abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:26:12 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99381766
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:42 schreef Ronaldsen het volgende:

Goed verwoord, ik vraag me af hoe een kind van de jaren 60 zoals Golfer nog zo naïef en idealistisch kan zijn.
Jaren 50 zelfs. En daar plukken jullie nog dagelijks de vruchten van. Van dat idealisme en dat beetje solidariteit wat er toen nog wel bestond.
Maar blijkbaar zijn het tegenwoordig een vieze begrippen: solidariteit en meeleven met minder bedeelden.
Laat mij dan maar lekker bij die blijkbaar minderheid behoren die er nog wel aandoet en niet alleen aan zichzelf en de eigen portemonnee denkt en dat zonder angst voor alles wat buitenlanders is of een beter bestaan in ons rijker land zoekt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:27:01 #177
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_99381814
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de ergste hongersnoden zijn daar grotendeels verholpen, waarbij delen van Afrika daaromtrent nog steeds mee ploeteren.

Natuurlijk, het is niet leuk om van minder dan $2 per dag te leven, maar als je voedsel hebt (en de overheid bij mislukte oogsten bijspringt), onderdak hebt en je eigendomsrechten zijn min of meer vastgesteld waardoor je leningen kan nemen om je individuele welvaart te vergroten, dan heb je het beter voor elkaar en is er licht aan het einde van de tunnel.
Het verschil tussen arm en rijk nemen toe in de wereld, niet alleen in Afrika. Ik snap niet waarom Afrika altijd als voorbeeld word gehouden als verloren continent, blijkbaar hebben veel er totaal geen zicht op hoe het er daar aan toe gaat.

In afrika hebben ze gewoon een andere levensmanier, inderdaad wat wij zien als lui. Ze leven daar bij de dag, beetje werken, volgende opmaken, werken, opmaken. De economie groeit wel maar daar profiteert alleen een heel klein deel van. En het kleine rijke deel is vaak de regering die niet van verdelen weet, zoals hier gaat met de uitkeringen
pi_99381834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet zo zeer gemeen, het is meer een kwestie van volkomen nutteloos.
Dat ben ik met je eens....de manier waarop we dat de laatste 50 jaar geregeld hebben is nutteloos, zowel voor ons als voor hun.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:34:34 #179
eng, maar toch best lief
pi_99382282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry, maar India als voorbeeld nemen. De meeste Afrikaanse landen doen het een stuk beter dan het India. Het is dan ook een vals beeld wat er wordt gewekt. Uit India komt minder "negatief nieuws". Puur vanwege het feit dat daar ook fors meer westerse investeringen zitten.
inderdaad, net als China. Vele zakenlui/bedrijven durven niet in afrika te investeren omdat er niks anders dan negatief nieuws vandaan komt. Sla eens een krant open met ''honger in afrika! oorlog in afrika! corruptie en bendes in afrika! ''
Terwijl Afrika echt niet minder is dan andere landen vanuit een ander continent, in India komen er meer arme mensen bij dan elk ander Afrikaans land. En china dan als ''zogenaamd wereldmacht'' met zoveel mensen die van 1¤ per dag leven.

En dan wel boze berichten vanuit de westerse wereld dat china, afrika dekoloniseerd omdat zij wel wat zien in afrika
pi_99382315
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja:
Nederland zou er heel anders uit zien wanneer in 1959 niet het aardgas zou zijn gevonden in Slochteren. De afgelopen bijna vijftig jaar heeft de Staat der Nederlanden 150 miljard euro overgehouden aan het Groningse gas. De bijdrage van Groningen aan de Nederlandse economie is daarmee gigantisch geweest de afgelopen decennia.
Waar baseer je dat op? Op je eigen wensen? 150 miljard is gemiddeld 3 miljard per jaar. Het BNP is zo'n 600 miljard. Het is nog niet eens 0,5 % gemiddeld van het huidige BNP. Uiteraard zal de verhouding in het verleden anders hebben gelegen, maar het is TOTALE kolder te stellen dat NL er veel slechter uit zou zien zonder dat gas. Kolder gewoon.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99382342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Jaren 50 zelfs. En daar plukken jullie nog dagelijks de vruchten van. Van dat idealisme en dat beetje solidariteit wat er toen nog wel bestond.
Maar blijkbaar zijn het tegenwoordig een vieze begrippen: solidariteit en meeleven met minder bedeelden.
Laat mij dan maar lekker bij die blijkbaar minderheid behoren die er nog wel aandoet en niet alleen aan zichzelf en de eigen portemonnee denkt en dat zonder angst voor alles wat buitenlanders is of een beter bestaan in ons rijker land zoekt.
Ik vind dat je wel makkelijk alles op één hoop gooit. Ik heb bijvoorbeeld wel vaak sympathie voor asielzoekers die alles hebben achtergelaten in de hoop op een betere toekomst of Afghaanse meisjes die hier al jaren op school zitten en hun VWO diploma halen. Of m'n allochtone buurman die de handleiding van z'n verwarmingsketel niet snapt.

Maar dat neemt niet weg dat ik het naief vind om te veronderstellen dat ontwikkelingshulp (in de huidige vorm) echt helpt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_99382449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Persoonlijke aanval. :') Grow up....

Er gaan miljoenen mensen dood en het enige wat jij belangrijk vindt is dat ze hier niet komen, want jij als zelfstandige hebt het al zo zwaar.

Ik geef je op een presenteerplaatje dat indien jij al die gezellige miljoenen volkomen kanslozen hierheen haalt het snel afgelopen is met dat 'geluk' dat wij hebben.

quote:
Jouw grootste geluk is dat je hier geboren bent, net zoals het mijne....ik ben daar erg blij mee en gun anderen evenveel geluk en die paar kutcenten kunnen me gestolen worden (ja letterlijk....).
Dat stelen hebben ze al gedaan, inclusief poging tot doodslag door met een boksbeugel op m'n slaap te rammen, maar goed. Dat is allemaal niet zo boeiend natuurlijk, zolang het grote geluk van de 'nobele wilden' maar gegarandeerd wordt.

En veel kleine zelfstandigen hebben het idd niet erg makkelijk de laatste jaren, maar goed, wat weet jij daar van af.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:39:08 #183
eng, maar toch best lief
pi_99382506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel makkelijk alles op één hoop gooit. Ik heb bijvoorbeeld wel vaak sympathie voor asielzoekers die alles hebben achtergelaten in de hoop op een betere toekomst of Afghaanse meisjes die hier al jaren op school zitten en hun VWO diploma halen. Of m'n allochtone buurman die de handleiding van z'n verwarmingsketel niet snapt.

Maar dat neemt niet weg dat ik het naief vind om te veronderstellen dat ontwikkelingshulp (in de huidige vorm) echt helpt.
ja, dat ben ik met je eens. Ontwikkelingshulp is vaak hulp op korte termijn, goede doelen blijven alleen draaien door slecht nieuws. Want zeg nou eens eerlijk, iedereen kwijmt weg bij een half weggerot zwart babylijkje, en gaat meteen geld storten. Nou, Unicef etc weer blij, directeur kan weer tanken, iedereen blij.

Maar het westen is de enige die deze viceuze cirkel in stand houdt en niemand anders. Alsof afrikanen bedelen om hulp, ze krijgen het gewoon aangeboden!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:39:10 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99382508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Waar baseer je dat op? Op je eigen wensen? 150 miljard is gemiddeld 5 miljard per jaar. Het BNP is zo'n 600 miljard. Het is nog niet eens 1% gemiddeld van het huidige BNP. Uiteraard zal de verhouding in het verleden anders hebben gelegen, maar het is TOTALE kolder te stellen dat NL er veel slechter uit zou zien zonder dat gas. Kolder gewoon.
Dat verzin ik niet dat komt uit dit artikel:
http://www.gic.nl/gic/com(...)echt-teveel-gevraagd

Maar als jij gelooft dat je het een die aardgasopbrengsten niet substantieel hebben bijgedragen aan de huidige welvaart, staat het je vrij ook daarvoor de kop in het zand te steken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:40:18 #185
eng, maar toch best lief
pi_99382581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar als jij gelooft dat je het een die aardgasopbrengsten niet substantieel hebben bijgedragen aan de huidige welvaart, staat het je vrij ook daarvoor de kop in het zand te steken.
ik geloof je wel, wat ook meegeholpen heeft aan de welvaart in het westen is de slavernij en kolonisatie. Dat heeft héél erg bijgedragen aan de economie, en niet de aardappel en bloementeelt
pi_99382582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik geef je op een presenteerplaatje dat indien jij al die gezellige miljoenen volkomen kanslozen hierheen haalt het snel afgelopen is met dat 'geluk' dat wij hebben.
Klopt. Het gaat om miljoenen mensen die daar dood gaan.

quote:
Dat stelen hebben ze al gedaan, inclusief poging tot doodslag door met een boksbeugel op m'n slaap te rammen, maar goed. Dat is allemaal niet zo boeiend natuurlijk, zolang het grote geluk van de 'nobele wilden' maar gegarandeerd wordt.
Ach so....een persoonlijk trauma....dat verklaart veel van je postings.

quote:
En veel kleine zelfstandigen hebben het idd niet erg makkelijk de laatste jaren, maar goed, wat weet jij daar van af.
Tsja....wat weet ik daar van af....dat weet jij dan weer niet.
pi_99382708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja ja bla bla. Je helpt helemaal niet, je sust je geweten en maakt het ondertussen alleen maar erger: http://www.groenerekenkamer.com/node/965
En doet er nog eens moreel verontwaardigd over ook.
pi_99384007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Dit is een opiniestuk van een zich achtergesteld voelende Groninger. :{
Verder staat er niets feitelijks in zoals een onderbouwing wat die enorme bijdrage dan is geweest en waar zich dat in heeft vertaald. Als je nu eens gewoon naar de feiten kijkt ipv naar opinies, dan zie je dat dat bedrag over 50 jaar helemaal niet zoveel is. Het is gemiddeld genomen niet eens een half procent. De conclusie dat NL er substantieel slechter voor had gestaan (misschien wel zo slecht als Somalie?, want dat insinueerde je immers met die 1e opmerking) slaat gewoon totaal nergens op.
pi_99384082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:40 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

ik geloof je wel, wat ook meegeholpen heeft aan de welvaart in het westen is de slavernij en kolonisatie. Dat heeft héél erg bijgedragen aan de economie, en niet de aardappel en bloementeelt
Weer zo'n fabeltje. NL was straat, straatarm voor WOII en nog veel armer na WOII. ALLE huidige welvaart is daarna opgebouwd. En waardoor? Hard werk, de tering naar de nering zetten, mensen opleiden, sparen, investeren en geen oorlog meer in Europa.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:09:08 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99384152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja ja bla bla. Je helpt helemaal niet, je sust je geweten en maakt het ondertussen alleen maar erger: http://www.groenerekenkamer.com/node/965
En doet er nog eens moreel verontwaardigd over ook.
Ja, ja X-Ray (want jij moet het wel zijn aan je discussierstijl en stokpaarden te zien?), zo is er voor elk artikel dat jij boven water weet te googlen weer een stuk of 3 anderen te vinden die het tegendeel bewijzen. En zo kan je aan de gang blijven.

Punt blijft dat er nodig iets gedaan moet worden aan armoedebestrijding en hongersnoden en tegen die droogte.
Of je dat met ontwikkelingsgeld bereikt of met andere methodes, dat maakt mij ook niet zoveel uit, als er maar iets aan gedaan wordt.

En met jouw opvattingen gebeurt er helemaal niks en sterven er miljoenen mensen alleen maar omdat ze niet in jouw rijke land geboren zijn.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:11:33 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99384309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Weer zo'n fabeltje. NL was straat, straatarm voor WOII en nog veel armer na WOII. ALLE huidige welvaart is daarna opgebouwd. En waardoor? Hard werk, de tering naar de nering zetten, mensen opleiden, sparen, investeren en geen oorlog meer in Europa.
Alweer niet opgelet bij geschiedenis?
Nederland was zeker niet straatarm, maar zelfs relatief rijk vanwege een aantal koloniën.
Na WO-2 hebben we ladingen Marshall-hulp gekregen.

Toevoeging: en dan vergeet ik ook nog maar even de Duitse herstelbetalingen die we kregen.

[ Bericht 5% gewijzigd door golfer op 12-07-2011 21:13:54 (toevoeging) ]
Poef.....gone! ©golfer
  Donald Duck held dinsdag 12 juli 2011 @ 21:14:19 #192
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99384513
De marshallhulp laat wel het verschil zien tussen Europa en Afrika.
De Afrikanen kopen elke dag een vis van de hulp. In Europa kochten we hengels.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 21:19:24 #193
249559 crew  Lavenderr
pi_99384865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, ja X-Ray (want jij moet het wel zijn aan je discussierstijl en stokpaarden te zien?), zo is er voor elk artikel dat jij boven water weet te googlen weer een stuk of 3 anderen te vinden die het tegendeel bewijzen. En zo kan je aan de gang blijven.

Punt blijft dat er nodig iets gedaan moet worden aan armoedebestrijding en hongersnoden en tegen die droogte.
Of je dat met ontwikkelingsgeld bereikt of met andere methodes, dat maakt mij ook niet zoveel uit, als er maar iets aan gedaan wordt.

En met jouw opvattingen gebeurt er helemaal niks en sterven er miljoenen mensen alleen maar omdat ze niet in jouw rijke land geboren zijn.
Er wordt genoeg gedaan hoor. Nederland geeft weer met gulle hand.

Het kabinet geeft nog eens 5 miljoen extra voor Afrika .

Hoop dat er íets van dat geld terecht komt bij de mensen die honger hebben, maar heb grote twijfel gezien alle vorige ervaringen. Haïti, tsunami, noem maar op.
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 21:20:09 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_99384913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:14 schreef __Saviour__ het volgende:
De marshallhulp laat wel het verschil zien tussen Europa en Afrika.
De Afrikanen kopen elke dag een vis van de hulp. In Europa kochten we hengels.
Dat is idd het verschil. Het was niet alleen lethargisch ontvangen, maar er wat mee doen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:20:53 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99384968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:19 schreef Lavenderr het volgende:

Er wordt genoeg gedaan hoor. Nederland geeft weer met gulle hand.

Het kabinet geeft nog eens 5 miljoen extra voor Afrika .
.
Gelukkig wel. Zelfs met de PVV als gedoogpartner.
Maar als het aan een aantal users hier ligt wordt er echt helemaal niks gedaan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_99385278
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Alsof je dat nog niet door had.
quote:
Dat maakt een hele hoop uit. Want de manier van de afgelopen decennia heeft het alleen maar verergerd en NIETS geholpen en er is niets aan te doen. De droogte is hier ook helemaal niet de boosdoener, dat is slechts de druppel die de emmer (alweer) doet overlopen.
quote:
Ja. En dat gebeurt al sinds het leven bestaat. En dat zal ook blijven gebeuren. En dat gebeurt met jouw opvattingen ook, alleen maak je het met je ontwikkelingshulp alleen maar nog erger.

Maar goed, joh, dan geloof je het niet en ga je lekker geven aan Giro 555 en support je de OxfamNovib directeur en de lokale warlords om nog even gezellig wat nieuwe AK-s te scoren en dan denk je goed bezig te zijn. In tegenstelling tot die egoistische, gemene andere mensen.
't Is jouw feestje.

En ik durf er heel veel geld erop te verwedden dat er geen 'miljoenen' mensen gaan sterven in deze 'ergste hongersnood ooit' EN dat 90% van het ingezamelde geld niet daar terechtkomt. Wedje leggen?
pi_99385633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Alweer niet opgelet bij geschiedenis?
Nederland was zeker niet straatarm, maar zelfs relatief rijk vanwege een aantal koloniën.
Na WO-2 hebben we ladingen Marshall-hulp gekregen.
Nederland niet arm voor WOII? :D
Kom op zeg, doe je het nou expres? Man er waren zelfs nog voedselrellen in Nederland in die tijd.

En weet je wat de Marshall-hulp voor NL precies inhield? De NLe economie was voor de Marshall-hulp al weer flink aan het aantrekken en het zijn, ook omgerekend naar huidige koersen, kleine bedragen geweest voor korte perioden. Het is in NIETS te vergelijken met de gigantische bedragen die richting Afrika zijn gegaan, decennia lang.

quote:
De hulp bestond tussen 1948 en 1952 concreet uit geld, goederen, grondstoffen en levensmiddelen voor een totaalwaarde van 12,4 miljard dollar vanuit de Verenigde Staten. 1,5 miljard daarvan kwam ten goede aan het verwoeste Duitsland, waardoor dit land de oude, waardeloos geworden Reichsmark op 20/21 juli 1948 kon vervangen door de Duitse mark en de lege winkelschappen weer gevuld konden worden. Ook de andere landen die profiteerden van de Marshallhulp kregen hierdoor een belangrijke impuls voor de opbouw van hun industrieën en energievoorziening. 20% van de hulp was een lening, 80% was gift.

Ten onrechte wordt vaak gedacht dat de economische opleving in West–Europa, die al snel na de Tweede Wereldoorlog ontstond, grotendeels is toe te schrijven aan de Marshallhulp. Wel maakte de hulp voor veel mensen het verschil tussen leven of dood. Eind 1947, dus voor de uitvoering van het Marshallplan, waren de Britse, Franse en Nederlandse productie alweer op het vooroorlogse niveau. Italië en België volgden eind 1948. In Nederland was tijdens de eerste jaren van de bezetting de industriële productiecapaciteit gegroeid. Na de bevrijding kon deze worden aangewend voor de wederopbouw.[1][2]
Toevoeging: en dan vergeet ik ook nog maar even de Duitse herstelbetalingen die we kregen.
[/quote]
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:58:04 #198
111528 Viajero
Who dares wins
pi_99387234
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 04:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik zou graag helpen, maar ik vertrouw giros 555 niet.

Ik wil er best zelf naar toe reizen om voedsel uit te delen, maar tien euro storten schiet niet op. Die hulporganisaties helpen vooral zichzelf en aangezien ik zelf niet eens een nieuwe fiets kan aanschaffen, is het wat vreemd als ik geld overmaak t.b.v. de nieuwe auto van de directeur van die organisatie.

Misschien vlieg ik er zelf wel naar toe dan en misschien kan ik ergens bij helpen.

Maar geld storten schiet niet op. Bovendien is het zaak het systeem te veranderen daar naar socialistisch, binnen een kapitalistisch systeem is het dweilen met de kraan open. Een paar vertaalde werken van Marx en Engels doen meer goed op termijn dan wat zakken rijst.
Zoals bij de enorme honger in Ethiopie in de jaren 80 toen de Marxist Mengistu Haile Mariam aan de macht was bedoel je?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_99387605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zoals bij de enorme honger in Ethiopie in de jaren 80 toen de Marxist Mengistu Haile Mariam aan de macht was bedoel je?
Nee joh, dat kwam door de droogte. Echt waar!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:11:11 #200
132605 kawotski
Il Dottore
pi_99388036
Ik zie Haiti nog voor me, aan de ene kant van de weg alles in puin, andere kant zat de nouveau riche zich vol te eten in het restaurant, supermarkt vol... Of wij even willen storten..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')