Moeilijk he, even om het huisnummer vragen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:04 schreef Schroevendraaier het volgende:
Nou lekker dan, van alle uitnodigingen die ik tot nu toe heb gekregen zijn ze dat vergeten.
Het wordt/was vast heel druk op die kijkavonden. Nouja, hoogstens op straat dan
Moeilijk he, even mijn eerste post lezen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:52 schreef Marktplaatsman het volgende:
[..]
Moeilijk he, even om het huisnummer vragen?
Excuses, ik had de laatste regel van je 1e post niet gelezen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Schroevendraaier het volgende:
[..]
Moeilijk he, even mijn eerste post lezen?
Heb al meerdere keren naar de huisnummer gevraagd: geen reactie. Probleem is ook dat je ze alleen via die reactiesysteem van Kamernet kan bereiken, dus hun mailadres/mobiele nummer weet je niet.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of kom ik soms zo erg als een autist over dat ze zelfs bij mij gaan trollen?
Ik zal het eens proberen, bedankt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:34 schreef Nelis89 het volgende:
Misschien moet je ook eens om het huisnummer vragen ipv de huisnummer...
Inderdaad, het nieuwe reactiesysteem is niks. Er zullen vast huurders zijn die hierdoor fouten maken, maar ik vind het alleen wel raar dat ik (tot nu toe) de enige ben die klachten heeft over de huisnummerkwestie.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:54 schreef Marktplaatsman het volgende:
[..]
Excuses, ik had de laatste regel van je 1e post niet gelezen.
Veel huurders weten niet eens hoe het reactiesysteem werkt. Ik krijg nu nog reacties van adverteerders waarop ik 3-4 weken geleden reageerden.
Dat reactiesysteem wordt de dood van kamernet
Is mij ook vaak genoeg overkomen maar dat was voordat reactie systeem, toen kreeg ik gewoon binnen een dag het huisnummerquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:11 schreef Schroevendraaier het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen, bedankt.
[..]
Inderdaad, het nieuwe reactiesysteem is niks. Er zullen vast huurders zijn die hierdoor fouten maken, maar ik vind het alleen wel raar dat ik (tot nu toe) de enige ben die klachten heeft over de huisnummerkwestie.
Oh en excuses aanvaard.
Je wilt een kamer of je wilt het niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:08 schreef Mirel het volgende:
Nouuuu ik ga nu voor de 8e keer hospiteren en ik zoek al een jaartje. Ik stoor me er eerlijk gezegd wel aan dat het weer eens om 21.00 is. Altijd die tijden, kom je net van school, kan je eventjes eten en moet je weer terug naar Utrecht. Zijn ook geen vrienden die ik kan bereiken om eventjes daar te chillen dus hmm.
Ben benieuwd.
edit: ik mail ze maar dat ik niet kom want ik heb geen zin om weer te reizen. Van anderen hoor ik dat ze in de middag kunnen hospiteren en bij mij is het altijd minstens 9 uur of half 10. Fuck dat
Het is ook gewoon zo, een kamer komt je niet zomaar aanwaaien (zeker in utrecht niet). Daarnaast is het ook logisch dat je 's middags niet kan langswippen, zie maar eens alle agenda's van de bewoners af te stemmen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:52 schreef Mirel het volgende:
Typisch antwoord. Ik wil heel graag een kamer en geregeld ga ik om 8 uur van huis maar ik heb geen zin om dat iedere keer te doen (en eigenlijk weet ik toch wel dat ik niet gekozen wordt, verkeerde instelling maar ik er toch al zo bitter over). Gebeurt te weinig dat je gewoon in de middag kan langswippen.
Probeer er een beetje humor in te brengen, maar maak er geen cabaretstuk van.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Wat is nou een 'originele reactie' waar iedereen om vraagt? Ben nu 1 van de 4 keer uitgenodigd, kon slechter, maar zou niet weten wat ik moet vertellen behalve in het kort wat voor persoon ik ben, welke studie/jaar, waarom ik deze specifieke kamer wil en een beetje enthousiast proberen over te komen. Je moet die eigenschappen toch iedere keer weer vertellen, anders weten ze nog niks.
Vaak wordt er al op uiterlijk een voorselectie gemaaktquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:09 schreef themole het volgende:
[..]
Probeer er een beetje humor in te brengen, maar maak er geen cabaretstuk van.En zorg voor een goede foto. Verder moet je je inbeelden dat wij in Delft soms 50 tot 70 reacties krijgen en dat het moeilijk is om een selectie te maken. Je moet er een beetje uitspringen.
Dus lelijke mensen komen erin niet in ,of maken minder kansquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:09 schreef themole het volgende:
[..]
Probeer er een beetje humor in te brengen, maar maak er geen cabaretstuk van.En zorg voor een goede foto. Verder moet je je inbeelden dat wij in Delft soms 50 tot 70 reacties krijgen en dat het moeilijk is om een selectie te maken. Je moet er een beetje uitspringen.
Jij moet ook helemaal niet hospiteren, gekke Mirel. Je had jezelf gewoon een aantal jaar geleden moeten inschrijven bij WoningNet en SSHU en hoogstens drie keer gericht moeten proberen. Voor zover ik je ken heb je niet het profiel om te hospiteren, tenzij je toevallig mensen met soortgelijke persoonlijkheden en interesses tegenkomt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 02:06 schreef Mirel het volgende:
Wauw dat ik nog hier gesubscribed was.
Tip: fuck hospiteren, je wordt nooit gekozen.Ik iig niet nadat ik zo'n 10x gehospiteerd had 3 jaar lang, en honderden mails verstuurd had.
Gewoon lekker goedkoop anti-kraak wonen![]()
![]()
En wat mag een intellectuele indruk zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij moet ook helemaal niet hospiteren, gekke Mirel. Je had jezelf gewoon een aantal jaar geleden moeten inschrijven bij WoningNet en SSHU en hoogstens drie keer gericht moeten proberen. Voor zover ik je ken heb je niet het profiel om te hospiteren, tenzij je toevallig mensen met soortgelijke persoonlijkheden en interesses tegenkomt.
Overigens heb ik ook dat probleem: mijn eerste indruk was (en is) gesloten en erg 'intellectueel', terwijl men vaak een 'relaxed' persoon zoekt (wat dat ook moge wezen).
Geen idee precies. Het is iets dat ik vaker opving over mezelf. Waarschijnlijk had dat te maken dat ik het leuker vond om over elkaars studie te praten dan over de overige zaken daaromheen. Terwijl wat er gestudeerd wordt uiteindelijk bijzonder weinig bleek te boeien voor de gemiddelde student.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:08 schreef obsama het volgende:
[..]
En wat mag een intellectuele indruk zijn?
Vragen als 'wat studeer jij' komen, vooral in het begin, over als arrogant en alsof je direct een bepaalde hi๋rarchie wil zetten. Niet doen dus, eerst dom meepraten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen idee precies. Het is iets dat ik vaker opving over mezelf. Waarschijnlijk had dat te maken dat ik het leuker vond om over elkaars studie te praten dan over de overige zaken daaromheen. Terwijl wat er gestudeerd wordt uiteindelijk bijzonder weinig bleek te boeien voor de gemiddelde student.
Dus in tegenstelling tot je eerdere bericht moet ik dus niet 'gewoon mezelf zijn'?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:40 schreef obsama het volgende:
[..]
Vragen als 'wat studeer jij' komen, vooral in het begin, over als arrogant en alsof je direct een bepaalde hi๋rarchie wil zetten. Niet doen dus, eerst dom meepraten.
Als jezelf zijn direct je huisgenoten bombarderen met studie vragen is moet jij je wel afvragen of je op kamers moet gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus in tegenstelling tot je eerdere bericht moet ik dus niet 'gewoon mezelf zijn'?
Dat is wat ik ook zeg: als je een bepaalde, afwijkende persoonlijkheid met dito interesses bezit, is de kans zeer re๋el dat je er gewoon niet tussenkomt (tenzij je gelijkgestemden ontmoet). Gewoon jezelf zijn als advies geven terwijl je van LARP'en, metal en World of Warcraft houdt, is geen verstandig plan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:18 schreef obsama het volgende:
[..]
Als jezelf zijn direct je huisgenoten bombarderen met studie vragen is moet jij je wel afvragen of je op kamers moet gaan.
Ik ken iig in Utrecht wel een paar huizen met dergelijke bewoners hoor. Een minderheid uiteraard, maar ze zijn er wel. Probleem is wel vaak dat die kamers worden doorgegeven aan bekenden en niet via kamernet o.i.d. Hoewel ik iig 2 huizen ken via SSHU met bewoners met die interesses. Ik zag er destijds echter ook met enige regelmaat wel eentje voorbij komen op kamernet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook zeg: als je een bepaalde, afwijkende persoonlijkheid met dito interesses bezit, is de kans zeer reeel dat je er gewoon niet tussenkomt (tenzij je gelijkgestemden ontmoet). Gewoon jezelf zijn als advies geven terwijl je van LARP'en, metal en World of Warcraft houdt, is geen verstandig plan.
Ik had ooit de uitnodiging om te hospiteren waar vroeger Maarten (Nosh) woonde maar ik had dat afgezegd. Wie weet kozen ze me wel. Achquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij moet ook helemaal niet hospiteren, gekke Mirel. Je had jezelf gewoon een aantal jaar geleden moeten inschrijven bij WoningNet en SSHU en hoogstens drie keer gericht moeten proberen. Voor zover ik je ken heb je niet het profiel om te hospiteren, tenzij je toevallig mensen met soortgelijke persoonlijkheden en interesses tegenkomt.
Overigens heb ik ook dat probleem: mijn eerste indruk was (en is) gesloten en erg 'intellectueel', terwijl men vaak een 'relaxed' persoon zoekt (wat dat ook moge wezen).
Gewoon zeggen dat afwassen je hobby is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook zeg: als je een bepaalde, afwijkende persoonlijkheid met dito interesses bezit, is de kans zeer reeel dat je er gewoon niet tussenkomt (tenzij je gelijkgestemden ontmoet). Gewoon jezelf zijn als advies geven terwijl je van LARP'en, metal en World of Warcraft houdt, is geen verstandig plan.
Dit, ik heb nu ook tot januari een kamer, kan ik in elk geval een nieuwe regelen in een tijd waarin het rustig is zonder steeds heen en weer te moeten reizenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:33 schreef UltraR het volgende:
Oh, en gouden tip is eerst voor een tijdelijke kamer gaan van een half jaar ofzo, meestal van iemand die een periode in het buitenland gaat studeren. Die kamers zijn vaak makkelijker te krijgen (regelmatig zelfs zonder hospiteren) en komen regelmatig op kamernet voorbij. De periode in die kamer kan je dan gebruiken voor hospiteren voor een definitieve kamer. Dat scheelt A in reistijd en B bij hospiteren is het ook een pre dat je al eens op kamers hebt gewoond.
Das een verdomd goed idee om mij ook op te ori๋nteren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:33 schreef UltraR het volgende:
Oh, en gouden tip is eerst voor een tijdelijke kamer gaan van een half jaar ofzo, meestal van iemand die een periode in het buitenland gaat studeren. Die kamers zijn vaak makkelijker te krijgen (regelmatig zelfs zonder hospiteren) en komen regelmatig op kamernet voorbij. De periode in die kamer kan je dan gebruiken voor hospiteren voor een definitieve kamer. Dat scheelt A in reistijd en B bij hospiteren is het ook een pre dat je al eens op kamers hebt gewoond.
Heb ik bij mijn huidige kamer ook gehad inderdaad. Makelaar-ish persoon die een biografie van mij ging opschrijven om door te geven aan de huisbaas. Blijkbaar goed genoeg, dus prima. Ik ben altijd beter met huisbazen dan met medebewoners ("Ja ik maak graag schoon." "Nee ik luister nooit harde muziek." dat soort werk.)quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:41 schreef Chai het volgende:
Waarom is dit topic zo ver weggezakt?
Heb sinds afgelopen maandag een afstudeerplek waar ik komende week begin, dus ben nu ook bezig een kamer in die stad te vinden. De reistijd valt wel mee, maar 1 u enkele reis. Heb geen kamernetaccount, probeer het eerst maar gewoon eens via facebook.
Heb morgenavond de eerste kijkavond. Voor mijn gevoel heb ik een heel lame berichtje gestuurd, maar heb twee reacties terug sinds gisteren en die waren juist wel enthousiast. Die andere heeft mijn reactie doorgestuurd naar de huisbazin die schijnbaar de uiteindelijke selectie doet? Had daar nog niet eerder van gehoord.
Was gewoon een vrij kort introductie e-mailtje, dat is doorgestuurd en er is niet om aanvulling gevraagd. Ik kom niet crimineel over, maar verder lijkt me er voor een huisbaas niet veel nuttigs uit te halen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:38 schreef Eerin het volgende:
[..]
Heb ik bij mijn huidige kamer ook gehad inderdaad. Makelaar-ish persoon die een biografie van mij ging opschrijven om door te geven aan de huisbaas. Blijkbaar goed genoeg, dus prima. Ik ben altijd beter met huisbazen dan met medebewoners ("Ja ik maak graag schoon." "Nee ik luister nooit harde muziek." dat soort werk.)
Hangt er maar net af waar ze naar zoeken natuurlijk. Als jij aangeeft dat je komt om af te studeren is dat voor de meeste huisbazen een goed tekenquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Was gewoon een vrij kort introductie e-mailtje, dat is doorgestuurd en er is niet om aanvulling gevraagd. Ik kom niet crimineel over, maar verder lijkt me er voor een huisbaas niet veel nuttigs uit te halen.
Ik ga 40 u per week stage lopen en mijn vrijetijdsbesteding beschrijf ik sws niet direct zo expliciet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:16 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Hangt er maar net af waar ze naar zoeken natuurlijk. Als jij aangeeft dat je komt om af te studeren is dat voor de meeste huisbazen een goed teken. Als jij denk dat je het naar je mede-huisgenoten schrijft en zegt dat je graag naar techno luistert en niet vies bent van een pilletje zal je huisbaas minder onder de indruk zijn.
Nee dat klopt, maar zo'n goede tijd van het jaar is het nou ook niet voor huisbazenquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ga 40 u per week stage lopen en mijn vrijetijdsbesteding beschrijf ik sws niet direct zo expliciet.
Maar als andere reacties zijn van brave studiekutjes maakt het die huisbaas toch ook niet wie het wordt.
Dat valt nog te bezien, want heb nog geen reactie van de huisbaas zelf, maar alvast bedankt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:12 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar zo'n goede tijd van het jaar is het nou ook niet voor huisbazen. Wie weet was je de enige die uberhaupt reageerde. Anyway gefeli met je kamert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |