abonnement Unibet Coolblue
pi_99682116
Ik kan me btw niet voorstellen dat iemand zonder overleg huisdieren meeneemt. Ik zorg momenteel voor poezebeest van mijn vriend, ik had na een dag al dat ik heel erg zou moeten gaan huilen als beestje weer weggaat. Maar zelfs bij ergste ruzie zou ik me niet kunnen voorstellen dat ik poes bij me zou houden :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 20 juli 2011 @ 01:16:24 #102
309119 QuistNix20
I wanna raise my debt ceiling
pi_99691023
Sorry, misschien is dit al gezegd, maar heb geen zin om het hele topic terug te lezen.

Maar: in het Burgerlijk Recht zijn dieren (en ook huisdieren) zaken. Ja, záken. Klinkt koud, maar het is zo.

Het BW spreekt over "goederen" en onderscheidt deze in zaken en vermogensrechten.
Zaken splitst het weer in roerende en onroerende zaken.

Een huisdier is een roerende zaak. Net als je tv, je iPod, een appelboor en een grasmaaier.

Misschien kun je nu je vraag beter beantwoorden.
  woensdag 20 juli 2011 @ 01:45:46 #103
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_99691804
Ik weet niet of het betaalbewijs voldoende is om je de eigenaar te kunnen noemen.

Zover ik weet stelt de wet dat degene die het goed in het bezit heeft word geacht de eigenaar te zijn. Jij moet dus echt met overtuigend bewijs komen om te stellen dat de katten -> goederen van jou zijn. Zeker omdat jullie hebben samengewoond kan een bankafschrift wel eens als niet toereikend worden gezien.

Heel nuchter gesteld.... Ik geef je meer kans op 2 katten als je contact opneemt met Dr Cooper en hem van zijn twee logees af helpt. Dan geef je die beestjes dezelfde naam, luisteren doen ze toch niet, no offence.


Wat betreft de dame in kwestie. Ze is je vast dankbaar voor je hulp bij het doorlopen van haar studie.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 20 juli 2011 @ 07:55:00 #104
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99694298
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 01:45 schreef klusfoobje het volgende:
Ik weet niet of het betaalbewijs voldoende is om je de eigenaar te kunnen noemen.

Zover ik weet stelt de wet dat degene die het goed in het bezit heeft word geacht de eigenaar te zijn. Jij moet dus echt met overtuigend bewijs komen om te stellen dat de katten -> goederen van jou zijn. Zeker omdat jullie hebben samengewoond kan een bankafschrift wel eens als niet toereikend worden gezien.

Ik ben van mening dat ik dit toereikend kan aantonen gezien het feit zij in de periode van aanschaf tot afgelopen maart geen inkomen heeft gehad, zij heeft dan ook in geen enkele vorm aan de beestjes mee kunnen betalen.
Dus als ik dan kan aantonen dat ik ze betaald heb en de zorg voor gedragen heb en huisvesting heb gegeven dan vindt ik dat toch wel enigsinds eigenaarschap aantonen.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 07:56:03 #105
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99694301
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:17 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

ja maar zij kan dan ook zeggen dat ze het ww niet meer weet en nooit iets heeft ontvangen en van niets weet. /insert nog meer scenario's
Mail leest ze nog, weet ik zeker.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:08:42 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99694383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 07:56 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Mail leest ze nog, weet ik zeker.
als je bewijs wilt effe een spypig erheen sturen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:38:22 #107
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99694651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je bewijs wilt effe een spypig erheen sturen :)
Nee hoeft niet, op enkele vragen geeft ze wel antwoord via de mail. Dus ik weet dat ze het leest.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:43:55 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99694727
En als ze nou weigert om de katten terug te geven, stap je dan naar de rechter?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:55:57 #109
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99696016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:43 schreef Lienekien het volgende:
En als ze nou weigert om de katten terug te geven, stap je dan naar de rechter?
Indien ze weigert ze terug te geven, of te praten over een oplossing, stap ik naar de rechter ja.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:58:18 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99696077
Mis je die beesten nou zo verschrikkelijk, of is het eigenlijk omdat je er enorm de pest over in hebt dat ze je zo heeft verlaten?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:23:16 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99696705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Indien ze weigert ze terug te geven, of te praten over een oplossing, stap ik naar de rechter ja.
Als jij onomstotelijk kunt aantonen dat je ze betaald hebt en kunt aantonen dat ze op jouw naam geregistreerd zijn zal het geen probleem zijn om ze terug te krijgen.

Misschien een idee om op soortgelijke rechtzaken te zoeken op http://zoeken.rechtspraak.nl . Bijv op hond zoeken dan kom je veel soortgelijke rechtzaken tegen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:48:23 #112
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99697306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als jij onomstotelijk kunt aantonen dat je ze betaald hebt en kunt aantonen dat ze op jouw naam geregistreerd zijn zal het geen probleem zijn om ze terug te krijgen.

Huisdieren kun je niet registreren op naam, mits in een samenlevings contract.
Huisdieren valen onder roerende goederen, dus met "bonnetjes" moet je aantonen van wie ze zijn.
Dit laatste kan ik.

Dank voor de link, zal er eens gaan zoeken.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:50:59 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99697370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:48 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Huisdieren kun je niet registreren op naam, mits in een samenlevings contract.
Huisdieren valen onder roerende goederen, dus met "bonnetjes" moet je aantonen van wie ze zijn.
Dit laatste kan ik.

Dank voor de link, zal er eens gaan zoeken.
Soms wordt bij een stamboom of chip of intenting de naam ingevuld van de eigenaar. Dat bedoelde ik met registreren :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99699364
Vind het wel heel erg dat je alleen maar praat over MIJN huis, MIJN spullen. Jullie hebben er 2,5 jaar gewoont en dat de 1 meer inbrengt dan de ander hebben jullie toen voor gekozen en dan moet je niet nu gaan miepen.

Mijn man heeft ook de katten betaald, maar mocht er ooit iets mis gaan. Dan gaan ze echt met mij mee.

Voor zover ik weer ben je ook automatisch medehuurder na 2 jaar op het adres te hebben ingestaan. Dus het was ook haar huis.

Vind het een erg vaag verhaal, want dit soort verhalen hoor je eigenlijk alleen als er mishandeling heeft plaats gevonden. Dat ze niet weg durfde toen jij thuis was, en snel wat spullen heeft meegenomen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:56:37 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99699432
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:54 schreef Rosalien89 het volgende:
Mijn man heeft ook de katten betaald, maar mocht er ooit iets mis gaan. Dan gaan ze echt met mij mee.
Als er niets is waaruit blijkt dat ze van jou zijn dan krijgt je man ze in een rechtzaak mee.
Of heb je ergens geregistreerd dat ze gezamelijk eigendom zijn (of ben je gemeenschap van goederen getrouwd)?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:59:23 #116
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99699509
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:54 schreef Rosalien89 het volgende:
Voor zover ik weer ben je ook automatisch medehuurder na 2 jaar op het adres te hebben ingestaan. Dus het was ook haar huis.

Vind het een erg vaag verhaal, want dit soort verhalen hoor je eigenlijk alleen als er mishandeling heeft plaats gevonden. Dat ze niet weg durfde toen jij thuis was, en snel wat spullen heeft meegenomen.
Je bent alleen medehuurder als je dat op het huurcontract laat vastleggen na 2 jaar, en dat is niet gebeurt.

Als jij denkt dat er mishandeling in het spel is, dan zit je er echt heel erg naast. Ik heb haar nooit van mijn leven aangeraakt op een manier die ook maar in de buurt komt van mishandeling.

Dat ze weg is gegaan op het moment dat ik niet thuis was, heeft er alles mee te maken dat ze wist dat er anders problemen gingen komen omtrend verdeling van boedel.
Nu had ze dat niet en kon ze mee nemen wat ze maar wilde.
The Admirals......1995-2007
pi_99699540
gemeenschap van goederen getrouwd. Maar al was ik niet getrouwd dan had ik ze nog meegenomen. Had ie moeilijk gedaan dan was ik smerig gaan spelen en dan alles wat ik heb betaald terug eisen. Ex van ts zal toch ook ooit wel wat betaald hebben?
pi_99699581
Ohh oke :) Ja dit zijn namelijk wel de meeste verhalen die je hoort dat er mishandeling in het spel was.

Waren jullie ook geen fiscaal partners?
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:04:59 #119
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99699670
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:01 schreef Rosalien89 het volgende:
Ohh oke :) Ja dit zijn namelijk wel de meeste verhalen die je hoort dat er mishandeling in het spel was.

Waren jullie ook geen fiscaal partners?
Wij waren tot afgelopen januari fiscaal partner ja. Dit was met name lucratief omdat zij geen inkomen had de afgelopen 2 jaar, en ik wel.
DIt beantwoord dus gelijk je andere vraag of zij de afgeliopen 2 jaar iets betaald heeft van wat ik nu terug wil; het antwoord daarop is nee.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:05:56 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99699693
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef Rosalien89 het volgende:
gemeenschap van goederen getrouwd. Maar al was ik niet getrouwd dan had ik ze nog meegenomen. Had ie moeilijk gedaan dan was ik smerig gaan spelen en dan alles wat ik heb betaald terug eisen. Ex van ts zal toch ook ooit wel wat betaald hebben?
Dan zijn de katten dus van jullie allebei. En als je niet getrouwd was en ze toch meenam dan waren ze toch van hem en dan kon ie ze in een rechtzaak terug-eisen. Bovendien kiest de rechter in de tussentijd vaak voor de plek waar ze oorspronkelijk zaten als de eigendom niet vaststaat of gedeeld is. Da's namelijk beter voor die beestjes :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:06:49 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99699715
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:04 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Wij waren tot afgelopen januari fiscaal partner ja. Dit was met name lucratief omdat zij geen inkomen had de afgelopen 2 jaar, en ik wel.
DIt beantwoord dus gelijk je andere vraag of zij de afgeliopen 2 jaar iets betaald heeft van wat ik nu terug wil; het antwoord daarop is nee.
By the way, relaties waarbij de 1 alles betaalt en de ander niets komen bij mij altijd over alsof je een hoer in huis hebt gehaald ;). Tenzij er natuurlijk kinderen opgevoed worden of je partner arbeidsongeschikt is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:11:14 #122
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_99699861
Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat de ex niets heeft betaald.

Dat heeft ze wel degelijk. Ex heeft door het fiscale partnerschap het financiële voordeel aan TS geschonken en dat kan best eens een leuk bedrag zijn. Daar gata TS gemakshalve nu toch wel even aan voorbij.

De instelling die TS heeft begint naar mijn mening ook een beetje de verkeerde kant op te gaan. Er komt een moment dat je gewoon je verlies moet nemen. Geen idee hoe oud TS is, maar wellicht dat hij dat nog een keer leert.

En wat betreft het eigendomsverhaal. Het simpele feit dat de ex geen inkomen had volgens TS, dat hij de katten betaald heeft wil echt niet direct zeggen dat ex geen rechten heeft.
TS heeft samengeleefd met deze dame en zelfs een fiscaal partnerschap gehad, dan kun je niet zomaar meer stellen, ik heb de afschrift dus het is van mij....

Ik durf de stelling wel aan dat je dit gaat verliezen.

@ maanvis, dan hebben we in Nederland wel verdomde veel hoeren....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_99699953
Als jullie dus fiscaal parters waren heeft zij elke maand 165 euro gehad en heeft dus wel kunnen meebetalen.

Dit krijg je namelijk automatisch als er 1 niks verdiend en de ander boven de 6000 euro per jaar. En natuurlijk krijgt ze ook max zorgtoeslag.

Dus ze had wel geld, al was het niet veel.

Ik woon nu 4 jaar samen waarvan de eerste 3 jaar als vriend en vriendin. Toen waren we geen fiscaal partners ( nooit over nagedacht ) Dus ik heb vorig jaar een flinke smak met geld gehad van de belastingdienst.

Vanaf jan 2012 ga ik wel weer werken dus dan krijg ik het niet meer. Eerst maar eens dit kind op de wereld zetten die nu al een week te lang in mn buik zit grr
pi_99700005
Oja en ik ben geen hoer hoor dat ik het afgelopen 4 jaar niks heb ingebracht ;) anders had ie een schoonmaakster moeten nemen haha!
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:02:56 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99701397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:15 schreef Rosalien89 het volgende:
Oja en ik ben geen hoer hoor dat ik het afgelopen 4 jaar niks heb ingebracht ;) anders had ie een schoonmaakster moeten nemen haha!
dat uurtje werk dat je per dag hebt met het huishouden noem ik geen inbrengen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:05:07 #126
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99701457
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:14 schreef Rosalien89 het volgende:
Als jullie dus fiscaal parters waren heeft zij elke maand 165 euro gehad en heeft dus wel kunnen meebetalen.

Dit krijg je namelijk automatisch als er 1 niks verdiend en de ander boven de 6000 euro per jaar. En natuurlijk krijgt ze ook max zorgtoeslag.

Dus ze had wel geld, al was het niet veel.

Ik woon nu 4 jaar samen waarvan de eerste 3 jaar als vriend en vriendin. Toen waren we geen fiscaal partners ( nooit over nagedacht ) Dus ik heb vorig jaar een flinke smak met geld gehad van de belastingdienst.

Vanaf jan 2012 ga ik wel weer werken dus dan krijg ik het niet meer. Eerst maar eens dit kind op de wereld zetten die nu al een week te lang in mn buik zit grr
Weet niet waar die 165 vandaan komt, enigste wat ik weet is dat wij iets van 64 euro in de maand zorgtoeslag voor ons beide kregen, verder geen huur of andere toeslagen gehad.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:09:55 #127
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_99701625
Ja Roden, maar ze heeft iig wel CONCREET geld opgeleverd in de zin van inkomsten. Enige was dat die inkomsten volledig bij jouw terecht kwamen ivm een hogere vrije voet.

Daarnaast het begint mij iig een tikje te irriteren dat je enkel en alleen stelt dat JIJ input in deze relatie hebt gebracht.
Als ze een kosteloos leventje had, waarom zou ze dan weg zijn gegaan ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:12:12 #128
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99701715
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:11 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat de ex niets heeft betaald.

Dat heeft ze wel degelijk. Ex heeft door het fiscale partnerschap het financiële voordeel aan TS geschonken en dat kan best eens een leuk bedrag zijn. Daar gata TS gemakshalve nu toch wel even aan voorbij.

Dus ook al zou ik recht hebben op minimaal 50%, dan zeg jij dus van neem je verlies?
Jij vindt het dus normaal en zou het accepteren als jouw partner op een dag zou vertrekken, zonder opgaaf van reden of adres, met een gedeelte van je boedel en je huisdieren (als je die hebt)?
Blijkbaar kijken we dan iets anders tegen bepaalde zaken aan.

En dat ik fiscaal voordeel heb gehad van haar fiscaal partnerschap klopt ook niet.
De 64 euro zorgtoeslag die we in de maand kregen ging volledig op aan haar zorg premie en de heffingskorting die we 1 maal per jaar terug kregen van de BD is in de twee jaar dat wij hem kregen; opgegaan aan een vakantie voor ons beide (waarbij haar deel werdt betaald door de BD) en afgelopen jaar aan de aanschaf van een auto voor haar, die ze ook heeft mee genomen.

Mag je mij aanwijzen waar mijn fiscaal voordeel zit van de afgelopen 2 jaar?
The Admirals......1995-2007
pi_99701746
dan zijn jullie ontzettend dom geweest want ze heeft recht op 165 euro per maand aan algemene heffingskorting!! Dit kan je nu zelfs nog achteraf aanvragen.

Of je moet het gekregen hebben toen jullie gezamelijk belastingaangifte deden. Want je kan dit namelijk per maand laten uitbetalen.

@ Maanvis: Hahaha uurtje? kwartiertje haha we hadden toen nog een klein appartement :P Maar wat ik kwa geld had deden we leuke dingen samen van. Dat ging naar weekendjes weg etc.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:14:41 #130
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99701805
Die heffings korting kregen wij dus 1 maal per jaar.
The Admirals......1995-2007
pi_101187180
wat een fuckstreek zeg. ik heb 3 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. in het begin miste ik haar nog, maar als ik later alle verhalen hoorde ben ik blij dat die geldwolf is opgerot. heb jij inmiddels al stappen ondernomen. ik zou je aanraden om eerst haar nog een brief te sturen en dan een deurwaarder in de arm te nemen zij weten haar wel te ahcterhalen. dan heb jij je plichtg edaan en gaan zij de kosten verhalen waar jij recht op hebt.
pi_101198525
Ik vind de manier waarop de ex van TS is vertrokken als een dief in de nacht,als de katten zo als hij zegt door hem zijn betaald en onderhouden moet zij ze m.i. gewoon teruggeven.

Heb je trouwens al nagegaan of je ex zich al bij de gemeente heeft laten uitschrijven? Als dat nog niet is gebeurt zou ik de gemeente vragen een adresonderzoek in te laten stellen ze kan dan alsnog ambtshalve worden uitgeschreven (voor het geval er nog rekeningen of aanmaningen naar jullie adres komen)

Voor de rest zeg ik sterkte in het oplossen van deze kwestie.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_101201984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:01 schreef RodenCity het volgende:

[..]
In Jan 2010 hebben wij besloten om katten in huis te nemen, ik wou het, zij wilde het, prima doen we het. Opzoek gegaan en uiteindelijk 2 katten aangeschaft. Betaald van mijn eigen rekening, want zij had 0 inkomen dus kon er ook niet voor betalen.
Jullie hebben samen een huishouden gevoerd. Eén persoon had een inkomen, de ander niet. Ja natuurlijk worden dan alle aanschaffingen door TS betaald. Ook het pak hagelslag wat zij zo lekker vond, en het bijzettafeltje wat zij zo leuk vond staan (ff voorbeelden he).

Je geeft duidelijk al aan dat zij degene was die de katten wilde, zonder haar had jij die katten niet aangeschaft. Qua emotionele binding kan ik haar dus wel begrijpen.

Verder geef je aan met aangifte bezit te zijn: lijkt me vrij kansloos, aangezien zij tot op die laatste dag gewoon bij jou woonde, volgens de GBA bij jou ook ingeschreven stond etc. Er kan dus geen sprake zijn van diefstal uit een ander mans huis.

Jammer dat ze niet met je wil praten en jou wat zaken kan ophelderen qua motieven en zo, maar verder zou ik me eerder richten op verwerking wat je nu allemaal is overkomen, dan de aangifte-van-diefstal-route te kiezen.

Succes
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:10:08 #134
545 dop
:copyright: dop
pi_101202211
http://forum.fok.nl/topic/1699598

ex heeft haar fiets in elk geval ook niet mee genomen :)

mijn gevoel zegt dat hier geen spraken was van een gelijkwaardige relatie
misschien heeft de TS dat zelf niet door gehad maar zijn ex is daar wel achter gekomen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:06:06 #135
189961 ex
aperture science
pi_101202689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 07:10 schreef dop het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1699598

ex heeft haar fiets in elk geval ook niet mee genomen :)

mijn gevoel zegt dat hier geen spraken was van een gelijkwaardige relatie
misschien heeft de TS dat zelf niet door gehad maar zijn ex is daar wel achter gekomen
Anders trek je even vage conclusies :P, misschien verkoopt hij wel de fiets van z'n zus.

TS betaalde alles, hij was zijn vriendin aan het verzorgen en jouw gevoel zegt na 6 pagina's dat er geen gelijkwaardige relatie was? Ik zou gaan solliciteren bij de politie, Sherlock.
The cake is a lie!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:00:37 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101203711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef RodenCity het volgende:
Mag je mij aanwijzen waar mijn fiscaal voordeel zit van de afgelopen 2 jaar?
Haar aftrekposten in de aangifte IB :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:03:43 #137
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101203804
Btw, is dit die vriendin die toen mee was naar PdC??
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_101204608
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:54 schreef Rosalien89 het volgende:
Vind het wel heel erg dat je alleen maar praat over MIJN huis, MIJN spullen. Jullie hebben er 2,5 jaar gewoont en dat de 1 meer inbrengt dan de ander hebben jullie toen voor gekozen en dan moet je niet nu gaan miepen.

Mijn man heeft ook de katten betaald, maar mocht er ooit iets mis gaan. Dan gaan ze echt met mij mee.

Voor zover ik weer ben je ook automatisch medehuurder na 2 jaar op het adres te hebben ingestaan. Dus het was ook haar huis.

Vind het een erg vaag verhaal, want dit soort verhalen hoor je eigenlijk alleen als er mishandeling heeft plaats gevonden. Dat ze niet weg durfde toen jij thuis was, en snel wat spullen heeft meegenomen.
Echt een typische vrouwenreactie. Echt 100% walgelijk gewoon, niet te geloven.

Ja lekker hoor, 2 jaar lang zitten meeliften op zijn kosten en daarna nog eisen dat je een deel krijgt. Flikker toch een eind op :')

De afspraak is dat hij best wel wil betalen voor zijn vriendin/vrouw als zij met hem samen aan het wonen is, waaruit haal jij dat zij ook nog recht heeft op de dingen die HIJ heeft gekocht? Waarom de fuck zouden die katten trouwens met jou meegaan?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:49:44 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101205144
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:33 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Echt een typische vrouwenreactie. Echt 100% walgelijk gewoon, niet te geloven.

Ja lekker hoor, 2 jaar lang zitten meeliften op zijn kosten en daarna nog eisen dat je een deel krijgt. Flikker toch een eind op :')

De afspraak is dat hij best wel wil betalen voor zijn vriendin/vrouw als zij met hem samen aan het wonen is, waaruit haal jij dat zij ook nog recht heeft op de dingen die HIJ heeft gekocht? Waarom de fuck zouden die katten trouwens met jou meegaan?
Helaas bepaalt jurisprudentie toch dat er een kern in zit. Er is sprake van een gezamelijk huishouden waar beide partners naar rato van vermogen hebben bijgedragen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_101205598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Helaas bepaalt jurisprudentie toch dat er een kern in zit. Er is sprake van een gezamelijk huishouden waar beide partners naar rato van vermogen hebben bijgedragen.
Zij dus niets. (En dat deel van de belastingdienst is zelfs niet eens genoeg om haar eten te betalen per maand).

En dan?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:09:57 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101205795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:03 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Zij dus niets. (En dat deel van de belastingdienst is zelfs niet eens genoeg om haar eten te betalen per maand).

En dan?
Wat snap je niet aan 'naar rato van vermogen'?

Het gaat er juist om dat beiden obv van hun inkomen gelijkwaardig bijdragen. Ik verdien 2x zoveel als mijn vrouw, draag 2x zoveel bij in het huishouden maar toch is de helft van haar (even los van het feit dat ik getrouwd ben en er een deel van de kinderen is). Omdat ik meer verdien wordt er verwacht dat ik meer bijdraag ook.

Het is geen wetgeving hoor, alleen zijn er enkele uitspraken geweest die deze richting opgingen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:21:58 #142
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101206245
Heeft TS zelf nog een update?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:35:41 #143
545 dop
:copyright: dop
pi_101206680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:06 schreef ex het volgende:

[..]

TS betaalde alles, hij was zijn vriendin aan het verzorgen
denk eens na, zit daar misschien het ongelijkwaardige in opgesloten
ik zeg niet dat de TS daar mee de boeman is.
dat boeit helemaal niet.
een relatie waar in de een, de ander verzorgd is ongelijkwaardig.
de TS kan dat met veel goede bedoelingen hebben gedaan , maar zal tot de conclusie moeten komen dat hij niet hulpverlener en partner tegelijk kan zijn.

nogmaals voorop gesteld ik spreek mijn gevoel uit, en wil niet met zekerheid stellen dat het zo is

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 26-08-2011 10:43:56 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:14:32 #144
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_101257783
@sanger: Was idd degene die mee was naar PdC

Update van mijn kant:

enige manier om dit op te gaan lossen is een civiele zaak, echter zijn die kosten zo hoog dat ik die niet kan gaan voeren.
Zij is de winnaar in deze zaak, blijkbaar kun je in nederland weg gaan naar een onbekend adres met mee nemen van spullen en met achterlaten van schulden. degene die achterblijft heeft geen poot om op te staan . Ben er dan dus ook geheel klaar mee. Heb geen antwoorden op mijn vragen en geen uitleg over het hoe en waarom.

Mensen die hier roepen dat er wel degeijk dingen gespeeld hebben die ik niet gemeld heb, hebben het mis. Het is allemaal precies zo gegeaan als ik hier gemeld heb.

En dat topic van die fiets waar hier naar gelinkt wordt, die was idd van haar. Door hem te verkopen probeer ik iets van de schulden die nog open staan vergoed te krijgen.
The Admirals......1995-2007
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:52:24 #145
189961 ex
aperture science
pi_101284044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:35 schreef dop het volgende:

[..]

denk eens na, zit daar misschien het ongelijkwaardige in opgesloten
ik zeg niet dat de TS daar mee de boeman is.
dat boeit helemaal niet.
een relatie waar in de een, de ander verzorgd is ongelijkwaardig.
de TS kan dat met veel goede bedoelingen hebben gedaan , maar zal tot de conclusie moeten komen dat hij niet hulpverlener en partner tegelijk kan zijn.

nogmaals voorop gesteld ik spreek mijn gevoel uit, en wil niet met zekerheid stellen dat het zo is

Joh? Dat is precies wat ik ook bedoel. Ik heb het zelf ook mee gemaakt en het wordt automatisch ongelijkwaardig als je alles betaald voor de ander. Niet meer doen, is niet gezond en het geeft een vieze nasmaak als het ooit uit gaat, ik denk dat de TS dat wel kan beamen. Ik heb helaas vervelend nieuws voor je, die nasmaak blijft lang hangen :P.
The cake is a lie!
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:41:05 #146
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101322095
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:14 schreef RodenCity het volgende:
@sanger: Was idd degene die mee was naar PdC

Update van mijn kant:

enige manier om dit op te gaan lossen is een civiele zaak, echter zijn die kosten zo hoog dat ik die niet kan gaan voeren.
Zij is de winnaar in deze zaak, blijkbaar kun je in nederland weg gaan naar een onbekend adres met mee nemen van spullen en met achterlaten van schulden. degene die achterblijft heeft geen poot om op te staan . Ben er dan dus ook geheel klaar mee. Heb geen antwoorden op mijn vragen en geen uitleg over het hoe en waarom.

Mensen die hier roepen dat er wel degeijk dingen gespeeld hebben die ik niet gemeld heb, hebben het mis. Het is allemaal precies zo gegeaan als ik hier gemeld heb.

En dat topic van die fiets waar hier naar gelinkt wordt, die was idd van haar. Door hem te verkopen probeer ik iets van de schulden die nog open staan vergoed te krijgen.
Staan de schulden op jouw, haar of op gezamelijke naam?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:29:57 #147
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_101332150
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Staan de schulden op jouw, haar of op gezamelijke naam?
De schulden zijn van ons samen maar staan op mijn naam. Gaat om toeslag schulden die op beide naam aangevraagd zijn.
The Admirals......1995-2007
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')