Gelukkig zijn wij dat.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:46 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Ik noem het liever survival of the fittest.
Een groot deel wel ervan in de afgelopen decennia.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo! 3%! Nou, daar hebben wij idd onze welvaart aan te danken.
Verschrijf je vooral niet als je Nazistaat bedoelt.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En uiteraard geldt eigen volk eerst, zoals dat ook voor iedere goede natie-staat zou moeten gelden.
Komt omdat we naast Duitsland liggen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:53 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nederland is ook het 7e land qua export wereldwijd in absolute aantallen, best bijzonder eigenlijk.
Prima afnemers die Duitsers. Kun je tenminste op bouwen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Komt omdat we naast Duitsland liggen.
Ach golfer....dat is de jeugd...je kunt het ze niet kwalijk nemen, ze zijn zo opgevoed.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Een groot deel wel ervan in de afgelopen decennia.
Dat klopt, wat dat betreft beschouw ik Nederland ook als een soort soevereine deelstaat van Duitsland.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Komt omdat we naast Duitsland liggen.
Precies.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben we wel met de rest vd wereld te maken. Maar niet met alle problemen op deze wereld want dan kunnen we al onze centen wel weg gaan geven.
En uiteraard geldt eigen volk eerst, zoals dat ook voor iedere goede natie-staat zou moeten gelden.
Dit heeft niks met egoïsme te maken. Al dertig jaar lang zijn we aan het geven. De problemen zijn alleen maar groter geworden. Noodhulp is lucratief. Directies van hulporganisaties zien door deze ramp hun kerstbonus veiliggesteld worden. De nieuwe auto wordt alvast besteld. De regering is ook blij, die kunnen straks weer met een big smile bij de nationale tv-actie zeggen dat ze de opbrengst van de actie gaan verdubbelen. De commercie is er ook bij gebaat, zowel kleine als grote bedrijven zetten acties op touw, ze houden na hun royale gift netto meer over dan zonder tv-actie. Kortom: een win-win-situatie, behalve voor de hongerlijdende bevolking. Ze krijgen nu dan weg genoeg eten, maar volgend jaar hebben ze weer honger.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:03 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Precies.
De negatieve connotatie die er aan hangt is naargelang de context onterecht.
Egoïsme viert hoogtij in in de natuur en in vrijwel alles wat we als mensen doen omdat dit ons sterk maakt.
Altruïsme is een zeldzame gedraging in de natuur die we enkel terugzien wanneer we eigen dierbaren zoals nageslacht beschermen.
We zijn soms egoïstisch zonder dat we het zelf door hebben terwijl we denken een onbaatzuchtige daad te doen.
Kortom, eigen belangen voorop stellen is gezond.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Een groot deel wel ervan in de afgelopen decennia.
Haha. Leuk zeg. En dan diequote:Verschrijf je vooral niet als je Nazistaat bedoelt.
De jeugdquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach golfer....dat is de jeugd...je kunt het ze niet kwalijk nemen, ze zijn zo opgevoed.
Hebben nooit écht ergens voor hoeven te werken, de welvaart in de schoot geworpen gekregen en zijn gevormd in een maatschappij die steeds meer op het individu gericht is, dan krijg je dat soort ideeën en opvattingen.
Mensen zijn onbelangrijk voor ze geworden, het gaat alleen om geld en eigen luxe.
Velen varen er wel bij inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:24 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit heeft niks met egoïsme te maken. Al dertig jaar lang zijn we aan het geven. De problemen zijn alleen maar groter geworden. Noodhulp is lucratief. Directies van hulporganisaties zien door deze ramp hun kerstbonus veiliggesteld worden. De nieuwe auto wordt alvast besteld. De regering is ook blij, die kunnen straks weer met een big smile bij de nationale tv-actie zeggen dat ze de opbrengst van de actie gaan verdubbelen. De commercie is er ook bij gebaat, zowel kleine als grote bedrijven zetten acties op touw, ze houden na hun royale gift netto meer over dan zonder tv-actie. Kortom: een win-win-situatie, behalve voor de hongerlijdende bevolking. Ze krijgen nu dan weg genoeg eten, maar volgend jaar hebben ze weer honger.
Laat hem. Er is nog geen zinnig woord uit gekomen, alleen maar onzin en slap gelul over een hol begrip om zijn eigen schuldgevoel af te kopen. Walgelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]Nee.
[..]
Haha. Leuk zeg. En dan dieerbij om het gezellig te houden. Even meelezen lieve kijkbuiskinderen. Volgens ome Golfer is een staat die eerst voor zijn eigen onderdanen zorgt een staat die vernietigingskampen voor anderen aanlegt. Haha.
Goed verwoord, ik vraag me af hoe een kind van de jaren 60 zoals Golfer nog zo naïef en idealistisch kan zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]Nee.
[..]
Haha. Leuk zeg. En dan dieerbij om het gezellig te houden. Even meelezen lieve kijkbuiskinderen. Volgens ome Golfer is een staat die eerst voor zijn eigen onderdanen zorgt een staat die vernietigingskampen voor anderen aanlegt. Haha.
De gemiddelde Somaliër zal idd medelijden met jou hebben. Je moet wel heel zielig zijn. *knuffel*quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Verder ben ik al heel wat jaartjes als kleine zelfstandige flink aan de beurt en allesbehalve rijk, dus bazel niet zo.
Ach, als een misplaatst schuldgevoel aanpraten je enige wapen is in deze discussie kan ik alleen maar eenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De gemiddelde Somaliër zal idd medelijden met jou hebben. Je moet wel heel zielig zijn. *knuffel*
Nee dat hebben ze niet zo nee. Overvallen door Somalische asielzoekersquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De gemiddelde Somaliër zal idd medelijden met jou hebben. Je moet wel heel zielig zijn. *knuffel*
Bederf de altruïstische stemming nu niet met deze nare feitenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze niet zo nee. Overvallen door Somalische asielzoekers
Als dank voor gratis opvang, kleding, onderdak en voedsel wordt je kop in tienen gebeukt met een boksbeugel. Maar ja, dat moesten ze natuurlijk wel doen, want het is hier zoooo slecht.
Er zijn gemene Somalische asielzoekers, dus geen probleem als er miljoenen Somaliërs dood gaan. Ik snap je logica helemaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze niet zo nee. Overvallen door Somalische asielzoekers
Als dank voor gratis opvang, kleding, onderdak en voedsel wordt je kop in tienen gebeukt met een boksbeugel. Maar ja, dat moesten ze natuurlijk wel doen, want het is hier zoooo slecht.
Dat staat daar niet noch beweer ik dat. Alleen jouw persoonlijke aanval weerlegde ik even met, wederom, wat feitelijkheden.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn gemene Somalische asielzoekers, dus geen probleem als er miljoenen Somaliërs dood gaan. Ik snap je logica helemaal.
Ja:quote:
Niet zo zeer gemeen, het is meer een kwestie van volkomen nutteloos.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn gemene Somalische asielzoekers, dus geen probleem als er miljoenen Somaliërs dood gaan. Ik snap je logica helemaal.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat staat daar niet noch beweer ik dat. .
Persoonlijke aanval.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ze zoeken het maar uit. Het enige waar wij voor moeten zorgen is dat ze niet hier heen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |