abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99578040
Frikandel,
Gadaffi die wapens binnen smokkelt?
Hij koopt ze gewoon hoor, in Nederland, België, Rusland en noem maar op...
Ben je vergeten waarom onze koningin naar Oman vertrok...Nederlandse scheepswerf Damen Schelde lucratief wapen order...

Beetje schijnheilig als je onze positie als leverancier van het midden-oosten teniet doet.
En ja de huurlingen die voor Gadaffi vechten doen dat niet gratis, maar ze blijven wel trouw aan hem, hoe komt dat? omdat Gadaffi ze belooft na de overwinning bergen met goud? Nee Huurlingen zijn je vriend zolang de kassa rinkelt, veel nomade stammen vechten inderdaad voor Gadaffi.
Maar: the LIFG is "the most radical element in the Al Qaeda network."
en: tribe is rife with al-Qaeda and actively killed U.S. troops in Iraq. See Webster Tarpley on this, here.
Dan kies ik voor Gadaffi dan voor al-qaeda.

Ik vraag je niet om mijn posts te lezen of voor waarheid aan te zien maar lees dan ook objectieve/andere nieuws berichten dan de censuur die NOS en CNN de wereld in stuurt ;)
  zondag 17 juli 2011 @ 15:36:43 #102
2651 svann
night-hawk
pi_99580033
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:54 schreef Hockeystick het volgende:
Frikandel,

Dat snap ik, ik bedoel alleen te zeggen:
Brega, dus eindelijk hebben engelse,franse of VS grondtroepen ingezet om de patstelling te doorbreken.
Hou eens op met die fantasie-posts.

Ook posts over de Balkan, Irak of Afghanistan zijn hier niet op zijn plaats.
quote:
Het leven gaat "gewoon" door in Tripoli, als ik NOS of CNN kijk hoor ik alleen maar dat 10000% van het Libische volk Gadaffi weg wilt hebben.
Kijk ik andere bronnen, zie ik dat de bevolking alleen maar GEEN OORLOG wilt omdat de bevolking altijd lijdt onder een oorlog.
Gadaffi of al-qaida milities: voor de bevolking kan het alleen maar slechter worden, dus hoe goed wordt de kunst van oorlogsvoering toegepast mbt media.
Als ik op radio538 roep dat Friesland zich heeft afgesloten van Nederland is het geen wereld nieuws, roept iemand op de radio dat Brega is gevallen, is het 100% waar en wereldnieuws..
(ik weet dat je zei dat het nog niet is bevestigd)
Infowars.com en Alex Jones is geen betrouwbare nieuwsbron, dat is een conspiracy site.

Bronnen die wij hier doorgaans citeren zijn de laatste maanden redelijk betrouwbaar gebleken.
En ja, ook minder florissante zaken kregen aandacht.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_99580597
Ja Khadaffi koopt ze inderdaad misschien wel van 'ons' maar omdat er een embargo op zit smokkelt hij ze binnen via Algerije, Tsjaad enz. Dat is wat ik bedoelde

Ik snap niet goed wat je met de huurlingen van Khadaffi wil zeggen. Het overgrote deel van zijn leger komt inderdaad gewoon uit landen als Niger en Tsjaad als huurlingen. En zodra het te gevaarlijk word of Khadaffi ze niet meer kan betalen zijn ze weg. Khadaffi heeft nog meer weinig echte supporters over het passief verzet in Tripoli is groot bijvoorbeeld.

Het gaat er niet om waar jij voor kiest maar waar de bevolking voor kiest. En dat is niet Khadaffi of Al-Qaida. Als het westen (en anderen) niet naar de bevolking luistert drijf je ze juist in de handen van groepen als Al-Qaida. Het westen was de laatste 10 jaar Khadaffi's bondgenoot en heeft zich daardoor impopulair bij de bevolking gemaakt. De kans om dat goed te maken hebben ze met beide handen aangegrepen waardoor ze toch kunnen blijven profiteren van de grondstoffen daar en meer. Ik denk dat het Westen enz genoeg hebben geleerd van de revoluties in oa Iran om dit niet meer grandioos te verneuken.

Ik lees/kijk vrij weinig over de NOS ik kijk meer Al-Jazeera enzo.
Incelfrikandel
pi_99580922
Ik vind dat nogal wat: "Het overgrote deel van zijn leger komt inderdaad gewoon uit landen als Niger en Tsjaad als huurlingen." De afgelopen maanden is gebleken dat het voornamelijk Libiërs zijn die voor de Libische dictator Khaddafi vechten. Er zijn verhalen van donkere Afrikaanse huurlingen, foto's, video's, ja, maar niets wat de stelling dat het overgrote deel van het Libische leger uit niet-Libische huurlingen bestaat, rechtvaardigt. 'Het zijn de buitenlanders en het is een gevecht tussen volk en dictator' is overduidelijke propaganda (nogmaals, niet dat er geen kern van waarheid in zit) die ook is gebruikt in Iran en omgekeerd in Egypte en Bahrein en waar niet. Khaddafi (of het regime) lijkt nog de controle te hebben over het zuiden van het land, Tripoli en een groot gebied eromheen en alles tussen Misrata en Brega. Deze positie kan hij niet nu nog volhouden als hij geen authentieke Libische steun had. Waarschijnlijk stort een groot gedeelte van die steun uiteindelijk wel in.
  zondag 17 juli 2011 @ 16:14:40 #105
2651 svann
night-hawk
pi_99581318
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:29 schreef Hockeystick het volgende:
Frikandel,
Gadaffi die wapens binnen smokkelt?
Hij koopt ze gewoon hoor, in Nederland, België, Rusland en noem maar op...
Hij kocht ze.
Tot duidelijk werd dat hij ze bebruikte tegen protesterende vreedzame burgers en zelfs tot op heden woonwijken van zijn eigen bevolking bombardeert.
Nu koopt hij ze bij sub-Sahara krijgsheren. Wederdienstje van oorlogsmisdadigers onder elkaar.
quote:
Ben je vergeten waarom onze koningin naar Oman vertrok...Nederlandse scheepswerf Damen Schelde lucratief wapen order...
Scheepswerf.
quote:
Beetje schijnheilig als je onze positie als leverancier van het midden-oosten teniet doet.
En ja de huurlingen die voor Gadaffi vechten doen dat niet gratis, maar ze blijven wel trouw aan hem, hoe komt dat? omdat Gadaffi ze belooft na de overwinning bergen met goud? Nee Huurlingen zijn je vriend zolang de kassa rinkelt, veel nomade stammen vechten inderdaad voor Gadaffi.
Je kan er bezwaar tegen hebben dat hij huurlingen inzet tegen zijn eigen bevolking.
Ze zijn eerlijk betaald met de bergen goud die hij binnen heeft gesleept met de exploitatie van de natuurlijke bronnen van zijn land.
Jammer dat de infrastructuur niet bepaald prioriteit had.
quote:
Maar: the LIFG is "the most radical element in the Al Qaeda network."
en: tribe is rife with al-Qaeda and actively killed U.S. troops in Iraq. See Webster Tarpley on this, here.
Dan kies ik voor Gadaffi dan voor al-qaeda.
De keus is niet Gaddafi of Al Qaida.
De keus is Gaddafi of een regering die democratie nastreeft.
quote:
Ik vraag je niet om mijn posts te lezen of voor waarheid aan te zien maar lees dan ook objectieve/andere nieuws berichten dan de censuur die NOS en CNN de wereld in stuurt ;)
Bespaar ons dan je onzin.

Onze bron is meestal niet de NOS of CNN, zoals je uit de bronvermelding die bij artikelen staat kan zien -hoewel die andere bronnen niet veel ontlopen.
In de loop der tijd is wel gebleken welke bronnen meestal betrouwbaar zijn of niet.
Die van jou scoren zacht gezegd nogal beroerd.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_99581371
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het westen was de laatste 10 jaar Khadaffi's bondgenoot en heeft zich daardoor impopulair bij de bevolking gemaakt. De kans om dat goed te maken hebben ze met beide handen aangegrepen waardoor ze toch kunnen blijven profiteren van de grondstoffen daar en meer. Ik denk dat het Westen enz genoeg hebben geleerd van de revoluties in oa Iran om dit niet meer grandioos te verneuken.
ik zie dat helemaal niet zo, "het goed maken" voor wie? het westen zag de opstanden in tunesie en egypte niet aankomen en de regimes vielen ook uiteindelijk, dit betekende voor het westen dat ze 2 belangrijke bondgenoten in noord afrika waren kwijtgeraakt, zonder dat ze daar ook maar enige invloed bij hadden, voor het westen is het nu eigenlijk een grote vraagteken wat er met deze landen zal gaan gebeuren, met de opstand in libie hebben ze kans gezien om de opstand te steunen (het westen was toch al geen grote van van K) en daarmee een vette stempel te drukken in de ontwikkeling van het land, dus dat "goed maken" zie er wel in maar anders
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_99581604
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:14 schreef svann het volgende:
Dat is helemaal niet duidelijk. Dat er aan de ene kant Khaddafi is, akkoord, maar dat daartegenover een regering die democratie nastreeft staat, dat vind ik nogal erg optimistisch gedacht. De opstandelingen zijn ongeorganiseerd begonnen en het is nu niet veel beter, enkele overlopers en andere oppositiepersonen hebben daarna een TNC opgericht, die dan de spreekbuis moet zijn voor iedereen die tegen het regime vecht. Uit de onderlinge gevechten blijkt al dat hier geen sprake van is. Er is ook niet duidelijk of de TNC enige daadwerkelijke macht heeft. We weten wel dat het een niet-democratisch orgaan is -kun je ze niet kwalijk nemen-, dat mooie woorden bezigt tegen de Westerse bondgenoten (geholpen door Westerse PR-bedrijven) en dat de grootste verenigende factor is dat Khaddafi weg moet. De keuze is niet tussen Khaddafi en een democratische regering -of eentje die ernaar streeft-, maar tussen Khaddafi en laten-we-hopen-dat-het-allemaal-goed-komt-maar-dat-is-absoluut-niet-zeker-en-chaos-is-niet-onwaarschijnlijk-maar-het-is-geen-Khaddafi. Overigens hadden wij wat mij betreft helemaal geen keuze hoeven maken en was er ook geen sprake van noodzaak daartoe.
pi_99581687
@ monidique Het overgrote deel was inderdaad het verkeerde woord. Volgens de laatste berichten is het ongeveer 50% huurlingen en de rest het gewone leger dat grotendeels bij Khadaffi word gehouden door propaganda, angst en terreur(neerschieten van mensen die willen terugtrekken of overgeven).

@ Slayage
Dat is toch min of meer wat ik zeg? Ik denk dat het eigenlijk wel zeker is dat er geen super Pro-Westerse regeringen komen in Tunesië en Egypte en zo was het misschien ook geworden met Libië.

@Monidique

Volgensmij is het nooit zeker dat er geen chaos komt na een revolutie ;) Echter zeggen alle Westerse landen maar bijv ook Qatar en China dat de TNC een prima overgangsplan heeft. Maar tsja wat moeten we anders?

Bedoel je met je laatste 2 zinnen dat we misschien niet hadden moeten ingrijpen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Frikandelbroodje op 17-07-2011 16:37:14 ]
Incelfrikandel
pi_99583098
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:14 schreef svann het volgende:

[..]
[quote]
Hij kocht ze.
Tot duidelijk werd dat hij ze bebruikte tegen protesterende vreedzame burgers en zelfs tot op heden woonwijken van zijn eigen bevolking bombardeert.
Nu koopt hij ze bij sub-Sahara krijgsheren. Wederdienstje van oorlogsmisdadigers onder elkaar.
Eerst werd de bevolking door kadhaffi uitgemoord(dit is niet bewezen) en nu door NAVO bommen
Tijdens de honger winter in 1944 was er officieel geen brood te koop toch at men brood
[..]
quote:
Scheepswerf.
Wat is je punt? dat een fabriek auto's maakt als in autofabriek?
Rolls-Royce levert gepanserde auto's met wapen systeem af als optie, Rolls-Royce is geen wapenfabrikant.
Vervang het woordje auto door boot en dan begrijp je mijn stand punt

[..]
quote:
Je kan er bezwaar tegen hebben dat hij huurlingen inzet tegen zijn eigen bevolking.
Ze zijn eerlijk betaald met de bergen goud die hij binnen heeft gesleept met de exploitatie van de natuurlijke bronnen van zijn land.
Jammer dat de infrastructuur niet bepaald prioriteit had.
Hmmmm alle liquiteiten van Khadaffi is door de wereld afgenomen, hij kan niet even rabobank internet bankieren en via wester union een paar miljoen overmaken.
Als hij bergen met goud bezat zouden die nu toch al opzijn? dus sommige mensen vechten daar niet voor geld maar voor loyaliteit.....
[..]
quote:
democratie...als Taliban regering...

[..]
quote:
Bespaar ons dan je onzin.

Onze bron is meestal niet de NOS of CNN, zoals je uit de bronvermelding die bij artikelen staat kan zien -hoewel die andere bronnen niet veel ontlopen.
In de loop der tijd is wel gebleken welke bronnen meestal betrouwbaar zijn of niet.
Die van jou scoren zacht gezegd nogal beroerd.
Bronnen speciaal voor jou, het is niet in het Nederlands maar misschien wilt google vertalen je best helpen:
http://info.kopp-verlag.d(...)t-russia-today-.html;jsessionid=DC2B9D982E67ECC17F7B68B3E189FE82

http://rt.com
http://www.debka.com/article/21122/

Dit zijn ook nieuws bronnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hockeystick op 17-07-2011 17:17:39 ]
pi_99583221
quote:

[..]

Geschiedenis heeft het ons geleerd, de toekomst zal het ons uitwijzen.

Svann als Obama morgen roept dat Terschelling massa vernietigingswapens heeft, geloof je dat ja of nee? en waarom?

Reply alvast, waarom geloofde je wel dat Irak massa vernietigingswapens had? en die oorlog gerechtvaardigd was?
Saddam opgehangen?
geen massa vernietigingswapens gevonden
En nog steeds oorlog, in Irak zit toch ook een democratisch gekozen regering nu..

Even concreet antwoorden ipv bla bla bla bla antwoorden
pi_99583648
Irak is er in deze topics al tig keer bijgehaald lees het even door. Libië en Irak vallen totaal niet te vergelijken.

quote:
democratie...als Taliban regering...
De Taliban is geen voorstander van democratie het Libische volk en de TNC zijn dat wel. Ik begrijp je zorgen wel hoor er hoeven maar een paar personen de revolutie te kapen en je zit in de stront maar de Libiërs laten dit niet gebeuren als ik het zo zie.
Incelfrikandel
  zondag 17 juli 2011 @ 17:27:30 #112
2651 svann
night-hawk
pi_99583714
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:36 schreef svann het volgende:

pi_99583774
Dat snap ik, maar als we inzien dat wij (westerse superieure beschaving) elke keer maar weer voor een flut reden uitrukken(en ik begin niet eens om de olie) om oorlog te voeren dan zijn wij best achterlijk bezig, en vooral omdat we 5,10,15 jaar geleden dezelfde fouten hebben gemaakt en op dezelfde voorwendselen een oorlog zijn begonnen.

Dictatuur kost minder levens dan een oorlog tbv "democratie" of vrede
pi_99584098
http://www.telegraph.co.u(...)-al-Qaeda-links.html

Oh wacht edit...
Ignore bovenstaande link, SVANN verbiedt het uitdrukkelijk over irak en afghanistan te hebben.
Deze strijders hebben een werk/leer stage gehad in Irak en Afghanistan en zijn nu met kerst reces in Libië humanitaire hulp aan het opzetten voor de dakloze straat honden....

[ Bericht 40% gewijzigd door Hockeystick op 17-07-2011 17:47:32 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 18:01:07 #115
2651 svann
night-hawk
pi_99584637
Ja, het artikel van 25 maart heeft het over "around 25 men from the Derna".

Oud nieuws. Dat hebben we het in maart al besproken.
De enige actualiteit is waarschijnlijk jouw persoonlijke zekerheid dat de rebellen Al Qaida gezind zouden zijn.
pi_99584688
25 is echt veel inderdaad :') Die bron is er al vaker bijgehaald maar het zegt weinig bovendien is het oud en zo'n beetje het enige bericht op Fox News ( :')!) na dan misschien. Je kunt een leger onmogelijk helemaal schoon houden of dacht je dat sommige Franse soldaten in WW2 geen Communistische ideeën hadden? Of valt dat nu opeens weer niet te vergelijken? Nogmaals Irak en Afghanistan hier totaal niet mee te vergelijken compleet andere situatie.
Incelfrikandel
  zondag 17 juli 2011 @ 18:06:03 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_99584793
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:29 schreef Hockeystick het volgende:
Dat snap ik, maar als we inzien dat wij (westerse superieure beschaving) elke keer maar weer voor een flut reden uitrukken(en ik begin niet eens om de olie) om oorlog te voeren dan zijn wij best achterlijk bezig, en vooral omdat we 5,10,15 jaar geleden dezelfde fouten hebben gemaakt en op dezelfde voorwendselen een oorlog zijn begonnen.

Dictatuur kost minder levens dan een oorlog tbv "democratie" of vrede
En iedere keer dat er wel een goede reden voor is word er niet ingegrepen.

Nou is Libië een keer een goed argument om in te grijpen en dan gaan mensen lopen zeiken. De wereld op z'n kop. 8)7

Natuurlijk hebben politici een dubbele agenda, maar daar zijn we zelf bij. Alle dictators moeten dood, en alle volken moeten de kans krijgen om zich vrij te vechten. And you're not helpful.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_99584820
1 laten we het hopen dat het maar bij 25 man blijft.
2 stel osama bin laden vocht tegen Gadaffi, zou de VS hem aan de frontlinie executeren ten koste van de missie in Libië of zouden ze hem zijn gang laten gaan en als gesprekspartner accepteren als woordvoerder van de vrijheidsstrijders....

ik zet alles in op dat ze hem zouden laten leven
  zondag 17 juli 2011 @ 18:15:27 #119
2651 svann
night-hawk
pi_99585080
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:09 schreef Hockeystick het volgende:

Bronnen speciaal voor jou, het is niet in het Nederlands maar misschien wilt google vertalen je best helpen:
http://info.kopp-verlag.d(...)t-russia-today-.html;jsessionid=DC2B9D982E67ECC17F7B68B3E189FE82

http://rt.com
http://www.debka.com/article/21122/

Dit zijn ook nieuws bronnen.
Het spijt me, maar in het geval van Libië is Russia Today geen betrouwbare bron.
Ze citeren namelijk iets te vaak de libische StaatsTV.

Ook anti-(USA-)goverment en conspiracy sites beschouw ik niet als een betrouwbare bron.

Meer gevestigde westerse media zijn trouwens niet bepaald kritiekloos.
pi_99585113
Wat een vergelijking weer :{ _O- OBL is gewoon dood ondanks dat hij volgens jou 'zogenaamde troepen 'aanvoerde' in Libie.
Incelfrikandel
  zondag 17 juli 2011 @ 18:19:09 #121
2651 svann
night-hawk
pi_99585165
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:06 schreef Hockeystick het volgende:
1 laten we het hopen dat het maar bij 25 man blijft.
Ah, eindelijk iets verstandigs.
quote:
2 stel osama bin laden vocht tegen Gadaffi, zou de VS hem aan de frontlinie executeren ten koste van de missie in Libië of zouden ze hem zijn gang laten gaan en als gesprekspartner accepteren als woordvoerder van de vrijheidsstrijders....

ik zet alles in op dat ze hem zouden laten leven
Kap nou eens met die fantasietjes.

Gezien je voorlifde voor bepaalde bronnen kan ik je dit subforum aanbevelen: Brave New World
pi_99585551
Het is nu één grote chaos daar. In die zin zijn er meerdere facties die aan weerszijde vechten. AQIM, Polisario, NATO troepen, de rebellen, het reguliere leger van Gadaffi etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99587190
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat een vergelijking weer :{ _O- OBL is gewoon dood ondanks dat hij volgens jou 'zogenaamde troepen 'aanvoerde' in Libie.
Nee het gaat nu om het morele, het morele verhaal waarom wij deze oorlog zijn begonnen, is om humanitaire redenen dat Gaddafi blijkbaar de rechten van de de Libiërs schond
(hij gaf een libische twitteraar geen ijsje,heeft iemand bewijs?) ??????

Amerika voert oorlog tegen het kwaad en is nu de bondgenoot van hetzelfde kwaad (waar 1500 km verderop elke dag jonge gasten tegen het kwaad omkomen)

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:19 schreef svann het volgende:

[..]

Ah, eindelijk iets verstandigs.

[..]

Kap nou eens met die fantasietjes.

Gezien je voorlifde voor bepaalde bronnen kan ik je dit subforum aanbevelen: Brave New World
Zucht in Rusland doen ze aan censuur in Nederland noemt met dat de Mediacode.....
Het enige pro-gadaffi nieuws wat ik de laatste tijd heb gelezen in Nederlandse (100% betrouwbare) media is dat die ouwe pik een potje schaakt speelt.... WTF is dit het enige nieuws wat Nederland kan bemachtiging over het Gadaffi kamp?

Ik lees niets over feitelijke gebeurtenissen in Libië, behalve, vrijheidsstrijders hebben 5 meter woestijn veroverd, er zijn 2 vrijheidsstrijders gewond geraakt toen ze van een rijdende jeep zijn gesprongen en hun enkel hebben verstuit, de 2 maken het goed...
Als je deze goednieuwsshows gelooft oke, sinterklaas journaal wordt een uur eerder uitgezonden.
  zondag 17 juli 2011 @ 19:37:36 #124
pi_99587304
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:33 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

Nee het gaat nu om het morele, het morele verhaal waarom wij deze oorlog zijn begonnen,
Wij zijn deze oorlog begonnen? Het begon toen Ghaddafi ongewapende demonstranten met luchtafweer uit elkaar schoot. "Wij" kwamen er pas bij 2 minuten voor Ghaddafi een genocide in Benghazi wilde beginnen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_99588089
quote:
Nee het gaat nu om het morele, het morele verhaal waarom wij deze oorlog zijn begonnen, is om humanitaire redenen dat Gaddafi blijkbaar de rechten van de de Libiërs schond
(hij gaf een libische twitteraar geen ijsje,heeft iemand bewijs?) ??????
Die kerncentrale uit Fukushima kwam net uit mijn tuin omhoog met Rita Verdonk erbovenop. Dat is ook een moreel verhaal :D
Wij zijn er pas bijgekomen nadat Khadaffi op het punt stond zijn eigen burgers massaal af te maken omdat ze het niet eens met hem waren. Hij gaf die twitteraars misschien geen ijsje maar wel bommen.

quote:
Amerika voert oorlog tegen het kwaad en is nu de bondgenoot van hetzelfde kwaad (waar 1500 km verderop elke dag jonge gasten tegen het kwaad omkomen)
Neen Khadaffi is het kwaad. De democratisch gezinde opstandelingen hebben weinig te maken die van Irak of Afghanistan dat heb ik al enkele keren duidelijk gemaakt. Er is geen enkel bewijs dat deze opstandelingen ons zogenaamd kwaad aan willen doen.

quote:
Ik lees niets over feitelijke gebeurtenissen in Libië, behalve, vrijheidsstrijders hebben 5 meter woestijn veroverd, er zijn 2 vrijheidsstrijders gewond geraakt toen ze van een rijdende jeep zijn gesprongen en hun enkel hebben verstuit, de 2 maken het goed...
Zoals je in dit en het vorige topic kunt lezen boeken de Libiers wel meer dan 5 meter terreinwinst. Het gaat langzaam maar er is wel vooruitgang. De bevrijding laat niet te lang op zich wachten. Overigens heeft een verstuikte enkel op geen enkele manier te maken met hoe Khadaffi zijn tegenstanders behandeld en hoeveel mensen er daar iedere dag sneuvelen voor een betere toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 17-07-2011 20:08:05 ]
Incelfrikandel
  zondag 17 juli 2011 @ 20:55:28 #126
pi_99590467
quote:
Gadhafi rallies the troops against the world

Associated Press= ZAWIYA, Libya (AP) — For three days running, the rallies have been carnival-like affairs with bands, horseback riders and even a camel dyed green. At each gathering, thousands of delirious supporters of Moammar Gadhafi cheered as the brother leader's defiant speeches boomed from massive speakers.

As NATO hammers away at the Libyan leader's defenses and the United States and its allies throw their support behind the rebels, Gadhafi is trying to boost morale in what is left of his nation and show his people he is still strong and his opponents are few.

"These are the millions of Libyan people and the picture is now complete. Who else remains? Less than 100,000 are trapped in Benghazi, Derna and Tobruk," Gadhafi said in one of the speeches, referring to rebel-held cities in the east.

Bolstering that image is all the more pressing after the U.S. and more than 30 nations recognized Gadhafi's enemies during a meeting Friday in Istanbul, potentially freeing up billions in frozen oil money that could be put into rebel hands.

NATO jets destroyed a military storage facility and other targets in Tripoli's eastern outskirts early Sunday, and rebel attacks on the eastern oil city of Brega stretched into their fourth day, with reports of pitched battles in the residential areas.

Rebel spokesman Mohammed al-Rajaly said his forces had liberated the northeastern half of the city and were moving against government forces hold up in the southwestern part.

The latest pro-Gadhafi rally was held Saturday in the shattered city of Zawiya, where outgunned rebels held off government forces for weeks at the start of the rebellion against Gadhafi's four-decade rule in February.

Crowds cheered in the square, lined with buildings scarred by bullets and tank fire and whose interior walls still bear scribbled graffiti calling Gadhafi a dog.

Last week there were demonstrations in Tripoli and the southern city of Sebha and then three in a row starting Thursday, in Ajaylat near the Tunisian border, Zlitan, not far from rebel-held Misrata and then Zawiya.

Each drew up to 10,000 cheering supporters — though Gadhafi described the crowds as millions-strong and sending a message of defiance to NATO and the world. Libya has a population of about 6.5 million.

For foreign journalists, bused to each site and carefully monitored by government minders, it was impossible to tell the sincerity of the screaming crowds in each town or if they were really even from there.

On the road to Zlitan, west of Tripoli, buses and trucks filled with flag-waving supporters sped to the site of Friday's demonstration. At the rally, a man rode through the crowd on a camel dyed green, the color of the Libyan flag.

In Ajaylat on Thursday, some members of the crowd who relentlessly chanted "God, Moammar, Libya and that's it" afterward admitted they had come from Tripoli, an hour and a half drive away.

Zawiya, however, remained the biggest mystery, for in this city of 200,000, residents fought tooth and nail against Gadhafi's forces before it was retaken with heavy weaponry.

Next to the cheering crowds, horsemen in traditional dress gave children rides in a sandy vacant lot where once the mosque stood that townspeople took refuge in before it was bombarded and razed by government forces.

Many townspeople just silently watched the demonstrators in the main square, but declined to speak with journalists. The rally also featured a much heavier security presence than past events.

Above the square loomed an office tower with whole floors scarred by fire and windows gaping open where artillery rounds had slammed into the building.

The floors were littered with broken glass and empty shell casings from the fierce battles fought here to drive out the rebels.

Despite the destruction someone had come through and carefully painted over all the anti-Gadhafi graffiti left inside by rebels.

"Gadhafi is a criminal" and "to hell with Gadhafi and his sons," could still be read through the paint. In one spot, someone had come back after the destruction and written in a magic marker, "Free Zawiya."

Many of the people in the crowds, especially in the other cities, however, seemed truly sincere in their support. Gadhafi has carefully changed the narrative of the struggle from one about a rebellion to a story of foreign aggression against the Libyan people.

"We love Moammar Gadhafi, because he is our father," said Iman Haj, a young woman wearing a headscarf with mirrored sunglasses at the Ajaylat rally. She paused, "I don't know why, but we love him."

Of the rebels, she said: "They aren't Libyans; they are people that don't like Gadhafi who are taking drugs and drinking. He is in our blood," she added, as the crowd surged around her chanting.
pi_99593401
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wij zijn er pas bijgekomen nadat Khadaffi op het punt stond zijn eigen burgers massaal af te maken omdat ze het niet eens met hem waren. Hij gaf die twitteraars misschien geen ijsje maar wel bommen.

En wat betreft Syrië? Olie vriendje Obama
Saoudi-Arabië? 60miljarden wapen deal met de VS
Oman....? olie vriendje obama
Die slachten dagelijks mensen af tijdens protesten maar vanwege politieke banden met de leiders wordt daar niet ingegrepen.....
Precies wat ik bedoel, 1 grote huichelachtige leugen....

Wij zijn er pas bijgekomen nadat Khadaffi op het punt stond zijn eigen burgers massaal af te maken omdat ze het niet eens met hem waren

ohhh precies.....
  zondag 17 juli 2011 @ 21:51:47 #128
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99593483
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:50 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

En wat betreft Syrië? Olie vriendje Obama
Saoudi-Arabië? 60miljarden wapen deal met de VS
Oman....? olie vriendje obama
Die slachten dagelijks mensen af tijdens protesten maar vanwege politieke banden met de leiders wordt daar niet ingegrepen.....
Precies wat ik bedoel, 1 grote huichelachtige leugen....

Wat heeft dit te maken met Libie en Gadaffi??
pi_99595541
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:51 schreef houda het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met Libie en Gadaffi??
quote:
1 grote huichelachtige leugen....
De leugen dat ik vind dat er wordt verspreid over de "vrijheidsstrijder" ->Al-qaida
De leugen over het "rechtmatig" ingrijpen in Libië --> zie landen hierboven
De leugen over "als-het-westen-nu-niet-ingrijpt-alle-Libiërs-zullen-sterven-in-Benzaghi
De leugen over hoe goed het nu in de veroverde gebieden gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
De leugen die Amerika heeft verspreidt en zich nu terug trekt zodat Europa het maar mag uitzoeken,uh af betalen want Amerika is failliet

En maar beweren dat we het uit humanitaire redenen doen...
  zondag 17 juli 2011 @ 22:39:23 #130
pi_99596104
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:27 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

[..]

De leugen dat ik vind dat er wordt verspreid over de "vrijheidsstrijder" ->Al-qaida
De leugen over het "rechtmatig" ingrijpen in Libië --> zie landen hierboven
De leugen over "als-het-westen-nu-niet-ingrijpt-alle-Libiërs-zullen-sterven-in-Benzaghi
De leugen over hoe goed het nu in de veroverde gebieden gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
De leugen die Amerika heeft verspreidt en zich nu terug trekt zodat Europa het maar mag uitzoeken,uh af betalen want Amerika is failliet

En daarom is Ghaddafi lief en moet gesteund worden in zijn pogingen zijn volk te onderdrukken?
pi_99596383
Waar haal jij die onzin vandaan. Syrie een olievriendje van Obama? _O- _O- _O-

Je doet nu net alsof je hier de enige bent die je conspiracy theorieën hier heeft gepost maar om de 5 pagina's duikt wel weer zo'n nieuwe mafketel op.

Dat Amerika en anderen hypocriet bezig zijn met andere landen doet er geen milimeter aan af dat het ingrijpen in Libië terecht is. Het verschil is wel (op Syrië na maar daar is ingrijpen ook veel gevaarlijker)dat in andere landen geen echte genocide werd/wordt gepleegd op vreedzame protesteerders. En zelfs al zou het met (economische) bijbedoelingen zijn gebeurd, wat dan nog? het ingrijpen blijft noodzakelijk en de Libische bevolking is blij dat ze zijn gered. En nogmaals voor jou:

quote:
Het gaat er niet om waar jij voor kiest maar waar de bevolking voor kiest. En dat is niet Khadaffi of Al-Qaida. Als het westen (en anderen) niet naar de bevolking luistert drijf je ze juist in de handen van groepen als Al-Qaida.
Dat jij er niet blij mee bent hoeft ook niet. Maar loop hier geen onzin te verkondigen zonder bronnen of wat vage conspiracy sites.

quote:
De leugen over hoe goed het nu in de herveroverde gebieden door Khadaffi gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
fixed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frikandelbroodje op 17-07-2011 22:56:48 ]
Incelfrikandel
pi_99603220
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:27 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

[..]

1De leugen dat ik vind dat er wordt verspreid over de "vrijheidsstrijder" ->Al-qaida
2De leugen over het "rechtmatig" ingrijpen in Libië --> zie landen hierboven
3De leugen over "als-het-westen-nu-niet-ingrijpt-alle-Libiërs-zullen-sterven-in-Benzaghi
4De leugen over hoe goed het nu in de veroverde gebieden gaat met de bevolking,ze zijn er slechter aan toe dan ooit tevoren
5De leugen die Amerika heeft verspreidt en zich nu terug trekt zodat Europa het maar mag uitzoeken,uh af betalen want Amerika is failliet

1: Al Qaeda is ontzettend onpopulair in Libie, dat bericht over die 25 Al Qaeda soldaten was al een bewijs dat het geen big deal was.
2: Rechtmatig ingrijpen gebeurd alleen als er geen grote partijen tegen zijn, dit gebeurt in 2 landen sowieso(Bahrein-USA en Syrie-Rusland) maar dat betekend niet dat ingrijpen in Libie niet rechtmatig is.
3: In Benghazi was zeer waarschijnlijk een massale massamoord gepleegd als Gadhaffi had gewonnen, kijk naar de misstanden in Al-Zawiya.
4: In de overwonnen gebieden gaat het juist goed maar dat is logisch want Gadhaffi had hele rare ideeen betreft normale infrastructuur en hij gaf veels te veel geld uit aan onzin.
5: Amerika heeft deze interventie niet gestart maar Frankrijk en Engeland.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  maandag 18 juli 2011 @ 14:51:20 #133
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99619768
"nearly every war that has started in the past 50 years has been a result of media lies."
Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 15:02:59 #134
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99620278
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:42 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

1: Al Qaeda is ontzettend onpopulair in Libie, dat bericht over die 25 Al Qaeda soldaten was al een bewijs dat het geen big deal was.
Als je enig besef van Al qaida had gehad dan had je dit nooit opgeschreven.
De orginele leiders en oprichters van al qaida waren Libyers. In de jaren 80 was er een groot probleem in Libya met terroristen die Gadafi dus allemaal doodgemaakt heeft of gevangen gezet, de overgebleven terroristen vluhtten het land uit en stichtte verschillende terroristische organisaties waaronder al qaida.
Van de buitenlandse terroristen in terroristische oorlogen zoals Servie, Tjetjenie, Afghanistan, Pakistan, Jemen, Iraq etc etc is Libya het land dat de meeste terroristen levert.

En dan gaat het vooral om oost-libya.
quote:
3: In Benghazi was zeer waarschijnlijk een massale massamoord gepleegd als Gadhaffi had gewonnen, kijk naar de misstanden in Al-Zawiya.
U heeft het waarschijnlijk over de speech van Gadafi?
Wat u waarschijnlijk heeft gehoord op de baghreinse staatstelevisie Aljazeera.
Wat gadafe echter heeft gezegd in zijn speech is dat hij alle huizen ging doorzoeken op terroristen en die af zou maken.
Dus heeft niks met massale moord te maken maak gewoon met het executeren van saboteurs. Iets wat heel gebruikelijk is in oorlog ook hier in de tweede wereld oorlog.
quote:
5: Amerika heeft deze interventie niet gestart maar Frankrijk en Engeland.
Ja grappig daarom waren 110 van de 112 cruise missiles die als eerst afgevuurd waren van Amerika.
En ligt er alleen maar een Amerikaans vliegdekschip voor de kust van Libya.
"nearly every war that has started in the past 50 years has been a result of media lies."
Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 15:19:39 #135
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99621117
Bewijs van schenden wapenemborgo tegen Libya.

Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 15:33:00 #136
pi_99621699
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:02 schreef shameonyou het volgende:

[..]

Als je enig besef van Al qaida had gehad dan had je dit nooit opgeschreven.
De orginele leiders en oprichters van al qaida waren Libyers. In de jaren 80 was er een groot probleem in Libya met terroristen die Gadafi dus allemaal
Heeft getraind en betaald. Als er 1 grote terrorist is, is het Ghaddafi wel.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:40:53 #137
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99622023
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft getraind en betaald. Als er 1 grote terrorist is, is het Ghaddafi wel.
De enige die nu getraind worden zijn islamitische strijders met onder andere anti-vliegtuig raketten zoals de SAM-7 die al massaal uitgedeeld zijn aan smokkelaars en terroristische organisaties in egypte, libye tunesie en ver daar buiten.
:)

De te verwachtte onthoofdingen van Europese toeristen en neerhalen van passagiesrsvliegtuigen door deze getrainde terroristen door NATO juich jij blijkbaar toe.
Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 15:46:00 #138
pi_99622256
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:40 schreef shameonyou het volgende:

[..]

De enige die nu getraind worden zijn islamitische strijders met onder andere anti-vliegtuig raketten zoals de SAM-7 die al massaal uitgedeeld zijn aan smokkelaars en terroristische organisaties in egypte, libye tunesie en ver daar buiten.
:)
De bevolking word door Ghaddafi gedwongen om te vechten, het enige dat Al Qaida doet is wapens Libië UIT smokkelen.

Oorlog in Libië #101: Waar de rebellen langzaam vooruitgang boeken.
quote:
De te verwachtte onthoofdingen van Europese toeristen en neerhalen van passagiesrsvliegtuigen door deze getrainde terroristen door NATO juich jij blijkbaar toe.
Ghaddafi heeft idd 2 vliegtuigen neergehaald. Locerbie en

Ex-minister: Libië zit achter aanslag op Frans vliegtuig

Daarom sta ik achter te oppositie tegen Ghaddafi.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:50:54 #139
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99622490
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

het enige dat Al Qaida doet is wapens Libië UIT smokkelen.
Heel vreemd statement zonder enig bewijs of ook maar theorie.De wapens worden zonder enige twijfel uit Libye gesmokkeld naar bijvoorbeeld italie en griekenland voor aanslagen in Europa maar worden zonder enige twijfel ook verdeelt en opgeslagen in libye zelf voor de komende burger oorlog die decennia lang kan duren.

Maar zelfs zonder dat de bekennen is uit jouw statement te halen dat je dus wel links tussen de "vreedzame demonstranten" en al quida bekent.
Hoever deze links rijken zal ik maar niet vragen maar is wel de eerste keer dat je dit toegeeft. Dat dus niet alle vreedzame demonstranten goede bedoelingen hebben.
Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 15:55:14 #140
pi_99622702
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:50 schreef shameonyou het volgende:

[..]

Heel vreemd statement zonder enig bewijs of ook maar theorie.De wapens worden zonder enige twijfel uit Libye gesmokkeld naar bijvoorbeeld italie en griekenland voor aanslagen in Europa maar worden zonder enige twijfel ook verdeelt en opgeslagen in libye zelf voor de komende burger oorlog die decennia lang kan duren.
Heel vreemd statement zonder enig bewijs of ook maar theorie. :')
quote:
Maar zelfs zonder dat de bekennen is uit jouw statement te halen dat je dus wel links tussen de "vreedzame demonstranten" en al quida bekent.
Ja. Al Qaida maakt gebruik van de situatie.
quote:
Hoever deze links rijken zal ik maar niet vragen maar is wel de eerste keer dat je dit toegeeft. Dat dus niet alle vreedzame demonstranten goede bedoelingen hebben.
Alle vreedzame demonstranten hebben wel goede bedoelingen. Maar er zijn mensen met minder goede bedoelingen die misbruik maken van de situatie, en er zijn mensen met goede bedoelingen die door 4 maanden oorlog getraumatiseerd zijn en verkeerde dingen zullen doen.

Wat ik het ergste vind zijn mensen zoals jij die mensen geen vrijheid gunnen en links en recht leugens bij elkaar verzinnen om dictators in het zadel te houden.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:03:37 #141
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99623069
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat ik het ergste vind zijn mensen zoals jij die mensen geen vrijheid gunnen en links en recht leugens bij elkaar verzinnen om dictators in het zadel te houden.
De vrijheid om leven lang in schulden te leven door het IMF die 2 dagen na de eerste massa bombardementen in Tripoli opgezet werd in Benghazi?
Vertel eens hoe dat kan zonder vooropgezet plan door het IMF?

Dit was geen spontane revolutie dit was een vooropgezet plan om Libya in een decennia lang durende burger oorlog te stortten net als de erest van Afrika en Midden-oosten.

Hier ben ik het in principe mee eens omdat we niet kunnen toelaten dat vooruitstrevende regimes zoals gadaffi zelf modern worden en de bevolking ONZE olie massaal op gaan gebruiken.
Massale burgeroorlog en verhongering van afrika en midden-oosten is dus in principe goed voor ons dat ben ik met jouw en de globalisten eens.
En dan sturen we een paar miljoen euros aan "humanitaire aid" nodigen we de wereldwijde pers uit en kijk eens wat een goede filantropen we ons toch weer kunnen voelen.

Maar doe dan niet net alsof die mensen beter af zullen zijn of vrij.
Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 16:14:49 #142
pi_99623489
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:03 schreef shameonyou het volgende:

[..]

De vrijheid om leven lang in schulden te leven door het IMF die 2 dagen na de eerste massa bombardementen in Tripoli opgezet werd in Benghazi?
Vertel eens hoe dat kan zonder vooropgezet plan door het IMF?

Dit was geen spontane revolutie dit was een vooropgezet plan om Libya in een decennia lang durende burger oorlog te stortten net als de erest van Afrika en Midden-oosten.

Hier ben ik het in principe mee eens omdat we niet kunnen toelaten dat vooruitstrevende regimes zoals gadaffi zelf modern worden en de bevolking ONZE olie massaal op gaan gebruiken.
Massale burgeroorlog en verhongering van afrika en midden-oosten is dus in principe goed voor ons dat ben ik met jouw en de globalisten eens.
En dan sturen we een paar miljoen euros aan "humanitaire aid" nodigen we de wereldwijde pers uit en kijk eens wat een goede filantropen we ons toch weer kunnen voelen.

Maar doe dan niet net alsof die mensen beter af zullen zijn of vrij.
Ik zie geen enkel argument om de burgers in Libië geen vrijheid te gunnen. Ik zie alleen maar argumenten om naast Ghaddafi nog veel meer dictators aan te pakken.

Amerika, IMF, EU, Rutte, ....
  maandag 18 juli 2011 @ 17:19:04 #143
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_99626122
Ik heb me voorgenomen om me niet meer op te winden over sommige mensen hier maar even inhaken op het waarschijnlijk alle mensen van Benghazi uitmoorden..

Het gaat niet om wat Gadaffi vertelde in zijn speech, want die man kan alleen maar liegen!
Als je zag wat er voor militair convoy aan kwam naar en al een stukje in Benghazi was dan zou je dat woordje waarschijnlijk wel laten zitten!!
  maandag 18 juli 2011 @ 17:25:51 #144
350891 shameonyou
You should be ashamed.
pi_99626352
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:19 schreef houda het volgende:
Ik heb me voorgenomen om me niet meer op te winden over sommige mensen hier maar even inhaken op het waarschijnlijk alle mensen van Benghazi uitmoorden..

Het gaat niet om wat Gadaffi vertelde in zijn speech, want die man kan alleen maar liegen!
Als je zag wat er voor militair convoy aan kwam naar en al een stukje in Benghazi was dan zou je dat woordje waarschijnlijk wel laten zitten!!
Daar gaat het nu ineens niet om?
Dat is anders wel de reden waaron NAVO heel Libie aan het kapot bombarderen is en duizenden terroristen aan het bewapenen en trainen is.

En een land preventief aanvallen omdat het misschien iets gaat doen wat niet aan de wet voldoet is precies het zelfde als Bush in 2003 deed.

Wat mij persoonlijk zo verbaasd is dat er toen zoveel oppositie tegen was en zelf miljoenen mensen door de hele wereld op de been had de grootste proteten ooit ter wereld...... herinner je je dat nog?
Terwijl Saddam bewezen gifgas(WMD) heeft gebruikt tegen zijn bevolking!

En nu..........

Prventieve oorlog omdat een land MISSCHIEN iets gaat doen zonder enig bewijs.
Iedereen staat te juichen.

JAAAAA BOMBARDEER LIBYIE MISSCHIEN GAAN ZE OOITS EEN MENSEN UITMOORDEN.
JOEPIEEEE BOMBARDEER TRIPOLIE GOOO OBAMA MORE BOMBS

YEAAAAA NATO ROCKS ZIE DIE FLATGEBOUWEN ONTPLOFFEN ZO MOOI
Julian Assange
  maandag 18 juli 2011 @ 17:35:38 #145
pi_99626675
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:25 schreef shameonyou het volgende:

[..]

Daar gaat het nu ineens niet om?
Dat is anders wel de reden waaron NAVO heel Libie aan het kapot bombarderen
Leugen
quote:
is en duizenden terroristen vrijheidstijders/burgers aan het bewapenen en trainen is.

En een land preventief aanvallen omdat het misschien iets gaat doen wat niet aan de wet voldoet is precies het zelfde als Bush in 2003 deed.
Nee. Irak en Afghanistan begonnen niet met volksopstanden.
quote:
Wat mij persoonlijk zo verbaasd is dat er toen zoveel oppositie tegen was en zelf miljoenen mensen door de hele wereld op de been had de grootste proteten ooit ter wereld...... herinner je je dat nog?
Zie boven.
quote:
Terwijl Saddam bewezen gifgas(WMD) heeft gebruikt tegen zijn bevolking!
Niet zijn bevolking, tegen de Koerden. Dat is ook niet netjes, maar standaard verdeel-en-heers tactiek van een dictator.
quote:
En nu..........

Prventieve oorlog omdat een land MISSCHIEN iets gaat doen zonder enig bewijs.
Iedereen staat te juichen.
Ghaddafi had al genoeg gedaan. Ongewapende burgers kapot schietne met luchtafweergeschut, bloedbaden in de straten van Tripoli.
quote:
JAAAAA BOMBARDEER LIBYIE MISSCHIEN GAAN ZE OOITS EEN MENSEN UITMOORDEN.
JOEPIEEEE BOMBARDEER TRIPOLIE GOOO OBAMA MORE BOMBS

YEAAAAA NATO ROCKS ZIE DIE FLATGEBOUWEN ONTPLOFFEN ZO MOOI
Ik ben blij dat je er van geniet.
pi_99627215
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niet zijn bevolking, tegen de Koerden. Dat is ook niet netjes, maar standaard verdeel-en-heers tactiek van een dictator.

kan Turkije over mee praten tegen de Armeniërs, toch levert de VS elk jaar miljarden aan wapens af aan die Ottomanen

Maar goed, hier komen we toch nooit uit, laten we hopen dat als de rook van de bombardementen is opgetrokken, alle mannen ruimdenkend en tollerant zijn en de vrijheidsstrijders allemaal lieve mannen blijken te zijn, die vrijwillig hun macht afdragen omdat ze de verkiezingen hebben verloren. dan biedt ik me excuses aan.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:54:07 #147
pi_99627348
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:50 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

kan Turkije over mee praten tegen de Armeniërs, toch levert de VS elk jaar miljarden aan wapens af aan die Ottomanen

Maar goed, hier komen we toch nooit uit, laten we hopen dat als de rook van de bombardementen is opgetrokken, alle mannen ruimdenkend en tollerant zijn en de vrijheidsstrijders allemaal lieve mannen blijken te zijn, die vrijwillig hun macht afdragen omdat ze de verkiezingen hebben verloren. dan biedt ik me excuses aan.
Laten we hopen dat westerse landen die profiteren van de corruptie in deze dictaturen snel hun eigen revoluties krijgen.
pi_99627614
papier,
Met deze uitspraak schud ik je hand
  maandag 18 juli 2011 @ 18:03:12 #149
pi_99627683
quote:
The War on Terror, now starring Yemen and Somalia

There is a concerted campaign underway to ensure that the War on Terror bonanza continues unimpeded in the wake of Osama bin Laden's death, and even despite Leon Panetta's acknowledgment that Al Qaeda has a grand total of "fewer than two dozen key operatives" on the entire planet. That effort relies primarily on touting a growing villainous alliance -- the scariest since Marvel Comic's Masters of Evil -- between Al Qaeda in the Arabian Peninsula (mostly in Yemen) and the al Shabab group in Somalia. To accomplish this, all the standard fear-mongering propaganda is being trotted out, and the War on Terror apparatus is simply being re-directed to those nations. Most notably, the establishment media is being used to disseminate these messages, using its familiar journalistically bankrupt practices to serve this agenda.
  maandag 18 juli 2011 @ 18:04:04 #150
pi_99627713
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:01 schreef Hockeystick het volgende:
papier,
Met deze uitspraak schud ik je hand
Je moet het doel in ogen houden. Het doel is niet om mensen te onderdrukken, ook al komt je dat politiek goed uit. Dan ben je gewoon slachtoffer van verdeel-en-heers politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')