Hou eens op met die fantasie-posts.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:54 schreef Hockeystick het volgende:
Frikandel,
Dat snap ik, ik bedoel alleen te zeggen:
Brega, dus eindelijk hebben engelse,franse of VS grondtroepen ingezet om de patstelling te doorbreken.
Infowars.com en Alex Jones is geen betrouwbare nieuwsbron, dat is een conspiracy site.quote:Het leven gaat "gewoon" door in Tripoli, als ik NOS of CNN kijk hoor ik alleen maar dat 10000% van het Libische volk Gadaffi weg wilt hebben.
Kijk ik andere bronnen, zie ik dat de bevolking alleen maar GEEN OORLOG wilt omdat de bevolking altijd lijdt onder een oorlog.
Gadaffi of al-qaida milities: voor de bevolking kan het alleen maar slechter worden, dus hoe goed wordt de kunst van oorlogsvoering toegepast mbt media.
Als ik op radio538 roep dat Friesland zich heeft afgesloten van Nederland is het geen wereld nieuws, roept iemand op de radio dat Brega is gevallen, is het 100% waar en wereldnieuws..
(ik weet dat je zei dat het nog niet is bevestigd)
Hij kocht ze.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:29 schreef Hockeystick het volgende:
Frikandel,
Gadaffi die wapens binnen smokkelt?
Hij koopt ze gewoon hoor, in Nederland, België, Rusland en noem maar op...
Scheepswerf.quote:Ben je vergeten waarom onze koningin naar Oman vertrok...Nederlandse scheepswerf Damen Schelde lucratief wapen order...
Je kan er bezwaar tegen hebben dat hij huurlingen inzet tegen zijn eigen bevolking.quote:Beetje schijnheilig als je onze positie als leverancier van het midden-oosten teniet doet.
En ja de huurlingen die voor Gadaffi vechten doen dat niet gratis, maar ze blijven wel trouw aan hem, hoe komt dat? omdat Gadaffi ze belooft na de overwinning bergen met goud? Nee Huurlingen zijn je vriend zolang de kassa rinkelt, veel nomade stammen vechten inderdaad voor Gadaffi.
De keus is niet Gaddafi of Al Qaida.quote:Maar: the LIFG is "the most radical element in the Al Qaeda network."
en: tribe is rife with al-Qaeda and actively killed U.S. troops in Iraq. See Webster Tarpley on this, here.
Dan kies ik voor Gadaffi dan voor al-qaeda.
Bespaar ons dan je onzin.quote:Ik vraag je niet om mijn posts te lezen of voor waarheid aan te zien maar lees dan ook objectieve/andere nieuws berichten dan de censuur die NOS en CNN de wereld in stuurt
ik zie dat helemaal niet zo, "het goed maken" voor wie? het westen zag de opstanden in tunesie en egypte niet aankomen en de regimes vielen ook uiteindelijk, dit betekende voor het westen dat ze 2 belangrijke bondgenoten in noord afrika waren kwijtgeraakt, zonder dat ze daar ook maar enige invloed bij hadden, voor het westen is het nu eigenlijk een grote vraagteken wat er met deze landen zal gaan gebeuren, met de opstand in libie hebben ze kans gezien om de opstand te steunen (het westen was toch al geen grote van van K) en daarmee een vette stempel te drukken in de ontwikkeling van het land, dus dat "goed maken" zie er wel in maar andersquote:Op zondag 17 juli 2011 15:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het westen was de laatste 10 jaar Khadaffi's bondgenoot en heeft zich daardoor impopulair bij de bevolking gemaakt. De kans om dat goed te maken hebben ze met beide handen aangegrepen waardoor ze toch kunnen blijven profiteren van de grondstoffen daar en meer. Ik denk dat het Westen enz genoeg hebben geleerd van de revoluties in oa Iran om dit niet meer grandioos te verneuken.
Dat is helemaal niet duidelijk. Dat er aan de ene kant Khaddafi is, akkoord, maar dat daartegenover een regering die democratie nastreeft staat, dat vind ik nogal erg optimistisch gedacht. De opstandelingen zijn ongeorganiseerd begonnen en het is nu niet veel beter, enkele overlopers en andere oppositiepersonen hebben daarna een TNC opgericht, die dan de spreekbuis moet zijn voor iedereen die tegen het regime vecht. Uit de onderlinge gevechten blijkt al dat hier geen sprake van is. Er is ook niet duidelijk of de TNC enige daadwerkelijke macht heeft. We weten wel dat het een niet-democratisch orgaan is -kun je ze niet kwalijk nemen-, dat mooie woorden bezigt tegen de Westerse bondgenoten (geholpen door Westerse PR-bedrijven) en dat de grootste verenigende factor is dat Khaddafi weg moet. De keuze is niet tussen Khaddafi en een democratische regering -of eentje die ernaar streeft-, maar tussen Khaddafi en laten-we-hopen-dat-het-allemaal-goed-komt-maar-dat-is-absoluut-niet-zeker-en-chaos-is-niet-onwaarschijnlijk-maar-het-is-geen-Khaddafi. Overigens hadden wij wat mij betreft helemaal geen keuze hoeven maken en was er ook geen sprake van noodzaak daartoe.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:14 schreef svann het volgende:
De keus is niet Gaddafi of Al Qaida.
De keus is Gaddafi of een regering die democratie nastreeft.
Eerst werd de bevolking door kadhaffi uitgemoord(dit is niet bewezen) en nu door NAVO bommenquote:Op zondag 17 juli 2011 16:14 schreef svann het volgende:
[..]
[quote]
Hij kocht ze.
Tot duidelijk werd dat hij ze bebruikte tegen protesterende vreedzame burgers en zelfs tot op heden woonwijken van zijn eigen bevolking bombardeert.
Nu koopt hij ze bij sub-Sahara krijgsheren. Wederdienstje van oorlogsmisdadigers onder elkaar.
Wat is je punt? dat een fabriek auto's maakt als in autofabriek?quote:Scheepswerf.
Hmmmm alle liquiteiten van Khadaffi is door de wereld afgenomen, hij kan niet even rabobank internet bankieren en via wester union een paar miljoen overmaken.quote:Je kan er bezwaar tegen hebben dat hij huurlingen inzet tegen zijn eigen bevolking.
Ze zijn eerlijk betaald met de bergen goud die hij binnen heeft gesleept met de exploitatie van de natuurlijke bronnen van zijn land.
Jammer dat de infrastructuur niet bepaald prioriteit had.
democratie...als Taliban regering...quote:De keus is niet Gaddafi of Al Qaida.
De keus is Gaddafi of een regering die democratie nastreeft.
Bronnen speciaal voor jou, het is niet in het Nederlands maar misschien wilt google vertalen je best helpen:quote:Bespaar ons dan je onzin.
Onze bron is meestal niet de NOS of CNN, zoals je uit de bronvermelding die bij artikelen staat kan zien -hoewel die andere bronnen niet veel ontlopen.
In de loop der tijd is wel gebleken welke bronnen meestal betrouwbaar zijn of niet.
Die van jou scoren zacht gezegd nogal beroerd.
Geschiedenis heeft het ons geleerd, de toekomst zal het ons uitwijzen.quote:Ook posts over de Balkan, Irak of Afghanistan zijn hier niet op zijn plaats.
[..]
De Taliban is geen voorstander van democratie het Libische volk en de TNC zijn dat wel. Ik begrijp je zorgen wel hoor er hoeven maar een paar personen de revolutie te kapen en je zit in de stront maar de Libiërs laten dit niet gebeuren als ik het zo zie.quote:democratie...als Taliban regering...
quote:Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef svann het volgende:
Ook posts over de Balkan, Irak of Afghanistan zijn hier niet op zijn plaats.
En iedere keer dat er wel een goede reden voor is word er niet ingegrepen.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:29 schreef Hockeystick het volgende:
Dat snap ik, maar als we inzien dat wij (westerse superieure beschaving) elke keer maar weer voor een flut reden uitrukken(en ik begin niet eens om de olie) om oorlog te voeren dan zijn wij best achterlijk bezig, en vooral omdat we 5,10,15 jaar geleden dezelfde fouten hebben gemaakt en op dezelfde voorwendselen een oorlog zijn begonnen.
Dictatuur kost minder levens dan een oorlog tbv "democratie" of vrede
Het spijt me, maar in het geval van Libië is Russia Today geen betrouwbare bron.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:09 schreef Hockeystick het volgende:
Bronnen speciaal voor jou, het is niet in het Nederlands maar misschien wilt google vertalen je best helpen:
http://info.kopp-verlag.d(...)t-russia-today-.html;jsessionid=DC2B9D982E67ECC17F7B68B3E189FE82
http://rt.com
http://www.debka.com/article/21122/
Dit zijn ook nieuws bronnen.
Ah, eindelijk iets verstandigs.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Hockeystick het volgende:
1 laten we het hopen dat het maar bij 25 man blijft.
Kap nou eens met die fantasietjes.quote:2 stel osama bin laden vocht tegen Gadaffi, zou de VS hem aan de frontlinie executeren ten koste van de missie in Libië of zouden ze hem zijn gang laten gaan en als gesprekspartner accepteren als woordvoerder van de vrijheidsstrijders....
ik zet alles in op dat ze hem zouden laten leven
Nee het gaat nu om het morele, het morele verhaal waarom wij deze oorlog zijn begonnen, is om humanitaire redenen dat Gaddafi blijkbaar de rechten van de de Libiërs schondquote:Op zondag 17 juli 2011 18:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat een vergelijking weer![]()
OBL is gewoon dood ondanks dat hij volgens jou 'zogenaamde troepen 'aanvoerde' in Libie.
Zucht in Rusland doen ze aan censuur in Nederland noemt met dat de Mediacode.....quote:Op zondag 17 juli 2011 18:19 schreef svann het volgende:
[..]
Ah, eindelijk iets verstandigs.
[..]
Kap nou eens met die fantasietjes.
Gezien je voorlifde voor bepaalde bronnen kan ik je dit subforum aanbevelen: Brave New World
Wij zijn deze oorlog begonnen? Het begon toen Ghaddafi ongewapende demonstranten met luchtafweer uit elkaar schoot. "Wij" kwamen er pas bij 2 minuten voor Ghaddafi een genocide in Benghazi wilde beginnen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:33 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Nee het gaat nu om het morele, het morele verhaal waarom wij deze oorlog zijn begonnen,
Die kerncentrale uit Fukushima kwam net uit mijn tuin omhoog met Rita Verdonk erbovenop. Dat is ook een moreel verhaalquote:Nee het gaat nu om het morele, het morele verhaal waarom wij deze oorlog zijn begonnen, is om humanitaire redenen dat Gaddafi blijkbaar de rechten van de de Libiërs schond
(hij gaf een libische twitteraar geen ijsje,heeft iemand bewijs?) ??????
Neen Khadaffi is het kwaad. De democratisch gezinde opstandelingen hebben weinig te maken die van Irak of Afghanistan dat heb ik al enkele keren duidelijk gemaakt. Er is geen enkel bewijs dat deze opstandelingen ons zogenaamd kwaad aan willen doen.quote:Amerika voert oorlog tegen het kwaad en is nu de bondgenoot van hetzelfde kwaad (waar 1500 km verderop elke dag jonge gasten tegen het kwaad omkomen)
Zoals je in dit en het vorige topic kunt lezen boeken de Libiers wel meer dan 5 meter terreinwinst. Het gaat langzaam maar er is wel vooruitgang. De bevrijding laat niet te lang op zich wachten. Overigens heeft een verstuikte enkel op geen enkele manier te maken met hoe Khadaffi zijn tegenstanders behandeld en hoeveel mensen er daar iedere dag sneuvelen voor een betere toekomst.quote:Ik lees niets over feitelijke gebeurtenissen in Libië, behalve, vrijheidsstrijders hebben 5 meter woestijn veroverd, er zijn 2 vrijheidsstrijders gewond geraakt toen ze van een rijdende jeep zijn gesprongen en hun enkel hebben verstuit, de 2 maken het goed...
quote:Gadhafi rallies the troops against the world
Associated Press= ZAWIYA, Libya (AP) — For three days running, the rallies have been carnival-like affairs with bands, horseback riders and even a camel dyed green. At each gathering, thousands of delirious supporters of Moammar Gadhafi cheered as the brother leader's defiant speeches boomed from massive speakers.
As NATO hammers away at the Libyan leader's defenses and the United States and its allies throw their support behind the rebels, Gadhafi is trying to boost morale in what is left of his nation and show his people he is still strong and his opponents are few.
"These are the millions of Libyan people and the picture is now complete. Who else remains? Less than 100,000 are trapped in Benghazi, Derna and Tobruk," Gadhafi said in one of the speeches, referring to rebel-held cities in the east.
Bolstering that image is all the more pressing after the U.S. and more than 30 nations recognized Gadhafi's enemies during a meeting Friday in Istanbul, potentially freeing up billions in frozen oil money that could be put into rebel hands.
NATO jets destroyed a military storage facility and other targets in Tripoli's eastern outskirts early Sunday, and rebel attacks on the eastern oil city of Brega stretched into their fourth day, with reports of pitched battles in the residential areas.
Rebel spokesman Mohammed al-Rajaly said his forces had liberated the northeastern half of the city and were moving against government forces hold up in the southwestern part.
The latest pro-Gadhafi rally was held Saturday in the shattered city of Zawiya, where outgunned rebels held off government forces for weeks at the start of the rebellion against Gadhafi's four-decade rule in February.
Crowds cheered in the square, lined with buildings scarred by bullets and tank fire and whose interior walls still bear scribbled graffiti calling Gadhafi a dog.
Last week there were demonstrations in Tripoli and the southern city of Sebha and then three in a row starting Thursday, in Ajaylat near the Tunisian border, Zlitan, not far from rebel-held Misrata and then Zawiya.
Each drew up to 10,000 cheering supporters — though Gadhafi described the crowds as millions-strong and sending a message of defiance to NATO and the world. Libya has a population of about 6.5 million.
For foreign journalists, bused to each site and carefully monitored by government minders, it was impossible to tell the sincerity of the screaming crowds in each town or if they were really even from there.
On the road to Zlitan, west of Tripoli, buses and trucks filled with flag-waving supporters sped to the site of Friday's demonstration. At the rally, a man rode through the crowd on a camel dyed green, the color of the Libyan flag.
In Ajaylat on Thursday, some members of the crowd who relentlessly chanted "God, Moammar, Libya and that's it" afterward admitted they had come from Tripoli, an hour and a half drive away.
Zawiya, however, remained the biggest mystery, for in this city of 200,000, residents fought tooth and nail against Gadhafi's forces before it was retaken with heavy weaponry.
Next to the cheering crowds, horsemen in traditional dress gave children rides in a sandy vacant lot where once the mosque stood that townspeople took refuge in before it was bombarded and razed by government forces.
Many townspeople just silently watched the demonstrators in the main square, but declined to speak with journalists. The rally also featured a much heavier security presence than past events.
Above the square loomed an office tower with whole floors scarred by fire and windows gaping open where artillery rounds had slammed into the building.
The floors were littered with broken glass and empty shell casings from the fierce battles fought here to drive out the rebels.
Despite the destruction someone had come through and carefully painted over all the anti-Gadhafi graffiti left inside by rebels.
"Gadhafi is a criminal" and "to hell with Gadhafi and his sons," could still be read through the paint. In one spot, someone had come back after the destruction and written in a magic marker, "Free Zawiya."
Many of the people in the crowds, especially in the other cities, however, seemed truly sincere in their support. Gadhafi has carefully changed the narrative of the struggle from one about a rebellion to a story of foreign aggression against the Libyan people.
"We love Moammar Gadhafi, because he is our father," said Iman Haj, a young woman wearing a headscarf with mirrored sunglasses at the Ajaylat rally. She paused, "I don't know why, but we love him."
Of the rebels, she said: "They aren't Libyans; they are people that don't like Gadhafi who are taking drugs and drinking. He is in our blood," she added, as the crowd surged around her chanting.
En wat betreft Syrië? Olie vriendje Obamaquote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wij zijn er pas bijgekomen nadat Khadaffi op het punt stond zijn eigen burgers massaal af te maken omdat ze het niet eens met hem waren. Hij gaf die twitteraars misschien geen ijsje maar wel bommen.
Wat heeft dit te maken met Libie en Gadaffi??quote:Op zondag 17 juli 2011 21:50 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
En wat betreft Syrië? Olie vriendje Obama
Saoudi-Arabië? 60miljarden wapen deal met de VS
Oman....? olie vriendje obama
Die slachten dagelijks mensen af tijdens protesten maar vanwege politieke banden met de leiders wordt daar niet ingegrepen.....
Precies wat ik bedoel, 1 grote huichelachtige leugen....
quote:Op zondag 17 juli 2011 21:51 schreef houda het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met Libie en Gadaffi??
De leugen dat ik vind dat er wordt verspreid over de "vrijheidsstrijder" ->Al-qaidaquote:1 grote huichelachtige leugen....
En daarom is Ghaddafi lief en moet gesteund worden in zijn pogingen zijn volk te onderdrukken?quote:Op zondag 17 juli 2011 22:27 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
[..]
De leugen dat ik vind dat er wordt verspreid over de "vrijheidsstrijder" ->Al-qaida
De leugen over het "rechtmatig" ingrijpen in Libië --> zie landen hierboven
De leugen over "als-het-westen-nu-niet-ingrijpt-alle-Libiërs-zullen-sterven-in-Benzaghi
De leugen over hoe goed het nu in de veroverde gebieden gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
De leugen die Amerika heeft verspreidt en zich nu terug trekt zodat Europa het maar mag uitzoeken,uh af betalen want Amerika is failliet
En maar beweren dat we het uit humanitaire redenen doen...
Dat jij er niet blij mee bent hoeft ook niet. Maar loop hier geen onzin te verkondigen zonder bronnen of wat vage conspiracy sites.quote:Het gaat er niet om waar jij voor kiest maar waar de bevolking voor kiest. En dat is niet Khadaffi of Al-Qaida. Als het westen (en anderen) niet naar de bevolking luistert drijf je ze juist in de handen van groepen als Al-Qaida.
fixed.quote:De leugen over hoe goed het nu in de herveroverde gebieden door Khadaffi gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
1: Al Qaeda is ontzettend onpopulair in Libie, dat bericht over die 25 Al Qaeda soldaten was al een bewijs dat het geen big deal was.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:27 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
[..]
1De leugen dat ik vind dat er wordt verspreid over de "vrijheidsstrijder" ->Al-qaida
2De leugen over het "rechtmatig" ingrijpen in Libië --> zie landen hierboven
3De leugen over "als-het-westen-nu-niet-ingrijpt-alle-Libiërs-zullen-sterven-in-Benzaghi
4De leugen over hoe goed het nu in de veroverde gebieden gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
5De leugen die Amerika heeft verspreidt en zich nu terug trekt zodat Europa het maar mag uitzoeken,uh af betalen want Amerika is failliet
En maar beweren dat we het uit humanitaire redenen doen...
Als je enig besef van Al qaida had gehad dan had je dit nooit opgeschreven.quote:Op maandag 18 juli 2011 00:42 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
1: Al Qaeda is ontzettend onpopulair in Libie, dat bericht over die 25 Al Qaeda soldaten was al een bewijs dat het geen big deal was.
U heeft het waarschijnlijk over de speech van Gadafi?quote:3: In Benghazi was zeer waarschijnlijk een massale massamoord gepleegd als Gadhaffi had gewonnen, kijk naar de misstanden in Al-Zawiya.
Ja grappig daarom waren 110 van de 112 cruise missiles die als eerst afgevuurd waren van Amerika.quote:5: Amerika heeft deze interventie niet gestart maar Frankrijk en Engeland.
Heeft getraind en betaald. Als er 1 grote terrorist is, is het Ghaddafi wel.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:02 schreef shameonyou het volgende:
[..]
Als je enig besef van Al qaida had gehad dan had je dit nooit opgeschreven.
De orginele leiders en oprichters van al qaida waren Libyers. In de jaren 80 was er een groot probleem in Libya met terroristen die Gadafi dus allemaal
De enige die nu getraind worden zijn islamitische strijders met onder andere anti-vliegtuig raketten zoals de SAM-7 die al massaal uitgedeeld zijn aan smokkelaars en terroristische organisaties in egypte, libye tunesie en ver daar buiten.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft getraind en betaald. Als er 1 grote terrorist is, is het Ghaddafi wel.
De bevolking word door Ghaddafi gedwongen om te vechten, het enige dat Al Qaida doet is wapens Libië UIT smokkelen.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:40 schreef shameonyou het volgende:
[..]
De enige die nu getraind worden zijn islamitische strijders met onder andere anti-vliegtuig raketten zoals de SAM-7 die al massaal uitgedeeld zijn aan smokkelaars en terroristische organisaties in egypte, libye tunesie en ver daar buiten.
![]()
Ghaddafi heeft idd 2 vliegtuigen neergehaald. Locerbie enquote:De te verwachtte onthoofdingen van Europese toeristen en neerhalen van passagiesrsvliegtuigen door deze getrainde terroristen door NATO juich jij blijkbaar toe.
Heel vreemd statement zonder enig bewijs of ook maar theorie.De wapens worden zonder enige twijfel uit Libye gesmokkeld naar bijvoorbeeld italie en griekenland voor aanslagen in Europa maar worden zonder enige twijfel ook verdeelt en opgeslagen in libye zelf voor de komende burger oorlog die decennia lang kan duren.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
het enige dat Al Qaida doet is wapens Libië UIT smokkelen.
Heel vreemd statement zonder enig bewijs of ook maar theorie.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:50 schreef shameonyou het volgende:
[..]
Heel vreemd statement zonder enig bewijs of ook maar theorie.De wapens worden zonder enige twijfel uit Libye gesmokkeld naar bijvoorbeeld italie en griekenland voor aanslagen in Europa maar worden zonder enige twijfel ook verdeelt en opgeslagen in libye zelf voor de komende burger oorlog die decennia lang kan duren.
Ja. Al Qaida maakt gebruik van de situatie.quote:Maar zelfs zonder dat de bekennen is uit jouw statement te halen dat je dus wel links tussen de "vreedzame demonstranten" en al quida bekent.
Alle vreedzame demonstranten hebben wel goede bedoelingen. Maar er zijn mensen met minder goede bedoelingen die misbruik maken van de situatie, en er zijn mensen met goede bedoelingen die door 4 maanden oorlog getraumatiseerd zijn en verkeerde dingen zullen doen.quote:Hoever deze links rijken zal ik maar niet vragen maar is wel de eerste keer dat je dit toegeeft. Dat dus niet alle vreedzame demonstranten goede bedoelingen hebben.
De vrijheid om leven lang in schulden te leven door het IMF die 2 dagen na de eerste massa bombardementen in Tripoli opgezet werd in Benghazi?quote:Op maandag 18 juli 2011 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat ik het ergste vind zijn mensen zoals jij die mensen geen vrijheid gunnen en links en recht leugens bij elkaar verzinnen om dictators in het zadel te houden.
Ik zie geen enkel argument om de burgers in Libië geen vrijheid te gunnen. Ik zie alleen maar argumenten om naast Ghaddafi nog veel meer dictators aan te pakken.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:03 schreef shameonyou het volgende:
[..]
De vrijheid om leven lang in schulden te leven door het IMF die 2 dagen na de eerste massa bombardementen in Tripoli opgezet werd in Benghazi?
Vertel eens hoe dat kan zonder vooropgezet plan door het IMF?
Dit was geen spontane revolutie dit was een vooropgezet plan om Libya in een decennia lang durende burger oorlog te stortten net als de erest van Afrika en Midden-oosten.
Hier ben ik het in principe mee eens omdat we niet kunnen toelaten dat vooruitstrevende regimes zoals gadaffi zelf modern worden en de bevolking ONZE olie massaal op gaan gebruiken.
Massale burgeroorlog en verhongering van afrika en midden-oosten is dus in principe goed voor ons dat ben ik met jouw en de globalisten eens.
En dan sturen we een paar miljoen euros aan "humanitaire aid" nodigen we de wereldwijde pers uit en kijk eens wat een goede filantropen we ons toch weer kunnen voelen.
Maar doe dan niet net alsof die mensen beter af zullen zijn of vrij.
Daar gaat het nu ineens niet om?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:19 schreef houda het volgende:
Ik heb me voorgenomen om me niet meer op te winden over sommige mensen hier maar even inhaken op het waarschijnlijk alle mensen van Benghazi uitmoorden..
Het gaat niet om wat Gadaffi vertelde in zijn speech, want die man kan alleen maar liegen!
Als je zag wat er voor militair convoy aan kwam naar en al een stukje in Benghazi was dan zou je dat woordje waarschijnlijk wel laten zitten!!
Leugenquote:Op maandag 18 juli 2011 17:25 schreef shameonyou het volgende:
[..]
Daar gaat het nu ineens niet om?
Dat is anders wel de reden waaron NAVO heel Libie aan het kapot bombarderen
Nee. Irak en Afghanistan begonnen niet met volksopstanden.quote:is en duizenden terroristen vrijheidstijders/burgers aan het bewapenen en trainen is.
En een land preventief aanvallen omdat het misschien iets gaat doen wat niet aan de wet voldoet is precies het zelfde als Bush in 2003 deed.
Zie boven.quote:Wat mij persoonlijk zo verbaasd is dat er toen zoveel oppositie tegen was en zelf miljoenen mensen door de hele wereld op de been had de grootste proteten ooit ter wereld...... herinner je je dat nog?
Niet zijn bevolking, tegen de Koerden. Dat is ook niet netjes, maar standaard verdeel-en-heers tactiek van een dictator.quote:Terwijl Saddam bewezen gifgas(WMD) heeft gebruikt tegen zijn bevolking!
Ghaddafi had al genoeg gedaan. Ongewapende burgers kapot schietne met luchtafweergeschut, bloedbaden in de straten van Tripoli.quote:En nu..........
Prventieve oorlog omdat een land MISSCHIEN iets gaat doen zonder enig bewijs.
Iedereen staat te juichen.
Ik ben blij dat je er van geniet.quote:JAAAAA BOMBARDEER LIBYIE MISSCHIEN GAAN ZE OOITS EEN MENSEN UITMOORDEN.
JOEPIEEEE BOMBARDEER TRIPOLIE GOOO OBAMA MORE BOMBS
YEAAAAA NATO ROCKS ZIE DIE FLATGEBOUWEN ONTPLOFFEN ZO MOOI
kan Turkije over mee praten tegen de Armeniërs, toch levert de VS elk jaar miljarden aan wapens af aan die Ottomanenquote:Op maandag 18 juli 2011 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet zijn bevolking, tegen de Koerden. Dat is ook niet netjes, maar standaard verdeel-en-heers tactiek van een dictator.
Laten we hopen dat westerse landen die profiteren van de corruptie in deze dictaturen snel hun eigen revoluties krijgen.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:50 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
kan Turkije over mee praten tegen de Armeniërs, toch levert de VS elk jaar miljarden aan wapens af aan die Ottomanen
Maar goed, hier komen we toch nooit uit, laten we hopen dat als de rook van de bombardementen is opgetrokken, alle mannen ruimdenkend en tollerant zijn en de vrijheidsstrijders allemaal lieve mannen blijken te zijn, die vrijwillig hun macht afdragen omdat ze de verkiezingen hebben verloren. dan biedt ik me excuses aan.
quote:The War on Terror, now starring Yemen and Somalia
There is a concerted campaign underway to ensure that the War on Terror bonanza continues unimpeded in the wake of Osama bin Laden's death, and even despite Leon Panetta's acknowledgment that Al Qaeda has a grand total of "fewer than two dozen key operatives" on the entire planet. That effort relies primarily on touting a growing villainous alliance -- the scariest since Marvel Comic's Masters of Evil -- between Al Qaeda in the Arabian Peninsula (mostly in Yemen) and the al Shabab group in Somalia. To accomplish this, all the standard fear-mongering propaganda is being trotted out, and the War on Terror apparatus is simply being re-directed to those nations. Most notably, the establishment media is being used to disseminate these messages, using its familiar journalistically bankrupt practices to serve this agenda.
Je moet het doel in ogen houden. Het doel is niet om mensen te onderdrukken, ook al komt je dat politiek goed uit. Dan ben je gewoon slachtoffer van verdeel-en-heers politiek.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:01 schreef Hockeystick het volgende:
papier,
Met deze uitspraak schud ik je hand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |