Ik zag toch duidelijk een groen flesje, maar het zal wel aan mij liggen.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het was een bruin flesje joh
[..]
Of niet natuurlijkDe film speelt zich af in 1858/59 en de beugelfles werd pas door Grolsch geïntroduceerd in 1897.
Dat het een hintje naar Nederland was, bedoel ikquote:Op maandag 21 januari 2013 09:51 schreef Breuls het volgende:
Of niet wat? Ik zei al dat er daar geen Grolsch was.
Zo zie je maar wat men belangrijk vind, binding aan Nederland, patriotisme, nationalisme..quote:Op maandag 21 januari 2013 11:42 schreef Ethanolic het volgende:
Er zitten wel meer historische onweerheden in die film en dan maken jullie je druk om dat beugelbiertje
Absoluut geen klassieker.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
True. Geen klasieker? Dat betwijfel ik.
Precies, mensen zien graag dingen die er niet zijnquote:Op maandag 21 januari 2013 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo zie je maar wat men belangrijk vind, binding aan Nederland, patriotisme, nationalisme..
Wie hoor je dat zeggen dat films 100% accuraat moeten zijn dan? Ik zeg alleen dat er meer onwaarheden zijn maar dat mensen zich alleen druk maken over het beugelbiertje.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:47 schreef HeatWave het volgende:
Sinds wanneer moeten films 100% historisch accuraat zijn? het is geen documentaire. Doel is publiek vermaken, en dat lijkt me prima gelukt.
Ik geef een mening die gebaseerd is op een objectief controleerbaar feit (nl. of er een grote groep mensen is die het woord 'neger' ongepast vindt). Die andere gaf een mening op basis van puur persoonlijke smaak, daarom heb ik het woordje 'persoonlijk' nog expliciet gebruikt. Natuurlijk gaat het allemaal om meningen, maar daar zijn nog gradaties in van kwaliteit- zie argumentatie. Maar ik begrijp dat het de fokker-'urge' is om dit soort bijdehante opmerkingen te maken. Bravo voor jou.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:38 schreef Nagil het volgende:
[..]
Edit: maar laten we verder on topic blijven.
Het hoeft ook niet accuraat te zijn, Hitler werd ook niet vermoord in een bioscoop in Parijs.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:47 schreef HeatWave het volgende:
Sinds wanneer moeten films 100% historisch accuraat zijn? het is geen documentaire. Doel is publiek vermaken, en dat lijkt me prima gelukt.
Dan zijn QTfilms niet voor jou denk ikquote:Op maandag 21 januari 2013 12:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet accuraat te zijn, Hitler werd ook niet vermoord in een bioscoop in Parijs.
Maar het kan ook over de top. Zo vond ik Samuel L Jackson teveel over de top
Hoezo niet, ik vind heel veel QT films goed.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan zijn QTfilms niet voor jou denk ik.
Samuel Motherfucking Jackson over de top?? Zijn karakter moest een slijmerige jaknikker (gheghe, nikkerquote:Op maandag 21 januari 2013 12:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet accuraat te zijn, Hitler werd ook niet vermoord in een bioscoop in Parijs.
Maar het kan ook over de top. Zo vond ik Samuel L Jackson teveel over de top
Was het scenario non-lineair?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoezo niet, ik vind heel veel QT films goed.
QT heeft soms moeite met doseren. In mijn top 10 favo films aller tijden zit True Romance, ik denk dat Scott het script perfect heeft verfilmd met keuzes het linear te monteren en er een happy end van te maken.
fixed.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:58 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dat kan ook bijna niet als je Pulp Fiction Jackie Brown gemaakt hebt
Yepquote:
Het beugelflesje komt uit Rio Bravo. Of het dáár Grolsch is, weet ik niet (niet gezien), maar Tarantino heeft het vast precies hetzelfde gedaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zag toch duidelijk een groen flesje, maar het zal wel aan mij liggen.
objectief controleerbaar!? Je zei zelf "ik denk dat een grote groep het ongepast vindt." Mijn opmerking was ook helemaal niet een kwestie van persoonlijke smaak, het ging er puur om hoe vaak het woord gebruikt wordt in de media. Als ik een woord vaak zie voorkomen in de media, dan concludeer ik dat het niet zo zwaar beladen is als jij wil doen geloven. Dat sommige mensen aanstoot aan een woord nemen wil niet zeggen dat het zwaar beladen is.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:09 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Ik geef een mening die gebaseerd is op een objectief controleerbaar feit (nl. of er een grote groep mensen is die het woord 'neger' ongepast vindt). Die andere gaf een mening op basis van puur persoonlijke smaak, daarom heb ik het woordje 'persoonlijk' nog expliciet gebruikt. Natuurlijk gaat het allemaal om meningen, maar daar zijn nog gradaties in van kwaliteit- zie argumentatie. Maar ik begrijp dat het de fokker-'urge' is om dit soort bijdehante opmerkingen te maken. Bravo voor jou.
Ah, interessant.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Yep
The structure of the script was different in Quentin Tarantino's original script. The first two parts of the movie were told in trademark Tarantino nonlinear fashion. Director Tony Scott hired 'Roger Avery' to change the script to linear structure for filming.
In feite waren true romance en Natural Born Killers 1 script, geen idee hoe dat in elkaar zat.quote:
Alleen Pulp Fiction, toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
In feite waren true romance en Natural Born Killers 1 script, geen idee hoe dat in elkaar zat.
Welke scripts schreef QT in Amsterdam?
Klopt. De functionele delen wel keihard en het meest realistisch sinds Reservoir Dogs. (Pulp Fiction is veel meer over the top)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:44 schreef speknek het volgende:
Vergelijkbaar imo. Iets minder bloedfontijnen, maar nog steeds cartoony. Wel zitten er stukjes van grof geweld in, maar dat is wel voor een reden. In ieder geval, ik snap de opmerkingen daarover niet zo. Het was cartoony of functioneel.
Alleen jammer dat het een plaat van Rick Ross was.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:24 schreef De_Nater het volgende:
Ik heb de film 2 keer gezien en zou deze film best nog een keertje willen zien. Eerste keer waardeerde ik rapmuziek nog niet echt, nu heb ik echt het idee dat die rapmuziek iets toevoegde.
Ik vond 'm de tweede keer ook beter dan de eerste keer. Zelfs tot op het punt dat ik een derde keer misschien ook wel zou waarderen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:24 schreef De_Nater het volgende:
Ik heb de film 2 keer gezien en zou deze film best nog een keertje willen zien. Eerste keer waardeerde ik rapmuziek nog niet echt, nu heb ik echt het idee dat die rapmuziek iets toevoegde.
Raar wijf. Al zou ze een punt hebben, ze laat hem niet eens uitpraten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:33 schreef Gray het volgende:
Weet niet of dit al bekend is binnen dit topic, maar soit.
Interview met Quentin Tarantino:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die muziek voegde daadwerkelijk iets toe, in de zin van 'love it or hate it'.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:24 schreef De_Nater het volgende:
De Grolsch beugel was tot een jaar of 10 geleden nog een bruine fles.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zag toch duidelijk een groen flesje, maar het zal wel aan mij liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Alleen in Nederland. In het buitenland was-ie al langer groen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Grolsch beugel was tot een jaar of 10 geleden nog een bruine fles.
Export ja, net als Heineken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Alleen in Nederland. In het buitenland was-ie al langer groen.
Niet mijn ervaring. Van begin tot eind genoten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:58 schreef CornflakesXL het volgende:
Gehoord dat het een saaie film was... is dit zo?
Djangooo!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Kyubey het volgende:
GeweldigHoewel er veel humor in zit, deden ze zeker niet al te luchtig over de slavernij: ze laten de verschrikkingen goed in beeld zien, en dus vind ik niet dat mensen echt een punt hebben met het klagen dat deze film racistisch zou zijn. Het is een duidelijke aanklacht tegen slavernij.
9/10, past wat mij betreft in het rijtje van Inglourious Basterds (mijn favoriete Tarantinofilm).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |