abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 08:50:33 #103
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_99652939
Gisteravond de film gezien en... ik ben het helaas grotendeels eens met maarten1803. Met name de battle en de confrontatie met Voldemort vond ik niet sterk, terwijl daar zeven films lang naar is toegewerkt.

Het hoogtepunt van de battle wordt in een paar minuten als een soort van montage met dramatische muziek getoond, in plaats van dat je er middenin zit qua spanning en bijbehorende geluiden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar afgezien daarvan was het uiteraard wél een zeer vermakelijke en spectaculaire film! De Bellatrix/Hermione scene in Gringotts was geweldig (en zeker voor ons mannen een lust voor het oog), McGonagall met haar stenen ridders was ultiem en de Prince's Tale was erg goed gedaan. Ook de epiloog vond ik leuk, een mooie en passende afsluiting van deze serie. Maar ondanks alle topprestaties overheerst het gevoel dat er meer in had gezeten, en er te weinig tijd is gegund aan de details in dit te korte laatste deel.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_99655919
Ben toch erg nieuwsgierig naar de deleted scenes. Elke scene die er uit is geknipt is er één teveel geweest, maar men zal het tempo wel belangrijker hebben gevonden dan het uitdiepen van de characters.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:41:53 #105
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_99663230
De beste scene uit de film

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_99678071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:50 schreef Sequencial het volgende:
Gisteravond de film gezien en... ik ben het helaas grotendeels eens met maarten1803. Met name de battle en de confrontatie met Voldemort vond ik niet sterk, terwijl daar zeven films lang naar is toegewerkt.

Het hoogtepunt van de battle wordt in een paar minuten als een soort van montage met dramatische muziek getoond, in plaats van dat je er middenin zit qua spanning en bijbehorende geluiden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar afgezien daarvan was het uiteraard wél een zeer vermakelijke en spectaculaire film! De Bellatrix/Hermione scene in Gringotts was geweldig (en zeker voor ons mannen een lust voor het oog), McGonagall met haar stenen ridders was ultiem en de Prince's Tale was erg goed gedaan. Ook de epiloog vond ik leuk, een mooie en passende afsluiting van deze serie. Maar ondanks alle topprestaties overheerst het gevoel dat er meer in had gezeten, en er te weinig tijd is gegund aan de details in dit te korte laatste deel.
SPOILER
pi_99678548
Ik ken de boeken zeer goed en de films ook/

Kom net terug van 7.2 en ik vond hem lekker :)
Beetje kort zelfs.
pi_99692157
net gezien, en 1 scène vatte de hele film wel samen:
SPOILER
Typerend voor de hele serie films. De hoofdrolspelers zijn gewoon slechte acteurs, het script bestaat uit 1/3 van de boeken (wat nog te begrijpen is) waarin ze de dialogen LETTERLIJK overnemen op een ongeloofwaardige manier. Al met al teleurstellend voor lezers en waarschijnlijk niet te volgen voor niet-lezers :(

Ik hoop dat ze ooit, over 15 jaar ofzo, het nog eens over doen. Doe maar een Britse mini-serie, waarin ze het verhaal wél goed aanpassen aan de film/serie! Want het stoort mij niet zozeer als dingen niet zo zijn als in het boek, maar wel wanneer (waarschijnlijk goede) acteurs een ongeloofwaardig (letterlijk en daardoor onsamenhangend) script krijgen...
pi_99692275
Mij was bij het zien van de film ook compleet onduidelijk hoe...

SPOILER
pi_99692323
wat ik nog steeds de meest onduidelijke scene vindt:
SPOILER
pi_99692375
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2011 02:00 schreef eQuaL het volgende:
net gezien, en 1 scène vatte de hele film wel samen:
SPOILER
Typerend voor de hele serie films. De hoofdrolspelers zijn gewoon slechte acteurs, het script bestaat uit 1/3 van de boeken (wat nog te begrijpen is) waarin ze de dialogen LETTERLIJK overnemen op een ongeloofwaardige manier. Al met al teleurstellend voor lezers en waarschijnlijk niet te volgen voor niet-lezers :(

Ik hoop dat ze ooit, over 15 jaar ofzo, het nog eens over doen. Doe maar een Britse mini-serie, waarin ze het verhaal wél goed aanpassen aan de film/serie! Want het stoort mij niet zozeer als dingen niet zo zijn als in het boek, maar wel wanneer (waarschijnlijk goede) acteurs een ongeloofwaardig (letterlijk en daardoor onsamenhangend) script krijgen...
SPOILER
Ik heb de film zondag gezien en het was inderdaad teleurstellend voor de lezer. Ze hadden nooit moeten beginnen met het verfilmen van de boeken totdat álle boeken uit waren. Er missen voor mij gewoon essentiële dingen en connecties. Verder wel vermaakt tijdens de film.
I reject reality and substitute my own
  woensdag 20 juli 2011 @ 05:11:02 #112
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_99693765
Zou er nog een HP blueray-dvd met director's cut komen ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_99697000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 02:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Mij was bij het zien van de film ook compleet onduidelijk hoe...

SPOILER
SPOILER
pi_99697200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 02:08 schreef mschol het volgende:
SPOILER
En dat ja, totaal niet duidelijk.
pi_99697349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 02:08 schreef mschol het volgende:
SPOILER
SPOILER
  Redactie Sport woensdag 20 juli 2011 @ 10:55:25 #116
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_99697517
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:50 schreef eQuaL het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_99697605
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:50 schreef eQuaL het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_99698176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
*fluister fluister* :P
pi_99698454
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:15 schreef eQuaL het volgende:

[..]

SPOILER
*fluister fluister* :P
SPOILER
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:32:07 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_99700434
Waarom al die spoilers-tags? De film draait toch al lang en breed in de bios?
pi_99700466
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
niet iedereen heeft de film gezien?
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:34:07 #122
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99700494
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
dit is geen spoilertopic, anders zou dat wel in de TT staan :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_99700506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]

niet iedereen heeft de film gezien?
Dat dus.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:53:34 #124
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_99701076
Ik vind het wel storend dat in bijna iedere review die ik gelezen heb, Hp vergeleken wordt met LOTR. Het is een heel andere reeks, met een heel andere setting en verhaal! Why??!? ;(
pi_99701707
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:53 schreef Klipnap het volgende:
Ik vind het wel storend dat in bijna iedere review die ik gelezen heb, Hp vergeleken wordt met LOTR. Het is een heel andere reeks, met een heel andere setting en verhaal! Why??!? ;(
Je kan het in zoverre vergelijken: het zijn beiden verfilmde fantasy boeken. Als je zonder de boeken te lezen de LOTR films ziet snap je het verhaal, als je zonder de boeken te lezen de HP films ziet snap je het verhaal niet :Y)
  Redactie Sport woensdag 20 juli 2011 @ 13:15:02 #126
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_99701815
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:11 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Je kan het in zoverre vergelijken: het zijn beiden verfilmde fantasy boeken. Als je zonder de boeken te lezen de LOTR films ziet snap je het verhaal, als je zonder de boeken te lezen de HP films ziet snap je het verhaal niet :Y)
Nogmaals, mijn vriend heeft de boeken ook niet gelezen en snapt het wel. Dit geldt dus zeker niet voor iedereen. }:|
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_99701912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nogmaals, mijn vriend heeft de boeken ook niet gelezen en snapt het wel. Dit geldt dus zeker niet voor iedereen. }:|
Dit dus. De rode lijnen zijn in de films gewoon goed uitgelegd. Natuurlijk heb je in de boeken wat meer detail zitten omdat daar meer ruimte voor is. Zo zijn er kleine verhaallijntjes ( zoals Ron die Zwerkbal gaat spelen, of het verhaal van de zus van Perkamentus ) welke niet in de film voorkomen omdat het gewoon niet relevant is voor het verloop van de grote verhaallijnen.
pi_99702015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus. De rode lijnen zijn in de films gewoon goed uitgelegd. Natuurlijk heb je in de boeken wat meer detail zitten omdat daar meer ruimte voor is. Zo zijn er kleine verhaallijntjes ( zoals Ron die Zwerkbal gaat spelen, of het verhaal van de zus van Perkamentus ) welke niet in de film voorkomen omdat het gewoon niet relevant is voor het verloop van de grote verhaallijnen.
Nouja het punt wat ik wil maken is dat het verhaal van LOTR beter is uitgewerkt in de film, met afdoende achtergrond informatie. In de HP films wordt alles lukraak op je af geschoten, zonder die essentiële achtergrond feitjes. Ik noem maar wat, Dumbledore die "Kill me!" riep tijdens het drinken van die toverdrank in HP6. Als je dan niet gaat uitleggen wat hij ervaart, laat dan verdomme die hele scène weg. Waarom laten ze die zus zien in deze film? Waarom is die broer van Dumbledore zo boos en slikt hij het daarna in een keer allemaal weg om ze gewoon door te laten? Zo stikt het van die momenten in de films. Het zal mij wat boeien dat ze dingen weg laten uit het boek, maar het is gewoon een onsamenhangend zootje met letterlijke stukjes uit het boek geworden...
pi_99714429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:53 schreef Klipnap het volgende:
Ik denk omdat de vechtscenes in die films echt uitstekend werden gedaan. Iets wat in de laatste Harry Potter beter had gekund.
pi_99719357
Het was gewoonweg een prachtig laatste deel!
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:07:55 #131
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_99722085
Vandaag gezien. Echt een tof einde van een geweldige reeks. Alleen het einde van de film vond ik, mwa. Dat van 19 years later.

Verder, dat stuk met Sneep _O_!
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:11:07 #132
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_99722250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:59:29 #133
347039 Vigil
Like a boss.
pi_99725045
Inderdaad, die scène met Sneep is echt briljant verfilmd. Denk dat dat mijn favoriete scène van de laatste film is.

Zo beter? :')

[ Bericht 36% gewijzigd door Vigil op 20-07-2011 22:09:13 (Omdat ik geen spoiler wil zijn?) ]
"Viva enim mortuorum in memoria vivorum est posita" - Cicero
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:05:01 #134
305022 benx
Siktigit
pi_99725431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:59 schreef Vigil het volgende:
-
Doe is spoilers :N
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_99725647
Sterfscene van Sneep was bagger. Hoezo zag Voldemort Harry Ron en Hermelien niet aankomen toen ze de heuvel afliepen naar dat boothuisje toe. Het was daar open en bloot en zon groot tovenaar als Voldemort moet die drie toch makkelijk opgemerkt hebben.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:05:29 #136
88233 Steve
Still the best.
pi_99732112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:50 schreef Sequencial het volgende:
SPOILER
Ik heb er net nog even op gelet, maar hij was 'm gewoon kwijt zover ik zag.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:12:39 #137
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_99732410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:08 schreef Daanus het volgende:
Sterfscene van Sneep was bagger. Hoezo zag Voldemort Harry Ron en Hermelien niet aankomen toen ze de heuvel afliepen naar dat boothuisje toe. Het was daar open en bloot en zon groot tovenaar als Voldemort moet die drie toch makkelijk opgemerkt hebben.
:').
Die sterfscene was een van de beste imo.
pi_99736588
Vandaag voor de 2e keer gezien. Moet zeggen dat ik de film nu indrukwekkender vond.

Misschien was part 1&2 achter elkaar iets te veel van het goede bij de premiere.

Dezelfde minpuntjes (zoals het eindgevecht) blijven wel staan.
pi_99736608
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

:').
Die sterfscene was een van de beste imo.
Mwah ik moet zeggen, van de krachtigste tovenaar (of een van) zou je toch beter verwachten.

Niets tegen die sterfscene verder, machtig gedaan. Beetje jammer dat dinges zich niet verweerde.
pi_99736636
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

SPOILER
Ik heb me anders laten vertellen...
pi_99736671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 02:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mwah ik moet zeggen, van de krachtigste tovenaar (of een van) zou je toch beter verwachten.

Niets tegen die sterfscene verder, machtig gedaan. Beetje jammer dat dinges zich niet verweerde.
overdonderd/overrompeld?
pi_99736792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 02:46 schreef mschol het volgende:

[..]

overdonderd/overrompeld?
Ik had juist het idee dat hij het zag aankomen.

Ergens is het sowieso een beetje flauw dat...

SPOILER
pi_99739250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 02:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik had juist het idee dat hij het zag aankomen.

Ergens is het sowieso een beetje flauw dat...

SPOILER
SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 02:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb me anders laten vertellen...
Wat bedoel je? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:08 schreef Daanus het volgende:
In het boek hadden ze de mantel om, begrijp ook niet dat ze daar niet aan hebben gedacht...

[ Bericht 8% gewijzigd door eQuaL op 21-07-2011 09:39:38 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:57:33 #144
347039 Vigil
Like a boss.
pi_99739858
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:27 schreef eQuaL het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Wat bedoel je? :P

[..]

In het boek hadden ze de mantel om, begrijp ook niet dat ze daar niet aan hebben gedacht...

Laten we het er maar op houden dat Voldemort blind van woede was? :')
"Viva enim mortuorum in memoria vivorum est posita" - Cicero
pi_99742760
Gisteren eindelijk gezien.
Echt Alan Rickman en Maggie Smith _O_ O+ .

Het waren 10 fantastische jaren. Ook al was niet iedere film even spectaculair vond ik dit toch wel een mooie/toffe afsluiter.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:39:36 #146
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99744997
Gisteren gezien.
De final battle vond ik ook tegenvallen.

Al met al vond ik The half blood prince het minste deel, en The prizoner of Azkaban het beste deel.
De rest hangt er tussen in :)
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:45:49 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99745274
Zoals de rest hier vind ik de eindbattle ook tegenvallen. En ze hadden het hele hallows verhaal beter kunnen/moeten uitleggen. Dan wordt ook duidelijk waarom de eindbattle op deze manier eindigt.
SPOILER
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:51:25 #148
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99745520
Eigenlijk zouden deze films een prima werkje zijn geweest voor Guillerme Del Torro _O_

Die had deze fantasy wereld echt mooi tot leven gebracht.
Nu was het ook wel okay hoor, niet daarvan....
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_99758129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:45 schreef DaviniaHR het volgende:
SPOILER
SPOILER
I had a signature once. It was awful.
pi_99758208
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:30 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_99758470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:30 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

SPOILER
Niet in het bezit, maar

SPOILER
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:57:44 #152
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_99764063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef jpg97 het volgende:
Gisteren gezien.
De final battle vond ik ook tegenvallen.

Al met al vond ik The half blood prince het minste deel, en The prizoner of Azkaban het beste deel.
De rest hangt er tussen in :)
Ik vond deel 4 het slechtste en deel 3 (of 7) het beste :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:59:22 #153
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99773179
Viel me sowieso tegen dat Grindelwald er nauwelijks inzat, was toch wel mooi verhaal.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')