De generatie die niet met een computer is opgegroeid en de opkomst van de pc vanaf het begin heeft meegemaakt. Velen van de 40+ generatie doen niet mee met de ontwikkeling van de computer (en die zijn hier dan ook niet te vinden

) maar jij dus wel.

Wat is jouw geschiedenis met de computer?
Uiteraard begint de TS.
Omstreeks 1979 was de eerste kennismaking met de computer de spelcomputer Pong, die staat overigens nog steeds bij mijn broer op zolder. Ik kocht van mijn vakantiebaantjegeld rondom 1982 een Commodore 64 en nee, niet voor de spelletjes, maar om er serieus mijn hele platenverzameling op te zetten.

Die computer heb ik overigens pas dit jaar afgevoerd bij het opruimen van de zolder, de monitor had het begeven. In de tussentijd werk ik alweer een paar jaar en op mijn werk staat er eindelijk een computer. De collega's zijn allemaal nog behoorlijk scheiterig voor dat enge"ding maar ik heb de tijd van mijn leven

en ben er bijna niet achter weg te slaan, mijn bazin vindt het zelfs te veel tijd af en toe maar je moet het toch leren nietwaar

en als zij geen computercursus aanbieden....
De volgende computer thuis was een XT met maar liefst een harde schijf van 20 MB.

We leven dan nog steeds in het DOS-tijdperk en alhoewel ik niet kan programmeren "rommel"ik er aardig verder op de computer. Helaas was dit een computer met kuren en heeft het ding altijd problemen gehad met het opstarten hoe vaak ik het ooit terugbracht naar de winkel voor reparatie.
In de tussentijd gaat het op het werk verder. Er komt een centraal computersysteem voor scholen (ja, ik werkte op een administratie) en dat betekent dus bijscholing en vele 1-2 dagelijkse cursussen. Ondertussen werken we op het werk ook met Word Perfect, een ideaal programma waar ik echt alles mee kan.

Zo rommelen we verder door de tijd heen, de computers en de programma's worden ingewikkelder maar er is steeds bijscholing. In de tussentijd heb ik thuis ook nog een 386 minilaptopje staan wat toen bijna 1000 gulden kostte.

. Dan in 1997 is er op mijn werk de introductie van Windows en ja, weer cursussen om dingen als het Internet en Word te leren. Ik volg weer braaf de cursussen en dan slaat helaas het noodlot toe wat betreft mijn gezondheid en blijk ik RSI te hebben en later blijkt in een heftige en permanente vorm.

Uiteindelijk is het einde werk en einde computer voor ongeveer 10 jaar en alles van het internet gaat aan mij voorbij, ondertussen heftig proberend om mijn kwaal onder controle te krijgen.
Uiteindelijk biedt een kennis mij in 2007 zijn oude computer aan die hij wil vervangen en ja hoor, ik wil het graag weer eens proberen

. Dus zo gezegd, zo gedaan en in de jaren die volgen tot op heden heb ik mijzelf weer wijs gemaakt in Windows en internet. Het gaat zo prettig dat ik ondertussen al kennissen help om hun computer weer op gang te brengen als het beestje van alle kanten weigert. Ik moet nog wel steeds heel erg oppassen met wat ik doe op de computer wat betreft de RSI en vele dingen moet ik gewoon niet doen omdat dat teveel belasting geeft er zijn inderdaad vele momenten dat ik over mijn grens heenga maar ik doe weer mee.
[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 17-07-2011 20:21:25 ]