abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101285751
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:37 schreef Lienekien het volgende:
Dat ligt er aan hoe hoog die hypotheek moet zijn en wat voor huis je ermee koopt. Je kunt best eens een afspraak maken met bijv. een bank voor een oriënterend gesprek, zodat je een beter idee krijgt van wat hun eisen/voorwaarden zijn en in welk segment jullie op zoek zouden kunnen gaan.
Onze max hypotheek die wij kunnen krijgen via "ing bereken je max hypotheek" is ¤242,526 en wij zien een leuke appartement voor ¤200.000
Dat zijn wij ook van plan, maar zou toch eerst jullie mening horen ;)

ps: Eigen vermogen zal rond de 20.000 zijn, maar dat willen we liever niet aankomen.
pi_101285817
weg
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:59:20 #153
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_103602515
Wij kunnen een huisje van de woningbouw kopen. De koopprijs zal 225.000 v.o.n. zijn. Hierbij is het mogelijk om via een "Gedeeld Eigendom - constructie" te kopen, zodat dat de woningbouw voor 25% eigenaar blijft. Dit is een zeer aantrekkelijke optie voor ons.
Volgens de woningbouw is het echter lastig om een bank te vinden die hieraan mee willen werken. Zij werken zelf samen met de Rabobank Amsterdam. Echter, nu is die woningbouwvereniging gefuseerd met mijn de woningbouw in mijn woonplaats. De Rabobank waar wij onder vallen wil niet meewerken aan een dergelijke contructie, maar wij kunnen ook niet terecht bij de Rabobank in Amsterdam, want ze schijnen niet in elkaars vijvers te mogen vissen ;')
Wij zoeken dus een bank die aan deze constructie meewerkt. Wie kan ons helpen? En.. is die instructie inderdaad zo aantrekkelijk als hij lijkt?

We hebben al een afspraak met de Hypotheker, maar door de mededeling van de woningbouwvereniging wil ik toch wat meer info op voorhand.

:)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_103605457
Bij MGE-woningen (wat dit volgens mij ook is, Maatschappelijk gebonden eigendom) is NHG meestal een vereiste, dus zou ik zeggen dat elke verstrekker daar aan mee zou werken, maar blijkbaar de plaatselijke Rabo niet. Ik vraag me af waarom niet, eigenlijk...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 19:17:00 #155
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_103635917
Ik weet er het fijne dus ook niet van. Volgens mij komt het erop neer dat wij een hypotheek van 168.750 euro nodig hebben, dit aan de WBV betalen en in ruil daarvoor krijgen we juridisch 75% van de woning (wel 100% gebruiksbevoegd). Maar blijkbaar is het niet zo simpel? :@

En als ik de medewerkster van de wbv mag geloven, kunnen zij óók niemand vinden die met hen daaraan willen werken (behalve dus de Rabo Amsterdam, maar daar hebben ik en mijn plaatsgenoten niks aan).

Info van de woningbouw hierover:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar is dit nu verder wel een aantrekkelijke regeling, of zijn er nog addertjes?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_103679452
Als je geen hypotheek kunt krijgen, is dat dus een behoorlijke adder. Heb je al lukraak bij de diverse banken geïnformeerd?

Hypotheker zou ik ver vandaan blijven; die hanteren het principe: klant binnenhalen, klant vastpinnen en klant uitpersen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_103690424
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:16 schreef blomke het volgende:
Als je geen hypotheek kunt krijgen, is dat dus een behoorlijke adder. Heb je al lukraak bij de diverse banken geïnformeerd?

Er is op zich niet zoveel mis met die regeling. Wel apart dat het nergens zou kunnen. Dan beperken ze zichzelf behoorlijk....
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:21:18 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_115285883
Deze maar eens omhoog trappen. Zit op mijn werk en kan de voorwaarden van mijn hypotheek er niet zo bijpakken.

Ik heb een bankspaarhypotheek, en ik heb spaargeld. Per 1-9 loopt er een spaardeposito af waardoor er spaargeld vrij komt. Ik ben nu op zoek naar de financieel meest aantrekkelijke optie om iets met mijn geld te doen. O.a. wat geld in de bankspaarhypotheek te stoppen is één van de opties. Ik vroeg me het volgende af:

Als ik nu 5000 euro inleg in mijn bankspaarhypotheek dan zou mijn inleg van 86 euro naar 55 euro kunnen om alsnog op hetzelfde eindbedrag uit te komen (ik blijf dan ook ruim binnen de 10% marge van extra bijstorten). Wordt er ook een herberekening gedaan na een extra inleg? Of blijf ik gewoon het oorspronkelijke bedrag betalen van 86 euro per maand?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:03:14 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115290204
Wij kregen de vraag of we met de inleg wel of niet een hoger eindbedrag wilden. Afhankelijk van je antwoord wordt je maandbedrag wel of niet aangepast.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:05:11 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_115290273
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Wij kregen de vraag of we met de inleg wel of niet een hoger eindbedrag wilden. Afhankelijk van je antwoord wordt je maandbedrag wel of niet aangepast.
ok, welke bank was dat?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:05:30 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115290289
Rabo.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:07:38 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_115290367
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Rabo.
ok, zit zelf bij Delta Lloyd. Zal vanavond eens in de voorwaarden kijken.

Daarna alles op een rijtje zetten en een keuze maken wat ik ga doen met een gedeelte van mijn spaargeld
pi_115304604
Looptijd verkorten is ook een mogelijkheid.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_115356997
Ik kom me ook even melden hier, mn eerste huis op het oog :o :@
Ben eerder al voor een oriënterend gesprek bij De Hypotheker geweest, of ik uberhaupt geld kon krijgen: dat kan gelukkig :P
Maar ja, wat nu... Ook hier mn hypotheek e.d. verder regelen, of zelf gaan shoppen bij meerdere aanbieders?
En ik zit met hetzelfde als Blik, maar dan dus bij aanvang van de hypotheek al...
pi_115359454
Zeker ook andere aanbieders bezoeken. Er gaat een heleboel veranderen in de tariefstructuur. ING bijv., loopt vooruit op 1-1-2013 en schaft provisie voor tussenpersonen nu al helemaal af. Dat betekent dat je de adviseur alleen betaalt voor z'n advieskosten en het werk laat doen. Je zal dus met die adviseur overeenstemming moeten bereiken over z'n beloning.

Google eens op execution only hypotheken.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:41:51 #166
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115362735
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:11 schreef Piles het volgende:
Maar ja, wat nu... Ook hier mn hypotheek e.d. verder regelen, of zelf gaan shoppen bij meerdere aanbieders?
Dat je dit nog vraagt eigenlijk. -O- Het wordt de grootste uitgave (ga ik even vanuit) die je ooit gaat doen, dus dan zou ik altijd bij meerdere aanbieders, adviseurs en banken langsgaan. Gewoon om te kijken wat voor verschillend advies je krijgt over verschillende hypotheekvormen en om te bekijken waar je de beste aanbieding kunt krijgen. Tussen mijn beste en 1 na beste aanbieding die ik kreeg bij mij onderzoek naar hypotheken zat 0,3% verschil, dat vond ik nogal wat.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115395403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat je dit nog vraagt eigenlijk. -O-
De vraag was idd niet helemaal goed :P Ik vroeg me meer af hoe dat werkte, om overal te gaan shoppen zonder verplichtingen/kosten.
pi_115395652
Stuur een mail naar de diverse financiële bemiddelaars met je ideeën/wensen en financiële situatie en vraag of ze een hypotheekberekening willen maken. Ach, eigenljk kan dat ook al via de diverse sites.

Willen ze dat je langskomt, mail dan da je eerst een pro forma berekening wilt zien. Een offerte kan altijd nog, dan ben je al aardig op streek en zul je eerst met de financieel adviseur om de tafel moeten zitten.
pi_115397413
Een berekening zul je niet krijgen. Dat houdt namelijk advies in en daarvoor mag betaald worden.
pi_115401790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Een berekening zul je niet krijgen. Dat houdt namelijk advies in en daarvoor mag betaald worden.
Hmm, logisch opzich. Maar wat kun/moet je dan wel doen? Ik kan overal wel een oriënterend gesprek gaan houden, maar word ik daar veel wijzer van?
Vandaar dat ik nog even zoekende ben naar de juiste aanpak :P
pi_115402342
Zoek dan naar een hypothecair planner. Die sluit niets voor je af, maar gaat na zijn advies voor je naar de adviseur. (*vakantie-modus weer ingaat)
pi_115404624
Wij kregen wel al berekeningen in het eerste gesprek. :? Zijn ook bij verschillende adviseurs langsgeweest. Meestal is het eerste gesprek sowieso gratis.
Je kunt ook bij de banken zelf langsgaan. De adviseurs zijn dan gewoon in loondienst (maar via een adviseur kun je vaak weer meer korting op de hypotheekrente krijgen).
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:14:21 #173
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115408171
Wij kregen bij orienterende gesprekken ook gewoon cijfers te zien. En natuurlijk advies over de verschillende mogelijkheden. Daar ga ik niet voor betalen, als ze daar geld voor willen ga ik wel naar de volgende. Als ze het beste aanbod voor mij hebben, dan kunnen ze een procent van de aankoopprijs krijgen (plusminus) voor hun bewezen diensten. Dus doe je best maar. Een adviseur zonder cijfers ga je natuurlijk niet mee in zee.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115416398
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:14 schreef Sandyman het volgende:
Een adviseur zonder cijfers ga je natuurlijk niet mee in zee.
En dit is precies wat zo vreemd is: in heel veel branches betaal je gewoon voor de dienstverlening (weleens een belastingadviseur gevraagd om je aangifte voor te rekenen en dan naar de adviseur gegaan die het meeste geld voor je binnenharkt?)

Dit gaat in de nabije toekomst logischerwijs ook veranderen. Daarom ook gewoon de tip om naar een planner te gaan. Het 'beste' aanbod houdt niet in dat het ook daadwerkelijk het beste aanbod is. Goedkoop voorrekenen is niet zo moeilijk; de gemiddelde adviseur heeft alleen veel verstand van z'n software en niet van financiële planning. (maar dat interesseert de gemiddelde klant weer niet; die wil het 'beste' (lees: goedkoopste) aanbod.
pi_115416442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb een 4-tal ING-berekeningen ontvangen van een adviseur, zonder factuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')