abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110540319
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel kerel kerel, wat een verspilling van belastinggeld. Iedereen heeft een zgn ''wietpas'' in z'n broekzak(als het goed is)en dat is je ID-kaart/paspoort!

Onzinnig geldverspillend en privacy verkrachtend idee, dit :r
Om nog maar te zwijgen over hoeveel extra inkomsten je kan halen door er accijnz over te heffen. Er zijn alleen al uit Duitsland en België duizenden klanten per shop per dag. Miljoenen die verloren gaan, moet je voorstellen hoeveel geld je binnensluist als je alleen al 5 cent per gram vraagt.
pi_110540351
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daarnaast zou je puur op basis van paspoorten natuurlijk nooit kunnen registreren hoeveel iemand rookt.
Met een wietpas ook niet. Of je moet hem elke keer laten scannen.
Maar de coffeeshophouder weet toch wel wie zijn vaste klanten zijn.
pi_110540400
Is er eigenlijk onderzocht of een shop wel winstgevend kan draaien met 2000 klanten?
pi_110540405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Wat een ontzettend incompetente zak lucht is die Opstelten ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110540905
Zak lucht is nog niet eerder zo erg op iemand van toepassing geweest als op Opstelten.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_110540927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:
Is er eigenlijk onderzocht of een shop wel winstgevend kan draaien met 2000 klanten?
Ook daarover heeft Ivo goed nagedacht. Ofwel de coffeeshops gaan hun klanten pushen meer af te nemen en/of accepteren alleen leden die genoeg omzet genereren ofwel de prijzen worden vervier- of vervijfvoudigd. Win-win-situatie voor Ivo!
pi_110540956
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:58 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ook daarover heeft Ivo goed nagedacht. Ofwel de coffeeshops gaan hun klanten pushen meer af te nemen en/of accepteren alleen leden die genoeg omzet genereren ofwel de prijzen worden vervier- of vervijfvoudigd. Win-win-situatie voor Ivo!
Daar gaan de coffeeshops aan de grens :')
pi_110541152
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar gaan de coffeeshops aan de grens :')
Daar gaan álle coffeeshops en dat is, hij maakt daar geen geheim van, de vurige wens en het uiteindelijke doel van Ivo.
pi_110541497
Ik vond die opmerking van die kerel in dit filmpje wel goed:

"If it's not broken, why try to fix it?"

Precies hetzelfde met die OV-chipkaart, was ook opeens de vervanging van een systeem dat gewoon goed werkte.
Ik gebruik zelf niks, maar snap wel dat dit gewoon het plezier bederft van veel mensen.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_110541666
"Plezier? Het moet niet gekker worden, als je plezier wil ga je maar jenever drinken. We moeten niet te lacherig doen over drugs!" Aldus minister Opstelten.
pi_110541687
Ben benieuwt wat www.wietpas.eu precies gaat leveren.
pi_110541738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:17 schreef Wootism het volgende:
Ben benieuwt wat www.wietpas.eu precies gaat leveren.
Gokje? Spam.
pi_110541902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gokje? Spam.
Hou je bek met je spam :')
Ben gewoon benieuwd hoe ze kunnen verkondigen die 1.000.000 pasjes te kunnen leveren. Er is naar mijn weten namelijk nog niks bekend over hoe fraudegevoelig die dingen zijn.
pi_110541965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:22 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ben gewoon benieuwd hoe ze kunnen verkondigen die 1.000.000 pasjes te kunnen leveren. Er is naar mijn weten namelijk nog niks bekend over hoe fraudegevoelig die dingen zijn.
Wat nou hou je bek? :') Doe normaal, kneus. Een niet-officiële site die e-mailadressen vraagt zonder veel uitleg lijkt me een spamverstuurder.
pi_110541988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:22 schreef Wootism het volgende:

[..]

Die 1 miljoen limiet gaat over de mailinglist.
  donderdag 19 april 2012 @ 18:48:13 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110543072
Privacy? Opstelten + privacy? Drugs + privacy? Overheid + privacy?

Ik hoop dat je snel wakker wordt want dat wordt een grote teleurstelling :') ___________
pi_110544299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:
Niet met klanten zoals ik! Haal ongeveer 2 x per jaar voor een tientje 3 wietjointjes. Maar ik zorg wel dat ik een pas heb op 1 mei als dat moet, zodat ik dit gewoon kan blijven doen. Worden ze niet echt rijk van denk ik....
pi_110544519
Dit gaat weer helemaal nergens over natuurlijk, zit je met een miljarden aan de schulden en ga je dingen als een wietpas bedenken. Wat willen ze ermee bereiken, het lukt ze misschien om meer vacatures als straat-dealer te regelen. Ze moeten eerst maar eens weten wat er speelt en of het nou echt problemen oplost. Iedereen kan toch begrijpen dat je hiermee de problemen niet oplost maar verplaatst en het waarschijnlijk zelfs erger maakt.
pi_110544928
En dan ook dit:
quote:
Uitbreiding
Burgemeester Noordanus geeft aan dat hij geen voorstander is van uitbreiding van het aantal coffeeshops, maar hij is wel van mening dat er voldoende aanbod moet zijn in relatie tot de vraag. Als uit de evaluaties blijkt dat de vraag groter is dan het aanbod dat het bestaande aantal coffeeshops kan bieden, wordt het aantal herijkt.
Dus overal extra shops toelaten, en dan over een half jaar weer klagen over de parkeeroverlast en hangjongeren.
  donderdag 19 april 2012 @ 21:11:52 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110545659
Aanbod moet gelijk zijn aan de vraag maar geen nieuwe shops = vraag beperken :')

Schaarste -> aanbod -> etc etc
pi_110547274
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Niet met klanten zoals ik! Haal ongeveer 2 x per jaar voor een tientje 3 wietjointjes. Maar ik zorg wel dat ik een pas heb op 1 mei als dat moet, zodat ik dit gewoon kan blijven doen. Worden ze niet echt rijk van denk ik....
Precies wat ik ook dacht, dus :)
pi_110547423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat nou hou je bek? :') Doe normaal, kneus. Een niet-officiële site die e-mailadressen vraagt zonder veel uitleg lijkt me een spamverstuurder.
Ik dacht dat je op mij doelde met het posten van die link. Zo zie je maar weer dat twee losse woorden te kort schieten in fatsoenlijke communicatie.
pi_110547531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 23:55 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik dacht dat je op mij doelde met het posten van die link. Zo zie je maar weer dat twee losse woorden te kort schieten in fatsoenlijke communicatie.
:')
pi_110549472
Wiet maakt mensen apathisch, saai en het lost niets op.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_110549550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 01:36 schreef boekenplank het volgende:
Wiet maakt mensen apathisch, saai en het lost niets op.
Eens, daarom ben ik er ook voor om wiet en hasj te verbieden en in plaats daarvan mdma te legaliseren, aangezien je daar vrolijk, liefdevol en energiek van wordt.
pi_110549574
En amfetamine, ik bedoel, waarom zou je nog slapen? Ook zo'n passieve bezigheid.
pi_110559798
quote:
Opstelten snapt 'probleem' handhaving wietpas niet

Laatste update: 20 april 2012 15:12 info.

DEN HAAG - Minister Opstelten van Justitie begrijpt niet waarom Limburg niet weet hoe de handhaving van de wietpas moet worden vormgegeven.

Foto: ANP

Dat zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad over de op handen zijnde invoering van de wietpas, waarmee coffeeshops een soort clubs worden, met een maximum aantal leden.

Donderdag berichtte NU.nl dat er in Limburg nog onduidelijkheid bestaat over de vraag wie de handhaving op zich neemt.

Drieboek

Normaal overleggen gemeente, Openbaar Ministerie (OM) en politie, de zogenaamde driehoek, met elkaar over de verantwoordelijkheid en de uitvoering van de handhaving.

Die hebben de kwestie echter teruggekoppeld naar het ministerie, waarop de minister vrijdag met een brief naar de Limburgse burgemeesters heeft gereageerd.

Volgens Opstelten staat in die brief nauwelijks meer dan een herhaling en verheldering van staand beleid.

Burgemeester

De brief, in handen van NU.nl, legt inderdaad de verantwoordelijkheid bij de driehoek. Specifiek stelt de minister dat 'de handhaving van de gedoogcriteria primair een taak is van de burgemeester'.

Ook wordt in de brief gesteld dat de burgemeester zorg draagt 'voor het realiseren van adequaat toezicht op de naleving van de gedoogcriteria'. Het toezicht zelf kan dan worden uitgeoefend door de politie.

1 mei

Opstelten gaat ervan uit dat na deze brief gewoon per 1 mei de wietpas kan worden ingevoerd en gehandhaafd in de zuidelijke provincies.
Dan mag opstelten verklappen wat hij precies bedoelt met de zinsnede: 'de handhaving van de gedoogcriteria primair een taak is van de burgemeester'

Als een burgemeester dus andere criteria voor het gedogen wilt aanhouden is daarmee dus de kous af dat zou ik als recalcitrante burgemeester dan zo doen . :D
pi_110560320
Je merkt dat Ivo hier gewoon erg goed over heeft nagedacht met een jenevertje erbij.
pi_110560414
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:22 schreef Specularium het volgende:
Je merkt dat Ivo hier gewoon erg goed over heeft nagedacht met een jenevertje erbij.
Ik verwacht niet dat ivo er over nagedacht heeft, eerder ingefluisterd is door wat beleidsmakers (misschien wel een doos jenever erbij gekregen tijdens de fluister sessie) die graag meer politie erbij willen hebben en dat op deze manier krijgen. Dat de overlast alleen maar groter wordt en die politie vervolgens toch niet ingezet wordt om te controleren op de wietpas en de bijkomende zwarthandel ach dat hadden we niet van te voren zien aankomen. :')
pi_110563976
Over 11 dagen wordt het ingevoerd en niemand weet hoe of wat. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')