abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:17:59 #176
324665 meth77
to do or not to do
pi_99748862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Blijf jij in goud zitten, ik in aandelen. Als ik 10 jaar geleden goud had gekocht was ik ook in de ban vna goud geweest. Nu betaal je de hoofdprijs voor goud. Hoe realistisch is het dat het de komende jaren zo blijft stijgen? Het klopt dat de beurs slechte jaren heeft gehad. En in dezelfde tijd is goud flink gestegen. Toeval? Ik denk het niet.
Op dit niveau kan goud alleen maar dalen

Er is door de Chinezen wel eens geopperd een internationale rekeneenheid te maken gebaseerd op een mandje van olie, aluminium, zilver, enkele valutas en koper en goud
Maar nooit met een vaste koppeling aan een valuta, dat is nu eenmaal onmogelijk

[ Bericht 7% gewijzigd door meth77 op 21-07-2011 14:24:45 ]
pi_99749392
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:17 schreef meth77 het volgende:

[..]

Op dit niveau kan goud alleen maar dalen
Dat wordt al tien jaar geroepen. Misschien zit er een bubbel in dat zinnetje...

quote:
Er is door de Chinezen wel eens geopperd een internationale rekeneenheid te maken gebaseerd op een mandje van olie, aluminium, zilver, enkele valutas en koper en goud
Maar nooit met een vaste koppeling aan een valuta, dat is nu eenmaal onmogelijk
Er gaat ook geen vaste koppeling komen.

Bij de nieuwe goudstandaard gaat de marktprijs van goud de ontwaarding (en koopkracht) van munten meten.

Je zou kunnen zeggen dat er dan eigenlijk geen verschil is met de huidige situatie, maar momenteel wordt de goudprijs nog zeer sterk politiek gecontroleerd.

China wil dat hij stijgt, Amerika wil dat hij gelijk blijft. En dus krijgen we een rustige stijging zoals we de afgelopen tien jaar zagen.

Dat gaat nog even door tot we een niveau hebben bereikt dat beter past bij de huidige schuldenberg.
pi_99749538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Blijf jij in goud zitten, ik in aandelen. Als ik 10 jaar geleden goud had gekocht was ik ook in de ban vna goud geweest. Nu betaal je de hoofdprijs voor goud. Hoe realistisch is het dat het de komende jaren zo blijft stijgen? Het klopt dat de beurs slechte jaren heeft gehad. En in dezelfde tijd is goud flink gestegen. Toeval? Ik denk het niet.
Nee. Geen toeval inderdaad.

Een paar jaar terug kocht je ook aan 'de hoofdprijs'. Je moest eens weten wat er toen allemaal wel niet geroepen werd over bubbles en eetbaarheid en dividend.

Toch staat wie toen kocht er nu niet slecht voor.

Zal over een paar jaar nog niet anders zijn.

Of heeft iemand al een oplossing voor de Westerse schuldenberg gezien?
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:33:27 #179
324665 meth77
to do or not to do
pi_99749578
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
Of heeft iemand al een oplossing voor de Westerse schuldenberg gezien?
Inflatie / Devaluatie
% of 6 per jaar en t is weer klaar

De meest stiekeme belasting die bestaat
pi_99749607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

Inflatie / Devaluatie
En wat zou dat voor goud betekenen denk je?
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:35:36 #181
324665 meth77
to do or not to do
pi_99749701
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

vastgoed, aandelen, olie alles eigenlijk
Een verdubbeling in vijf jaar en een toprente
pi_99750440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Er zit veel lucht in de goudprijs. Net als in de zilverprijs. Een paar maanden geleden kelderde de zilverprijs ineens met 30% in een paar dagen. Dat zegt mij genoeg..http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html

En van 1996 naar 1999 is de goudprijs ongeveer gehalveerd. Geen garantie op succes dus.
pi_99750694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:49 schreef the85mc het volgende:

[..]

Er zit veel lucht in de goudprijs. Net als in de zilverprijs. Een paar maanden geleden kelderde de zilverprijs ineens met 30% in een paar dagen. Dat zegt mij genoeg..http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html

En van 1996 naar 1999 is de goudprijs ongeveer gehalveerd. Geen garantie op succes dus.
Over het algemeen was, over de afgelopen periode, goud en zilver een uitstekende belegging. Daar moet je GoudIsEcht gewoon gelijk in geven. Zelf ben ik helemaal niet op de hoogte van alles rondom de goudprijs en hoe deze precies tot stand komt maar als er inflatie is en de FED gaat een QE3 aankondigen dan is het geen hogere wiskunde om te weten dat de goudprijs zeer waarschijnlijk nog gaat stijgen.

En is er ook maar één vorm van beleggen die wél garantie op succes biedt? ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:57:56 #184
324665 meth77
to do or not to do
pi_99750817
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:55 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Over het algemeen was, over de afgelopen periode, goud en zilver een uitstekende belegging. Daar moet je GoudIsEcht gewoon gelijk in geven. Zelf ben ik helemaal niet op de hoogte van alles rondom de goudprijs en hoe deze precies tot stand komt maar als er inflatie is en de FED gaat een QE3 aankondigen dan is het geen hogere wiskunde om te weten dat de goudprijs zeer waarschijnlijk nog gaat stijgen.

En is er ook maar één vorm van beleggen die wél garantie op succes biedt? ;)
Ik vind het link, al die hypes
pi_99751392
Lijkt mij dat je dan wel de inflatie hierin mee moet nemen om een stijging van koopkracht van je portefeuille wilt zien. Dan is de stijging vanaf 1974 ineens minder schokkend. Het is maar net wat je als variabelen pakt en je kunt commodities als hype zien of als duurzame stijging.
pi_99752885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:57 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik vind het link, al die hypes

Dit is geen hype, maar een monetaire verandering.

Duisenberg heeft daar ooit nog (zij het wat verdekt) over gesproken en we zien het nu gebeuren.

Kijk anders eens naar het nieuws. Waar denk je dat al die schuld vandaan is gekomen die nu voor problemen zorgt?

Daar zit (zat) de echte hype.

En als blusmiddel gaat men nu naar goud grijpen. Niet als hype, maar om de schulden te doven.
pi_99752942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:49 schreef the85mc het volgende:

[..]

Het zegt mij genoeg dat jij goud en zilver als gelijkwaardig ziet en niet begrijpt wat er in '99 is veranderd met de Washington Agreement on Gold.

De lucht zit in jouw hoofd en in de schuldenberg, ben ik bang.
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:12:18 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99754211
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het zegt mij genoeg dat jij goud en zilver als gelijkwaardig ziet en niet begrijpt wat er in '99 is veranderd met de Washington Agreement on Gold.

er is verschil tussen de valutacrisis, valutakoersen en de prijs van grondstoffen, dat moet wel duidelijk zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99754495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
De ECB denkt daar ook anders over.

Als het een grondstof was hadden ze ook andere grondstoffen op de balans erbij kunnen zetten ter risico-spreiding. En dat doen ze dus niet. Ze zien goud als monetaire reserve.

Overigens: waarom zou een bank die zelf geld drukt en dus de inflatie controleert er een hedge voor willen?

De oude goudstandaard heeft dan ook afgedaan. De ECB werkt met de nieuwe goudstandaard.

Goud tegen vloeibare prijzen als losse reserve op de balans.
Niet, al is dat voor een goldbug moeilijk onder ogen te zien. Daar verschillen we van mening in, omdat we beide een andere waarde aan goud hechten. Zonder monetaire functie is goud gewoon een asset (/commodity) op de balans van centrale banken met een bepaalde onderliggende waarde die gebruikt kan worden om monetaire acties te 'dekken'.

Dat de FED de goudprijs market to myth waardeerd tegen een veel te lage waardering vind ikzelf een positief iets, omdat er een grote hoeveelheid kapitaal beschikbaar komt op het moment dat market to market gewaardeerd word. Dat kan van pas komen als dekking voor verdere monetaire acties en eventuele verliezen daarvan opvangen. Het is in feite een 'verborgen' buffer.
pi_99754745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:50 schreef meth77 het volgende:
Ik verwacht dat de ECB toestemming zal vragen voor een QE, nadeel is een lagere Euro en een hogere rente om de koers op peil te houden in de beginfase.
ALs de ECB 300 miljard mag bijprinten dan verwacht de wereld dat dit vaker zal gaan gebeuren en terecht, dat denk ik namelijk ook
Alleen dat zou de toekomst van de Euro op het spel kunnen zetten en centrale bankiers weten dat. De kans dat het grootschalig gaat gebeuren is immens klein, vooral na het mislukken van eerdere QE.

De huidige beweging van de ECB laat zelfs zien dat de rekening bij default word verschoven naar de markt of fiscale autoriteiten. De ECB wil daar niets (meer) van weten. Mocht Griekenland of andere eurozoneleden in een default-status terecht komen word dat gedekt door de belastingbetaler (en als hun niet willen de banken) en niet de balans van de ECB. Dat is terug te lezen in verschillende bronnen:

quote:
Ondanks de hulp van de banken kan Griekenland toch nog tijdelijk de status van wanbetaler kan krijgen. ,,We koersen er niet op aan, maar het is mogelijk niet te vermijden', aldus De Jager. De status van wanbetaler voor de Grieken kan volgens De Jager ,,vrij kort'' zijn: uren, dagen, mogelijk weken. Gedurende die periode zullen de eurolanden extra garanties moeten geven aan de Europese Centrale Bank.
quote:
De situatie van selectieve default zou volgens De Jager "slechts heel kort" en mogelijk voor "dagen of uren" kunnen duren. Voor deze korte periode zal evenwel een vangnet gecreeerd moeten worden. Het European Financial Stability Facility (EFSF) zou hier volgens de minister een cruciale rol in moeten spelen.
pi_99754948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Daarom beleg ik er dus niet in. Ik heb er weinig verstand van en dan is de kans groot dat ik op het verkeerde moment instap. Heb ik geen zin in dus vandaar dat ik goud links laat liggen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:13:05 #192
323876 michaelmoore
pi_99760118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:43 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dit is geen hype, maar een monetaire verandering.

Duisenberg heeft daar ooit nog (zij het wat verdekt) over gesproken en we zien het nu gebeuren.

Kijk anders eens naar het nieuws. Waar denk je dat al die schuld vandaan is gekomen die nu voor problemen zorgt?

Daar zit (zat) de echte hype.

En als blusmiddel gaat men nu naar goud grijpen. Niet als hype, maar om de schulden te doven.
kletspraat

en zilver , olie , koper en diamanten dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99760342
We kunnen er nog lang over door discussiëren, maar uiteindelijk heeft de markt altijd gelijk. Goud staat erg hoog momenteel, sommigen denken dat het nog hoger kan, anderen zijn sceptischer. We zullen zien..
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:21:31 #194
323876 michaelmoore
pi_99760387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:19 schreef the85mc het volgende:
We kunnen er nog lang over door discussiëren, maar uiteindelijk heeft de markt altijd gelijk. Goud staat erg hoog momenteel, sommigen denken dat het nog hoger kan, anderen zijn sceptischer. We zullen zien..
De markt wint altijd, ook inzake de Euro, maakt niet uit wat Kees Jan wil
pi_99760514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kletspraat

en zilver , olie , koper en diamanten dan
Die zijn ook van belang. Maar goud is de meest monetaire van het rijtje.

Wel eens een centrale bank olie of diamanten op de balans zien hebben?
pi_99760592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De markt wint altijd, ook inzake de Euro, maakt niet uit wat Kees Jan wil
Waar het om gaat is dat 'de markt' de indruk wekt van een niet nader te definiëren geheel van interacties.

In de praktijk worden de uitkomsten die 'de markt' geeft vaak door een selectieve groep gedicteerd.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:27:51 #197
323876 michaelmoore
pi_99760616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Die zijn ook van belang. Maar goud is de meest monetaire van het rijtje.

Wel eens een centrale bank olie of diamanten op de balans zien hebben?
nou waarom niet, wat denk je van de staatsvoorraden olie in de USA

Strategic Petroleum Reserve (United States)
pi_99760709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou waarom niet, wat denk je van de staatsvoorraden olie in de USA
Die staan niet op de balans van de centrale bank, of wel?

Maar je hebt een punt hoor. Olie en goud zijn zeer verweven. Vergelijk van beide de prijs maar eens over de lange termijn. 1oz goud kocht (met een bandbreedte) zo'n 30 barrels olie.

Beide meten de 'tastbare' waarde van een dollar. En daarom dus dat in de toekomst (nu eigenlijk ook al wel) goud weer de waarde van geld gaat meten.
pi_99761247
We krijgen dus een soort van pseudo euro-bonds, curatele voor Griekenland en strenger toezicht op de regels ?
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:21:22 #200
323876 michaelmoore
pi_99762470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:30 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]
En daarom dus dat in de toekomst (nu eigenlijk ook al wel) goud weer de waarde van geld gaat meten.
neen dat zal nooit meer gaan gebeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')