quote:geregistreerd op: zondag 12 juni 2011 @ 17:03
laatste bezoek: 1 seconde geleden.
aantal posts: 3 (gemiddeld 1 per dag)
Vind jij het verkeerd dat ik op alle terreinen informatie inwin? Natuurlijk gaan we het op een professionele manier aanpakken, uiteindelijk. Allereerst maar eens tips van verschillende mensen ontvangen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
ben blij dat ik niet zo'n klungel als jij als huisbaas heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Het is zondag, meneer. Morgen gaan we inderdaad naar het loket toe. Maar nogmaals, ik wil informatie en tips van zoveel mogelijk mensen, die dit misschien ook mee hebben gemaakt.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef Ahmad1nejad het volgende:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Het komt niet op een halve dag aan toch? Gewoon morgen bellen dan weet je het meteen. Daar krijg je meer te weten dan bij de politie. Het gaat hier namelijk voornamelijk om privaatrecht.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef Doblie het volgende:
[..]
Het is zondag, meneer. Morgen gaan we inderdaad naar het loket toe. Maar nogmaals, ik wil informatie en tips van zoveel mogelijk mensen, die dit misschien ook mee hebben gemaakt.
Nee.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:46 schreef Doblie het volgende:
In het huurcontract staat dat ze niet voor overlast mogen zorgen, maar we weten niet of deze waslijst van overlast genoeg reden is om de huurovereenkomst te beëindigen? De betreffende stampeischopper heeft inmiddels een ontzegging voor het huis, politie wil hem komen halen als hij niet vrijwillig vertrekt. Dat zegt de politie.
Zijn we dus sterk genoeg om de overeenkomst te beëindigen?
Oke hartelijk dank voor je info!quote:Op zondag 17 juli 2011 19:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het komt niet op een halve dag aan toch? Gewoon morgen bellen dan weet je het meteen. Daar krijg je meer te weten dan bij de politie. Het gaat hier namelijk voornamelijk om privaatrecht.
Bedankt!quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Nee.
Een huurder uit zijn huis zetten in verband met overlast is een langdurig proces, waar de allerlaatste stap de gang naar de rechtbank is. De woningbouwvereniging waar ik heb gewerkt heeft veel ervaring met zulke rechtszaken en heeft er een hoop van verloren. Het dossier moet vuistdik zijn en vol verklaringen en aangifte van omwonende zijn wil je enig kans van slagen hebben en zelfs dan wil de rechter nog vaak in het voordeel van de huurder beslissen.
Je kunt het ook proberen zonder de gang naar de rechter, door hem min of meer dwingen te vertrekken. Als je het overtuigend kunt brengen in een gesprek en hem bijvoorbeeld 3 maanden de tijd geeft te vertrekken, heb je best kans dat hij vrijwillig weg gaat. Maar dat ligt dus helemaal aan hoe overtuigend jij kunt bluffen.
Maar voor het specifieke geval waarbij de huurder overlast veroorzaakt voor medehuurders bestaat wel jurisprudentie waarbij de verhuurder de zaak heeft gewonnen. Daarbij was sprake van aggressief gedrag, geluidsoverlast en vernieling van brievenbussen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Nee.
Een huurder uit zijn huis zetten in verband met overlast is een langdurig proces, waar de allerlaatste stap de gang naar de rechtbank is. De woningbouwvereniging waar ik heb gewerkt heeft veel ervaring met zulke rechtszaken en heeft er een hoop van verloren. Het dossier moet vuistdik zijn en vol verklaringen en aangifte van omwonende zijn wil je enig kans van slagen hebben en zelfs dan wil de rechter nog vaak in het voordeel van de huurder beslissen.
Je kunt het ook proberen zonder de gang naar de rechter, door hem min of meer dwingen te vertrekken. Als je het overtuigend kunt brengen in een gesprek en hem bijvoorbeeld 3 maanden de tijd geeft te vertrekken, heb je best kans dat hij vrijwillig weg gaat. Maar dat ligt dus helemaal aan hoe overtuigend jij kunt bluffen.
Zeg knulletje. ONZ is een deur verder.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
Dobie klinkt als een prima huisbaas die tenminste opkomt voor z'n huurders die last hebben van een asociale huisgenoot.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
Uiteraard zijn er genoeg zaken waar de huurder inderdaad via een rechter gedwongen wordt om te vertrekken, maar het is niet eenvoudig om dat af te dwingen. Ook bij een goed onderbouwde zaak is er nog een kans dat de rechter in het voordeel van de huurder beslist.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Maar voor het specifieke geval waarbij de huurder overlast veroorzaakt voor medehuurders bestaat wel jurisprudentie waarbij de verhuurder de zaak heeft gewonnen. Daarbij was sprake van aggressief gedrag, geluidsoverlast en vernieling van brievenbussen.
http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAY6288.html
Wil je nu serieus beweren dat hij in zijn eigen huis zijn vriendin niet mag ontvangen?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:03 schreef Doblie het volgende:
Het huis wordt door ons verhuurd aan studenten, één student, die dus huurt, heeft frequent bezoek. Het huis blijft ondanks verhuur van ons, het frequentie bezoek zorgt voor ernstige overlast. Het is een partner van een student, dus logisch dat het frequent bezoek is.
Zoals ik het lees heeft huurder A vaak zijn partner over de vloer wat kennelijk met veel overlast gepaard gaat en toen huurder B er wat van zei werd ie door huurder A of zijn bezoek bedreigd.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:30 schreef WokkelKardinaal het volgende:
Alsk het zo lees heeft het bezoek niks van doen met de situatie.
Kun je X niet gewoon adviseren om aangifte te doen? Dat lijkt me logischer...quote:Op maandag 18 juli 2011 17:29 schreef Doblie het volgende:
Nee, een huurder X ondervindt overlast van dé vriend van huurder Y. Wat zo ver ging als bedreigingen en intimidatie. Aangezien het gedrag van de vriend van huurder Y onder de verantwoordelijkheid valt van huurder Y, hebben wij het recht huurder Y daarop aan te spreken. Ex-huurder Z ondervond ook al problemen met de vriend van huurder Y.
Nee, aangezien we er nu pas achter komen wat er allemaal gebeurd is, in de afgelopen 3 jaren!quote:Op maandag 18 juli 2011 17:32 schreef Lienekien het volgende:
Heb je huurder Y hier al eens op aangesproken?
Dit kunnen we inderdaad adviseren, maar de politie zei dat het niet heel veel zin heeft, omdat het niet makkelijk hard te maken is dat het bedreiging was, van intimidatie is wel sprake.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je X niet gewoon adviseren om aangifte te doen? Dat lijkt me logischer...
Maar jij bent toch geen politie-agent / rechter? Weet jij veel wat er nog meer allemaal speelt...een verhaal heeft minimaal 2 kanten.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:34 schreef Doblie het volgende:
[..]
Nee, aangezien we er nu pas achter komen wat er allemaal gebeurd is.
Dat moet je toch ten minste het verhaal ook van de andere kant horen. Sommige mensen nemen termen als bedreiging misschien wat te snel in de mond.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:34 schreef Doblie het volgende:
[..]
Nee, aangezien we er nu pas achter komen wat er allemaal gebeurd is.
Gewoon via de politie laten afhandelen, hoe zie je dat voor je? Dat wij als huiseigenaren met de vriend van huurder Y gaan praten, waar wij geen enkel contract mee hebben? Wij hebben in principe niets met die vriend te maken.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij bent toch geen politie-agent / rechter? Weet jij veel wat er nog meer allemaal speelt...een verhaal heeft minimaal 2 kanten.
Gewoon via de politie laten afhandelen.
Verhaal is door 3 betrokkenen bevestigd, zelfs door huurder Y zelf! Neemt zelf geen bedreiging in de mond, maar noemt wel exact het voorbeeld waar sprake zou kunnen zijn van bedreiging.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat moet je toch ten minste het verhaal ook van de andere kant horen. Sommige mensen nemen termen als bedreiging misschien wat te snel in de mond.
Klopt. Maar ik vraag me af of je een huurder zomaar aan kunt pakken omdat het bezoek wel eens overlast veroorzaakt. Bedreigingen e.d. zullen eerst bewezen moeten worden, en dat is niet aan jou om daar tussen te gaan staan.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:36 schreef Doblie het volgende:
[..]
Gewoon via de politie laten afhandelen, hoe zie je dat voor je? Dat wij als huiseigenaren met de vriend van huurder Y gaan praten, waar wij geen enkel contract mee hebben? Wij hebben in principe niets met die vriend te maken.
Dus je hebt huurder Y wel gesproken? En wat was haar reactie op de vertrekkende huisgenoten?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef Doblie het volgende:
[..]
Verhaal is door 3 betrokkenen bevestigd, zelfs door huurder Y zelf! Neemt zelf geen bedreiging in de mond, maar noemt wel exact het voorbeeld waar sprake zou kunnen zijn van bedreiging.
Ik weet nog zo net niet of dat wel rechtsgeldig is...quote:Op maandag 18 juli 2011 17:51 schreef Doblie het volgende:
Nog niet Lienekien. Overigens valt overlast van bezoek onder de verantwoordelijkheid van degene waarvan het bezoek is! Is heel logisch.
Maar ook huisvredebreuk is iets wat strafbaar is en dus bij de politie aangegeven kan worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:58 schreef Doblie het volgende:
Zij is verantwoordelijk, als haar vriend huisvredebreuk pleegt. Wel degelijk is huurder Y verantwoordelijk voor de overlast, die hierdoor veroorzaakt kan worden.
Eens, maar ik vraag me af hoe je dat juridisch kunt uitvechten.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:20 schreef Doblie het volgende:
Ook niet als in het contract staat dat er geen overlast/hinderlijk gedrag vertoond mag worden? Het is gewoon in tegenspraak met een artikel in de overeenkomst. Dat mag niet, want er is getekend door beide partijen.
Maar hoe gaat dat dan, dat je hem de toegang gaat ontzeggen? En hoe wordt dat vervolgens gehandhaafd? Moeten huisgenoten dan de politie gaan bellen?quote:Op maandag 18 juli 2011 18:24 schreef Doblie het volgende:
Aangezien er al veel dingen zijn voorgevallen is voor ons de maat vol. Het bezoek kan gelinkt worden aan een huurder, waardoor de overlast van het bezoek de overlast van de huurder is. Lopen die mensen anders op Niemandsland en kunnen ze alles maken? Nee, zo werkt het niet.
En gezien de voorvallen met bedreiging en intimidatie: ben je niet bang dat dit uit de hand gaat lopen? Lijkt me niet dat die huurder Y en haar vriend dit zomaar braaf zullen accepteren.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:37 schreef Doblie het volgende:
Ja, degene krijgt officieel aangetekende brief. Als degene op heterdaad betrapt wordt mag degene het huis vrijwillig verlaten (al in overtreding), gaat degene niet vrijwillig, dan wordt de wijkagent gebeld en wordt degene verwijderd en meegenomen. (ook in overtreding)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |