abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110102305
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:52 schreef Life2.0 het volgende:
En de overheid gewoon blijven pushen dat dit een goed uitgewerkt plan is :') ___!
Ja, dat ze de indruk wekken zelf in hun aanpak te geloven is echt van een onbegrijpelijke triestheid.
celebrate your money
pi_110102452
Of het een goed plan is of niet hangt af van het uiteindelijke doel wat men voor ogen heeft. Als het de uiteindelijke bedoeling is, en dat lijkt het te zijn, het gedoogbeleid als geheel af te schaffen en het gebruik en de verkoop van cannabis te criminaliseren is het een goed plan.
pi_110103069
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Of het een goed plan is of niet hangt af van het uiteindelijke doel wat men voor ogen heeft. Als het de uiteindelijke bedoeling is, en dat lijkt het te zijn, het gedoogbeleid als geheel af te schaffen en het gebruik en de verkoop van cannabis te criminaliseren is het een goed plan.
Het is maar wat je goed noemt. Als het gedoogbeleid afschaffen het doel is, waarom dan zo'n tijdrovend en zeer kostbaar project en niet per direct overgaan tot het verbieden van de verkoop en de sluiting van de shops? Dat getuigt tenminste van eerlijkheid en verschaft duidelijkheid.
celebrate your money
pi_110103263
Maar is dat dan geen discriminatie, dat mensen die in een gemeente wonen zonder coffeeshop, geen lid kunnen worden van een coffeeshop.

Dit gaat toch helemaal mis lopen straks, dat kunnen ze toch zelf ook wel bedenken he.
pi_110103419
Is trouwens helemaal niet waar dat je alleen in de eigen gemeente lid kunt worden. Het uittreksel is bedoeld om het ingezetenschap van Nederland aan te tonen, niet van een Gemeente.
pi_110103539
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef leRomein het volgende:

[..]

Het is maar wat je goed noemt. Als het gedoogbeleid afschaffen het doel is, waarom dan zo'n tijdrovend en zeer kostbaar project en niet per direct overgaan tot het verbieden van de verkoop en de sluiting van de shops? Dat getuigt tenminste van eerlijkheid en verschaft duidelijkheid.
De politie-inzet die dat verlangt is op dit moment van bezuinigingen nog niet te verkopen, daarvoor moet 'het probleem' groter zijn. Als je maar zorgt dat men zich uiteindelijk onveilig genoeg voelt door de aanwezigheid van dealers op de straathoek en buitenlanders die willekeurige passanten aanklampen en vragen drugs voor hen te kopen, is dat er veel makkelijker door te krijgen.
  maandag 9 april 2012 @ 19:47:16 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110105901
Maar is dat dan geen discriminatie, dat mensen die in een gemeente wonen zonder coffeeshop, geen lid kunnen worden van een coffeeshop.

En natuurlijk is dat het, wat dacht je van het idee dat alleen nederlanders het kunnen kopen, de reinste fascisme gewoon.
pi_110105991
Ik heb een Nederlands paspoort maar kan straks geen wiet meer kopen. :N
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_110106785
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Is trouwens helemaal niet waar dat je alleen in de eigen gemeente lid kunt worden. Het uittreksel is bedoeld om het ingezetenschap van Nederland aan te tonen, niet van een Gemeente.
Ja, lekker is dat. Ik ben NLer die in het buitenland woont, kom vaak in NL en dan vind ik het wel lekker om een jointje te kunnen roken, doe ik pas 25 jaar maar ik zorg ook zoveel voor overlast he. Wat een onrelaxed land is NL toch geworden.
pi_110106935
Ja, je hebt gelijk hoor, ik vind het ook belachelijk. Maar niemand doet er iets aan, iedereen laat alles maar over zich heen komen. Waarom komt er nooit meer iemand in opstand?
  maandag 9 april 2012 @ 20:08:41 #161
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110106944
Zou gewoon lekker in het buitenland blijven, wat moet je hier nou nog?
pi_110106967
Tegen die tijd pm-en jullie mij maar.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_110121129
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
Zou gewoon lekker in het buitenland blijven, wat moet je hier nou nog?
Dat ben ik dan ook van plan.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:31:23 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110161011
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:04:24 #165
pi_110163374
quote:
Cannabis van 4200 jaar oud in graf Hanzelijn

In een graf uit de steentijd dat in de buurt van het Gelderse Hattemerbroek is aangetroffen, is hoogstwaarschijnlijk cannabis van ruim 4200 jaar oud aangetroffen. De nederwiet is waarschijnlijk medicinaal gebruikt wegens de pijnstillende werking, net zoals dat tegenwoordig ook wel weer gebeurt. 'Het is vrijwel zeker dat het om cannabispollen gaat. Die zouden dan voor het eerst in Nederland in een archeologisch graf zijn gevonden.'

Dat heeft een woordvoerder van ProRail vandaag gezegd aan de vooravond van de presentatie van een boek over het archeologisch onderzoek bij de aanleg van de Hanzelijn, de spoorverbinding die de Randstad met het noordoosten van Nederland verbindt.

Het graf werd al 5 jaar geleden gevonden, maar het duurde jaren voor wetenschappelijk was vastgesteld van welke planten de grote hoeveelheden pollen in de kuil waren. Dat bleek behalve cannabis ook moerasspirea te zijn, een plant met een koortsverlagende werking. De archeologen denken om die reden dat de destijds begraven persoon misschien ziek was.

Het graf heeft kenmerken van de Klokbekercultuur en dateert uit de periode 2459 - 2203 voor Christus. In de buurt werd ook een kindergraf gevonden uit 2800 - 2400 voor Christus. In de graven zijn verder drinkbekers, barnstenen kralen en sieraden aangetroffen. Museum Het Valkhof in Nijmegen heeft deze vondsten in depot.

De aanleg van de Hanzelijn heeft veel nieuw materiaal voor archeologen opgeleverd, omdat de spoorlijn door een deel van Nederland loopt waar nog maar zelden is gegraven. Zo zijn zowel in Flevoland als in Gelderland lijmproductieplaatsen uit de steentijd aangetroffen. Daar werd pek of teer uit dennenhout gewonnen om gereedschappen in elkaar te kunnen lijmen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 18 april 2012 @ 07:37:41 #166
pi_110471598
quote:
quote:
Negentien coffeeshophouders en verschillende belangengroepen staan vandaag voor de rechter in Den Haag in hun strijd tegen de wietpas. Als ze hun klanten moeten registreren veranderen hun zaken in besloten clubs met maximaal tweeduizend leden. En daar voelen de eigenaren weinig voor.

Coffeeshopbezoekers kunnen alleen lid worden van een zaak in de gemeente waar zij wonen. Op deze manier moet overlast door buitenlanders in de grensstreken worden voorkomen. Maar de exploitanten stellen dat de overheid hen dwingt te discrimineren.

De rechtbank in Maastricht oordeelde eerder dat dit is toegestaan indien de openbare orde ernstig dreigt te worden verstoord. De eisers vinden dat dit vonnis niet zonder meer voor heel Nederland geldt. Met name in de grote steden zouden drugstoeristen de openbare orde niet of nauwelijks in gevaar brengen. Ook kleven er privacybezwaren aan de pas.

De wietpas werd 1 januari ingevoerd in de zuidelijke provincies Limburg, Noord Brabant en Zeeland. De controles beginnen per 1 mei. In 2013 volgt de rest van het land. De burgemeesters van Maastricht, Breda, Tilburg en Eindhoven lieten eerder weten dit beleid te gaan handhaven. Onder meer de gemeente Amsterdam heeft aangegeven geen heil te zien in de pas. Coffeeshops in Haarlem weigeren de wietpas in te voeren.

De initiatiefnemers willen dat de rechter voor 1 mei uitspraak doet.
pi_110485647
27 April dus de uitspraak. Hopen dat die rare pas niet doorgaat, aangezien ik geen zin heb om mezelf ergens in te schrijven voor die paar keer dat ik wiet ga halen, ik bel dan voortaan de lokale dealer wel op. Hopelijk dat ze hier in Tilburg net als met het rookbeleid een dikke vinger hebben richting Opstelten en gewoon doorgaan met het op legitimatie te verkopen.
pi_110486178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:54 schreef JackHerrer het volgende:
27 April dus de uitspraak. Hopen dat die rare pas niet doorgaat, aangezien ik geen zin heb om mezelf ergens in te schrijven voor die paar keer dat ik wiet ga halen, ik bel dan voortaan de lokale dealer wel op. Hopelijk dat ze hier in Tilburg net als met het rookbeleid een dikke vinger hebben richting Opstelten en gewoon doorgaan met het op legitimatie te verkopen.
Hier in tilburg hebben we last van een noordanus die zich aan het inlikken is om in den haag omhoog te kunnen vallen, het college vindt het in ieder geval onzin die pas. Maar als burgemeester en wethouders het toch door willen laten gaan, vind het toch plaats. Democratie is een vreemd woord aan het worden in tilburg en we hebben een semidicatatuur daar op dit moment een stel pluch geile omhoog gevallen bestuurders die niet luisteren naar de meerderheid van de raad. :')

quote:
Raad vraagt om flexibele opstelling bij invoering wietpas

Dinsdag 27 maart 2012, 21:43u - Susan Docters
Modern Bestuur
Wietpas

Afgelopen raadsvergadering sprak de gemeenteraad over de komst van de wietpas bij Tilburgse coffeeshops. Deze komt er ondanks tegengeluid van veel partijen, waaronder ook de VVD-fractie, zeer waarschijnlijk toch. Burgemeester Noordanus heeft in een brief aan de Tilburgse raad aangegeven hoe hij hiermee om wil gaan.

Proefproces
Het kabinet besloot deze maatregel door te voeren. De wietpas wordt geleidelijk in heel Nederland ingevoerd. De burgemeester van een gemeente moet deze wet uitvoeren, het zogenoemde medebewind. Binnen de marges van de wet heeft de burgemeester wel enige vrijheid van handelen.

'Een raadsmeerderheid vroeg eerder in een discussie hierover aan de burgemeester om op enkele punten flexibel te zijn. Met name als (een van de) coffeeshops een proefproces wil aanspannen tegen de wietpas', aldus raadslid Marc Vintges. 'De raad verzoekt de burgemeester om tot de uitspraak niet bestuursrechtelijk op te treden, gedurende het proefproces geen coffeeshops te sluiten.'

Uitbreiding
Burgemeester Noordanus geeft aan dat hij geen voorstander is van uitbreiding van het aantal coffeeshops, maar hij is wel van mening dat er voldoende aanbod moet zijn in relatie tot de vraag. Als uit de evaluaties blijkt dat de vraag groter is dan het aanbod dat het bestaande aantal coffeeshops kan bieden, wordt het aantal herijkt.

Straathandel en overlast
Daarnaast zegt Tilburgse burgemeester tijdens de raadsvergadering toe dat hij de commissie (Modern Bestuur) zal informeren over het beleid en de invoering van de pas, hierbij zal ook gelet worden op eventuele straathandel en overlast. Op basis van de kwartaalrapportage wordt er gemonitord hoe het systeem werkt en of er bijsturing moet plaatsvinden
pi_110486327
Mooie naam, Noordanus.
pi_110486715
Pak je vandaag de Noordanus of de Zuidanus?
pi_110486778
Wat ik wel raar vind, in dat stukje hierboven staat dat je alleen lid kunt worden in de Gemeente waar je woont. Als de regel inderdaad zo is, maar dat kan ik nergens vinden, zou dat al genoeg reden zijn om het niet door te kunnen laten gaan. Want dat betekent dat als je in een Gemeente woont zonder coffeeshop (zoals ik) je dus geen wiet kunt kopen. Dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
pi_110487021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik wel raar vind, in dat stukje hierboven staat dat je alleen lid kunt worden in de Gemeente waar je woont. Als de regel inderdaad zo is, maar dat kan ik nergens vinden, zou dat al genoeg reden zijn om het niet door te kunnen laten gaan. Want dat betekent dat als je in een Gemeente woont zonder coffeeshop (zoals ik) je dus geen wiet kunt kopen. Dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
Nee dat klopt dus al niet, je zou een uitreksel van het bevolkingsregister moeten aanvragen en daarmee zou je dus bij een shop een pas moeten kunnen krijgen.

Maar hoe de overheden dit zelf uitgewerkt hebben is ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Te triest voor woorden dat er wederom weer van zulke half bakken maatregelen uit denhaag naar de gemeentes doorgedrukt worden en de gemeentes dan toch als schoothondjes dansen naar de pijpen van den haag alleen maar om hun vervolg baantjes veilig te stellen lijkt het wel.

Ik was het paasweekend in sittard en moest 1/2 uur op een trein wachten, dan loop ik meestal een rondje door de stad om de tijd wat te verdoen. Ik kwam toen langs het softdrugs boegbeeld van limburg genaamd skunk, deze zaak was toen al dicht met op de ramen de mededeling dat men ivm met de invoering van de wietpas tot 1 mei gesloten zou zijn. :')

Hebben sommige limburgers op fok hier soms wat meer nieuwsberichten over en ook over de practische invoering van die pas in limburg.
  woensdag 18 april 2012 @ 15:42:08 #173
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110488173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat klopt dus al niet, je zou een uitreksel van het bevolkingsregister moeten aanvragen en daarmee zou je dus bij een shop een pas moeten kunnen krijgen.

Maar hoe de overheden dit zelf uitgewerkt hebben is ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Te triest voor woorden dat er wederom weer van zulke half bakken maatregelen uit denhaag naar de gemeentes doorgedrukt worden en de gemeentes dan toch als schoothondjes dansen naar de pijpen van den haag alleen maar om hun vervolg baantjes veilig te stellen lijkt het wel.

Ik was het paasweekend in sittard en moest 1/2 uur op een trein wachten, dan loop ik meestal een rondje door de stad om de tijd wat te verdoen. Ik kwam toen langs het softdrugs boegbeeld van limburg genaamd skunk, deze zaak was toen al dicht met op de ramen de mededeling dat men ivm met de invoering van de wietpas tot 1 mei gesloten zou zijn. :')

Hebben sommige limburgers op fok hier soms wat meer nieuwsberichten over en ook over de practische invoering van die pas in limburg.
Geen idee want ik rook juist alleen als ik in Eindhoven ben. Daar is ook The Grashopper al dicht sinds dat Tweede Kamer debat (ben de datum wkijt) en hangt er alleen een briefje op de deur met de mededeling gesloten ivm omstandigheden.
Dat vond ik ook al zo raar.
吴 曼 迪
pi_110488547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
....Dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
Dat is maar voor even, straks is het voor iedereen verboden.
pi_110489077
Dat ze buitenlanders willen weren kan me aan m'n reet roesten (hier wordt je bijv. in het Duits aangesproken in de shop) maar dat daar een aparte pas/registratie bij komt kijken, we hebben tenslotte allemaal een id-kaart.

En dan die 2000 leden regel, kom op. Voer dan eerst een max aantal klanten voor een slijterij in, moet je zien hoe snel er paupers met flesjes wodka op elke straathoek staan.

De reinste bullshit.
  woensdag 18 april 2012 @ 19:31:31 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110498856
Het gaat ook niet om die pas, dat is maar een middel; het gaat om de onwerkbare situaties en stigmatisering
pi_110539030
quote:
Handhaving wietpas Limburg nog onduidelijk
DEN HAAG - Bij gemeenten in Limburg bestaat anderhalve week voor de invoering van die wietpas nog onduidelijkheid over de vraag wie de handhaving op zich neemt.

Dat blijkt uit navraag van NU.nl bij Limburgse gemeenten.

Vanaf 1 mei moet de wietpas landelijk worden ingevoerd, te beginnen met de zuidelijke provincies. Daarmee worden coffeeshops een soort clubs, met een maximum aantal leden.

Normaliter overleggen gemeente, Openbaar Ministerie (OM) en politie met elkaar over de verantwoordelijkheid en de uitvoering van handhavingsvraagstukken.

Maar in Limburg is vooralsnog niet helder hoe die handhaving er inzake de wietpas precies uit moet zien, waardoor het OM om duidelijkheid heeft gevraagd bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Wat precies de aard is van de onzekerheid, daarover willen betrokkenen geen mededelingen doen totdat het ministerie met een antwoord komt.
bron
  Forum Admin donderdag 19 april 2012 @ 17:32:15 #178
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_110539922
Kerel kerel kerel, wat een verspilling van belastinggeld. Iedereen heeft een zgn ''wietpas'' in z'n broekzak(als het goed is)en dat is je ID-kaart/paspoort!

Onzinnig geldverspillend en privacy verkrachtend idee, dit :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_110539995
Ik vind het wel een leuk idee, dan krijg je straks een coffeeshophouder als maffiabaas met een kartel van 2000 straatverkopers onder zich :')
  donderdag 19 april 2012 @ 17:38:12 #180
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110540175
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel kerel kerel, wat een verspilling van belastinggeld. Iedereen heeft een zgn ''wietpas'' in z'n broekzak(als het goed is)en dat is je ID-kaart/paspoort!

Onzinnig geldverspillend en privacy verkrachtend idee, dit :r
Niet helemaal. Ik heb wel een Nederlands paspoort, maar ik woon niet in Nederland. Zo zijn er ook buitenlanders die in Nederland wonen en geen Nederlands paspoort hebben. Daarnaast zou je puur op basis van paspoorten natuurlijk nooit kunnen registreren hoeveel iemand rookt. Ook zou het kunnen leiden tot minder overlast en straatverkoop, en het doel van deze maatregel is het vergroten van de overlast zodat politici kunnen zeggen "zie je wel?" en het helemaal kunnen verbieden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')