quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:25 schreef MarMar het volgende:
Goedemorgen!
Beetje beurs rondom de prikjes, maar heerlijk geslapen zonder pijnstillervandaag even bijkomen van alles en ik maak er een fijne pyjamadag van!
Lijstje:
O: yoghurt met muesli
T: meloen, cappuccino
L: 2 bth kaashamrauwkost
T: cappuccino, plakje zelfgemaakte kruidkoek
D: broccoli, zelfgemaakte kipschnitzeltjes
T: 2 kiwi's en optimel bosvruchtenyoghurt
Coco weet wel wat je ermee moet doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:27 schreef Viking84 het volgende:
Meh, ik heb een puist. Als 'ie zondag maar weg is.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Coco MarMar weet wel wat je ermee moet doen.
Een echt weightgainer menu, zou het toch iets aanpassen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:25 schreef MarMar het volgende:
Goedemorgen!
Beetje beurs rondom de prikjes, maar heerlijk geslapen zonder pijnstillervandaag even bijkomen van alles en ik maak er een fijne pyjamadag van!
Lijstje:
O: yoghurt met muesli
T: meloen, cappuccino
L: 2 bth kaashamrauwkost
T: cappuccino, plakje zelfgemaakte kruidkoek
D: broccoli, zelfgemaakte kipschnitzeltjes
T: 2 kiwi's en optimel bosvruchtenyoghurt
Leg uit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:40 schreef loveli het volgende:
Mijn niveau daalt rap sinds de voorlaatste post van het vorige topic.
Van vragen over katabool hardlopen naar puistjes van vik.quote:
Had jij hier een antwoord op?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:19 schreef loveli het volgende:
Tx. Is katabool per definitie spier afbouwend? We hadden pas een discussie over hardlopen (voor het ontbijt) en volgens Vaiz moet je dat niet langer dan een half uur doen, omdat het anders katabool werkt. Daarop kwam een reactie dat katabool ook vetverbranding kan betekenen.
Dus.. is lang hardlopen op de nuchtere maag slecht voor je? Voor het gemak met de aanname dat het eetpatroon verder ok is.
lol weightgainer? dit is ongeveer 1300 kcal, ruim gegokt dat zit netjes rond mijn onderhoudquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Een echt weightgainer menu, zou het toch iets aanpassen.
Doe normaal johquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Perfect issie ook weer niet (ik las iets over kruidkoek en andere carbs), maar die staat er niet elke dag op. En broccoliquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe normaal joh. Dit is een prima lijstje!
Wel zelfgemaakt, dus dat is minder ergquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Perfect issie ook weer niet (ik las iets over kruidkoek en andere carbs), maar die staat er niet elke dag op. En broccoli
psies ik heb zin in wat lekkersquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Perfect issie ook weer niet (ik las iets over kruidkoek en andere carbs), maar die staat er niet elke dag op. En broccoli
Ik zie nu echt voor me hoe jij daar zit, met een vies gezicht naar die koek kijkt en danquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
psies ik heb zin in wat lekkershet is vrijdag, gister was een ziekenhuisdag met HELE VIEZE koffie, dus dat mag
Oh en in het ziekenhuis wilden ze me ontbijtkoek met stukjes kandij erin aansmeren
lol Chris moest lachen om mijn reactie, dus ik ben bang dat het echt ongeveer zo gingquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zie nu echt voor me hoe jij daar zit, met een vies gezicht naar die koek kijkt en dandoet
.
Veel carbs, maar verder volgens mij niet. Mar eet over het algemeen keurig en blijft met lijstjes als dit maar afvallen, terwijl ze niet tot nauwelijks beweegt. Het lijkt er dus op dat je er naast zit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Weekend? Ben je mal ben net begonnen met werkenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef Viking84 het volgende:
Iedereen zit hier al met het hoofd bij het weekend. Nog ruim 2,5 uur voor mij
.
Uhuh (dan weet je pas echt wat erin zit, 1 pakje roomboterquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wel zelfgemaakt, dus dat is minder erg.
Wat heb je gezegd?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
psies ik heb zin in wat lekkershet is vrijdag, gister was een ziekenhuisdag met HELE VIEZE koffie, dus dat mag
Oh en in het ziekenhuis wilden ze me ontbijtkoek met stukjes kandij erin aansmeren
Beter dan margarine.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:51 schreef Ml-etje het volgende:
Uhuh (dan weet je pas echt wat erin zit, 1 pakje roomboter)
"Weet je wel hoeveel suiker daarin zit?!" (maar dan in het Fries: "Witte jo wol...", praat jij eigenlijk Fries Mar?quote:
lol!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
"Weet je wel hoeveel suiker daarin zit?!" (maar dan in het Fries: "Witte jo wol...", praat jij eigenlijk Fries Mar?)
Best aardig Probje. En gegrilde paprika's zijn heel gezond.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:57 schreef Probability het volgende:
Mijn lijstje was gister iets met amandelen, kwark, bruine boterhammen pindakaas (tot hier 1000kcal)
daarna 2 glazen karnemelk foe yong hai, 3 glazen rode wijn, 2 gegrilde paprika's, 3 crackers pindakaas.
Voor een uit eten/naar bioscoop/kroeg was dit best netjesAl had ik achteraf misschien beter een wokje kunnen nemen ipv witte rijst zonder groente.
Ik heb teveel alcohol en teveel vet en te weinig seleen, vitamine a, b1 en b6.
Ik kom op ruim 2000 kcal uit, ik ben wel tevreden!
En hččl erg lekker!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Best aardig Probje. En gegrilde paprika's zijn heel gezond.
Standaard gehard plantaardig vet. Gezonde vetten zijn niet lang houdbaar. In de voedingsmiddelenindustrie betekent langere houdbaarheid minder verlies, dus meer winst.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:56 schreef Tinkepink het volgende:
Toch he, dat zelfgemaakte maakt wel verschil. Ik moet voor de school van mijn kinderen taart bakken. Voor het gemak heb ik gisteren even gekeken naar kant-en-klaarspul, maar toen ik de ingredientenlijst bekeek besloot ik maar snel wat zelf te bakken.
Wat een rommel kan er zitten in een product dat je makkelijk zelf maakt met suiker, meel, olie, eieren en bakpoeder.
Nu heb ik gebakken: normale muffins, kokosmuffins en kokoschocolademuffins. Vandaag staan op het programma: volkorenmuffins, volkorenwortelmuffins en volkorenwortelsinaasappelgembermuffins.
Te weinig carbs is niet erg (bestaat er zoiets?) en te veel vet - welk vet? Noten en pindakaas zit onverzadigd in. Had je niet ook mozzarella op je lijstje staan gisteren?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:57 schreef Probability het volgende:
Mijn lijstje was gister iets met amandelen, kwark, bruine boterhammen pindakaas (tot hier 1000kcal)
daarna 2 glazen karnemelk foe yong hai, 3 glazen rode wijn, 2 gegrilde paprika's, 3 crackers pindakaas.
Voor een uit eten/naar bioscoop/kroeg was dit best netjesAl had ik achteraf misschien beter een wokje kunnen nemen ipv witte rijst zonder groente.
Ik heb teveel alcohol en teveel vet en te weinig seleen, vitamine a, b1 en b6. Mijn koolhydraten waren aan de krappe kant???
Ik kom op ruim 2000 kcal uit, ik ben wel tevreden!
*krultang erin steekt*quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:03 schreef MarMar het volgende:
Gewoon gaan li, je haar wordt waarschijnlijk toch wel weer nat *naar buiten kijkt*
Ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Van vragen over katabool hardlopen naar puistjes van vik.
[..]
Had jij hier een antwoord op?
Hangt een beetje van de hoeveelheden af? Weet niet hoeveel jij eet? En of er saus bij de kummelkool zit enz. En of je 1 eetlepel muesli bij je yoghurt doet of half om half. En volle of magere yoghurt?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:06 schreef sigme het volgende:
De lijst van gister:
• muesli & yoghurt
• opdrukken: 6 - 6 - 4 - 4 - 10
• muesli & yoghurt
• 1 moorkop wegens jubileum
• 2 uur wandelen
• kliekje: aardappel & kummelkool
• 1 port
avondeten:
• zelfgemaakt ravioli met vulling ham / kaas / pesto met roomsausje ; 2 ons beetgare koolrabi
• toe: 1/4 galiameloen met custard
Commentaar?
Volgende keer neem ik het aan en stuur ik het naar je op ok?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:05 schreef Blurred86 het volgende:
oh kandijkoekdat vind ik stiekem nog lekkerder dan gewone peperkoek!
Oh en loveli check wikipedia voor definitie van catabolic reactions(zit op mobiel anders zou ik het ff voor je quoten) catabolic = afbrekend, komt energie bij vrij. Anabolic = opbouwend, kost energie. Kan op eiwit kh of vet slaan, sterker nog volgens mij kan je elke willekeurige scheikundige reactie zo classificeren..
Ai, Turksbrood is meestal wit en bomvol suikers. Echte dikmaker dus. (Grote insuline piek na inname)quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:48 schreef motorbloempje het volgende:
mogge!![]()
Knie voelt een stuk beter!Nog wel helemaal opgezwollen enzo, maar dit biedt hoop dat ik snel weer kan
rennen/fietsenVoel me nu wel een beetje een aansteller, maargoed
Al lang blij dat 't zo gaat in plaats van dat ik nu in gips zat!
Lijstje vandaag is nog wat onzeker, maar vanavond ga ik tapas maken van wat kip, lam en rundergehakt en zalm en erbij een vers turks brood als ik zo lang kan staan
En wachten op de internetman... zouden we dan eindelijk internet hier hebben?
Welke pil heb je?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef Probability het volgende:
Oh shit, ik zit bij een nieuwe huisarts, heb geen pillen meer en geen verwijsbriefje. Kan ik gewoon naar de apotheek gaan met een oud doosje?
Ik heb geloof ik dat zinnetje over dat 'te weinig eten voor vetafbraak' geformuleerd, en ik ben met je eens dat het niet het beste zinnetje uit de OP is. Maar ik meen dat het wel zo is dat je lichaam een zekere hoeveelheid energie moet verbruiken (en dus beschikbaar moet hebben) om in vet opgeslagen energie vrij te maken.quote:
Ik zie iets anders als ik naar buiten kijkquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:03 schreef MarMar het volgende:
Gewoon gaan li, je haar wordt waarschijnlijk toch wel weer nat *naar buiten kijkt*
Gewoon even huisarts bellen, assistente vertellen welke pil je had, dan overlegt deze wss even met de huisarts en krijg je ze gewoon voorgeschreven. Gewoon naar de apotheek gaan gaat niet werken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef Probability het volgende:
Oh shit, ik zit bij een nieuwe huisarts, heb geen pillen meer en geen verwijsbriefje. Kan ik gewoon naar de apotheek gaan met een oud doosje?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zie iets anders als ik naar buiten kijk.
@ XM: ik geloof dat het weekend ongeveer hetzelfde wordt als vandaag.
En verder zie ik wel. Het hangt ook echt af van waar je zit en gisteren regende het niet in het noorden en in Den Haag wel, vandaag is het andersom en morgen is het ook weer andersom vind ikquote:In de noordelijke helft van het land valt soms wat lichte regen. Elders is het droog en vanuit het zuidwesten en westen breekt op steeds meer plaatsen de zon door. De wind is westelijk en neemt af naar 3 tot 5 Bft. Vanmiddag zijn er perioden met zon en is een lokaal buitje mogelijk. Het wordt 19 tot 22 graden. Zaterdag schijnt de zon, maar gaan er ook weer enkele buitjes vallen. In de avond gaat het harder waaien en vanuit het westen regenen. Ook zondag is het wisselvallig weer.
Ik woog dinsdag 65,7quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zit trouwens weer boven de 60. Mis mijn maandagse uurtje sport. Harde actie is noodzakelijk.
Mocht je niet op tijd bij de apotheen terecht kunne ... Als je de rigevidon/microgynon/stediril/ethinylestradiol+levonorgestrel hebt, dan is de kans groot dat een van je huisgenootjes dezelfde heeft.quote:
Mercilon. Wilde eigenlijk een ander/iets anders maar ik ben er na een jaar nog niet uit wat, dus ik ben maar weer terug bij mijn oude pil.. (Ik heb nog wel genoeg om het weekend door te komen hoor!)quote:
Halve moorkoppen doe ik niet aan; 1 moorkop per jaar vind ik wel verantwoordquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de hoeveelheden af? Weet niet hoeveel jij eet? En of er saus bij de kummelkool zit enz. En of je 1 eetlepel muesli bij je yoghurt doet of half om half. En volle of magere yoghurt?
Ik zou denk ik een halve moorkop genomen hebben en er kan wat meer groente bij op het eerste gezicht (kool telt niet echt als groene/gezonde groente dacht ik?)
Da's geen heel veel voorkomende, dus niet bij huisgenoten bietsen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:16 schreef Probability het volgende:
[..]
Mercilon. Wilde eigenlijk een ander/iets anders maar ik ben er na een jaar nog niet uit wat, dus ik ben maar weer terug bij mijn oude pil..
Yes.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik dat zinnetje over dat 'te weinig eten voor vetafbraak' geformuleerd, en ik ben met je eens dat het niet het beste zinnetje uit de OP is. Maar ik meen dat het wel zo is dat je lichaam een zekere hoeveelheid energie moet verbruiken (en dus beschikbaar moet hebben) om in vet opgeslagen energie vrij te maken.
Thanks, Yes.quote:En je heb volgens mij ook gelijk met de nuance mbt het gaan opslaan van vet; mijn lichaam gaat echt geen vetkussens zetten als ik te weinig eten binnenkrijg. Dan word ik gewoon mager.
Wellicht heb je daar gelijk in, jij kent de bewoners in dit topic beter dan ik een simpele passant.quote:Maar goed, die OP moet ook een beetje kort en aansprekend blijven; en vooral vooral niet aanzetten tot te weinig eten. Dat doen er al zoveel.
We hebben simpelere passanten gehadquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:18 schreef ZetaOS het volgende:
Wellicht heb je daar gelijk in, jij kent de bewoners in dit topic beter dan ik een simpele passant.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:10 schreef Probability het volgende:
Jawel hoor, gewoon naar apotheek met oud doosje werkt heel vaak wel!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Gewoon even huisarts bellen, assistente vertellen welke pil je had, dan overlegt deze wss even met de huisarts en krijg je ze gewoon voorgeschreven. Gewoon naar de apotheek gaan gaat niet werken.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
"VAN VEEL ETEN WORD JE DIK DUS MINDER ETEN VADSIGE WIJVEN DAT JULLIE D'R ZIJN!"
Als je DE pil bedoelt, dat werkt welquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Gewoon even huisarts bellen, assistente vertellen welke pil je had, dan overlegt deze wss even met de huisarts en krijg je ze gewoon voorgeschreven. Gewoon naar de apotheek gaan gaat niet werken.
Klinkt top! Maak je het Zelf? Cool, dacht dat het van de Turkse bakker betrof, die smaakt lkkkr omdat het zo slecht is;-)quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
maak m'n (turks) brood, wraps enz. dan ook altijd met volkorenmeel.
Hij post in het bb topic, dus hij weet hoe 'ie mussels moet kweken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:22 schreef MarMar het volgende:
@ZetaOs het lijkt erop dat je goed weet waar je het over hebt? Heb je je er zelf in verdiept of werkterrein?
Geen boter (goeie anti-aanbakpan). Dat roomsausje heb je natuurlijk gelijk in (en ik koos ervoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:14 schreef MarMar het volgende:
@Sig: het aardappelkliekje, opgebakken met boter?
ik had ivm de moorkop denk ik een magerder D gepakt (geen pasta met roomsausjes) en de custard geskipt.
En 1 appelflap. En 1 oliebol. En 1 bosche bol. En 1 tompouce. Etcquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Halve moorkoppen doe ik niet aan; 1 moorkop per jaar vind ik wel verantwoord.
Yoghurt is mager en zal samen 3 ons geweest zijn, met ongeveer 1 ons muesli.
Dit was weinig groente voor mijn doen, maar aangezien ik vrij vaak aan de halve kilo per dag kom, en het nog wel meer dan 2 ons was (kool & koolrabi) lijkt het me niet té weinig.
Geen saus erbij; ik zo zoiets kunnen vergeten en dan niet vermelden, maar anders probeer ik compleet te zijn.
Ik heb bij het opschrijven van de lijst van gister het idee dat het wat weinig was. (Reden te meer die hele moorkop op te eten
).
Ik zit bij een nieuwe huisarts..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Gaat het om een gewone anticonceptiepil? Dan kun je toch gewoon weer met je oude doosje naar de apotheek gaan? Heb ik gisteren ook gedaan.
Heb ik gedaan!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
sugar sugar *lalalalala*quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen boter (goeie anti-aanbakpan). Dat roomsausje heb je natuurlijk gelijk in (en ik koos ervoor).
Maar wat hebben jullie toch tegen die custard? Dat is halfvolle melk met wat poeder..?
jawel, het is een tijd geleden veranderd. Je hebt voor de pil (behalve die ene zware diane ofzo?) Geen verwijsbrief meer nodig. Zo heb ik in de woonplaats van mijn man ook gewoon de pil opgehaald bij de apotheek zonder recept.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als de apotheek gelijk is maakt het sowieso niks uit, en bij een apotheek waar je nog nooit geweest bent maak je een redelijke kans met een doosje.quote:
Is gewoon vla toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen boter (goeie anti-aanbakpan). Dat roomsausje heb je natuurlijk gelijk in (en ik koos ervoor).
Maar wat hebben jullie toch tegen die custard? Dat is halfvolle melk met wat poeder..?
Ja en een nieuwe apotheek, moet er nog een uitzoekenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Als de apotheek gelijk is maakt het sowieso niks uit, en bij een apotheek waar je nog nooit geweest bent maak je een redelijke kans met een doosje.
Action heeft losse van siliconenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:19 schreef Ml-etje het volgende:
Wortelmuffins! Die ga ging ik ook maken dit weekend maar heb dus geen muffinvormpjes kom ik net achter![]()
Assistente gaat met HA overleggen, half elf terugbellen.
Tartaar +oliekruiden = filet american hahaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Is inderdaad heeerlijkvooral als 't lekker zacht is
maar probeer iig zoveel mogelijk zelf te maken omdat ik dan weet wat er in gaat en omdat ik 't leuk vind.
Daarbij heb ik hier in Engeland, waar ik sindskort woon, ook nog geen Turkse bakker in de buurt gevonden
Trouwens, vraagje aan de Engelandvaarders: kennen ze hier filet american?ik ben het nog niet tegengekomen en vrees dat ik dat ook zelf moet gaan maken
achso, njah ik heb de zware variant..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:24 schreef progje het volgende:
[..]
jawel, het is een tijd geleden veranderd. Je hebt voor de pil (behalve die ene zware diane ofzo?) Geen verwijsbrief meer nodig. Zo heb ik in de woonplaats van mijn man ook gewoon de pil opgehaald bij de apotheek zonder recept.
SPOILER: want bah!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Action heeft losse van siliconen(Xenos heeft ze ook, maar die zijn flink duurder).
Is echt fijn, dan raak je niet de helft van je korst kwijt(Ik had een keer muffins mee naar het werk, collega zat al een tijdje te peuteren en vraagt ineens: Hee, zit hier eigenlijk wel papier omheen?! Ik: Nee
)
Geen suikerquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
sugar sugar *lalalalala*
Ik heb liever echte custard, maar volgens mij is dat niet per definitie gezonder(5 eidooiers op een halve liter)
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
achso, njah ik heb de zware variant..bah, dat klinkt echt heel vervelend inderdaadSPOILER: want bah!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
Mijn mama heeft die ookquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's geen heel veel voorkomende, dus niet bij huisgenoten bietsen.
Bedoel meer dat de microgynon heel vaak als eerste pil wordt voorgeschreven en dat datd e meest voorkomende is. Deze is niet slecht ofzo, zou 'em zelf liever slikken dan de microgynon.quote:
Good for you. Ik heb het nu zo gedaan. (Bellen naar de huisarts, terugbel consult, zij sturen een receptje naar mijn nieuwe, zelf uitgekozen huisarts) Ik vind een beetje begeleiding in deze wel fijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens huisarts in Den Haag en toch heb ik pillen.
Ik had eerst de microgynon, die was veel te zwaar, ik kreeg een eetdrang, kwam kilo's aan, had voor het eerst van mijn leven puistjes.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Bedoel meer dat de microgynon heel vaak als eerste pil wordt voorgeschreven en dat datd e meest voorkomende is. Deze is niet slecht ofzo, zou 'em zelf liever slikken dan de microgynon.
*zoef weg*
Ook de gyn gaat een standaard lijstje af. Eerst de Microg, daarna evt verder kijken en dan wordt het vaak de yasmin, of als je last hebt can oestrogenen de cerazette. Die likt mij ook wel ok.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:31 schreef Probability het volgende:
Vriendje had het er over dat ik mij moest laten onderzoeken door een gynaecoloog zodat ik zeker wist welke pil goed bij mij zou passen?
Volgens mij is dat in alle beschaafde landen behalve Nederland gebruikelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:31 schreef Probability het volgende:
Vriendje had het er over dat ik mij moest laten onderzoeken door een gynaecoloog zodat ik zeker wist welke pil goed bij mij zou passen?
Volgens mij is die pil die ik heb vrij licht, ik kan hem sowieso 2-3 maanden doorslikken en dan is er nog niets aan de hand.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook de gyn gaat een standaard lijstje af. Eerst de Microg, daarna evt verder kijken en dan wordt het vaak de yasmin, of als je last hebt can oestrogenen de cerazette. Die likt mij ook wel ok.
Ik vind het inderdaad wel prettig, lopen voor het ontbijt.Voel me de hele dag fit, heb dan meer energie en krijg niet de indruk dat mijn spieren verdwijnen. Alhoewel... waar zijn mijn buikspierenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja.
Maar mijn punt is en was dat minder eten Katabool kan zijn, niet dat je lichaam energie mist om vet te verbranden. Is is toch echt een stap te snel. Of juist niet duidelijk genoeg.
Als je op een hongerdieet gaat raak je in een katabole staat, hierdoor eet je lichaam je vet en spierweefsel op om zichzelf, (je spieren) van energie te voorzien. Je schiet in netto gewicht wel naar beneden, maar minder spierweefsel betekend minder verbrandings- units, dus raak je snel in de jojo als je wat meer gaat eten.
Tevens doet te weinig eten je Sport moment te niet door wederom de katabole werking.
Zo iets dusOm je vraag te beantwoorden.
Rennen voor je ontbijt, zou er terughouden mee zijn, niet voor iedereen is de grote katabole toestand waarin je lichaam zich al bevind na wakker worden een goede springplank voor een stukje rennen.
Het is waar dat je nu niet zoals overdag je eerst door je energie voorraad hoeft heen te rennen voor de echte vetaanval van start gaat.
Rennen in de ochtend valt direct je vetereserves aan, maar helaas ook je spieren.
Per lichaams- type kan dit verwaarloosbaar of ernstig zijn. (Ectomorfen kunnen deze training voor ontbijt naar mijn inzicht links laten liggen).
In ieder geval ren kort maar krachtig, mocht je dit gaan proberen.
max 25 minuten, anders weegt het voordeel vetaanval, niet meer op tegen het nadeel de katabole staat die je spieren op eet.(Direct daarna een shake/ontbijt om de katabole toestand te stoppen)
![]()
(Spieren wil je hebben, dit kan je zien als verbrandings- units die 24/7 vet voor je verbranden).
Moeilijk, zonder onderdeel sport is het lastig voor mij u advies te geven.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:22 schreef MarMar het volgende:
@ZetaOs het lijkt erop dat je goed weet waar je het over hebt? Heb je je er zelf in verdiept of werkterrein?
Even kort mijn situatie: ik ben de afgelopen 2 jr 46 kg afgevallen, ben nu 70 kg met mijn 1.80m lengte en heb nu kledingmaat 38. Dat wil ik graag zo houden en ik wissel af en toe eens wat af; sommige dagen ongeveer hetzelfde als toen ik nog af viel en sommige dagen wat extra's en wat dingen die ik echt lekker vind.
Dit bevalt me beter dan elke dag het gemiddelde omhoog te doen, want dan hou je met een bmr van 1380 kcal weinig ruimte over voor eens wat lekkers en ik heb het idee dat wat afwisselen in dagelijkse inname voor mij ook beter werkt.
Mijn streven is nu om tussen de 69 en de 71 te blijven, mijn taktiek: als ik richting die 69 ga eet ik iets meer als ik richting de 71 ga doe ik weer even een `afval`lijstje. Vooralsnog zit ik vanaf eind mei keurig tussen de 69.5 en 70,5 en daar ben ik erg blij mee.
Ivm het niet werken van mijn lijf en bijna helemaal rolstoelafhankelijk zijn is sport geen optie voor me hoewel ik nu een electrodenapparaatje heb waarmee ik de beenspieren nog een klein beetje kan trainen.
Misschien heb je nog zinvolle adviezen voor me? Altijd welkom
Nou ja het is zo wittig (en ik krijg er buikpijn van en ik vind het vies) volgens mij zijn alleen groenten met kleur gezond??quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:35 schreef Perruche het volgende:
Sigme jij bent volgens mij superslank en met al die beweging en groentes vind ik dit prima! En prob, hoezo is kool geen gezonde groente
Nog een paar uur tot het weekend![]()
Oh en hai zeta
Dus zuurkool, chinese kool, witlof, asperges zijn niet gezond?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ja het is zo wittig (en ik krijg er buikpijn van en ik vind het vies) volgens mij zijn alleen groenten met kleur gezond??
Dat arme kind kan niet eens zelfstandig staan!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:37 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Moeilijk, zonder onderdeel sport is het lastig voor mij u advies te geven.
Aanrader 5 a 6 maaltijden per dag. vaak wisselen van menu (deed u al) zeer eiwitrijk, zeer laag in Suiker, koolhydraten laag houden neem de complexe soort tot je. Voor vet in bijvoorbeeld vlees, zijn mensen vaak erg bang, laat dus geen biefstukje staan.
Vervang 1 of 2 maaltijden door Eiwit shakes om de kosten laag te houden en zeer hoogwaarig voedsel tot u te krijgen.
Je eet snel al te veel als je geen sport doet, de 5 a 6 maaltijden zijn dus heel klein.
Maar nogmaals, zonder het onderdeel sport wordt het allemaal moeilijker.
al ken ik een bodybuilder zonder benen en een renner met 1 voet. Meestal heeft iedereen zijn eigen redenen om niet of juist wel te sporten. Het is een stukje Mentaliteit.
Aanrader weight training.
Ik vind het zelf ook geen straf om voor het ontbijt te rennen. Maar logica behoed mij er toch vaak voor. Echter 1x per 2 weken zo ongeveer doe ik het nog, max 25 minuten, geen trainingsdag daarvoor gehad. Snel een shake+ ontbijt er na. Dan pas douchen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad wel prettig, lopen voor het ontbijt.Voel me de hele dag fit, heb dan meer energie en krijg niet de indruk dat mijn spieren verdwijnen. Alhoewel... waar zijn mijn buikspieren
Euh, nee. De kleur zegt niet zoveel over de aanwezige voedingsstoffen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ja het is zo wittig (en ik krijg er buikpijn van en ik vind het vies) volgens mij zijn alleen groenten met kleur gezond??
O, nou dan vind ik alle kool en lof gewoon niet lekker. Dat is niet eens het goede woord, ik vind het wel lekker (alleen de lucht niet) en daarna heb ik standaard buikpijn. Dus ik hou het er maar op dat ik het gewoon niet zo lekker vind.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, nee. De kleur zegt niet zoveel over de aanwezige voedingsstoffen.
Dat kan dan wel weer primaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:44 schreef Probability het volgende:
[..]
O, nou dan vind ik alle kool en lof gewoon niet lekker.
Ik ga vaak voor het ontbijt maar dan neem ik eerst ff een banaan, wacht ff 15 min en dan ga ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:42 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook geen strak om voor het ontbijt te rennen. Maar logica behoed mij er toch vaak voor. Echter 1x per 2 weken zo ongeveer doe ik het nog, max 25 minuten, geen trainingsdag daarvoor gehad. Snel een shake+ ontbijt er na. Dan pas douchen.
Kool is volgens mij juist heel gezond. Overigens is koolrabi een knolgroente en geen koolquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:07 schreef Probability het volgende:
Ik zou denk ik een halve moorkop genomen hebben en er kan wat meer groente bij op het eerste gezicht (kool telt niet echt als groene/gezonde groente dacht ik?)
Ik krijg het wel naar binnen, tegenwoordig is radijs niet meer zo scherp en rettich is wel lekker met wat zout. (Of een dipsausje) Maar het is zo een geknaag en na een kilo heb ik nog steeds honger. Dus echt lekker vind ik het niet (veel kauwen, nog steeds honger)quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan dan wel weer prima.
Vind je radijs en/of rettich wel lekker?
Klopt, zat er even over na te denken voor ik op "post" drukte, vooral om dat ik nog niks mankeer.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat arme kind kan niet eens zelfstandig staan!
Maar, ik heb een neefje (met spierziekte) die met veel wilskracht eindelijk kan opdrukken. Ik was best trotsIk heb ook een nichtje (met spierziekte) die alleen maar heel chagrijnig haar rolstoel zit en niets wil. Bij haar heb ik het idee dat ze net iets meer zou moeten kunnen dan ze doet. Maar dat is mijn idee.
Groene groente - bladgroen = haem met een ander atoom dan ijzer erin, dus groen zegt wel iets.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Met de rest van het lichaam van die mensen is niets mis, dus logisch dat die wel trainen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:47 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Klopt, zat er even over na te denken voor ik op "post" drukte, vooral om dat ik nog niks mankeer.
Lekker makkelijk om dat dan te zeggen, echter dacht ik aan de 2 voorbeelden, zonder benen en zonder voet. Die trainen ook, dus toch een stukje Mentaliteit.
Ik hoop dat ik die Mentaliteit heb als ik nauwelijks zou kunnen staan.
Ik heb ook geëditquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:46 schreef Probability het volgende:
[..]
Zie edit.
Ik krijg het wel naar binnen, tegenwoordig is radijs niet meer zo scherp en rettich is wel lekker met wat zout. (Of een dipsausje) Maar het is zo een geknaag en na een kilo heb ik nog steeds honger. Maar ik zou het wel weer eens kunnen eten ja!
Ja alles uit die 'hoek' eet ik bijna nooit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kool is volgens mij juist heel gezond. Overigens is koolrabi een knolgroente en geen kool
ben idd. begonnen met microgynon nadat ik van diane af wilde. geen succesquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook de gyn gaat een standaard lijstje af. Eerst de Microg, daarna evt verder kijken en dan wordt het vaak de yasmin, of als je last hebt can oestrogenen de cerazette. Die likt mij ook wel ok.
Bij sommige mensen is het idd mentaliteit, bij mij is het een kwestie van ontstekingen in gewrichten zodra ik iets ga doen wat op sport lijkt, ik kan mijn eigen rolstoel niet eens voortbewegen om die reden. Als je een been of een voet mist kan de rest van je lijf best nog gezond zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:47 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Klopt, zat er even over na te denken voor ik op "post" drukte, vooral om dat ik nog niks mankeer.
Lekker makkelijk om dat dan te zeggen, echter dacht ik aan de 2 voorbeelden, zonder benen en zonder voet. Die trainen ook, dus toch een stukje Mentaliteit.
Ik hoop dat ik die Mentaliteit heb als ik nauwelijks zou kunnen staan.
Je schijnt ook paarse wortels te hebben!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb ook geëdit.
Radijs & rettich zijn in de verte ook familie van de kool, maar dat proef je er niet meer aan af. Maar ik vroeg het me af omdat die dingen zo wit zijn. Er is nog wel wat meer wit spul, ook iets nieuuws, zag ik laatste ergens in de supermarkt: ijspegels dacht ik? Een spierwitte wortel, maar ik had geen zin te proeven.
Ik heb wel eens witte wortels in de tuin gehad, een oud Italiaans ras. De gele wortels (Lobbericher Gele) vind ik lekkerder.
Magnesium, daarvan meen ik dat het relatief hoog zit in aubergine? Die zijn er ook wel in het groen, maar als aubergine en eggplant zijn ze toch bekend om hun niet-groene kleurquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Groene groente - bladgroen = haem met een ander atoom dan ijzer erin, dus groen zegt wel iets.
En magnesium.
Mijn buikje is weg bij 59 kilo. Moet haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik woog dinsdag 65,7Ik dacht dat ik nog 64.0 woog of minder oid... Dat moet sowieso weer 61 worden (of buikje weg, maar dat is meestal vanaf 62 of minder)
Dat is de katabole toestand die je voelt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:43 schreef Perruche het volgende:
Ik heb 1 keer om 7 uur smorgens hardgelopen en toen viel ik bijna flauwmoet echt opstarten in de ochtend!
Ieder geval ben je alle theoretische voordelen van voor je ontbijt rennen om je vet aan te vallen wel kwijt. Nu moet je eerst door die 128 cal van je banaan heen rennen voor je aan je vet kan beginnen, ondertussen hebben je spieren nog geen Proteīne gezien, dus als je dan eindelijk lang genoeg hebt gerent voor de fat attack eten je spieren zich zelf rustig op.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:45 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik ga vaak voor het ontbijt maar dan neem ik eerst ff een banaan, wacht ff 15 min en dan ga ik.
Is dat dan ook slecht, of beter?
Wortels zijn er zowat in alle kleuren van de regenboogquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Je schijnt ook paarse wortels te hebben!
Laiverd, jij gaat echt zo vreselijk lelijk zijn bij 59 kilo..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
59 kilo.. dat woog ik toen ik 14 was ofzo. Kan me niet herinneren de afgelopen 10 jr onder de 70 te zijn geweest.
*sigh
Vet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Wortels zijn er zowat in alle kleuren van de regenboog
[ afbeelding ]
Tot op het zwarte af!
Het gaat niet om de kilo's, maar om je figuur!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
59 kilo.. dat woog ik toen ik 14 was ofzo. Kan me niet herinneren de afgelopen 10 jr onder de 70 te zijn geweest.
*sigh
Your welcome.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Bij sommige mensen is het idd mentaliteit, bij mij is het een kwestie van ontstekingen in gewrichten zodra ik iets ga doen wat op sport lijkt, ik kan mijn eigen rolstoel niet eens voortbewegen om die reden. Als je een been of een voet mist kan de rest van je lijf best nog gezond zijn.
Shakes ga ik niet doen, ik hou teveel van echt eten en ik leef al vrij goedkoop(hoewel een nieuwe garderobe aanschaffen best een dure aangelegenheid is en ik ben daar nog lang niet klaar mee
)
Thx dat je even mee wilde denken iig!![]()
En prob
volgens mij (deels) wel hoor! juist de kleurstoffen in gekleurde groenten hebben vaak bioactieve eigenschappen, maar volgens mij werkt dat dan weer niet zo door dat ongekleurde groenten per definiete ķngezond zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, gekookt is heel apart. Als je moeder van de oude stempel is dan deed ze er ook nog een schepje suiker bij. Dan gaan ze zo mooi glimmen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Vet.
Wortels vind ik wel lekker. Al at ik die als kind alleen rauw want gekookt was zo vies zoet?
Best kans, maar ach, daar komen we toch nooit achterquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Laiverd, jij gaat echt zo vreselijk lelijk zijn bij 59 kilo..
daar hou ik je aan!!!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Best kans, maar ach, daar komen we toch nooit achter.
Ja boter en een schepje suiker.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, gekookt is heel apart. Als je moeder van de oude stempel is dan deed ze er ook nog een schepje suiker bij. Dan gaan ze zo mooi glimmen.
Kleurstoffen zijn natuurlijk een chemische stof met bijbehorende consequenties. Maar je kan niet uit de kleur van groente in z'n algemeenheid afleiden welke voedingsstoffen er wel/niet inzitten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:56 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
volgens mij (deels) wel hoor! juist de kleurstoffen in gekleurde groenten hebben vaak bioactieve eigenschappen, maar volgens mij werkt dat dan weer niet zo door dat ongekleurde groenten per definiete ķngezond zijn
Echte custard:quote:en 'echte custard' zonder eieren
Roomvla gemaakt van ei is dus GEEN custard en al helemaal geen "echte custard"quote:Custardpoeder is een ingrediënt voor pudding en vla. Het is alternatief voor custard dat wordt gemaakt met eieren. Het is gebaseerd op maiszetmeel en bevat daarnaast annatto. Deze gele kleurstof heeft een zachte smaak. Custardpoeder werd in 1837 ontwikkeld door de Brit Alfred Bird, wiens vrouw allergisch was voor eieren.
Nee serieus, volgens mij zou het niet eens lukken, al zou ik het willen.quote:
Je hebt gelijk mijn excuses, voor mijn foute letter Mquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:57 schreef Blurred86 het volgende:
mentaliteit ook echt met een hoofdletter spellen steeds
Puh bij masterchef vinden ze van welquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:00 schreef sigme het volgende:
Roomvla gemaakt van ei is dus GEEN custard en al helemaal geen "echte custard"
Snijbonen? Van die zoute?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:01 schreef kwakz0r het volgende:
mijn lief wil altijd een schep suiker door zn snijbonen, rrrrrrrr! maar goed ik kook zijn groente meestal toch apart omdat ik meestal rauwe groenten eet, en aangezien hij een stopnaald is krijgt hij t gewoon zoals hij t lekker vindt
huh dat haal ik niet uit jouw quote hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Kleurstoffen zijn natuurlijk een chemische stof met bijbehorende consequenties. Maar je kan niet uit de kleur van groente in z'n algemeenheid afleiden welke voedingsstoffen er wel/niet inzitten.
[..]
Echte custard:
[..]
Roomvla gemaakt van ei is dus GEEN custard en al helemaal geen "echte custard"
en bbc recept voor 'real proper custard' gebruikt ook eierenquote:While custard may refer to a wide variety of thickened dishes, technically (and in French cookery) the word custard (crčme or more precisely crčme moulée, [kʁɛm mule]) refers only to an egg-thickened custard.
Oh. Nou, die zitten er dan naast.quote:
Omdat ze geen woord voor vla hebben in t Engels natuurlijk. Duh!quote:
Blijkbaar hebben ze omstegekeerd vla genoemd naar custard..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:02 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
huh dat haal ik niet uit jouw quote hoorwikipedia:
[..]
en bbc recept voor 'real proper custard' gebruikt ook eieren![]()
Niet! custard van eieren is vies en voor paupers die geen echte Bird poeder hebbenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:04 schreef Blurred86 het volgende:
no way? custardpoeder is de pakjesvariant van echte custard gemaakt met eieren, echt niet andersom.
quote:Bird's Custard was first formulated and first cooked by Alfred Bird in 1837, because his wife was allergic to eggs, the key ingredient used to thicken traditional custard
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het ligt er denk ik aan wat je hebt leren kennen als kind. Bij ons thuis geldt het pakje als Custard, en is het origineel custard. Als je begrijpt wat ik bedoel...Kwak
Waar koop je snijbonen dan? En snij je ze ook?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gewoon, verse. niet zout dus. maar gekookt met een schep suiker in t water. *ril*
nou, zo:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar koop je snijbonen dan? En snij je ze ook?
Ik ben serieus.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:07 schreef Blurred86 het volgende:
zijn jullie echt serieus nu of zitten jullie me voor de gek te houden?
ik zat een beetje te grappen... al beschouwen wij het poeder wel als dé Custard en is "custard" daarnaast gewoon ook een Engelse naam voor vla/roomvla/sabayon/crčme Anglais/quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben serieus.
Bij mijn weten is custard de benaming voor het poeder (wat dus geen ei bevat) en is de engelse creme (melk & ei) geen custard maar engelse creme.
Oh, zo in een pakje heb ik nog nooit gezien (behalve dan de gezouten variant) en als losse bonen ken ik ze ook nauwelijks in de winkel, heel soms op de markt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou, zo: [ afbeelding ] of als ik heel lui ben zo [ afbeelding ] bij de Appie of de grrrrroenteboerrrrrr
Vind gezouten echt heel vies.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zo in een pakje heb ik nog nooit gezien (behalve dan de gezouten variant) en als losse bonen ken ik ze ook nauwelijks in de winkel, heel soms op de markt.
Ik eet ze zo gezouten heel soms, en twee jaar geleden had ik snijbonen in de tuin en heb ik zelf zo'n pot gezouten snijbonen gemaakt (en weggegeven aan m'n schoonmoeder).
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Wortels zijn er zowat in alle kleuren van de regenboog
[ afbeelding ]
Tot op het zwarte af!
De zoetigheid varieert, en sommigen zijn een beetje scherpig. Het ene ras heeft ook meer moeite met lekker knapperig worden dan het andere. En sommige rassen schieten heel snel in de bloei, en dan smaakt de wortel naar een willekeurige boomwortel.quote:
Jij bent ook zeker 10 cm langer dan ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
*sigh
Laatste Schooldagquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:23 schreef kwakz0r het volgende:
zo voor t allerlaatst naar school! ik neem een rolkoffer mee om de inhoud van mn kluisjes in te stoppenen afscheid nemen van iedereen enzo... best wel apart...
Ik kom uit een familie waar gewicht altijd een issue wasquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef sigme het volgende:
Waarom weten jullie hoe zwaar je was op je 14e?
Ik herinner me dat we ons toen moesten wegen bij gym. Traumaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef sigme het volgende:
omdat ik een goed geheugen hebquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef sigme het volgende:
omdat mijn eetprobleem en onzekerheid begonnen zijn toen ik in groep drie voor het project "je lichaam" op de weegschaal moest in de klas, en me doodschaamde omdat ik 31 kilo woog en de muisjes in mijn klas maar 18-25 kilo waren.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef sigme het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet nog dat ik 22 kg woog in de 2e klas van de lagere school. Daarna heb ik me pas op mijn 29e weer gewogen ofzo.
Ik had ook vetmeting met gym? Ik kwam met huidplooi op 5% uit of zo. Maar we knepen misschien iets te hardquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef sigme het volgende:
Ja, best wel. Zo aan t eind vergeet je de rotzooi een beetje he? Heb al sinds vorige week woensdag geen kinderen meer lesgegeven... Heb in elk geval heeeeel erg veel geleerd. En heel veel zin in mn nieuwe school, mentor zijn van H3, neiuwe klassen, mooi gebouw, echt enorm veel zin.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Laatste Schooldag![]()
Toch wel een fijne tijd gehad?
Ik dacht dat ik weinig woog met mijn 38 kilo bij 1.75quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet nog dat ik 22 kg woog in de 2e klas van de lagere school. Daarna heb ik me pas op mijn 29e weer gewogen ofzo.
Snijbonen zijn koud ook erg lekker. Gewoon van die stangen kopen (bij de Lidl bijvoorbeeld, wel de draadjes afhalen) en dan in ruitjes snijden. Tien minuten koken, tomaatje in stukjes snijden, bonen iets af laten koelen en dan mengen. Ook lekker met een beetje bonenkruid en/of olie.
wie zegt dat Tink ook 1.75 was? Ik neem aan dat ze op haar 8e geen 1.75 was. Ik was op die leeftijd denk ik 1.15 ofzoquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik weinig woog met mijn 38 kilo bij 1.75
Ja, maar 22 is minder dan de helft maar 1.15 is niet de helft van 1,75!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wie zegt dat Tink ook 1.75 was? Ik neem aan dat ze op haar 8e geen 1.75 was. Ik was op die leeftijd denk ik 1.15 ofzo
Kom je nu toch bij mij om de hoek werken?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, best wel. Zo aan t eind vergeet je de rotzooi een beetje he? Heb al sinds vorige week woensdag geen kinderen meer lesgegeven... Heb in elk geval heeeeel erg veel geleerd. En heel veel zin in mn nieuwe school, mentor zijn van H3, neiuwe klassen, mooi gebouw, echt enorm veel zin.
Juf zijn is
zo gaat gewicht toch ook niet? een baby is 50 cm en weegt gemiddeld 3 kilo, dan zou iemand van 1,50 meter dus volgens jou maar 9 kilo mogen wegenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:36 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja, maar 22 is minder dan de helft maar 1.15 is niet de helft van 1,75!
Die is idd mooi!quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
eindelijk linkje gevonden! deze heb ik dus, prima donna amazone plunge in pandora blauw (avatar blauw inderdaad)
linkje
Daar was wel een vacaturequote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:37 schreef Laureline het volgende:
[..]
Kom je nu toch bij mij om de hoek werken?
Ypenbrug, waar ligt dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Daar was wel een vacaturemaar ik werk vanaf augustus in Ypenbrug en Rijswijk
Jaaaaa maar je snapt wel wat ik bedoel, als ik 1 meter was geweest en 38 kilo was ik alsnog dikquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zo gaat gewicht toch ook niet? een baby is 50 cm en weegt gemiddeld 3 kilo, dan zou iemand van 1,50 meter dus volgens jou maar 9 kilo mogen wegen
^^quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik kom uit een familie waar gewicht altijd een issue wasEn mn pa ma maakte het niet beter, zeg maar
Dus al op (te) jonge leeftijd bezig met dik zijn / afvallen.
Ik moest tegen iets kleinere meisjes judoën (internationaal), die zogenaamd ook 42 kilo waren, maar dat was echt alleen spierquote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:57 schreef Ewelina het volgende:
Hmm, ik woog op 13-jarige leeftijd ongeveer 53 kg. Maar dat was grotendeels spier.
Omdat je ziet hoe je zelf niet wil worden?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:57 schreef Probability het volgende:
Mijn ouders zijn beide te dik (vinden zelf van niet) en sporten totaal niet.
Mijn broertje en ik zijn daar juist wel heel erg mee bezigAls ik objectief kijk, heb ik een prima figuur en mijn broertje is ook goed getraind (al vinden we beide dat 't veel beter kan)
Vraag mij af waar dat vandaan komt?
ik heb nog wat kickass pijnstillers over..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:58 schreef Ml-etje het volgende:
mag pijnstillers en als het maandag nog niet over is nog even langs komen.
Ja, toen ik stopte met zwemmen werd ik ook niet echt zwaarder (1 of 2 kg) maar wel een heel stuk dikker.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:59 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik moest tegen iets kleinere meisjes judoën (internationaal), die zogenaamd ook 42 kilo waren, maar dat was echt alleen spierDat ik dacht, huh, weeg jij niet 55?
Hoi Muisje.quote:
Het rare is dat ik de bouw van mijn vader heb (lang, lange benen, smal) en hij van mijn moeder (breed, brede rug, korte benen, korte armen) al is hij wel 10cm langer, ik zie er langer uit, hij ziet er echt uit als mijn kleine broertje, terwijl hij echt hččl erg gespierd is, maar dat toont niet zo..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:00 schreef Nallie het volgende:
[..]
Omdat je ziet hoe je zelf niet wil worden?
Monteur voor wat?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga bij de post solliciteren heb ik bedacht! Als we vanmiddag volledig online zijn ga ik me inschrijven bij Manpower, die hosselen de part time baantjes voor de Royal Mail
We zitten nu beide op de bank en bij elke auto kijken we als een ziek paard naar buiten of het de monteur is
Wanhopig als we zijn
Tof. Vertel eens wat meer over vriendje? Wat maakt hem zo leuk?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:28 schreef Probability het volgende:
Hihi:
Ik heb de sleutels van vriendjes huisJa wel zijn exemplaar dus. Maar!
Met toestemming ze bij te laten maken
Internet, gok ikquote:
Sterker nog, ik overstijg nu zelfs de 1.65 nog niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wie zegt dat Tink ook 1.75 was? Ik neem aan dat ze op haar 8e geen 1.75 was. Ik was op die leeftijd denk ik 1.15 ofzo
Dat zeggen we thuis altijd als iemand vol verwachting ergens naar (uit) kijktquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:08 schreef MarMar het volgende:
lol @ mo ik wist niet dat zieke paarden naar buiten keken
en ohai muis!
Goed genoegquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:12 schreef Muis006 het volgende:
Hoe is het met iedereen?
En XM en Mar in het bijzonder?
Alles.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tof. Vertel eens wat meer over vriendje? Wat maakt hem zo leuk?
Drillen it is en accepteren dat dat nooit helemaal lukt, dan voorspel ik jullie een gouden toekomstquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:27 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij heb je wederom een erg mooie jongen te pakken probje. Wel moet je hem volgens mij nog een beetje drillen![]()
Haha, dat idee heeft hij ook over mij.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:27 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens mij heb je wederom een erg mooie jongen te pakken probje. Wel moet je hem volgens mij nog een beetje drillen![]()
Dat is erg oke, iemand die je accepteert zoals je bent. Als je hem regelmatig laat zien/vertelt dat je dat zeer waardeert hebben jullie goede kaarten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:34 schreef Probability het volgende:af en toe sla ik een beetje dicht, ben ik heel onbereikbaar (bij grote veranderingen, stress, zoals vakantie, weekendjes weg, grote groepen etc) en dan lijk ik net een enorme Diva, maar eigenlijk sta ik dan gewoon op tilt. Zelfs daar kan hij nu mee omgaan ipv. ook boos te doen. Wel fijn. (Hij helpt met inpakken van mijn koffer. Cutie)
Je had het er gisteren over dat je ontslag ging nemen oid. Wat voor werk doe je eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:41 schreef Blistering het volgende:
[me=Blistering] checkt tijd
[/me]
Goeiemorgen. Is een lange nacht geworden dus valt me nog mee dat ik voor 12 uur wakker ben.
Simpel bijbaantje, verder niet heel boeiend hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je had het er gisteren over dat je ontslag ging nemen oid. Wat voor werk doe je eigenlijk?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is erg oke, iemand die je accepteert zoals je bent. Als je hem regelmatig laat zien/vertelt dat je dat zeer waardeert hebben jullie goede kaarten.
En dan nu de start van je volwassen leven?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:46 schreef Blistering het volgende:
[..]
Simpel bijbaantje, verder niet heel boeiend hoor. Maarja gister nog de stad in geweest om de vakantie die nu begonnen is echt te vieren, was wel ff gezellig.
Diane is geen 'zware' pil qua hoeveelheid hormonen. Maar de werking is anti-acne met als bijkomend 'voordeel' dat je ondertussen niet zwanger mag worden (want dan lijkt je jongetje misschien een meisje). Daarom is die nog wel op recept.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:24 schreef progje het volgende:
[..]
jawel, het is een tijd geleden veranderd. Je hebt voor de pil (behalve die ene zware diane ofzo?) Geen verwijsbrief meer nodig. Zo heb ik in de woonplaats van mijn man ook gewoon de pil opgehaald bij de apotheek zonder recept.
SPOILER: Niet meer vriendje gezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jegh, mag ik ook een beetje lol hebben af en toe. Ik heb al genoeg shit meegemaakt afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dan nu de start van je volwassen leven?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:48 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Diane is geen 'zware' pil qua hoeveelheid hormonen. Maar de werking is anti-acne met als bijkomend 'voordeel' dat je ondertussen niet zwanger mag worden (want dan lijkt je jongetje misschien een meisje). Daarom is die nog wel op recept.
Ik zie een blauwe lucht en zon. Ik had uit voorzorg de gordijnen niet opgedaan tot nu toe
.
Je vriendje klinkt onhandig maar wel lief Probilly!Hij is ook lichamelijk wel een klungel. Ik ook wel. Hij word altijd boos als ik weer blauwe plekken op mijn benen heb (na het uitgaan)SPOILER: Niet meer vriendje gezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
Iemand?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:49 schreef Probability het volgende:
Is Laureline aanwezig?
En kijkt er iemand samenwonen (met die rode en groene stickers?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
Heb naproxen nu en heb ook nog van alles liggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
ik heb nog wat kickass pijnstillers over..
Oh Moooo!!!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga bij de post solliciteren heb ik bedacht! Als we vanmiddag volledig online zijn ga ik me inschrijven bij Manpower, die hosselen de part time baantjes voor de Royal Mail
We zitten nu beide op de bank en bij elke auto kijken we als een ziek paard naar buiten of het de monteur is
Wanhopig als we zijn
Heb het vaak gekekenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Iemand?
Volgens mij is dit een geniale aflevering:
http://www.net5.nl/web/sh(...)/media=244331/page=1
SAMENWONEN: AFLEVERING 17 (SEIZOEN 2)
zaterdag 27 november 2010 15:45
Lekkere erger televisiequote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb het vaak gekekenmaar zit nu@work dus kan even niet meekijken
Dat voorproeven moet je de kids laten doenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:45 schreef Tinkepink het volgende:
Wat haat ik dat toch, moeten bakken voor school. Helemaal dat je het ook even moet voorproeven. De wortelvolkorenmuffins zijn dus te zoet
Die gast woonde nog bij zn ouders?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Iemand?
ik keek dat eerst best regelmatig ja (toen kwam dat iedere dag op tv volgens mij?) vaak heel grappig jaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Iemand?
Jaquote:
Het verkopen van zelfgebakte taart en kuchen is een standaard onderdeel van het Duitse school- en dorpsleven.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat voorproeven moet je de kids laten doen
Hoezo moet je bakken?
Gelukkig heb ik nooit bij de scouts oid gezeten. En ik woon ook al heeeeel lang niet meer thuisquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Javerschrikkelijk stel ook 'ik speel klarinet (sorry E) en ik zit op padvinden'
Ik speel(de) ook een instrument hoor, wil niet zeggen dat je dan meteen 'quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nooit bij de scouts oid gezeten.
Dat jaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:04 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wel. Scouting is leuk. Jammer alleen van die types die er op zitten
Oh dat wolvenschilderijquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Javerschrikkelijk stel ook 'ik speel klarinet (sorry E) en ik zit op padvinden'
Ik geloof dat ik die gast een beetje sneu vindquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja hij is zo mooi!!
-Hij heeft wel een beetje lange poten.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:07 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik die gast een beetje sneu vind
Och jeetje en de werkende moede wordt niet gespaard?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het verkopen van zelfgebakte taart en kuchen is een standaard onderdeel van het Duitse school- en dorpsleven.
De enige muffin die er trouwens echt mooi uitziet is mijn volkoren-wortel-sinaasappel-appel-kaneel-karnemelk-muffinEn daar heb ik er maar een van.
Zie ik daar nou bert en ernie knuffeltjes op zn kast staan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:07 schreef Probability het volgende:
[..]
![]()
Ik wil van mijn huis graag een 'bar-dancing' maken.
Zij wil graag lekker knus gezellig op de bank zitten, met de openhaard aan.
... en ze leefden vast niet lang en gelukkig.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:07 schreef Probability het volgende:
[..]
![]()
Ik wil van mijn huis graag een 'bar-dancing' maken.
Zij wil graag lekker knus gezellig op de bank zitten, met de openhaard aan.
Veel plezierquote:
Nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Och jeetje en de werkende moede wordt niet gespaard?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zie ik daar nou bert en ernie knuffeltjes op zn kast staan?.
Wat een vreselijke dingen gaan er mee.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:10 schreef uniekhoorn het volgende:
ML, misschien gemist maar heb je de dokter al gebeld?
Is ook zo maar hier zie je toch wel dat het gewoon niet gaat als je 20 vakantiedagen hebt dan kan dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:10 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk nietDat is hun probleem toch niet? Ik moet vanmiddag ook bij het springkussen staan. Dat hoort erbij, als moeder.
Helaas![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |