SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
Hij is alleen in vijf jaar tijd wel meer dan verdubbeld:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een kind van 15 zal het budget van een student van 25 ook groot vinden, wil niet zeggen dat 't ook groot is.
De staatsschuld van de VS is percentueel naar Westerse maatstaven gewoon normaal, en zelfs aan de lage kant.
Een beetje vind ik ook niet erg, maar het is tegenwoordig wel heel erg veel reclame. Zelfs op de publieke nettten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:49 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik vind een zekere hoeveelheid reclame wel fijn eigenlijk
Op de publieke netten worden programma's er iig niet voor onderbrokenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een beetje vind ik ook niet erg, maar het is tegenwoordig wel heel erg veel reclame. Zelfs op de publieke nettten.
Ja, dat scheelt dan weer wel een stuk. Als ik een RTL programma wil zien dan neem ik het eerst op, zodat je kan doorspoelenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Op de publieke netten worden programma's er iig niet voor onderbroken
Je moet blij zijn dat je niet in de VS woontquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt dan weer wel een stuk. Als ik een RTL programma wil zien dan neem ik het eerst op, zodat je kan doorspoelen
Dat ben ik dan ookquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:19 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je moet blij zijn dat je niet in de VS woont
Vergeet daarbij niet de schuld van de losse staten mee te nemen!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is alleen in vijf jaar tijd wel meer dan verdubbeld:
[ afbeelding ]
bron
Ik vind het altijd zo grappig dat de mensen en de kranten die over de nederlandse overheid het hardste gillen als die bezuinigen, en roepen dat je moet investeren, dat het wel meevalt met die staatsschuld over de VS en haar staatsschuld ook lopen gillen dat het daar allemaal zo erg is.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is alleen in vijf jaar tijd wel meer dan verdubbeld:
[ afbeelding ]
bron
Denk dat iedereen er wel over eens was dat er moet worden bezuinigd. De vraag was alleen: waarop?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo grappig dat de mensen en de kranten die over de nederlandse overheid het hardste gillen als die bezuinigen, en roepen dat je moet investeren, dat het wel meevalt met die staatsschuld over de VS en haar staatsschuld ook lopen gillen dat het daar allemaal zo erg is.
Juist, waarom keihard snijden in cultuur en gewoon doorgaan met de JSF, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat iedereen er wel over eens was dat er moet worden bezuinigd. De vraag was alleen: waarop?
Stormlijnen mee, extra plastic sheet over de tent, extra diepe greppel er om heen...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:31 schreef Dutchnative het volgende:
Ik ga maar eens spullen inpakken voor het kamperen in Ootmarsum
En als het medium een persoon is? Iemand die "op andere dan 3d audio en visuele niveau's communiceert' ?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben geen taalnazi, maar het meervoud van medium is media. (museum, musea, cosmeticum, cosmetica)
Ah, ik zie al waarom. Robert wordt gesloopt door de VK. Daar kan GS natuurlijk niet in meegaan.quote:
Dan is het mediums inderdaad, volgens Van Dale:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En als het medium een persoon is? Iemand die "op andere dan 3d audio en visuele niveau's communiceert' ?
Koos, wat vind jij nou van Robert?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, ik zie al waarom. Robert wordt gesloopt door de VK. Daar kan GS natuurlijk niet in meegaan.
Veel plezier. Hopelijk een beetje goed weerquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:31 schreef Dutchnative het volgende:
Ik ga maar eens spullen inpakken voor het kamperen in Ootmarsum
Nu maar hopen dat pietverdriet het ook nog ff leest.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:35 schreef remlof het volgende:
Dan is het mediums inderdaad, volgens Van Dale:
Die jongen heeft gewoon talent. Het mag allemaal wel wat explosiever, maar klimmen kan hij zeker. In de Dauphine rijdt hij ook weg bij Vd Broecke en Evans met een kleine tempoversnelling. Hij kan het wel, maar het komt er nu gewoon niet uit.quote:
Doe ik ook, en als jij de OP maakt had ik het moeten ruiken dat het TRU/BNW jargon was natuurlijk...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat pietverdriet het ook nog ff leest.
Zekers, gezien de op, de fipo, cq 2e post, en de laatsten van de vorige SC... Excuses excuses....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe ik ook, en als jij de OP maakt had ik het moeten ruiken dat het TRU/BNW jargon was natuurlijk...
Overigens wordt terecht aangesneden dat de focus op het priveleven van Berlusconi de aandacht van het mismanagement van Italië - me dunkt een stuk belangrijker, maar helaas minder glamoureus - heeft weggeleid.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:23 schreef remlof het volgende:
Silvio Berlusconi may have screwed Europe – not just Italy
Niet vreemd aangezien hij zelf de kranten, radio en tv voor het grootste deel aanstuurt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:43 schreef Reya het volgende:
Overigens wordt terecht aangesneden dat de focus op het priveleven van Berlusconi de aandacht van het mismanagement van Italië - me dunkt een stuk belangrijker, maar helaas minder glamoureus - heeft weggeleid.
Of jij kunt geen resultaten lezen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:41 schreef fokthesystem het volgende:
Dat voorspelt weinig groei, of het moet van 'middeltjes' komen...
Kan ook.quote:
Inderdaad, Berlusconi was al die tijd eigenaar van The Guardian, Süddeutsche Zeitung en El Pais, hoe kon ik dat vergeten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Niet vreemd aangezien hij zelf de kranten, radio en tv voor het grootste deel aanstuurt.
2007 was bijvoorbeeld pas zijn eerste profjaar. Hij was toen 21.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:49 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Kan ook.
Lange termijn bekeken, ouderdom, slijtage van long'elastisme' e.d.... lijkt me geen stayer.
Ik verwacht dan ook een uitslag met middeltjes op enig moment.
Dan ziet hij er ouder uit dan ie is en kan ik gaan verhandelen over vitamines en al wat hangende oogleden e.d. (wat ik niet ga doen)quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
2007 was bijvoorbeeld pas zijn eerste profjaar. Hij was toen 21.
Vergeet de FAZ en de NZZ niet, de FT en FD..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Inderdaad, Berlusconi was al die tijd eigenaar van The Guardian, Süddeutsche Zeitung en El Pais, hoe kon ik dat vergeten.
OINK? wat is je BMI? of heb je een 24 uurs oefening navy-seals style er op zitten?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:55 schreef Friek_ het volgende:
Zo, 12 uur geslapen en nu nog steeds in zo'n heerlijke roes.
En ik maar werkenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:55 schreef Friek_ het volgende:
Zo, 12 uur geslapen en nu nog steeds in zo'n heerlijke roes.
Soms is dat gewoon lekker en heeft je lichaam dat nodig, ik slaap normaal een uur of 7-8 per nacht, maar soms gewoon 11 of 12 uur.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:55 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
OINK? wat is je BMI? of heb je een 24 uurs oefening navy-seals style er op zitten?
Dat is vooral iets wat sterk terugkomt in het nieuws, he; het is niet alsof PIMCO dergelijke verplichtingen buiten beschouwing laat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt mij trouwens ook op dat al die kranten, financiele en beursexperts het vooral over de staatsschuld van de knoflookstaten heeft, maar niet over hun pensioenverplichtingen. Die zijn een veelvoud van hun staatsschuld.
Correct.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
U hoort dan ook bij de arbeidersklasse.
OK ik sta gecorrigeerd :quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Soms is dat gewoon lekker en heeft je lichaam dat nodig, ik slaap normaal een uur of 7-8 per nacht, maar soms gewoon 11 of 12 uur.
Nee hoor, ik ben gewoon een luie flikker.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Maar 12 uur.... die lang benodigde herstel-rust moet dan toch door iets opgewekt zijn?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:23 schreef remlof het volgende:
quote:Berlusconi helpt Italië én Europa naar de vernieling’
Italië dreigt aanspraak te moeten maken op noodsteun. Een last die Europa eigenlijk niet kan dragen. In The Guardian en The Economist wordt de economische malaise toegeschreven aan premier Silvio Berlusconi. Hij zou het land ‘naar de vernieling’ hebben geholpen.
Lui, onproductief en stakend. Met die woorden vat John Foot, hoogleraar moderne Italiaanse geschiedenis, de toestand van het land samen. Voor jongeren is het volgens hem bijna onmogelijk een stabiele baan te vinden. “Een hele generatie wordt systematisch uitgesloten van professioneel werk en ambtenarenfuncties. De knapste koppen hebben het land verlaten”, schrijft Foot op de opiniepagina van The Guardian.
De professor vreest ook voor de positie van miljoenen migranten, die laagbetaald werk doen in de zwarte economie. Zij hebben nauwelijks toegang tot sociale voorzieningen en zijn een gemakkelijke prooi voor criminele organisaties die een groot deel van de illegale sector besturen. “Toch zou het land zonder deze mensen ‘s nachts tot stilstand komen, maar ze krijgen de schuld van de crisis.”
Minachting voor economische toestand
Berlusconi’s greep op het Italiaanse volk verzwakt met de dag, meent Foot. Hij verliest zelfs de controle over zijn eigen kabinet en ruziet openlijk met zijn minister van Financiën. Het wordt volgens de hoogleraar tijd dat de media zich richten op Berlusconi’s wanbestuur, in plaats van zijn particuliere escapades. “Berlusconi is veel dodelijker dan een paar Bunga Bunga-feestjes. Deze multimiljonair is verantwoordelijk voor één van de grootste economieën ter wereld, terwijl het hem helemaal niets interesseert.”
Ook The Economist ziet Berlusconi’s vertrek liever vandaag dan morgen. Het tijdschrift verwijt de premier dat hij meer bezig is met zijn eigen frauduleuze boekhouding dan met de staatsfinanciën. “Berlusconi geeft blijk van een totale minachtig voor de economische toestand van het land.” Alleen Zimbabwe en Haïti hadden in de afgelopen tien jaar een lagere groei, weet het tijdschrift. “De staatschuld is nog steeds 120 procent van het BBP. Dit is des te verontrustender, gezien de snelle vergrijzing van de bevolking.”
Italië te groot voor noodsteun
De combinatie van lage productiviteit en hoge lonen erodeert het concurrentievermogen, aldus The Economist. “Terwijl de productiviteit in Amerika met een vijfde steeg en in Groot-Brittannië met een tiende, daalde die van Italië met vijf procent.” Qua handelsaantrekkelijkheid en concurrentievermogen zou Italië het slechter doen dan landen als Wit-Rusland, Mongolië en Barbados.
Mocht de onrust aanhouden dan komen Europa en Italië in een lastig parket, schreef nrc.next gisteren. “Griekenland kon rekenen op noodsteun. Italië is daar te groot voor. Tegelijkertijd is Italië te groot en een te belangrijk euroland om te laten vallen.”
quote:Qua handelsaantrekkelijkheid en concurrentievermogen zou Italië het slechter doen dan landen als Wit-Rusland, Mongolië en Barbados.
Omdat je anders op een gegeven moment geen luchtmacht meer hebt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, waarom keihard snijden in cultuur en gewoon doorgaan met de JSF, bijvoorbeeld.
Dat doen politici allang: ze vertrouwen op economen. Grotere charlatans en waarzeggers bestaan er niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
Waarzeggers en waarzeggerij zijn in Europa en Amerika lang gezien als heiligschennis, met uitbanning en verketterij als gevolg. Dit is een reden dat veel inwoners van deze contingenten niet meer weten hoe belangrijk deze vorm van 'consultancy' was en nog steeds is binnen de eigen cultuur. De verrassing is daarom groot wanneer bekend wordt dat een politicus of stedenbouwkundige een waarzegger raadpleegt bij het nemen van belangrijke beslissingen. In deze maatschappelijk turbulente tijd met haar financiële crisis en politieke 'uitdagingen' zou het best goed mogelijk zijn dat waarzeggerij het Haagse bestuurscentrum weer binnentreed.
meer op : http://www.betermedium.nl/waarzeggers.php
ROFLquote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:05 schreef dotCommunism het volgende:
Dat doen politici allang: ze vertrouwen op economen. Grotere charlatans en waarzeggers bestaan er niet.
Weinig doeltreffende stereotypering.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat doen politici allang: ze vertrouwen op economen. Grotere charlatans en waarzeggers bestaan er niet.
Ik lees net een artikel op het Duitse ZDF over hetzelfde onderwerp, alleen dan met de focus (hoogopgeleide) jongeren. Ook over Griekenland heb ik hetzelfde gelezen, namelijk dat deze hoogopgeleide jongeren hun heil in Noord-Europa gaan zoeken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:23 schreef remlof het volgende:
Bron: http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/19/0,3672,8271571,00.htmlquote:Paola Panichi (24) aus San Benedetto absolviert momentan ein Praktikum in Brüssel. Sie möchte Italien am liebsten auf der Stelle verlassen: "Die Aussichten auf einen Job hier sind schrecklich, weswegen ich gerade versuche, einen Arbeitsplatz in Belgien oder Deutschland zu bekommen."
-----------------
Und sie müssen Englisch oder eine andere Fremdsprache lernen, um zur Not einen Fluchtweg zu haben, falls Italien ihnen nicht das bietet, was sie sich erhoffen."
Zal wel loslopen, we hebben nu al tekorten aan hoogopgeleidde mensen in sommige gebieden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik lees net een artikel op het Duitse ZDF over hetzelfde onderwerp, alleen dan met de focus (hoogopgeleide) jongeren. Ook over Griekenland heb ik hetzelfde gelezen, namelijk dat deze hoogopgeleide jongeren hun heil in Noord-Europa gaan zoeken.
Nu zitten wij hier nog in een relatief riante positie, er zijn genoeg banen voor onze hoogopgeleiden. Alleen weet ik niet of dat ook nog zo is als en masse jongeren uit Zuid-Europa hier komen werken. Gaan in de toekomst dan hoogopgeleiden klagen dat, net zoals in de jaren 70 en 80 de arbeidersbevolking, buitenlanders hun baantjes komen inpikken?
[..]
Bron: http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/19/0,3672,8271571,00.html
Daar ben ik het helemaal met je eens, aangezien er momenteel een grote uitstroom aan babyboomers het bedrijfsleven gaat verlaten / al verlaat. Relatief gezien is er minder instroom aan opvolgers, dus een krappere arbeidsmarkt is het gevolg.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:22 schreef Reya het volgende:
Noord-Europa, en Duitsland in het bijzonder, zal al op korte termijn worden geconfronteerd met een flink tekort aan aanbod op de arbeidsmarkt, dus het lijkt me enkel toe te juichen dat de gekwalificeerde Zuid-Europeanen komen.
Welke gebieden spreken we dan over?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:23 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zal wel loslopen, we hebben nu al tekorten aan hoogopgeleidde mensen in sommige gebieden.
De politiek?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik hoor wel altijd dat de techniek een chronisch tekort aan mensen heeft, maar welke sectoren staan nog meer onder druk?
Dat baantjes inpikken is onzin, meer hoogopgeleide mensen brengen meer welvaard.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik lees net een artikel op het Duitse ZDF over hetzelfde onderwerp, alleen dan met de focus (hoogopgeleide) jongeren. Ook over Griekenland heb ik hetzelfde gelezen, namelijk dat deze hoogopgeleide jongeren hun heil in Noord-Europa gaan zoeken.
Nu zitten wij hier nog in een relatief riante positie, er zijn genoeg banen voor onze hoogopgeleiden. Alleen weet ik niet of dat ook nog zo is als en masse jongeren uit Zuid-Europa hier komen werken. Gaan in de toekomst dan hoogopgeleiden klagen dat, net zoals in de jaren 70 en 80 de arbeidersbevolking, buitenlanders hun baantjes komen inpikken?
[..]
Bron: http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/19/0,3672,8271571,00.html
Dat is maar beperkt waar, al levert een hogere concentratie 'slimme mensen' de hogere kans op innovatie op en mogelijk meer welvaart.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat baantjes inpikken is onzin, meer hoogopgeleide mensen brengen meer welvaard.
Als er 100 baantjes te verdelen zijn en er komen 125 mensen op af, hoe kunnen meer hoogopgeleide mensen dan meer welvaart brengen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat baantjes inpikken is onzin, meer hoogopgeleide mensen brengen meer welvaard.
De IT vreemd genoeg, zeker op HBO/WO-niveau. Medisch geschoold personeel ook, niet alleen artsen maar ook verpleegsters en ander zorg en ondersteunend personeel. Dat gaat nog een groot probleem worden met de vergrijzing. Inderdaad de techniek zeker. Denk dat je tekorten eigenlijk wel binnen elke sector kan verwachten, buiten misschien juridische/economische richtingen. En misschien zelfs binnen het juridische gebied ook bepaalde specialiteiten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal met je eens, aangezien er momenteel een grote uitstroom aan babyboomers het bedrijfsleven gaat verlaten / al verlaat. Relatief gezien is er minder instroom aan opvolgers, dus een krappere arbeidsmarkt is het gevolg.
Alleen kan ik totaal niet inschatten in welke verhouding dit staat jegens een eventuele stroom aan Zuid-Europeanen, want op een gegeven moment zijn de vacature's hier natuurlijk ook "vervuld". En niet voor alle banen zijn ze even geschikt, technische beroepen lijken mij meer geschikt te zijn dan bijv. de advocatuur, waar in veel gedeelten kennis van de specifieke Nederlandse wetgeving benodigd is.
[..]
Welke gebieden spreken we dan over?
Ik hoor wel altijd dat de techniek een chronisch tekort aan mensen heeft, maar welke sectoren staan nog meer onder druk?
5 van die mensen zullen zelf een bedrijf beginnen en dus in principe zo welvaart creeren. Ook al zullen 3 van die bedrijven binnen een paar jaar weer failliet zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als er 100 baantjes te verdelen zijn en er komen 125 mensen op af, hoe kunnen meer hoogopgeleide mensen dan meer welvaart brengen?
Wat dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
V_P, wat als we nou gewoon een atoombom bouwen?
Geen idee. Jij kickt op wapentuig.quote:
Nu stond ik afgelopen vrijdag nog onder een "Honest John" kernraket, dat dan weer wél.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Jij kickt op wapentuig.
Koos??!!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
V_P, wat als we nou gewoon een atoombom bouwen?
MAD.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:11 schreef du_ke het volgende:
Ergens zijn atoombommen wel praktisch als ultiem afschrikwekkend middel om zo oorlogen te voorkomen. Kan me echter ook goed voorstellen dat er aan dat middel wat praktische nadelen kleven..
Die honderdduizenden doden veeg je inderdaad niet even onder de kast.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:11 schreef du_ke het volgende:
Ergens zijn atoombommen wel praktisch als ultiem afschrikwekkend middel om zo oorlogen te voorkomen. Kan me echter ook goed voorstellen dat er aan dat middel wat praktische nadelen kleven..
Je haalt de waterstofbom en de Neutronenbom door elkaar. Een waterstofbom is het meest krachtige wapen wat we kennen, met 1 grote waterstofbom krijg je de gebouwen in half Nederland plat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:14 schreef fokthesystem het volgende:
het voordeel van de waterstofbom : die zo is geconstrueerd dat een groot deel van de energie vrijkomt in de vorm van neutronenstraling. De hoeveelheid radioactiviteit die vrijkomt, blijft klein. Het wapen doodt mensen, maar richt relatief weinig schade aan gebouwen aan.
Tja, je wilt niet dat de al quiada in pakistan hun kernwapenarsenaal te pakken krijgt natuurlijkquote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:11 schreef du_ke het volgende:
zucht... neutronenbom = een type waterstofbom.....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Je haalt de waterstofbom en de Neutronenbom door elkaar. Een waterstofbom is het meest krachtige wapen wat we kennen, met 1 grote waterstofbom krijg je de gebouwen in half Nederland plat.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je haalt de waterstofbom en de Neutronenbom door elkaar. Een waterstofbom is het meest krachtige wapen wat we kennen, met 1 grote waterstofbom krijg je de gebouwen in half Nederland plat.
Niet zo heel veel, de kerncentrale zou verdampen en er zou niets meer van over zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:32 schreef Friek_ het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je een atoombom op een kerncentrale gooit?
Ongetwijfeld vernietigd de atoombom de kerncentrale, maar daarmee is het gevaar niet verminderd, integendeel, alle het radioactieve materiaal van de kerncentrale wordt verspreid in de atmosfeer en het effect daarvan is te vergelijken met de meltdown indertijd van Tjsernobyl.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:32 schreef Friek_ het volgende:
En een Kernfusiewapen heeft ook een kernsplijtingswapen als trigger, zo kunnen nog wel even doorgaanquote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
zucht... neutronenbom = een type waterstofbom.....
Ik had gehoopt op een double mushroom.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet zo heel veel, de kerncentrale zou verdampen en er zou niets meer van over zijn.
Ligt er een beetje aan hoe het gebeurd. Een atoombom kent een grote drukgolf en warmte, maar de meeste zijn niet op penetratie ontworpen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:32 schreef Friek_ het volgende:
Gooi dan twee kernbommen naast elkaar neer.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een double mushroom.
ik recalibrate mijn deflectorshield om zo de polarity van de neutron flow te reversen en de sub-evasive micro-optics te reflowen en je torpedoes terug te kaatsen. Owned.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Met mijn foton-torpedos blaas ik half Nederland weg.
Sheldon?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
ik recalibrate mijn deflectorshield om zo de polarity van de neutron flow te reversen en de sub-evasive micro-optics te reflowen en je torpedoes terug te kaatsen. Owned.
Die bestaan nietquote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En een Kernfusiewapen heeft ook een kernsplijtingswapen als trigger, zo kunnen nog wel even doorgaan
Maar als ik dan de bipolaire thrusters destabiliseer met behulp van de warp drive-reactor kan ik er snel vandoor vluchten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
ik recalibrate mijn deflectorshield om zo de polarity van de neutron flow te reversen en de sub-evasive micro-optics te reflowen en je torpedoes terug te kaatsen. Owned.
Omdat een kernfusiewapen eenvoudiger te maken is dan een kernfusiecentrale.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Die bestaan niet![]()
Edit: oh wel, een waterstofbom is een kernfusiewapen.
Waarom wordt kernfusie nog niet voor energiewinning gebruikt dan?
star trek natuurlijk.quote:
Maar waterstof en helium zijn niet radioactief, de fall out bij een H-bom explosie wordt dus alleen veroorzaakt door de kernsplitsing detonatie. Is die fall out dan niet veel geringer dan bij een "conventioneel" atoomwapen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat een kernfusiewapen eenvoudiger te maken is dan een kernfusiecentrale.
Klopt, de afschrikwekkendheid moet er vooral zijn bij bommen in handen van de 'goede kant'.. daar loopt het mis vrees ikquote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, je wilt niet dat de al quiada in pakistan hun kernwapenarsenaal te pakken krijgt natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |