Ik zou ze vervangen als ik jou was. Je hebt problemen achter die je niet zomaar mag hebben. Hell, met mijn BMW kan ik die bocht makkelijk met 130/140 nemen.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:34 schreef TommyGun het volgende:
Ik sloot 'm met [Centraal] BMW Fantopic, deel 57 - i6 4 life yo! (vraag aan de kenners...)
Dat wilde ik horenquote:Op maandag 18 juli 2011 08:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik zou ze vervangen als ik jou was. Je hebt problemen achter die je niet zomaar mag hebben. Hell, met mijn BMW kan ik die bocht makkelijk met 130/140 nemen.
OK, maar eens kijken of er misschien meer rubbers vervangen moeten worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou ze ook laten vervangen. Volgens mij kan het wel iets van invloed hebben op het gedrag van je wielen, maar niet zo veel. Geen fijne situatie ook!
Ik weet wel dat toen ik m'n draagarmrubbers aan de voorkant kapot had, m'n auto behoorlijk zoekerig werd op hoge snelheden. Mocht hetzelfde effect aan de achterkant gelden, dan kan ik me voorstellen dat er flinke instabiliteit optreedt.
Mja, ik glibber ook wel wat, maar dat komt meer doordat m'n banden compleet op hun einde lopenquote:Op maandag 18 juli 2011 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn auto breekt ook uit met dit weer
Heb je gecontroleerd of het lager aan het uiteinde van de arm goed is? Deze kunnen erg los gaan zitten.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:34 schreef TommyGun het volgende:
Ik sloot 'm met [Centraal] BMW Fantopic, deel 57 - i6 4 life yo! (vraag aan de kenners...)
Zijn dat niet die bushes van 'mijn' afbeelding?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:17 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Heb je gecontroleerd of het lager aan het uiteinde van de arm goed is? Deze kunnen erg los gaan zitten.
iemand een idee? e30 320i M2b20, '89quote:Zo gauw ik stil sta (file/McDrive) loopt mijn koelwatertemperatuur heel snel op. Wat gek is, als ik de verwarming voluit op warm zet, komt er nauwelijks warme lucht uit.
Ga ik dan echter weer rijden, komt er heel veel, hele hete lucht uit. Daarbij loopt de temperatuur dan binnen 100 meter weer terug naar een normaal nivo. Je hoort dan ook duidelijk dat de ventilator dan pas weer gaat meedraaien. Die maakt dan ook veel geluid, dat zwaarder wordt als het toerental oploopt.
http://www.bimmerportal.nl/quote:Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Even een vraag die ik ook al in de SC stelde maar misschien beter hier past; iemand ervaring met het laten chiptunen van zijn BMW? Zo ja, is het bevallen, welke kan je aanraden, hoe en wat? Ik ben erg geinteresseerd in het laten chippen van mijn BMW 1, bouwjaar dit jaar.
Bedankt ouwequote:Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.bimmerportal.nl/
Ook veel kennis over tuning. Je garantie verlies je. Bmw vindt zelf dat je dan maar een snellere bmw moet kopen
Op dat forum wel. Hier zitten volgens mij meer bmw rijders met oude gebakkies.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt ouwemaar heeft iemand ook echt ervaringen?
Thanks, dan ga ik daar ook naar laten kijken.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef rycemasta het volgende:
Ik bedoel nummer 4, problemen daarmee komen volgens mij veel vaker voor dan de bushings die je al in bezit hebt. Je krijgt behoorlijk veel zijwaartse beweging in de arm en het wiel, zoals je ziet in het filmpje. Daardoor krijg je een sturend en zwevend effect vanaf de achterkant van de auto.
Iets sneller dan verwacht, maar het advies van de onafhankelijke garage hier om de hoek is:quote:Op maandag 18 juli 2011 14:47 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Thanks, dan ga ik daar ook naar laten kijken.
Mocht ik meer weten een dezer dagen dan post ik het wel.
Ik heb mijn 320d (2001) laten chippen een paar maanden terug. Zo'n 10k mee gereden inmiddels. Eerste ervaring: absoluut doen, maar wel met beleid! Ik heb bewust een stuk gereden om naar een ervaren chipboer te gaan, die chips op maat maakt. That is: data inlezen en custom mappen, wat bij je motor past. Rollenbanktest erbij enzo. Genoeg chipbakkers die dat niet doen, maar gewoon standaard software plaatsen waar de motor niet lekker op loopt omdat die niet is aangepast op de eigen karakteristiek. Ik ben zelf naar obd-tuning.nl geweest, in St. Jansklooster. Prima kerel, chipt ook voor de 130i Cup, maakt veel software zelf en heeft ervaring in wat wel en niet kan binnen veilige marges. Aardige lui ook daar, niks te klagen over de service!quote:Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt ouwemaar heeft iemand ook echt ervaringen?
Thx! Ik heb gemailed, eens afwachten wat hij kan betekenen.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb mijn 320d (2001) laten chippen een paar maanden terug. Zo'n 10k mee gereden inmiddels. Eerste ervaring: absoluut doen, maar wel met beleid! Ik heb bewust een stuk gereden om naar een ervaren chipboer te gaan, die chips op maat maakt. That is: data inlezen en custom mappen, wat bij je motor past. Rollenbanktest erbij enzo. Genoeg chipbakkers die dat niet doen, maar gewoon standaard software plaatsen waar de motor niet lekker op loopt omdat die niet is aangepast op de eigen karakteristiek. Ik ben zelf naar obd-tuning.nl geweest, in St. Jansklooster. Prima kerel, chipt ook voor de 130i Cup, maakt veel software zelf en heeft ervaring in wat wel en niet kan binnen veilige marges. Aardige lui ook daar, niks te klagen over de service!
Je merkt een flink verschil qua performance. Ik ging van 136pk naar 162pk en van 280Nm naar 360Nm. Flink meer power, waardoor je eigenlijk niks meer tekort komt. Ook een zuiniger verbruik, scheelt om en nabij een halve liter per 100km. Enige nadeel is dat wanneer je de power regelmatig aanspreekt, je banden wel wat meer te lijden hebben. Qua betrouwbaarheid nog geen issues gehad, als je er maar voorzichtig mee omgaat. That is: warmrijden voor je gaat knallen en rustig laten afkoelen na gebruik. Dat betekent niet per se twee minuten stationair laten lopen, maar de laatste twee minuten van je rit gewoon niet meer vol planken. Ik ben tot nu toe vol lof en een kennis van me, die precies hetzelfde heeft laten doen met zijn 320d, ook. Mooi voorbeeld van custom mapping: hij rijdt nu rond met 160pk en 340Nm, puur omdat dat beter bij zijn motor paste.
Verwacht niet teveel (pk's/nm) 15pk/20nm?quote:Op maandag 18 juli 2011 16:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Thx! Ik heb gemailed, eens afwachten wat hij kan betekenen.
Oh crap, da's waar, had ik helemaal niet naar gekeken en was blindelings van diesel uitgegaan. De non-turbo vierpitter benzine is waarschijnlijk weinig mee te bereiken. Vooral turbomotoren zijn positief gevoelig voor chippen.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:19 schreef Rizkant het volgende:
[..]
Verwacht niet teveel (pk's/nm)
Tis geen diesel ...
Tenzij je er natuurlijk dik geld tegen smijt...
Dat zijn nou net de bedrijven waar je niet wil komen. Inmiddels is wel duidelijk dat bij niet geblazen motoren amper iets te halen is. Hooguit wat papieren pk's, maar niet hetgeen waar je iets van merkt.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:26 schreef TommyGun het volgende:
Ik was ook aan het kijken maar idd, bij een benzine lijkt het niet zo interessant...
Hoewel er volgens bepaalde sites toch 20pk of iets dergelijks meer te behalen zou zijn bij een 318i.
OK, niet doen dusquote:Op maandag 18 juli 2011 19:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de bedrijven waar je niet wil komen. Inmiddels is wel duidelijk dat bij niet geblazen motoren amper iets te halen is. Hooguit wat papieren pk's, maar niet hetgeen waar je iets van merkt.
Neem een daihatsu cuore dan, de zuinigste auto van nederlandquote:Op maandag 18 juli 2011 20:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zou persoonlijk niet voor meer pk's maar voor meer zuinigheid gaan..
Ja. Hij is nu vast net zo goedkoop in gebruik als een fiat pandaquote:Op maandag 18 juli 2011 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
ik rij een 2.5 blok omdat me 1.8 zoveel zoop, telt dat ook..?
Ik rijd BMW niet om de snelheid of de vele pk's (hoewel deze 225km/u zou moeten kunnen), doch omdat ik het sowieso een mooie auto vind, verliefd ben op de BMW look (vooral de E36 en de E23), en omdat de rij-eigenschappen echt onovertroffen zijn. En ik heb al best wel wat auto's gereden. In mijn huidige auto voel ik me eindelijk echt veilig (en dat is wel eens anders geweest).quote:Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geen idee. Je rijdt geen bmw omdat je zo zuinig mogelijk wilt toch![]()
En dan durf jij die rijeigenschappen die bmw speciaal voor jou geoptimaliseerd heeft, te laten verneuken door hem op zuinigheid te laten tunenquote:Op maandag 18 juli 2011 21:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik rijd BMW niet om de snelheid of de vele pk's (hoewel deze 225km/u zou moeten kunnen) omdat ik het sowieso een mooie auto vind, verliefd ben op de BMW look (vooral de E36 en de E23), en omdat de rij-eigenschappen echt onovertroffen zijn. En ik heb al best wel wat auto's gereden. In mijn huidige auto voel ik me echt veilig (en dat is wel eens anders geweest).
Alleen een Mercedes rijdt soepeler, maar dat is meer iets voor senioren/ouderen, vind ik. Sorry Turq.
quote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En dan durf jij die rijeigenschappen die bmw speciaal voor jou geoptimaliseerd heeft, te laten verneuken door hem op zuinigheid te laten tunenShame on you!
precies, kun je beter een auto hebben die gewoon direct al fors bemeten is, qua power. Beter dan een krap bemeten motor teveel op te moeten kietelen.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:06 schreef Scorpie het volgende:
Jullie hadden gelijk, de motor die in een 118i ligt is qua tuning lang niet interessant genoeg
Maar goed ahum, eigenlijk hoeft het niet zozeer, ik haal nu al met gemak bijna 1 op 20 op diesel. Bijna 1200km op een tank, wat heerlijk... Eens in de anderhalve week tanken.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En dan durf jij die rijeigenschappen die bmw speciaal voor jou geoptimaliseerd heeft, te laten verneuken door hem op zuinigheid te laten tunenShame on you!
Mijn eerste reactie is visco en/of termostaat.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef Catch22- het volgende:
Laat ik het hier ook maar posten
[..]
iemand een idee? e30 320i M2b20, '89
als je alleen die bushes nodig hebt die ik in dat youtube filmpje zie, waarom zou je de rest dan ook meenemen? niks anders hoeft los oid bij het vervangen van die 2 bushes (links en rechts)quote:Op maandag 18 juli 2011 16:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Iets sneller dan verwacht, maar het advies van de onafhankelijke garage hier om de hoek is:
Vervang je 1 rubber, dan kun je ze het beste allemaal vervangen (achter dus).
Lijkt me redelijk fair...
Het volgende zou ik dan nodig hebben lijkt me (voor beide kanten)?
http://www.realoem.com/bm(...)=33_0840&hg=33&fg=30
2x 33326770786 (nummer #04)
2x 33326770824 (nummer #06)
2x 33321092247 (nummer #14)
Mis ik dan nog iets? Voor #02 en #03 ben ik dus reeds voorzien.
Is het verstandig om de betreffende moertjes en zo er ook bij te nemen of kun je die goed hergebruiken?
EDIT: Voor die paar euro pak ik ze er wel bij.
ik zou ze netjes maken, en voor een mooie prijs aan een echte liefhebber wegdoenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:34 schreef Catch22- het volgende:
Als ik vies veel geld had, zou ik zulke auto's echt wel kopen.
Om ze vervolgens te laten vernietigen.
Die andere gaan ook geheid problemen geven: deze krijgen dan namelijk meer krachten te verduren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:29 schreef rival het volgende:
[..]
als je alleen die bushes nodig hebt die ik in dat youtube filmpje zie, waarom zou je de rest dan ook meenemen? niks anders hoeft los oid bij het vervangen van die 2 bushes (links en rechts)
Wat lievvquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:37 schreef rival het volgende:
[..]
ik zou ze netjes maken, en voor een mooie prijs aan een echte liefhebber wegdoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |