twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 12:42:59After 2 weeks periodized pre-season training Feyenoord still has 0 injuries. They have been training/playing with all 23 players every day. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 12:44:08Later today I will give some insight into their first 2 weeks of training & the principles behind this gradual build-up towards top fitness. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:22:19As promised, the general guidelines I normally use in pre-season when working with clubs like Barca, Zenit, Chelsea, Man City or Feyenoord. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:25:49Week 1: Mon tactical, Tue conditioning 11v11/8v8 (for example 3x10min), Wed off, Thu tactical, Fri tactical, Sat amateur game, Sun off. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:29:54Week 2: Mon tactical but no games, Tue conditioning 11v11/8v8 (3x11min), Wed off, Thu tactical, Fri tactical, Sat amateur game, Sun off. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:32:35Week 3: Mon tactical no games, Tue conditioning 7v7/5v5 (e.g. 4x5min), Wed off, Thu tactical, Fri tactical, Sat pro game, Sun recovery. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:37:35Week 4 (1/2): Mon off, Tue tactical, Wed pro game (group 1) & conditioning 7v7/5v5 (group 2, e.g. 4x5.5min), Thu recovery (group 1+2). reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:39:12Week 4 (2/2): Fri off, Sat tactical, Sun pro game (group 2) & football conditioning games 7v7/6v6/5v5 (group 1, e.g. 4x5.5min). reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:41:04Week 5 (1/2): Mon recovery (group 1+2), Tue off, Wed tactical, Thu football conditioning games 4v4/3v3 (2x6x1minWork/2minRest). reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:42:46Week 5 (2/2): Fri tactical (pm), Sat tactical (pm), Sun top game (last game before start of season with strongest team). reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:44:40Week 6 (1/2): Mon recovery for starting XI & football conditioning games for subs 4x5.5min 7v7/5v5, Tue off, Wed tactical. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:47:10Week 6 (2/2): Thu conditioning games 4v4/3v3 (e.g. 2x6x1minWork/1.5minRest), Fri tactical (pm), Sat tactical (pm), Sun 1st league game. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:48:50Obviously, this planning is based on the ideal scenario which often does not exist. So, the coach has to adjust this reference to reality. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:51:02Also, coaches who only train 2/3 times per week have to adjust this 'ideal scenario' but football conditioning games stay the same each week reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 21:59:56To cut a long story short, with this approach your team will be as fit as any other team & look even fitter as no accumulation of fatigue. reageer retweet
twitter:raymondverheije twitterde op zondag 10-07-2011 om 22:03:45And more importantly you will have significantly less injuries so you can train&play more often with best players to develop strongest team. reageer retweet
quote:Also, coaches Mario who only trains 2/3 times per week have to adjust this 'ideal scenario' but football conditioning games stay the same each week
Olympique Lyon? VVV rent ons eruit in de 2e helft.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:47 schreef Hamilcar het volgende:
Toch heb ik het idee dat als wij tegen een OLyon moeten spelen, we het fysiek kei maar dan ook keihard af gaan leggen. Misschien ben ik te pessimistisch ..
Voor het juist bedrag wel, ja. Liefst zo snel mogelijk.quote:
Niets zo veranderlijk als het voetbal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:06 schreef Jorwol het volgende:
Maar Fer gaat dus sowieso niet naar Twente, ben benieuwd hoe het verder verloopt.
Tottenham heeft hem niet nodig met Huddlestone, Sandro en Palacios.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:09 schreef Hamilcar het volgende:
Hopelijk voor 2-3 miljoen naar Sunderland of Tottenham.
Gelukkig is dat pas over een jaar of 10quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:47 schreef Hamilcar het volgende:
Toch heb ik het idee dat als wij tegen een OLyon moeten spelen, we het fysiek kei maar dan ook keihard af gaan leggen. Misschien ben ik te pessimistisch ..
Ook niet zo gek, daar staan echte kerels bij ons zijn het allemaal jongetjes op Vlaar na.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:47 schreef Hamilcar het volgende:
Als ze zo doorgaan met saneren kunnen we de onder 19 selectie net zo goed samenvoegen, houden we ook direct die trainer aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:29 schreef inZanity het volgende:
Volgens mij is de selectie, zeker na het vertrek van Rob van Dijk, ook veruit de jongste van Europa..
Schaken is de oudste in de groep?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:29 schreef inZanity het volgende:
Volgens mij is de selectie, zeker na het vertrek van Rob van Dijk, ook veruit de jongste van Europa..
quote:1. Darley (21)
2. Gill Swerts (28)
3. Stefan de Vrij (19)
4. Ron Vlaar (26)
5. Bruno Martins Indi (19)
6. Karim El Ahmadi (26)
7. Kelvin Leerdam (20)
8. Leroy Fer (21)
9. Guyon Fernandez (25)
10. Georginio Wijnaldum
11. Jerson Cabral (20)
14. Kaj Ramsteijn (21)
15. Kamohelo Mokotjo (20)
16. Jordy Clasie (19)
17. Erwin Mulder (24 22)
18. Miquel Nelom (20)
20. André Bahia
21. Dani Fernández (28)
22. Diego Biseswar (23)
23. Sekou Cissé (26)
24. Bart Schenkeveld (19)
25. Kostas Lamprou (19)
26. Ricky van Haaren (22)
27. Ruben Schaken (29)
28. Adil Auassar (24)
30. Shabir Isoufi (19)
Aantal selectie spelers: 24
Gemiddelde leeftijd: 22 jaar.
Aantal tieners: 6 spelers, allen 19 jaar.
Aantal twintigers: 18 spelers.
Waarvan 20-25 jaar: 12 spelers.
Boven de 25 jaar: 6 spelers.
Aantal spelers met minder dan 25 officiele wedstrijden voor Feyenoord: 17 spelers.
Nieuw in de selectie: 5 spelers.
Met Swerts als één-na-oudste. Hopelijk profiteert de jonge selectie van de enorme dosis ervaring en spelinzicht die deze routiniers de groep te bieden hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:34 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Schaken is de oudste in de groep?
Hahaquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Met Swerts als één-na-oudste. Hopelijk profiteert de jonge selectie van de enorme dosis ervaring en spelinzicht die deze routiniers de groep te bieden hebben.
Clasie heeft net 20 wedstrijdjes in de benen ofzo, waarvan lang niet alles als basisspelerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:08 schreef Lastpost het volgende:
Vinden jullie trouwens met bovenstaande gegevens op een rijtje dat Been zich weer kan/mag verschuilen achter de onervaren en jeugdige selectie?
Als je dit zo ziet staat er bij AZ geregeld een jonger elftal in het veld, met de vermoedelijke opstelling (en het vertrek van Fer en El Ahmadi) speel je gewoon met maar 2 tieners in het veld, waarbij De Vrij zich al heeft bewezen in het eerste en Clasie (ga er vanuit dat hij opgesteld wordt) de nodige Eredivisie-ervaring in de benen heeft.
En dan zitten er op de bank ook nog 3 jongens met de nodige ervaring die ruim in de 20 zijn, al met al valt het dus best mee qua leeftijd.
Het is alleen te hopen dat de gewenste basis fit blijft/het niveau haalt, anders lever je wel bijzonder snel kwaliteit in.
Hopelijk kunnen we er nog een ervaren middenvelder bij halen en een aanvaller, dan hebben we tenminste iets meer mogelijkheden.
Meh, er zijn zoveel slechte ploegen in de eredivisie dat je gewoon 10 kan en moet worden. Plek 6-9 zou gewoon erg goed zijn, 2-5 zou een mirakel zijn. Zwolle, RKC, VVV, Excelsior en misschien ook een Vitesse zijn simpelweg beroerd. Heracles is aardig, maar moet het meer van de juiste instelling, opstelling en tactieken hebben en dat ze op kunstgras spelen. Groningen gaat lang niet zo goed als vorig jaar presteren, Heerenveen zal waarschijnlijk beter presteren maar is dan nog steeds geen geweldenaar. ADO? Geen idee, maar we zijn ook beter dan ADO.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Clasie heeft net 20 wedstrijdjes in de benen ofzo, waarvan lang niet alles als basisspeler
Áls Been zich achter dit excuus wilt verschuilen heeft hij er juist nu wel de aanleiding voor. Vorig seizoen minder.
Alsof ons middenveld omver zou worden geblazen door de Graafschap.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:33 schreef Caland het volgende:
Dat is nog het ergste, dat doe ik echt niet.
Als ik zie dat er tegen SC Feyenoord zelfs fysiek erg vaak verloren wordt op het middenveld en hoor dat dat afgelopen weekend niets anders was. Tsja...
Maargoed, ik ga er vanuit dat Van Geel dit ook wel ziet.
Dat was vorig seizoen al zo, en nu zijn ook nog eens Fer en Wijnaldum vertrokken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:40 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Alsof ons middenveld omver zou worden geblazen door de Graafschap.
Er is nog altijd een verschil tussen omver worden geblazen en het moeilijk hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was vorig seizoen al zo, en nu zijn ook nog eens Fer en Wijnaldum vertrokken.
Bijna elke uitwedstrijd en menig thuiswedstrijd werd je daar compleet onder de voet gelopen door elk kutclubje in de eredivisie maar door de lichtgewichten Clasie en Mokotjo is dat probleem nu opeens opgelost ofzo?
Vorig jaar liep iedereen te zeiken dat er geen balans vooral op het middenveld was maar nu moeten we het opeens rooskleurig inzien en niet zo negatief praten. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Op papier ziet het er aardig uit maar in de praktijk. Die El Ahmadi is toch geen schim meer van wat hij bij Twente was? Fer heeft er nu al geen zin meer in en Mokotjo vind ik nog te wisselvallig.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:08 schreef Paul-89 het volgende:
Zal best, maar meer dan 10 eredivisie clubs zou hun middenveld zo inruilen voor die 3.
Tering eh. Bij jou krijg ik soms echt het idee dat je Prozac niet meer werkt ofzo..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Tsja, alles leuk en aardig. Maar andere teams kunnen dan kwalitatief mindere spelers hebben, maar die hebben wel een meer uitgebalanceerde selectie. Heel leuk dat je spelers hebt op het middenveld die in potentie misschien wel heel goed zijn, maar met een middenveld Van Haaren - Clasie - Leerdam word je gewoon compleet weggeblazen door zelfs een De Graafschap hoor.
Denk dat je met deze selectie beter gewoon vol op de counter kan spelen, 6 zwaar verdedigend ingestelde spelers opstellen en de bal naar voren rauzen. Dan maar elke wedstrijd met 1-0 winnen of 0-1 verliezen. Beter dan sportief zelfmoord plegen door te willen voetballen.![]()
Jawel hoor, vorige week.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:19 schreef Caland het volgende:
Nou, we zullen het zien hoe erg ik het overdrijf als we met deze selectie de eredivisie ingaan.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg hoor, daar niet van.
Heb ik het niet eens gehad over onze oogkleppen-aanval.![]()
Yep, steeds geblesseerd.quote:
Goed trainingsschema.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Yep, steeds geblesseerd.
Mkrabby Martijn Krabbendam
#Feyenoord traint in Ermelo, vijf spelers werken licht geblesseerd andere oefeningen af: Cisse, Cabral, Schenkeveld, Dani en Issoufi
4 hours ago
Dan lopen de schulden weer op.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:33 schreef Gert het volgende:
Als de knvb wat tempo en clementie toont, kan er binnenkort nog wat aan versterkingen bij komen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dan lopen de schulden weer op.
Ik heb liever nog één dramatisch seizoen waar wij ons vege lijf redden maar daarna weer aan groeien en bloeien (titelkandidaat) kunnen denken dan een paar jaar lang een sudderend bestaan leiden onderaan het linkerrijtje omdat de schulden niet verdwenen zijn.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:08 schreef 0013379 het volgende:
Ok, genoeg geweest. Kom nou maar terug in de top 3. We missen jullie.
Ajax
Meeuwis erbij was niet verkeerd geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:46 schreef Lastpost het volgende:
[..]
![]()
Alleen moet er op dit moment echt nog een ervaren middenvelder bij, hoeft geen voetballende geweldenaar te zijn, type Meeuwis is prima om dit Feyenoord wat sturing te geven.
Eigenlijk zou El Ahmadi die taak op zich moeten nemen, maar het is wel gebleken dat hij daar totaal niet geschikt voor is en buiten dat lijkt een langer verblijf praktisch uitgesloten.
Maar die middenvelder kun je ook gerust gewoon huren of transfervrij ergens oppikken mits beschikbaar en anders is het maar roeien met de riemen die we hebben.
Laten we vooral niet de grote jongen uit gaan hangen als club zijnde, we hebben nog steeds vele miljoenen tekort en ik betwijfel of de VVF nog veel meer gaan ophalen de komende tijd en dan moet je het hebben van je eigen bezuinigingen en die gaan niet bepaald snel.
Cisse, Schenkeveld, Dani.quote:
Zeker gezien hij nu ''gratis'' naar VVV is verkast.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:23 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Meeuwis erbij was niet verkeerd geweest inderdaad.
Zal wel met het herstel te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:35 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Cisse, Schenkeveld, Dani.
Gelukkig hebben die nooit iets.
[..]
Elk resultaat dat niet de play-offs spelen betekent is i.m.o. een faal. Als hij die play-offs haalt is het prima. Hoe hij dat doet en met welke gasten zal me verder een rotzorg zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:08 schreef Lastpost het volgende:
Vinden jullie trouwens met bovenstaande gegevens op een rijtje dat Been zich weer kan/mag verschuilen achter de onervaren en jeugdige selectie?
Als je dit zo ziet staat er bij AZ geregeld een jonger elftal in het veld, met de vermoedelijke opstelling (en het vertrek van Fer en El Ahmadi) speel je gewoon met maar 2 tieners in het veld, waarbij De Vrij zich al heeft bewezen in het eerste en Clasie (ga er vanuit dat hij opgesteld wordt) de nodige Eredivisie-ervaring in de benen heeft.
En dan zitten er op de bank ook nog 3 jongens met de nodige ervaring die ruim in de 20 zijn, al met al valt het dus best mee qua leeftijd.
Het is alleen te hopen dat de gewenste basis fit blijft/het niveau haalt, anders lever je wel bijzonder snel kwaliteit in.
Hopelijk kunnen we er nog een ervaren middenvelder bij halen en een aanvaller, dan hebben we tenminste iets meer mogelijkheden.
We hebben ze allebei nodig. En anders noodgedwongen maar die Hadouir, maar Vormer moet echt komen anders hebben we een enorm probleem op het middenveld.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:10 schreef Absurditeit het volgende:
De 'spirituele opvolger' nog wel. Ik weet niet wat er allemaal kapot is in De Kuip, maar ipv een lasser zou ik voor de speler Lasse Schöne gaan.
Caland heeft ze. Heb ze in de fanshop nog niet zien hangen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:16 schreef Paul-89 het volgende:
Ik vind deze shirts toch wel erg mooi.
[ afbeelding ]
In het systeem dat Mario speelt 4-3-3 hoort anders gewoon een nummer 10.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:16 schreef Caland het volgende:
Als Fer weggaat heeft een type Vormer de absolute prioriteit boven een 10 imo.
Eens.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:16 schreef Caland het volgende:
Als Fer weggaat heeft een type Vormer de absolute prioriteit boven een 10 imo.
In de webshop staan ze, maar daar heb ik niet meer heel veel vertrouwen in.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Caland heeft ze. Heb ze in de fanshop nog niet zien hangen.
Ik las het ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:18 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Eens.
[..]
In de webshop staan ze, maar daar heb ik niet meer heel veel vertrouwen in.
Ze schijnen meer verkocht te worden dan het originele uitshirt. Niet zo gek ookquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:20 schreef Caland het volgende:
Heb dat shirt laatst gewoon in de fanshop gehaald.
Hadouir zie ik persoonlijk niet zitten, maar Vormer en Schöne zouden natuurlijk prima spelers zijn. Maar dat vind ik van Goossens ook al.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
We hebben ze allebei nodig. En anders noodgedwongen maar die Hadouir, maar Vormer moet echt komen anders hebben we een enorm probleem op het middenveld.
Gewoon een verzwakte variant van vorig jaar toen we degradatievoetbal speelden.
Uitshirt niet meer, thuisshirt wel. Als vergoeding kreeg ik 40 euro terwijl ik voor beide 35 had betaald.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik las het ja.
Heb je je spullen uiteindelijk nog gehad dan?
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:27 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Uitshirt niet meer, thuisshirt wel. Als vergoeding kreeg ik 40 euro terwijl ik voor beide 35 had betaald.
Geen wonder dat we in die financiële shit zitten.
Scorend vermogen en gratis.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:25 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Hadouir zie ik persoonlijk niet zitten, maar Vormer en Schöne zouden natuurlijk prima spelers zijn. Maar dat vind ik van Goossens ook al.
Gratis spullenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:27 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Uitshirt niet meer, thuisshirt wel. Als vergoeding kreeg ik 40 euro terwijl ik voor beide 35 had betaald.
Geen wonder dat we in die financiële shit zitten.
Een buitengewoon vervelend en onprofessioneel mannetje in mijn ogen dat ook niet bij dit Feyenoord past. Al is dat vooral een gevoelskwestie.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Scorend vermogen en gratis.
Al kleeft er ook er wel een hoop gezeik omtrent gedrag aan zijn persoon.
Schöne én Vormer is denk ik weer teveel gevraagd. Dus Feyenoord Hadaouir gratis pakken en die ´Vrienden´ zorgen voor Vormertje.
Van de 101 wedstrijden was hij iets meer dan 40x invaller. Niet dat dat alles zegt. Hij heeft wel een goed schot.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:36 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Een buitengewoon vervelend en onprofessioneel mannetje in mijn ogen dat ook niet bij dit Feyenoord past. Al is dat vooral een gevoelskwestie.
Hij heeft wel een goede techniek, maar dat scorend vermogen moet je ook niet overdrijven. In dik 100 wedstrijden voor Roda wist hij 14 keer te scoren. Ook weer niet echt imponerende cijfers voor een nummer 10.
Half augustus krijgen we een "Nee, doe dit seizoen toch maar niet." te horen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:41 schreef Paul-89 het volgende:
Wanneer kunnen we trouwens een oordeel van de KNVB verwachten ?
Wie weet horen we het deze maand nog.quote:Het verzoek is inmiddels doorgeschoven naar de licentiecommissie, die over een aantal weken uitsluitsel zal geven.
Precies.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Half augustus krijgen we een "Nee, doe dit seizoen toch maar niet." te horen.
Inderdaad ja. Dan ga je je toch afvragen welke kleurenblinde het huidige uitshirt gekozen heeft...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:16 schreef Paul-89 het volgende:
Ik vind deze shirts toch wel erg mooi.
[ afbeelding ]
quote:Ron Vlaar wordt weer vader
Ron Vlaar wordt voor de tweede keer vader. Zijn vrouw Stephanie is opnieuw in verwachting. Dit heeft zijn zaakwaarnemer aan Shownieuws bevestigd.
Stephanie is eind december uitgerekend. Het koppel heeft al een zoon, de 3-jarige Shane.
Nummer 10 moet idd door een nummer 10 bezet worden. Beter een redelijke echte 10 dan een dan-die-maar-op-10.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:45 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Van de 101 wedstrijden was hij iets meer dan 40x invaller. Niet dat dat alles zegt. Hij heeft wel een goed schot.
Ik zie in Schöne ook een veel betere kandidaat, maar dan komen we weer op het punt van dat kutgeld uit.
Ik zie liever een echte nummer 10 (desnoods in de persoon van Hadouir) daar staan kutten, dan dat een talentvolle speler uit eigen gelederen die daar sowieso niet hoort daar uit pure armoe maar weer komt te spelen.
Hij heeft idd wel een aardige vrije trap en er gaat ook wel wat dreiging vanuit, maar dan moet je zijn vervelende en onprofessionele gedrag ook op de koop toenemen. Ik weet niet of je dat erbij moet willen hebben momenteel. En ik begrijp dat Middlesbrough afgezien heeft van Hadouir? Meneer schijnt ook nog wel redelijke salariseisen te hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:45 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Van de 101 wedstrijden was hij iets meer dan 40x invaller. Niet dat dat alles zegt. Hij heeft wel een goed schot.
Ik zie in Schöne ook een veel betere kandidaat, maar dan komen we weer op het punt van dat kutgeld uit.
Ik zie liever een echte nummer 10 (desnoods in de persoon van Hadouir) daar staan kutten, dan dat een talentvolle speler uit eigen gelederen die daar sowieso niet hoort daar uit pure armoe maar weer komt te spelen.
Veel meer vervelend gedrag dan een akkefietje met de doelman een aantal jaren terug kan ik me niet herinneren ?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:14 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Hij heeft idd wel een aardige vrije trap en er gaat ook wel wat dreiging vanuit, maar dan moet je zijn vervelende en onprofessionele gedrag ook op de koop toenemen. Ik weet niet of je dat erbij moet willen hebben momenteel. En ik begrijp dat Middlesbrough afgezien heeft van Hadouir?
Na een conflict met ik meen Meeuwis is hij al eens eerder uit de selectie gezet. Daarnaast heeft hij meerdere keren schandalige overtredingen gemaakt die hem (lange) schorsingen op hebben geleverd. Als hij om welke reden dan ook weer eens gefrustreed rondloopt, is het altijd maar weer afwachten.. Als het ff kan moet je dat soort spelers niet in huis halen. Al begrijp ik de 'noodzaak'.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:16 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Veel meer vervelend gedrag dan een akkefietje met de doelman een aantal jaren terug kan ik me niet herinneren ?
Het blijft natuurlijk wel weer zo'n type speler wat eigenlijk niet zo bij feyenoord past maar dat is nu even niet de hoofdzaak. We hebben een 10 nodig, hij heeft bewezen de subtop aan te kunnen en hij is transfervrij.
Ok, dat heb ik dan gemist. Het is ook niet mijn eerste keuze maar in deze situatie heb je weinig te kiezen en dan weet je dat je nooit een speler zal vinden die aan het hele plaatje voldoet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:21 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Na een conflict met ik meen Meeuwis is hij al eens eerder uit de selectie gezet. Daarnaast heeft hij meerdere keren schandalige overtredingen gemaakt die hem (lange) schorsingen op hebben geleverd. Als hij om welke reden dan ook weer eens gefrustreed rondloopt, is het altijd maar weer afwachten.. Als het ff kan moet je dat soort spelers niet in huis halen. Al begrijp ik de 'noodzaak'.
Dan sta je ruim voor in 89e minuut en dan doe je dit:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:22 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ok, dat heb ik dan gemist. Het is ook niet mijn eerste keuze maar in deze situatie heb je weinig te kiezen en dan weet je dat je nooit een speler zal vinden die aan het hele plaatje voldoet.
Klopt is ook idioot.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:23 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dan sta je ruim voor in 89e minuut en dan doe je dit:
Dan is er wel iets mis in je bovenkamer.
4 wedstrijden kreeg hij.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:21 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Na een conflict met ik meen Meeuwis is hij al eens eerder uit de selectie gezet. Daarnaast heeft hij meerdere keren schandalige overtredingen gemaakt die hem (lange) schorsingen op hebben geleverd. Als hij om welke reden dan ook weer eens gefrustreed rondloopt, is het altijd maar weer afwachten.. Als het ff kan moet je dat soort spelers niet in huis halen. Al begrijp ik de 'noodzaak'.
Nah, als je (te) vaak bij interne incidenten bent betrokken en je out of the blue schandalig kunt gedragen binnen de lijnen, dan ben je vooral een last voor jezelf en je club.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
4 wedstrijden kreeg hij.
En hij werd de selectie uitgezet omdat hij een vrije trap opeiste die Meeuwis hoorde te nemen.
Spelers die dat doen worden hele groten.
Been en Feyenoord gaat ook niet werken. Je moet verder denken dan Mario Been.quote:
Vlemmingsquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Been en Feyenoord gaat ook niet werken. Je moet verder denken dan Mario Been.
Tsja en liefst zsm zonder Been voor we weer een seizoen verknallen!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Been en Feyenoord gaat ook niet werken. Je moet verder denken dan Mario Been.
Boeit mij eerlijk gezegd vrij weinig. Eerder een goede zaak als we eindelijk iemand in de gelederen hebben die durft uit te delen en strijdlust toont.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:34 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nah, als je (te) vaak bij interne incidenten bent betrokken en je out of the blue schandalig kunt gedragen binnen de lijnen, dan ben je vooral een last voor jezelf en je club.
Die walgelijke overtreding op Wellenberg staat helaas niet opzichzelf.
Het is jammer dat dergelijke spelers vaak geen echte kerels zijn als het nodig is in het veld. Hij is vooral de man die in het verleden zijn clubs heeft benadeeld met volstrekt onnodige rode kaarten. Daar kunnen ze in Tilburg ook over meepraten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Boeit mij eerlijk gezegd vrij weinig. Eerder een goede zaak als we eindelijk iemand in de gelederen hebben die durft uit te delen en strijdlust toont.
Met een collectief van doetjes zoals vorig jaar win je ook je wedstrijden niet.
6x rood in totaal 204 wedstrijden toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:42 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het is jammer dat dergelijke spelers vaak geen echte kerels zijn als het nodig is in het veld. Hij is vooral de man die in het verleden zijn clubs heeft benadeeld met volstrekt onnodige rode kaarten. Daar kunnen ze in Tilburg ook over meepraten.
Maargoed, je kunt hopen dat hij zich bij Feyenoord ineens anders opstelt. Want aardig voetballen kan hij wel.
Je ziet zijn medespelers ook met de armen in de lucht gaan. "Gast? Dat jij wat minder in de wedstrijd zit, soit, maar we staan 0-2 voor en je naait ons allemaal!"quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:23 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dan sta je ruim voor in 89e minuut en dan doe je dit:
Dan is er wel iets mis in je bovenkamer.
Yeah, lijkt me erg frustrerend als medespeler. En dan ook nog zo verongelijkt reageren als hij ziet dat hij rood krijgt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je ziet zijn medespelers ook met de armen in de lucht gaan. "Gast? Dat jij wat minder in de wedstrijd zit, soit, maar we staan 0-2 voor en je naait ons allemaal!"
Wat ga je dat dan ineens waarderen hè, zo'n houding.quote:Janssen: 'Interesseert me niets welk shirt ik aan heb'
Theo Janssen heeft zijn eerste wedstrijden in het tenue van Ajax achter de rug. De 29-jarige middenvelder die overkwam van FC Twente voelt niets bijzonders bij het wit-rood-witte shirt.
'Het interesseert me niets welk shirt ik aan heb', reageerde de vijfvoudig Oranje-international in NUsport. 'Vorig seizoen speelde ik in het rood, nu in het rood-wit. Ik zie niet zoveel verschil. Moet ik dan anders gaan doen? Ik houd niet van mensen die anders gaan doen.'
Supporters die het afgelopen seizoen nog tegen Janssen waren, staan nu achter hem. 'Zij moedigen geen spelers aan, maar een club. Je hebt spelers die zeggen dat ze van een club houden. Dat moeten ze zelf weten. Ik vind Ajax een mooie club, maar ik ga niet het logo kussen.'
Het spelen voor Ajax is nooit een doel geweest voor Janssen. 'Klopt, ik had nooit echt een doel. Normaal gesproken had FC Twente vorig seizoen kampioen moeten worden. Ik dacht ook dat we daar stabiel genoeg voor waren. Dat bleek niet zo te zijn. Die laatste wedstrijd tegen Ajax...'
'Ik was erg teleurgesteld dat er zoveel jongens niet hun niveau haalden. Jongens waarvan ik verwachtte dat ze er zouden staan. Daar baalde ik zo van dat de transfer sneller tot stand is gekomen', besloot de in Arnhem geboren middenvelder die door Vitesse werd opgeleid.
Hij is geen geweldenaar, maar wel iemand die van veel waarde kan zijn op het middenveld (zowel in verdedigend als aanvallend opzicht). Voor vrijwel alle ploegen in De Eredivisie. Hij eindigde - imo terecht - vrij hoog in het klassement van 'speler van het jaar'.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:06 schreef Maastoren het volgende:
Waarom roept iedereen zo hard om die Vormer. Naast het feit dat 'ie best een lekkere vriendin, heeft is toch niet zo'n geweldenaar. Is hij nou zoveel beter dan Mokotjo of kindsoldaat Leerdam?
Omdat hij net als Meeuwis het vermogen heeft om balans te creëren op het middenveld. Hij kan adequaat inschatten wanneer er teruggelopen moet worden en wanneer er druk uitgeoefend moet worden op de tegenstanders en snel schakelen van verdedigen naar aanvallen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:06 schreef Maastoren het volgende:
Waarom roept iedereen zo hard om die Vormer. Naast het feit dat 'ie best een lekkere vriendin, heeft is toch niet zo'n geweldenaar. Is hij nou zoveel beter dan Mokotjo of kindsoldaat Leerdam?
Dat hij zijn excuses ook niet meteen aanbiedt, echt ongelofelijk. Hij komt met een gestrekt èn te hoog been in, raakt hem vol op de zijkant van zijn scheenbeen, dat moet hij zelf ook gevoeld hebben. Een normaal mens zou checken of de tegenstander niks gebroken heeft. Je staat er nota bene als dichtste bij, dus je kunt het snelst naar de zijkant roepen dat er iets gebroken is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:56 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Yeah, lijkt me erg frustrerend als medespeler. En dan ook nog zo verongelijkt reageren als hij ziet dat hij rood krijgt.
En verder is het ook gewoon een hele goede voetballer. Zie een nieuwe Bosvelt in hem (wel minder uiteraard), maar vooralsnog heb ik Van Geel nooit over hem horen praten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Omdat hij net als Meeuwis het vermogen heeft om balans te creëren op het middenveld. Hij kan adequaat inschatten wanneer er teruggelopen moet worden en wanneer er druk uitgeoefend moet worden op de tegenstanders en snel schakelen van verdedigen naar aanvallen.
Jongens als Mokotjo en Leerdam hebben dat vermogen nu nog veel minder. Daardoor krijg je net als vorig jaar (de eerste seizoenshelft) dat we steeds van die lullige counters tegen krijgen die direct resulteren in tegengoals.
quote:Zoals eind vorige week als donderslag bij heldere hemel bekend werd, is het trainingskamp van Feyenoord in Engeland in een vrij laat stadium afgezegd. Een trainingskamp waar vele –ruim boven de duizend!- Feyenoorders al lange tijd naar uitkeken. Waarvoor vluchten geboekt waren. Of overtochten per ferry. Hotels. Huurauto’s. Enzovoort. Kosten die veelal niet meer te verhalen zijn, maar bovenal: een op voorhand prachtige trip door onze neus geboord.
Maar door wie?
Aanvankelijk was het de Engelse politie die de wedstrijden verboden zou hebben. Op basis van informatie die zij toegespeeld kregen van de Nederlandse politie. Vervolgens kwam het verhaal dat Barnsley FC en Hull City de wedstrijden zelf afgezegd hadden, omdat zij op moesten draaien voor de fors hogere politiekosten dan begroot.
Wat is nu de waarheid?
Reeds enkele weken geleden liet de Voetbaleenheid van de politie Rotterdam-Rijnmond weten dat zij probeerden in contact te komen met de plaatselijke politiekorpsen in Barnsley en Hull, maar dat er vanuit beide plaatsen maar niet gereageerd werd. Het verhaal dat de wedstrijden dan ook op basis van Nederlandse politie-informatie door de Engelse politie verboden zouden zijn, vertrouwden wij niet. Zeker omdat de Engelse politie met die fraaie voetbalwet van ze nooit wedstrijden verbiedt. En dus gingen wij op onderzoek uit, het verhaal zoals ons door diverse partijen verteld en bevestigd is, luidt als volgt:
Feyenoord is enige tijd geleden gevraagd voor een oefenstage in Engeland, met daarin twee wedstrijden tegen respectievelijk Barnsley FC en Hull City. Hier zat voor Feyenoord financieel gewin in en dus is de club akkoord gegaan. Al heel snel werd echter duidelijk dat vele Feyenoorders de overtocht zouden maken (goh…). Daar de club totaal geen binding met haar eigen achterban heeft, maakte deze informatie de club bang. Feyenoord heeft toen besloten van dit trainingskamp af te zien. In samenspraak met –maar op initiatief van Feyenoord zelf!- met de desbetreffende clubs en de Engelse politie.
De waarheid ligt dus wederom anders dan door Feyenoord zelf naar buiten gebracht en door alle media blind overgenomen. Bovenstaande verklaart ook direct het verhaal van ‘de verdwenen kaarten’:
Feyenoord liet weten dat de kaartverkoop via Barnsley FC en Hull City zou lopen, oftewel: op de wedstrijddag gewoon aan de kassa een kaartje kopen, zoals het hoort. Een supporter die ondertussen contact had opgenomen met Hull City vernam van de Engelse club echter dat de kaartverkoop via Feyenoord zou lopen, navraag bij Feyenoord leerde dat ze hier niets vanaf wisten. Vervolgens leerde navraag bij Hull City een week later dat er een flinke stapel kaarten was opgestuurd naar Rotterdam, maar dat je óók gewoon bij het stadion een kaart kan kopen. Bij de 0900-wij-laten-supporters-lekker-voor-geen-service-betalen-lijn van Feyenoord wisten ze hier vervolgens ook weer niets vanaf. Kortom: ergens tussen Hull en Rotterdam zijn enkele honderden kaarten belandt die ongetwijfeld in het illegale circuit terecht zijn gekomen (goh, waar kennen we dat van?), Hull denkt dat Feyenoord die kaarten heeft verkocht en gaat die mensen binnenlaten en Feyenoord krijgt nog een rekening van Hull.
Bron: Lunatic News
'Vroeger' ging het inderdaad nogal eens mis. Ook tijdens vriendschappelijke potjes.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:44 schreef voice-over het volgende:
Daar gaan we weer.
Het is triest maar ik begrijp het wel. Niemand kan garanderen dat het dit keer goed gaat. Je kan nu eenmaal onze slechte reputatie niet veranderen. In het buitenland staat Feyenoord gelijk aan supportersrellen. Dit soort duels trekt teveel randdebielen (daarmee bedoel ik dus geen Caland, Happel, etc.) aan die na 'n beetje snuiven en alcohol overgaan tot rellen en ervoor zorgen dat Feyenoord een jarenlange Europese schorsing oploopt. Hopelijk leert Feyenoord hiervan namelijk: "nooit vrienschappelijke wedstrijden tegen buitenlandse clubs dichtbij Nederland organiseren".
Het hoef toch niet altijd fout te gaan. In Coruna tegen Deportivo ging het over het algemeen ook gewoon goed. Men doet net of overal waar Feyenoord geweest is alleen de 'M' van McDonalds nog overeind staat(quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:44 schreef voice-over het volgende:
Daar gaan we weer.
Het is triest maar ik begrijp het wel. Niemand kan garanderen dat het dit keer goed gaat. Je kan nu eenmaal onze slechte reputatie niet veranderen. In het buitenland staat Feyenoord gelijk aan supportersrellen. Dit soort duels trekt teveel randdebielen (daarmee bedoel ik dus geen Caland, Happel, etc.) aan die na 'n beetje snuiven en alcohol overgaan tot rellen en ervoor zorgen dat Feyenoord een jarenlange Europese schorsing oploopt. Hopelijk leert Feyenoord hiervan namelijk: "nooit vrienschappelijke wedstrijden tegen buitenlandse clubs dichtbij Nederland organiseren".
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:47 schreef Maastoren het volgende:
Men doet net of overal waar Feyenoord geweest is alleen de 'M' van McDonalds nog overeind staat().
Betaal jij de schade als het onverhoopt toch mis gaat?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:47 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Het hoef toch niet altijd fout te gaan. In Coruna tegen Deportivo ging het over het algemeen ook gewoon goed. Men doet net of overal waar Feyenoord geweest is alleen de 'M' van McDonalds nog overeind staat().
En dit ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:50 schreef Caland het volgende:
Mijn kritiek is vooral dat ze het dan bij voorbaat al niet moeten organiseren.
Nu laat je 3000 man vlieg/boottickets kopen etc. en kunnen ze daarna in de stront zakken.
Waarom? Daar heb je toch de lokale overheid voor.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Betaal jij de schade als het onverhoopt toch mis gaat?
Grapjas.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:03 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Waarom? Daar heb je toch de lokale overheid voor.
Nee maar ff serieus. Wat voor schade zou er dan moeten zijn? Tuurlijk is de kans aanwezig dat het fout gaat maar het kan net zo goed wel goed gaan. Pubs en hotels in Engeland zouden bijvoorbeeld ook aardig wat verdienen denk ik zo bij de (afgelaste) trip.quote:
Feyenoord heeft afgelopen decennia op uitgebreide schaal huisgehouden in heel Europa. Die reputatie breekt ons nu op.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Nee maar ff serieus. Wat voor schade zou er dan moeten zijn? Tuurlijk is de kans aanwezig dat het fout gaat maar het kan net zo goed wel goed gaan. Pubs en hotels in Engeland zouden bijvoorbeeld ook aardig wat verdienen denk ik zo bij de (afgelaste) trip.
"Just to make it clear, even if they don't come, you still have to turn your town into a fortress!"quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:20 schreef Stokstaart het volgende:
Het zou me niets verbazen als Abou persoonlijk ( al dan niet in opdracht van Feyenoord) ook nog even gebeld heeft met die eilandbewoners.
Als je in een land niet wilt relschoppen is het in Engeland wel want de straffen zijn daar zeer hoog.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:13 schreef Maastoren het volgende:
Nee maar ff serieus. Wat voor schade zou er dan moeten zijn? Tuurlijk is de kans aanwezig dat het fout gaat maar het kan net zo goed wel goed gaan. Pubs en hotels in Engeland zouden bijvoorbeeld ook aardig wat verdienen denk ik zo bij de (afgelaste) trip.
Waar moet Feyenoord van leren dan? Er is niets gebeurd deze keer, dus je zou zeggen dat ze het al moesten weten...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:44 schreef voice-over het volgende:
Daar gaan we weer.
Maar goed, eens kijken hoe de FSV hierop reageert. Ze kleunen er wederom compleet naast.
Veel te lang geleden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef Dekatria het volgende:
Wanneer is überhaupt de laatste keer geweest dat er echt rellen waren?
'Echte' rellen, Nancy.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:00 schreef Dekatria het volgende:
Wanneer is überhaupt de laatste keer geweest dat er echt rellen waren?
Dat was na VVV uit. Wilden er wat van FIIIR/SCF op de terugweg Eindhoven in. Werd tegen gehouden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
'Echte' rellen, Nancy.
En poosje terug nog iets met een trein in Eindhoven, maar dat is volgens Feyenoord-begrippen nauwelijks een rel te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |