Ik zou ze vervangen als ik jou was. Je hebt problemen achter die je niet zomaar mag hebben. Hell, met mijn BMW kan ik die bocht makkelijk met 130/140 nemen.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:34 schreef TommyGun het volgende:
Ik sloot 'm met [Centraal] BMW Fantopic, deel 57 - i6 4 life yo! (vraag aan de kenners...)
Dat wilde ik horenquote:Op maandag 18 juli 2011 08:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik zou ze vervangen als ik jou was. Je hebt problemen achter die je niet zomaar mag hebben. Hell, met mijn BMW kan ik die bocht makkelijk met 130/140 nemen.
OK, maar eens kijken of er misschien meer rubbers vervangen moeten worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou ze ook laten vervangen. Volgens mij kan het wel iets van invloed hebben op het gedrag van je wielen, maar niet zo veel. Geen fijne situatie ook!
Ik weet wel dat toen ik m'n draagarmrubbers aan de voorkant kapot had, m'n auto behoorlijk zoekerig werd op hoge snelheden. Mocht hetzelfde effect aan de achterkant gelden, dan kan ik me voorstellen dat er flinke instabiliteit optreedt.
Mja, ik glibber ook wel wat, maar dat komt meer doordat m'n banden compleet op hun einde lopenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn auto breekt ook uit met dit weer
Heb je gecontroleerd of het lager aan het uiteinde van de arm goed is? Deze kunnen erg los gaan zitten.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:34 schreef TommyGun het volgende:
Ik sloot 'm met [Centraal] BMW Fantopic, deel 57 - i6 4 life yo! (vraag aan de kenners...)
Zijn dat niet die bushes van 'mijn' afbeelding?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:17 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Heb je gecontroleerd of het lager aan het uiteinde van de arm goed is? Deze kunnen erg los gaan zitten.
iemand een idee? e30 320i M2b20, '89quote:Zo gauw ik stil sta (file/McDrive) loopt mijn koelwatertemperatuur heel snel op. Wat gek is, als ik de verwarming voluit op warm zet, komt er nauwelijks warme lucht uit.
Ga ik dan echter weer rijden, komt er heel veel, hele hete lucht uit. Daarbij loopt de temperatuur dan binnen 100 meter weer terug naar een normaal nivo. Je hoort dan ook duidelijk dat de ventilator dan pas weer gaat meedraaien. Die maakt dan ook veel geluid, dat zwaarder wordt als het toerental oploopt.
http://www.bimmerportal.nl/quote:Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Even een vraag die ik ook al in de SC stelde maar misschien beter hier past; iemand ervaring met het laten chiptunen van zijn BMW? Zo ja, is het bevallen, welke kan je aanraden, hoe en wat? Ik ben erg geinteresseerd in het laten chippen van mijn BMW 1, bouwjaar dit jaar.
Bedankt ouwequote:Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.bimmerportal.nl/
Ook veel kennis over tuning. Je garantie verlies je. Bmw vindt zelf dat je dan maar een snellere bmw moet kopen
Op dat forum wel. Hier zitten volgens mij meer bmw rijders met oude gebakkies.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt ouwemaar heeft iemand ook echt ervaringen?
Thanks, dan ga ik daar ook naar laten kijken.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef rycemasta het volgende:
Ik bedoel nummer 4, problemen daarmee komen volgens mij veel vaker voor dan de bushings die je al in bezit hebt. Je krijgt behoorlijk veel zijwaartse beweging in de arm en het wiel, zoals je ziet in het filmpje. Daardoor krijg je een sturend en zwevend effect vanaf de achterkant van de auto.
Iets sneller dan verwacht, maar het advies van de onafhankelijke garage hier om de hoek is:quote:Op maandag 18 juli 2011 14:47 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Thanks, dan ga ik daar ook naar laten kijken.
Mocht ik meer weten een dezer dagen dan post ik het wel.
Ik heb mijn 320d (2001) laten chippen een paar maanden terug. Zo'n 10k mee gereden inmiddels. Eerste ervaring: absoluut doen, maar wel met beleid! Ik heb bewust een stuk gereden om naar een ervaren chipboer te gaan, die chips op maat maakt. That is: data inlezen en custom mappen, wat bij je motor past. Rollenbanktest erbij enzo. Genoeg chipbakkers die dat niet doen, maar gewoon standaard software plaatsen waar de motor niet lekker op loopt omdat die niet is aangepast op de eigen karakteristiek. Ik ben zelf naar obd-tuning.nl geweest, in St. Jansklooster. Prima kerel, chipt ook voor de 130i Cup, maakt veel software zelf en heeft ervaring in wat wel en niet kan binnen veilige marges. Aardige lui ook daar, niks te klagen over de service!quote:Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt ouwemaar heeft iemand ook echt ervaringen?
Thx! Ik heb gemailed, eens afwachten wat hij kan betekenen.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb mijn 320d (2001) laten chippen een paar maanden terug. Zo'n 10k mee gereden inmiddels. Eerste ervaring: absoluut doen, maar wel met beleid! Ik heb bewust een stuk gereden om naar een ervaren chipboer te gaan, die chips op maat maakt. That is: data inlezen en custom mappen, wat bij je motor past. Rollenbanktest erbij enzo. Genoeg chipbakkers die dat niet doen, maar gewoon standaard software plaatsen waar de motor niet lekker op loopt omdat die niet is aangepast op de eigen karakteristiek. Ik ben zelf naar obd-tuning.nl geweest, in St. Jansklooster. Prima kerel, chipt ook voor de 130i Cup, maakt veel software zelf en heeft ervaring in wat wel en niet kan binnen veilige marges. Aardige lui ook daar, niks te klagen over de service!
Je merkt een flink verschil qua performance. Ik ging van 136pk naar 162pk en van 280Nm naar 360Nm. Flink meer power, waardoor je eigenlijk niks meer tekort komt. Ook een zuiniger verbruik, scheelt om en nabij een halve liter per 100km. Enige nadeel is dat wanneer je de power regelmatig aanspreekt, je banden wel wat meer te lijden hebben. Qua betrouwbaarheid nog geen issues gehad, als je er maar voorzichtig mee omgaat. That is: warmrijden voor je gaat knallen en rustig laten afkoelen na gebruik. Dat betekent niet per se twee minuten stationair laten lopen, maar de laatste twee minuten van je rit gewoon niet meer vol planken. Ik ben tot nu toe vol lof en een kennis van me, die precies hetzelfde heeft laten doen met zijn 320d, ook. Mooi voorbeeld van custom mapping: hij rijdt nu rond met 160pk en 340Nm, puur omdat dat beter bij zijn motor paste.
Verwacht niet teveel (pk's/nm) 15pk/20nm?quote:Op maandag 18 juli 2011 16:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Thx! Ik heb gemailed, eens afwachten wat hij kan betekenen.
Oh crap, da's waar, had ik helemaal niet naar gekeken en was blindelings van diesel uitgegaan. De non-turbo vierpitter benzine is waarschijnlijk weinig mee te bereiken. Vooral turbomotoren zijn positief gevoelig voor chippen.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:19 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Verwacht niet teveel (pk's/nm)
Tis geen diesel ...
Tenzij je er natuurlijk dik geld tegen smijt...
Dat zijn nou net de bedrijven waar je niet wil komen. Inmiddels is wel duidelijk dat bij niet geblazen motoren amper iets te halen is. Hooguit wat papieren pk's, maar niet hetgeen waar je iets van merkt.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:26 schreef TommyGun het volgende:
Ik was ook aan het kijken maar idd, bij een benzine lijkt het niet zo interessant...
Hoewel er volgens bepaalde sites toch 20pk of iets dergelijks meer te behalen zou zijn bij een 318i.
OK, niet doen dusquote:Op maandag 18 juli 2011 19:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de bedrijven waar je niet wil komen. Inmiddels is wel duidelijk dat bij niet geblazen motoren amper iets te halen is. Hooguit wat papieren pk's, maar niet hetgeen waar je iets van merkt.
Neem een daihatsu cuore dan, de zuinigste auto van nederlandquote:Op maandag 18 juli 2011 20:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zou persoonlijk niet voor meer pk's maar voor meer zuinigheid gaan..
Ja. Hij is nu vast net zo goedkoop in gebruik als een fiat pandaquote:Op maandag 18 juli 2011 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
ik rij een 2.5 blok omdat me 1.8 zoveel zoop, telt dat ook..?
Ik rijd BMW niet om de snelheid of de vele pk's (hoewel deze 225km/u zou moeten kunnen), doch omdat ik het sowieso een mooie auto vind, verliefd ben op de BMW look (vooral de E36 en de E23), en omdat de rij-eigenschappen echt onovertroffen zijn. En ik heb al best wel wat auto's gereden. In mijn huidige auto voel ik me eindelijk echt veilig (en dat is wel eens anders geweest).quote:Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Je rijdt geen bmw omdat je zo zuinig mogelijk wilt toch![]()
En dan durf jij die rijeigenschappen die bmw speciaal voor jou geoptimaliseerd heeft, te laten verneuken door hem op zuinigheid te laten tunenquote:Op maandag 18 juli 2011 21:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik rijd BMW niet om de snelheid of de vele pk's (hoewel deze 225km/u zou moeten kunnen) omdat ik het sowieso een mooie auto vind, verliefd ben op de BMW look (vooral de E36 en de E23), en omdat de rij-eigenschappen echt onovertroffen zijn. En ik heb al best wel wat auto's gereden. In mijn huidige auto voel ik me echt veilig (en dat is wel eens anders geweest).
Alleen een Mercedes rijdt soepeler, maar dat is meer iets voor senioren/ouderen, vind ik. Sorry Turq.
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En dan durf jij die rijeigenschappen die bmw speciaal voor jou geoptimaliseerd heeft, te laten verneuken door hem op zuinigheid te laten tunenShame on you!
precies, kun je beter een auto hebben die gewoon direct al fors bemeten is, qua power. Beter dan een krap bemeten motor teveel op te moeten kietelen.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:06 schreef Scorpie het volgende:
Jullie hadden gelijk, de motor die in een 118i ligt is qua tuning lang niet interessant genoeg
Maar goed ahum, eigenlijk hoeft het niet zozeer, ik haal nu al met gemak bijna 1 op 20 op diesel. Bijna 1200km op een tank, wat heerlijk... Eens in de anderhalve week tanken.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En dan durf jij die rijeigenschappen die bmw speciaal voor jou geoptimaliseerd heeft, te laten verneuken door hem op zuinigheid te laten tunenShame on you!
Mijn eerste reactie is visco en/of termostaat.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef Catch22- het volgende:
Laat ik het hier ook maar posten
[..]
iemand een idee? e30 320i M2b20, '89
als je alleen die bushes nodig hebt die ik in dat youtube filmpje zie, waarom zou je de rest dan ook meenemen? niks anders hoeft los oid bij het vervangen van die 2 bushes (links en rechts)quote:Op maandag 18 juli 2011 16:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Iets sneller dan verwacht, maar het advies van de onafhankelijke garage hier om de hoek is:
Vervang je 1 rubber, dan kun je ze het beste allemaal vervangen (achter dus).
Lijkt me redelijk fair...
Het volgende zou ik dan nodig hebben lijkt me (voor beide kanten)?
http://www.realoem.com/bm(...)=33_0840&hg=33&fg=30
2x 33326770786 (nummer #04)
2x 33326770824 (nummer #06)
2x 33321092247 (nummer #14)
Mis ik dan nog iets? Voor #02 en #03 ben ik dus reeds voorzien.
Is het verstandig om de betreffende moertjes en zo er ook bij te nemen of kun je die goed hergebruiken?
EDIT: Voor die paar euro pak ik ze er wel bij.
ik zou ze netjes maken, en voor een mooie prijs aan een echte liefhebber wegdoenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:34 schreef Catch22- het volgende:
Als ik vies veel geld had, zou ik zulke auto's echt wel kopen.
Om ze vervolgens te laten vernietigen.
Die andere gaan ook geheid problemen geven: deze krijgen dan namelijk meer krachten te verduren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:29 schreef rival het volgende:
[..]
als je alleen die bushes nodig hebt die ik in dat youtube filmpje zie, waarom zou je de rest dan ook meenemen? niks anders hoeft los oid bij het vervangen van die 2 bushes (links en rechts)
Wat lievvquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:37 schreef rival het volgende:
[..]
ik zou ze netjes maken, en voor een mooie prijs aan een echte liefhebber wegdoen
vervangen kan nooit kwaad, maar zonde van je geld als ze nog een jaar door zouden gaan zonder problemenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Die andere gaan ook geheid problemen geven: deze krijgen dan namelijk meer krachten te verduren.
Daarnaast zitten ze allemaal even lang onder de auto, dus vervangen kan sowieso geen kwaad.
ja, maar dat is vooral omdat hij geen verzekering en wegenbelasting betaaltquote:Op maandag 18 juli 2011 21:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja. Hij is nu vast net zo goedkoop in gebruik als een fiat panda
heb een E39 te ruilquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Niemand die die kut e46 wilt kopen..?![]()
3500 euro mag hij de deur uit, inruil ook welkom..
Kom maar langs zou ik zeggenquote:
Kloptquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja, maar dat is vooral omdat hij geen verzekering en wegenbelasting betaalt
Jammer maar helaasquote:Op maandag 18 juli 2011 21:06 schreef Scorpie het volgende:
Jullie hadden gelijk, de motor die in een 118i ligt is qua tuning lang niet interessant genoeg
Doe je netjes! Wat rij je? Of kijk ik er overheen in de OP?quote:Op maandag 18 juli 2011 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar goed ahum, eigenlijk hoeft het niet zozeer, ik haal nu al met gemak bijna 1 op 20 op diesel. Bijna 1200km op een tank, wat heerlijk... Eens in de anderhalve week tanken.
Ik sta niet in de OP, wil ik ook niet. Maar een E90 320d.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jammer maar helaas.
[..]
Doe je netjes! Wat rij je? Of kijk ik er overheen in de OP?
Hmm tsja klopt, ik rijd niet hard nee. 115, 110 soms, zoiets.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij mag ook niet in de OP, aangezien je als een bejaarde rijdt
Je wilt toch niet zeggen dat ie ook altijd binnen heeft gestaan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:49 schreef Turquaz52 het volgende:
e46 uit 99, van een kwebbeltante geweest..
Nee, dat nooit..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat ie ook altijd binnen heeft gestaan?
Yup... Hard nodig met deze hoogte..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:
is vanuit hier op steenworp afstand, wat ga je doen? Kasten uitrollen..?
Ah kijkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik sta niet in de OP, wil ik ook niet. Maar een E90 320d.
Waarom zou ik dat willen? Ik neem de kosten van het verbruik wel voor liefquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
Monteer, net zoals gebrokenglas, een basketbal onder je gaspedaal
De truc is ook om bij het naderen van stoplichten de hoogste versnelling geschikt voor die snelheid in te schakelen en dan met het gas los... je hebt dan de minste motorweerstand dus je remt op de motor het minst af en irriteer je het overige verkeer niet heel erg, en toch verbruikt ie geen brandstof. Nou en met meer van dat soort trucs (zoals niet volgas op het stoplicht afstuiven maar uit te rollen zodat je vaak al weer groen krijgt voordat je stilstaat want van stilstand optrekken kost direct al een stuk meer dan van 5km/uur optrekken) kun je al met al toch aardig wat brandstof besparen...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
Monteer, net zoals gebrokenglas, een basketbal onder je gaspedaal
Zo kan je de lol van het auto rijden wel aardig verzieken..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De truc is ook om bij het naderen van stoplichten de hoogste versnelling geschikt voor die snelheid in te schakelen en dan met het gas los... je hebt dan de minste motorweerstand dus je remt op de motor het minst af en irriteer je het overige verkeer niet heel erg, en toch verbruikt ie geen brandstof. Nou en met meer van dat soort trucs (zoals niet volgas op het stoplicht afstuiven maar uit te rollen zodat je vaak al weer groen krijgt voordat je stilstaat want van stilstand optrekken kost direct al een stuk meer dan van 5km/uur optrekken) kun je al met al toch aardig wat brandstof besparen...
Nog een tip: kies de weg met de minste stoplichten en rotondes. Zo rijd ik gewoon een paar kilometer extra op de snelweg ipv de kortste weg binnendoor dwars door de stad, want dat scheelt me 6 stoplichten en 4 rotondes, en dat scheelt allemaal weer brandstof.
Ik zou hem kopen en voor de ogen van verkoper er met een stoomwals overheen banjeren. "wat doe je!!!"-etc grapquote:
of helemaal weer origineel bouwen en de auto pal voor de verkoper showen van hehe kijk hoe ik jou Neppe M7 heb gedowngrade naar een 'miezerige' 7 serie, en het geld wat je in de bumperts enzo hebt gestopt zijn eerst lekker verbrand en daarna door de shredder heen..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik zou hem kopen en voor de ogen van verkoper er met een stoomwals overheen banjeren. "wat doe je!!!"-etc grap
1 op 7... Sow... Een dorstige wagen...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:26 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Zo kan je de lol van het auto rijden wel aardig verzieken..
Als ik zo moet gaan rijden... Pfffh...
Dan verkoop ik liever mijn BMW en ga ik wel fietsen...
Ieder zijn ding... Dus neem mijn 1/7 met alle liefde voor lief..
Oh dus jij hebt geen Veyron omdat ie te veel zuipt..?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Als het zo makkelijk was reden we nu allemaal in een Veyron, M3 of GT-R he.
Das het andere uiterste hey..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja. Ik vind het zonde om volgas van een stoplicht weg te scheuren om 400 meter verderop weer flink in de ankers te moeten om voor de volgende stil te staan. Gewoon Zund.
Dat wil niet zeggen dat ik dat in m'n tienertijd toen ik net me rijbewijs had dat niet heb gedaan hoor. Oh gut nee. Regelmatig geplankt zo. Maarja op den duur is de lol eraf. Stoer doen tegenover mensen die je toch niet kent en nooit weer terugziet, is niet zo zinvol.
Voorheen altijd lease auto's gereden dus dan boeit zuinigheid niet zo, maar nu ik zelf eindelijk een mooie BMW heb en alles zelf moet betalen, komt de echte Nederlander boven en moet het zo goedkoop mogelijk.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:49 schreef Turquaz52 het volgende:
e46 uit 99, van een kwebbeltante geweest.. Auto heeft wel een gek probleem, mss brandstofpomp, dunno. Slaat af op benzine volgens mij (na mijn horen over de auto)..
of anders kan ik wel een spotprijsje maken als je komt..
thanks but no thanksquote:
mijn 325i staat op 11 liter de 100km... dus 1 op 9 zo'n beetje...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:39 schreef Turquaz52 het volgende:
1 op 7 is een gemiddeld verbruik van een gemiddeld 325i..
De mijne doet als ik uiterst rustig rij en beetje plank 1 op 9,5..
Zoiets rij ik ook met mijn 525i. Ik heb ooit eens 1:11,5 gehaald door constant 140 km/h te rijden, maar dat gebeurt ook zelden in Nederland. Er is altijd wel een flapdrol die met 90 km/h een vrachtwagen gaat inhalenquote:Op woensdag 20 juli 2011 08:22 schreef rival het volgende:
[..]
mijn 325i staat op 11 liter de 100km... dus 1 op 9 zo'n beetje...
Ik zit nu, na een tripje Polen, op 1 op 11. Dat trekt wel weer recht naar 1 op 10 ofzo.quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:22 schreef rival het volgende:
[..]
mijn 325i staat op 11 liter de 100km... dus 1 op 9 zo'n beetje...
Hehe, leuk speelgoed inderdaad.quote:
Ontlopen die twee waardes elkaar vaak erg?quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:22 schreef Catch22- het volgende:
is maar net waar je de beste deal voor krijgt. Als je wat meer geld hebt en bij een dealer/autobedrijf gaat kijken, is inruilen vaak makkelijker. Een auto particulier verkopen kán meer opleveren, maar kost wel meer tijd.
Ik heb het uiteraard niet over liefhebberswaarde, maar gewoon de marktwaarde van een 325ci t.o.v. een 4deurs 320d.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:39 schreef Catch22- het volgende:
Meestal is inruil wat minder volgens mij. Alleen kan je gelijk hebben dat je door inruil wat meer korting kan krijgen (hoewel je die er sowieso vaak wel af kan lullen).
Enige wat je hebt is dat een dealer/autobedrijf nooit voor 'liefhebberswaarde' betaalt en dat kan in dit geval een nadeel zijn.
Moet ik even achterkomen. Ik moet ook even uitzoeken wat ik aan het einde v/h jaar het beste kan doen, anders kan ik dat ding nu wel tekoop aanbieden en wachten tot het einde v/h jaar.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef Catch22- het volgende:
in theorie wel, weet niet of het in de praktijk zo gaat
Tell me about it, zo'n i6 2.5 rijdt idd superquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:09 schreef Catch22- het volgende:
Als ík zoveel km's maakt, kocht ik een e39 525i op LPG. Mijn oom rijdt een zoiets uit 2002/2001 met een automaat en dat gaat prima. 3 ton op de teller en _alles_ werkt gewoon nog goed en is netjes. Zonder rare storingen/problemen of overdreven onderhoud.
Ik weet niet hoe een e46 diesel rijdt, maar zo'n i6 2.5 rijdt toch wel erg fijn.
Zo werkt het volgens mij vaak niet. Overigens kun je dat ook ondervangen door particulier te verkopen een 320d in Duitsland te shoppen. Over het algemeen wat lagere tellerstanden dan in NL, da's wel prettig. In NL is genoeg te koop voor 5k, maar dan loopt je teller wel al over de 250 à 300k. In Duitsland haal je voor iets meer een bak met 150k op de teller.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ontlopen die twee waardes elkaar vaak erg?
En krijg je dan ook geld 'terug'? Mijn coupé is nml (een hoop) meer waard dan bijv een 320d 4deurs.
http://cgi.ebay.nl/BREMSB(...)&hash=item5ae14a7baequote:Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm, ik moet zelf nieuwe blokken voor, iemand daar nog tips voor? Gewoon goed spul dat niet gaat piepen en prima remt.
[..]
Wat is de reden van "Zimmermann icm OEM blokken"? Zijn de blokken minder of zo?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Rizkant het volgende:
Zimmermann is goede keuze..
Veel die ik ken rijden Zimmermann icm OEM blokken...
Heb zelf nu een ander setje om te proberen..
Als dat niks is ga ik ook Zimmermann nemen..
Klinkt goed. Verschilt het zo erg in Duitsland dan? Vanwaar het verschil?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm, ik moet zelf nieuwe blokken voor, iemand daar nog tips voor? Gewoon goed spul dat niet gaat piepen en prima remt.
[..]
Zo werkt het volgens mij vaak niet. Overigens kun je dat ook ondervangen door particulier te verkopen een 320d in Duitsland te shoppen. Over het algemeen wat lagere tellerstanden dan in NL, da's wel prettig. In NL is genoeg te koop voor 5k, maar dan loopt je teller wel al over de 250 à 300k. In Duitsland haal je voor iets meer een bak met 150k op de teller.
Als je meer info wil hebben hoor ik 't wel!
Altijd particulier als je de moeite ervoor overhebt. Brengt per saldo het meeste op als je de extra korting die je zo kan krijgen meerekent.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hehe, leuk speelgoed inderdaad.
Als ik al zuiniger moet gaan rijden, dan moet ik nog maar even kijken wat ik doe. Het liefst rijd ik een E46 diesel, maar daar zijn niet veel goede coupés van. Ik begin daarentegen steeds meer te wennen aan het uiterlijk van een 4-deurs (of een touring).
Maar het kan best zo zijn dat ik gewoon goedkoop ga kachelen in een Golf V ofzo.
Ik kijk tegen die tijd wel even. Wat denken jullie overigens: als ik al iets anders moet gaan rijden, de coupé particulier verkopen of inruilen?
Nee goed maar het is niet zo dat de blokken van Zimmermann minder zouden zijn of zo (i.t.t. de schijven).quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:07 schreef Rizkant het volgende:
Weet niet waarom ze OEM blokken gebruiken..
Omdat het gewoon een goeie combi is?
Ik zal de standaard punten van een e46 buiten beschouwing laten want die ken je welquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klinkt goed. Verschilt het zo erg in Duitsland dan? Vanwaar het verschil?
Heb jij overigens nog ergens een overzicht voor mij met waar op te letten bij een diesel?
Het bewijs dat je niet altijd van de 'fits the following vehicles'-lijst af kunt gaan:quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:10 schreef TommyGun het volgende:
Ander vraagje: binnenkort ben ik toe aan nieuwe schijven en blokken achter. Daar de schijven voor krom zijn wil ik alles maar meteen in een keer doen. Nu is eBay shopping wel interessant wat dat betreft, bijvoorbeeld onderstaande aanbiedingen lijken me best aardig, maar qua merk weet ik niet wat wijsheid is. Iemand advies?
http://cgi.ebay.nl/BREMSS(...)&hash=item45f80e9bc9
of
http://cgi.ebay.nl/BMW-3e(...)&hash=item45fb5f81b1
Bedankt.
Dat ze (de schijven) snel krom zouden trekken hoorde ik ook van iemand anders, dus misschien toch maar ATE (compleet set) overwegen. Qua prijs is het maar iets duurder.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
Zimmermann vind ik dan weer niks.
Beetje remmen en ze zijn krom.
Ben wel tevreden over Ate Powerdisk.
OEM van Brembo, Ate ed. zijn ook gewoon goed.
OEM remblokken zijn ook prima bij "normale" schijven.
Meyle remhandel is bagger
Allemaal te krijgen via de Duitse eBay? Autoteilemann toevallig? Dan zal ik eens op zoek gaan. Moet gewoon doorsnee blokjes hebben voor mijn schijven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
Zimmermann vind ik dan weer niks.
Beetje remmen en ze zijn krom.
Ben wel tevreden over Ate Powerdisk.
OEM van Brembo, Ate ed. zijn ook gewoon goed.
OEM remblokken zijn ook prima bij "normale" schijven.
Meyle remhandel is bagger
Ik heb atp-autoteile en exclusive-parts24 gemaild, hopelijk kunnen ze een mooi setje 'maken' voor me (van ATE).quote:Op donderdag 21 juli 2011 04:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Allemaal te krijgen via de Duitse eBay? Autoteilemann toevallig? Dan zal ik eens op zoek gaan. Moet gewoon doorsnee blokjes hebben voor mijn schijven.
Van atp-autoteile kreeg ik:quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Oh crap, helemaal overheen gelezenGa wel even op zoek naar de 320d-variant
Van exclusive-parts24:quote:we can't offer you brakes from the manufacturer "ATE" beacuse we sell only different European brands. The manufacturers are certified to ISO/TS 16949 and produce all articles according to the quality of the original parts.
Should we make an offer for the brakes during its not ATE?
Standaard zijn de remschijven achter toch gewoon massive (althans, voor een 318i)?quote:- Brake Set front side
- ATE Brake discs + ATE Brake pads + cable
- Article-Nr. HA24.0122-0115.1-ESATZ
- Set-Price: 106,30 ¤
- ATE Handbrake pads
- Article-Nr. HA03.0137-0379.2
- Price: 35,50 ¤
I need the information if you have full (massive) or ventilated brake discs on the rear side?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jullie meningen..?
Auto blijft gewoon zoquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef Catch22- het volgende:
als ik heel eerlijk ben vind ik het nog wel meevallen. Die gele lampen hoeven wmb niet, dat doe je maar op een peugeot. Voor de rest is het nog niet zo extreem.
Zo lang je er geen E46 front op gaat zetten is het nog wel te pruimen.
Dat is gewoon halogeen, de rest is Xenon 3000k.. Dus weinig aan te doen, maar hoevaak rij je met grootlicht aan? Ik reed vaak met groot lichten aan, omdat ik weinig had aan halogeen wat nu verleden tijd is..quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Jammer dat die grootlicht dingen een andere kleur geel heeft dan het normale licht. Ga je daar nog wat aan doen?
Da's ook gewoon een kwestie van goede lampen kopenquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is gewoon halogeen, de rest is Xenon 3000k.. Dus weinig aan te doen, maar hoevaak rij je met grootlicht aan? Ik reed vaak met groot lichten aan, omdat ik weinig had aan halogeen wat nu verleden tijd is..
Ik vind ze slechter als OEM.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:46 schreef Rizkant het volgende:
...
Wat betreft Zimmermann makkelijk krom..
Als je er mee het circuit op gaat/ straatracen ja...
Maar anders ook niet hoor..
Gaten ja.. wat zijn 't anders, vierkantjes?quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:46 schreef Rizkant het volgende:
Jongens serieus?
Geventileerde schijven = gaten erin?
Damnz...
Wat betreft Zimmermann makkelijk krom..
Als je er mee het circuit op gaat/ straatracen ja...
Maar anders ook niet hoor..
http://www.autowereld.com/woordenboek/detail.asp?artikel=667quote:Geventileerde schijven zijn voorzien zijn van groeven in de zijkant of van gaten door de schijven heen. Dit wordt gedaan om de warmte die het remmen veroorzaakt beter af te voeren.
Het bedrag dat ik kwijt ben aan Zimmermann is gelijk aan een set ATE dus laatstgenoemde ga ik voorquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vind ze slechter als OEM.
Had ze onder de E36 zitten toen ik die kocht. Krom bij aanschaf.
Nog een keer geprobeerd; krom binnen een jaar oid.
Maar met de E36 was het ook niet echt moeilijk om OEM krom te rijden.![]()
Heb op de E46 origineel (krom bij aanschaf), ATE Powerdisk (100000 kms en niet krom) en momenteel BMW "sportschijven" (net nieuw; nog niet krom)
Standaard BMW remmateriaal is al "net an". Dan zou ik gaan voor OEM of beter; niet direct voor goedkoper.
NB. Stevig straat/Autobahngebruik; meer doe ik niet.
ff een plaatje spammen omdat ze zo mooi zijn.![]()
[ afbeelding ]
Maar vrij weinig nut.. Teminste, volgens mensen die de remmen intensief gebruiken..quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Andere modellen misschien ook wel, maar ik weet dat de E36 bijvoorbeeld van die luchthappers naast de breedstralers heeft zitten, die speciaal rijwind over de remschijven laat blazen. Doordacht. Een prachtig gezicht.
Tsja. gewoon een set keramische schijven eronder schroeven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maar vrij weinig nut.. Teminste, volgens mensen die de remmen intensief gebruiken..
quote:E36 M3 brake backing plates (pair) for use with 3 inch brake cooling hose (available separately). These metal backing plates allow you to duct fresh, cool air to the center of the rotor where it needs it most. The addition of these backing plates and appropriate ducting will increase brake pad life by as much as 50%! A cooler braking system will also dramatically reduce brake fade and decrease braking distances. New design! No need to remove wheel bearing to install!
Dank u!quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:44 schreef rycemasta het volgende:
Bij geventileerd worden meestal de sleuven bedoeld die door het midden van de schijf lopen:
[ afbeelding ]
Hij ging er ook niet vandoor over de voorwielen, maar het gebrek aan grip daar icm de power op de achterkant is meer funest. Met zo'n 6mm had ik waarschijnlijk wat meer water kunnen verwerken op de voorwielenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:40 schreef Hyperdude het volgende:
2 mm kan je idd. wel aanhouden bij een BMW. Mn. mbt. de achterwielen natuurlijk.:P
Alhoewel een BMW niet sneller over de voorwielen wegglijdt dan een FWD gebakkie.
Ach; ben je voorlopig ook weer klaar na de huidige perikeltjes
Daar besteld, thanks. Voordeel: het zit hier om de hoek, op iets van 10/15 km rijden. Ik haal wel een flesje op.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
http://www.dekruibergolie.nl/
Boven 50 euro geen verzendkosten
Of je hebt de auto van een mafkees gekocht, of je moet de remmenboel ff goed nakijken en gangbaar maken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:17 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm, vreemd. Remblok rechtsvoor is pas halverwege, maar linksvoor wel al een heel eind heen. ...
Hij remt prima, trekt niet naar één kant ofzo. Nog geen enkel probleem mee gehad, dus het zal welquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of je hebt de auto van een mafkees gekocht, of je moet de remmenboel ff goed nakijken en gangbaar maken.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:25 schreef Turquaz52 het volgende:
Nieuwe smoke knippers gemonteerd
[ afbeelding ]
(deze keer wel van de zelfde tint ^^ )
kan zijn dat ie stroef gaat waardoor het blokje tegen je schijf aan blijft zitten.. dit gebeurd heel vaak en hoef je niet perse te horen oid, ook hoeft hij niet scheef te remmen oid....quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij remt prima, trekt niet naar één kant ofzo. Nog geen enkel probleem mee gehad, dus het zal wel. Ik gooi gewoon de nieuwe blokken eronder. Mochten deze nou ook significant scheef gaan slijten, dan laat ik e.e.a. wel een keertje nakijken
.
Jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:23 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
![]()
Wassen en een nieuwe kentekenplaat met houder zijn misschien ook mooie details![]()
En zit daar nou tape op je bumper bij je rechter mistlicht?![]()
Altijd assteuntjes gebruiken, da's bekendquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
Klauwen perventief vervangen is ook niet nodig.![]()
ff de boel checken lijkt mij wel verstandig.
Zelf kan je ook wel wat doen. 1 wiel omhoog en controleren of ie vrij rond kan draaien. Wel iets meer ondersteuning dan alleen de standaardkrik gebruiken! FF rempedaal fors indrukken en dan nog eens kijken of wiel nog steeds goed ronddraait/blokken goed loskomen. Als er verschil is voor/na remmen of links/rechts zou ik eea laten fixen. Meestal is de boel ff goed schoonmaken en wat remmenvet op de goede plekken voldoende; kost je de kop niet.
Als alles goed lijkt kan je het risico nemen de boel te vernieuwen en verder af te wachten. Maar of dat de verstandigste beslissing is?
Probeer een garage te vinden die je niet direct de dikste rekeningen aansmeert; en laat die jongens een beetje hun gang gaan. Dan ben je niet te veel geld kwijt en werkt de hele boel zoals het moet; meestal.
Mistlampen zijn veel te fel man.. andere tint/folie?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:25 schreef Turquaz52 het volgende:
Nieuwe smoke knippers gemonteerd
[ afbeelding ]
(deze keer wel van de zelfde tint ^^ )
[commentaarmodus]quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:23 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Mistlampen zijn veel te fel man.. andere tint/folie?
Zijn gewoon gele glazen, geen folie of film er op.. kijken of ik aan blindeer folie kan komen, heb ik gelijk 2 vliegen in 1 klap.. Is ie teminste beetje steenslag bestendig.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 07:49 schreef Rizkant het volgende:
Hahaha met de lichten uit
Folie /tint is te licht....
Lijkt wel fluo geel man....
Zeker nu met de smoke koplampen...
Frontspoiler? Wist niet dat ik er een had..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[commentaarmodus]
Ja klopt, die mistlampen vallen teveel op. Moet minder fel.
En het kiert her en der nog wat, en de frontspoiler moet nog even bijgewit worden. ZItten nu allemaal beschadigingetjes op.
[/commentaarmodus]
Mijn koplamp glazen zijn heul niet dofquote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Je moet ff van dat heldere koplampglas nemen niet die doffe BMW troep dan zie je het geel van je koplampen ook wat beter en valt het niet zo op met de mistlampen misschien
Elke auto heeft een frontspoiler! En zeker BMW'squote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Frontspoiler? Wist niet dat ik er een had..
ahzoo.. Yheaa dat komt wel goedquote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Elke auto heeft een frontspoiler! En zeker BMW's
Maar goed ik bedoel dus dat rooster onder je nummerplaat. Daar waar je mistlampen in zitten.
Allemaal lelijke plekjes zitten erop. Kun je dat niet even bijstippen?
gewoon ramen tint folie 't is toch een vlak oppervlaktequote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:33 schreef Mikkie het volgende:
Als je goede zelfklevende blindeerfolie hebt gevonden, laat 't dan even weten. Ik zoek het ook nog om m'n achterlichten een klein beetje bij te werken en in lijn te brengen met de rest van de auto.
Zit hier niet in de buurt, maar zal eens kijkenquote:
Ik ga dieselen aangezien ik vanaf januari toch ~40.000km per jaar (waarschijnlijk meer) ga rijden, en op dit moment ga ik dat niet doen met 1 op 10 gemiddeld op benzine. Het blijft wel gewoon een BMWquote:
Ieder z'n keuze. Ik kan het prima betalen, maar dat is het punt niet. Relatief gezien beslaan de benzinekosten bij 40.000km per jaar een te groot deel van m'n salaris, en daar heb ik op dit moment geen zin in. Mijn 325ci is ook nog onzuiniger dan jouw 318ci.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Sloebers. Ik reed ook gewoon benzine met 40k per jaar, zal me een worst wezen. En zoveel goedkoper is diesel tegenwoordig ook weer niet. Bij de auto's van tegenwoordig is de keuze makkelijk, maar bij de E46 waren die diesels nog niet superzuinig.
Een cd zal het waarschijnlijk niet worden nee, die zijn uiterst zeldzaam. Ik ben er nu een paar tegengekomen, maar allemaal zonder sportinterieur.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoeft vast niet per se maar een coupe / cabrio is gewoon 10x gruwelijker dan een sedan dat kan je niet ontkennen. Een sedan moet echt full options zijn met m-pakket en dikke velgen wil het nog wat lijken.
320d cabrio lijkt me niets, met je dak open luisteren naar het geluid alsof je in een Transporter TDI rijdt?Nee doe dan maar de 330d cabrio
(of veel beter een 330i / 325i
)
Oldtimer?quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef Gkhn het volgende:
Ik verkoop btw mijn 320i e30 cabriolet.
Interesse's mogen via pm.
Een 330d is in running costs gewoon weer duurder. Groot en zwaar blok. Tov van een 320d kan dat zomaar één of twee klasses mrb schelen. Daarnaast moet je minimaal 17" rijden ivm de grootte van de remschijven e.d., dat telt ook allemaal op. Ik rij relatief goedkoop BMW op m'n 16"quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
Als je wilt besparen zou ik de 330D laten staan en een 320D nemen. 330D is uiteindelijk minder goedkoop dan je denkt; daar win je nauwelijks tov. een 325i
Ik rij lekker door met benzine; maar voor mij ligt de grens ook ergens tussen de 25-30K pj. En dan tank ik nog zeer regelmatig in CH waar ze, terecht overigens, geen dieselsubsidie kennen; en de benzine 7-8 cent goedkoper is dan diesel.
Zo rijd ik ook. Je rijdt veel zuiniger en als je het goed doet ben je meestal nog sneller weg bij het stoplicht (omdat je dus rollend aankomt en degene die van stoplicht naar stoplicht raced dus elke keer vanuit stilstand moet optrekken). Het rijdt gewoon veel relaxter.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De truc is ook om bij het naderen van stoplichten de hoogste versnelling geschikt voor die snelheid in te schakelen en dan met het gas los... je hebt dan de minste motorweerstand dus je remt op de motor het minst af en irriteer je het overige verkeer niet heel erg, en toch verbruikt ie geen brandstof. Nou en met meer van dat soort trucs (zoals niet volgas op het stoplicht afstuiven maar uit te rollen zodat je vaak al weer groen krijgt voordat je stilstaat want van stilstand optrekken kost direct al een stuk meer dan van 5km/uur optrekken) kun je al met al toch aardig wat brandstof besparen...
Nog een tip: kies de weg met de minste stoplichten en rotondes. Zo rijd ik gewoon een paar kilometer extra op de snelweg ipv de kortste weg binnendoor dwars door de stad, want dat scheelt me 6 stoplichten en 4 rotondes, en dat scheelt allemaal weer brandstof.
Dat was ook mijn idee. Orienteer mij op de 320D, heb er al een aantal leuke van gezien.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
Als je wilt besparen zou ik de 330D laten staan en een 320D nemen. 330D is uiteindelijk minder goedkoop dan je denkt; daar win je nauwelijks tov. een 325i
Ik rij lekker door met benzine; maar voor mij ligt de grens ook ergens tussen de 25-30K pj. En dan tank ik nog zeer regelmatig in CH waar ze, terecht overigens, geen dieselsubsidie kennen; en de benzine 7-8 cent goedkoper is dan diesel.
Blijft gruwelijk een E39. Zag laatst weer een M5 pfff die wil ik eigenlijk ook wel en is best betaalbaar. Weet alleen niet of die dingen veel onderhoud nodig hebben. Zal wel kostbaar zijn. Garages reken al sowieso het M-tarief dan denk ikquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:28 schreef Rizkant het volgende:
Woei.. wat een gek joh..
nope.. not me....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo staat ze er nu bij...
Heb nog een hoop te doen....
Zowiezo andere banden(maten), zodat ze nog wat naar beneden kan!
Welke velgen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga ik na de sloop om een koppelingcilinder te halen, check ik ff alle E36jes of ik iets kan gebruiken..
Zie ik daar een nieuwe e36 binnen gekomen wat al helemaal gestript is door ratten, cil. kop alles er af, maar wat zie ik op de achterbank liggen? Dikke deurstrips! Met andere woorden: M3/M-Tech deurstrips ala 100/150 euri nieuw en +/- 50 a 75 euro 2e hands.. Mocht die en de koppeling cilinder samen voor een tientje meenemen..
Maar toen ik buiten stond zag ik dat ze een Facelift E34 Touring na binnen reden.. () Maar gozer daar zaten Velgen onder
Deze:
[ afbeelding ]
Styling 5 Breedset.. Zwaar breed achter, en voor ook wel breed.. + een Houten stuur![]()
Maar hij doet ze niet los weg, auto gaat OF compleet weg of voor een (veelste) dure prijs weg..![]()
Iemand mijn velgen kopen voor 200 euries..? Ik spuit ze in de kleur wat je wilt..![]()
Ik MOET ze hebben
Zo'n M is niet meer grappig. Die M5 doet gemiddeld 1:7 en in de stad 1:4,5 ofzo. Heerlijke bak, hier in de buurt rijdt regelmatig een E39 M5 en het klinkt echt super. Maar zo gauw je naar de garage moet ben je volgens mij al 500 euro kwijt voor je de drempel over bent...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Blijft gruwelijk een E39. Zag laatst weer een M5 pfff die wil ik eigenlijk ook wel en is best betaalbaar. Weet alleen niet of die dingen veel onderhoud nodig hebben. Zal wel kostbaar zijn. Garages reken al sowieso het M-tarief dan denk ik
Banden wil ik wel voor je regelen ala 50 euro de band, incl. balanceren en op zetten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:34 schreef Mikkie het volgende:
Geen breedset neem ik aan? En welke maat ligt eronder? 225/40/18?
Edit: zit net even te kijken maar ik haak af. 150 euro per band. Daar heb ik er in 16" twee voor. En met een verhuizing op komst, gaat het geld even ergens anders heen.
Troep..?quote:
tja, marktplaats ga ik ze ook zo op zetten denk ik.. Ik wil ze al voor morgen kwijt..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:31 schreef Mikkie het volgende:
Maar ik wil goede banden, Turqie. Ben er al uit dat er in elk geval Pirelli P7 Cinturato onder gaat komen, die scoren in alle tests goed qua grip, verbruik en slijtage.
Waarom zet je het niet op MP? Voor die lage prijs moet je er dan toch zo vanaf zijn?
Die voorkant is zo lelijk dat het eigenlijk ook weer gruwelijk isquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:31 schreef Mikkie het volgende:
Daarom. Om nog niet te spreken van de afschrijving. Als je veel km's per jaar rijdt, gaat het er behoorlijk in hakken. Dan daalt de waarde bijna lineair en tegelijkertijd moet je behoorlijk gaan investeren in onderhoud. Leuk hoor, 400pk, maar linksom of rechtsom krijg je daar de rekening van gepresenteerd.
Of als je dan toch bezig bent: De Alpina B7.
Het idee is om gercoroseerde veroeste velgen te kopen en die op te knappen en die goud/brons te laten spuiten..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:20 schreef k_man het volgende:
Dus het idee is om die mooie velgen te kopen en ze vervolgens meteen te verneuken door ze goud te spuiten?
Ik vind het wel wat hebben ja. Alleen die kofferbakspoiler is wel treurigquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die voorkant is zo lelijk dat het eigenlijk ook weer gruwelijk is
Dit ben ik met hem eens....quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben ja. Alleen die kofferbakspoiler is wel treurig
17 inch.. Zijn zware opknap velgen..Geef ik toe..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:15 schreef Rizkant het volgende:
Turq: Hoeveel inch zijn die Style 5's? 17" of 18"? Als ze 18" zijn ...![]()
Had ook nog een setje op het oog in 18" maar A; Die prijs was hoog en B; dan moet ik ook eerst mijn huidige 19" kwijt...
Ik wil niet kleiner dan 18"want dat ziet er op een 5 niet uit...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik hoef geen 18 inch meer, want driften lukt dan niet zo goed..
Ik vind 16" prima, groter hoeft echt niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:30 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik hoef geen 18 inch meer, want driften lukt dan niet zo goed..
Je wilt toch wel een beetje comfortabel cruisen of niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:19 schreef Rizkant het volgende:
Heb zelf ook 16" winter set up.... wat een drama... alsof ik op volle zee zit met een te zware lading aan boord.....
Woehahaha.. comfortabel is in ieders opzicht een andere uitleg...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je wilt toch wel een beetje comfortabel cruisen of niet?
Ik kan me er iets bij voorstellen... en het is geen "happy" gevoel als je het mij vraagt...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Zweverige??? Weet je hoe m'n 7-serie rijdt op 14 inch
Wat een belachelijk kleine remschijfjes.quote:
Ja verschillende auto's hebben opties dat je deuren automatisch sluiten boven de 20 km/u. Weet niet precies hoe je dat activeert of deactiveert bij de nieuwere BMW's. Ik doe het in de binnenstad van a'dam wel vaak, omdat je dan veel stil staat met scooters enzo naast je, dan is het best makkelijk om even je laptoptas te pakken en weg te crossen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Ineens, sinds gistermiddag, gaan mijn deuren vanzelf op slot als ik wegrijd. Dat deed 'ie voorheen nooit, en nu is het 'tjok klonk' als ik heb opgetrokken. Hoe kan dat? Ik heb gistermiddag gestart door de startknop langer dan normaal in te drukken, komt het daardoor?
Mee eens, ik vind het ook veilig om de deuren dicht te hebben. Dus als 'ie dit voortaan zo doet, prima. Niet meer aankomen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja verschillende auto's hebben opties dat je deuren automatisch sluiten boven de 20 km/u. Weet niet precies hoe je dat activeert of deactiveert bij de nieuwere BMW's. Ik doe het in de binnenstad van a'dam wel vaak, omdat je dan veel stil staat met scooters enzo naast je, dan is het best makkelijk om even je laptoptas te pakken en weg te crossen.
Mijn auto doet dat ook, geen idee hoe je dat deactiveert, maar ik heb het ook liever zoals het isquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mee eens, ik vind het ook veilig om de deuren dicht te hebben. Dus als 'ie dit voortaan zo doet, prima. Niet meer aankomen.
Maar jij doet in zulke gevallen de deuren gewoon handmatig op het slot?
Bij de nieuwere modellen kan je het in het I-drive instellingen menu wijzigen bij "Portiervergrendeling"quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn auto doet dat ook, geen idee hoe je dat deactiveert, maar ik heb het ook liever zoals het is
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:04 schreef HFdude het volgende:
[..]
Bij de nieuwere modellen kan je het in het I-drive instellingen menu wijzigen bij "Portiervergrendeling"
Volgens mij zit er een beveiliging in dat zodra je een botsing krijgt de deuren automatisch van slot gaan. Nu maar hopen dat de klap op het water de bewegingssensor triggert.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:22 schreef Mikkie het volgende:
Ik doe dat echt nooit. Ben altijd bang dat mocht je te water raken, de elektronica het begeeft en je de auto niet meer van het slot krijgt
heb je er toch een dag van genotenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij zit er een beveiliging in dat zodra je een botsing krijgt de deuren automatisch van slot gaan. Nu maar hopen dat de klap op het water de bewegingssensor triggert.
Maarum vanmiddag liet hij de deuren gewoon open, deed ze niet meer vanzelf op slot. Bijzonder. Of ik had gister last van een storing die toevallig goed leek uit te pakken...
Die heb ik dus niet. Misschien wel een keer een goed idee.quote:
Geen poederblusser toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Laatste gekocht 98 cent bij de action. Brandblussertje 8 euro en een blusdeken 1.30
Safety first!
Zit een stekker van de kabelboom er een slag gedraaid in misschien, of 1 pennetje teveel naar links/rechts?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:19 schreef Turquaz52 het volgende:
wehehhee, Bij de benz is het ook altijd prijs: Fix ik een raam, doet de andere niet, fix ik de andere doet de achterste weer niet..Zekering fixxen heeft ook geen nut meer.. welke pool heeft nou met de kabelboom geknutseld..
wehehhehee.. Als ik me lichten aan zet brand me ABS lampje
meestal is dat een massa probleem.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Is zo vaak te zien, dat als iemand remt, de knipperlicht aan een kant aangaat, en als hij knippert, het mistachterlicht gaat branden, en meer van die vage dingen.
Dat is meestal een massaprobleemquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zit een stekker van de kabelboom er een slag gedraaid in misschien, of 1 pennetje teveel naar links/rechts?
Is zo vaak te zien, dat als iemand remt, de knipperlicht aan een kant aangaat, en als hij knippert, het mistachterlicht gaat branden, en meer van die vage dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |