Zwemmen is nog het enige dat ik wel leuk vind, maar dat gedoe om naar het zwembad te gaan, omkleden, al die mensen die in het zwembad plassenquote:
Waar is het privé-zwembad als je het nodig hebt?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Zwemmen is nog het enige dat ik wel leuk vind, maar dat gedoe om naar het zwembad te gaan, omkleden, al die mensen die in het zwembad plassen
Zo kan je het ook omzeilen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:45 schreef golfer het volgende:
Ik voel mij als 50-er niet aangesproken door deze vraag.
Sinds wanneer is 50 plus niet 40 plusquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:45 schreef golfer het volgende:
Ik voel mij als 50-er niet aangesproken door deze vraag.
Als ik dat had, dan lag ik echt elke dag in het water.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Waar is het privé-zwembad als je het nodig hebt?
Sinds de titel van dit topic is:quote:
Oh ja shit, stomquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds de titel van dit topic is:
Veertigers, hoe staat het met de conditie?
Ow....en plassen in het zwembad doe ik ook nog steeds!
Ach...wij hebben het ideale excuus...we kunnen het altijd op de leeftijd gooien. Doe ik al zeker een jaar of 15 als het me zo uitkomt.quote:
Ik hou van vies!quote:Dat is gewoon vies, plassen in het zwembad, net zoals plassen onder de douche.
Nou heb je sinds je Modje bent de mogelijkheid om de TT nu aan te passen in veertigplussers....quote:
Dat kan ik nog niet, ik heb nog geen rechtenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou heb je sinds je Modje bent de mogelijkheid om de TT nu aan te passen in veertigplussers....
En plassen onder de douche doet iedereen die ik ken. Ga mij nou niet wijs maken dat jij dat niet doet of gedaan hebt?
Slecht voor het milieu:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:07 schreef Karina het volgende:
Nee, serieus, dat doe ik nooit. Als ik ga douchen, ga ik eerst naar de wc.
quote:Plassen onder de douche bespaart veel water. Een Braziliaanse milieuorganisatie probeert daarom met een campagne het publiek over te halen tot een golden shower.
Het idee is dat met het plassen onder de douche minder gebruik wordt gemaakt van de wc, en dat er dus minder wordt doorgetrokken. Als één huishouden een keer per dag minder doortrekt, bespaart het 4380 liter water per jaar.
Mijn auto rijdt daarna nog wel gewoon door hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
5 km haal ik in 20 minuten, daarna is het ook over en uit.
Ik houd dit topic in de gaten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:27 schreef golfer het volgende:
Leuk hoe een topic over conditie opeens over golden showers gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik houd dit topic in de gaten.
Hier, hopelijk helpt het een beetje, ik help graag een nieuw modje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Hoe weet jij dat ik niet voor één gat te vangen ben?quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier, hopelijk helpt het een beetje, ik help graag een nieuw modje.![]()
[ afbeelding ]
Er is meer over je bekend dan je zelf weet....ik heb zo mijn bronnen. FOK! is één groot gapend gat qua informatie.quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ik niet voor één gat te vangen ben?
© Midas Dekkersquote:Mijn vader sportte niet. Daar had hij gelukkig geen tijd voor. (Lichamelijke oefening)
Ik zie je punt maar je kunt je ook afvragen...waarom is de mens gaan sporten? waarom hebben we die "drang naar prestatie en zelfverbetering" in ons?quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:24 schreef Bluezz het volgende:
Waarom MOET je sporten dan en ben je een beter mens als je sport?
Die verering voor sport, ik heb er moeite mee.
Ik doe beide.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja shit, stom
Dat is gewoon vies, plassen in het zwembad, net zoals plassen onder de douche.
Doe je beter dan ik, ik ben al 3 maanden aan het martelen met Evy om de 5 km in 30 minuten te kunnen aantikken. En ik ben 28 en bijna 1 maand.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
5 km haal ik in 20 minuten, daarna is het ook over en uit.
Ja, dat vond ik ook altijd kut. Ik heb daar vroeger veel gedram over gehad.. 'nou, ga je toch lekker sporten?' maar ik heb altijd een broertje dood gehad aan fysieke inspanning, oog hand coördinatie van een mol en ook altijd als laatste uitgekozen met gym. Maar ja, ook mijn lijf begon wat aftakeling te vertonen en daar ik maar één lijf heb, besloot ik om start to run maar eens te proberen. En het wonder gebeurde, ik vond het leuk! Toen ontdekte ik dat je met iedereen wel over sport kunt praten en dat mensen je complimentjes geven als je zegt dat je 3 keer per week hardloopt! Nou ja, het hek is van de dam want ik hou wel van complimentjes en ik ben nu zelfs van plan om op de dagen dat ik niet ren yoga te doen (2x per week les, 2x per week thuis of zoiets). Gewoon, omdat ik bewegen lekker vind, zomaar, ineens.quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
© Midas Dekkers
Bron
Ik denk dat het eerder met overleving te maken had? De fitste mensen konden beter jagen en overleven. In de huidige westerse maatschappij zou denk ik nog niet de helft van de volwassenen fit genoeg zijn om een konijn te vangen, moest het ooit nodig zijn. Laat staan een kalfje of een koe.quote:Op woensdag 13 juli 2011 03:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik zie je punt maar je kunt je ook afvragen...waarom is de mens gaan sporten? waarom hebben we die "drang naar prestatie en zelfverbetering" in ons?
Al vele duizenden jaren vermaakt de mens zich met sport en spel, ook in een tijd dat het geen hype was (volgens Dekkers dan)
alles goed en wel met Midas Dekkers standpunten maar we zijn nu eenmaal geen dieren
Ik weeg nog net zoveel als toen ik een jaar of 25 was, ik krijg WEL een beetje een buikje, maar dat wijt ik aan teveel wijn de laatste tijd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:48 schreef Seven. het volgende:
Hey trouwens, lieve oude schatjes van me, hoe dramatisch werd het na je 30ste? Want daarna schijnt afvallen moeizamer te gaan en je hele stofwisseling wat te vertragen, niet?
Je moet niets. Ik doe het wel, maar ik voel me daar lekker bij. Ik voel me moe, maar voldaan na een uur spinning of spieren trainen. En om de een of andere reden werkt het verslavend. Ik val er geen donder van af, maar helaas pindakaas, daar heb ik me maar bij neergelegd.quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
© Midas Dekkers
Bron
Cool! Alhoewel ik het niet zo op dat soort georganiseerde meetings heb, spreekt het idee van dat soort bergen op fietsen me wel aan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:09 schreef cafca het volgende:
En ik ben inderdaad van plan om volgend jaar, of over 2 jaar de Alpe d'Huzes te gaan fietsen
Het schijnt ook zo te zijn dat er endorfines vrijkomen bij sporten / bewegen waardoor je je gelukkig voelt. Sport kan dus letterlijk verslavend werken. Ik merk het aan mezelf ook. Als ik een dag niet met de fiets naar mijn werk gekomen ben voel ik me echt heel de dag lusteloos en slapquote:Op woensdag 13 juli 2011 07:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder met overleving te maken had? De fitste mensen konden beter jagen en overleven. In de huidige westerse maatschappij zou denk ik nog niet de helft van de volwassenen fit genoeg zijn om een konijn te vangen, moest het ooit nodig zijn. Laat staan een kalfje of een koe.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:52 schreef lies1947 het volgende:
Ach, alles is niet meer zo strak, maar ik draag op het strand nog steeds een bikini en voel me daar niet onzeker over.
dramatisch, toen ik jaar of 25 was liep ik dus veel maar zoop ook sloten bier in het weekend en woog rond de 88-90 kg (1.96m)quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:48 schreef Seven. het volgende:
Hey trouwens, lieve oude schatjes van me, hoe dramatisch werd het na je 30ste? Want daarna schijnt afvallen moeizamer te gaan en je hele stofwisseling wat te vertragen, niet?
Hangt ook van de persoon af. Op m'n 25-ste zat ik rond de 90 kilo (1.88 mtr.) en 20 jaar later zit ik onder de 80 kilo, terwijl ik geen drastische maatregelen heb genomen, alleen de alcoholconsumptie is enorm minder geworden. Eigenlijk zo goed als verdwenen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dramatisch, toen ik jaar of 25 was liep ik dus veel maar zoop ook sloten bier in het weekend en woog rond de 88-90 kg (1.96m)
Nu, bijna 17 jaar later, eet ik veel minder, drink ik veel minder en toch moet ik er enorm op letten om niet boven de 94 kg uit te komen.
Zou je wat enters willen plaatsen, dat leest wat makkelijker.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef Lady-M het volgende:
Ik ben nu 45 en zo'n 5 jaar geleden ben ik begonnen met sporten bij de sportschool. Beetje aan apparaten trekken en wat cardio fitness. Eigenlijk geen moer aan dusKort daarna ontdekte ik de spinningles en nadat ik de eerste paar keer dacht dat ik doodging, merkte ik al snel dat het me steeds minder moeite kostte en kreeg ik er echt lol in. Tot vandaag de dag ga ik gemiddeld 3 keer per week spinnen en doe ik daarnaast een beetje fitness als ik zin heb. Vooral de buikspieren zijn slap na drie kinderen die alledrie via een keizersnede geboren zijn, dus die buikspieren zijn een zwakke plek.
Ik lijd al vanaf mijn 36e aan atherosclerose. Mijn kransslagaderen gaan dichtzitten waardoor mijn hart niet genoeg zuurstof krijgt. Spinnen vind ik erg leuk om te doen, maar ik als ik zonder klachten kan fietsen, betekent dat voor mij meteen een bevestiging dat alles in orde is. Zo merkte ik al in 2007 dat er iets niet goed was en het duurde nog tot 2011 voordat het écht helemaal mis was. Kort geleden heb ik een bypass operatie ondergaan en is er een grote ader uit mijn borst en een uit mijn been aan mijn hart vastgemaakt, zodat het bloed weer rijkelijk kan stromen. Ongeveer een half jaar voor de operatie kon ik niet meer spinnen zonder ondraaglijke pijn, dus ging ik toch, maar deed rustig aan, wat natuurlijk van invloed was op mijn conditie. Desondanks ben ik nu, 4 maanden na de operatie, alweer 4 weken aan 't spinnen en is mijn conditie met sprongen vooruit gegaan. Mijn spierkracht was een paar maanden geleden gereduceerd tot een fractie van wat het het ooit was geweest (ik was door complicaties erg afgevallen en dat schijnt je spieren aan te tasten) en intussen zit ik alweer op 70% van wat het daarvoor was. Normaal gesproken duurt het volledige herstel na zo'n operatie veel langer. Gelukkig is mijn hart zelf er zonder schade vanaf gekomen, wat lang niet voor iedereen geldt. Al met al is mijn conditie dus heel goed en wéét ik dat sporten belangrijk is, zeker als je verder niet veel beweging meer krijgt. Buikvet is een grote risicofactor en als je daarbij ook nog rookt, heb je een grote kans dat je last krijgt van hart- en vaatziekten. Als je gaat spinnen, verbrand je vrij veel calorieen in een relatief korte tijd, dus je hoeft er niet zoveel tijd aan te besteden. Als je kransslagaderen dicht beginnen te slibben, merk je dat meestal als eerste doordat je tijdens (forse) inspanning pijn op je borst krijgt. Helaas zijn er veel mensen die zich nauwelijks nog écht inspannen en dat zijn dan vaak degenen die plotseling een hartinfarct krijgen en in een keer dood zijn. Overigens ben ik 1.71 m lang, weeg ik 61 kg en rook ik al 18 jaar niet meer. FamiliekwaalEn geloof mij maar, het komt veel vaker voor dan je denkt! Vooral mannen van middelbare leeftijd (ik heb ze ook wel jonger dan 40 gezien), meestal met buik(je), maar niet altijd en vaak rokers, maar ook niet altijd. Als je ooit gerookt hebt, is dat ook een risicofactor. Deze aandoening is bij vrouwen doodsoorzaak nummer één. (alleen dan weer bij de oudere vrouwen, ik ben een uitzondering)
Yups, en het is na mijn 50e alleen nog maar lastiger geworden ivm hormonale veranderingenquote:Op woensdag 13 juli 2011 07:48 schreef Seven. het volgende:
Die hormonale veranderingen doen me iedere keer weer de das omquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Yups, en het is na mijn 50e alleen nog maar lastiger geworden ivm hormonale veranderingen
Een drama.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:48 schreef Seven. het volgende:
Je doet alsof je na de 40 helemaal aftands en afgetakeld zou zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:51 schreef Seven. het volgende:
Skieën zou dan wel nog kunnen op je 40ste?
Ik had duidelijker moeten zijn, maar skieën en snowboarden zit wat dat betreft geen verschil in, en genoeg bejaarden op de latten. Dus waarom niet op een board?quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Je doet alsof je na de 40 helemaal aftands en afgetakeld zou zijn.
Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is en dat je, als je gezond leeft, gewoon alle sporten tot hoge leeftijd kunt uitoefenen.
Alleen het niveau van presteren gaat wat achteruit.
Hallo, we liggen nog niet in de kist hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:51 schreef Seven. het volgende:
Skieën zou dan wel nog kunnen op je 40ste?
Optimistjequote:Op woensdag 13 juli 2011 16:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Hallo, we liggen nog niet in de kist hoor.
quote:Op woensdag 13 juli 2011 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Optimistje. Niet zo handig uitgedrukt.
Ik ben ook al 5 jaar niet op vakantie geweestquote:Op donderdag 28 juli 2011 18:42 schreef golfer het volgende:
Daarom ga ik maar niet op vakantie.
scheelt weer aan voornemens.
Ik kom ook op een 1000km/maand. Maar dan meestal met iets van 1-2x per week fietsen. Volgende maand voor de 5e keer Parijs-Brest-Parijs fietsen. Daar ben ik zeker niet de oudste. Tot vorig jaar nog actief wedstrijden geschaatst, tot op het niveau van gewestelijke kampioenschappen. 2 seizoenen geleden nog 10e op het Gewestelijk Kampioenschap 10km (en 3e veteraan), en 4e bij het Gewestelijk Kampioenschap allround voor de oude heren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:50 schreef Klonk het volgende:
Fanatiek beweger hier, elke dag tussen de 30 en de 40 kilometer op de fiets, en dan bedoel ik ook elke dag. Per maand fiets ik tussen 1000 en 1100 km.
Dus qua conditie heb ik weinig te klagen
nah.... als ik dat zou doen dan lig ik gelijk in comaquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:15 schreef rubje het volgende:
Ik begrijp al die ophef niet over 40 plussers alsof we melaats zijn.![]()
Ik neem als ik trappen besteig nog steeds 2 treden per keer zonder buiten adem te zijn als ik boven ben.![]()
quote:
hangt van de sparring partner afquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:42 schreef petervandamned het volgende:
Hier word de conditie bij gehouden op de race fiets 3 keer per week
2 korte ritjes van minimaal 30km en 1 grote van minimaal 60km
Verder de sportschool voor wat krachttraining
Die 1/2 uur wippen zijn gewoon de quikies ?
Ik ook niet hoor, de grootste inspanning is lopend boodschappen doen en met de zware tassen weer naar huis lopen.quote:
en alles opeten is ook vermoeiend.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, de grootste inspanning is lopend boodschappen doen en met de zware tassen weer naar huis lopen.
Ja precies en wat dacht je van het steeds naar de ijskast moeten lopen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:40 schreef okiokinl het volgende:
[..]
en alles opeten is ook vermoeiend.
eigenlijk doen we best heel veel aan onze conditie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja precies en wat dacht je van het steeds naar de ijskast moeten lopen?
Net ook nog, even naar buiten gelopen voor wat frisse lucht, maar snel weer naar binnen gegaanquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:18 schreef okiokinl het volgende:
[..]
eigenlijk doen we best heel veel aan onze conditie.
wel je rust nemen daarna, he... het lichaam moet weer herstellen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Net ook nog, even naar buiten gelopen voor wat frisse lucht, maar snel weer naar binnen gegaan
ik ben zelfs te moe om dat stuk te lezenquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zou je wat enters willen plaatsen, dat leest wat makkelijker.
quote:Op zondag 15 juni 2014 00:26 schreef Kingstown het volgende:
Goed....3 jaar later:
Rook nog steeds
Ga nog steeds naar de sportschool.
Nog steeds rond de 80 kilo
Plas nog steeds onder de douche.
Tot over 3 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |