abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99415182

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] honden met foto's #44

Deze OP is hier te vinden
Je raekt an de dinge geweun.
pi_99415266
Laatste foto's:

Fikkies Maastricht, starring de doggies van oh-oh:

Een van deze pups wordt van DanseMacabre!

Alfa van Messina:
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:52:09 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99415301
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_99416738
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:52 schreef oh-oh het volgende:
Naja, zal dan wel, die andere naam kwam mij niet bekend voor, Cotillon had ik eerder gehoord, maar goed, zo goed sla ik t ook niet op hoor :')
Dat hoeft ook niet hoor.
Careltje is genoeg. :P

Mensen gaan straks echt denken dat Careltje de kleine is. _O-
En over katten: Ik ben gek op Jip maar als hij er niet meer is neem ik er nooit meer een.
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:31:43 #5
176471 oh-oh
pi_99416767
Karel is juist een naam voor een grote hond.
Daarom heet mijn Karel ook zo :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_99416818
Wow Alfa is gegroeid zeg!!

Dit weekend heeft mijn hond de hele tijd met de puppy van mijn broertje gespeeld, echt super lief. De hond van mijn broertje is een kruising tussen een Duitse herder en een Bordeaux dog. Ze is nu 3 maanden, en echt al heel erg dominant. Abu (mijn hond, 4 jaar) is nu nog wel de baas maar dat zal niet lang meer duren ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_99421117
katten hoef ik ook niet hoor :)

enige wat ik stom vind is dat je voor een hond hondenbelasting moet betalen maar voor een kat niet :X
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_99421370
Messina, hoe heet je Siamees? Of heb ik eroverheen gelezen? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_99421748
Wat een leuke pups weer. En wat gaat die duitse dog groot worden (en veel eten...)

En Alfaatje is vééél kleiner dan ik aan de hand van zijn stand alone foto's had gedacht!

En DanseMacabre, van harte met de geboorte van je 'kind'!

En hieronder: slapende honden nooit.... juist!

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:50:45 #10
176471 oh-oh
pi_99422106
Slapend mopje O+
( Groucho Marx )
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:53:19 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_99424622
hahaha, ik ben dus ook dol op katten, we hebben 2 rexen O+
Als er hier 1 van dood gaat wil ik een Main Coon O+

ben beetje stil lately, beetje druk. vandaag was jongste zoon bv jarig, die werd 5, feestje enzo, daarnaast dat geklooi met Noes; op eten gebied en nu weer dat gedoe met haar poten, daar ben ik allemaal ff niet zo vrolijk van en ik wil niet alleen maar lopen klagen ;)
stormy waters...
sailin'
pi_99424688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:37 schreef bianca en michael het volgende:

En Alfaatje is vééél kleiner dan ik aan de hand van zijn stand alone foto's had gedacht!

Ja dat had ik ook :)

En leuk, het herkenbare oortje met vlekjes O+
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:57:42 #13
176471 oh-oh
pi_99424808
Aw Blaan maar die dingen moet je ook gewoon kwijt kunnen hoor, als het allemaal niet zo soepel gaat.
En feli met je jongste leuke kind O+
( Groucho Marx )
pi_99424934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:53 schreef Belana het volgende:

ben beetje stil lately, beetje druk. vandaag was jongste zoon bv jarig, die werd 5, feestje enzo, daarnaast dat geklooi met Noes; op eten gebied en nu weer dat gedoe met haar poten, daar ben ik allemaal ff niet zo vrolijk van en ik wil niet alleen maar lopen klagen ;)
Gefeliciteerd Belana *O* , 5 O+
pi_99425883
quote:

Gefeliciteerd! (En met Noes wordt het vast wel weer beter)
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:25:48 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_99426042
wij hebben vandaag een traphekje geplaatst tussen de keuken en de bijkeuken, zodat we de dame en de heer af en toe even ergens kwijt kunnen. Soms heb ik hier kinderen te spelen die 2 van die grote honden toch wel erg intimiderend vinden :D maar met schoonmaken is het ook wel handig.
En daarnaast kan ik hem ook andersom gebruiken en de vuilnisbak in de bijkeuken zetten, hekje dicht en Gabber heeft het nakijken. Want ook de gloednieuwe vuilnisbak weet meneer met gemak open te krijgen _O- en tja, 800 gram vlees en een hand brokken is natuurlijk niet genoeg op een dag :N

en thanks voor de felicitaties! we waren er vanmorgen over aan het praten met hem dat ie 5 jaar geleden een kleine baby was. toen zei hij zelf als eerste: toen hadden we Noes en Gabber nog niet he? O+

even poseren ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Belana op 13-07-2011 20:36:34 ]
stormy waters...
sailin'
pi_99426516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:25 schreef Belana het volgende:

toen zei hij zelf als eerste: toen hadden we Noes en Gabber nog niet he? O+
Aw O+
pi_99427077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:24 schreef Pisces29 het volgende:
Messina, hoe heet je Siamees? Of heb ik eroverheen gelezen? :)
Atix ;) Een choc tabby point
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:37 schreef bianca en michael het volgende:

Hou er wel rekening mee dat ik 1.80+ ben, niet 1.60 :P
Voor mijn gevoel is 'ie echt huuuuge... Het lijkt nog maar een paar dagen geleden dat hij met gemak op 1 hand paste :P

quote:

ben beetje stil lately, beetje druk. vandaag was jongste zoon bv jarig, die werd 5, feestje enzo
Gefeliciteerd! Vijf jaar! Dat wordt al een flinke knul! *O*
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:36:44 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_99429354
oooow, soooo offtopic, maar ik vind Atix echt super O+ O+
stormy waters...
sailin'
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:49:20 #20
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_99436163
quote:
en thanks voor de felicitaties! we waren er vanmorgen over aan het praten met hem dat ie 5 jaar geleden een kleine baby was. toen zei hij zelf als eerste: toen hadden we Noes en Gabber nog niet he? O+
O+ O+ O+

Gefeliciteerd *O* Heerlijk he zo lekker kletsen met je kids.
Die van mij klets ook volop,snap er alleen helemaal niks van :P O+

Gelukkig schooien m'n hondjes niet en vind Sylvester het ook helemaal niet leuk ze eten voor hun neus te houden en dan vlug in zijn eigen mond stoppen....

Iemand ervaring met HOP? Ik word echt stapelgek van Joost en Gijs,die zijn zo hitsig op elkaar,als je niet beter weet zou je denken dat er een loopse teef hier in huis loopt.Deze periode's hebben ze wel vaker maar nu al ruim een week,vreselijk zeg,piepen,rijen,bijna niet eten!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:50:42 #21
176471 oh-oh
pi_99444725
Handig traphekje Belaan :D
En Syl met zn fanclub O+
HOP?
Als ze bij mij zo doen is dr vaak een teef in de buurt loops, dan kan dat wel een week of 2 duren, maar als ik dr last van heb of t zat ben dan moeten ze kappen van me en dan kappen ze ook wel anders vallen er klappen :D
( Groucho Marx )
pi_99444824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:36 schreef Belana het volgende:
oooow, soooo offtopic, maar ik vind Atix echt super O+ O+
Ik ook, wat een mooierd O+
pi_99444828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:49 schreef Guess. het volgende:

Gelukkig schooien m'n hondjes niet en vind Sylvester het ook helemaal niet leuk ze eten voor hun neus te houden en dan vlug in zijn eigen mond stoppen....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoe herkenbaar :D
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:30:20 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_99446871
aaah die Syl met de horde arme hondjes die nooit wat krijgen :D
stormy waters...
sailin'
  donderdag 14 juli 2011 @ 11:12:03 #25
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_99448163
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 08:50 schreef oh-oh het volgende:
Handig traphekje Belaan :D
En Syl met zn fanclub O+
HOP?
Als ze bij mij zo doen is dr vaak een teef in de buurt loops, dan kan dat wel een week of 2 duren, maar als ik dr last van heb of t zat ben dan moeten ze kappen van me en dan kappen ze ook wel anders vallen er klappen :D
Ja die loopse teef dacht ik ook aan,wonen honden genoeg hier maar normaal is het maar een paar dgn last als er een teef loops is .Die klappen zijn al gevallen tot mijn spijt,Gijs kan niks hebben op het moment en begon lelijk te doen naar Syl,ja dan zit je dus op het verkeerde adres hier he!! .
Ja HOP had ik op een ander frorum gelezen,je kunt het halen bij de Tuinen,twijfel een beetje wil ook niet dat ze ziek worden ofzo.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')