Als je erop los fantaseert en allerlei niet kloppende theorieën fabriceert wel ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:16 schreef drumstickNL het volgende:
Theoretisch gezien is alles mogelijk.
Misschien haakte ik daarnet even in op een lopende discussie maar waar ik op doelde dat er vast wel een manier is waarop het mogelijk is.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:17 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Als je erop los fantaseert en allerlei niet kloppende theorieën fabriceert wel ja.
Ach, bovendien wordt van de komende eeuw ook meer verwacht op het gebied van de bio-wetenschappen dan op gebied van fysica. We zullen zien.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:22 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Misschien haakte ik daarnet even in op een lopende discussie maar waar ik op doelde dat er vast wel een manier is waarop het mogelijk is.
Op een waarschijnlijk voor de hand liggende volgende vraag: Kunnen wij, mensen er achter komen hoe het kan en of het nu al kan denk ik ja, het kan zijn dat we er ooit achter komen. Maar zeker niet in de komende eeuw.
Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:27 schreef drumstickNL het volgende:
:3
Even heel wreed: een gigantische oorlog zou kunnen helpen. Mensen gaan pas echt bezig met het uitvinden van dingen wanneer ze het nodig hebben. De koude oorlog is nmlk. verantwoordelijk voor ruimtevaart zoals deze vandaag de dag is. En daarmee ook mobiele telefonie etc.
Maar nu ga ik off-topic..
Nog nooit in Limburg geweest zeker?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:13 schreef heartz het volgende:
Alleen kunnen we alleen vooruit en niet achteruit in de tijd,
Soms is het beter om niks te zeggen.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:51 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nog nooit in Limburg geweest zeker?
Ooit naar vorig jaar terug gereisd?quote:Op zondag 17 juli 2011 00:51 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nog nooit in Limburg geweest zeker?
Of straalvliegtuigen bijvoorbeeld. Of batterij technologieën.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:27 schreef drumstickNL het volgende:
:3
Even heel wreed: een gigantische oorlog zou kunnen helpen. Mensen gaan pas echt bezig met het uitvinden van dingen wanneer ze het nodig hebben. De koude oorlog is nmlk. verantwoordelijk voor ruimtevaart zoals deze vandaag de dag is. En daarmee ook mobiele telefonie etc.
Maar nu ga ik off-topic..
Maar wel versnellen. Het is in theorie prima mogelijk om naar de toekomst te reizen - bouw een ruimteschip dat de lichtsnelheid kan benaderen, vlieg daarmee een rondje rond Alpha Centauri en als je terug op aarde bent zijn er voor jou slechts een paar jaar, maar hier op aarde tot miljoenen jaren verstreken. Welkom in de toekomst.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:01 schreef heartz het volgende:
[..]
Dan bedoelen we hetzelfde maar zei ik het verkeerd.
Nee tijd kan je niet stil zetten nee
Je moet wel heel snel gaan toch.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar wel versnellen. Het is in theorie prima mogelijk om naar de toekomst te reizen - bouw een ruimteschip dat de lichtsnelheid kan benaderen, vlieg daarmee een rondje rond Alpha Centauri en als je terug op aarde bent zijn er voor jou slechts een paar jaar, maar hier op aarde tot miljoenen jaren verstreken. Welkom in de toekomst.
Je kan alleen nooit meer terug.
Ja en nee.quote:
Je kan niet terug met deze methode nee. Enkele reis.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:45 schreef heartz het volgende:
En alsnog reis je dan nog vooruit om terug te gaan.
Je kan niet terug reizen. Of is het zo'n dubbel iets
Ik had het meer over 'the real thing'quote:Op zondag 17 juli 2011 19:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Als je echt jaren vooruit wil: ja. Een beetje in de buurt van de 300 000 km/sec moet je wel komen.
Ik bedoelde eigenlijk: door vooruit te reizen, reis je ook terug.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
Je kan niet terug met deze methode nee. Enkele reis.
*Neemt wijze vrouw woorden terug*quote:Op zondag 17 juli 2011 19:53 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: door vooruit te reizen, reis je ook terug.
Je gaat terug naar het verleden, maar reist wel vooruit.
Of zoiets
Ik snap niet wat je bedoelt. Je reist niet naar het verleden, je reist naar de toekomst.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:53 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: door vooruit te reizen, reis je ook terug.
Je gaat terug naar het verleden, maar reist wel vooruit.
Of zoiets
Je kan niet terug in de tijd, dus van een paradox is geen sprake.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:40 schreef heartz het volgende:
Hoe zit het met die paradoxen enzo dan, zoals de 'grootvaderparadox?
Volgens mij kan je niet terug reizen toch?quote:Op zondag 17 juli 2011 20:46 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt. Je reist niet naar het verleden, je reist naar de toekomst.
[..]
Je kan niet terug in de tijd, dus van een paradox is geen sprake.
Dat doen we elke dag, uur, seconde etc. We "reizen" constant vooruit in de tijd.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Je kan alleen vooruit reizen naar het verleden en de toekomst.
Denk ik
*neemt niet wijze vrouw woorden terug*quote:Op zondag 17 juli 2011 20:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet terug reizen toch?
Je kan alleen vooruit reizen naar het verleden en de toekomst.
Denk ik
Als die machine ooit wordt uitgevonden of die wormgat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |