Dat mag zelfs zonder zo'n doekje!quote:Op zondag 17 juli 2011 14:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Mag ik m'n vraag hier ook stellen?
Kan ik een (deels) witte boxer samen met andere kleuren doen, mits ik er zo'n colourcatch doekje ingooi?
En waar zit je wasverzachtervakje?quote:Op zondag 17 juli 2011 14:20 schreef mazaru het volgende:
1 is meestal het vakje voor de voorwas. 2 is bij mij het meest linkervakje, ik sla de voorwas altijd over.
Gaat het niet dan zo verkleuren naar rood/roze zoals in series?quote:
Vast niet! Gewoon doen!quote:Op zondag 17 juli 2011 14:23 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Gaat het niet dan zo verkleuren naar rood/roze zoals in series?
Hmm, dat moet ik dan even nakijken in het boekje.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:20 schreef mazaru het volgende:
1 is meestal het vakje voor de voorwas. 2 is bij mij het meest linkervakje, ik sla de voorwas altijd over.
Bij mij helemaal rechts. Ik gooi wasmiddel iig altijd los in vakje II.quote:
Wit moet je bij wit wassen.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:23 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Gaat het niet dan zo verkleuren naar rood/roze zoals in series?
Dan ga ik het maar niet doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Wit moet je bij wit wassen.
Dan blijft het tenminste mooi wit. Als je het bij de bonte was doet en je hebt al het geluk dat het er niet gekleurd uitkomt, dan is het in ieder geval een stuk grauwer geworden.
Waarom zo onaardigquote:Op zondag 17 juli 2011 14:24 schreef coban het volgende:
[..]
Vast niet! Gewoon doen!
Maar niet boos worden als je een roze onderbroek hebt.
Nee, dat is niet erg, daar moet het toch naar toequote:Op zondag 17 juli 2011 14:25 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Hmm, dat moet ik dan even nakijken in het boekje.
Maar dat dat vloeibare spul meteen wegloopt (de trommel in ofzo?) is niet erg?
Volgens mij verschilt dat per merk. Vandaar dat er ook nummers instaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij mij helemaal rechts. Ik gooi wasmiddel iig altijd los in vakje II.
En dan zeggen ze nog dat je op Fok niets leert!quote:Op zondag 17 juli 2011 14:30 schreef mcintosh het volgende:
Whehe, fuck, ik flikker dus steeds het wasmiddel in het voorwas vakje (volgens het boekje)
Terwijl ik nooit voorwas gebruik...
Helaas is mijn was op, dus ik ga morgen eens kijken of het wasmiddel in vakje II ook meteen wegloopt..
Grapje!quote:Op zondag 17 juli 2011 14:27 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Dan ga ik het maar niet doen.
In ieder geval bedankt.
[..]
Waarom zo onaardig
Bij mij zit het wasverzachtervakje helemaal linksquote:Op zondag 17 juli 2011 14:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij mij helemaal rechts. Ik gooi wasmiddel iig altijd los in vakje II.
Whoehoequote:Op zondag 17 juli 2011 14:34 schreef Leandra het volgende:
Losse wasbollen zijn overigens ook (gratis) te bestellen bij de diverse wasmiddelfabrikanten.
Ja, dat loopt ook gelijk weg want vloeibaar wasmiddel hoort niet in het bakje maar in een bol in de machine.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:30 schreef mcintosh het volgende:
Whehe, fuck, ik flikker dus steeds het wasmiddel in het voorwas vakje (volgens het boekje)
Helaas is mijn was op, dus ik ga morgen eens kijken of het wasmiddel in vakje II ook meteen wegloopt..
wtf; ik gooi altijd mn wasmiddel (vloeibaar) in vakje I ..quote:Op zondag 17 juli 2011 14:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij mij zit het wasverzachtervakje helemaal links
Losse wasbollen zijn overigens ook (gratis) te bestellen bij de diverse wasmiddelfabrikanten.
Voor de complete wasnitwits:
I = voorwas
II = hoofdwas
Bloemetje = wasverzachter.
quote:Op
zondag 17 juli 2011 14:30 schreef mcintosh het volgende:
Als een was wat meer zorg nodig heeft dan alleen een hoofdwas, dan kun je kiezen voor een voorwas (die spoelt het ergste vuil alvast weg; handig bij kinderen die na de zandbak ook nog even een nat grasveld meegepakt hebben), of als het vlekken zijn die nog meer zorg nodig hebben (bloedvlekken bijv.) dan zou je zelfs voor "inweken" kunnen kiezen, maar ik kwam er pas achter dat niet alle wasmachines die optie hebbenquote:Op zondag 17 juli 2011 15:51 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
wtf; ik gooi altijd mn wasmiddel (vloeibaar) in vakje I ..IK HEB HET VERKEERD GELEERD NEEE.
en wtf, is een voorwas.. ik doe er altijd sorteren / wasmiddel erin / aanzetten op wasprogramma 1 geloof ik; gaat goed voor zover ik kan zien/ruiken..
Kukident is toch dat plakspul. ?!quote:Op zondag 17 juli 2011 16:26 schreef mazaru het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met tips.
Hier een tip voor een grauwe witte was.
Doe 2 tabletten Kukident bij de vuile witte was in de trommel. Gewoon laten meedraaien en je was komt er een stuk witter uit.
Ik gooi alles wat op 60 graden mag gewoon bij elkaar, dan maar geen superwitte onderbroeken. En werken die doekjes? Die heb ik nog nooit geprobeerd.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:20 schreef Gemaskerde het volgende:
Kan ik een (deels) witte boxer samen met andere kleuren doen, mits ik er zo'n colourcatch doekje ingooi?
quote:Op zondag 17 juli 2011 16:27 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Kukident is toch dat plakspul. ?!
Dat zijn van die tabletten die voor kunstgebitten worden gebruikt. Hoeft trouwens niet perse van Kukident te zijn hoor. Al die gebitsreinigingstabletten zijn er goed voor.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:27 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Kukident is toch dat plakspul. ?!
in veel gevallen is die alleen voor de voorwasquote:Op zondag 17 juli 2011 16:29 schreef Karina het volgende:
Ik heb 3 vakjes en gooi het wasmiddel in de eerste, maar ik heb geen idee of dat het goede vakje is eigenlijk, de was wordt wel schoon
En ik doe niet eens voorwas! Toch maar eens in het boekje kijken dan.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
in veel gevallen is die alleen voor de voorwas
Thnx voor de tip trouwens, die variant kende ik nog niet, binnenkort maar eens proberen.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:26 schreef mazaru het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met tips.
Hier een tip voor een grauwe witte was.
Doe 2 tabletten Kukident bij de vuile witte was in de trommel. Gewoon laten meedraaien en je was komt er een stuk witter uit.
1 = voorwasquote:Op zondag 17 juli 2011 16:38 schreef Karina het volgende:
[..]
En ik doe niet eens voorwas! Toch maar eens in het boekje kijken dan.
Zeker weten dat die doekjes goed werkenquote:Op zondag 17 juli 2011 16:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik gooi alles wat op 60 graden mag gewoon bij elkaar, dan maar geen superwitte onderbroeken. En werken die doekjes? Die heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik zou dat sowieso niet doen...quote:Op zondag 17 juli 2011 14:20 schreef Gemaskerde het volgende:
lees men ooit wel eens een gebruiksaanwijzing ???quote:Op zondag 17 juli 2011 14:18 schreef mcintosh het volgende:
Ik gebruik namelijk vloeibaar wasmiddel. Daar zitten tegenwoordig geen wasbolletjes meer bij.
Dus ik giet dat spul in het meest rechter vakje genummer 'I'..
Dan zie ik het echter altijd meteen wegstromen...
1. Hoort dat?
2. Is dat wel goed?
3. Heb ik wel wat aan mijn wasmiddel op die manier?
Alvast bedankt
die doekjes is pure onzin en duur !!! , gebruik katoen wit onderbroekenquote:Op zondag 17 juli 2011 16:47 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Zeker weten dat die doekjes goed werken
Die doekjes zijn na gebruik ook altijd helemaal verkleurd, oftewel het neemt zeker kleuren op.
Hier nog 1...quote:Op zondag 17 juli 2011 14:30 schreef mcintosh het volgende:
Toen ik nog student was kocht ik wel eens dat allergoedkoopste waspoeder van euroshopper. Daarmee bleef soms wel eens wat poeder/witte vlekken achter op de kleding na het wassen. Toen maar overgestapt op vloeibaar.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel (if any) van vloeibaar wasmiddel tegenover poeder? Of is het alleen marketing die de mening doet doorslaan naar vloeibaar?
Nooit last van gehad. Ik kocht een jaar of tien geleden zo'n enorme emmer Omo bij de Makro. Toen die na een jaar ongeveer leeg was vulden we 'm met waspoeder van de Lidl (Marseillezeep). Beviel zo goed dat we dat nog steeds doen. Voor zes euro per doos (en dan niet van die kansloze 1-persoonsdoosjes bij de NL-supermarkten) kun je niet sukkelen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:17 schreef Palomar het volgende:
[..]
Toen ik nog student was kocht ik wel eens dat allergoedkoopste waspoeder van euroshopper. Daarmee bleef soms wel eens wat poeder/witte vlekken achter op de kleding na het wassen. Toen maar overgestapt op vloeibaar.
water verkopen is een hele kunst hoorquote:Op zondag 17 juli 2011 18:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel (if any) van vloeibaar wasmiddel tegenover poeder? Of is het alleen marketing die de mening doet doorslaan naar vloeibaar?
zo moeilijk is dat toch niet. in bakje 1 klein beetje vlst , voorwas draait kort en ernstigste vuil gaat eruit spoeling meeste gaat weg , klein deel blijft achter, vloeistof in bak 2 voor hoofdwas gaat mee tot spoeling en daarna nog 4 keer spoelen , 5 wasverzachter weer kort draaien en weer spoelen weer weg maar klein beetje blijft achter . dat willen mensen dat het heerlijk stinkt. is eigenlijk niet uitgespoelde rotzooi en goed voor iemand met allergiequote:Op zondag 17 juli 2011 18:32 schreef Hagelkaas het volgende:
Wat ik me dus afvraag, hoe kan ik een voorwas en een hoofdwas draaien met vloeibaar wasmiddel? Want het loopt uit allebei de vakjes natuurlijk direct de trommel in omdat die vakjes gemaakt zijn voor waspoeder. Volgensmij is het gewooon onmogelijk een voor- en hoofdwas te draaien met vloeibaar wasmiddel?
Bedankt voor je uitleg maar er is geen touw aan vast te knopenquote:Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
zo moeilijk is dat toch niet. in bakje 1 klein beetje vlst , voorwas draait kort en ernstigste vuil gaat eruit spoeling meeste gaat weg , klein deel blijft achter, vloeistof in bak 2 voor hoofdwas gaat mee tot spoeling en daarna nog 4 keer spoelen , 5 wasverzachter weer kort draaien en weer spoelen weer weg maar klein beetje blijft achter . dat willen mensen dat het heerlijk stinkt. is eigenlijk niet uitgespoelde rotzooi en goed voor iemand met allergie
voor uitleg dan maar gewoon 2 uur voor het raampje zitten van de wasmachinequote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg maar er is geen touw aan vast te knopen
Hoe dan ook, het wasmiddel loopt direct de trommel in dus blijft niet liggen in de vakjes. Dus als je in beide vakjes wasmiddel doet komt dit allemaal tegelijk bij de voorwas terecht, en is de hoofdwas dus zonder wasmiddel.
Ik heb een vrij prijzige Miele, maar daar loopt vloeibaar wasmiddel ook uit weg, dit is te voorkomen door een speciale inzet voor vloeibaar wasmiddel te bestellen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:28 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
voor uitleg dan maar gewoon 2 uur voor het raampje zitten van de wasmachine, weet je gelijk wat er gebeurt.
alles wat in de vakjes zit , zit nog niet gelijk in de machine hoor vloeibaar spul is niet als water , blijft achter in de slang naar de trommel , gooi er wat water achteraan en het komt er wel![]()
het is denk ik ook afhankelijk van welk merk hoe goed het vloeibare spul in bakje blijft zitten , heb je el goedkopo hadden ze geen tijd en zin om goed bakje te maken
Er komt toch sowieso water bij dat bakje en dus door de slang die het vloeibare spul naar de trommel werkt? dus het maakt dan toch niet uit of het in die slang zit?quote:Op zondag 17 juli 2011 20:28 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
voor uitleg dan maar gewoon 2 uur voor het raampje zitten van de wasmachine, weet je gelijk wat er gebeurt.
alles wat in de vakjes zit , zit nog niet gelijk in de machine hoor vloeibaar spul is niet als water , blijft achter in de slang naar de trommel , gooi er wat water achteraan en het komt er wel![]()
het is denk ik ook afhankelijk van welk merk hoe goed het vloeibare spul in bakje blijft zitten , heb je el goedkopo hadden ze geen tijd en zin om goed bakje te maken
Dude, wat doe je met een wasbol?quote:Op zondag 17 juli 2011 14:18 schreef mcintosh het volgende:
Ik gebruik namelijk vloeibaar wasmiddel. Daar zitten tegenwoordig geen wasbolletjes meer bij.
Dus ik giet dat spul in het meest rechter vakje genummer 'I'..
Dan zie ik het echter altijd meteen wegstromen...
Bij de was ja, heb ik toch meer het idee dat het voor de was gebruikt wordt, en inderdaad niet meteen wordt weggespoeld...quote:Op zondag 17 juli 2011 23:04 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dude, wat doe je met een wasbol?Die stop je toch bij je was of doe je die ook in een vakje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |