Maar indd erg mooi.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:13 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
[..]
Heel mooi natuurlijk, maar het is geen originele filmmuziek
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:13 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
[..]
Heel mooi natuurlijk, maar het is geen originele filmmuziek
Mooi, ik herken daar Thomas Newman in (van o.a. American Beauty en Revolutionary Road)quote:
Geweldig inderdaad.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
De meesten zullen dit herkennen als muziek van Wie is de mol. Ongelooflijk mooie bombastische muziek
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mijn echte antwoord is de soundtrack van Kill Bill, echt steengoed.
Wat ik wel cult vind is de soundtrack van de film Speed.
Die uit Bone Collector die hierboven genoemd wordt is ook goed.
Aangrijpend: Thomas Newman (o.a. American Beauty)
Bijpassend: Pirates of the Carribean
All-round goed: Lord of the Rings.
quote:
Heel mooi!quote:
Met stip, heel die soundtrack wekt bij mij goosebumps op.quote:
Niet Thomas Newman en Ennio Morricone?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:37 schreef WRH het volgende:
Eigenlijk kan ik wel stellen dat ik vrijwel alle film muziek gemaakt door Hans Zimmer, Angelo Bandalementi en Danny Elfman erg mooi vind.
Danny Elfman? Ken ik niet. Wat voor soort muziek, films?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:48 schreef WRH het volgende:
* googlet even snel op Thomas Newman*
jep, ook heel mooi! en Ennio Morricone is prachtig maar wel redelijk beperkt. Herkenbaar natuurlijk, erg mooi ook, maar ook gewoon wat ouder.
met name van Danny Elfman kan ik echt blind op downloaden klikken omdat ik het altijd mooi vind.
i don't get itquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:50 schreef WRH het volgende:
hij is de 'huiscomponist' van Tim Burton.
Ken je de Simpsons begintune?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:50 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Danny Elfman? Ken ik niet. Wat voor soort muziek, films?
Bijna elke film van Burton heeft een score van Elfman.quote:
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ken je de Simpsons begintune?
AHAAAA ik snap het, ff opgezocht, ook een geniaal iemandquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bijna elke film van Burton heeft een score van Elfman.
Ja, de simpson tune is heel simpel, doch effectief!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:58 schreef WRH het volgende:
natuurlijkde simpsons was in al zijn eenvoud toch ook goed gedaan door Danny.
1 van zijn mooiste soundtracks vind ik Corpse Bride en dan hoort daar eigenlijk in 1 adem ook Nightmare before Christmas bij. Die laatste gaat hier dan ook standaard de cd speler in met kerstvakantie.
nee nog niet, oude film zeker?quote:
Ik dacht dat ik die al had gepost, blijkbaar nietquote:
Het is een mini-serie. 10 afleveringen. Gemaakt in 2001 dus nog niet heel oud. Starla heeft gewoon een slechte kwaliteit video gepostquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:31 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
nee nog niet, oude film zeker?
Wat overigens een mooi romantisch element toevoegt aan de wonderschone klankenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:57 schreef Romanus het volgende:
Starla heeft gewoon een slechte kwaliteit video gepost
Ja dat welquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:58 schreef starla het volgende:
[..]
Wat overigens een mooi romantisch element toevoegt aan de wonderschone klanken
Kun je in een notendop in je eigen woorden vertellen waar het over gaat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:57 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik die al had gepost, blijkbaar niet
[..]
Het is een mini-serie. 10 afleveringen. Gemaakt in 2001 dus nog niet heel oud. Starla heeft gewoon een slechte kwaliteit video gepost
Beste mini-serie die ik ooit heb gezien![]()
Het volgt het verhaal van de 121ste airborne divisie. Je ziet bijvoorbeeld hoe ze trainen en daarna gedropt worden tijdens D-Day. Ook zijn ze onderdeel van Operation Market Garden, Battle of the Bulge etc.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Kun je in een notendop in je eigen woorden vertellen waar het over gaat?
http://www.imdb.com/title/tt0185906/quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:31 schreef Romanus het volgende:
[..]
Het volgt het verhaal van de 121ste airborne divisie. Je ziet bijvoorbeeld hoe ze trainen en daarna gedropt worden tijdens D-Day. Ook zijn ze onderdeel van Operation Market Garden, Battle of the Bulge etc.
Door deze serie kan je je denk ik veel beter inleven in wat de militairen van toen allemaal hebben meegemaakt. Er zitten ook ontroerende stukken in, zo vinden ze bijvoorbeeld een achtergelaten concentratiekamp.
Dit is echt een aanrader om te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |