abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99412253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:27 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

Het verschil tussen arm en rijk nemen toe in de wereld, niet alleen in Afrika. Ik snap niet waarom Afrika altijd als voorbeeld word gehouden als verloren continent, blijkbaar hebben veel er totaal geen zicht op hoe het er daar aan toe gaat.
Ik zie Afrika niet als een verloren continent. Je hebt er goede en minder goede landen tussen zitten. Ghana en Nigeria bijvoorbeeld doen het vrij aardig.
pi_99412493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:34 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

inderdaad, net als China. Vele zakenlui/bedrijven durven niet in afrika te investeren omdat er niks anders dan negatief nieuws vandaan komt. Sla eens een krant open met ''honger in afrika! oorlog in afrika! corruptie en bendes in afrika! ''
Terwijl Afrika echt niet minder is dan andere landen vanuit een ander continent, in India komen er meer arme mensen bij dan elk ander Afrikaans land. En china dan als ''zogenaamd wereldmacht'' met zoveel mensen die van 1¤ per dag leven.

En dan wel boze berichten vanuit de westerse wereld dat china, afrika dekoloniseerd omdat zij wel wat zien in afrika
Maar waarom komt er uit die landen dan minder negatief nieuws dan Afrikaanse landen. Als je de basis (=voedsel) niet op orde hebt, dan moet je niet gaan "klagen" dat je negatief in het nieuws komt, als er sprake is van grootschalige hongersnood en men bij het buitenland op geld en andere hulp bedelt. Dan kan een ander persoon zeggen dat het nieuws gekleurd is omdat er Westerse investeringen (India, China) zitten, waardoor men er "geen belang" bij heeft om slecht nieuws over die landen de media in te sturen, maar die Westerse investeringen komen niet uit de lucht vallen....
Men investeert daar omdat daar de eigendomsrechten meer op orde zijn, de landen min of meer (politiek) stabiel zijn, ze kennen hoge economische groei, groot aantal hoogopgeleiden etc. etc.

Kort gezegd: als je ervoor zorgt dat de basis (voedsel) op orde is, je geen grote humanitaire (oorlogs)rampen hebt, dan komt je land vanzelf niet vaak negatief in het niews, omdat er dan geen "rampen" over te melden zijn.
pi_99412747
Ontwikkelingshulp helpt trouwens niet. Het is enkel bedoeld om arme landen aan het lijntje te houden.

Deze Afrikaanse deskundige pleit voor afschaffing van ontwikkelingshulp voor Afrika: Red Afrika, draai die geldkraan dicht

zeventig gemiddeld met 0,2 procent per jaar.”

quote:
Donorlanden zien toch toe op goede besteding?

„Maar ze rekenen er Afrikaanse landen niet op af. Uit onderzoek van de Wereldbank bleek dat 85 procent van de hulpstromen voor andere doelen was gebruikt dan afgesproken. Donorlanden houden corrupte regeringen in het zadel. Tussen 1980 en 1996 ging 72 procent van het Wereldbank-geld naar landen die zich nooit aan de voorwaarden hielden. De behoefte van donorlanden om te blijven geven, is onverzadigbaar.”

Waarom gaan westerse landen door met geven als het toch niet helpt?
„Het meest cynische antwoord is: omdat het de aandacht afleidt van de handelsbelemmeringen die ze hebben opgeworpen om westerse banen te beschermen. Belemmeringen die Afrika jaarlijks naar schatting 500 miljard dollar aan handel kosten. Dat is tien keer het bedrag dat Afrika aan ontwikkelingshulp ontvangt.

„En omdat ze toch niet geloven dat het ooit iets wordt met Afrika. Dat vinden ze zielig voor de Afrikanen. Ze kopen hun geweten af.”
pi_99413299
Daar gaan we weer.

revisited... :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:07:06 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99413626
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 02:01 schreef remlof het volgende:
Ik vrees omdat we in Nederland steeds meer naar binnen gericht raken, de buitenwereld is maar eng.
Neen, omdat het keer op keer korte termijn hulp is. Daar wordt de gemiddelde persoon op een gegeven moment gewoon moe van. Daarbij komt de niet al te beste economie, mensen kijken eerst naar hun eigen 'lasten'.

Een oplossing heb ik niet maar de weinig succesvolle acties die uit ontwikkelingshulp zijn voortgekomen zijn vaak ook weer drastisch de grond in gestampt door oorlogen en andere 'onenigheden' onder stammen en/of bevolkingsgroepen.

Ik ben bang dat 't dweilen met de kraan open blijft. En dat is verdomde jammer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_99414267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 04:46 schreef zomaarwat het volgende:
Hmm, verbaast me wel hoe makkelijk sommige mensen hier ontwikkelingshulp als ineffectief kwalificeren en stellen dat het helemaal niets helpt. 'Ontwikkelingshulp' is een ontzettend gevarieerd begrip, daar valt ondertussen veel meer onder dan eten sturen naar arme landen. Er zijn best organisaties die effectief en serieus te werk gaan en die ook resultaten boeken, ondanks dat een aantal van de grotere, internationale organen inderdaad niet optimaal functioneren. Ik ontken niet dat er een hoop mis is met de huidige gang van zaken binnen veel ontwikkelingsorganisaties, maar gooi het kind niet met het badwater weg.
Wat heeft het voor zin om een schooltje te bouwen, waarbij er vervolgens geen werk voor die jongeren beschikbaar is?

Het is dan beter dat private bedrijven, nationale en buitenlandse, zich in het land vestigen, een bedrijf opzetten en daarbij mensen nodig hebben. Die bedrijven bouwen hun eigen scholen, laten die kinderen erin leren en studeren, waarna ze na hun school direct bij de desbetreffende bedrijven aan het werk kunnen.

Kort gezegd: marktwerking.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:11:55 #282
46960 StefanP
polemicist
pi_99420926
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig geef jij post op post blijk van je eigen hoge mate van beschaving _O-.
Je hebt niet eens het lef om ook maar één stelling in mijn post te ontkrachten. Zoals altijd laat je het bij laffe, zielige persoonlijke aanvallen. Je bent een triest kindje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_99421023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:11 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je hebt niet eens het lef om ook maar één stelling in mijn post te ontkrachten. Zoals altijd laat je het bij laffe, zielige persoonlijke aanvallen. Je bent een triest kindje.
Sorry maar ik heb niet de minste behoefte om ook maar te proberen in te gaan op je domme racistische prietpraat. Als ik te maken had gehad met een serieuze discussiepartner was dit allicht anders geweest. Nu heb je gewoon pech :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99421136
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Offfffffffffffffffffffff, en dat klinkt veel logischer, ze bedoelt alle kindertjes die gedupeerd worden door deze hongersnood. Maar hey, blijf kronkelen, draaien, rare smiley`s erbij zetten. Zullen we anders gewoon weer ontopic gaan?
Dan zou ze het toch niet op zichzelf betrekken? Volgens mij lees je het gewoon echt verkeerd, ze betrekt het volledig op haar eigen situatie en niemand zal meer dan hooguit een handvol kinderen zelf willen adopteren...
Waarom zou het trouwens "veel logischer" klinken wanneer iemand roept dat alle gedupeerde kindertjes hier maar heen moeten komen? Volgens mij is daar niks logisch aan..
pi_99421226
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:20 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Het gaat ook meer bij wijze van spreken. 1 kind redden van de honger is toch ook al genoeg of niet? -O-

En als je adopteerd moet je zowieso een keus maken qua gezondheid van het te willen kind.
Dat is eigenlijk ook hypocriet als je er over nadenkt, maar goed :@
En ja wij hebben het hele adoptietraject al doorlopen dus ik weet hoe dat gaat.
Ik snap je punt zeker. Volgens mij moest je ook echt moeite doen om het ander te interpreteren.
pi_99421276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En zet je eigendomsrechten op orde. Op die manier kan je buitenlandse investeringen aantrekken, om bijv. zaken als droogte tegen te gaan. Afrika trekt relatief weinig buitenlandse investeringen aan. Nu ga ik inderdaad weer 2 werelddelen vergelijken, wat niet correct is, omdat je binnen Aziatische en Afrikaanse landen natuurlijk grote verschillen hebt, maar puur om een beeld te geven:

[ afbeelding ]
Het grootste Aziatische land (China) heeft de eigendomsrechten als het gaat over bijvoorbeeld grond totaal niet op orde. Daar zit het verschil dus zeker niet alleen in. Er spelen veel meer zaken mee.
pi_99422528
als je geen jong kan voedden , moet je ze ook niet fokken !!!!!!

het neukt maar raak daar, en wij moeten daar meelijden mee hebben ???
pi_99422800
quote:
16s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:01 schreef plonsikduik het volgende:
als je geen jong kan voedden , moet je ze ook niet fokken !!!!!!

het neukt maar raak daar, en wij moeten daar meelijden mee hebben ???
Ze maken enkel kinderen om ze later te laten werken voor ze. En dat ze na tientallen jaren er nóg niet achter zijn dat het zo niet werkt, moeten wij er voor opdraaien?

Al komt heel Afrika om, ik zal er geen seconde van wakker liggen. :W
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_99422887
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:20 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Het gaat ook meer bij wijze van spreken. 1 kind redden van de honger is toch ook al genoeg of niet? -O-

En als je adopteerd moet je zowieso een keus maken qua gezondheid van het te willen kind.
Dat is eigenlijk ook hypocriet als je er over nadenkt, maar goed :@
En ja wij hebben het hele adoptietraject al doorlopen dus ik weet hoe dat gaat.
Hypocriet en egoïstisch.
pi_99423178
waar zijn trouwens al die miljoenen heen , die die zeerovers daar buit maken ???
kunnen ze daar geen vreten voor kopen dan 8)7
pi_99423354
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:18 schreef plonsikduik het volgende:
waar zijn trouwens al die miljoenen heen , die die zeerovers daar buit maken ???
kunnen ze daar geen vreten voor kopen dan 8)7
Wapens>Eten
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_99425616
NOS nu: maar de droogte is niet de hoofdoorzaak. De meeste Somaliers vluchten voor menselijke acties. Voor het geweld: Moslimfundamentalisten hebben in Somalie alle hulporganisaties verboden.

:')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99425660
Ze hadden hulporganisaties verboden -nu mag het wel weer geloof ik- én vluchtelingen mochten niet naar Mogadishu gaan, maar ook niet naar Kenia. Boefjes.
pi_99425769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
NOS nu: maar de droogte is niet de hoofdoorzaak. De meeste Somaliers vluchten voor menselijke acties. Voor het geweld: Moslimfundamentalisten hebben in Somalie alle hulporganisaties verboden.

:')
Zo grappig lijkt me dat niet, dan komen ze en masse naar Europa.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:28:49 #295
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_99426181
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zie Afrika niet als een verloren continent. Je hebt er goede en minder goede landen tussen zitten. Ghana en Nigeria bijvoorbeeld doen het vrij aardig.
en wel meer landen dan alleen die twee. Tanzania doet het ook al jaren goed.
Maar de mindere landen worden vaak als voorbeeld gehouden voor heel afrika, jammer want veel afrikaanse landen verbeteren en zijn adenmbenemend mooi O+
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:31:42 #296
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_99426314
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:45 schreef Zienswijze het volgende:
Ontwikkelingshulp helpt trouwens niet. Het is enkel bedoeld om arme landen aan het lijntje te houden.

Deze Afrikaanse deskundige pleit voor afschaffing van ontwikkelingshulp voor Afrika: Red Afrika, draai die geldkraan dicht

zeventig gemiddeld met 0,2 procent per jaar.”

[..]

helemaal mee eens, het helpt ook niet. Goede doelen hebben er baat bij dat arme landen arm blijven, want hoe word het salaris van unicef-directeur anders betaald? En wat denk je van heldhaftige bono en oprah met hun ''zie mij eens held zijn'' , die winnen aan populariteit daarmee c_/
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:39:18 #297
111528 Viajero
Who dares wins
pi_99426660
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nigeria? Ligt er maar aan wat vrij aardg noemt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:39:54 #298
111528 Viajero
Who dares wins
pi_99426703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:28 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

en wel meer landen dan alleen die twee. Tanzania doet het ook al jaren goed.
Maar de mindere landen worden vaak als voorbeeld gehouden voor heel afrika, jammer want veel afrikaanse landen verbeteren en zijn adenmbenemend mooi O+
Senegal werd tot een paar weken geleden ook vaak in dat rijtje genoemd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_99427965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ze maken enkel kinderen om ze later te laten werken voor ze.

Jij snapt het. Maar hoe komt dat.... ? Waarom doen ze dat? Dat komt weer door de Westerse wereld..
pi_99428069
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:09 schreef Smeich het volgende:

[..]

Jij snapt het. Maar hoe komt dat.... ? Waarom doen ze dat? Dat komt weer door de Westerse wereld..
Ja, blame the white people :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')