O staat de trukendoos open ??quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:54 schreef announcement het volgende:
In mijn woonplaats zijn vandaag 35 te koop staande woningen van Funda verdwenen (van de 495). Joost mag weten waar ze gebleven zijn, in ieder geval niet verkocht.
Dus als 'announcement' iets niet begrijpt, is het de schuld van de makelaars?quote:
Ze staan waarschijnlijk nog steeds waar ze stonden voordat ze verkocht werdenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:54 schreef announcement het volgende:
In mijn woonplaats zijn vandaag 35 te koop staande woningen van Funda verdwenen (van de 495). Joost mag weten waar ze gebleven zijn, in ieder geval niet verkocht.
quote:Ondanks de verlaging overdrachtsbelasting peinzen Nederlanders er niet over om een huis te kopen. http://t.co/iDEdP9M
Topquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:57 schreef announcement het volgende:
Ze staan in ieder geval niet onder de afdeling "verkocht" op Funda. Als er wat verkocht is staan de makelaars vaak vooraan om dat in het lokale krantje te verkondigen. Ik zal er dinsdag eens inkijken.
send in Mulder & Scully!quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou me niets verbazen als Funda de teller lange tijd onder de 250k houdt, net als wat ze bij 200 deden.
Misschien heeft Ger Hukker aandeeltjes Funda gekocht met z'n babyboom-overwaarde.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou me niets verbazen als Funda de teller lange tijd onder de 250k houdt, net als wat ze bij 200 deden.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:13 schreef announcement het volgende:
Ik ben er waarschijnlijk uit. Ze hadden een aantal woningen twee keer op Funda staan. Eén keer met de prijs van de woning in volledig eigendom en één keer met de prijs van de woning met de grond op erfpacht. Van een stuk of 5 woningen weet ik zeker dat ze zo aangeboden stonden en die staan nu alleen nog met de prijs bij volledig eigendom er op. Zal met die andere 30 ook wel het geval zijn.
Garageboxen en recreatiewoningen staan er nog gewoon op.
en meneer Delft, wat is daarop uw antwoord?quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Makelaars zijn ook op vakantie, dus kunnen geen huizen erop zetten of eraf halenquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:59 schreef Bumbu het volgende:
Ik denk eigenlijk dat die fundateller gewoon lekker een maandje heel weinig gaat doen omdat het vakantie is...
Yep. Dat is algemeen bekend. Als je begin Juli een makelaarskantoor instapt om je woning te koop aan te bieden is het eerste wat je hoort: 'Sorry, we hebben nu geen tijd i.v.m. vakantie. Komt u vrijblijvend half augustus nog eens informeren.'quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:21 schreef antfukker het volgende:
Makelaars zijn ook op vakantie, dus kunnen geen huizen erop zetten of eraf halen
Ik kom niet zo vaak in zo'n kantoor maar het klinkt redelijk absurd...quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Dat is algemeen bekend. Als je begin Juli een makelaarskantoor instapt om je woning te koop aan te bieden is het eerste wat je hoort: 'Sorry, we hebben nu geen tijd i.v.m. vakantie. Komt u vrijblijvend half augustus nog eens informeren.'
nee, maar de aanbieder zoekt niet en ligt ook op het strand, of is aan het wandelen, en de makelaar die open is, heeft weinig aanloopquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Dat is algemeen bekend. Als je begin Juli een makelaarskantoor instapt om je woning te koop aan te bieden is het eerste wat je hoort: 'Sorry, we hebben nu geen tijd i.v.m. vakantie. Komt u vrijblijvend half augustus nog eens informeren.'
Wij ons huis in mei ook verkocht in 4 dagen voor de koopsom. Had niet eens een vraagprijs.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
Netjes. Al is hij misschien wel een uitzondering tussen de vele duizenden woningen dia jaren te koop staan.
Wat voor huis was het en wat kostte het ongeveer?
Nee Remco, dat is niet zo waarschijnlijk. Ik heb wel eens met Funda mensen gepraat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat lijkt me inderdaad ook, Funda heeft er geen baat bij om de teller ergens onder te houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:53 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Nee Remco, dat is niet zo waarschijnlijk. Ik heb wel eens met Funda mensen gepraat.
Kijk... Ze hebben op zich geen problemen met veel te koop staande huizen, ik bedoel dat is waar ze geld aan verdienen. Dat er mensen de teller bijhouden interesseert ze ook maar weinig... Een paar commensalen meer of minder... Op zich is het gunstig voor funda als hun teller een hoger getalletje aangeeft als die van andere sites, maar hun marktaandeel is sowieso al erg hoog dus... geen echt motief voor het laaghouden zeg maar.
Het zal onder de 250k blijven even, omdat iedereen op vakantie is. Da's wel vaker in Juli. Bovendien is er de 2% regel die al van kracht is, en de strengere eisen van Augustus die nog niet van kracht zijn. Later dit jaar zal er weer op de gaspedaal getrapt worden qua teller, vermoed ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |