abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103605457
Bij MGE-woningen (wat dit volgens mij ook is, Maatschappelijk gebonden eigendom) is NHG meestal een vereiste, dus zou ik zeggen dat elke verstrekker daar aan mee zou werken, maar blijkbaar de plaatselijke Rabo niet. Ik vraag me af waarom niet, eigenlijk...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 19:17:00 #155
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_103635917
Ik weet er het fijne dus ook niet van. Volgens mij komt het erop neer dat wij een hypotheek van 168.750 euro nodig hebben, dit aan de WBV betalen en in ruil daarvoor krijgen we juridisch 75% van de woning (wel 100% gebruiksbevoegd). Maar blijkbaar is het niet zo simpel? :@

En als ik de medewerkster van de wbv mag geloven, kunnen zij óók niemand vinden die met hen daaraan willen werken (behalve dus de Rabo Amsterdam, maar daar hebben ik en mijn plaatsgenoten niks aan).

Info van de woningbouw hierover:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar is dit nu verder wel een aantrekkelijke regeling, of zijn er nog addertjes?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_103679452
Als je geen hypotheek kunt krijgen, is dat dus een behoorlijke adder. Heb je al lukraak bij de diverse banken geďnformeerd?

Hypotheker zou ik ver vandaan blijven; die hanteren het principe: klant binnenhalen, klant vastpinnen en klant uitpersen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_103690424
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:16 schreef blomke het volgende:
Als je geen hypotheek kunt krijgen, is dat dus een behoorlijke adder. Heb je al lukraak bij de diverse banken geďnformeerd?

Er is op zich niet zoveel mis met die regeling. Wel apart dat het nergens zou kunnen. Dan beperken ze zichzelf behoorlijk....
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:21:18 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_115285883
Deze maar eens omhoog trappen. Zit op mijn werk en kan de voorwaarden van mijn hypotheek er niet zo bijpakken.

Ik heb een bankspaarhypotheek, en ik heb spaargeld. Per 1-9 loopt er een spaardeposito af waardoor er spaargeld vrij komt. Ik ben nu op zoek naar de financieel meest aantrekkelijke optie om iets met mijn geld te doen. O.a. wat geld in de bankspaarhypotheek te stoppen is één van de opties. Ik vroeg me het volgende af:

Als ik nu 5000 euro inleg in mijn bankspaarhypotheek dan zou mijn inleg van 86 euro naar 55 euro kunnen om alsnog op hetzelfde eindbedrag uit te komen (ik blijf dan ook ruim binnen de 10% marge van extra bijstorten). Wordt er ook een herberekening gedaan na een extra inleg? Of blijf ik gewoon het oorspronkelijke bedrag betalen van 86 euro per maand?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:03:14 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115290204
Wij kregen de vraag of we met de inleg wel of niet een hoger eindbedrag wilden. Afhankelijk van je antwoord wordt je maandbedrag wel of niet aangepast.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:05:11 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_115290273
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Wij kregen de vraag of we met de inleg wel of niet een hoger eindbedrag wilden. Afhankelijk van je antwoord wordt je maandbedrag wel of niet aangepast.
ok, welke bank was dat?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:05:30 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115290289
Rabo.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:07:38 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_115290367
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Rabo.
ok, zit zelf bij Delta Lloyd. Zal vanavond eens in de voorwaarden kijken.

Daarna alles op een rijtje zetten en een keuze maken wat ik ga doen met een gedeelte van mijn spaargeld
pi_115304604
Looptijd verkorten is ook een mogelijkheid.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_115356997
Ik kom me ook even melden hier, mn eerste huis op het oog :o :@
Ben eerder al voor een oriënterend gesprek bij De Hypotheker geweest, of ik uberhaupt geld kon krijgen: dat kan gelukkig :P
Maar ja, wat nu... Ook hier mn hypotheek e.d. verder regelen, of zelf gaan shoppen bij meerdere aanbieders?
En ik zit met hetzelfde als Blik, maar dan dus bij aanvang van de hypotheek al...
pi_115359454
Zeker ook andere aanbieders bezoeken. Er gaat een heleboel veranderen in de tariefstructuur. ING bijv., loopt vooruit op 1-1-2013 en schaft provisie voor tussenpersonen nu al helemaal af. Dat betekent dat je de adviseur alleen betaalt voor z'n advieskosten en het werk laat doen. Je zal dus met die adviseur overeenstemming moeten bereiken over z'n beloning.

Google eens op execution only hypotheken.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:41:51 #166
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115362735
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:11 schreef Piles het volgende:
Maar ja, wat nu... Ook hier mn hypotheek e.d. verder regelen, of zelf gaan shoppen bij meerdere aanbieders?
Dat je dit nog vraagt eigenlijk. -O- Het wordt de grootste uitgave (ga ik even vanuit) die je ooit gaat doen, dus dan zou ik altijd bij meerdere aanbieders, adviseurs en banken langsgaan. Gewoon om te kijken wat voor verschillend advies je krijgt over verschillende hypotheekvormen en om te bekijken waar je de beste aanbieding kunt krijgen. Tussen mijn beste en 1 na beste aanbieding die ik kreeg bij mij onderzoek naar hypotheken zat 0,3% verschil, dat vond ik nogal wat.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115395403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat je dit nog vraagt eigenlijk. -O-
De vraag was idd niet helemaal goed :P Ik vroeg me meer af hoe dat werkte, om overal te gaan shoppen zonder verplichtingen/kosten.
pi_115395652
Stuur een mail naar de diverse financiële bemiddelaars met je ideeën/wensen en financiële situatie en vraag of ze een hypotheekberekening willen maken. Ach, eigenljk kan dat ook al via de diverse sites.

Willen ze dat je langskomt, mail dan da je eerst een pro forma berekening wilt zien. Een offerte kan altijd nog, dan ben je al aardig op streek en zul je eerst met de financieel adviseur om de tafel moeten zitten.
pi_115397413
Een berekening zul je niet krijgen. Dat houdt namelijk advies in en daarvoor mag betaald worden.
pi_115401790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Een berekening zul je niet krijgen. Dat houdt namelijk advies in en daarvoor mag betaald worden.
Hmm, logisch opzich. Maar wat kun/moet je dan wel doen? Ik kan overal wel een oriënterend gesprek gaan houden, maar word ik daar veel wijzer van?
Vandaar dat ik nog even zoekende ben naar de juiste aanpak :P
pi_115402342
Zoek dan naar een hypothecair planner. Die sluit niets voor je af, maar gaat na zijn advies voor je naar de adviseur. (*vakantie-modus weer ingaat)
pi_115404624
Wij kregen wel al berekeningen in het eerste gesprek. :? Zijn ook bij verschillende adviseurs langsgeweest. Meestal is het eerste gesprek sowieso gratis.
Je kunt ook bij de banken zelf langsgaan. De adviseurs zijn dan gewoon in loondienst (maar via een adviseur kun je vaak weer meer korting op de hypotheekrente krijgen).
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:14:21 #173
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115408171
Wij kregen bij orienterende gesprekken ook gewoon cijfers te zien. En natuurlijk advies over de verschillende mogelijkheden. Daar ga ik niet voor betalen, als ze daar geld voor willen ga ik wel naar de volgende. Als ze het beste aanbod voor mij hebben, dan kunnen ze een procent van de aankoopprijs krijgen (plusminus) voor hun bewezen diensten. Dus doe je best maar. Een adviseur zonder cijfers ga je natuurlijk niet mee in zee.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115416398
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:14 schreef Sandyman het volgende:
Een adviseur zonder cijfers ga je natuurlijk niet mee in zee.
En dit is precies wat zo vreemd is: in heel veel branches betaal je gewoon voor de dienstverlening (weleens een belastingadviseur gevraagd om je aangifte voor te rekenen en dan naar de adviseur gegaan die het meeste geld voor je binnenharkt?)

Dit gaat in de nabije toekomst logischerwijs ook veranderen. Daarom ook gewoon de tip om naar een planner te gaan. Het 'beste' aanbod houdt niet in dat het ook daadwerkelijk het beste aanbod is. Goedkoop voorrekenen is niet zo moeilijk; de gemiddelde adviseur heeft alleen veel verstand van z'n software en niet van financiële planning. (maar dat interesseert de gemiddelde klant weer niet; die wil het 'beste' (lees: goedkoopste) aanbod.
pi_115416442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb een 4-tal ING-berekeningen ontvangen van een adviseur, zonder factuur
pi_115416449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:15 schreef poemojn het volgende:
De adviseurs zijn dan gewoon in loondienst (maar via een adviseur kun je vaak weer meer korting op de hypotheekrente krijgen).
De tendens is dat die adviseurs in loondienst, beloond gaan worden zoals onafhankelijke adviseurs worden beloond door de hypotheekgever. Banken (ING in ieder geval) willen van hun loondienstmedewerkers af.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:11:52 #177
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115416661
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 08:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Het 'beste' aanbod houdt niet in dat het ook daadwerkelijk het beste aanbod is. Goedkoop voorrekenen is niet zo moeilijk; de gemiddelde adviseur heeft alleen veel verstand van z'n software en niet van financiële planning. (maar dat interesseert de gemiddelde klant weer niet; die wil het 'beste' (lees: goedkoopste) aanbod.
Je zit er zelf toch bij? Wat zou jij als financiele adviseur nog meer aan mensen duidelijk willen maken tijdens zo'n gesprek, dan de maandlasten voor de komende zoveel jaar, de mogelijkheden qua extra aflossen en de verschillende hypotheekvormen waar je toch echt zelf een keuze tussen moet maken? Dat zijn namelijk de zaken die ik als klant wil weten, de kosten en de 'secundaire' voorwaarden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd :P
pi_115416747
Voor mij was het goedkoopste aanbod ook het beste aanbod. Maar ik heb dan ook geen verstand van hypotheken, laat staan financial planning (lees: woekerpolissen, beleggingen die geen fluit meer waard zijn en ORV's voor alleenstaanden), blijkbaar.
pi_115416958
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:21 schreef blomke het volgende:
Voor mij was het goedkoopste aanbod ook het beste aanbod. Maar ik heb dan ook geen verstand van hypotheken, laat staan financial planning (lees: woekerpolissen, beleggingen die geen fluit meer waard zijn en ORV's voor alleenstaanden), blijkbaar.
Jij begrijpt dus niet wat financial planning inhoudt.(of van financiële zaken überhaupt, maar daar heb ik je al vaker op gewezen; die internetwijsheden zijn geen zaken waar je mensen verder mee helpt (schoenmaker, leest)) Een planner bemiddelt niet.

Verder hoef je voor een simpele berekening niet naar een adviseur; dat kan op internet ook wel. Een hypotheek zomaar los berekenen heeft nogal weinig nut.
pi_115417037
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:11 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je zit er zelf toch bij? Wat zou jij als financiele adviseur nog meer aan mensen duidelijk willen maken tijdens zo'n gesprek, dan de maandlasten voor de komende zoveel jaar, de mogelijkheden qua extra aflossen en de verschillende hypotheekvormen waar je toch echt zelf een keuze tussen moet maken? Dat zijn namelijk de zaken die ik als klant wil weten, de kosten en de 'secundaire' voorwaarden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd :P
Om maar een paar dingen te noemen; gevolgen bij overlijden, fiscale gevolgen van keuzes, werkloosheid, verhuizing, arbeidsongeschiktheid, aflossen of bijsparen.... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar als je alleen bovenstaande belangrijk vindt, dan moet je alleen daar om vragen, natuurlijk. Totdat je er na tien jaar achter komt dat het niet goed geregeld is....
pi_115417397
Na <10 jaar kwam ik er - als alleenstaande - inderdaad achter dat mijn levensverzekering vooral uit veel kosten bestond en nauwelijks aan kapitaalopbouw deed.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:49:23 #182
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115422092
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Om maar een paar dingen te noemen; gevolgen bij overlijden, fiscale gevolgen van keuzes, werkloosheid, verhuizing, arbeidsongeschiktheid, aflossen of bijsparen.... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar als je alleen bovenstaande belangrijk vindt, dan moet je alleen daar om vragen, natuurlijk. Totdat je er na tien jaar achter komt dat het niet goed geregeld is....
Ja dat vind ik ook belangrijk en schaar ik onder secundaire zaken. Daar moet je je goed over laten informeren, maar het is natuurlijk niet heel spannend als je je gezonde verstand gebruikt. Als je gaat nadenken over de aanschaf van een woning, ga ik er vanuit, dat je ook zaken als, arbeidsongeschikt, werkeloos, verhuizingen en bijsparen in ieder geval bespreekt en wat de mogelijkheden zijn. Maar zoals ik hier en daar de reactie's in dit topic lees ben ik denk ik de enige die dat niet meer dan logisch vindt...
pi_115422221
Ik hou mijn posts en vragen kort, vandaar dat het misschien lijkt dat ik geen idee heb.
Plus, bij het kopen van een eerste huis denk je gewoon niet overal aan, zeker niet als ouders/vrienden nooit in dezelfde situatie hebben gezeten. Dan moet je alles zelf maar spontaan bedenken ;)
Vandaar dat ik jullie hulp zo handig vind, er komen genoeg onderwerpen voorbij waar ik bij denk "daar moet ik aan denken" ^O^
pi_115423683
Veel van die dingen staan ook op je pensioenoverzicht. Je kunt via je werkgever ook verzekerd zijn voor bijv een WIA-gat. Als het goed is vraagt elke adviseur daar wel naar, ze moeten dat van de AFM en ze verkopen graag een verzekering. Je moet vooral opletten dat ze je dat verkopen wat je zelf wilt (bijv wil je een annuitair dalende overlijdensrisicoverzekering of gelijkblijvend; stel hypotheek op 1 inkomen maar wel 2 personen wil je dan 1 of 2 levens verzekeren, enz) en dat je niet dubbelop verzekerd (via werkgever en via hypotheekadviseur).

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 11-08-2012 14:45:26 ]
pi_115424506
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:40 schreef poemojn het volgende:
Veel van die dingen staan ook op je pensioenoverzicht. Je kunt via je werkgever ook verzekerd zijn voor bijv een WIA-gat. Als het goed is vraagt elke adviseur daar wel naar, ze moeten dat van de AFM en ze verkopen graag een verzekering. Je moet vooral opletten dat ze je dat verkopen wat je zelf wilt (bijv wil je een annuitair dalende overlijdensrisicoverzekering of gelijkblijvend; stel hypotheek op 1 inkomen maar wel 2 personen wil je dan 1 of 2 levens verzekeren, enz) en dat je niet dubbelop verzekerd (via werkgever en via hypotheekadviseur).
*O* Waarmee het hele adviestraject grotendeels is afgelegd
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_115426836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:53 schreef Piles het volgende:
Ik hou mijn posts en vragen kort, vandaar dat het misschien lijkt dat ik geen idee heb.
Plus, bij het kopen van een eerste huis denk je gewoon niet overal aan, zeker niet als ouders/vrienden nooit in dezelfde situatie hebben gezeten. Dan moet je alles zelf maar spontaan bedenken ;)
Vandaar dat ik jullie hulp zo handig vind, er komen genoeg onderwerpen voorbij waar ik bij denk "daar moet ik aan denken" ^O^
Je hoeft niet na te denken, dat doet de adviseur wel voor je. Onthoud wat hij je adviseert, vervolgens doe je precies het tegenovergestelde, dan zit je altijd goed.
pi_115427783
_O- _O_ _O- Maar hoe betaal je 'm dan voor z'n advies?
pi_115429819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:49 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook belangrijk en schaar ik onder secundaire zaken. Daar moet je je goed over laten informeren, maar het is natuurlijk niet heel spannend als je je gezonde verstand gebruikt. Als je gaat nadenken over de aanschaf van een woning, ga ik er vanuit, dat je ook zaken als, arbeidsongeschikt, werkeloos, verhuizingen en bijsparen in ieder geval bespreekt en wat de mogelijkheden zijn. Maar zoals ik hier en daar de reactie's in dit topic lees ben ik denk ik de enige die dat niet meer dan logisch vindt...
De gemiddelde consument kan dat simpelweg niet overzien (zie ook een aantal posters hier; die zijn dom in een snel verhaal getrapt en denken nu alles te weten). Veel adviseurs overigens ook niet, omdat ze simpelweg niet beschikken over de vereiste papieren (dat is nog steeds niet nodig om advies te kunnen geven).

Men wil snel een hypotheek waarbij de hoogte van de maandlasten het belangrijkst zijn.
pi_115429846
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:20 schreef blomke het volgende:
Na <10 jaar kwam ik er - als alleenstaande - inderdaad achter dat mijn levensverzekering vooral uit veel kosten bestond en nauwelijks aan kapitaalopbouw deed.
Bedankt voor het aantonen van m'n punt.
pi_115430431
Destijds afgesloten op advies van een financieel adviseur.
pi_115438542
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:57 schreef blomke het volgende:
Destijds afgesloten op advies van een financieel adviseur.
Je blijft m'n punt aantonen. :) (ik zal het maar even uitleggen, aangezien het kwartje niet schijnt te vallen: omdat jij tien jaar geleden van iemand advies hebt gekregen, wat je met al je 'kennis' zelf hebt ondertekend en mee akkoord bent gegaan, wat nu niet lekker valt (terwijl 'al dat advies onnodig was'), is financieel advies onzinnig en kun je het prima zelf. Je zogenaamde kennis is al veel vaker gebleken ontoereikend, terwijl je het hier als waarheid rondbazuint. Je hoeft je eigen fouten niet af te spiegelen op een complete beroepsgroep. Voor de gemiddelde consument is een gedegen advies gewoonweg te ingewikkeld, omdat er veel meer bij komt kijken dan alleen de maandlasten.

Prima als je alleen iets wilt weten over diezelfde maandlasten, maar klaag dan niet als het toch niet naar je zin blijkt te zijn.

Als voorbeeld: als starter met een hypotheek boven de executiewaarde kon je simpelweg ook als alleenstaande niet zonder ORV een hypotheek afsluiten. Dat risico was namelijk voor de verstrekker te groot. Kun je hier gaan blaren over dat dat onnodig duur was, maar of je kon niet anders of, als dat niet het geval was, dan heb je er toch echt zelf voor getekend.

[ Bericht 50% gewijzigd door Five_Horizons op 11-08-2012 22:05:07 ]
pi_115441557
Je draait de zaken om: 25 jaar (1987) geleden sloot ik, in blind vertrouwen en onwetend en zonder kennis van zaken, die levensverzekering af; op advies van een financieel adviseur (zo heette dat toen) . Voor een hypotheek van 100.000 NLG terwijl het huis NLG 130.000,- (taxatie en door mij betaald) waard was.

Iets van 8 - 10 jaar later (sorry, exact weet ik het niet meer; dus nu meer dan 15 jaar geleden) had ik het benul, de kennis en het inzicht dat vooral de adviseur ervan profiteerde. Dus heb ik die levensverzekering afgekocht.

In het verlengde daarvan zijn later koopsompolissen, beleggingshypotheken en andere derivaten verschenen. Vooral tot meerdere eer en glorie van de adviseurs.

Zonder dat advies van '87 zou ik zelf een annuďtaire/lineaire hypotheek hebben afgesloten; zoals mijn ouders dat hadden.
pi_115441764
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:45 schreef Five_Horizons het volgende:

Een hypotheek zomaar los berekenen heeft nogal weinig nut.
Juist heel veel nut: uitgaand van die berekening, heb ik een offerte aangevraagd voor een hypotheek + -vorm zoals ik die wenste (en niet zoals de adviseur die aanraadde) waardoor we een aanbieding (analoog aan de berekening) ontvingen. Met heel lage maandlasten als gevolg inderdaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 11-08-2012 22:59:18 ]
pi_115442823
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:52 schreef Five_Horizons het volgende:

Je hoeft je eigen fouten niet af te spiegelen op een complete beroepsgroep.
Mijn fout was het advies van een adviseur, kenmerkend voor de hele beroepsgroep, op te volgen.
pi_115443236
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:39 schreef blomke het volgende:
Zonder dat advies van '87 zou ik zelf een annuďtaire/lineaire hypotheek hebben afgesloten; zoals mijn ouders dat hadden.
Dan had je nu waarschijnlijk meer betaald voor je huidige huis (bijleenregeling).
pi_115444002
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Mijn fout was het advies van een adviseur, kenmerkend voor de hele beroepsgroep, op te volgen.
Bedankt voor het compliment :'). Je wist toen niets van de materie en nu nog vrij weinig meer, dat heb je al vaak bewezen. Ik snap ook je rants niet zo goed, maar goed.

Feit blijft dat je, volwassen en alles, blind hebt getekend. Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:30:26 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115444145
Het is een bekende valkuil: je eigen ervaring zo uitvergroten dat je meent er algemeen geldende conclusies op te kunnen baseren.
pi_115454329
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef Five_Horizons het volgende:

Feit blijft dat je, volwassen en alles, blind hebt getekend. Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor.
Ik heb 25 jaar geleden de adviseur vertrouwd, dat was de (mijn) fout. Nu liggen de zaken geheel anders.
pi_115454336
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:09 schreef poemojn het volgende:
Dan had je nu waarschijnlijk meer betaald voor je huidige huis (bijleenregeling).
Onzin; de prijs van een huis wordt niet bepaald door de mate waarin een vorige hyotheek is afgelost.
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:23:50 #200
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_115502096
quote:
17s.gif Op zondag 12 augustus 2012 08:41 schreef blomke het volgende:
Onzin; de prijs van een huis wordt niet bepaald door de mate waarin een vorige hyotheek is afgelost.
Dát is ook onzin... als mensen van hun huis afwillen is de mate waarin ze al afgelost of gespaard hebben van grote invloed op het prijskaartje wat ze er aan hangen.

Blomke weet het wel weer beter hoor 8)7
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:06:19 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_115502482
quote:

[..]

Dat is dus echt wel één van de vele factoren die meespelen.
pi_115507919
quote:

[..]

Wat je per maand betaalt aan hypotheek, netto, heeft wel degelijk invloed op wat je betaalt voor je huis/je wonen.
pi_115513025
Zijn hier nog mensen die werken als uitzendkracht en ervaring hebben met aanvragen hypotheek?
pi_115522157
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dát is ook onzin... als mensen van hun huis afwillen is de mate waarin ze al afgelost of gespaard hebben van grote invloed op het prijskaartje wat ze er aan hangen.

Blomke weet het wel weer beter hoor 8)7
Je hebt niet gelezen waar het over gaat: het gaat over de mate waarin ik m'n oude hypotheek heb afgelost (en ik inderdaad overwaarde opbouw) in relatie tot de prijs van het nieuwe (= volgende = huidige) huis.

Verder is een prijskaartje heel iets anders dan de uiteindelijke prijs.

Vandaag "de prijzen van woningen zullen in 2012 met 5 procent dalen, in 2013 wordt een daling van 4 procent verwacht" ING voorspelde 2 x 5%. Das bij een gemiddeld huis van 240.000, elke maand ¤1000,- eraf. hopsakee *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door blomke op 13-08-2012 23:12:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')