Ik denk dat je het daarmee heel goed uitdrukt..quote:Op maandag 11 juli 2011 16:59 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Voor de beleving soms wel, natuurkundig gezien niet.
Hmm... overal ter wereld verschillen de tijden. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn, maar:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 03:40 schreef kingtoppie het volgende:
Als jij je positie eerder bereikt dan het licht, is er geen licht, en dan is het donker
Als jij het licht inhaalt zie jij alles in super slome framerate de gebeurtenis van achteren naar voren afgespeeld worden, (mits je ook met een constante factor blijft inzoomen uiteraard, anders verlies je het beeld) geen tijdreizen dus.
Mwah, je faalt een beetje. Je hebt het namelijk alleen over waarneming en de lichtsnelheid overschrijden zou meer impliceren. Al bij benadering van de lichtsnelheid is er sprake van een opmerkelijke tijdsverandering. Zie dit filmpje:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 03:32 schreef computerprobleem het volgende:
Als je sneller kunt reizen dan het licht, kun je tijdreizen.
Licht gaat volgens mij zo'n 300.000 kilometer per seconde.
Als de mens het ooit voor elkaar krijgt 300.001 kilometer per seconde reizen, bereikt hij/het een positie eerder dan het licht. Je bevind je dan in de toekomst, want iemand die niet 300.000 kilometer per seconde reist, heeft het licht nog niet gezien terwijl jij er al lang voorbij bent.
Toch?
Of faal ik nu heel erg hard?
Er is dan wel licht hoor, alleen het licht van een "tijdje terug". Je haalt als het ware het licht en de weergave van dat specifieke moment in.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 03:40 schreef kingtoppie het volgende:
Als jij je positie eerder bereikt dan het licht, is er geen licht, en dan is het donker
Klopt, je neemt alleen maar waar wat er zich op dat moment heeft afgespeeld. De tijd zelf verandert niet. Is tijd daarmee niet gewoon een afspraak die wij met ons allen gemaakt hebben, gebaseerd op een natuurkundig begrip?quote:Als jij het licht inhaalt zie jij alles in super slome framerate de gebeurtenis van achteren naar voren afgespeeld worden, (mits je ook met een constante factor blijft inzoomen uiteraard, anders verlies je het beeld) geen tijdreizen dus.
Niet waar, 'positie eerder bereiken dan het licht' houdt per definitie in dat daar nog geen licht is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is dan wel licht hoor, alleen het licht van een "tijdje terug". Je haalt als het ware het licht en de weergave van dat specifieke moment in.
Antimaterie kom je niet tegen omdat het annihileert met "gewone" materie. Als je het buiten bereik van materie houdt blijft het prima bestaan, en is er niets vreemds mee aan de hand qua tijd.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:01 schreef kingtoppie het volgende:
Ik heb een bepaalde theorie, dat anti-materie terug in de tijd kan reizen, verklaard ook waarom je het haast nooit tegenkomt aangezien de mili-mili-mili seconde dat je in dezelfde ''tijdslijn'' zit al binnen een mili-mili-mili seconde weg is.
Onderzoek is nog bezig.quote:Maar hoe zit het met de LHC met dat higgs deeltje?
Dat wil toch alleen maar zeggen dat op die positie het licht van een moment eerder is? Zo zien wij van sommige sterren het licht van hoe ze er miljoenen jaren geleden uitzagen. Verschuiven we van positie, dan zien we het licht van een ander moment.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niet waar, 'positie eerder bereiken dan het licht' houdt per definitie in dat daar nog geen licht is.
Ok, weet ik dat ook weerquote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Antimaterie kom je niet tegen omdat het annihileert met "gewone" materie. Als je het buiten bereik van materie houdt blijft het prima bestaan, en is er niets vreemds mee aan de hand qua tijd.
[..]
Onderzoek is nog bezig.
Ik snap je redenatie, maar als op die positie het licht van een moment eerder is, heeft het licht dus blijkbaar die positie eerder bereikt, of telt ''eerder licht'' niet als licht?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat wil toch alleen maar zeggen dat op die positie het licht van een moment eerder is? Zo zien wij van sommige sterren het licht van hoe ze er miljoenen jaren geleden uitzagen. Verschuiven we van positie, dan zien we het licht van een ander moment.
Tuurlijk, en als daar licht is is het toch niet donker?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie, maar als op die positie het licht van een moment eerder is, heeft het licht dus blijkbaar die positie eerder bereikt, of telt ''eerder licht'' niet als licht?
Wat een wijze vrouw ben jij!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:13 schreef heartz het volgende:
We zijn eigenlijk allemaal tijdreizigers
Alleen kunnen we alleen vooruit en niet achteruit in de tijd, hoewel we inmiddels wel tijd kunnen vastleggen en terug kunnen kijken.
We leggen de effecten van licht en geluidsgolven vast, geen tijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:13 schreef heartz het volgende:
We zijn eigenlijk allemaal tijdreizigers
Alleen kunnen we alleen vooruit en niet achteruit in de tijd, hoewel we inmiddels wel tijd kunnen vastleggen en terug kunnen kijken.
Een moment uit het verleden bedoelde ik meerquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:19 schreef Kikvors het volgende:
[..]
We leggen de effecten van licht en geluidsgolven vast, geen tijd.
Hoe leg je een moment uit het verleden vast dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:21 schreef heartz het volgende:
[..]
Een moment uit het verleden bedoelde ik meer
Een post, een video, een foto, een stemopname.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:32 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Hoe leg je een moment uit het verleden vast dan?
Dat bedoelde ik dus. We leggen geen tijd vast, maar de effecten van de gebeurtenissen uit het verleden. De toenmalige tijd zelf raakt verloren, wat blijft zijn voorwerpen die afkomstig zijn uit die tijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:35 schreef heartz het volgende:
[..]
Een post, een video, een foto, een stemopname.
Of een grottekening
Denk ik
Dan bedoelen we hetzelfde maar zei ik het verkeerd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:54 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus. We leggen geen tijd vast, maar de effecten van de gebeurtenissen uit het verleden. De toenmalige tijd zelf raakt verloren, wat blijft zijn voorwerpen die afkomstig zijn uit die tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |