bronquote:Handhaving wietpas Limburg nog onduidelijk
DEN HAAG - Bij gemeenten in Limburg bestaat anderhalve week voor de invoering van die wietpas nog onduidelijkheid over de vraag wie de handhaving op zich neemt.
Dat blijkt uit navraag van NU.nl bij Limburgse gemeenten.
Vanaf 1 mei moet de wietpas landelijk worden ingevoerd, te beginnen met de zuidelijke provincies. Daarmee worden coffeeshops een soort clubs, met een maximum aantal leden.
Normaliter overleggen gemeente, Openbaar Ministerie (OM) en politie met elkaar over de verantwoordelijkheid en de uitvoering van handhavingsvraagstukken.
Maar in Limburg is vooralsnog niet helder hoe die handhaving er inzake de wietpas precies uit moet zien, waardoor het OM om duidelijkheid heeft gevraagd bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Wat precies de aard is van de onzekerheid, daarover willen betrokkenen geen mededelingen doen totdat het ministerie met een antwoord komt.
Niet helemaal. Ik heb wel een Nederlands paspoort, maar ik woon niet in Nederland. Zo zijn er ook buitenlanders die in Nederland wonen en geen Nederlands paspoort hebben. Daarnaast zou je puur op basis van paspoorten natuurlijk nooit kunnen registreren hoeveel iemand rookt. Ook zou het kunnen leiden tot minder overlast en straatverkoop, en het doel van deze maatregel is het vergroten van de overlast zodat politici kunnen zeggen "zie je wel?" en het helemaal kunnen verbieden.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel kerel kerel, wat een verspilling van belastinggeld. Iedereen heeft een zgn ''wietpas'' in z'n broekzak(als het goed is)en dat is je ID-kaart/paspoort!
Onzinnig geldverspillend en privacy verkrachtend idee, dit
Om nog maar te zwijgen over hoeveel extra inkomsten je kan halen door er accijnz over te heffen. Er zijn alleen al uit Duitsland en België duizenden klanten per shop per dag. Miljoenen die verloren gaan, moet je voorstellen hoeveel geld je binnensluist als je alleen al 5 cent per gram vraagt.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel kerel kerel, wat een verspilling van belastinggeld. Iedereen heeft een zgn ''wietpas'' in z'n broekzak(als het goed is)en dat is je ID-kaart/paspoort!
Onzinnig geldverspillend en privacy verkrachtend idee, dit
Met een wietpas ook niet. Of je moet hem elke keer laten scannen.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daarnaast zou je puur op basis van paspoorten natuurlijk nooit kunnen registreren hoeveel iemand rookt.
Wat een ontzettend incompetente zak lucht is die Opstelten ook.quote:
Ook daarover heeft Ivo goed nagedacht. Ofwel de coffeeshops gaan hun klanten pushen meer af te nemen en/of accepteren alleen leden die genoeg omzet genereren ofwel de prijzen worden vervier- of vervijfvoudigd. Win-win-situatie voor Ivo!quote:Op donderdag 19 april 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:
Is er eigenlijk onderzocht of een shop wel winstgevend kan draaien met 2000 klanten?
Daar gaan de coffeeshops aan de grensquote:Op donderdag 19 april 2012 17:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ook daarover heeft Ivo goed nagedacht. Ofwel de coffeeshops gaan hun klanten pushen meer af te nemen en/of accepteren alleen leden die genoeg omzet genereren ofwel de prijzen worden vervier- of vervijfvoudigd. Win-win-situatie voor Ivo!
Daar gaan álle coffeeshops en dat is, hij maakt daar geen geheim van, de vurige wens en het uiteindelijke doel van Ivo.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar gaan de coffeeshops aan de grens
Gokje? Spam.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:17 schreef Wootism het volgende:
Ben benieuwt wat www.wietpas.eu precies gaat leveren.
Hou je bek met je spamquote:
Wat nou hou je bek?quote:Op donderdag 19 april 2012 18:22 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hou je bek met je spam
Ben gewoon benieuwd hoe ze kunnen verkondigen die 1.000.000 pasjes te kunnen leveren. Er is naar mijn weten namelijk nog niks bekend over hoe fraudegevoelig die dingen zijn.
Die 1 miljoen limiet gaat over de mailinglist.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:22 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hou je bek met je spam
Ben gewoon benieuwd hoe ze kunnen verkondigen die 1.000.000 pasjes te kunnen leveren. Er is naar mijn weten namelijk nog niks bekend over hoe fraudegevoelig die dingen zijn.
Niet met klanten zoals ik! Haal ongeveer 2 x per jaar voor een tientje 3 wietjointjes. Maar ik zorg wel dat ik een pas heb op 1 mei als dat moet, zodat ik dit gewoon kan blijven doen. Worden ze niet echt rijk van denk ik....quote:Op donderdag 19 april 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:
Is er eigenlijk onderzocht of een shop wel winstgevend kan draaien met 2000 klanten?
Dus overal extra shops toelaten, en dan over een half jaar weer klagen over de parkeeroverlast en hangjongeren.quote:Uitbreiding
Burgemeester Noordanus geeft aan dat hij geen voorstander is van uitbreiding van het aantal coffeeshops, maar hij is wel van mening dat er voldoende aanbod moet zijn in relatie tot de vraag. Als uit de evaluaties blijkt dat de vraag groter is dan het aanbod dat het bestaande aantal coffeeshops kan bieden, wordt het aantal herijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |