Zelfverdediging, noodweer en noodweerexcesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow, is dat het verschil. Dank voor de uitleg.
Maaruh, hoe beoordeeld een rechter dat
quote:De dogmatiek maakt een onderscheid tussen intensief en extensief exces. In het eerste geval grijpt men naar een te zwaar verdedigingsmiddel: een verdediging met een mes is niet proportioneel indien de aanrander 'slechts' zijn blote vuisten gebruikt. In het tweede geval gaat men te lang door met verdedigen. Men blijft bijvoorbeeld klappen uitdelen nadat de oorspronkelijke aanrander buiten gevecht gesteld is. Recentelijk heeft de Hoge Raad (HR 18 oktober 1988, NJ 1989, 511 (Loon op Zand)) ook het zogenoemde tardief exces erkend. Ook als de aanranding reeds is afgelopen kan onder omstandigheden een beroep op noodweerexces worden toegewezen: emoties ebben immers maar langzaam weg.
beiden zullen echter nooit gaan werkenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het communisme is vaker geprobeerd dan het libertarisme.
Nationstates proves it
Aha en wat mag dat precies zijn?quote:
Tja ten opzichte van 'libertarisch' is zo'n beetje alles moreel superieur zelfs groepjes die je niet weet te definiërenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een zeker moreel superioriteitsgevoel door te gaan schermen met de “echte mensenwereld” is de zogenaamde cultureel marxisten ook niet vreemd.
De theezakjes waren tardief excesquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:26 schreef eriksd het volgende:
Ik heb al die ellende ook gehad. Snel verdrongen.
Arbitrairquote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
Tja ten opzichte van 'libertarisch' is zo'n beetje alles moreel superieur zelfs groepjes die je niet weet te definiëren
Dat heb ik ook verdrongenquote:
Hondenquote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:29 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Onzin, de mooiste meiden studeren strafrecht.
Kippenquote:
Aha en dat ben ik volgens jou?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iemand die bij elke gekapte boom een paar uur zit te rouwen.
Sushiquote:
Honden zijn voor mensen die veel thuis zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:31 schreef GSbrder het volgende:
Honden zijn leuk voor mensen die geen vrienden hebben.
Of kinderen opvoedkundige lessen willen leren. Of toevallig een huisvrouw zijn.
Ik zou maar eens beginnen met proberen te lezen wat ik schrijfquote:
Hond door de Sushi? Hooguit zeehond dan lijkt mequote:
EENS.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:29 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Onzin, de mooiste meiden studeren strafrecht.
Is er eigenlijk nog iets te verdienen in die branche?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mutant krijgt een nare backflash over zijn scriptie.
Die groepen beschreef ik dan ook.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Honden zijn voor mensen die veel thuis zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |