op te vangen.
Ik heb mijn saddledrop op 12cm staan maar mijn broer rijdt 17cm.
Maar niets is beter dan een goede meting, zeker in geval van pijntjes. Het is echt een wetenschap apart en ik zou aanraden het bij een bij een meetspecialist via de fietsfysio te doen en niet via de FM. Dit is meer kennis over lichaam dan fiets!
Wel als de spacertoren te hoog wordt (4+ spacers) verlies je stijfheid, hier heb ik vaker over gelezen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:35 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Stijfheid van je frame wordt niet beinvloed door een aantal spacers, handling wel.
Stuurpenlengte is resultaat van meting en niet echt vrij te kiezen. Meting zal een horizontale afstand nemen van bepaald punt op stuurpen (normaal op zadelvlak, 12cm van achterzijde) tot je center van je stuurbocht. Hier zit dus je bovenbuis tussen en restant valt in je stuurpen. Ik rij met 110mm maar dat is mijn meting. Op mijn sloping specialized kwam ik op 120mm met opwaartse stuurpen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb 3 spacers onder mijn stuurpen en haal er over een tijdje 1 tussenuit. Mijn stuurpen is nu 7cm. Wat is eigenlijk de ideale lengte voor een stuurpen? Ik heb begrepen dat hoe langer de stuurpen hoe minder direct hij stuurt omdat de hefboom groter is, Te kort is weer veel te direct.
In principe beinvloedt dat het frame zelf niet natuurlijk. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat de algehele constructie voorin je fiets. Ik denk dat ik het net iets anders bedoel dan jijquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel als de spacertoren te hoog wordt (4+ spacers) verlies je stijfheid, hier heb ik vaker over gelezen.
Lijkt me verwaarloosbaarquote:Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel als de spacertoren te hoog wordt (4+ spacers) verlies je stijfheid, hier heb ik vaker over gelezen.
Allez?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Stuurpenlengte is resultaat van meting en niet echt vrij te kiezen. Meting zal een horizontale afstand nemen van bepaald punt op stuurpen (normaal op zadelvlak, 12cm van achterzijde) tot je center van je stuurbocht. Hier zit dus je bovenbuis tussen en restant valt in je stuurpen. Ik rij met 110mm maar dat is mijn meting. Op mijn sloping specialized kwam ik op 120mm met opwaartse stuurpen.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Allez?
Lengte van de stuurpen is simpel gesteld zo lang, dat je stuur zich bóven je voornaaf bevindt en je die dus niet zien kan.
Ja precies door de metingen moest zijn zadel vrij ver naar achteren en kon ik dezelfde stuurpen houden. Ik wilde niet korter dan 7cm omdat dat het stuurgedrag teveel beinvloed is mijn gevoel. Het zadel zit dus 1cm naar achteren ipv dat de stuurpen een cm korter is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Stuurpenlengte is resultaat van meting en niet echt vrij te kiezen. Meting zal een horizontale afstand nemen van bepaald punt op stuurpen (normaal op zadelvlak, 12cm van achterzijde) tot je center van je stuurbocht. Hier zit dus je bovenbuis tussen en restant valt in je stuurpen. Ik rij met 110mm maar dat is mijn meting. Op mijn sloping specialized kwam ik op 120mm met opwaartse stuurpen.
Als je op de fiets rijdt en je kijkt naar je stuur zie je dan als het goed is niet je voornaaf, omdat die zich verschuild onder je stuur. Beetje een algemene stelregel, kan altijd nog wel wat van af worden geweken natuurlijk.quote:
Oke, als ik de foto hieronder zo zie lijkt dat aardig te kloppen...quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je op de fiets rijdt en je kijkt naar je stuur zie je dan als het goed is niet je voornaaf, omdat die zich verschuild onder je stuur. Beetje een algemene stelregel, kan altijd nog wel wat van af worden geweken natuurlijk.
Lijkt voor mijn gevoel aardig te kloppen. Heb je zelf de stuurpen bewust omgedraaid, of heeft de verkoper dat al gedaan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, als ik de foto hieronder zo zie lijkt dat aardig te kloppen...
[ afbeelding ]
Maar moet eens ff een foto hebben van wanneer ik er op zit. Maar ik zit trouwens nu prima op de fiets, gistern 60km zonder pijn gereden. Halverwege wel een beetje onder in de rug lichte pijn maar dat is ook niet gek gezien ik nog maar 2 weken op de fiets zit. Mijn pa zegt dat ik er goed op zit en hij heeft er wel kijk op met jaren ervaring.
Omgedraaid? hij zit recht volgens mij...de letters staan recht op iigquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Lijkt voor mijn gevoel aardig te kloppen. Heb je zelf de stuurpen bewust omgedraaid, of heeft de verkoper dat al gedaan?
Snap ik, maar als je hem omdraait staat hij wat verder omhoog, beetje relaxtere houding zeg maar. Jij hebt nu een wat sportievere houding ten opzichte daarvan. Bij nieuwe wielrenners zie je nog wel vaak dat hij dan juist andersom staat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omgedraaid? hij zit recht volgens mij...de letters staan recht op iig
Aha oke, ik heb aangegeven dat ik juist de sportievere houding wil omdat ik vroeger zo ook op de fiets heb gezeten. Wil zeker de stuurpen niet hoger hebben, zou er zelfs eerder nog een spacer tussenuit halen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:18 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Snap ik, maar als je hem omdraait staat hij wat verder omhoog, beetje relaxtere houding zeg maar. Jij hebt nu een wat sportievere houding ten opzichte daarvan. Bij nieuwe wielrenners zie je nog wel vaak dat hij dan juist andersom staat.
(Overigens ook de reden dat 99% van de stuurpennen dubbele logo's hebben, zowel rechtop als op de kop)
Dat ziet er idd al goed uit! Dan ben ik voor 55 euro klaar; lijkt me wel redelijk. Ben je hier zelf ook een keer geweest?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:27 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou je kunt bij vusolo dit ook laten doen en wordt er advies gegeven, niet zomaar onderdelen er op en af gehaald.
Mijn voorkeurslijstje in elke prijsklasse:quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:17 schreef Patroon het volgende:
Ik heb er trouwens nog ff over nagedacht maar ik heb geen 200 euro over voor een Garmin Edge 500 of Polar CS600x etc. Ik heb een simpele polar die puur hartslag aangeeft en achteraf gemiddelde hartslag en ga er nog een normale kmteller bij kopen die snelheid, gem. snelheid, max snelheid, afstand, ritafstand en stopwatch aangeeft. Ik ben bang dat ik door veel opties die zo'n dure teller biedt met software ik me teveel bezig ga houden met randzaken.
Jullie nog goeie tips voor een normale km teller voor zo'n max 75 euro?
Bedankt voor je info. Wat is het verschil tussen de 1909 en 2209 van Sigma? Op de site van Sigma staat dat de 1909 wel verschillende hartslag zones instelbaar is maar dat bij de 2209 niet kan. hoe zit dat?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mijn voorkeurslijstje in elke prijsklasse:
Alleen teller:
Cateye Strada (22e ofzo)
met cadans:
Cateye Strada Cadence (30)
draadloos zonder cadans:
Cateye Strada wireless of evt. Micro Wireless (lelijker maar iets meer functies -> heb ik zelf op de crossfiets vanwege handmatig kunnen switchen tussen 2 bandenmaten)
beide draadloos:
Cateye Strada Double wireless (65?)
met hartslag erbij:
Sigma 1909 (80)
+ hoogtemeterfuncties (ook voor wandeltochten):
Sigma 2209 (90)
met logfunctie:
Sigma Rox 8.0 (120)
met logfunctie en aan de computer koppelen:
Sigma Rox 9.0 (150)
GPS tracking:
Garmin Edge 500 (180)
+uitgebreide GPS functies zoals routes narijden:
Edge 800 (duur)
Inderdaad, er staat geen enkele Polar op. Naar mijn idee overprijsd en storingsgevoelig.
Fietsmaatje heeft net de Sigma 2209 gekocht. Aardig compleet ding voor het geld. Er zit ook een polsbandje bij zodat de computer weet dat je aan het wandelen bent (hikingfuncties). Dat was voor hem een grote pre ivm bergvakanties. Met de garantie-afhandeling van Sigma hadden hij en ik al uitstekende ervaringen.
Nee dat is juist relaxt. Dan kun je een lang frame kopen zonder lelijke hoge balhoofdbuis en spacers en je stuurpen horizontaal (evenwijdig aan de bovenbuis) zetten voor de pro lookquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef Gripper het volgende:
Aan je zadelhoogte kun je toch weinig veranderen: het zadel moet zo hoog staan dat je been gestrekt (maar net niet overstrekt) staat als je pedaal in de laagste stand is. Dus als je een te klein frame hebt (zoals Oksel) dan moet je wel belachelijk diep gaan zitten om de horizontale overspanning tussen zadel en stuur te kunnen maken met je bovenlijf. Je kunt hetzelfde bereiken door minder diep, maar met een langere voorbouw te rijden.
Als je bovenlijf en armen lang zijn in verhouding tot je benen, dan wordt dit nog meer een uitdaging.
Ja klopt, dat denk ik ook! Dat je een zone instelt bijv 150 en 160 en als je daarboven of daaronder komt dan piept hij. Maar ik kan niet terug vinden dat dit bij de 2209 ook kan. Ik ga liever voor deze optie dan de hoogtemeter. Hoogtemeters zeggen mij niet zoveel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
@Patroon:
Op het speclijstje zie ik dat je bij de 1909 1 zone kan instellen. Ik denk dat dat betekent dat-ie de trainingstijd geeft in een bepaalde hartslagrange, dat doet mijn Sigma hartslagmeter ook. Je kunt dan bijv. je omslagpunt instellen of de grens tussen D1 en D2 een piepje horen als je de grens overschrijdt. Zelf zou ik liever de hoogtemeterfuncties erbij hebben
Dat kan bij de Polar CS100 wel. Zowel als absoluut (tussen de 150 en 160 hartslagen) of als een percentage van je maximale hartslag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt, dat denk ik ook! Dat je een zone instelt bijv 150 en 160 en als je daarboven of daaronder komt dan piept hij. Maar ik kan niet terug vinden dat dit bij de 2209 ook kan. Ik ga liever voor deze optie dan de hoogtemeter. Hoogtemeters zeggen mij niet zoveel.
's Avonds bijna altijd richting de heuvelrug of Amersfoort. Meestal vertrek ik pas om of na 20u, eerder lukt niet. Echt vaak doe ik dat nu ook weer niet, heb weinig energie over na een lange dag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat voor rondjes fiets jij meestal in de avonduren eentwee?
Bedoel je zoutkamp Groningen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag even voor de TH-ers hier het welbekende rondje Zoutkamp gefietst. Kwam onderweg ook nog zo'n panne(n?)koek zonder helm tegen. Die knakker dacht wel even aan te kunnen klampen. Na zo'n 4 km was ik hem weer kwijt. Niet dat ik nu zo bijster hard fiets. Hij fietste gewoon langzaam... Alhoewel mijn gemiddeldes alweer bijna Okselachtig zijn
...
Jeps...quote:
There, I fixed itquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag even voor de TH-ers hier het welbekende rondje Zoutkamp gefietst. Kwam onderweg ook nog zo'n panne(n?)koek zonder helm tegen. Die knakker dacht wel even aan te kunnen klampen. Na zo'n 4 km was ik hem weer kwijt. Niet dat ik nu zo bijster hard fiets. Hij fietste gewoon langzaam... Alhoewel mijn gemiddeldes alweer bijna Okseltwijfelachtig zijn
...
Ah oke..ik was gisteren in de buurt. Leeuwarden - Dokkum - Warga - Leeuwardenquote:
Jaja, ik weet het, zo'n kleine rakker is slecht voor de conditie. Ik heb nu 2 weken vakantie en aangezien je met zo'n kleine niet zo heel veel kunt doen op vakantie leek het mij beter om thuis te blijven en een beetje te gaan trainen... Aangezien ik weer in vorm wil zijn voor de wintertriathlon Assen ergens in oktober leek het mij een goed idee om maar alvast te beginnen. En ik moet zeggen dat het wel lekker gaat...quote:
Loopt hij al?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jaja, ik weet het, zo'n kleine rakker is slecht voor de conditie. Ik heb nu 2 weken vakantie en aangezien je met zo'n kleine niet zo heel veel kunt doen op vakantie leek het mij beter om thuis te blijven en een beetje te gaan trainen... Aangezien ik weer in vorm wil zijn voor de wintertriathlon Assen ergens in oktober leek het mij een goed idee om maar alvast te beginnen. En ik moet zeggen dat het wel lekker gaat...
Dat is inderdaad niet zo heel ver. Meestal als de wind uit het westen komt, fiets ik nog wel eens richting oost Friesland (Bakkeveen, Haulerwijk) Leeuwarden e.o. haal ik meestal nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah oke..ik was gisteren in de buurt. Leeuwarden - Dokkum - Warga - Leeuwarden
Ja en hij lost ook al differentiaalvergelijkingen opquote:
Bruut! Hij kan je dan iig vertellen welke cassette en kettingbladen je het best gebruiken kunt. De Tour is echt fantastisch om met hem te kijken dusquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en hij lost ook al differentiaalvergelijkingen op![]()
En dat na 2 maanden
Jahoor is goed. Zal wel laten weten als ik weer ga. Ik ben zelden voor donker binnen dus ik heb lampen op m'n fiets.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ah, dan fiets je wel door als je dan nog voor donker binnen bentIk fiets meestal rond half 8 van huis weg en dan bv via zeist naar de botterstop over de maarnse grindweg naar de kaapse bossen. Doe ik daar dat rondje met 2 klimmetjes 2 of 3 x en dan via langbroek en werkhoven weer terug.
Op zich komt 8 uur ook nog wel uit en als ik in je wiel kan hangen red ik t misschien ook voor t donker. Keertje samen fietsen?
Maar die hartslagzones kan dus niet bij de 2209 die wel weer hoogtemeter heeft?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee dat is juist relaxt. Dan kun je een lang frame kopen zonder lelijke hoge balhoofdbuis en spacers en je stuurpen horizontaal (evenwijdig aan de bovenbuis) zetten voor de pro lookDe meeste fitproblemen komen door lange benen en/of niet diep kunnen zitten.
@Patroon:
Op het speclijstje zie ik dat je bij de 1909 1 zone kan instellen. Ik denk dat dat betekent dat-ie de trainingstijd geeft in een bepaalde hartslagrange, dat doet mijn Sigma hartslagmeter ook. Je kunt dan bijv. je omslagpunt instellen of de grens tussen D1 en D2 een piepje horen als je de grens overschrijdt. Zelf zou ik liever de hoogtemeterfuncties erbij hebben
Heyhey, ik schrijf dat mijn gemiddeldes bijna Okselachtig zijn...quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:18 schreef Oksel het volgende:
@SuperWeber, kom eens hier fietsen. Rondje Holterberg ofzo. Kun je me er mooi uitfietsen. Kun je 's avonds meteen even mee met 't groepje hier.
Zal eens kijken of ik zelf ook nog zo'n achterlichtje heb.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:08 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jahoor is goed. Zal wel laten weten als ik weer ga. Ik ben zelden voor donker binnen dus ik heb lampen op m'n fiets.Meestal rijd ik terug via Zeist/Bunnik of Soesterberg/De Bilt, over gescheiden fietspaden dus minder kans om overhoop gereden te worden. Weggetjes als de Achterdijk vind ik niet zo fijn in het donker.
Is wel zo handig. Voorlamp heb ik wel voor je, draai je zo zonder gereedschap op het stuur.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zal eens kijken of ik zelf ook nog zo'n achterlichtje heb.
Lijkt me prima, ik heb nog wel een vouwfietsquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Heyhey, ik schrijf dat mijn gemiddeldes bijna Okselachtig zijn...
Je mag wat mij betreft ook hier komen fietsen, gezellig rondje Zoutkamp, misschien willen Tommeke en Yankee ook wel mee...
Die WH-R500 heb ik niet echt fantastische dingen over gehoord. Ik rijd zelf (ook tussen 90-100kg) met een setje Fulcrum Racing 7's. Fijne wielen en geven geen krimp in afdalingen of op kasseien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:13 schreef Chihuawatte het volgende:
Zou dit:
http://www.fietsenwinkel.(...)oductID=5083&CID=152
iets zijn voor een beginnend fietser?
Ben 1.85 en weeg rond de 100 (verlaging wordt aan gewerkt), trekt hij dat qua wielen enzo?
Over die wielen hoor je wel eens wisselende verhalen. Voor de rest lijkt het me wel een mooi aanbod, zeker als je misschien nog wat van de prijs kan afpratenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:13 schreef Chihuawatte het volgende:
Zou dit:
http://www.fietsenwinkel.(...)oductID=5083&CID=152
iets zijn voor een beginnend fietser?
Ben 1.85 en weeg rond de 100 (verlaging wordt aan gewerkt), trekt hij dat qua wielen enzo?
R7's!!!!quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je zou eens bij Math Salden kunnen gaan kijken. Erg scherp geprijst. Die heeft dan in jouw budget bijvoorbeeld zo iets staan:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=9571&catid=2930
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lijkt me prima, ik heb nog wel een vouwfiets
Goed plan, dan kom ik met de racefiets...quote:
bazenmerk!quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je zou eens bij Math Salden kunnen gaan kijken. Erg scherp geprijst. Die heeft dan in jouw budget bijvoorbeeld zo iets staan:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=9571&catid=2930
Wel Tiagra afgemonteerd, maar dan nogquote:
Dan blijven wel alleen de hele exclusieve merken over; tegenwoordig hebben toch vrijwel alle fietsmerken ook wat budgetmodellen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:50 schreef Pritt het volgende:
Tsja ik heb Willier's wel vaker voor dat soort prijzen gezien in diverse shops.
Doet naar mijn mening een beetje afbreuk aan hun branding.
Nu denken andere mensen: Hey een Willier, ah van die 700 eu fietsjes.
Dan zou ik Zwitserland zwaar vermijden. Bij de Duitse-Zwitserse grens(en dus ook de Frans-Duitse denk ik) wordt je uiit je bed gepord om je papieren te checken, en het is een heel ordelijk land, verlopen documenten houden ze denk ik niet van! En ze zitten niet in de EG, vraag me af je niet altijd een paspoort nodig hebt...quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef JohnDDD het volgende:
Even een vraagje, als ik de nachttrein vanaf Basel neem, moet ik dan bij het binnengaan van Zwitserland of bij het nemen van de trein ook mijn paspoort/id-kaart laten zien? Kom er net achter dat mijn id-kaart verlopen is 3 dagen terug...
quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dan zou ik Zwitserland zwaar vermijden. Bij de Duitse-Zwitserse grens(en dus ook de Frans-Duitse denk ik) wordt je uiit je bed gepord om je papieren te checken, en het is een heel ordelijk land, verlopen documenten houden ze denk ik niet van! En ze zitten niet in de EG, vraag me af je niet altijd een paspoort nodig hebt...
Ok bednakt dan wordt het de TGV. Klote want die kost nu al 270 euro naar Amsterdam vanaf hier en ik moet een fietshoes vinden in dit rotgehucht....wat een gedoe. Laatste keer dat ik dit zo doe...volgend jaar kom ik met de auto...quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dan zou ik Zwitserland zwaar vermijden. Bij de Duitse-Zwitserse grens(en dus ook de Frans-Duitse denk ik) wordt je uiit je bed gepord om je papieren te checken, en het is een heel ordelijk land, verlopen documenten houden ze denk ik niet van! En ze zitten niet in de EG, vraag me af je niet altijd een paspoort nodig hebt...
Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar hoe ben je heen gegaan dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
[..]
Ok bednakt dan wordt het de TGV. Klote want die kost nu al 270 euro naar Amsterdam vanaf hier en ik moet een fietshoes vinden in dit rotgehucht....wat een gedoe. Laatste keer dat ik dit zo doe...volgend jaar kom ik met de auto...
Mooie tip, thanks! Eens kijken of ik van het weekend tijd heb om langs te gaanquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je zou eens bij Math Salden kunnen gaan kijken. Erg scherp geprijst. Die heeft dan in jouw budget bijvoorbeeld zo iets staan:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=9571&catid=2930
Het is daar inderdaad enorm afzien. Vanaf de Maas kun je op veel verschillende manieren omhoog.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef Marurk het volgende:
Vandaag kennis gemaakt met de Rue Tesny in Luik, jezus wat is dat een brute klim.
Lengte: 1 km
Hoogtemeters: 120
gemiddeld 12%, steilste stuk 22%
Ik ging echt kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |