abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 00:12:20 #1
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_75233870
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 3 december 2009 @ 00:12:50 #2
51794 Rahl
pi_75233883
inmiddels 5 keer afgewezen ofzo
zou 't me bijna gaan aantrekken
last.fm
  donderdag 3 december 2009 @ 01:45:05 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75235386
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:12 schreef Rahl het volgende:
zou me bijna gaan aftrekken
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_75235757
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:12 schreef Rahl het volgende:
zou 't me bijna gaan aantrekken
In welke stad probeer je een kamer te bemachtigen?
  donderdag 3 december 2009 @ 04:18:12 #5
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75236023
Ik reis nu al anderhalf jaar heen en weer (uurtje) maar ik begin er behoorlijk gek van te worden, zeker als je alleen maar even iets in een postvak wilt stoppen ofzo. Daarom deze verkapte TVP omdat ik januari het maar weer eens ga proberen
Ook geen sig dus
  donderdag 3 december 2009 @ 10:24:01 #6
51794 Rahl
pi_75239129
quote:
Op donderdag 3 december 2009 02:30 schreef uithangbord het volgende:

[..]

In welke stad probeer je een kamer te bemachtigen?
Utrecht.
last.fm
pi_75240838
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:24 schreef Rahl het volgende:

[..]

Utrecht.
Dan is 5x hospiteren natuurlijk niet zo heel vreemd... Als wij een kamer op kamernet zetten hebben we binnen 2 dagen ruim honderd reacties (in de zomermaanden word je gewoon overspoeld en is dit het dubbele). Daar nodigen we zo'n 10 mensen van uit.
pi_75244045
Utrecht is best moeilijk om een kamer in het centrum te krijgen.

Waar woon je nu zelf? Hoeveel reistijd heb je? Wellicht kom je in aanmerking voor een SSHU woning/kamer?
Ja doei.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:41:38 #9
51794 Rahl
pi_75245295
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
Utrecht is best moeilijk om een kamer in het centrum te krijgen.

Waar woon je nu zelf? Hoeveel reistijd heb je? Wellicht kom je in aanmerking voor een SSHU woning/kamer?
Steenwijk, en in totaal ongeveer 1:45 van mn huis naar school. Helaas nog niet genoeg wachttijd om in aanmerking te komen.
Gelukkig woont een neef van me in Utrecht, dus daar kan ik wel logeren, maar ik heb toch liever m'n eigen plek. ;p
last.fm
pi_75248478
1:45 met OV? Trein?

Vanaf een uur reistijd heb je meestal reistijdvoorrang
Ja doei.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:54:21 #11
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75249827
quote:
Hospiteren... Ik kwam er net pas achter dat er een kijkavond mee werd bedoeld Ik heb na vele mislukte pogingen nu ook een te pakken (waar ik nu anderhalf jaar zit ) We hebben volgende week weer een kijkavond

edit:
En om nog even een tip toe te voegen: Neem een paar biertjes mee, beetje paaien helpt altijd
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  donderdag 3 december 2009 @ 16:17:57 #12
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_75250739
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:54 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

En om nog even een tip toe te voegen: Neem een paar biertjes mee, beetje paaien helpt altijd
Haha, bij ons was er ook één die indruk dacht te maken op ons (met z'n vieren, ik als jongen en twee meiden, we zochten een extra jongen voor een gelijke verdeling) en twee kratten bier meenam. Toen wij hem vertelden dat wij allen niet dronken, probeerde hij z'n 'fout' te corrigeren door te vermelden dat hij een uitzonderlijk rustige jongen was die normaal gesproken nooit drinkt en zelfs amper uitgaat. Ondanks dat we van te voren iedereen z'n hyves hadden gecontroleerd en helemaal geen moeite hadden met een uitgaanstype; wat hij, afgaande van z'n hyve, overduidelijk was.

Het meenemen van alcohol deed 'm dan natuurlijk ook niet de das om (hoewel 't wel een beetje als een poging tot omkopen gezien wordt) het liegen, natuurlijk, wel. Niets bijzonders tegen jou, deed me alleen aan die leuke anecdote herinneren.
pi_75250860
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:17 schreef Pavlovje het volgende:
Toen wij hem vertelden dat wij allen niet dronken,
Oh really?
pi_75250906
Mijn ervaring is, en dat is ook die van veel mensen in mn omgeving, dat je vooral NIET jezelf moet zijn maar zo sociaal wenselijk moet antwoorden. Probeer binnen twee minuten de groep te peilen en handel daar de overige tien minuten naar. Dikke kans dat ze erin trappen, het leren kennen gebeurt toch pas als je er een tijdje woont.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75251016
Ik zou wel degelijk mezelf zijn. Als je er eenmaal woont wil je toch ook jezelf kunnen zijn? Als je op de hospiteeravond een enorme act op moet voeren om aardig gevonden te worden door hen ga je het daar echt niet naar je zin hebben.

Zo heb ik ooit gehospiteerd in een huis waar enkel RSC'ers bleken te wonen (niets mis met het corps - ook al ben ik het zelf absoluut niet). De helft van de eerstejaars die kwamen hospiteren en waaraan je in een oogopslag kon zien dat ze geen fuck te zoeken hadden in zo'n huis probeerden ineens enorm ballerig over te komen. Dat valt de bewoners zelf ook echt wel op. Als je direct weet dat je niet bij het huis past, ga dan gewoon chill een uurtje bierdrinken en stap weer op.

[ Bericht 25% gewijzigd door Matthijs- op 03-12-2009 16:32:23 ]
Oh really?
pi_75251069
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:26 schreef Matthijs- het volgende:
Ik zou wel degelijk mezelf zijn. Als je er eenmaal woont wil je toch ook jezelf kunnen zijn? Als je op de hospiteeravond een enorme act op moet voeren om aardig gevonden te worden door hen ga je het daar echt niet naar je zin hebben.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar mijn eigen ervaring (en die van diverse mensen in mn omgeving) leert dat de mensen die het leukst zijn op de kijkavond, lang niet altijd het leukst zijn om mee te wonen. Het is een stukje presentatievaardigheid die je er doorheen helpt.

Je kunt jezelf zijn, dan is er een dikke kans dat er iemand langskomt die meer gevatte en passende antwoorden geeft dan jij. Diegene wordt dan gekozen en valt achteraf door de mand, maar heeft dan dus al een kamer. Jij valt niet door de mand, maar zit zonder kamer nog steeds bij je ouders...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:32:20 #17
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75251177
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:17 schreef Pavlovje het volgende:

Het meenemen van alcohol deed 'm dan natuurlijk ook niet de das om (hoewel 't wel een beetje als een poging tot omkopen gezien wordt) het liegen, natuurlijk, wel. Niets bijzonders tegen jou, deed me alleen aan die leuke anecdote herinneren.
Ach, bij ons bereik je ook niks met omkopen(ik drink alleen wat tijdens het uitgaan, meer niet), maar het is leuk om te zien hoeveel mensen er moeite voor doen om die kamer te krijgen...weten we een beetje welke mensen het serieus nemen enzo

Wij checken idd ook altijd hyves, lekker handig is dat he
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75251298
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar mijn eigen ervaring (en die van diverse mensen in mn omgeving) leert dat de mensen die het leukst zijn op de kijkavond, lang niet altijd het leukst zijn om mee te wonen. Het is een stukje presentatievaardigheid die je er doorheen helpt.

Je kunt jezelf zijn, dan is er een dikke kans dat er iemand langskomt die meer gevatte en passende antwoorden geeft dan jij. Diegene wordt dan gekozen en valt achteraf door de mand, maar heeft dan dus al een kamer. Jij valt niet door de mand, maar zit zonder kamer nog steeds bij je ouders...
Mwoa, het zal ongetwijfeld vaak opgaan maar ik denk dat als je uit jezelf gewoon een chille en sympathieke gast bent en niet gaat acteren maar gewoon jezelf blijft, dat men dat juist wel waardeert.
Oh really?
  donderdag 3 december 2009 @ 16:35:10 #19
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75251300
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef Mikkie het volgende:
Daar denk ik toch echt anders over hoor. Wij moeten echt niet van die overenthousianste betwetertjes hebben, en ik denk dat veel huizen dat niet hoeven

Bij onze laatste kijkavond hebben we juist de stilste gekozen, en dat bleek nog ook eens de juiste keus te zijn Meestal zijn de stille beter, want dat zijn gewoon normale studenten die verlegen zijn. Als je betwetertjes hebt, weet je meteen dat ze 3x per week in de kroeg te vinden zijn en elke avond wel compleet lam thuiskomen. Ik denk niet dat een gemiddeld studentenhuis daar zin in heeft
  donderdag 3 december 2009 @ 21:05:00 #20
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75260538
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Daar denk ik toch echt anders over hoor. Wij moeten echt niet van die overenthousianste betwetertjes hebben, en ik denk dat veel huizen dat niet hoeven

Bij onze laatste kijkavond hebben we juist de stilste gekozen, en dat bleek nog ook eens de juiste keus te zijn Meestal zijn de stille beter, want dat zijn gewoon normale studenten die verlegen zijn. Als je betwetertjes hebt, weet je meteen dat ze 3x per week in de kroeg te vinden zijn en elke avond wel compleet lam thuiskomen. Ik denk niet dat een gemiddeld studentenhuis daar zin in heeft
Oh, het kan dus! In mijn ervaring wordt juist altijd degene met de beste babbel gekozen. Echt strontirritant. Ik heb ook wel een paar keer gehad dat ik gewoon leuk aan het kletsen was maar toen kwam er toevallig een superspontaan/enthousiast persoon binnen die het gesprek voor m'n neus wegkaapte. Dan zit je echt van: godver En de mensen van wie het huis is, trappen er heel vaak in, terwijl je eigenlijk direct door zo'n persoon heen kan prikken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:43:13 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_75283709
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Een dude die stil is, niks te vertellen heeft en niet minimaal 3x per week in de kroeg staat zou bij ons niet eens langs hoeven komen. Het gaat er namelijk maar net om wat voor type student je zoekt waar je bij zou willen wonen en mensen moeten onderling wel een beetje hetzelfde ritme hebben.

Het is handig om van te voren te bedenken wat voor een karakter het huis heeft waar in je woont., en op basis daarvan mensen te selecteren. Ook is het handig om bij het uitnodigen niet een advertentie te plaatsen op kamernet.nl oid, maar even een mailtje te sturen naar je vrienden en kennissen. Die weten vaak al een beetje hoe jouw huis is, en kunnen makkelijker leuke mensen aandragen.

Daarnaast ontwijk je daarmee 'blunders' als een krat bier meenemen naar een huis waar niet gedronken wordt - dat ze bestaan - of dat je als christelijke geheelonthouder op bezoek komt bij een feesthuis. Dat is gewoon pure verspilling van een avond.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_75295449
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een dude die stil is, niks te vertellen heeft en niet minimaal 3x per week in de kroeg staat zou bij ons niet eens langs hoeven komen. Het gaat er namelijk maar net om wat voor type student je zoekt waar je bij zou willen wonen en mensen moeten onderling wel een beetje hetzelfde ritme hebben.

Het is handig om van te voren te bedenken wat voor een karakter het huis heeft waar in je woont., en op basis daarvan mensen te selecteren. Ook is het handig om bij het uitnodigen niet een advertentie te plaatsen op kamernet.nl oid, maar even een mailtje te sturen naar je vrienden en kennissen. Die weten vaak al een beetje hoe jouw huis is, en kunnen makkelijker leuke mensen aandragen.

Daarnaast ontwijk je daarmee 'blunders' als een krat bier meenemen naar een huis waar niet gedronken wordt - dat ze bestaan - of dat je als christelijke geheelonthouder op bezoek komt bij een feesthuis. Dat is gewoon pure verspilling van een avond.
Hulde, het is uiteraard volledig afhankelijk van het huis. Wij zoeken inderdaad juist iemand die vol in het studentenleven duikt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:50:46 #23
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_75299407
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:13 schreef uithangbord het volgende:

[..]

Hulde, het is uiteraard volledig afhankelijk van het huis. Wij zoeken inderdaad juist iemand die vol in het studentenleven duikt.
En wij weer 't liefst Honours studenten die vooral van culturele en academische uitstapjes houden. Overigens is geen van ons Christelijk, allen atheistisch als de kolere.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:48:26 #24
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_75309888
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:50 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

En wij weer 't liefst Honours studenten die vooral van culturele en academische uitstapjes houden. Overigens is geen van ons Christelijk, allen atheistisch als de kolere.
Potverdikkie, waar zit die kamer?
Fietstas.
pi_75332732
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:48 schreef Kassaa het volgende:
Potverdikkie, waar zit die kamer?

tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')