Precies zo'n voorbeeld staat hier in de straat. Er is al € 26.000 van de prijs af en nog steeds is de prijs irreëel voor een standaard rijtjescontainer.quote:Op zondag 10 juli 2011 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik weet woningen die niet in prijs verlaagd zijn en nu minstens 1 ton te duur staan om kans te maken, zegt ook wel iets over die makelaar
Alleen nieuw aanbod wat scherp in de markt wordt gezet, heeft kans om redelijk snel verkocht te worden
Ik word vooral moe van salongeleerden. Ik heb verschillende huizen gebouwd, en vergeet het maar voor die prijs. Dat gaat je alles lukken als je nagenoeg alles zelf doet, en heel sobertjes bouwt. Containerbouw: ja. Normale bouw: nimmer.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik wordt zo moe van simpelen van geest
Ik kan het niet nog een keer intikken , het lukt me niet
Maar ik weet zeker dat je over twee maanden deze CBS link weer niet zelfstandig kunt vinden daarom zal ik het voor je doen
containerbouw, dat is ook wat er gebouwd wordtquote:Op zondag 10 juli 2011 16:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik word vooral moe van salongeleerden. Ik heb verschillende huizen gebouwd, en vergeet het maar voor die prijs. Dat gaat je alles lukken als je nagenoeg alles zelf doet, en heel sobertjes bouwt. Containerbouw: ja. Normale bouw: nimmer.
Hier wordt geen containerbouw gebouwd hoor. Dat laten we graag over aan de centenneukersquote:Op zondag 10 juli 2011 17:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
containerbouw, dat is ook wat er gebouwd wordt
Ik heb ook t een en ander laten bouwen en het verbaasde me wat men toen allemaal kon leveren voor die paar centen , met standaard keuken ok maar dat vond ik prima
maar de M3 prijzen die kloppen, gaat het veel groter dan kost het soms het dubbele
vroeger noemden we dat PremieA woningen, dat was voor de minimumloners, (ikke dus) en de Premie B was voor de mensen met een redelijk inkomen en dan had je nog de vrije sector , ja dan was je een hele pietquote:Op zondag 10 juli 2011 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hier wordt geen containerbouw gebouwd hoor. Dat laten we graag over aan de centenneukers
En geloof maar dat vanaf prijzen van cataloguswonngen voor de centenneukers onder de centenneukers zijn
Um ja... had ik niet zo verwacht, want de grote zomer-pause zou begonnen moeten zijn. Misschien lokt de 6 naar 2 procent maatregel meer verkopers dan kopers naar de markt? We zullen het zien de komende weken.quote:
De diehard huizenmarkt troll zal niet overtuigd zijn, er zijn echter ook redelijk wat mensen (die vaak minder actief zijn) die wel proberen een objectieve mening te vormen en graag gewezen worden op goede bronnen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:28 schreef Istrilyin het volgende:
"Geef eens een linkje"
Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat iemand na het linkje plotseling wel overtuigd raakt? Dat hele linkjes vragen heeft vaak de look en feel van "eerst een liedje zingen". Soort vernederings- of vertragings tactiek. Dicht tegen trollen aan zeg maar.
- Aardbeien zijn rood.
- Oh ja? Geef eens een linkje.
- Ok hier (na 5 minuten zoeken om een goede link te vinden)
- Jaaaaa maar dat is voor Franse aardbeien. Geef eens een ander linkje.
Etc etc
Dat denk ik wel jaquote:Op maandag 11 juli 2011 13:06 schreef Istrilyin het volgende:
Misschien lokt de 6 naar 2 procent maatregel meer verkopers dan kopers naar de markt?
Ik denk dat de verkopers gewoon sneller zijn. Je hebt eerder je huis op de markt gezet dan dat je er eentje koopt. In het eerste geval hoef je geen keuze te maken, geen financiering te regelen, etc.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:19 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja
Omgekeerd effect dus
De beurs is weer aan het crashen, overal verhalen over overheden met veel te hoge schulden en de financiële markten die bezuinigen eisen. Lekker moment om je tot je strot in de schulden te steken. Dan moet je wel heel dom zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de verkopers gewoon sneller zijn. Je hebt eerder je huis op de markt gezet dan dat je er eentje koopt. In het eerste geval hoef je geen keuze te maken, geen financiering te regelen, etc.
Eigenlijk wel grappig.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:19 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja
Omgekeerd effect dus
De grootte van de vraag en aanbodzijde is niet zo interessant. Gaat om de hoeveelheid transacties die gedaan worden.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:19 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja
Omgekeerd effect dus
ik denk dat de hoeveelheid niet echt zal wijzigenquote:Op maandag 11 juli 2011 19:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De grootte van de vraag en aanbodzijde is niet zo interessant. Gaat om de hoeveelheid transacties die gedaan worden.
Dat is dus de hamvraagquote:Op maandag 11 juli 2011 19:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de hoeveelheid niet echt zal wijzigen
Dat advies om zelfmoord te plegen vind ik wel bizar. Stel je voor dat Rutte zegt: Wie de mogelijkheid heeft om in te stappen in de huizenmarkt maar het niet doet moet maar zelfmoord plegen! Bizar.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:40 schreef Jane het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen een hele zooi filmpjes op YouTube zitten kijken over de Ierse property crash. Ontnuchterend, to say the least. En alhoewel uiteraard niet volledig vergelijkbaar met Nederland, sommige dingen komen toch ook bekend voor. Het propageren van 'Affordable housing schemes' toen de prijzen al aan het zakken waren bijvoorbeeld, vergelijkbaar met het verkopen van 'halve' woningen wat woningbouwverenigingen in het Gooi nu aan het doen zijn.
Een professor die voorspelt dat een crash aanstaande is wordt een beetje weggelachen:
De (toenmalige) premier die vindt dat pessimisten zich beter van kant kunnen maken:
De prijzen zakken alleen maar naar een wat 'realistischer' niveau, maar verder niks aan de hand hoor:
Prijzen zakken, maar zijn nog steeds onbetaalbaar voor de starter. Gelukkig kun je kopen met korting (die je bij verkoop alsnog moet betalen):
En waar het uiteindelijk op uitdraaide:
Dat denk ik ook. Uiteindelijk doet de markt toch wat nodig is. Uiteindelijk zakken de prijzen naar een niveau waarop er evenwicht is. Pas dan komt de markt op gang.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is dus de hamvraag
Ik denk zelf een tijdelijke stijging en dat het daarna gewoon weer inzakt
De man is nu niet echt populair meer, nee.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat advies om zelfmoord te plegen vind ik wel bizar. Stel je voor dat Rutte zegt: Wie de mogelijkheid heeft om in te stappen in de huizenmarkt maar het niet doet moet maar zelfmoord plegen! Bizar.
Nederland is op sommige gebieden wel degelijk anders. Maar dat neemt niet weg dat ook hier de prijzen nog verder zullen dalen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |