abonnement Unibet Coolblue
pi_126410117
Water uit de voorraadput. Dat zal je moeten koken. Hoe denk dat te doen?
  zondag 12 mei 2013 @ 22:37:34 #202
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_126410414
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:32 schreef Teslynd het volgende:
Water uit de voorraadput. Dat zal je moeten koken. Hoe denk dat te doen?
Met een gasstel!!!
Gas koop je hier nog gewoon bij de pomp !!
pi_126410969
En dan in je eentje (een huishouden) in het dorp wonen.
  zondag 12 mei 2013 @ 23:01:39 #204
107792 Hexley
the Platypus
  zondag 12 mei 2013 @ 23:07:02 #205
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_126412279
Klopt maar bij mij komen ze maar 1 X in de week langs ,en dan werk ik :)

Maar kijk hier eens voor een goedkoop onderkomen http://www.fotocasa.es/
  maandag 13 mei 2013 @ 00:29:06 #206
107792 Hexley
the Platypus
pi_126416073
Je kunt natuurlijk ook voor inductie gaan en voor als het koud is, gewoon de airco gebruiken. ;)
pi_126420639
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:29 schreef Hexley het volgende:
Je kunt natuurlijk ook voor inductie gaan en voor als het koud is, gewoon de airco gebruiken. ;)
Zonder stroom?

Ik vind het overigens een beetje naïef om slechts een stuk grond te kopen met een hutje zonder elektriciteit en verwachten dat je er op vakantie kunt gaan. Grootste deel van het jaar is het gewoon veel te koud, zeker een beetje binnenlands, ga je vochtproblemen hebben, en kom je toch echt niet om de electriciteitsnood heen. Om nog maar niet te spreken van stromend water.
  maandag 13 mei 2013 @ 10:15:21 #208
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_126420774
Sigme heeft niet zoveel nodig.
Waar had je in gedachte? Ik denk dat het trouwens goedkoper is om een huis in een verlaten dorp te kopen, dan een stuk grond.
Siesta & Fiesta!
pi_126428566
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:15 schreef Bramito het volgende:
Sigme heeft niet zoveel nodig.
Waar had je in gedachte? Ik denk dat het trouwens goedkoper is om een huis in een verlaten dorp te kopen, dan een stuk grond.
Omgeving Caspe :).

Het gaat niet om goedkoop, maar het moet wel heel onderhoudsvrij zijn. Dan is een huis in een verlaten dorp niet zo'n geschikte optie. Dat stort in :+.

Ik zou overigens niet weten waarom ik niet zonder elektriek op vakantie kan. Ik ga nooit met elektriek op vakantie. Met een houtkachel is het snel warm genoeg. Hoe dan ook, da's mijn probleem.

Ik zal een I.E.nummer aanvragen, ter plaatse. Het is mij niet geheel duidelijk of ik per se een Spaanse bankrekening moet hebben. Dat probeer ik eerst maar eens zonder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 13 mei 2013 @ 16:28:30 #210
107792 Hexley
the Platypus
pi_126436592
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:28 schreef Hexley het volgende:
Waarom ga je niet gewoon wild kamperen?
Omdat ik een eigendom wil hebben. Ik wil er in alle rust een eenvoudig hutje op hebben, waar ik terecht kan en wat zaken kan achterlaten. Ik heb graag land ;),
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 13 mei 2013 @ 21:02:57 #212
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_126449229
Is dit wat voor je?? 80000 vierkantemeter voor 35.000 euro klik
pi_126488407
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:02 schreef SanAnt het volgende:
Is dit wat voor je?? 80000 vierkantemeter voor 35.000 euro klik
.. dafuq? Ik woon zelf in de campo en vind het heerlijk zo rustig, maar een dergelijk hutje? Misschien voor kamperen weleens leuk, maar om dat dan te kopen? Mij niet gezien. Gelukkig is het niet aan mij. :+
pi_126490205
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:02 schreef SanAnt het volgende:
Is dit wat voor je?? 80000 vierkantemeter voor 35.000 euro klik
Zoiets :Y. Ik heb trouwens wel een en ander gezien / op het oog. Acht hectare is me wat fors, en 35.000 iets teveel. Ik denk dat het iets tussen de een en twee hectare wordt, en voor zo'n 10.000. Of eventueel voor flink minder geld, maar dan staat er nog geen hutje op en dan laat ik dat erop zetten ergens in de komende twee jaar, waardoor het totaalbedrag ook weer op die tienduizend uit komt.

Ik was meer op zoek naar tips/valkuilen omtrend procedures, voorschriften, makelaar, onroerend goed in Spanje. Van die dingen die je als onschuldige Nederlander niet weet :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_126492336
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoiets :Y. Ik heb trouwens wel een en ander gezien / op het oog. Acht hectare is me wat fors, en 35.000 iets teveel. Ik denk dat het iets tussen de een en twee hectare wordt, en voor zo'n 10.000. Of eventueel voor flink minder geld, maar dan staat er nog geen hutje op en dan laat ik dat erop zetten ergens in de komende twee jaar, waardoor het totaalbedrag ook weer op die tienduizend uit komt.

Ik was meer op zoek naar tips/valkuilen omtrend procedures, voorschriften, makelaar, onroerend goed in Spanje. Van die dingen die je als onschuldige Nederlander niet weet :).
Tip: kijk wat de banken te koop hebben. Alles wat je via een makelaar doet kost je meer geld, krijg je geen volledige hypotheek op en zul je dus ongeveer 40% a 50% cash moeten neerleggen om uberhaupt je hypotheek te krijgen.

Op http://www.solvia.es/ kun je een hoop dingen vinden, dat is van Banco Sabadell. Hier staan o.a. ook alle eigendommen van de CAM bank op, een bank die voorheen de grootste vastgoedbezitter van het land was. Op deze objecten krijg je een 100% hypotheek en er zitten vaak veel koopjes tussen.
pi_126493538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Tip: kijk wat de banken te koop hebben. Alles wat je via een makelaar doet kost je meer geld, krijg je geen volledige hypotheek op en zul je dus ongeveer 40% a 50% cash moeten neerleggen om uberhaupt je hypotheek te krijgen.

Op http://www.solvia.es/ kun je een hoop dingen vinden, dat is van Banco Sabadell. Hier staan o.a. ook alle eigendommen van de CAM bank op, een bank die voorheen de grootste vastgoedbezitter van het land was. Op deze objecten krijg je een 100% hypotheek en er zitten vaak veel koopjes tussen.
Ik zal eens kijken!
Overigens ga ik zeker geen hypotheek nemen, dat is niet eens bij me opgekomen. Ik lap wel zelf, dan is het ook echt van mij. Toch reuze bedankt voor de informatie, het gaat me natuurlijk ook juist om de dingen waar ik zelf niet op zou komen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_126493814
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken!
Overigens ga ik zeker geen hypotheek nemen, dat is niet eens bij me opgekomen. Ik lap wel zelf, dan is het ook echt van mij. Toch reuze bedankt voor de informatie, het gaat me natuurlijk ook juist om de dingen waar ik zelf niet op zou komen.
Oh ja, check ook even de belastingen voor huiseigenaren voor je iets koopt. Dat is vaak gemeentelijk bepaald en sommige gemeentes zijn erg duur en hebben allerlei randvoorwaarden (maximaal percentage bebouwing, minimaal elk jaar wit schilderen 8)7, etc), en anderen zijn weer goedkoper en relaxter qua regelgeving.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:17:29 #218
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_126498948
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoiets :Y. Ik heb trouwens wel een en ander gezien / op het oog. Acht hectare is me wat fors, en 35.000 iets teveel. Ik denk dat het iets tussen de een en twee hectare wordt, en voor zo'n 10.000. Of eventueel voor flink minder geld, maar dan staat er nog geen hutje op en dan laat ik dat erop zetten ergens in de komende twee jaar, waardoor het totaalbedrag ook weer op die tienduizend uit komt.

Ik was meer op zoek naar tips/valkuilen omtrend procedures, voorschriften, makelaar, onroerend goed in Spanje. Van die dingen die je als onschuldige Nederlander niet weet :).
Tegenwoordig hebben meerdere banken hun eigen zite om hun onroerend goed weer te kunnen verkopen... Die gaan echt nog veel lager dan de algemene sites...

bv:
http://www.solvia.es/

Ahh OK weer niet verder gelezen :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_126672101
Een vraag voor hen die in Madrid wonen:

Was het gisteravond laat nog een drukte van jewelste in Madrid na de overwinning van Atletico?
Dus toeterende auto's en vlaggen op straat? ( het gaat dus over het bekervoetbal en wel de finale)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:07:48 #220
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_127411407
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:04 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag voor hen die in Madrid wonen:

Was het gisteravond laat nog een drukte van jewelste in Madrid na de overwinning van Atletico?
Dus toeterende auto's en vlaggen op straat? ( het gaat dus over het bekervoetbal en wel de finale)
Ik zie dit nu pas. Ik woon niet in Madrid maar hoorde van een vriendin wel dat het erg druk was, maar vooral rond Neptuno waar de Atlético-fans traditioneel verzamelen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:31:42 #221
18313 MaTriCX
Jaja..., vast!
pi_128075631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:14 schreef illusions het volgende:

[..]

Oh ja, check ook even de belastingen voor huiseigenaren voor je iets koopt. Dat is vaak gemeentelijk bepaald en sommige gemeentes zijn erg duur en hebben allerlei randvoorwaarden (maximaal percentage bebouwing, minimaal elk jaar wit schilderen 8)7, etc), en anderen zijn weer goedkoper en relaxter qua regelgeving.
En kijk ook of jouw grond ergens gedefinieerd staat in het Spaanse bestemmingsplan (plan de urbanización) en wat het doel is van die grond.
De laatste paar jaren in mijn omgeving (Provincie Alicante) gaat de besluitvorming nogal traag en is er op veel locaties een patstelling omtrent een nieuw bestemmingsplan.
Deze patstelling zorgt ervoor dat er op de grond waar in het huidig geldende bestemmingsplan (+- 10 jaar oud) nog niet gebouwd mocht worden, er niet gebouwd mag worden tot het nieuwe plan er komt. Hierdoor liggen veel terreinen van particulieren er levenloos bij.
Bedrijven daarentegen lijken hier geen problemen mee te hebben (steekpenningen?).
Daarnaast wil het ook nog weleens voorkomen dat er een straat door jouw grond gepland staat. De gemeente geeft je dan de waarde van de grond, en er is geen discussie mogelijk.
Goh en wat dan nog ?
pi_128075864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:31 schreef MaTriCX het volgende:

[..]

En kijk ook of jouw grond ergens gedefinieerd staat in het Spaanse bestemmingsplan (plan de urbanización) en wat het doel is van die grond.
De laatste paar jaren in mijn omgeving (Provincie Alicante) gaat de besluitvorming nogal traag en is er op veel locaties een patstelling omtrent een nieuw bestemmingsplan.
Deze patstelling zorgt ervoor dat er op de grond waar in het huidig geldende bestemmingsplan (+- 10 jaar oud) nog niet gebouwd mocht worden, er niet gebouwd mag worden tot het nieuwe plan er komt. Hierdoor liggen veel terreinen van particulieren er levenloos bij.
Bedrijven daarentegen lijken hier geen problemen mee te hebben (steekpenningen?).
Daarnaast wil het ook nog weleens voorkomen dat er een straat door jouw grond gepland staat. De gemeente geeft je dan de waarde van de grond, en er is geen discussie mogelijk.
Klopt, zo heeft er ook al iemand in La Nucía z'n huis moeten inleveren voor een kutprijs, die moet wijken voor een gaar winkelcentrum. Beste gewoon niets kopen in Spanje, dit land gaat nog veeel erger naar de klote. :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:48:40 #223
18313 MaTriCX
Jaja..., vast!
pi_128350916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Klopt, zo heeft er ook al iemand in La Nucía z'n huis moeten inleveren voor een kutprijs, die moet wijken voor een gaar winkelcentrum. Beste gewoon niets kopen in Spanje, dit land gaat nog veeel erger naar de klote. :')
Ach dat valt ook wel weer mee, afgezien van de economische malaise. Je moet je alleen goed verdiepen in de lokale regeltjes en/of je goed laten informeren,
Goh en wat dan nog ?
pi_128438471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:48 schreef MaTriCX het volgende:

[..]

Ach dat valt ook wel weer mee, afgezien van de economische malaise. Je moet je alleen goed verdiepen in de lokale regeltjes en/of je goed laten informeren,
Mja, "afgezien van de economische malaise"? Ik vind het nogal een dealbreaker, kijk je niet echt makkelijk overheen. Alles gaat steeds slechter, en dat gaat volgens mij nog wel een paar jaar door. Europese hulp accepteren ze ook niet, want dan moeten de boeken open.
pi_128476658
Paar jaar lijkt me wat kort, wordt echt alleen maar slechter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128477756
En een linkie

http://latino.foxnews.com(...)in-so-far-this-year/

Jammer dat er niet gesproken wordt over Spanjaarden geboren in Spanje, maar goed enorme aantallen

Ik hoop dat ergens in 2014 de economie stabiliseert maar dat zal eerder 2015 worden denk ik, dan nog 2,3 jaar om weer te groeien en dan spreek je over een crisis van 10 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128478170
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:18:58 #228
107792 Hexley
the Platypus
pi_128487110
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Mja, "afgezien van de economische malaise"? Ik vind het nogal een dealbreaker, kijk je niet echt makkelijk overheen. Alles gaat steeds slechter, en dat gaat volgens mij nog wel een paar jaar door. Europese hulp accepteren ze ook niet, want dan moeten de boeken open.
Dat idee had ik ook en dan is vertrekken niet zo'n heel gek idee. Vorig jaar ben ik dus ook vertrokken,...
  dinsdag 2 juli 2013 @ 02:26:25 #229
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128487688
Ik zit er nog :) en ik blijf :)
Gelukkig zit ik op een eiland waar het goed gaat *O*
Hier op Ibiza geen last van de crisis (alleen dat er nu veel spanjaarden van het vaste land hier werk komen zoeken)
Hier lopen van okt tot april altijd veel mensen in de ww(paro)
Huizen prijzen zijn wel iets gezakt hier ,maar niet zo als op het vaste land .
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En een linkie

http://latino.foxnews.com(...)in-so-far-this-year/

Jammer dat er niet gesproken wordt over Spanjaarden geboren in Spanje, maar goed enorme aantallen

Ik hoop dat ergens in 2014 de economie stabiliseert maar dat zal eerder 2015 worden denk ik, dan nog 2,3 jaar om weer te groeien en dan spreek je over een crisis van 10 jaar
Ik las van de week in de krant dat voor het eerst sinds 1972 de populatie is afgenomen in Spanje ,de meeste mensen zijn vertrokken naar Ecuador ,Duitsland en Engeland
pi_128488182
Lijkt me dat het grote merendeel van de mensen die naar Ecuador gaan gewoon uit Ecuador komen

De meeste Spanjaarden die naar andere EU landen gaan zullen wel van origine Spanjaard zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 2 juli 2013 @ 07:24:40 #231
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128488281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 07:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat het grote merendeel van de mensen die naar Ecuador gaan gewoon uit Ecuador komen

Ik denk allemaal ,en wat kinderen dan van die mensen die wel in Spanje zijn geboren
pi_128503787
Er waren/zijn er dan ook 500.000

Argentijnen zitten/zaten vaak al met EU paspoorten(ook vaak Spaanse) in Spanje maar die er nu nog zitten gaan ook niet meer weg

Ben wel benieuwd eigenlijk naar de emigratie landen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:26:56 #233
18313 MaTriCX
Jaja..., vast!
pi_128527824
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Mja, "afgezien van de economische malaise"? Ik vind het nogal een dealbreaker, kijk je niet echt makkelijk overheen. Alles gaat steeds slechter, en dat gaat volgens mij nog wel een paar jaar door. Europese hulp accepteren ze ook niet, want dan moeten de boeken open.
Ik geef toe dat de economie in Spanje zich in (te) zwaar vaarwater bevindt en dat een dergelijke onderneming (kopen van grond/huis) niet zonder slag of stoot gaat (wellicht in deze tijd af te raden).
Maar het statement "nog veel erger naar de klote" dekt niet de juiste lading.
Het land staat nu op een virtuele T-splitsing, waarbij de werkeloosheid de doorslag gaat geven.

De regering heeft alleen geen idee wat ze hier mee aan moeten en ondertussen blijven de corruptie en incompententie nadrukkelijk aanwezig.
Goh en wat dan nog ?
pi_128532654
Zolang je een huis de komende jaren regelmatig gebruikt, de kosten kan dragen en kan betalen is er weinig mis mee lijkt me

Nu koop je een vrij behoorlijk 2 kamer appartement in de buurt van de zee en malaga voor minder dan 100k en malaga is goed te bereizen. En dat zal vast niet veel anders zijn in pak hem beet alicante, Valencia, Sevilla, Cadiz of Murcia

Veel lager kan sws niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128549692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:26 schreef MaTriCX het volgende:

[..]

Ik geef toe dat de economie in Spanje zich in (te) zwaar vaarwater bevindt en dat een dergelijke onderneming (kopen van grond/huis) niet zonder slag of stoot gaat (wellicht in deze tijd af te raden).
Maar het statement "nog veel erger naar de klote" dekt niet de juiste lading.
Het land staat nu op een virtuele T-splitsing, waarbij de werkeloosheid de doorslag gaat geven.

De regering heeft alleen geen idee wat ze hier mee aan moeten en ondertussen blijven de corruptie en incompententie nadrukkelijk aanwezig.
Dat laatste dus, voor mij genoeg reden om aan te nemen dat het wel veel erger naar de klote gaat. ;) Ik ga hier voorlopig nog geen huis kopen, misschien wel nooit. Ook die prijzen zullen nog wel dalen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:18 schreef Hexley het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook en dan is vertrekken niet zo'n heel gek idee. Vorig jaar ben ik dus ook vertrokken,...
Is inderdaad helemaal geen gek idee, veel mensen kunnen de lasten niet meer dragen. Terug naar Nederland is voor mij echter helemaal geen optie, heb er gewoonweg geen zin in. Ik zit me wel te oriënteren om misschien naar ergens anders te relocaten - ergens in Centraal- of Zuid-Amerika.

Heb echter een bedrijf in Spanje en dat zal ook wel zo blijven, dus het is zaak mijn werkzaamheden dusdanig aan te passen en te herorganiseren zodat ik vanaf overal mijn werk kan doen. Nu ben ik nog een aanspreekpunt, dus zit nog even vast in Spanje. :')

Op mij is het overigens niet heel erg van invloed die crisis, maar het is gewoon erg om mensen in dergelijke armoede te zien, mensen die vroeger goed rond konden komen en nu dakloos zijn en letterlijk met de familie bij een vuilnisbak wachten tot de supermarkt er hun restjes in gooit.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 08:26:11 #236
18313 MaTriCX
Jaja..., vast!
pi_128609792
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat laatste dus, voor mij genoeg reden om aan te nemen dat het wel veel erger naar de klote gaat. ;) Ik ga hier voorlopig nog geen huis kopen, misschien wel nooit. Ook die prijzen zullen nog wel dalen.

[..]

Is inderdaad helemaal geen gek idee, veel mensen kunnen de lasten niet meer dragen. Terug naar Nederland is voor mij echter helemaal geen optie, heb er gewoonweg geen zin in. Ik zit me wel te oriënteren om misschien naar ergens anders te relocaten - ergens in Centraal- of Zuid-Amerika.

Heb echter een bedrijf in Spanje en dat zal ook wel zo blijven, dus het is zaak mijn werkzaamheden dusdanig aan te passen en te herorganiseren zodat ik vanaf overal mijn werk kan doen. Nu ben ik nog een aanspreekpunt, dus zit nog even vast in Spanje. :')

Op mij is het overigens niet heel erg van invloed die crisis, maar het is gewoon erg om mensen in dergelijke armoede te zien, mensen die vroeger goed rond konden komen en nu dakloos zijn en letterlijk met de familie bij een vuilnisbak wachten tot de supermarkt er hun restjes in gooit.
Het is goed om te zien dat je nog niet opgeeft. Zodra de nog draaiende klein- en middenbedrijven besluiten om ook weg te gaan, dan stort de economie helemaal in. In welke stad heb jij eigenlijk je eigen bedrijf?

Bij jouw laatste punt sluit ik mij helemaal aan. Gewone 'normale' mensen die moeten bedelen om hun kinderen eten te kunnen geven. Zij hadden voor de crisis een normaal leven en nu vaak geen dak meer boven hun hoofd, Het laat je niet in de koude kleren zitten.
Goh en wat dan nog ?
pi_128618666
Beetje zoals Argentinie 98-2002 maar daar klapte de boel gewoon, misschien wel beter dan 10 jaar tegenspoed
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128657198
quote:
maar het is gewoon erg om mensen in dergelijke armoede te zien, mensen die vroeger goed rond konden komen en nu dakloos zijn en letterlijk met de familie bij een vuilnisbak wachten tot de supermarkt er hun restjes in gooit.
En dan naar Zuid/Centraal-Amerika willen verhuizen...
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_128658228
Er zit nogal een verschil tussen structurele armoede(meestal rond de 20-30%) doordat het gewoon niemand een fuck interesseert en een middenklasse die aan de bedelstaf is geraakt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128668665
Je zult het hoe dan ook dagelijks om je heen zien.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_128670177
Het valt mee, zeker als je het niet opzoekt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128670187
En als je genoeg geld hebt kan je er helemaal voor afsluiten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:31:39 #243
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128670559
Nu voor nog geen 30K . 81m2 3 slaapkamers, Valencia
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128670851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:31 schreef chufi het volgende:
Nu voor nog geen 30K . 81m2 3 slaapkamers, Valencia
Dat zal vast een lekkere buurt zijn, maar zou zeggen gewoon doen.

Die 30k schudt je vast zo uit :)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:45:53 #245
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128671135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zal vast een lekkere buurt zijn, maar zou zeggen gewoon doen.

Die 30k schudt je vast zo uit :)
Ja dat gekd is geen probleem... Maar idd eerst zien.. Mijn dochter woont er en het is meer voor haar .. dus eigenlijk moet zij zoeken... en niet ik ... Ik weet inderdaad niet welke buurten wel of niet goed zijn..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128671213
Ook in Spanje kennen ze de spreuk goedkoop is duurkoop
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:52:47 #247
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128671400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook in Spanje kennen ze de spreuk goedkoop is duurkoop
Tis nu gewoon uitverkoop daar... De banken hebben geld nodig en gooien hun woningen in de aanbieding... Nu weer 120 m2 , 4 slaapkamers. 55K

Het blijft idd eerst zien
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128842364
Ik vertrek 1 september naar rojales, daar huur ik ook voor bodemprijzen _O_

Meer mensen hier die in rojales (of omgeving)wonen?
Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt een heel fijn dorpje om te wonen O+

En zoals hierboven aangegeven kosten huizen daar niks, ik overweeg ook om mss voor zo'n 50k een appartement te kopen.
Maar eerst ff huren om te kijken of het wel chill wonen is daar :7
pi_128842576
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:11 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Ik vertrek 1 september naar rojales, daar huur ik ook voor bodemprijzen _O_

Meer mensen hier die in rojales (of omgeving)wonen?
Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt een heel fijn dorpje om te wonen O+

En zoals hierboven aangegeven kosten huizen daar niks, ik overweeg ook om mss voor zo'n 50k een appartement te kopen.
Maar eerst ff huren om te kijken of het wel chill wonen is daar :7
Gaaf joh! Wat betaal je aan huur? En ben je van plan om daar te gaan werken?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_128843102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:19 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Gaaf joh! Wat betaal je aan huur? En ben je van plan om daar te gaan werken?
350 per maand excl water en stroom enzo.
Volledig gemeubileerd en airco en een gedeeld zwembad bij het appartement.
Heb daar 2 slaapkamers dan dus zou vanuit huis kunnen werken .
Stiekem wil ik wel een tattooshop beginnen daar maar dat is altijd al m'n droom geweest :@
Eerste 3 maanden ga ik een beetje kijken wat m'n mogelijkheden zijn, mss eerst nog wat in de zorg of horeca werken
pi_128843276
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:37 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

350 per maand excl water en stroom enzo.
Volledig gemeubileerd en airco en een gedeeld zwembad bij het appartement.
Heb daar 2 slaapkamers dan dus zou vanuit huis kunnen werken .
Stiekem wil ik wel een tattooshop beginnen daar maar dat is altijd al m'n droom geweest :@
Eerste 3 maanden ga ik een beetje kijken wat m'n mogelijkheden zijn, mss eerst nog wat in de zorg of horeca werken
Dat is echt niet duur nee. Waar heb je dit gevonden? Zat net te kijken en zag appartementen te koop staan voor 30 k :7 Hoe kom je erbij om precies daarheen te gaan? Puur omdat het zo goedkoop is, of omdat je al bekend met de regio? Denk overigens wel dat het barst van de Nederlanders daar. :o :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_128843572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:43 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat is echt niet duur nee. Waar heb je dit gevonden? Zat net te kijken en zag appartementen te koop staan voor 30 k :7 Hoe kom je erbij om precies daarheen te gaan? Puur omdat het zo goedkoop is, of omdat je al bekend met de regio? Denk overigens wel dat het barst van de Nederlanders daar. :o :o
Ben er bij gekomen via de holland costa blanca group aka fullhouseservice.
Ben nog nooit in spanje geweest,spreek geen woord spaans maar ben nederland gewoon zwaar zat :`)
Heb mediteriaans bloed in me (grieks) maar omdat griekeland gewoon :`) is koos ik voor spanje.
De hele cultuur en het land zelf trekt me erg aan, en het goedkope wonen natuurlijk :7

In rojales en omgeving is 70% van de inwoners buitenlander dus vast ook groot deel ook nederlanders gok ik :Y

Dit is mijn appartement dus, ze hebben wel meer goedkope woningen te huur bij dat bedrijf
http://www.hcb-group.com/fiche.php?id=225&lang=nl
pi_128846367
1500 euro in de maand?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128846420
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:37 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

350 per maand excl water en stroom enzo.
Volledig gemeubileerd en airco en een gedeeld zwembad bij het appartement.
Heb daar 2 slaapkamers dan dus zou vanuit huis kunnen werken .
Stiekem wil ik wel een tattooshop beginnen daar maar dat is altijd al m'n droom geweest :@
Eerste 3 maanden ga ik een beetje kijken wat m'n mogelijkheden zijn, mss eerst nog wat in de zorg of horeca werken
Wat kan je, wat werken vanuit huis mogelijk maakt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_128847239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1500 euro in de maand?
Nee, dat zijn vakantieprijzen.
Als je voor een jaar ofzo huurt is het 350

Ik kan vanuit huis werken als psycholoog of eventueel gewichtsconsulent.
Maar spreek dus geen woord spaans, dus zou ik ook wel een tattooshop willen beginnen
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:38:24 #256
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128849556
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:46 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Nee, dat zijn vakantieprijzen.
Als je voor een jaar ofzo huurt is het 350

Ik kan vanuit huis werken als psycholoog of eventueel gewichtsconsulent.
Maar spreek dus geen woord spaans, dus zou ik ook wel een tattooshop willen beginnen
Maar kan je tatoëren? Moet je geen taal vauten maken
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128849938
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:38 schreef chufi het volgende:

[..]

Maar kan je tatoëren? Moet je geen taal vauten maken
Hehe, dat gebeurt alleen in faalshops :`)
Maar omdat ik daar lekker rust heb en een mooie omgeving wil ik wel iets artistieks doen, ik kom uit een familie van kunstenaars en schrijvers en muzikanten en dat trekt me meer aan dan een "normale" baan
Mss schilderen ofzo, voor het geld hoef ik het niet echt te doen, ik ga daar sws heen om lekker m'n eigen ding te doen totdat ik echt moet gaan werken :P
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:47:02 #258
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128850005
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:45 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Hehe, dat gebeurt alleen in faalshops :`)
Maar omdat ik daar lekker rust heb en een mooie omgeving wil ik wel iets artistieks doen, ik kom uit een familie van kunstenaars en schrijvers en muzikanten en dat trekt me meer aan dan een "normale" baan
Mss schilderen ofzo, voor het geld hoef ik het niet echt te doen, ik ga daar sws heen om lekker m'n eigen ding te doen totdat ik echt moet gaan werken :P
Hoe oud moet ik je inschatten ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128850668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:47 schreef chufi het volgende:

[..]

Hoe oud moet ik je inschatten ...
26

Het liefst zou ik alleen maar reizen maar dat zit er niet in vrees ik, maar in spanje zie ik ondanks de armoede een betere toekomst voor mezelf.
En na de laatste verkiezingen hier in NL snap ik dit land gewoon niet meer :`)
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:23:46 #260
107792 Hexley
the Platypus
pi_128854859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:00 schreef tijdelijk_hier het volgende:

En na de laatste verkiezingen hier in NL snap ik dit land gewoon niet meer :`)
Tja, het resultaat van de laatste verkiezingen in Spanje was ook,... :r :r :r
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:32:14 #261
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128855213
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:00 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

26

Het liefst zou ik alleen maar reizen maar dat zit er niet in vrees ik, maar in spanje zie ik ondanks de armoede een betere toekomst voor mezelf.
En na de laatste verkiezingen hier in NL snap ik dit land gewoon niet meer :`)
OK Jong .. Ik zou zeggen probeer je kansen te grijpen en ik hoop voor je dat je er iets van maakt.. Ik heb zelf nog nooit de stap gemaakt... Dus geluk gewenst
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128855520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:23 schreef Hexley het volgende:

[..]

Tja, het resultaat van de laatste verkiezingen in Spanje was ook,... :r :r :r
Op zich weet ik niks van de spaanse politiek, maar de dingen waar ik me hier aan stoor gebeuren daar niet heb ik het idee.
Bijvoorbeeld dat er miljarden worden uitgegeven aan nieuwe wegen,bruggen en omleidingen tot grote overlast van het volk, daar hebben ze het geld gewoon niet voor _O-
pi_128855572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:32 schreef chufi het volgende:

[..]

OK Jong .. Ik zou zeggen probeer je kansen te grijpen en ik hoop voor je dat je er iets van maakt.. Ik heb zelf nog nooit de stap gemaakt... Dus geluk gewenst
Ja, het is een grote gok maar als het niks is kom ik gewoon terug en was het gewoon een hele dure vakantie :+
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:46:23 #264
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128855755
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:41 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ja, het is een grote gok maar als het niks is kom ik gewoon terug en was het gewoon een hele dure vakantie :+
Ik zou zeggen .. Probeer je kans te grijpen.. Blijf bij de kust in de buurt, want zeker zonder Spaans, liggen daar je mogelijkheden... Verval niet in Oost-Europeesche praktijken.. Succes en laat ons weten hoe het met je gaat
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_128855934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:46 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen .. Probeer je kans te grijpen.. Blijf bij de kust in de buurt, want zeker zonder Spaans, liggen daar je mogelijkheden... Verval niet in Oost-Europeesche praktijken.. Succes en laat ons weten hoe het met je gaat
Dit. Probeer daarnaast ook contact te maken met Spanjaarden en een kennissenkring op te bouwen. Hierdoor zul je binnen een korte tijd de taal machtig worden en beter integreren. Heb zelf ook een tijdje in Spanje gewerkt en heb me in het begin geërgerd aan het mañana mañana principe. Je zult je hier overheen moeten zetten. Als dit lukt verwacht ik je nooit meer te zien in Nederland. :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_128855945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:46 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen .. Probeer je kans te grijpen.. Blijf bij de kust in de buurt, want zeker zonder Spaans, liggen daar je mogelijkheden... Verval niet in Oost-Europeesche praktijken.. Succes en laat ons weten hoe het met je gaat
Ik ben wel spaans aan het leren natuurlijk.
En als het nodig is om in het begin lowlife baantjes te nemen voel ik me daar zeker niet te goed voor.
Ik ben niet op zoek naar het grote geld ofzo maar gewoon lekker leven, en elke dag een siesta doen noem ik wel lekker leven :7
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:54:27 #267
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_128856095
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:51 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ik ben wel spaans aan het leren natuurlijk.
En als het nodig is om in het begin lowlife baantjes te nemen voel ik me daar zeker niet te goed voor.
Ik ben niet op zoek naar het grote geld ofzo maar gewoon lekker leven, en elke dag een siesta doen noem ik wel lekker leven :7
9-3 siesta/etens 5-7
zoiets
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:00:27 #268
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_128856357
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:40 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Op zich weet ik niks van de spaanse politiek, maar de dingen waar ik me hier aan stoor gebeuren daar niet heb ik het idee.
Bijvoorbeeld dat er miljarden worden uitgegeven aan nieuwe wegen,bruggen en omleidingen tot grote overlast van het volk, daar hebben ze het geld gewoon niet voor _O-
Nouuuu af en toe een spook-luchthaven is anders geen probleem hoor ;)

Verkijk je er niet op: Spanje heeft ook gewoon problemen, en op het moment zijn die problemen zelfs heel groot.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_128856688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Nouuuu af en toe een spook-luchthaven is anders geen probleem hoor ;)

Verkijk je er niet op: Spanje heeft ook gewoon problemen, en op het moment zijn die problemen zelfs heel groot.
Dat zal best,maar ik blijf een nederlander in spanje met genoeg geld voor een ticket naar huis
Dus als de problemen daar te groot worden ga ik gewoon weer terug naar NL alsof ik nooit weg ben geweest :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:17:44 #270
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_128856998
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:09 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Dat zal best,maar ik blijf een nederlander in spanje met genoeg geld voor een ticket naar huis
Dus als de problemen daar te groot worden ga ik gewoon weer terug naar NL alsof ik nooit weg ben geweest :+
Hmm da's niet echt een goede instelling hoor, wel de lusten maar niet de lasten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_128857140
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:40 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Op zich weet ik niks van de spaanse politiek, maar de dingen waar ik me hier aan stoor gebeuren daar niet heb ik het idee.
Bijvoorbeeld dat er miljarden worden uitgegeven aan nieuwe wegen,bruggen en omleidingen tot grote overlast van het volk, daar hebben ze het geld gewoon niet voor _O-
:')!!!

Naja al doende leert men zullen we maar zeggen.
pi_128857474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Hmm da's niet echt een goede instelling hoor, wel de lusten maar niet de lasten.
Nou moet het ook wel heel erg misgaan wil ik weer terugkomen hoor.
Maar ik ga daar ook niet tegen beter weten in blijven als er echt geen mogelijkheden zijn.
Ik heb zelfs een appartementje op het oog om te kopen, die kan namelijk voor 100% gefinacierd worden, en als dat tegen dezelfde prijs kan als dat ik huur(of iets meer) dan zou ik natuurlijk achterlijk zijn om te huren als ik ook binnen een jaar of 6-7 een appartement gekocht en afbetaald kan hebben
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:35:07 #273
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_128857625
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:30 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Nou moet het ook wel heel erg misgaan wil ik weer terugkomen hoor.
Maar ik ga daar ook niet tegen beter weten in blijven als er echt geen mogelijkheden zijn.
Ik heb zelfs een appartementje op het oog om te kopen, die kan namelijk voor 100% gefinacierd worden, en als dat tegen dezelfde prijs kan als dat ik huur(of iets meer) dan zou ik natuurlijk achterlijk zijn om te huren als ik ook binnen een jaar of 6-7 een appartement gekocht en afbetaald kan hebben
Hm. En waar is dat appartementje?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_128857690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Hm. En waar is dat appartementje?
Ook in rojales, beetje vergelijkbaar met wat ik huur
http://www.hcb-group.com/nl/fiche/342/Appartement-in-Rojales/

Als ik zoiets rond m'n 30ste afbetaald kan hebben dan is dat niet mis.

[ Bericht 19% gewijzigd door tijdelijk_hier op 12-07-2013 00:48:26 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 01:42:12 #275
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128859136
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:11 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Ik vertrek 1 september naar rojales, daar huur ik ook voor bodemprijzen _O_

Meer mensen hier die in rojales (of omgeving)wonen?
Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt een heel fijn dorpje om te wonen O+

En zoals hierboven aangegeven kosten huizen daar niks, ik overweeg ook om mss voor zo'n 50k een appartement te kopen.
Maar eerst ff huren om te kijken of het wel chill wonen is daar :7
Ik heb daar een paar maandjes vlak bij gewoond toen ik in Alicante aan het werk was .
Het dorpje heet Formentera de segura .
In Rojales heb je een Nederlandse slager zitten en er zitten wel meer nederlandse zaakjes daar (kapper,friet van piet).
Ik vind die omgeving maar niets daar .
Daar buiten de supermarkt zag ik ook dat er veel mensen buiten wachten tot ze eten in de container gooien
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Op mij is het overigens niet heel erg van invloed die crisis, maar het is gewoon erg om mensen in dergelijke armoede te zien, mensen die vroeger goed rond konden komen en nu dakloos zijn en letterlijk met de familie bij een vuilnisbak wachten tot de supermarkt er hun restjes in gooit.
Dit dus .
Ook daar dus veel crisis .
  vrijdag 12 juli 2013 @ 01:44:40 #276
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128859174
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:30 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Nou moet het ook wel heel erg misgaan wil ik weer terugkomen hoor.
Maar ik ga daar ook niet tegen beter weten in blijven als er echt geen mogelijkheden zijn.
Ik heb zelfs een appartementje op het oog om te kopen, die kan namelijk voor 100% gefinacierd worden, en als dat tegen dezelfde prijs kan als dat ik huur(of iets meer) dan zou ik natuurlijk achterlijk zijn om te huren als ik ook binnen een jaar of 6-7 een appartement gekocht en afbetaald kan hebben
Je hebt hier ook vaak huren met optie tot koop (alles wat je dan aan huur betaald hebt gaat van je koopsom af)
pi_128859262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 01:44 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Je hebt hier ook vaak huren met optie tot koop (alles wat je dan aan huur betaald hebt gaat van je koopsom af)
en waar is hier? :P
pi_128859435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 01:42 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Ik heb daar een paar maandjes vlak bij gewoond toen ik in Alicante aan het werk was .
Het dorpje heet Formentera de segura .
In Rojales heb je een Nederlandse slager zitten en er zitten wel meer nederlandse zaakjes daar (kapper,friet van piet).
Ik vind die omgeving maar niets daar .
Daar buiten de supermarkt zag ik ook dat er veel mensen buiten wachten tot ze eten in de container gooien

[..]

Dit dus .
Ook daar dus veel crisis .
Het ziet er inderdaad wel een beetje vervallen uit maar er is volgens mij ook wel veel welvaart daar van de buitenlanders.
Maar ik vind het dorp er ook wel mooi uitzien en kan niet wachten om naar zo'n heerlijke spaanse markt te gaan _O_ :9~
En het feit dat dar veel nederlanders met of zonder bedrijf zitten is een mooi voordeel

http://www.solvia.es/Apar(...)1/vivienda_4827.html
Gaat zo'n flat nou echt voor nog geen 25k weg? :`)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 02:26:22 #279
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128859685
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 01:51 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

en waar is hier? :P
Spanje
  vrijdag 12 juli 2013 @ 02:34:01 #280
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128859752
Ik heb daar maar 3 maandjes gewoond ,net voor de crisis ,toen kosten die flatjes nog zo´n 110 duizend euro´s .
Wat je daar ook veel hebt zijn op elke rotonde een paar hoeren :)
pi_128859845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 02:34 schreef SanAnt het volgende:
Ik heb daar maar 3 maandjes gewoond ,net voor de crisis ,toen kosten die flatjes nog zo´n 110 duizend euro´s .
Wat je daar ook veel hebt zijn op elke rotonde een paar hoeren :)
Lijkt behoorlijk op rotterdam als ik dat zo van je hoor :D

Maar wat je zegt dat wat je aan huur betaald van de koopprijs afgaat ga ik eens verder in verdiepen.
Dat bedrijf waar ik van huur doet namelijk in vastgoedmanagement, zelf hebben ze bijna geen vastgoed
Dus denk dat zoiets voor mij wel geschikt zou zijn :Y
  vrijdag 12 juli 2013 @ 03:02:27 #282
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_128859970
Zoek hier maar eens op : alquiler opcion compra
pi_128860039
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 03:02 schreef SanAnt het volgende:
Zoek hier maar eens op : alquiler opcion compra
Ff heel snel gekeken en ziet eruit als een redelijke goede en veilige investering
Morgen maar eens bellen wat de opties zijn bij het bedrijf dat mij helpt met m'n verhuizing
pi_128864545
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 03:14 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ff heel snel gekeken en ziet eruit als een redelijke goede en veilige investering
Morgen maar eens bellen wat de opties zijn bij het bedrijf dat mij helpt met m'n verhuizing
Volgens mij zie je het een beetje rooskleurig in. Rojales is een binnenlands dorpje wat helemaal uitgestorven is, er gaan meer mensen weg dan dat er nieuwe komen, daarom is het zo goedkoop: niemand wilt er nog wonen - er zijn geen mensen dus ook weinig zakelijke mogelijkheden.

Het is vlakbij Torrevieja, en daar wil je al helemaal niet zijn (ik tenminste niet). Ik zou beter aan de andere kant van Alicante gaan zitten, daar heb je wat meer, en ook wel binnenlandse dorpjes met goedkope huizen. Ook de natuur is stukken mooier aan het noorden van Alicante, zuidelijk richting Torrevieja en Murcia is het 1 grote dorre vlakte.

En vergis je niet, het lijkt misschien voor jou dicht bij de kust, maar je bent al gauw een half uur onderweg als je je dorp uit wilt ergens heen - een grote supermarkt of het strand bijvoorbeeld.

Als ik jou was zou ik kijken naar iets in Santa Pola, San Juan, El Campello, of nog iets noordelijker Altea, Alfaz del Pi, Calpe, Benissa, etc.
pi_128864853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Volgens mij zie je het een beetje rooskleurig in. Rojales is een binnenlands dorpje wat helemaal uitgestorven is, er gaan meer mensen weg dan dat er nieuwe komen, daarom is het zo goedkoop: niemand wilt er nog wonen - er zijn geen mensen dus ook weinig zakelijke mogelijkheden.

Het is vlakbij Torrevieja, en daar wil je al helemaal niet zijn (ik tenminste niet). Ik zou beter aan de andere kant van Alicante gaan zitten, daar heb je wat meer, en ook wel binnenlandse dorpjes met goedkope huizen. Ook de natuur is stukken mooier aan het noorden van Alicante, zuidelijk richting Torrevieja en Murcia is het 1 grote dorre vlakte.

En vergis je niet, het lijkt misschien voor jou dicht bij de kust, maar je bent al gauw een half uur onderweg als je je dorp uit wilt ergens heen - een grote supermarkt of het strand bijvoorbeeld.

Als ik jou was zou ik kijken naar iets in Santa Pola, San Juan, El Campello, of nog iets noordelijker Altea, Alfaz del Pi, Calpe, Benissa, etc.
Ja, maar die lui zitten ook buiten rojales.
En ik ga sws eerst huren maar als ik binnenkort een leuk appartementje voor een spotprijs zie ga ik er wel voor :Y
Zolang het een beetje bij de kust zit vind ik het best.
pi_128865168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ja, maar die lui zitten ook buiten rojales.
En ik ga sws eerst huren maar als ik binnenkort een leuk appartementje voor een spotprijs zie ga ik er wel voor :Y
Zolang het een beetje bij de kust zit vind ik het best.
Ga inderdaad eerst maar eens huren, en bekijk dan ook eens het gebied noordelijk van Alicante. Ik zeg het niet voor niets - Rojales, Benijófar, San Fulgencio, etc. - het is echt allemaal een uitgestorven boel op een té grote afstand van leuke dingen en voorzieningen.

In bijv. Altea heb je een stuk meer leven in de brouwerij, en daar heb je ook spotgoedkope huizen. Het verschil hier is dat het na de crisis nog wat waard kan worden, want het is veel toeristischer - in Rojales ga je geen toerisme tegenkomen op een enkeling na, dus straks óók geen stijgende huizenprijzen.

Ook is het toch makkelijk om noordelijk van Alicante heel rustig te wonen, voor je gevoel in the middle of nowhere maar wel op 5 minuten afstand van strand en grote voorzieningen zoals Carrefour, om maar een dwarsstraat te noemen.

Overweeg het eens, huur een maandje een finca of villa in de campo van Altea, durf er m'n hand er voor in het vuur te steken dat het je minimaal 2x zo goed bevalt als Rojales.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:45:48 #287
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_128865480
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ja, maar die lui zitten ook buiten rojales.
En ik ga sws eerst huren maar als ik binnenkort een leuk appartementje voor een spotprijs zie ga ik er wel voor :Y
Zolang het een beetje bij de kust zit vind ik het best.
Ik geef je groot gelijk. Zodra mijn aok afgelopen is vertrek ik ook voor onbepaalde tijd naar Spanje. Zelf ben ik 25 en zie het als een mooie gelegenheid om wat nieuws op te bouwen. De taal spreek ik matigjes, hier kan ik dus ook aan gaan werken. Daarnaast herken ik je motieven ook, Nederland ben ik zelf ook een beetje zat. Nu kan het nog, ik wil later geen spijt krijgen dat ik het nooit heb gedaan.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:19:40 #288
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_128866591
Ik hoop dat jullie een mooie spaarpot meenemen, want werken wordt lastig. Kijk voordat je gaat ook even na wat het wettelijk minimumloon in Spanje is, en wat ze er mee willen doen. Wel succes verder...
Siesta & Fiesta!
pi_128866794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Ga inderdaad eerst maar eens huren, en bekijk dan ook eens het gebied noordelijk van Alicante. Ik zeg het niet voor niets - Rojales, Benijófar, San Fulgencio, etc. - het is echt allemaal een uitgestorven boel op een té grote afstand van leuke dingen en voorzieningen.

In bijv. Altea heb je een stuk meer leven in de brouwerij, en daar heb je ook spotgoedkope huizen. Het verschil hier is dat het na de crisis nog wat waard kan worden, want het is veel toeristischer - in Rojales ga je geen toerisme tegenkomen op een enkeling na, dus straks óók geen stijgende huizenprijzen.

Ook is het toch makkelijk om noordelijk van Alicante heel rustig te wonen, voor je gevoel in the middle of nowhere maar wel op 5 minuten afstand van strand en grote voorzieningen zoals Carrefour, om maar een dwarsstraat te noemen.

Overweeg het eens, huur een maandje een finca of villa in de campo van Altea, durf er m'n hand er voor in het vuur te steken dat het je minimaal 2x zo goed bevalt als Rojales.
Zolang het klimaat er goed is en ik goedkoop kan kopen doe ik het.
Maar het is niet dat het perse moet,als de gelegenheid zich presenteert is het mooi maar ik ga idd niet tegen beter weten ergens in investeren waarvan ik weet dat het een flop is.
Maar als je je op de buitenlandse markt richt kun je zelfs een appartementje in rojales wel met winst kwijt aan bepaalde doelgroepen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:33:06 #290
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_128867019
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:26 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Zolang het klimaat er goed is en ik goedkoop kan kopen doe ik het.
Maar het is niet dat het perse moet,als de gelegenheid zich presenteert is het mooi maar ik ga idd niet tegen beter weten ergens in investeren waarvan ik weet dat het een flop is.
Maar als je je op de buitenlandse markt richt kun je zelfs een appartementje in rojales wel met winst kwijt aan bepaalde doelgroepen.
Wat maakt jou zo'n expert? Van die flatje zijn er duizenden op de markt. Waarom denk je dat jij daar zo makkelijk toegang tot hebt?
Siesta & Fiesta!
pi_128867473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:33 schreef Bramito het volgende:

[..]

Wat maakt jou zo'n expert? Van die flatje zijn er duizenden op de markt. Waarom denk je dat jij daar zo makkelijk toegang tot hebt?
Ik slijt zo'n appartementje makkelijk aan wat rijke stinkerd hier in nl hoor.
Vooral dus als je zo'n ding <50k koopt en eventueel opknapt met bijv een nieuwe badkamer krijg je op z'n minst je geld eruit.
Zo niet dan heb je een flatje waar je kinderen maar wat mee moeten doen :`)
Maar ik ben idd geen expert,maar voor die prijs wil ik best een risico nemen.
Dat geld heb ik de afgelopen jaren al zo'n beetje uitgegeven aan drank,shag en wiet :`)

Werken zal daar idd lastig kunnen worden,maar niet onmogelijk

En nogmaals ik zeg niet dat ik er iets wil kopen, maar als het kan dan wel.
Al verkoop ik het nooit meer en gaat de sleutel mee m'n graf in dan heb je alsnog een woning in een heerlijk klimaar die eventueel als vakantiewoning kan dienen ofzo
pi_128868348
Als je het geld hebt, doe wat je niet laten kan. Je komt niet echt over als een persoon die alles helemaal doordenkt voordat ie iets onderneemt, maar dat heeft voor en nadelen. Als je het worst case scenario kan hebben financeel en persoonlijk en je wilt een avontuurtje... adelante! Maar als je onoverkombare risicos hebt zou ik wel wat meer research doen als ik jou was.
pi_128868649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:15 schreef VacaLoca het volgende:
Als je het geld hebt, doe wat je niet laten kan. Je komt niet echt over als een persoon die alles helemaal doordenkt voordat ie iets onderneemt, maar dat heeft voor en nadelen. Als je het worst case scenario kan hebben financeel en persoonlijk en je wilt een avontuurtje... adelante! Maar als je onoverkombare risicos hebt zou ik wel wat meer research doen als ik jou was.
Ik huur daar nu gewoon een flatje en ik zie verder wel wat er op m'n pad komt.
Maar als blijkt dat m'n toekomst daar ligt dan ga ik huren toch wel overzetten in kopen.
Maar ik ga er niet heen met als doel om iets te kopen maar om te kijken of er mogelijkheden liggen voor mij
pi_128965858
Tja, het blijft een flinke gok, en in die dorre uithoek bijna wel tegen beter weten in. Zoals Bramito ook al zegt, je wordt er doodgegooid met de goedkope appartementjes, het zijn geen uitzonderingen meer en niemand raakt ze kwijt, maar als jij het niet erg vindt om ermee te blijven zitten - vooral doen, alleen je zit wel in een kutgebied. :P
  maandag 15 juli 2013 @ 14:28:21 #295
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_128970237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Ga inderdaad eerst maar eens huren, en bekijk dan ook eens het gebied noordelijk van Alicante. Ik zeg het niet voor niets - Rojales, Benijófar, San Fulgencio, etc. - het is echt allemaal een uitgestorven boel op een té grote afstand van leuke dingen en voorzieningen.

In bijv. Altea heb je een stuk meer leven in de brouwerij, en daar heb je ook spotgoedkope huizen. Het verschil hier is dat het na de crisis nog wat waard kan worden, want het is veel toeristischer - in Rojales ga je geen toerisme tegenkomen op een enkeling na, dus straks óók geen stijgende huizenprijzen.

Ook is het toch makkelijk om noordelijk van Alicante heel rustig te wonen, voor je gevoel in the middle of nowhere maar wel op 5 minuten afstand van strand en grote voorzieningen zoals Carrefour, om maar een dwarsstraat te noemen.

Overweeg het eens, huur een maandje een finca of villa in de campo van Altea, durf er m'n hand er voor in het vuur te steken dat het je minimaal 2x zo goed bevalt als Rojales.
En in Albir is een Nederlandse supermarkt en een Nederlandse snackbar :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_128971576
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:28 schreef Strani het volgende:
van Altea, durf er m'n hand er voor in het vuur te steken dat het je minimaal 2x zo goed bevalt als Rojales.
Ja, haha, die snackbar vind ik dan niet zo interessant, maar de Nederlandse supermarkt is wel heel erg handig. Er zijn overigens nog veel meer supermarkten die niet puur Nederlands zijn maar wel een internationaal assortiment voeren - typisch Noorse, Zweedse, Engelse producten, etc. Ken er ook eentje hier die echt enorm veel van Albert Heijn importeert.

Het mag geen reden zijn, maar het toont wel duidelijk aan dat er in deze hoek wat meer leven in de brouwerij is. Ook qua natuur een stuk mooier dan die dorre zooi van Torrevieja. :P
  maandag 15 juli 2013 @ 15:20:16 #297
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_128971891
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, haha, die snackbar vind ik dan niet zo interessant, maar de Nederlandse supermarkt is wel heel erg handig. Er zijn overigens nog veel meer supermarkten die niet puur Nederlands zijn maar wel een internationaal assortiment voeren - typisch Noorse, Zweedse, Engelse producten, etc. Ken er ook eentje hier die echt enorm veel van Albert Heijn importeert.

Het mag geen reden zijn, maar het toont wel duidelijk aan dat er in deze hoek wat meer leven in de brouwerij is. Ook qua natuur een stuk mooier dan die dorre zooi van Torrevieja. :P
Wat een vreemde quote ;)

Ja, omgeving Torrevieja lijkt mij ook erg saai. Ik heb er jaren geleden wat klussen gehad (ik werkte voor zo'n satelliet-TV-bedrijf aan de kust) en die regio beviel me nooit.

Ach die snackbar; ik woon zelf in het binnenland maar mag graag twee of drie keer per jaar een patatje oorlog verorberen en dan daarna een stuk appeltaart bij één van de café's ernaast :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_128971943
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, haha, die snackbar vind ik dan niet zo interessant, maar de Nederlandse supermarkt is wel heel erg handig. Er zijn overigens nog veel meer supermarkten die niet puur Nederlands zijn maar wel een internationaal assortiment voeren - typisch Noorse, Zweedse, Engelse producten, etc. Ken er ook eentje hier die echt enorm veel van Albert Heijn importeert.

Het mag geen reden zijn, maar het toont wel duidelijk aan dat er in deze hoek wat meer leven in de brouwerij is. Ook qua natuur een stuk mooier dan die dorre zooi van Torrevieja. :P
Die nederlandse "supermarkt" is toch een spar hollandia?
Dan liever verhongeren dan daarheen gaan :`)
  maandag 15 juli 2013 @ 15:25:43 #299
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_128972072
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:21 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Die nederlandse "supermarkt" is toch een spar hollandia?
Dan liever verhongeren dan daarheen gaan :`)
Waar ik het over heb is de Super-Content in Alfaz/Albir. Die importeren voornamelijk producten van Jumbo.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_128972102
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat een vreemde quote ;)

Ja, omgeving Torrevieja lijkt mij ook erg saai. Ik heb er jaren geleden wat klussen gehad (ik werkte voor zo'n satelliet-TV-bedrijf aan de kust) en die regio beviel me nooit.

Ach die snackbar; ik woon zelf in het binnenland maar mag graag twee of drie keer per jaar een patatje oorlog verorberen en dan daarna een stuk appeltaart bij één van de café's ernaast :)
Ik ben kind aan huis geweest in dat straatje, maar kom er nauwelijks meer. Vreemde quote ja, weet ook niet wat daar fout aan ging- ik wou gewoon je laatste post quoten.

Ik ken Torrevieja ook enkel van doorheen rijden en werkgerelateerd bezoek, maar ik heb niet 1 reden gevonden om er in m'n vrije tijd terug te keren. Richting Valencia daarentegen is het allemaal prachtige kust, vooral het stukje Moraira - Javea - Oliva ga ik laatste tijd veel naartoe.
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:21 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Die nederlandse "supermarkt" is toch een spar hollandia?
Dan liever verhongeren dan daarheen gaan :`)
Nee, dat is gewoon een onafhankelijke supermarkt, die voornamelijk Jumbo-producten importeert. Alles is vers en in orde. Ik snap je opmerking niet echt, waarom zou je liever verhongeren dan naar de Spar gaan? Ik denk zomaar dat het gros van de Spaanse supermarkten je in dat geval zwaar zal tegenvallen. :') Maar denk je nu echt dat Spar-producten zoveel verschillen van andere supermarkten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')