Nee IB was ook een toffe film maar ik vind Django wel beter.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:59 schreef De_Nater het volgende:
Ben ik de enige die IB minder vindt dan deze?
IB zat wat beter in elkaar, had wat meer verhaal en was wat origineler. Maar erg vergelijkbare films voor de rest met een ander thema. En Django was gewoon te lang, punt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:45 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Nee IB was ook een toffe film maar ik vind Django wel beter.
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/261861/quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:44 schreef Breuls het volgende:
Die stond onlangs ook op de FP. Best grappig, en laat goed zien hoe moeilijk Amerikanen soms kunnen doen over dat soort dingen.
Van mij had ie nog wel een uur langer gemogen. Die scene met die gasten die allemaal een doek op de kop hebben, geniaal!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
IB zat wat beter in elkaar, had wat meer verhaal en was wat origineler. Maar erg vergelijkbare films voor de rest met een ander thema. En Django was gewoon te lang, punt.
Ja, het eerste anderhalf uur had in die vorm nog wel 20 uur mogen duren...maar het tweede anderhalf uur was erg middelmatig en langdradig. En ik snapte echt niet waar het nou precies toe deed?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:04 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Van mij had ie nog wel een uur langer gemogen. Die scene met die gasten die allemaal een doek op de kop hebben, geniaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Nee ik vond IB zelfs een van z'n mindere films. De helft van die film gaat nergens heen en dan heb je ook nog dingen als de Italiaanse slapstick en de Bear Jew. Godverdomme wat kinderachtig. Het enige echt fantastische aan die film is Christoph Waltz, en die heeft in deze film net zo'n toffe rol. Deze film is ondanks zijn lange speelduur veel meer een echt verhaal en is naar mijn mening meer entertaining bovendien. Sowieso rapmuziek onder een western blaxploitation, fantastisch.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:59 schreef De_Nater het volgende:
Ben ik de enige die IB minder vindt dan deze?
Ik vond Leo veel beter acteren, Schultz speelt bijna hetzelfde als in IB.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:18 schreef Flixxy het volgende:
Mooie film. Ik ben geen Tarantino "fan", heb wel erg veel respect voor zijn films. Pulp Fiction/Kill Bill meerdere malen met plezier kunnen kijken, IG kwam ik na twee pogingen niet doorheen (nooit afgezien).
Duurde naar mijn idee wel 30/45 min te lang, sommige scenes hadden wel wat korter gemogen, of een deel van de verhaallijn uit het laatste 1,5 eruit laten.
Schultz is wel de echte drager van de film, brilante acteur, heerlijk accent![]()
[ afbeelding ]
IB heb ik slechts half gezien (if even..), dus dat kan ik moeilijk beoordelenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef seto het volgende:
[..]
Ik vond Leo veel beter acteren, Schultz speelt bijna hetzelfde als in IB.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef seto het volgende:
[..]
Ik ben lang niet de enige met deze mening.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:57 schreef kilozout het volgende:
[..]
1 op 1 kopie? Ze zijn juist zo verschillend als het maar kan
quote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben lang niet de enige met deze mening.
Grolschquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:11 schreef speknek het volgende:
Iemand nog de referentie naar Nederland ontdekt? (ik niet)
Oh toch welquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
GrolschHoe kan je dat in godsnaam gemist hebben?
Maar het was volgens mij wel duidelijk een Grolsch flesje met beugel. En dat "plop" werd zelfs gewoon gedaan. Het was redelijk obviousquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh toch wel. Ja die had ik wel gezien, maar wist niet zeker of Grolsch de enige was met een beugel, wou dat nog opzoeken.
edit: nee Grolsch is niet de enige, en ook niet de uitvinding van de beugel, dus een beetje een slechte ref. Aan de andere kant is het een anachronisme (het patent voor de beugel werd in 1875 aangevraagd), dus dat klinkt weer wel als een opzettelijke ref.
Eens.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:45 schreef BankAardappel het volgende:
Beter dan z'n laatste films, waarschijnlijk z'n beste sinds Pulp Fiction voor mij.
Hilarisch inderdaad!quote:
Yep, Django is beter dan Inglorious Basterds. Niet veel, maar wel iets.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:45 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Nee IB was ook een toffe film maar ik vind Django wel beter.
Het begin van die scène kwam toch bijna integraal uit de controversiële klassieker Birth of a Nation?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:04 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Van mij had ie nog wel een uur langer gemogen. Die scene met die gasten die allemaal een doek op de kop hebben, geniaal!
Nikker? Niet in mijn kringen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad!
En dan te bedenken dat het in Nederland een vrij normaal woord is...
Helemaal mee eens! Ik snap ook niet waarom hij als 'supporting actor' is genomineerd voor een Oscar. Dit was een hoofdrol.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:18 schreef Flixxy het volgende:
[...]
Schultz is wel de echte drager van de film, brilante acteur, heerlijk accent![]()
Die Beugel ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:11 schreef speknek het volgende:
Iemand nog de referentie naar Nederland ontdekt? (ik niet)
Geen idee, zo'n filmkenner ben ik niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het begin van die scène kwam toch bijna integraal uit de controversiële klassieker Birth of a Nation?
mét beugel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar het was volgens mij wel duidelijk een Grolsch flesje zonder beugel.
quote:
Hier wordt ook wel eens moeilijk gedaan over neger. Niet zoveel als negro, maar goed, voor white hebben ze daar ook caucasian.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat natuurlijk niet, maar neger wel. En in de VS niet.
neger is niet hetzelfde als niggerquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat natuurlijk niet, maar neger wel. En in de VS niet.
Dan nog, in DWDD zei iedereen gewoon vrolijk "nigger", wij doen hier niet zo moeilijk over. En da's maar goed ook.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
neger is niet hetzelfde als nigger
Negro - neger
Nigger - nikker
Hoezo niet in de bios? Zeer bioscoopwaardige filmquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:41 schreef Snakey het volgende:
Ik heb hem al een week in huis liggen op DVD. Vanavond maar eens kijken.
Nigger was onderdeel van de discussiequote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:46 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Dan nog, in DWDD zei iedereen gewoon vrolijk "nigger", wij doen hier niet zo moeilijk over. En da's maar goed ook.
Yep, maar alle films hier in Spanje zijn in Spaans. Das niet zo handig voor me, met mijn steenkolenspaans.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:47 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Hoezo niet in de bios? Zeer bioscoopwaardige film
Ja, daar kwam ik ook achter daar. Bizar weinig steden hebben films in de originele taal. Alleen Madrid, Barcelona en Granada zo'n beetje.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar alle films hier in Spanje zijn in Spaans. Das niet zo handig voor me, met mijn steenkolenspaans.
Ahh, bummer.. Retourtje Antwerpen/Amsterdamquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar alle films hier in Spanje zijn in Spaans. Das niet zo handig voor me, met mijn steenkolenspaans.
Ze doen het wel in engels hier in Fuengirola, Malaga ook trouwens. Maar altijd op van die rare tijden. ´s Middags om 2 uur, of half 1 ´s nachts.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik ook achter daar. Bizar weinig steden hebben films in de originele taal. Alleen Madrid, Barcelona en Granada zo'n beetje.
Ik ben volgende week een weekje in NL. Misschien ga ik dan wel als ik tijd heb.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:50 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Ahh, bummer.. Retourtje Antwerpen/Amsterdam
Neger wel, nigga/nikker niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad!
En dan te bedenken dat het in Nederland een vrij normaal woord is...
Ondanks dat ze beiden een hele goede rol speelden, vond ik ze niet eens degene met de beste acteerprestatie in deze film. Wat dat betreft heb ik het meeste genoten van Samuel L. Jackson.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef seto het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond hem fantastisch.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:16 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Ondanks dat ze beiden een hele goede rol speelden, vond ik ze niet eens degene met de beste acteerprestatie in deze film. Wat dat betreft heb ik het meeste genoten van Samuel L. Jackson.
Wat een briljant typetje zette hij neer! Vooral de scene waarin hij constant Calvin Candie napraatte (het diner).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |