Niet Thomas Newman en Ennio Morricone?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:37 schreef WRH het volgende:
Eigenlijk kan ik wel stellen dat ik vrijwel alle film muziek gemaakt door Hans Zimmer, Angelo Bandalementi en Danny Elfman erg mooi vind.
Danny Elfman? Ken ik niet. Wat voor soort muziek, films?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:48 schreef WRH het volgende:
* googlet even snel op Thomas Newman*
jep, ook heel mooi! en Ennio Morricone is prachtig maar wel redelijk beperkt. Herkenbaar natuurlijk, erg mooi ook, maar ook gewoon wat ouder.
met name van Danny Elfman kan ik echt blind op downloaden klikken omdat ik het altijd mooi vind.
i don't get itquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:50 schreef WRH het volgende:
hij is de 'huiscomponist' van Tim Burton.
Ken je de Simpsons begintune?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:50 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Danny Elfman? Ken ik niet. Wat voor soort muziek, films?
Bijna elke film van Burton heeft een score van Elfman.quote:
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ken je de Simpsons begintune?
AHAAAA ik snap het, ff opgezocht, ook een geniaal iemandquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bijna elke film van Burton heeft een score van Elfman.
Ja, de simpson tune is heel simpel, doch effectief!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:58 schreef WRH het volgende:
natuurlijkde simpsons was in al zijn eenvoud toch ook goed gedaan door Danny.
1 van zijn mooiste soundtracks vind ik Corpse Bride en dan hoort daar eigenlijk in 1 adem ook Nightmare before Christmas bij. Die laatste gaat hier dan ook standaard de cd speler in met kerstvakantie.
nee nog niet, oude film zeker?quote:
Ik dacht dat ik die al had gepost, blijkbaar nietquote:
Het is een mini-serie. 10 afleveringen. Gemaakt in 2001 dus nog niet heel oud. Starla heeft gewoon een slechte kwaliteit video gepostquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
nee nog niet, oude film zeker?
Wat overigens een mooi romantisch element toevoegt aan de wonderschone klankenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:57 schreef Romanus het volgende:
Starla heeft gewoon een slechte kwaliteit video gepost
Ja dat welquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:58 schreef starla het volgende:
[..]
Wat overigens een mooi romantisch element toevoegt aan de wonderschone klanken
Kun je in een notendop in je eigen woorden vertellen waar het over gaat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:57 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik die al had gepost, blijkbaar niet
[..]
Het is een mini-serie. 10 afleveringen. Gemaakt in 2001 dus nog niet heel oud. Starla heeft gewoon een slechte kwaliteit video gepost
Beste mini-serie die ik ooit heb gezien![]()
Het volgt het verhaal van de 121ste airborne divisie. Je ziet bijvoorbeeld hoe ze trainen en daarna gedropt worden tijdens D-Day. Ook zijn ze onderdeel van Operation Market Garden, Battle of the Bulge etc.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Kun je in een notendop in je eigen woorden vertellen waar het over gaat?
http://www.imdb.com/title/tt0185906/quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:31 schreef Romanus het volgende:
[..]
Het volgt het verhaal van de 121ste airborne divisie. Je ziet bijvoorbeeld hoe ze trainen en daarna gedropt worden tijdens D-Day. Ook zijn ze onderdeel van Operation Market Garden, Battle of the Bulge etc.
Door deze serie kan je je denk ik veel beter inleven in wat de militairen van toen allemaal hebben meegemaakt. Er zitten ook ontroerende stukken in, zo vinden ze bijvoorbeeld een achtergelaten concentratiekamp.
Dit is echt een aanrader om te zien.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:33 schreef starla het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0185906/
9.6 gemiddeld
Gezienquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:38 schreef Rhalius het volgende:
zonder enige twijfel:
Het ondersteunt de emotionele beelden onbeschrijfelijk goed.
Dat is zo, maar soms was het wel ietwat voorspelbaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:50 schreef Rhalius het volgende:
de rest is naar mijn mening ook erg goed, het is mijn favoriete film.
Een mooie film die meer focust op kleinere momenten en daar veel emotie uit haalt, in plaats van alles groots aan te pakken. De cast is gewoonweg erg sterk, en weet een vrij standaard verhaal naar een veel hoger niveau te tillen. Vooral de laatste tien minuten zijn een bijzondere ervaring.
Goh, wat toevallig. Ik met mijn 15 jaar heb ook al veel goede, mindere films gezien en veel goede en slechte soundtracks gehoord. Ik wou net een topic maken met niet passende soundtracks, omdat ik deze film 1 week geleden heb gezien. Past er helemaal niet bij inderdaad.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:35 schreef WRH het volgende:
maar wel mooi. Madeleine Stowe en Daniel Day Lewis vond ik erg goed gecast.
Maar Madeline Stowe vind ik altijd overal goed gecast![]()
even iets totaal anders en andersom: de muziek van Beowulf (met Christopher Lambert).
Even los van de kwaliteit van de film, maar wat er maar aan ok beelden en sfeer inzit wordt werkelijk totaal om zeep geholpen door een vreselijke soundtrack die werkelijk van geen kanten past bij de film en het sfeerbeeld. Hoe dit ooit zo op de markt heeft kunnen komen is mij een raadsel en bij deze film merk je pas hoe belangrijk goed uitgezochte of geschreven muziek is voor het totaalplaatje van een film.
is echt al wat jaartjes geleden dat ik deze gezien heb maar de slechte muziek is mij behoorlijk bijgebleven.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:45 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik wou net een topic maken met niet passende soundtracks, omdat ik deze film 1 week geleden heb gezien.
Doen dus dan maar?quote:
quote:
Goed, zal ik doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:53 schreef WRH het volgende:
[..]![]()
ik zal eens checken dit weekend in mijn film collectie, heb er meerdere waarvan ik de muziek echt totaal de plank mis vond slaan.
Totaal niet bijpassende sountracks bij films/series.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:53 schreef WRH het volgende:
[..]![]()
ik zal eens checken dit weekend in mijn film collectie, heb er meerdere waarvan ik de muziek echt totaal de plank mis vond slaan.
Erg mooi idd, maar dit is mijn favoriet van die film:quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:00 schreef Robby87 het volgende:
Road to Perdition heeft een prachtige OST
Hoe was het onder die steen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Kun je in een notendop in je eigen woorden vertellen waar het over gaat?
Plat.quote:
Kenji Kawai heeft veel goede muziek geschreven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:16 schreef Miksel het volgende:
De soundtrack van Avalon door Kenji Kawai staat erg hoog op mijn lijst van geweldige muziek.
Maar wat ik echt grijsdraai zijn nummers van Two Steps From Hell. Hun muziek wordt voor veel films, series en trailers gebruikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:28 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
En de soundtrack van the Road Warrior is ook geweldig:
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
en dat ik het belangrijkste
en dat is het belangrijkstequote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:34 schreef WRH het volgende:
draagt inderdaad goed bij aan de sfeer.
The Crow met Brandon Lee was de 1e soundtrack die ik gewoon echt meteen moest kopen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:36 schreef SherlockHolmes het volgende:
Jaja,eris al een topic over het beste spel dat je ooit hebt gespeeld en de beste film die je ooit hebt genoten.
Nu is er ook:
Mooiste film soundtrack.
Alweer zo een denderende moeilijke vraag![]()
Dus ik begin.
De soundtrack van de DaVinci Code. Prachtige muziek. Al is de film zelf niet veel...
Ook die van de Shawshank Redemption is prachtig. En die van de Green Mile.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:52 schreef Rhalius het volgende:
On in de halloween sfeer te komen:
Tim Burton's the Nightmare before christmas.
Zo gruwelijk aanstekelijk dit musicale nummer, en dat gekoppeld aan prachtige beelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |