Maar als je het lijstje maakt en daar offertes bij aan vraagt moet je er toch uit kunnen komen? Of je post hier het lijstje en vraagt of mensen hier vergelijkbare (!) klussen achter de rug hebben...quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:34 schreef wgp7 het volgende:
Ja dat hebben we dus gedaan.
Maarja die posten onvoorzien en wat komt er allemaal bij kijken.. Geen idee wat al dat bouwmateriaal en kleine dingen kosten.
En we willen niet halverwege komen te zitten met het geld dat op is...
Jullie hebben dus vooral een probleem met kiezen begrijp ik?quote:We verzanden er een beetje in. Dan gaan we weer voor een supermooie keuken, dan toch maar een niuewe vloer..
Als je goedkoop aan stookhout kunt komen, is een houtkachel een zeer goede investering om te besparen op je gasrekening en CV-ketel. Dus goede investering en zeker geen "hippe ongein".quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
...als houtkachels en dat soort hippe ongein ....
Niet iedereen werkt met hetzelfde budget als jij met je nieuwe huis natuurlijk, ik vind 40 euro ook veel geld voor een deurklink en dan heb je eigenlijk nog niets, dus ik heb beneden duurdere klinken uitgezocht en boven goedkopere geplaatst, tsja je moet wat toch??quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:04 schreef DS4 het volgende:
Meestal zijn er meer deuren, dus gaat zo'n klink natuurlijk wel in de multiplier... Maar van de andere kant: 40 euro is niet veel geld voor een klink en als daar de koffie van over het toetsenbord gaat, dan hoop je maar op niet teveel werk wat onder het breekwerk vandaan komt, want dat gaat vaak met de vele duizenden.
Maar goed, wie weet is de woning al helemaal up to date en moet er alleen naar smaak worden aangepast.
Niet nu goedkoop doen, en over 5 jaar goed doen.quote:bijvoorbeeld iets goedkopere badkamer en mooiere vloer. Of misschien badkamer later pas doen
Ik heb best een aardig overzicht wat klinken kosten, want ik heb een hoop voorbij zien komen. Een beetje fatsoenlijke klink begint bij iets van 20 euro. Dure klinken zijn al snel 150 euro. In die zin vind ik 40 niet veel geld voor een klink. Natuurlijk, het kan goedkoper... maar dat is iets anders.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:11 schreef RanTheMan het volgende:
Niet iedereen werkt met hetzelfde budget als jij met je nieuwe huis natuurlijk, ik vind 40 euro ook veel geld voor een deurklink en dan heb je eigenlijk nog niets, dus ik heb beneden duurdere klinken uitgezocht en boven goedkopere geplaatst, tsja je moet wat toch??
Ik vind juist wel dat je eerst moet kijken naar wat je mooi vindt en dan als het niet in het budget past moet je maar op zoek naar een alternatief. Maar als je iets mooi vindt, dan is er vaak een goedkoper alternatief en weten leveranciers je wel op het juiste pad te zetten neem ik aan. Je kan dan iig aangeven wat je mooi vindt.quote:En laat je niet verleiden door mooie design dingen, budget is budget al denkt mijn EGA daar soms anders over, die kijkt eerst naar wat ze mooi vind en dan naar de prijs, ik kijk net andersom
Dit kan ik na vele jaren klussen, 100,00% beamen. Ga alsjeblieft voor kwaliteitsspullen. Zelfs een 15 mm koperen pijp voor waterleiding is bij Gamma, Praxis al beduidend zwakker. Leg je 2 meter recht aan, merk je dat niet. Ga je een bocht of verzetje buigen...knak en je kan je buis weggooien en moet opnieuw halen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:17 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
En ga niet voor alles naar de praxis/ gamma/ karwei etc etc, maar laat je ook eens informeren bij PontMeyer, De Boo, RaabKarcher, etc, etc.
Deze zijn in aanschaf van materiaal misschien iets duurder, maar meestal kwalitatief wel beter.
Het personeel bij deze professionele bedrijven hebben ook betere kennis van materialen en kunnen je dus beter voorlichten.
Ik wou natuurlijk niet alles verklappen, ik had zo'n voorgevoel dat Blomke ook nog wat kwijt wou over verf!quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit kan ik na vele jaren klussen, 100,00% beamen. Ga alsjeblieft voor kwaliteitsspullen. Zelfs een 15 mm koperen pijp voor waterleiding is bij Gamma, Praxis al beduidend zwakker. Leg je 2 meter recht aan, merk je dat niet. Ga je een bocht of verzetje buigen...knak en je kan je buis weggooien en moet opnieuw halen.
Bedenk ook dat er vele kwaliteitsverschillen in de merken verf zijn. Neem alsjeblieft goede kwaliteit lak en latex, bezuinigen op verfkwaliteit komt je duur te staan, nog afgezien van extra werk en frustratie.
Dan nog: neem kwaliteitslatex. Texen met praxis tex, geeft geen dekking, laat staan kleur.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:26 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Haal liever bij een verfdump Sigma of Sikkens dan een praxis tex.
Of jullie moeten elk jaar alles een nieuwe kleur willen geven.
Alweer heeft blomke gelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan nog: neem kwaliteitslatex. Texen met praxis tex, geeft geen dekking, laat staan kleur.
Eigenlijk moet je prioriteitenlijst zijn:
1 de kwaliteit van het product
2 vind ik het product mooi
3 de prijs.
Als het door 3) buiten budget valt: helemaal schrappen. Géén concessies op de kwaliteit doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |