abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99355890
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99355936
Syrena, je moet de die schitterende arb vw toch eens uitleggen :D
Als de kat van huis is...geldt ook als arb vw voor je collega dus...
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99355948
Haring :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99355955
ik ga aan de mega-afwas die al twee dagen staat *O*
Kwak
pi_99355977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
:@
pi_99356008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:11 schreef Ml-etje het volgende:
Syrena, je moet de die schitterende arb vw toch eens uitleggen :D
Als de kat van huis is...geldt ook als arb vw voor je collega dus...
Yup.
Al moet ik baaslief ook in de gaten houden, maar die flipt niet als ik zeg dat ie vergeten is zijn uurtje eerder weg in de agenda te zetten en op zijn verlofkaart :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_99356012
Haha, dat kan bij mij niet eens! Heb helemaal niet genoeg potten/pannen/borden om 2 dagen niet af te wassen... doe het eigenlijk iedere avond!
pi_99356054
quote:
:@
pi_99356062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:15 schreef Perruche het volgende:
Haha, dat kan bij mij niet eens! Heb helemaal niet genoeg potten/pannen/borden om 2 dagen niet af te wassen... doe het eigenlijk iedere avond!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99356113
Met plastic borden en bestek lijkt elke maaltijd op een BBQ! :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99356126
Ik eet altijd van hetzelfde bord (nadat het is afgewassen heur). Misschien moet ik eens wisselen, zit ik dadelijk met 1 afgesleten bord en 5 bijna nieuwe _O-

Overigens lees ik nu reclamefoldertjes in de baas zijn tijd. Screw you :6
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_99356139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:15 schreef Syrena het volgende:

[..]

Yup.
Al moet ik baaslief ook in de gaten houden, maar die flipt niet als ik zeg dat ie vergeten is zijn uurtje eerder weg in de agenda te zetten en op zijn verlofkaart :+
_O- ik word steeds nieuwsgieriger :D
pi_99356153
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Met plastic borden en bestek lijkt elke maaltijd op een BBQ! :9
Hebben we een jaar gedaan tijdens verbouwen, kan je vertellen dat het verveelt.
pi_99356172
Plastic bestek is slecht voor het milieu, daar doe ik niet aan :6
pi_99356207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hebben we een jaar gedaan tijdens verbouwen, kan je vertellen dat het verveelt.
Een jaar?! :o
Da's wel begrijpelijk dat het verveelt...

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:22 schreef Perruche het volgende:
Plastic bestek is slecht voor het milieu, daar doe ik niet aan :6
Je kunt het natuurlijk ook na de tijd afwassen ;)
pi_99356214
lang leve de vaatwasser O+

Wat zal ik vandaag eens kokkerellen? Ik heb eindelijk een mooie nieuwe staafmixer en dan wil ik em gebruiken ook :P De gepaneerde kipschnitzels waren errug lekker, volgens mij werkt zoiets ook wel goed bij een stukje witte vis.

Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: appel, cappuccino
L: kom soep, broodje kaas, rauwkost, karnemelk
T: meloen. cappuccino
D: kom soep, gestoomde peultjes, vis in een korstje? :) (anders visje uit de oven, ook lekker)
T: weet ik nog niet
pi_99356264
Hey mar hoe is het met je dochter?

Val je eigenlijk nog af met je lijstje? Want het lijkt niet zoveel meer als voor je afval periode!
pi_99356281
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- ik word steeds nieuwsgieriger :D
Ik hoef nooit The Office te kijken, ik werk er al :')
Nou ja, dankzij 2 disfunctionele collega's ben ik wel in therapie gegaan, om te voorkomen dat ik later ook zo word oO<

Maar goed, zodra er weer een vacature voorbijkomt solliciteer ik weer en ik ga eens navragen of ik niet meer op werkplek 2 kan gaan werken.
pi_99356316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:27 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik hoef nooit The Office te kijken, ik werk er al :')
Nou ja, dankzij 2 disfunctionele collega's ben ik wel in therapie gegaan, om te voorkomen dat ik later ook zo word oO<

Maar goed, zodra er weer een vacature voorbijkomt solliciteer ik weer en ik ga eens navragen of ik niet meer op werkplek 2 kan gaan werken.
Hmm je niet "optrekken" aan je collega's dus. Jammer maar als het werk wel leuk is zou ik daarvoor gaan.

@Marmar welke staafmixer heb je gekocht?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:29:58 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99356350
staafmixer: knoflooksoep, broccolisoep, soep!! Lekker

7.5 km - 10.9/uur
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_99356405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:29 schreef uniekhoorn het volgende:
staafmixer: knoflooksoep, broccolisoep, soep!! Lekker

7.5 km - 10.9/uur
dat is niet rustig aan, lieve Uniek. :(
pi_99356483
Courgettesoep! Pompoensoep! Bloemkoolsoep!

I O+ soep. En muffins. Al kun je die beter niet staafmixeren :+
pi_99356495
Hartige muffins met soep O+
Be someone that makes you happy
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:36:57 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99356506
zo, dat was de eerste 75%. de pannen en deksels moeten nog, maar ik laat eerst drogen wat op mn afdruiprek staat :@

wat zal ik nu eens gaan doen? was opruimen misschien? was draaien? stofzuigen in t hele huis en daarna keuken en gang met de natte swiffer?
Kwak
pi_99356516
Ik zie een fiets in het Lidlkrantje, denk: Leuke fiets!
Ga ik lezen: moederfiets oO<
pi_99356521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:26 schreef Perruche het volgende:
Hey mar hoe is het met je dochter?

Val je eigenlijk nog af met je lijstje? Want het lijkt niet zoveel meer als voor je afval periode!
Neh ik blijf mooi stabiel sinds eind mei, ik eet en wijn alleen wat meer in de weekenden en gebruik geen magere producten meer :)
Deze week ben ik nog van plan om een custard te maken die wel lukt en wil ik ook nog wat lekkers bakken, en afgelopen weekend heb ik lekker zelfgebakken brood en taart etc. gehad, door de week balans ik een beetje, zo gaat het globaal.
Ik wil ook echt niet meer afvallen, want ik heb net een fortuin uitgegeven aan een (begin van een) nieuwe garderobe ;)

Dochter heeft even tijd nodig, merk dat ze sneller moe is en vooral als het even te druk is met veel kinderen die lekker ravotten trekt ze het even niet zo goed. Gelukkig geeft ze prima aan wanneer het even wat teveel wordt en pakt ze haar rust wel, gister is ze uit zichzelf om 8 uur naar bed gegaan.. vind ik toch wel heel stoer van een 11jarige!
Deze week gaat ze halve dagen naar school, vanmiddag blijft ze dus thuis.
pi_99356564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
zo, dat was de eerste 75%. de pannen en deksels moeten nog, maar ik laat eerst drogen wat op mn afdruiprek staat :@

wat zal ik nu eens gaan doen? was opruimen misschien? was draaien? stofzuigen in t hele huis en daarna keuken en gang met de natte swiffer?
Afdrogen en plaatsmaken voor pannen & deksels!
Dan was draaien, was die er ligt opruimen. Dan zuigen & swifferen.

Ik wil naar huis, heb zin om te poetsen :@ Het is zeker te laat om nu nog kwaad weg te stormen he? oO<
  Vis een optie? dinsdag 12 juli 2011 @ 09:40:20 #28
70532 loveli
N
pi_99356590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:39 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik wil naar huis, heb zin om te poetsen :@ Het is zeker te laat om nu nog kwaad weg te stormen he? oO<
Zin om te poetsen? Volgens mij moet je je ziekmelden.
crap in = crap out
pi_99356603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:35 schreef Syrena het volgende:
Courgettesoep! Pompoensoep! Bloemkoolsoep!

I O+ soep. En muffins. Al kun je die beter niet staafmixeren :+
Jij was het toch met de wortelmuffins?
Ik bewaar geloof ik een paar worteltjes :D
pi_99356627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hmm je niet "optrekken" aan je collega's dus. Jammer maar als het werk wel leuk is zou ik daarvoor gaan.

@Marmar welke staafmixer heb je gekocht?

deze, van phillips.
Soep heb ik al, gister 6 liter wortelsoep gemaakt, die is nog niet op ;)

edit: sufheid, dat moest img zijn en niet spoiler
pi_99356644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jij was het toch met de wortelmuffins?
Ik bewaar geloof ik een paar worteltjes :D
Ik ben wel 4 ons afgevallen sinds gistermorgen, ik ga een boek schrijven over het muffindieet :Y)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:42:39 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99356661
quote:

[..]

afdrogen doe ik principieel niet aan... dat doet de lucht wel voor me :@
kom anders gezellig mijn huis poetsen... ik HAAT het.
Kwak
pi_99356679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Zin om te poetsen? Volgens mij moet je je ziekmelden.
Ik had eigenlijk gepland om hier het kantoor even op te ruimen en te poetsen, maar daar zit het Zonnetje, dus no way dat ik daar naar binnen ga.
pi_99356687
Frank Zappa _O_

Netjes hoor Uniek ^O^ Wel oppassen met blessures he?!
pi_99356693
quote:

[..]

_O- kwaad weg stormen :D
pi_99356712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
deze, van phillips.
Soep heb ik al, gister 6 liter wortelsoep gemaakt, die is nog niet op ;)

edit: sufheid, dat moest img zijn en niet spoiler
Nice! Dat is een draadloze?
pi_99356728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:43 schreef V1z0R het volgende:
Frank Zappa _O_

whehe ons konijn is genoemd naar zijn zoon! want die heeft echt een konijnennaam!
pi_99356732
goedemorgen!
Ja doei.
pi_99356749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nice! Dat is een draadloze?
neh dat doen ze gewoon voor de foto ;) hij is nu in de aanbieding bij de blokker voor 34.95
  Vis een optie? dinsdag 12 juli 2011 @ 09:46:49 #40
70532 loveli
N
pi_99356772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:43 schreef Syrena het volgende:
Ik had eigenlijk gepland om hier het kantoor even op te ruimen en te poetsen, maar daar zit het Zonnetje, dus no way dat ik daar naar binnen ga.
Waarom lat je je door haar tegenhouden? Gewoon daar schoonmaken waar zij zit en de vermoorde onschuld spelen als ze dat vervelend vindt. Ik hou wel van een beetje collegialiteit. (of je spreekt haar aan op haar verlofkaart, dan pakken wij popcorn)
crap in = crap out
pi_99356779
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

neh dat doen ze gewoon voor de foto ;) hij is nu in de aanbieding bij de blokker voor 34.95
Ah ik vind die van braun enorm mooi maar hoor niet alleen goede geluiden helaas.
Heb nu een oude van oma :D om te proberen hoe vaak ik hem gebruik /zuunig
pi_99356783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

afdrogen doe ik principieel niet aan... dat doet de lucht wel voor me :@
Zo eens.
pi_99356797
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

whehe ons konijn is genoemd naar zijn zoon! want die heeft echt een konijnennaam!
Jullie konijn heet Ahmet? :P
pi_99356846
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jullie konijn heet Ahmet? :P
:') Dweezil ofcaurse!
pi_99356889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom lat je je door haar tegenhouden? Gewoon daar schoonmaken waar zij zit en de vermoorde onschuld spelen als ze dat vervelend vindt. Ik hou wel van een beetje collegialiteit. (of je spreekt haar aan op haar verlofkaart, dan pakken wij popcorn)
Negeren is vervelender :7 de vermoorde onschuld spelen doen we al jaren met d'r, ben het goed zat. En ik wil graag heel aan mijn zomervakantie beginnen, dus verlofkaartissues mag m'n baas aankaarten, die heeft een speciale coachingscursus gevolgd (oa. om te leren haar de baas te worden, wat een dikke faal is tot nu toe).
pi_99356891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ah ik vind die van braun enorm mooi maar hoor niet alleen goede geluiden helaas.
Ik wilde er een fijnsnijder met bakje bij, daar heb ik gister die broodkruimpaneer voor de schnitzels mee gemaakt. En vanavond wordt visje, manlief komt net thuis, die is het er helemaal mee eens :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:52:28 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99356901
Pff ik moet koekjes meenemen uit Brugge :')
Niet meer actief op Fok!
pi_99356919
Zo, reclameblaadjes uit, nu even de kranten en de post halen :7 Nog 5 uurtjes.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:53:51 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99356927
quote:
[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/ img] Op dinsdag 12 juli 2011 09:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

ik dacht even dat je het oude epileerapparaat van oma had :')
Niet meer actief op Fok!
pi_99356932
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:52 schreef Viking84 het volgende:
Pff ik moet koekjes meenemen uit Brugge :')
Niet van die chocolade met halfblote tetten? :9
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:55:49 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99356968
Maarre komt er nou een meet zat of zo? Ik wil wel nml. Niet superlang want ik ben bij mn ouders op bezoek maar wil best even wat gaan drinken :Y kom voorlopig niet weer naar drachten dus grab ur chance :P
Niet meer actief op Fok!
pi_99356969
Lijstje:

O: boterham filet AM, boterham smeerkaas
T: ik ga nu op zoek :+ ws iets van nootjes
L: Omelet van 3 eieren (gemengd met een bosuitje en kruiden uit de tuin) en ik ben mijn fruit vergeten dus moet even kijken wat ik door de Griekse yoghurt (250 g) mik
T: thuis even kijken, ws fruit
D: Pasta Pesto
T: boodschappen doen en meteen wat meenemen.

Heerlijk duidelijk O-)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:56:31 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99356992
Mijn man net voor een maandje uitgezwaaid. Een weekje trek ik wel, maar een maand is echt lang. Helemaal als de kinderen vakantie hebben en ik moet werken :{
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99357050
lijstje voor vandaag:

O: bananensmoothie en thee
S: rondje hardlopen
T: roggebrood met pindakaas
L: omelet met zalm en geitenkaas
T: appel en druifjes
D: noodles met kip, sugar snaps, paprika, broccoli, chilipeper en mais
T: paar blokjes kaas

hardlopen maar meteen doen straks, want het zou later op de dag gaan regenen....
Ja doei.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:00:14 #55
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_99357068
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:56 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn man net voor een maandje uitgezwaaid. Een weekje trek ik wel, maar een maand is echt lang. Helemaal als de kinderen vakantie hebben en ik moet werken :{
ow, dat lijkt mij ook helemaal niet leuk... *hug*

ik ben overigens nog steeds op mn kont aan t zitten en niet aan t opruimen/poetsen o.i.d. :')
Kwak
pi_99357088
quote:
oei, dat zou ik echt niet uithouden :@ nou ja, iig niet met plezier of gemak :o
Ja doei.
pi_99357089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:52 schreef Syrena het volgende:

[..]

Negeren is vervelender :7 de vermoorde onschuld spelen doen we al jaren met d'r, ben het goed zat. En ik wil graag heel aan mijn zomervakantie beginnen, dus verlofkaartissues mag m'n baas aankaarten, die heeft een speciale coachingscursus gevolgd (oa. om te leren haar de baas te worden, wat een dikke faal is tot nu toe).
Jemig :') geloof dt er iemand best wel in moet grijpen en :W moet gebruiken.
pi_99357096
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:55 schreef Viking84 het volgende:
Maarre komt er nou een meet zat of zo? Ik wil wel nml. Niet superlang want ik ben bij mn ouders op bezoek maar wil best even wat gaan drinken :Y kom voorlopig niet weer naar drachten dus grab ur chance :P
Zaterdag komt mij wel goed uit :) ergens in het centrum of koffie bij mij thuis met wat lekkers? Voor mij komt hier thuis op zich wel fijn uit, zeker nu met de wazige pilluh.
  Vis een optie? dinsdag 12 juli 2011 @ 10:01:18 #59
70532 loveli
N
pi_99357108
quote:
Jeu. Gaat 'ie een maand op vakantie? Geen opa/oma waar de kids een weekje naartoe kunnen?
crap in = crap out
pi_99357125
quote:
Ai Tink dat klinkt behalve dat je hem mist ook als behoorlijk lastig.
pi_99357144
ahw arme Tink :* niet tof!!

ik vind 1 nachtje zonder mijn man al vreselijk :')
pi_99357163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ai Tink dat klinkt behalve dat je hem mist ook als behoorlijk lastig.
:Y
Zijn de kinders overdag alleen thuis?
pi_99357216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jemig :') geloof dt er iemand best wel in moet grijpen en :W moet gebruiken.
Dat is geprobeerd bij een andere collega, ze was zelf begonnen met een arbodeskundige en die keurde haar hele werkplek af en toen werd ze benauwd dat ze echt weg moest en heeft dus een maand thuis gezeten en gerend naar het UWV om alles terug te draaien. Wat nog gelukt is ook :{ Dus denk niet dat ze zoiets nog gaan proberen met de andere collega. Die krijgt niet eens negatieve functioneringsgesprekken :')
pi_99357246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:05 schreef Syrena het volgende:

[..]
-knip-
Misschien niet handig al die details :)
Maar ik denk dat het de verkeerde insteek was.
pi_99357252
Een niet-bijgelezen-lijstjesdrop.

Gisteren:
O: 1x geroosterd brood met zure light mayo, sambal manis, kalkoenfilet en rauwkost. Gekookt eitje.
L: gerookte zalm en rauwkost een halve avocado, met Camarguezout :') peper, uitje en zure light mayo.
T: meloen met Griekse yoghurt
S: hardlopen
T: wodka, katjang
D: de kipfilet met mie in de herkansing. Even wat andere groenten halen aangezien de rauwkost bijna op zal zijn.

Vandaag:
O: 2x beschuit met boter en muisjes
L: 1x geroosterd brood met een gekookt eitje en de rest van de avocado met ui, tomaat, mayo en basilicum
T: Griekse yoghurt
T: wodka, katjang
D: sushi
pi_99357287
Sup Co? Van die magere lijstjes sinds je 'terug' bent zeg maar...
Heb ik iets gemist?
pi_99357291
Gaat het allemaal al wat beter Co?
pi_99357304
quote:
oi, dat is lang inderdaad. Dat vind ik zelfs lang! Wat is hij doen?
pi_99357437
blegh, ik moet een stuk van een A4 schrijven over m'n gedachtes achter lesgeven in de academia. Ik heb nog nooit lesgegeven, en vind het ook maar lastig om er over na te denken. en eigenlijk is dit het enige wat nog in de weg staat van mijn vakantie...
pi_99357477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:
blegh, ik moet een stuk van een A4 schrijven over m'n gedachtes achter lesgeven in de academia. Ik heb nog nooit lesgegeven, en vind het ook maar lastig om er over na te denken. en eigenlijk is dit het enige wat nog in de weg staat van mijn vakantie...
Kun je het je niet inbeelden dat je een les gaat voorbereiden of eens opschrijven wat je zelf pos/neg vond aan sommige colleges?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:17:33 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99357498
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Ga uit van jezelf. Wat vind jij belangrijk bij een docent? Hoe en met welke methode wil jij kennis vergaren? Draai het om en je hebt een verhaal over lesgeven aan academia.

Mijn man heeft iets met zijn gezondheid. Dus geen werk of vakantie helaas.
pi_99357530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ga uit van jezelf. Wat vind jij belangrijk bij een docent? Hoe en met welke methode wil jij kennis vergaren? Draai het om en je hebt een verhaal over lesgeven aan academia.

Mijn man heeft iets met zijn gezondheid. Dus geen werk of vakantie helaas.
oi, dat klinkt niet zo goed. Sterkte! :*
pi_99357590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oi, dat klinkt niet zo goed. Sterkte! :*
"
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:22:06 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99357613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:03 schreef Syrena het volgende:

[..]

:Y
Zijn de kinders overdag alleen thuis?
Nee. Het praktische gedeelte is helemaal geregeld (weekje oma, kamp, school, oppas, vakantiedagen). Nog een dag waarop ik geen opvang heb voor de jongste. Het is meer dat de kinderen en ik 'm erg zullen missen.
pi_99357644
Sterkte Tink!! :*
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:25:04 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99357689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:23 schreef conleche het volgende:
Jij ook.
pi_99357697
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:23 schreef conleche het volgende:
^^ dit! Maand is wel erg lang inderdaad.
pi_99357707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:37 schreef Syrena het volgende:
Ik zie een fiets in het Lidlkrantje, denk: Leuke fiets!
Ga ik lezen: moederfiets oO<
Wat is eigenlijk een moederfiets?? Volgens mij is dat een hip woord van de afgelopen jaren hoor,..

En geen merkloze fiets kopen; krijg je spijt van. Die van mij is na 1,5 jaar (!!) helemaal 'af'. Nieuw gekocht :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:27:56 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99357743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk een moederfiets?? Volgens mij is dat een hip woord van de afgelopen jaren hoor,..
Een stabiele fiets met lage instap waarop je makkelijk 2 kinderen op kinderzitjes + boodschappentassen kunt vervoeren. Als je een goede hebt, niet kapot te krijgen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:28:35 #80
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99357760
Veel sterkte Tink! :*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:29:33 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99357788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zaterdag komt mij wel goed uit :) ergens in het centrum of koffie bij mij thuis met wat lekkers? Voor mij komt hier thuis op zich wel fijn uit, zeker nu met de wazige pilluh.
wat voor jou het prettigst is ;) details bespreken we nog wel even :) nog meer mensen die willen? Uniek en sigme?
Niet meer actief op Fok!
pi_99357818
Sterkte Tink! Klinkt niet fijn.

Hele volksstammen fietsen op oma-fietsen, dan kan een moeder-fiets toch ook prima?

Lijstje!
S: les 6: 3 x 5 min. hardlopen 3 x 2 min. wandelen
O: halfvolle kwark met blauwe bessen, banaan en havermout
T: boterham pindakaas
L: dubbele boterham kaas met komkommer
T: worteltjes
D: pasta bolognese op het werk
pi_99357861
Nom nom anna! Hoe gaat het hardlopen? En wanneer ga je naar je boootcamp? ;)
pi_99357878
_O- rent hier net iemand boos de deur uit omdat hij al een half uur heeft zitten wachten op een gesprek.
Heb hem niet tegengehouden O-)
pi_99357952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:32 schreef Perruche het volgende:
Nom nom anna! Hoe gaat het hardlopen? En wanneer ga je naar je boootcamp? ;)
Vooral het ontbijt, daar kijk ik de avond van te voren al naar uit O+

Het hardlopen gaat lekker, al word ik nog steeds aan alle kanten door iedereen ingehaald! Bootcamp staat nu op het programma voor na de 4daagse (en die is volgende week). Ga je een keer mee? ;)

http://www.thebootcampclub.nl/
pi_99357980
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat voor jou het prettigst is ;) details bespreken we nog wel even :) nog meer mensen die willen? Uniek en sigme?
Dan hier thuis :) degenen die komen, doe me even een pm? :)
pi_99358150
quote:
Ik ben begonnen aan die van een maand. Hij is al bijna weggewerkt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:15 schreef Perruche het volgende:
Ik ook niet, maar je wast gewoon steeds de spullen af die je nodig hebt. Zodat er uiteindelijk continue een complete servieskast op het aanrecht staat. Dit keer moest zelfs de eettafel eraan geloven, mijn aanrecht was al te vol. En ik droog wel af, de lucht geeft lelijke vlekken en dan wil ik het alsnog afwassen :').

Een maand, wat lang Tink :o :*
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99358174
Dan ook sterkte voor je man Tink, hopelijk levert zo'n maand wat op voor zijn gezondheid!
pi_99358228
dat bootcamp hadden ze ook in Nijmegen. Kwam er helaas te laat achter :P
De vierdaagse, is dat volgende week al? Of de week erna?

bananensmoothie was omnomnom :9
Vandaag weer vacatures zoeken/brieven schrijven.
Heeft iemand nog geniale ingevingen voor een hoek van werkgelegenheid waar ik in kan zoeken?
Ja doei.
pi_99358329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:

Heeft iemand nog geniale ingevingen voor een hoek van werkgelegenheid waar ik in kan zoeken?
In Hull? Havenwerker! :Y :P
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:50:37 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99358352
quote:

Vertaaldiensten aanbieden. Oppassen. Catering en horeca. In Hull komen toch ook veel Nederlanders?
pi_99358377
quote:

Heeft P&O Ferries er geen kantoor?
Dutchimports zit er ook zag ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 12-07-2011 10:56:50 ]
pi_99358589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:36 schreef anna82 het volgende:

[..]

Vooral het ontbijt, daar kijk ik de avond van te voren al naar uit O+

Het hardlopen gaat lekker, al word ik nog steeds aan alle kanten door iedereen ingehaald! Bootcamp staat nu op het programma voor na de 4daagse (en die is volgende week). Ga je een keer mee? ;)

http://www.thebootcampclub.nl/
Dat klinkt best goed! Hoeveel ben je nou per les kwijt? (ik zie wel strippenkaart staan, maar moet inloggen om te zien hoeveel zo'n ding kost)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99358647
P&O ga ik idd open solli sturen :Y

En diensten aanbieden zie ik niet zo zitten, veel geregel, wil gewoon voor iets/iemand werken zonder rompslomp.

Oppassen :') ik? :')

En horeca is tenzij koken niet mijn talent. Maar ook daar ben ik al in aan het zoeken: genoeg bejaarden tehuizen hier waar ze wellicht keukenpersoneel zoeken :')

Laat maar :P ideeen aandragen gaat niet helpen, ben toch te moeilijk! Maar toch bedankt!
Ja doei.
pi_99358719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:58 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat klinkt best goed! Hoeveel ben je nou per les kwijt? (ik zie wel strippenkaart staan, maar moet inloggen om te zien hoeveel zo'n ding kost)
Een strippenkaart kost 85 en is dan voor 10 keer (dus 8,50 per les). Een strippenkaart van 20 kost ¤ 160. Een losse les is volgens mij ¤ 10,00 en dan kun je ook nog een abonnement nemen
(1 maand = ¤ 60).
pi_99358753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

Laat maar :P ideeen aandragen gaat niet helpen, ben toch te moeilijk! Maar toch bedankt!
:D

(En de 4daagse is inderdaad volgende week al!)
pi_99358806
quote:
P&O ga ik idd open solli sturen :Y

En diensten aanbieden zie ik niet zo zitten, veel geregel, wil gewoon voor iets/iemand werken zonder rompslomp.

En horeca is tenzij koken niet mijn talent. Maar ook daar ben ik al in aan het zoeken: genoeg bejaarden tehuizen hier waar ze wellicht keukenpersoneel zoeken :')

SimonsenSimons al geprobeerd? (doen iets met NL taal).
pi_99358809
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dan hier thuis :) degenen die komen, doe me even een pm? :)
Zaterdaq is voor mij een lastige dag; het zou voor mij dan sowieso echt overdag moeten (ik moet eind vd middag weer thuis zijn) en ik zou een auto moeten lenen, dus ik weet niet of ik kan komen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? dinsdag 12 juli 2011 @ 11:06:41 #99
70532 loveli
N
pi_99358820
quote:
De tv-nanny heeft zelf ook geen kinderen en ze drilt ze prima.
quote:
Is dat nou wat ze de Engelse ziekte noemen?
crap in = crap out
pi_99358828
Mij lijkt havermout ook altijd lekker, is dat calorierijk?
Vult het goed?

Mijn lijstje:

O: energy mix met sojamelk
T: koffie verkeerd (soja) en een plak ontbijtkoek
L: 3 bruine boterhammen, 2 met gekookte worst, 1 met geitenkaas
T: een abrikoos en wat druiven
D: 250 gr roerbakgroenten, rijst en groene curry, gemixt met yoghurt ipv kokosmelk en falafelballetjes
S: 75 minuten boksen
T: bakje soja yoghurt met jam of honing ofzo

Wat vinden jullie van mijn lijstjes? Ik ben beetje op zoek naar een goede balans.
Ik sport vrij veel (4x per week) dus moet wel genoeg eten. Maar ik mis vaak de variatie in ontbijt en lunch. Lunch altijd op mijn werk en vind het moeilijk om iets te vinden wat je kan meenemen wat dan 's middags nog lekker is. Ik ben niet echt een brood fan namelijk.
Ik ben tijdelijk even gestopt met zuivel (kaas en melkproducten) omdat ik nogal snel last van mijn buik krijg. Tot nu toe merk ik iets verschil maar nog niet heel veel. Iemand ervaring hiermee?
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')