abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2012 @ 16:38:30 #121
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_109900305
Gewoon legaliseren plz....in Adam een wietpas invoeren is echt zelfmoord.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 april 2012 @ 16:58:37 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109901303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:15 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ooh nou dan komt alles goed. lol.
Op Fok! worden ze in 2 minuten afgeslacht. In 3 als ik niet on-line ben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 april 2012 @ 13:55:11 #123
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_109938225
Kan iemand me vertellen hoe dit systeem in de praktijk moet gaan werken, ik koop een keer of 3/4 per jaar een gram hash en een gram wiet, daar teer ik zo'n beetje een kwartaal op, moet ik daarvoor dan ergens lid worden/pas halen/aanmelden enz?

dan is de keus snel gemaakt, die ene shop die 365 dagen p.j. open is, want t is altijd 2e kerst/paas/pinksterdag dat ik er zin in heb...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_109938411
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:55 schreef YuckFou het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe dit systeem in de praktijk moet gaan werken, ik koop een keer of 3/4 per jaar een gram hash en een gram wiet, daar teer ik zo'n beetje een kwartaal op, moet ik daarvoor dan ergens lid worden/pas halen/aanmelden enz?

dan is de keus snel gemaakt, die ene shop die 365 dagen p.j. open is, want t is altijd 2e kerst/paas/pinksterdag dat ik er zin in heb...
Die shop gaat niet blij met jou zijn. Ze mogen maar 2000 pasjes uitgeven en met kleine klanten als jij gaan ze onherroepelijk failliet.
pi_109938462
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:55 schreef YuckFou het volgende:

Kort maar krachtig: ja...straks wel. Tenzij je gemeente er niet aan meedoet, zoals hier in Groningen, zowel de gemeente als shops zijn het erover eens dat dit niks gaat verbeteren, en alleen maar meer overlast oplevert....

Denk dat het alsnog wel doorgedrukt wordt, maar wie weet loopt het anders...

Dusja, als jij, net als veel verstandige mensen niet geregistreerd wil staan hierom... kan je misschien beter gaan rondkijken voor andere adresjes. Je kan er bijvoorbeeld vanuit gaan dat dergelijke registraties worden doorgegeven aan bijv psychiaters/verzekeraars etc....die daar vast graag gebruik van maken... ge-wel-dig plan weer 8)7
  donderdag 5 april 2012 @ 14:31:34 #126
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_109939737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:00 schreef DontGiveAFok het volgende:
Dusja, als jij, net als veel verstandige mensen niet geregistreerd wil staan hierom... kan je misschien beter gaan rondkijken voor andere adresjes. Je kan er bijvoorbeeld vanuit gaan dat dergelijke registraties worden doorgegeven aan bijv psychiaters/verzekeraars etc....die daar vast graag gebruik van maken... ge-wel-dig plan weer 8)7
Ik ga echt mn hash niet bij een of andere thuisdealer halen, daar heb ik geen behoefte aan...
Daarnaast kan ik me indenken dat er maar bar weinig coffeeshops zijn die hun klant-bestanden doorgaven aan andere instanties, ze zijn al fel tegen het systeem, waarom zouden ze er dan vervolgens niet alles aan doen om hun klanten zo discreet mogelijk te behandelen?
En ik vermoed dat een wettelijke verplichting hiertoe door het CPB van tafel wordt geveegd....
pi_109940033
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:31 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ga echt mn hash niet bij een of andere thuisdealer halen, daar heb ik geen behoefte aan...
Daarnaast kan ik me indenken dat er maar bar weinig coffeeshops zijn die hun klant-bestanden doorgaven aan andere instanties, ze zijn al fel tegen het systeem, waarom zouden ze er dan vervolgens niet alles aan doen om hun klanten zo discreet mogelijk te behandelen?
En ik vermoed dat een wettelijke verplichting hiertoe door het CPB van tafel wordt geveegd....
Ik denk ook niet dat shops er met plezier zouden meewerken maar ik zie een volgend kabinet(welke dan ook) best gebruik maken van deze nieuwe maatregel om het dan ook nog wat uit te breiden....zoals dat vaker gaat met wetgeving. Haha, maar je hebt nog aardig wat vertrouwen in de rechtstaat etc geloof ik, daarin verschillen we dan gewoon :D

En dan nog wat.....dit is even speculeren, maar ervan uitgaand dat er inderdaad ook criminelen in de wiet industrie zitten...kweek, verkoop whatever, kan ik me in een kapitalistisch systeem best voorstellen dat zulke gegevens wel degelijk "kwijtraken" en dat bijvoorbeeld een verzekering dat wel wat geld(onze premies) waard vind...
  donderdag 5 april 2012 @ 14:47:10 #128
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_109940384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:38 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat shops er met plezier zouden meewerken maar ik zie een volgend kabinet(welke dan ook) best gebruik maken van deze nieuwe maatregel om het dan ook nog wat uit te breiden....zoals dat vaker gaat met wetgeving. Haha, maar je hebt nog aardig wat vertrouwen in de rechtstaat etc geloof ik, daarin verschillen we dan gewoon :D

En dan nog wat.....dit is even speculeren, maar ervan uitgaand dat er inderdaad ook criminelen in de wiet industrie zitten...kweek, verkoop whatever, kan ik me in een kapitalistisch systeem best voorstellen dat zulke gegevens wel degelijk "kwijtraken" en dat bijvoorbeeld een verzekering dat wel wat geld(onze premies) waard vind...
Gaan we weer, ik post al ruim een jaar of 8 in [BNW] dus mn vertrouwen slingert tussen de 0&35% zo'n beetje, alleen ik ken weinig coffeeshop houders die dit plan steunen, laat staan dat ze zich voor het karretje van de farmaceutische industrie laten spannen...
pi_109940505
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Gaan we weer, ik post al ruim een jaar of 8 in [BNW] dus mn vertrouwen slingert tussen de 0&35% zo'n beetje, alleen ik ken weinig coffeeshop houders die dit plan steunen, laat staan dat ze zich voor het karretje van de farmaceutische industrie laten spannen...
Anders trek je even mn hele verhaal uit zn verband....haha, denk vooral wat je wil toch, "vrij land" enzo :Y
pi_110019435
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:58 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Die shop gaat niet blij met jou zijn. Ze mogen maar 2000 pasjes uitgeven en met kleine klanten als jij gaan ze onherroepelijk failliet.
Op zich misschien wel goed als dit gebeurt, dat vooral de sporadische rokers "lid" worden van de coffeeshops en ze zo failliet gaan.
De wiet zal dan op elke straathoek te krijgen zijn en waarschijnlijk veel goedkoper dan nu.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_110029865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Als die coffeeshops maar maximaal 2.000 leden mogen hebben zijn die toch ook in no-time failliet. Voorbeeld: ik rook denk ik twee keer per jaar een paar jointjes op een festival of zo. Maar ik wil dit wel blijven doen. Dus op de eerste dag dat het moet ga ik een wietpas halen. Dan haal ik 2 keer per jaar 3 jointjes, jaaromzet van deze klant 22 Euro.
Om dit te voorkomen zou het kunnen zijn dat alleen klanten die veel wiet halen een wietpas van de shop krijgen. Moet ik alvast een logboek bijhouden van mijn aankopen om mijn klantwaarde te bewijzen? :P
pi_110029892
Tja, als niet blower moet ik zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van mensen die dit wel doen, behalve opdringerige dealers in spanje :'), waar het dus niet legaal is.
pi_110030169
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:02 schreef Student92 het volgende:
Tja, als niet blower moet ik zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van mensen die dit wel doen, behalve opdringerige dealers in spanje :'), waar het dus niet legaal is.
Ga dat meneer Opstelten vooral uitleggen.... het dringt maar niet door tot die kerel _O-
pi_110031449
Ik ken trouwens ook geen enkele sufgeblowde langdurige wietverslaafde die zo langzaam formuleert en zoveel euhs nodig heeft om de draad halverwege een zin kwijt te raken als Opstelten. Hoeveel zou die man dagelijks aan slaap en kalmeringsmiddelen van onze farmaceutische pushers en dealers naar binnen werken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110031590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ken trouwens ook geen enkele sufgeblowde langdurige wietverslaafde die zo langzaam formuleert en zoveel euhs nodig heeft om de draad halverwege een zin kwijt te raken als Opstelten. Hoeveel zou die man dagelijks aan slaap en kalmeringsmiddelen van onze farmaceutische pushers en dealers naar binnen werken?
Daarnaast redelijk wat alcohol misschien?
celebrate your money
pi_110032722
Ik ben ook een sporadische gebruiker (zo'n twee keer per jaar 3 wietjointjes), maar ga inderdaad alles er aan doen om zo'n pasje te krijgen. Heb echt geen zin om allemaal moeilijk te gaan liggen doen, maar wil gewoon een winkel in kunnen lopen om het te kunnen kopen. Dus inderdaad, met klanten als ik zijn die shops zo failliet. Kan toch ook nooit de bedoeling zijn? En of ik geregistreerd wordt en wie mijn gegevens krijgen, daar kan ik me echt niet druk om maken. Van mij mag iedereen het weten.
pi_110033012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik schat Ivo in als een Claeryn-drinker

pi_110049964

Deze
  zondag 8 april 2012 @ 19:00:20 #139
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110065729
quote:
Blowers melden zich voor uittreksel

TILBURG - Gemeenten in het zuiden van het land kunnen vanaf volgende week in totaal tienduizenden aanvragen verwachten voor uittreksels uit het bevolkingsregister. Softdruggebruikers hebben het actuele uittreksel nodig als ze vanaf 1 mei lid willen worden van een coffeeshop om hun wiet te kopen. De grote gemeenten gaan niet uit van een grote toeloop of extreme drukte of weten niet wat ze moeten verwachten, blijkt uit een kleine rondgang door het ANP.

„Wij verwachten geen grote toeloop door invoering van deze maatregel. We adviseren iedereen om het uittreksel digitaal aan te vragen”, laat de gemeente Eindhoven desgevraagd weten. Eindhoven telt 15 coffeeshops met ongeveer 40.000 klanten uit de hele regio.
Maastricht heeft geen inzicht in het aantal te verwachten aanvragen. Breda denkt ongeveer 8000 inwoners te hebben die regelmatig blowen. De gemeente zegt dat er ongetwijfeld aanvragen zullen komen maar verwacht geen grote consequenties. „We kunnen dat opvangen met de huidige organisatie.”
Alleen de gemeente Tilburg zegt maatregelen te treffen. De gemeente heeft becijferd dat meer dan 10.000 Tilburgers een uittreksel gaan aanvragen. Coffeeshops gaan de bezoekers op verzoek van de gemeente adviseren om dat zoveel mogelijk digitaal te doen. De gemeente zet extra menskracht in om de aanvragen te verwerken, aldus een woordvoerster.
De kosten van een uittreksel verschillen per gemeente maar liggen rond 10 euro. Gemeenten benadrukken dat het de kostprijs is en dat ze er geen geld aan overhouden.
Coffeeshops in het zuiden van het land worden op 1 mei als eerste een besloten club om drugstoeristen buiten de deur te houden. Het aantal bezoekers is nog niet meteen begrensd, maar vanaf 1 januari mogen de coffeeshops maximaal 2000 leden hebben.
Gemeenten en coffeeshops zijn nog druk bezig met de praktische uitvoering. Breda wil een fysieke lijst op alfabetische volgorde kunnen inzien. Tilburg wil graag een digitaal systeem zoals in Maastricht.
Telegraaf

Mijn naam zal nooit op zo een lijst komen te staan, en ik zal niet de enige zijn die er zo over denkt. Ik ben benieuwd vanaf wanneer ik in Maastricht als ik naar mijn werk loop wordt aangesproken door straatdealers. Die zitten op dit moment namelijk al een hele tijd in hun handen te knijpen.
吴 曼 迪
  zondag 8 april 2012 @ 19:19:26 #140
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110066509
_O-

De nsb is er niets bij
  Forum Admin zondag 8 april 2012 @ 21:09:49 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_110071926
Ik vind de huidige regering als z'n kont afvegen met privacy en democratie, dus nooit en te nimmer dat ik mezelf laat registreren als gebruiker. Wie weet wat voor achterlijke regering we hierna krijgen, erg leuk als mijn zorg/auto verzekering weet dat ik wel eens blow. :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 8 april 2012 @ 21:21:31 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110072614
En in Zuid Amerika denken ze nu serieus over decriminalisatie van alle drugs :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110074382
Nu ben ik waarschijnlijk de grootste anti-drugs fanaat die er rond loopt, vind het echt schadelijke troep, maar ik ben wel op de wietpas tegen. Omdat ik weet dat nu veel mensen, veelal jongeren, andere leveranciers gaan benaderen die nog veel schadelijker troep gaan en willen verkopen.
Daarnaast vindt ik het weer een stap verder in alles registreren en daarmee een verdere aantasting van de wet op de privacy.
De volgende stap is immers een drank- of rookpas voor supermarkten.
  zondag 8 april 2012 @ 23:04:27 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110078831
Nee hoor; daar verdienen wij geld aan.
pi_110087285
Je zou je onderhand afvragen wat ze in Den Haag snuiven. Alles wat goed werkt lijken ze af te breken. Onze regering gaat compleet voorbij aan lange termijn effecten om op korte termijn populaire succesjes te boeken.

Wat is het nut van een limiet van maximaal 2000 pashouders per coffeeshop?? Zolang je maar een Nederlands identiteitsbewijs kan laten zien zou je een wietpas moet kunnen krijgen, ongeacht je gebruik. Met die limiet krijg je straathandel en speel je dus zowel het criminele circuit een kip met gouden eieren in de handen als maak je de toegang tot hard drugs gemakkelijker. Daarnaast verliezen ze door de illegale handel inzicht in het gebruik, laat staan inkomsten van btw.

Maar voor iedereen die wel een pas weet te bemachtigen breken er gouden tijden aan. Ga lekker voor die coffeeshop zitten en zodra je een fransoos of belg ziet opdagen verkoop je je zakje met wiet van 12,50 voor 25 eurootjes. Herhaal deze procedure zolang er buitenlanders of mensen zonder pas opdagen.
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
pi_110089265
Iedereen weet hoe het zit, ook in Den Haag. Men wil het gewoon verbieden, welke goede argumenten er ook zijn voor legalisatie. Klaar.
De discussies die worden gevoerd (ook hier) werden in de jaren 60 en 70 ook al gevoerd met dezelfde voor-en tegenargumenten.

Ik ga me er in ieder geval niet meer druk om maken en ga er gewoon een slaatje uitslaan als het zover is dat de wietpas wordt ingevoerd of als het verboden wordt. Elk nadeel heeft z'n voordeel.
pi_110101266
Kun je dan alleen en pas krijgen in je eigen gemeente? Mijn gemeente heeft geen coffeeshop... -O-
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 17:39:08 #148
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_110101360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Als die coffeeshops maar maximaal 2.000 leden mogen hebben zijn die toch ook in no-time failliet. Voorbeeld: ik rook denk ik twee keer per jaar een paar jointjes op een festival of zo. Maar ik wil dit wel blijven doen. Dus op de eerste dag dat het moet ga ik een wietpas halen. Dan haal ik 2 keer per jaar 3 jointjes, jaaromzet van deze klant 22 Euro.
Dat is volgens mij ook het overgrote deel van de gebruikers. Maar dat zullen ze zelf wel weer 'goedmaken' door lidmaatschapsgeld of inschrijfkosten te rekenen.
Carpe Libertatem
  maandag 9 april 2012 @ 17:48:30 #149
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_110101733
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Kun je dan alleen en pas krijgen in je eigen gemeente? Mijn gemeente heeft geen coffeeshop... -O-
Ja, slim he :')
吴 曼 迪
  maandag 9 april 2012 @ 17:52:10 #150
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110101862
En de overheid gewoon blijven pushen dat dit een goed uitgewerkt plan is :') ___!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')