abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110593245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, dat ben ik helemaal met je eens hoor! Ik vind het echt het meest krankzinnige en onrechtvaardige idee ooit. Het is mij bijvoorbeeld ook nog niet duidelijk of je perse inwoner van de gemeente moet zijn waar de coffeeshop gevestigd is. In mijn gemeente is geen coffeeshop. En waarom die limiet van 2.000 personen. Wat met de personen die er dan buiten vallen omdat ze te laat zijn. Dat is toch volkomen willekeur.

Ik vind wel dat je er weinig over hoort, ook weinig protest en zo. Maar dat komt denk ik ook omdat hier de laatste jaren wel een mentaliteit heerst van: ik heb er geen last van dus boeit het me niet. Dus mensen die zelf nooit blowen halen hun schouders op. Maar die beseffen ook niet dat dit gewoon weer een van de zoveelste voorbeelden is van het beperken van vrijheden. En dat zij de volgende keer aan de beurt zijn. Waar staat die V ook weer voor bij de VVD?
Nee, je hoeft niet in de gemeente te wonen waar de shop gevestigd is. Je moet alleen wel inwoner van Nederland zijn.
celebrate your money
pi_110594572
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, dat ben ik helemaal met je eens hoor! Ik vind het echt het meest krankzinnige en onrechtvaardige idee ooit. Het is mij bijvoorbeeld ook nog niet duidelijk of je perse inwoner van de gemeente moet zijn waar de coffeeshop gevestigd is. In mijn gemeente is geen coffeeshop. En waarom die limiet van 2.000 personen. Wat met de personen die er dan buiten vallen omdat ze te laat zijn. Dat is toch volkomen willekeur.

Ik vind wel dat je er weinig over hoort, ook weinig protest en zo. Maar dat komt denk ik ook omdat hier de laatste jaren wel een mentaliteit heerst van: ik heb er geen last van dus boeit het me niet. Dus mensen die zelf nooit blowen halen hun schouders op. Maar die beseffen ook niet dat dit gewoon weer een van de zoveelste voorbeelden is van het beperken van vrijheden. En dat zij de volgende keer aan de beurt zijn. Waar staat die V ook weer voor bij de VVD?
Heb je kans dat ze extra shops moeten openen, omdat ze er anders te weinig mensen legaal wiet kunnen kopen. Dat het aantal shops uitgebreid wordt, is wel weer een goed idee.
pi_110594699
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:01 schreef Basp1 het volgende:
mochten nog wat mensen voor don quichot willen spelen : http://stopdewietpasnu.petities.nl/

Ik verwacht niet dat ze genoeg handtekeningen gaan krijgen. en als ze die wel hebben gooit ivo ze toch meteen bij het oud papier. Maar we weten het natuuurlijk nooit.
quote:
verwachte datum van indiening
11-07-2012
Duurt dat niet een beetje lang?
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:33:01 #229
245707 DSL
Huddie W.
pi_110602615
Kabinet weg = wietpas weg?
pi_110603276
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:33 schreef DSL het volgende:
Kabinet is nog niet weg -O-
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:12:47 #231
245707 DSL
Huddie W.
pi_110603938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kabinet is nog niet weg -O-
Wel wanneer de wietpas zogenaamd ingevoerd zou worden.
pi_110604062
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:12 schreef DSL het volgende:

[..]

Wel wanneer de wietpas zogenaamd ingevoerd zou worden.
Dat is nog maar te bezien. Als er steun voor is kan een demissionair kabinet dat ook er door drukken.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:39:34 #233
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110611154
Overheid: fouten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst _O-
  zondag 22 april 2012 @ 19:15:36 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_110642375
quote:
België stuurt meer politie naar grens met Nederland

De politieaanwezigheid in de Belgisch-Nederlandse grensstreek wordt opgevoerd om de drugshandel en het drugstoerisme aan te pakken. De Belgische minister van Binnenlandse Zaken, Joëlle Milquet, maakte dat vandaag bekend.
De preventieve maatregel wordt genomen omdat niet in Nederland wonende Belgen vanaf 1 mei niet meer binnen mogen in de coffeeshops in de Nederlandse grensprovincies. In Zeeland, Noord-Brabant en Limburg zullen vanaf volgende maand enkel nog ingezeten van Nederland voet in een coffeeshop mogen zetten.

Milquet zet zich schrap voor nevenwerkingen als de verplaatsing van de illegale verkoop naar België, meer drugskoeriers of meer drugsproductie in het buurland. Lokale en federale politieagenten zullen meer aanwezig zijn op de wegen en in de treinen aan de Nederlandse grens. Zij gaan controleacties uitvoeren met het doel 'snel tussenbeide te komen en duidelijk de boodschap mee te geven dat drugstoerisme niet zal worden geduld', zegt Milquet.

Ook aan de Nederlandse zijde van de grens zullen volgens haar meer agenten worden ingezet.
bron

Kom op zeg, agenten hebben wel wat beters te doen.
  zondag 22 april 2012 @ 21:59:25 #235
13148 Shogo
Psycho...
pi_110652003
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Kom op zeg, agenten hebben wel wat beters te doen.
Laten we anders de landmacht in gaan zetten en wat drones. Er kan zo maar een wietrokende terrorist bij zitten.

Er moet bezuinigd worden in dit land en dan komen ze met een onzinnige wietpas. Die hele opzet en database is zeker vrijwilligerswerk en dus kosteloos? :')
pi_110658477
Wordt de wietpas per 1 juli of 1 mei in Maastricht ingevoerd? De ene zegt 1 mei, en de andere 1 juli....
  maandag 23 april 2012 @ 02:40:31 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110662017
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110683567
quote:
Vroeg ik me ook af. Heeft dit nog gevolgen?
pi_110684848
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:14 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ik hoop het. Geen idee of ze het er al door hadden.
pi_110684909
quote:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:39 schreef leRomein het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niet in de gemeente te wonen waar de shop gevestigd is. Je moet alleen wel inwoner van Nederland zijn.
En toch lees ik af en toe dat je dus wél inwoner moet zijn van de stad waar de coffeeshop gevestigd is, wil je een pasje kunnen aanvragen... Zéér onduidelijk allemaal.
pi_110685358
quote:
Door de val van het kabinet kan de gemeente Utrecht voortvarend verder met de oprichting van wietclubs. In een wietclub mogen de leden legaal maximaal vijf cannabisplanten voor eigen gebruik telen.

Dat stelde de Utrechtse D66-fractie vandaag. Tegen het plan van D66-wethouder Victor Everhardt bestond landelijk veel bezwaar. Demissionair minister Ivo Opstelten (VVD) van Justitie dreigde persoonlijk te zullen ingrijpen als Utrecht niet zou stoppen met het plan. ''Gelukkig heeft het college nooit gehoor gegeven aan de kritiek en kan Utrecht nu ongestoord verder met het innovatieve beleid'', aldus D66.

Een social cannabis club, zoals de wietclub formeel heet, telt maximaal 100 leden. Utrecht lanceerde het plan voor het 'wetenschappelijke experiment' een jaar geleden.

http://www.powned.tv/nieu(...)ub_utrecht_gaan.html
  maandag 23 april 2012 @ 19:44:55 #242
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110687834
"In een wietclub mogen de leden legaal maximaal vijf cannabisplanten voor eigen gebruik telen."

Hoe dan? Bij het vallen van het kabinet gaat de opiumwet ook niet meer op? _O-

"Ivo Opstelten (VVD) van Justitie dreigde persoonlijk te zullen ingrijpen als Utrecht niet zou stoppen met het plan."
Klachtdelict; even melding van maken dus!

"kan Utrecht nu ongestoord verder met het innovatieve beleid'', aldus D66."

Dat d66 niet zo oplette is geen verrassing, de belgen doen dit nu al jaren..
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:31:10 #243
16715 Mylene
*schatje*
pi_110851479
Vandaag uitspraak rechter geloof ik. Wat mij betreft wordt de wietpas in strijd verklaard met het Europees recht omdat je andere mensen uit omringende land niet mag uitsluiten. En dat het nieuwe kabinet de wietpas dan de prullenbak in gooit.
pi_110851510
God wat was afgelopen zaterdag toch een zegen voor dit land zeg.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110852001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:31 schreef Mylene het volgende:
Vandaag uitspraak rechter geloof ik. Wat mij betreft wordt de wietpas in strijd verklaard met het Europees recht omdat je andere mensen uit omringende land niet mag uitsluiten. En dat het nieuwe kabinet de wietpas dan de prullenbak in gooit.
Dat het nieuwe kabinet het halfstlachtige gedoogbeleid maar compleet legaiseerd, dan bespraren ze afhankelijk van de berekeningen tussen de 200 en 1000 miljoen. :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:29:54 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_110855442
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat het nieuwe kabinet het halfstlachtige gedoogbeleid maar compleet legaiseerd, dan bespraren ze afhankelijk van de berekeningen tussen de 200 en 1000 miljoen. :P
Alles legaliseren levert 16 miljard op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_110855466
quote:
Groen licht voor wietpas
Laatste update: 27 april 2012 11:22 info.

AMSTERDAM - De wietpas mag er komen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag bepaald.

Foto: ANP

Negentien coffeeshophouders en een aantal belangenorganisaties hadden een kort geding aangespannen in een poging invoering te voorkomen. Advocaat Maurice Veldman kondigt aan dat de exploitanten in hoger beroep gaan.

De coffeeshophouders stapten naar de rechter omdat ze vinden dat ze worden gedwongen te discrimineren. De wietpas kan alleen worden aangevraagd bij een coffeeshop in de eigen woonplaats, waardoor toeristen de deur moet worden gewezen.

Eerder oordeelde de Raad van State dat dit mag, maar alleen als de buitenlanders voor veel overlast zorgen.

De coffeeshopeigenaars stellen dat dit misschien wel het geval is in de grensstreek, maar dat dit zeker niet voor heel Nederland geldt. De eerdere uitspraak heeft volgens hen dan ook geen betrekking op heel Nederland. Ook vinden ze dat er privacybezwaren kleven aan de pas.

Grotere belangen

Het beleid dat de regering wil invoeren, discrimineert niet, vindt de rechter en is ook niet onevenredig streng of zwaar.

Verder zijn er volgens de rechter zoveel grotere belangen gemoeid met het coffeeshopbeleid dat de bezwaren van coffeeshophouders en anderen ''niet relevant zijn'' bij de vraag of het beleid rechtmatig is.

CBP

Eerder tikte het College bescherming persoonsgegevens (CBP) minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) op de vingers. De minister moet de noodzaak van de wietpas beter uitwerken, vindt de privacywaakhond. Daar moet ook uit blijken dat andere, minder ingrijpende, maatregelen zijn onderzocht.

De wietpas werd op 1 januari ingevoerd in de zuidelijke provincies Limburg, Noord Brabant en Zeeland. De controles gaan per 1 mei van start. In 2013 volgt de rest van het land, is de bedoeling.

De burgemeesters van Maastricht, Breda, Tilburg en Eindhoven lieten eerder weten het wietpasbeleid te gaan handhaven. In diverse andere steden zijn kritischer geluiden te beluisteren
De uitspraak is dus negatief, en volgens de rechter mag de wietpas doorgevoerd worden. Maar ik ben wel heel benieuwd wat de rechter bedoelt met deze zinsnede :
quote:
Verder zijn er volgens de rechter zoveel grotere belangen gemoeid met het coffeeshopbeleid dat de bezwaren van coffeeshophouders en anderen ''niet relevant zijn'' bij de vraag of het beleid rechtmatig is.
Dat klinkt mij toch in de oren dat de rechtstaat met de voeten getreden wordt, omdat er andere belangen zijn (welke de rechter niet aangeeft) moeten we als burgers dus maar meegaan in de gekte van den haag en hebben we niets meer te vragen of iets rechtsmatig is. :')
pi_110855532
Nou, groen licht voor de Wietpas! Kom dan ook maar met een alcoholpas als jullie toch bezig zijn...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:21 #249
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_110855738
Un-fucking-believable :{
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_110855771
Oh crap. Te vroeg gejochen dus. :(.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')