Ik heb het eigenlijk nog nooit iemand tegen me horen zeggen. Maar er zijn sowieso niet veel mensen die het weten. En de mensen die het wel weten staan zo dicht bij me dat ze zien dat het echt geen moeite meer is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:53 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ah, die hebben we hier ook
Ze is bijna 14 maanden.. Iets ouder dan jouw meisje. En productietechnisch gaat het hier prima. Wel gek om te ervaren ergens, dat je in het begin echt moeite moet doen, en dat het na een maand of wat zo 'gewoon' is geworden dat je niet snapt wat anderen bedoelen met 'knap dat je het zo lang volhoudt' etc..
Ik vind dat je het hiermee wel wat bagatelliseert. Ik vond zeker de eerste 5 maanden zwaar. Het begint nu pas makkelijk te worden, merk ik. Als je het over zo'n periode hebt, heb je het ook niet over 'eventje doorbijten'. Nou ja, voor mijzelf voelde het wel als 'even doorbijten', maar ik zou dat niet zo op anderen durven projecteren die misschien met lastigere omstandigheden te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zie op andere fora ook wel mensen die vol goede moed beginnen, en binnen twee weken stoppen, want het is allemaal zo moeilijk en zwaar, en dan zijn ze jaloers op de mensen die flesvoeding geven, aangezien die er 's avonds wat extra instoppen, en dan al snel nachten door kunnen slapen..
Ergens gewoon heel jammer, aangezien ze vast met een beetje extra hulp ook wel door die moeilijke periode waren gekomen..
Als je kindje bij je slaapt is 1 nachtvoeding zoals bij jou echt prima te doen hoor ik van een hoop mensen. Bij mij was dat helaas geen optie (waterbed, katten op de slaapkamer, ueberhaupt geen plek voor een co-sleeper). Dus ik was wel echt heel blij dat ze zo snel doorsliepquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:25 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb me heel goed ingelezen over Bv, ik vind dat dat wel voor een groot deel zijn vruchten heeft afgeworpen. Zo wist ik dat goed aanhappen van enorm groot belang is, om te zorgen dat ze goed zou kunnen drinken en ik geen kloven zou krijgen, die is dus ook niet heb. Ook over goed je borsten leeg laten drinken heb ik veel gelezen ivm het voorkomen van BO. En borstcompressie is ook een heel handig iets, dan schiet de melk sneller toe en raakt je borst ook goed leeg.
Dat kleine kindjes vaak drinken wist ik ook, die van mij overdag om de 2/3 uur 's nachts soms wat langer. Met regeldagen idd ieder anderhalf a twee uur overdag...
Ik lees wel van mensen die 5/6 flessen geven per dag, op deze leeftijd en ja, dan is 8 tot 10 keer per dag voeden wel even andere koek. Maar ik heb het er maar wat graag voor over, zij geniet, ik ook. Ik zie haar groeien van mijn melk en haar genieten omdat ze het zo lekker vind. Doorslapen is iets waar ik me helemaal niet mee bezig ga houden, ik ben nu al blij met haar ritme van 23.00, 03.00, 06.45, en ik zie wel wanneer ze een keer doorslaapt, als het het eerste jaar als is, dan is dat fijn, zo niet, dan zal ze het wel nodig hebben. Die 10 minuten midden in de nacht, het maakt me niets uit.
Haha ja, dat was wel echt makkelijk ja. Hoewel ik dan weer denk: kennelijk wil ze gewoon niet drinken. Als ze echt dorst heeft pakt ze echt welquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Flesvoeding zou het hier minder zwaar maken omdat Lena dan minder vaak zou drinken (dat merk ik nu doordat haar dagen op het kinderdagverblijf en bij mijn lief thuis er anders uitzien wat drinkgedrag berteft) en omdat ik het geven van een fles vaker uit zou kunnen besteden (vooral 's nachts!). Oh, en een fles kun je meedraaien bij een afgeleid kind.
Daar staat tegenover dat borstvoeding ook veel situaties makkelijker heeft gemaakt, daar ben ik van overtuigd. Als Lena bijvoorbeeld wakker werd/wordt 's nachts dan hoeven we niet écht wakker te worden om haar weer in slaap te krijgen. Ik leg haar aan en ze valt weer lekker in slaap. Dat maakt zoveel verschil!
Ik denk dat je hierbij moet onthouden dat veel mensen niet zoveel lezen op internet maar ook in boeken e.d. als wij hier op Fok!quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:09 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd zelf nog nooit opmerkingen gehoord als ik aan het voeden was.
Wel hebben mijn ouders en schoonouders al gevraagd hoe lang ik nog blijf voeden. Misschien denken ze er het hunne van, maar ze zeggen verder niets. Dat is wel erg fijn
Ik lees regelmatig mee op borstvoedingsforum.nl en soms lees ik daar wel 'schokkende' dingen. Laatst iemand die een collega vertelde dat ze nog voedde na de eerste 6 maanden. Waarop de collega reageert met: Maar kinderen moeten na 6 maanden toch opvolgmelk krijgen?
Klopt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik denk dat je hierbij moet onthouden dat veel mensen niet zoveel lezen op internet maar ook in boeken e.d. als wij hier op Fok!
Onderschat de bron van informatie hier niet. En het jammere is nou eenmaal dat de kunstvoeding reclames dit beeld van na 6 maanden stap je over op opvolgmelk ook wel erg stimuleren omdat dit nou eenmaal is vanaf wanneer zij reclame mogen maken voor hun product.
Ik weet niet of die collega man of vrouw is trouwens maar overschat al helemaal niet wat een man aan informatie leest
Ik heb het onderwerp bij mijn moeder gemeden. Ze heeft mij 6 weken bv gegeven ene toen 'was het op'. Ik wilde niet vertellen dat dat bijna nooit voorkomt, want misschien kwets ik haar er wel mee. En wat win ik ermee?quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:28 schreef Leandra het volgende:
Er wordt mij niet gevraagd hoe lang ik nog blijf voeden (hoewel ik die vraag komende zaterdag wel verwacht op een feestje met een stuk of 10 ooms en tantes met aanhang die gemiddeld zo'n 80 jaar oud zijn), maar zowel mijn moeder als m'n schoonmoeder vragen regelmatig of ik nog wel voldoende voeding heb.
Ik heb mijn moeder er al een paar keer op gewezen dat "niet voldoende voeding" iets is wat vrijwel niet voorkomt, maar dat weerhoudt haar er niet van het toch te vragen.
Tegenwoordig zeg ik gewoon dat zij in de jaren 60 simpelweg enorm geindoctrineerd zijn door de kunstvoedingsfabrikanten en dat ze daarom zulke fabels geloven.
En voor iemand die zo enorm anti E-nummers en andere toevoegingen is en vegetarisch eet, is het idee dat haar kennis en overtuigingen gebaseerd zijn op dat wat haar door de voedingsindustrie bijgebracht is verschrikkelijk.
Ik heb ook wel echt veel gehad aan internetquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijnzag gisteren weer zo'n reclame over opvolgmelk, en die zei ook al, van het gaat niet om die opvolgmelk(nummer 4 ofzo was dat), maar om het feit dat je zo ook nieuwsgierig wordt naar nummer 1,2,3(waar deels geen reclame voor gemaakt mag worden..)
En ik heb hier echt veel aan gehad tot nu toe hoor, anders had ik ook wel vaker over stoppen met bv zitten twijfelen denk ik..
Mijn moeder zag het allemaal aan bij mij en zei af en toe iets van 'Ik vind het mooi dat je zo goed en makkelijk borstvoeding kunt geven.'quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:28 schreef Leandra het volgende:
Er wordt mij niet gevraagd hoe lang ik nog blijf voeden (hoewel ik die vraag komende zaterdag wel verwacht op een feestje met een stuk of 10 ooms en tantes met aanhang die gemiddeld zo'n 80 jaar oud zijn), maar zowel mijn moeder als m'n schoonmoeder vragen regelmatig of ik nog wel voldoende voeding heb.
Ik heb mijn moeder er al een paar keer op gewezen dat "niet voldoende voeding" iets is wat vrijwel niet voorkomt, maar dat weerhoudt haar er niet van het toch te vragen.
Tegenwoordig zeg ik gewoon dat zij in de jaren 60 simpelweg enorm geindoctrineerd zijn door de kunstvoedingsfabrikanten en dat ze daarom zulke fabels geloven.
En voor iemand die zo enorm anti E-nummers en andere toevoegingen is en vegetarisch eet, is het idee dat haar kennis en overtuigingen gebaseerd zijn op dat wat haar door de voedingsindustrie bijgebracht is verschrikkelijk.
Het grappige is dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder ons vrij lang gevoed hebben; ik 10 maanden en N. 7 of 8 maanden, hoewel dat in 1966 al wel met 9 weken begon met bijvoeding in de vorm van een Liga-banaan-sapprutje.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb het onderwerp bij mijn moeder gemeden. Ze heeft mij 6 weken bv gegeven ene toen 'was het op'. Ik wilde niet vertellen dat dat bijna nooit voorkomt, want misschien kwets ik haar er wel mee. En wat win ik ermee?
Bij (toekomstige) moeders ouders van tegenwoordig zou ik die fabel wel ontkrachten
In de informatie brochures in de kraampakketten zijn ze wel duidelijk dat ze niet van de overheid reclame mogen maken voor kunstvoeding voor pasgeborenen. Echt heel letterlijk zelfs.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:42 schreef Leandra het volgende:
De reclame is er erg duidelijk in:
Thomas pasgeboren; aan de borst.
Thomas 6 maanden; aan de borst.
Thomas 8 maanden; aan de opvolgmelk.
Dat de reclame zo is omdat het ze verboden is om te zeggen dat Thomas vanaf dag 1 al aan de kunstvoeding zou moeten hebben mensen niet door.
Ze denken echt dat het de goedhartigheid en overtuiging van de industrie is dat ze het zo laten zien, erger nog; dat die combinatie het beste voor het kind zou zijn.
Dat lijkt me zo mooi om te horenquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mijn moeder zag het allemaal aan bij mij en zei af en toe iets van 'Ik vind het mooi dat je zo goed en makkelijk borstvoeding kunt geven.'
Zij heeft zich er zelf destijds denk ik niet zo in verdiept aangezien alleen haar 1e 2 kinderen maar een korte tijd BV gehad hebben.
Dat is wel de tijd dat mijn borsten ouderwetsch slap werden. Als ik niet beter had geweten had ik misschien ook gedacht dat de melk op zou zijnquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het grappige is dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder ons vrij lang gevoed hebben; ik 10 maanden en N. 7 of 8 maanden, hoewel dat in 1966 al wel met 9 weken begon met bijvoeding in de vorm van een Liga-banaan-sapprutje.
Opvallend is dat bij beiden het 2de kind in 1969 minder lang gevoed is wegens "niet meer willen" of "niet voldoende voeding hebben".
Sterker nog. Ze zeggen dat er geen 'informatie' over kv gegeven mag worden. Lekker manipulatief dus.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
In de informatie brochures in de kraampakketten zijn ze wel duidelijk dat ze niet van de overheid reclame mogen maken voor kunstvoeding voor pasgeborenen. Echt heel letterlijk zelfs.
Aan de ene kant denk ik: goed dat de KV industrie op een afstand wordt gehouden. Aan de andere kant heb ik zelf het idee gehad dat daardoor de druk erg groot wordt voor een moeder die borstvoeding geeft. Alsof je niet mag denken aan het alternatief.
In de jaren 70 was het precies andersom.
Mijn moeder is vroeger door het ziekenhuis (in de jaren 70) al een paar keer door het personeel 'gedwongen' om met kunstvoeding verder te gaan, omdat de voeding niet gelijk op gang kwam.
Er viel destijds ook weinig in te verdiepen, toen ik B in 1991 borstvoeding gaf was er ook weinig informatie beschikbaar, helemaal vergeleken met nu.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mijn moeder zag het allemaal aan bij mij en zei af en toe iets van 'Ik vind het mooi dat je zo goed en makkelijk borstvoeding kunt geven.'
Zij heeft zich er zelf destijds denk ik niet zo in verdiept aangezien alleen haar 1e 2 kinderen maar een korte tijd BV gehad hebben.
Nou, het stond dus op een informatieblaadje over opvolgmelk, met een kortingsbon daarvoor erbij. Waarschijnlijk om je dus nieuwsgierig te maken over kunstvoeding voor pasgeborenenquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:58 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo mooi om te horen
[..]
Dat is wel de tijd dat mijn borsten ouderwetsch slap werden. Als ik niet beter had geweten had ik misschien ook gedacht dat de melk op zou zijn
[..]
Sterker nog. Ze zeggen dat er geen 'informatie' over kv gegeven mag worden. Lekker manipulatief dus.
Ik denk echt dat een objectieve cursus over zowel kv als bv al een stuk zou schelen.
Is het niet discutabel dat ze wel een folder in een kraampakket/blije doos mogen doen waarin ze schrijven dat ze geen reclame mogen maken?quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
In de informatie brochures in de kraampakketten zijn ze wel duidelijk dat ze niet van de overheid reclame mogen maken voor kunstvoeding voor pasgeborenen. Echt heel letterlijk zelfs.
Aan de ene kant denk ik: goed dat de KV industrie op een afstand wordt gehouden. Aan de andere kant heb ik zelf het idee gehad dat daardoor de druk erg groot wordt voor een moeder die borstvoeding geeft. Alsof je niet mag denken aan het alternatief.
In de jaren 70 was het precies andersom.
Mijn moeder is vroeger door het ziekenhuis (in de jaren 70) al een paar keer door het personeel 'gedwongen' om met kunstvoeding verder te gaan, omdat de voeding niet gelijk op gang kwam.
Juist bij een kind dat borstvoeding heeft gehad is het immuunsysteem heel goed.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vind het zo stom dat ze het op het immuunsysteem gooien dat je beter opvolgmelk kan geven.. Dat immuunsysteem is allang goed aanwezig..
Ik maak zelf prima opvolgmelkquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:24 schreef Grijs het volgende:
Maar als je dan bedenkt dat de die opvolgmelk nog steeds de borstvoeding probeert te benaderen, zie je gelijk het voordeel van langvoeden.
Soneal maakt het mij wel heel makkelijk wat dat betreft; hij kan nu pas een beetje uit een fles drinken, en dat het met water een beetje wil is leuk, maar het gaat niet soepel genoeg om qua voedingen over te stappen op KV, dan zou hij echt te weinig binnenkrijgen, en het is al zo'n onderkant curve kindje, dus zelfs als ik zou willen overstappen zou ik het risico niet willen nemen dat hij niet genoeg binnenkrijgt.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik maak zelf prima opvolgmelk
Ik weet ECHT niets van kv wat dit soort dingen betreft. Heb me er nooit in verdiept. Soms lees ik de folders en krab mezelf op m'n hoofd. Je ziet door de bomen het bos toch niet meer met al die producten?
Ik dim een beetje met de wasabi bij de sushi, dat werd de eerste keer beloond met krampjes, dus dat wil ik hem niet nog eens aandoen. Maar misschien dat hij er met 7 maanden beter tegen kan dan met 7 dagenquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:34 schreef laiveneertiekje het volgende:
J-Net, ik eet wel alles, maar merk soms wel reactie.. Tot nu toe vooral op de Chinees van laatst, en een pittig gerecht waar chilipeper inzit, dus daar moet ik even wat voorzichtiger mee doen..
Bedoel jij trouwens Opperdepop qua kookboek?
Hoe zit het trouwens met bijvoeding, vanaf wanneer hebben ze het nodig? Want de wvp op het cb zei vrijdag dat het echt nodig was vanaf een maand of 6...Nou krijgt hij wel dagelijks een fruithapje en soms een groentehapje, maar als hij zoals vd week een paar dagen vervelende ontlasting en/of last van z'n darmen lijkt te hebben dan gooi ik er net zo makkelijk een paar BV-only dagen tussendoor tot het weer normaal is.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:34 schreef Morretje het volgende:
Zo vroeg de huisarts aan mij, toen ik daar voor het eerst met I'tje zat (kom echt nooit bij de HA zelf), rond een maand of 7: wat voor voeding krijgt ze? Ik: borstvoeding. Hij: toch niet alleen maar?En toen dacht ik, maar zei ik het niet: Vraag je dat ook aan ouders die kunstvoeding geven?
Nodig, nodig..quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met bijvoeding, vanaf wanneer hebben ze het nodig? Want de wvp op het cb zei vrijdag dat het echt nodig was vanaf een maand of 6...Nou krijgt hij wel dagelijks een fruithapje en soms een groentehapje, maar als hij zoals vd week een paar dagen vervelende ontlasting en/of last van z'n darmen lijkt te hebben dan gooi ik er net zo makkelijk een paar BV-only dagen tussendoor tot het weer normaal is.
Thnx, ik hoef me dus helemaal niet schuldig of een falende moeder te voelen als hij met 7,5 maanden nog niet dagelijks bijvoeding krijgtquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:53 schreef WupWup het volgende:
In principe kan een volwassene gedijen op borstvoeding only. We kunnen alleen niet in die hoeveelheden produceren. Meestal verschuift het evenwicht borstvoeding - bijvoeding in de loop van het tweede jaar waarbij de weegschaal doorslaat naar bijvoeding. Geloof dat de verhouding 20-80 is rond de 2e verjaardag, maar dat moet ik even nazoeken.
edit: 25/75 heb ik gevonden.
Awhquote:Op woensdag 13 juli 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:
PM, spruw doet idd pijn. Wij hebben het een paar keer gehad en Aviva kon toen echt niet aangekoppeld blijven. Liet dus 70x los in 7minuten. Heb het een keer geteld
die dozen worden toch voor 90% gefinancieerd door oa Numico, dan is het niet zo vreemd dat ze die gelegenheid aangrijpen toch?quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het niet discutabel dat ze wel een folder in een kraampakket/blije doos mogen doen waarin ze schrijven dat ze geen reclame mogen maken?
Ik vind het schandalig dat ze al info in die pakketten doen onder het mom van "als uw kleintje groot is..."
quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:39 schreef mignonne het volgende:
en nu wilde ik zeggen dat ik gewoon alles in mn murf prop maar dat is natuurlijk helemaal niet zonouja laat ik dan stellen dat ik dr geen peper minder om eet
Karma police, arrest this girl.quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:39 schreef mignonne het volgende:
Ik ben nu bezig in een interessant iets over Weber over efficiency en deskilling
karma is voor mietjes!quote:
spugerig en onrustig/huilerig. Ik kan geen aanstaand tandje ontdekken maar dat zegt natuurlijk niet heel veel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:16 schreef PM-girl het volgende:
Hoe is het vandaag met mupke, mignonne?
Laiveneertiekje, succes met de spruwbestrijding!![]()
Hier gaat het weer wat beter, de kloven genezen vlug en mooi! De lactatiekundige denkt nog niet aan spruw, maar voor de zekerheid blijf ik miconazol smeren.
Over een dag of twee ga ik kant twee ook weer live aanbieden.
Je hebt hem ruim 2 jaar gevoed! Dat afscheid is best ingrijpend en daarom begrijpelijk verdrietig. Misschien is het nog niet voorbij, hč? Niets zo veranderlijk als de stemming van een dreumes peuter.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:23 schreef oeke het volgende:
Nou inderdaad. En het stomme is dat het gaat zoals ik wilde, hij geeft het zelf aan. alleen ben ik nog steeds niet zwanger zoals ik hoopte. Maar ik zit hier gewoon keihard te janken.
Ik neem zo maar een borrel, dan gaat het vast beter.
Pffft, vertel mij wat! Je hebt gelijk. Ik laat het ook maar los. Wat een paar toffe leggings al niet kan doen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
Niets zo veranderlijk als de stemming van een dreumes peuter.
Aubergine. Dat is toch ook nachtschade? of zeg ik nou wat stoms?quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:57 schreef oeke het volgende:
[..]
Pffft, vertel mij wat! Je hebt gelijk. Ik laat het ook maar los. Wat een paar toffe leggings al niet kan doen.![]()
En het zal allemaal wel extra samenhangen met mijn hoop dat de reden om te stoppen een tweede zwangerschap zou zijn en niet een grillige peuter.![]()
Mignonne, wat bedoel je met nachtschade? Aardappels? Of andere nachtschade? Wat heb je gegeten dan?
Dit staat op Wikipedia. Dus het zou kunnen...quote:Eet aubergine nooit rauw. De stof solanine kan maag- en darmklachten veroorzaken. Solanine is zeer hittebestendig. Door verhitten wordt het solaninegehalte echter wel lager en het risico van maag- en darmklachten is dan erg klein.
Ik ben benieuwd wat je van die neusspray vindt en of het scheeltquote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik ga trouwens straks neusspray ophalen. Benieuwd of dat scheelt met kolven. Zo niet, krijgt Dottir vanavond 3 kunstvoedingen mee voor het logeren. Diepvriesmelk bewaar ik liever voor echte noodgevallen.
As we speak lijkt het wel effect te hebben, maar niet overweldigend. Leuke toeschiet die veel te snel afzwakt. Compressie werkt wel beter dan normaal.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je van die neusspray vindt en of het scheelt
Fijn dat het werkt, zowel de spray als maar 2x kolven.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:08 schreef Sugarsnap het volgende:
Vanyel, bij mij heeft het wel nut, ik krijg nl anders niet of nauwelijks een tsr. 2x kolfen per dag levert me net zoveel als 3x op, dus ik ga nu 2x per dag aan de melkmachine
het word alweer geler, hij had vanmorgen wel een spuitluier waar je u tegen zegt, ik stond toevallig al onder de douche, dus de oppas (een vriendin) kon 'm zo aangeven om af te spoelen. 't zat nog net niet in z'n haar ... en nu is Jan ook aan de (peuter)diarree, dus er heerst in de omgeving echt wel iets denk ikquote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:15 schreef Claudia_x het volgende:
Gewoon even in de gaten houden, zou ik zeggen. Als het echt te lang duurt kun je alsnog advies vragen. Ik had het indertijd op het consultatiebureau voorgelegd en die konden me niet meer vertellen dan ik al wist (virusje / te veel voormelk).
oh auwquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Oek, wat fijn dat je nu toch wat bewuster afscheid kunt nemen!
Lente wilde de afgelopen week juist vaker drinken. Maar ze was ook ziek. Gelukkig accepteert ze wel steeds beter een 'nee'. Ze mag van mij sowieso 's ochtends drinken en 's middags alleen als ze terugkomt van het kdv. Als het aan haar zou liggen zou ze veel vaker drinken, maar daar heb ik zelf niet zo'n zin in. Ze gaat ook steeds onvoorzichtiger met mn tepels om. Ze zijn nu gevoeliger dan in de kraamweek.
En minuutje na het sprayen begon het al te lopen, ik had mijn kolf nog niet eens ingeplugd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:46 schreef Asyniur het volgende:
krijtlijk, hoe is het gegaan met de spray? Beter resultaat?
oeks, wat fijn! Nou dat wordt dubbel genieten van de komende voedingen
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh auw![]()
ik vond zwanger voeden ook echt verschrikkelijk naarHet was zo gevoelig en soms ook echt ronduit pijnlijk.
stom is dat, ik was t alweer vergeten.
Oh sorry daar had voor de duidelijkheid denk ik beter een enter tussen gekundquote:Op zondag 17 juli 2011 15:00 schreef Poppedein het volgende:
[..]Mis ik nou echt heel enorm iets??
Ssserpente??
Tepelmelkjesquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Wat lief mrien, was het maar zo'n feest!
Mijn oudste noemde gisteren mijn pads tepelmelkjes!
Dus dan vrees ik dan een simpel briefje niet genoeg. Ze deden ook al moeilijk over de mirenaspiraal, die mocht mijn huisarts ook niet zomaar voorschrijven, daar had eerst een goedkeuring voor aangevraagd moeten worden... Dus daar ben ik ook nog mee bezig...quote:*** Alleen vergoeding lactatiekundig consult na verwijzing volgens het Verwijzingsprotocol naar de lactatiekundige NVL.
Het was hier geen brief inderdaad, maar een invulformulier. Maar je moest meer invullen dan voor de kraamzorg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:
Verwijsbrieven die puur zijn bedoeld voor vergoedingen hoeven geen boekwerken te zijn. Datum, naam, functie, handtekening en verwijzing met reden zijn over het algemeen voldoende.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Tot niet zo lang geleden telde ik zelfs nog regelmatig het aantal slokjes om te controleren of Lena wel genoeg dronk.![]()
Ik had een soort baseline in m'n hoofd voor wat een goede voeding was gezien het aantal uur dat ze niet gedroken had. Ik weet het, control freak.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:39 schreef WupWup het volgende:
[..]
en verbond je daar dan een bepaala aantal mililiter aan of moest ze een bepaald aantal slokken doen oid?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:22 schreef Popples het volgende:
dat wiebelige herken ik wel. hier net zo.gisteren was ik echt aan het trillen net als bij de naweeën.
roomboter en volle dingen
voor mij niet.
![]()
dat doorslapen doet hij al van zelf, heerlijk van 23.30 tot 6.30
Ik ook idd. En nu sta ik ook sterker in mijn schoenen voor wat betreft op- en aanmerkingen van derden die het beter denken te weten over de bv/baby. En nu doe ik idd wéér kennis op die ik bij een derde anders zou gebruiken. En die me dan ook weer in de weg zal staan tot zekere hoogtequote:Op donderdag 21 juli 2011 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Saffier, je verhaal is heel herkenbaar! Ik merk dat mijn voorkennis en de ervaring die ik al had aan de ene kant maakten dat ik beter wist wat ik wou en hoe ik dat kon bewerkstelligen. Maar die kennis heeft me ook wel in de weg gezeten, niet alleen met het voeden maar bijvoorbeeld ook tijdens de bevalling. Bij een derde zou ik het wéér anders doen.
Een maagje van het formaat knikker is met een paar druppels gevuld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:30 schreef Vanyel het volgende:
De eerste dagen heeft je kindje natuurlijk ook nog geen liters nodig he
Als je baby meewerkt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:09 schreef J-net het volgende:
Later ga je die tijd uitbreiden naar om de 4 uur, maar dat duurt paar weken.
Ja is waar, hier ging het van 3,5 naar 4 uur ...soms.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je baby meewerkt.Het heeft hier zo'n beetje 5 maanden geduurd.
al aan Gentiaan Violet gedacht?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef PM-girl het volgende:
Aventura, fijn dat het goed gaat met kolven!Wel rot dat je mannetje afgevallen is... Ik herken het, hier was dat ook zo. We zijn toen ook met gekolfde bijvoeding gaan bijvoeden, wat ik je nog als tip wil geven (maar dat zullen de lk-vk'en ook wel weten) dat je niet direct moet stoppen met bijvoeden als hij weer aangekomen blijkt te zijn. Althans dat zei mijn lk, dat je dat dan geleidelijk af moet bouwen, om te voorkomen dat hij opnieuw zou afvallen (dat gebeurde hier namelijk).
Succes in elk geval, fijn dat je wat meer rust ervaart!
Hier ben ik weer een stapje terug... Ik heb te veel pijn aan de 'foute' kant dus weer aan het kolven ipv live voeden. Dat geeft direct pijnverlichting. Vervelender is dat de pijn steeds meer op spruwpijn lijkt, itt de eerdere klovenpijn.De tepel lijkt nog licht beschadigd, dat wel, maar de pijn blijft lang, ook na de voeding, hangen.
Ik smeer al met miconazol, al langer, maar dat is dus kennelijk niet voldoende. Als de pijn er maandag (bij het aanleggen) nog is, ga ik maar de huisarts bellen...
Jazeker, maar eerst maar eens kijken of ik van de ha daktarin krijg. Mijn lactatiekundige gaf aan dat men gentiaanviolet niet meer altijd als voorkeursmiddel ziet, al heb ik daar geen verdere info van. Ik bel haar maandag sowieso nog eens, dan vraag ik er nog naar.quote:
Herkenbaar! Ik kolf nog heel af en toe en verder leg ik hem aan. In het begin met tepelhoedje, omdat mijn borst te glad en rond is. Na een tijdje haal ik het hoedje weg en drinkt ventje tot hij voldaan is. Onze jongen is vandaag alweer op zijjn geboortegewicht! Ben erg blij dat het nu zo goed gaat. Mijn tepels doen ook niet meer zo'n pijn, wat dat betreft klopte het wat enkelen van jullie daarover zeidenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
Aventura, fijn dat er een plan ligt, en het klinkt zoals wij toen ook bezig zijn gegaan. Uiteindelijk ben ik met een tepelhoedje gaan voeden omdat Bartje een volle borst gewoon niet goed aangehapt kreeg.
ik heb vandaag twee voedingen helemaal zonder tepelhoedje gedaan, en de andere voedingen ook maar deels met tepelhoedje. En het gaat goed! Alleen het aanhappen in het begin is wurmen, hij wil dan zo graag dat hij zichzelf alle kanten uitgooit..
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:02 schreef Aventura het volgende:
O ja, mijn man heeft nu een blaar op zijn pink
En gaf je dan 1 ml, of minder?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik gaf het bij elke voeding. Volgens mij zat Sofie toen op 7 a 8 voedingen op een dag.
Ja, zo deed ik dat in het begin ook. Als je niet wilt slapen/doezelen tijdens het voeden is het denk ik fijn om die voeding zo snel mogelijk erop te hebben zitten, want dan kun je daarna weer verder slapen. Een manier om dat te doen is om ervoor te zorgen dat een baby zo actief en efficiënt mogelijk drinkt. Dat verschonen tussendoor maakt een baby weer even alerter.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij deden dat tussen het wisselen van de borst , dan werd hij weer wat wakkerder![]()
Het fijne van een co-sleeper vind ik dat je niet dat deel van het bed in kunt rollen!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:30 schreef Sannne het volgende:
Ik maak een veilig plekje in bed voor haar om te slapen en dat gaat wel goed, maar toch lijkt een co-sleeper me veiliger.
Wat had het mij veel vermoeidheid gescheeld als ik zo kon slapen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Je kan ook in de rugbyhouding heerlijk slapen
Kindje naast je, weet je dat ze veilig ligt, zelf koppie voorover, en dan een por van je man krijgen dat we allebei slapen
Dat gevoel heb ik ook nog steeds. Er zijn genoeg nachten geweest dat ik tijdens de voeding in slaap ben gevallen, maar ik blijf ergens angstig voor het 'smotheren' met mijn borst.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:18 schreef Juud79 het volgende:
Ow en even voor de duidelijkheid, ik zou liever mijn mupke na iedere voeding in de co-sleeper laten slapen, manlief ook. We weten dat dat de veiligste plek voor haar is...
Wil je vast een kolf aanschaffen? In dat geval is het denk ik zinvol om eerst goed te bedenken in wat voor situaties je die wilt gebruiken en welke eisen je eraan stelt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:37 schreef Sannne het volgende:
Oja nog een vraagje, welke kolf hebben jullie?
Ja daarom had ik daar bovenop ook altijd een matrasje liggen zodat ze nooit met haar neusje direct in het plastic zou liggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:43 schreef WupWup het volgende:
Kleine kanttekening bij het aankleedkussen: het is vaak van plastic. Niet ademend dus.
Ik heb de Ameda Lactaline. Dubbelzijdig elektrisch voor de halve prijs van andere dubbelzijdig elektrische kolven.
Ik vond het gewoon even belangrijk om extra te benoemenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja daarom had ik daar bovenop ook altijd een matrasje liggen zodat ze nooit met haar neusje direct in het plastic zou liggen.
Bedenk vantevoren goed of je inderdaad niet dubbelzijdig wilt kolven. Ik heb er nu handigheid in en het scheelt me zoveel tijd! Bovendien kun je ook met een dubbelzijdige kolf enkelzijdig kolven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:47 schreef Sannne het volgende:
De freestyle is moooooooi!!
Ik wil een electrische en ik dacht aan de swing. Ik wil straks als ik weer werk doorkolven en ook wil ik voor nu af en toe kolven zodat ik soms ook heel even weg kan en voor de zekerheid een voeding klaar kan zetten voor diegene die bij haar blijft.
Dubbelzijdig hoeft denk ik niet eens perse, heb liever een hand over om even te whatsappen![]()
Ik was van plan om Lena net als Ivan de Aventfles te geven, want daar had ik er al een paar van liggen (de fles zat gratis in allerlei pakketten). Omdat Lena niet goed uit de Aventfles dronk heb ik Tommee Tippee geprobeerd, maar die fles leverde weinig verbetering op. Ik zat ook aan de Calma te denken en heb hierover contact opgenomen met een borstvoedingswinkel in de buurt. De Calma is vrij nieuw en toen ik erover belde hadden ze daar nog niet veel ervaring mee. Wel zei ze dat op dat moment haar klanten positiever waren over de Breastflow. Wij zijn de Breastflow gaan gebruiken en gebruiken die nog steeds. Het is tot nog toe de enige fles waar Lena goed uit drinkt en we zijn dus heel tevreden. Ze 'snapt' die fles gewoon!quote:En als jullie de fles geven, gebruik je dan een speciale bv-fles?
Ik dacht aan de Calma, iemand ervaring mee?
Ik vond het nu 's nachts eigenlijk zwaarder dan toen ik er met de oudste alleen voorstond; nu was ik heel erg bezig te zorgen dat N. er niet wakker van werd, die moest immers de volgende dag weer helder en fit op z'n werk zitten, terwijl ik destijds met B. met niemands nachtrust rekening hoefde te houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:54 schreef Saffier het volgende:
Ik heb M. nooit 's nachts wakker gemaakt, maar het idee dat het kán scheelt wel heel veel! (op 1 nacht na, ik was te ziek om op mijn benen te staan)
Ik wist niet dat je zelf kraamverzorgster bent
En ze heeft heel wat uurtjes bovenop me geslapen
Misschien kun je tegen die tijd wel die van mij overnemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nu een freestyle te leen, en daar ben ik op zich wel tevreden over. Vind het alleen nog best een flinke uitgave, dus zit nog te twijfelen over een enkele elektrische kolf. Ik ben nu binnen een kwartier klaar met kolven als ik gewoon een borst per keer doe, dus voor de tijdsbesparing hoef ik het niet te doen. Gelukkig kan ik nog even doortwijfelen, deze kolf moet eind van het jaar weer terug naar de eigenares..
En toch, als je dan ineens weer een lachend jochie hebt nadat hij een schone luier heeft gekregen, dan is dat slaapgebrek toch erg onbelangrijk geworden... En wil relativeren ook wel weer..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Slaapgebrek doet iets met je relativeringsvermogen. Gek is dat.
Is ook zo. En het helpt denk ik erg als je jezelf de momenten gunt waarop je het even hebt gehad. Ik denk ook wel eens "nu! even! niet!". En daarna gaat het wel weer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
En toch, als je dan ineens weer een lachend jochie hebt nadat hij een schone luier heeft gekregen, dan is dat slaapgebrek toch erg onbelangrijk geworden... En wil relativeren ook wel weer..
Precies!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
En toch, als je dan ineens weer een lachend jochie hebt nadat hij een schone luier heeft gekregen, dan is dat slaapgebrek toch erg onbelangrijk geworden... En wil relativeren ook wel weer..
Pas op voor herbesmetting vd spruw bij kolf met open systeemquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Het nadeel van de Swing is dat het motorsysteem niet gesloten is, er komt dus wel eens melk in de motor terecht en dan moet je je reinigen en hopen dat hij het weer gaat doen. Bij de pump in style is dat gesloten.
Ik gebruik die kolf nu ook niet meer! Ik heb via een user van hier dus de PISA overgenomen en die is zo prettig, ook vanwege de twee standen, en het gemak van de rugzak.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
[..]
Pas op voor herbesmetting vd spruw bij kolf met open systeem
Hihi, dat spuitje. Een babykam kan ook niet in de vaatwasser, wist je datik had de berg uit d'r haren gekamd, dus dat ding was viezig. lazy-mom-style in de vaatwasser, ja fout dus
![]()
Ik heb de mijne altijd uitgekookt in een pan op het fornuis met water en azijn. Daarna afspoelen met koud water en laten drogen aan de lucht. Ging primaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, stoppen jullie nu de tepelhoedjes wel in de sterilisator? Ik reinig die handmatig, met de waterkoker, ik ben bang dat het anders ook smelt in de magnetron.
Dan zou het in de sterilisator ook moeten kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik heb de mijne altijd uitgekookt in een pan op het fornuis met water en azijn. Daarna afspoelen met koud water en laten drogen aan de lucht. Ging prima
Oh mensen, ik mag bijna weer![]()
Daar ga ik van uit ja (maar die had ik nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:42 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dan zou het in de sterilisator ook moeten kunnen denk ik.
Leuk, hoe lang heb je je oudste gevoed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |