Gaaf, Cube 20XL is weer zo`n nieuwe he?, eerst had je de 30, dat is nu de 20XL geworden toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:56 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Yamaha Pacifica 112 en een Roland cube 20xl (wat trouwens een enorm ding is voor mij)
Dus nu kan je onder water zwemmen ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:17 schreef wimjongil het volgende:
Gister m'n D-examen gehaald! Nu met de opnames aan het klooien... Nogal veel ruis helaas.
Met kleren aan!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dus nu kan je onder water zwemmen ?cool !
geen idee, ik weet wel dat ie groot genoeg is voor mijquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gaaf, Cube 20XL is weer zo`n nieuwe he?, eerst had je de 30, dat is nu de 20XL geworden toch?
Nee, volgens mij is het dit: De 20XL is de opvolger van de 20X, 30XL van de 30X en de 15XL van de 15Xquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gaaf, Cube 20XL is weer zo`n nieuwe he?, eerst had je de 30, dat is nu de 20XL geworden toch?
goed bezigquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:17 schreef wimjongil het volgende:
Gister m'n D-examen gehaald! Nu met de opnames aan het klooien... Nogal veel ruis helaas.
Jammer. Wat ik wel leuk vond aan het D-examen (klassiek trouwens), was dat het openbaar is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:32 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
goed bezigik ben nooit verder gegaan dan C...
Gewoon er voor gaan zitten! En de regels van akkoordopbouw gebruiken in het begin. Als ik piano speel ben ik constant aan het tellen. Basisnoot +3 +4 is mineur, Basisnoot +4+3 is majeur.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Met piano eigenlijk helemaal geen ervaring ik wil het wel leren maar nooit zin er echt voor te gaan zitten omdat het veel tijd kostHeb gewoon een midi keyboardje maar laatste keer dat ik die hier heb aangeraakt is ook weer 3 maanden terug ofzo.
De hand oog coordinatie is er wel van het gitaar spelen dus dat helpt wel, maar ik kan geen noot lezen, of geeneens 1 akkoord uit m'n hoofd doen, dus alles toon voor toon leren duurt teringlang
Iemand toevallig een tip voor een lesboek ofzo voor beginnend piano spelen ?
Van dat nummer is het trouwensmooi stuk
Mooi, heel mooi. Maar ergens doet me dit denken aan die muziek van The Sims.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Met piano eigenlijk helemaal geen ervaring ik wil het wel leren maar nooit zin er echt voor te gaan zitten omdat het veel tijd kostHeb gewoon een midi keyboardje maar laatste keer dat ik die hier heb aangeraakt is ook weer 3 maanden terug ofzo.
De hand oog coordinatie is er wel van het gitaar spelen dus dat helpt wel, maar ik kan geen noot lezen, of geeneens 1 akkoord uit m'n hoofd doen, dus alles toon voor toon leren duurt teringlang
Iemand toevallig een tip voor een lesboek ofzo voor beginnend piano spelen ?
Van dat nummer is het trouwensmooi stuk
Ik kan het een klein beetjequote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:08 schreef BurnaBoy het volgende:
En gewoon noten leren lezen.![]()
Zelfs ik kan datAls een van de weinige hierzo gok ik
ik weet het van muziekles op schoolquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:08 schreef BurnaBoy het volgende:
Op snelheid lezen is wel kut hoor.quote:
Mij lukt het ook niet, ik weet amper wat welk akkoord is... (al begin ik het langzamerhand wel door te krijgen)quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:08 schreef BurnaBoy het volgende:
Maar jij programmeert alle akkoorden in en hoeft alleen maar de melodieën er over heen te spelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mij lukt het ook niet, ik weet amper wat welk akkoord is... (al begin ik het langzamerhand wel door te krijgen)
ooh zo, het lukt me alleen als je me een regel noten en een uur tijd geeft. dan ontcijfer ik hetquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:14 schreef BurnaBoy het volgende:
Mja ik ben er gewoon mee begonnen toen ik begon met gitaren mishandelen.
En ik kon het al een beetje omdat ik een ietsiepietsie orgel kan spelen.
En mijn leraar zei ook van leer maar is alleen maar handig. Tab begrijpt toch iedereen![]()
[..]
Op snelheid lezen is wel kut hoor.
Vastzetten aan je spatiebalk en dan toetsenbord op de grond. Spatiebalk kun je toch niet missenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik weet niet hoe ik mijn denkbeeldige sustain pedaal kan intrappen in FL studio (gebruik Kontakt player ervoor)
help
Zonder die demping klinkt het altijd gelijk mooier
Absoluut niet zelfs.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:24 schreef guitarist het volgende:
[..]
Maar jij programmeert alle akkoorden in en hoeft alleen maar de melodieën er over heen te spelen.
Als je toch met Led Zeppelin bezig bent kan Stairway to Heaven natuurlijk niet ontbreken!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:55 schreef CoiLive het volgende:
Weet iemand nog leuke nummers/riffjes om te oefenen? Het liefst riffjes die een beetje raar tempo hebben zoals Black Dog van Led Zeppelin (geweldig nummer trouwens). Het mag geen metal zijn, want daar houd ik niet van (tenzij het echt te gek is
).
Akoestische gitaren zijn drumstellenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:05 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik krijg het idee. Een gitaar is geen drumstel.
Wel knap. maar vind het niks
Wel leuk om te leren het drummen op de gitaar is lastiger dan het lijkt vooral als je snel moet afwisselen met gitaarspel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:28 schreef Flamengo28 het volgende:
Hallo,
Ik ben 2 weken geleden een project begonnen met een meid die in mijn optiek iets kan wat ik nog nooit gezien heb!!
Mischien zijn jullie er bekend mee maar het is in de stijl van Rodrigo y Gabriela
erg gaaf.. en het klinkt zoals deze links
- Diablo Rojo
- Tamacun
En zij maakt er zoiets van!!! .... k moest ff met de iphone het overfilmen want ik weet niet hoe je 45 min film moet splittentis gewoon een fragement van een les eigenlijk!
Zijn er meer mensen hier op FOK forum die dit kunnen, ik kan dit niet hahaha my hands hurt like hell daarna!!
DTmaster
In de Flamenco (goh, je username) gebeurd die redelijk veel. Er zijn genoeg artisten dit dit in meer en mindere maten doen. Het is knap, maar niet bijzonder. Ik vind het zelf zeker wel mooi, maar wil er graag wel een stem bij horen.quote:
Ik denkt dat iedereen zou willen dat jullie zanger zelfmoord zou hebben gepleegdquote:Op zondag 10 juli 2011 02:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Soms heb ik er spijt van dat onze zanger geen zelfmoord heeft gepleegd.![]()
Alle publiciteit is goede publiciteit![]()
* Of fans vermoord heeft oid als het maar de wereldpers haalt
quote:Op zondag 10 juli 2011 03:18 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik denkt dat iedereen zou willen dat jullie zanger zelfmoord zou hebben gepleegd
Dit zag ik toen ik mijn raam open wilde zetten...quote:Op zondag 10 juli 2011 10:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oh Cock ! God straft meteen ..
![]()
Foto's volgen
Ik denk wel dat het makkelijk te repareren is het is een "mooie" beschadiging.quote:
Misschien ook een mooi moment om de actie wat lager te makenquote:Op zondag 10 juli 2011 10:42 schreef savale het volgende:
Genoeg druk is wel belangrijk. Verder zorgen dat de oppervlaktes goed droog / schoon zijn en ruw genoeg (desnoods nog even opruwen met een schuurpapiertje. Ik denk dat gewone houtlijm wel voldoet.
Heb ik ook gehad. En later nog eens met een ukulele...quote:Op zondag 10 juli 2011 10:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dit zag ik toen ik mijn raam open wilde zetten...
[ afbeelding ]
Zijaanzicht
[ afbeelding ]
De brug boven de originele plek gehangen...
[ afbeelding ]
RIP eerste gitaar
Heb je het zelf gerepareerd ? of laten doen of in de open haard gegooid?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. En later nog eens met een ukulele...
Als ze niet zo overdreven zou doen, zou het nog best lekker funky klinken! Maar nu vind ik het teveel lijken op failen op de gitaarquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:28 schreef Flamengo28 het volgende:
Hallo,
Ik ben 2 weken geleden een project begonnen met een meid die in mijn optiek iets kan wat ik nog nooit gezien heb!!
Mischien zijn jullie er bekend mee maar het is in de stijl van Rodrigo y Gabriela
- Diablo Rojo
- Tamacun
En zij maakt er zoiets van!!! .... k moest ff met de iphone het overfilmen want ik weet niet hoe je 45 min film moet splittentis gewoon een fragement van een les eigenlijk!
Zijn er meer mensen hier op FOK forum die dit kunnen, ik kan dit niet hahaha my hands hurt like hell daarna!!
DTmaster
Met de gitaar niet. Maar je kunt het opnieuw laten lijmen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Heb je het zelf gerepareerd ? of laten doen of in de open haard gegooid?
In feite zijn dit gewoon standaard flamencotechnieken. Rodrigo y Gabriella hebben een Metalachtergrond en die insteek hebben ze toegepast hierop.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:28 schreef Flamengo28 het volgende:
Hallo,
- Diablo Rojo
- Tamacun
DTmaster
cleanproj10quote:Op zondag 10 juli 2011 12:52 schreef savale het volgende:
Afgelopen tijd wat eigen nummers proberen te maken. Helemaal af zijn ze niet, maar ze zijn behoorlijk verschillend van elkaar en wil ze toch een keer aan iemand laten horen
1: (2010)
http://www.savale.nl/music/clean_proj10.mp3
2 (beetje diepe improvisatie afgelopen weekend, 1 taker dus wazige lyrics)
http://www.savale.com/old/deep2punt0.mp3
3: (2010)
http://www.savale.nl/music/somehwere_10.mp3
Ik ben benieuwd wat het beste het smaakt?
Klinkt goed! Ik hoor veel snow patrol invloeden, of niet? Mij tip bij het derde nummer: probeer iets meer te varieren met de melodie. Dus niet alleen tekstzinnetjes maken, maar ook melodische zinnen, met een rust of een komma af en toe. Dendert nu een beetje door in hetzelfde metrum en dezelfde melodie.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:52 schreef savale het volgende:
Afgelopen tijd wat eigen nummers proberen te maken. Helemaal af zijn ze niet, maar ze zijn behoorlijk verschillend van elkaar en wil ze toch een keer aan iemand laten horen
1: (2010)
http://www.savale.nl/music/clean_proj10.mp3
2 (beetje diepe improvisatie afgelopen weekend, 1 taker dus wazige lyrics)
http://www.savale.com/old/deep2punt0.mp3
3: (2010)
http://www.savale.nl/music/somehwere_10.mp3
Ik ben benieuwd wat het beste het smaakt?
Cheersquote:
Nee volgens mij is het een keyboard oid.quote:1: met die buzz bedoel je denk ik het basserige gitaardeuntje?
quote:3: ja die bas klinkt wel erg knorrig, wat dieper helpt zeker! Bedankt!
quote:Op zondag 10 juli 2011 22:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind het ook lekker klinken Savale, heb eigenlijk niet echt een soort voorkeur. Maar ik moest ook gelijk aan snowpatrol denken voordat ik die reactie van Svy had gelezen![]()
Hier ook een stukje idee voor een nieuwe nummer, gitaarstuk.
http://picosong.com/QHd/
Shoot!
Check ook deze baas als je van drummen op je gitaar houdtquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:28 schreef Flamengo28 het volgende:
Hallo,
- Diablo Rojo
- Tamacun
DTmaster
Ik wil zijn bril!quote:Op maandag 11 juli 2011 02:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Check ook deze baas als je van drummen op je gitaar houdt
quote:Op maandag 11 juli 2011 02:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Check ook deze baas als je van drummen op je gitaar houdt
volgens mij wel langerquote:Op maandag 11 juli 2011 03:11 schreef TeleluvR het volgende:
Bij Dean, volgens mij proberen we dat al 3 jaar voor elkaar te krijgen!
Nee, dat is die kalender.quote:
Yep, en zo nu en dan:quote:Op maandag 11 juli 2011 15:33 schreef ElmoFan het volgende:
Waarmee maken jullie de snaren schoon? gewoon een doek?
Checkquote:
Jaren lang op d'Addario gespeeld, nooit last van gehad.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:16 schreef Scary_Hairy het volgende:
Ik heb ook ervaringen van anderen gelezen waarin ze aangaven dat d'addario snaren afgaven op hun vingers. Ik heb dat zelf nooit ervaren.
Verslag geven voor KinkFM geloof ikquote:
quote:Op zondag 10 juli 2011 10:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dit zag ik toen ik mijn raam open wilde zetten...
[ afbeelding ]
Zijaanzicht
[ afbeelding ]
De brug boven de originele plek gehangen...
[ afbeelding ]
RIP eerste gitaar
Ben niet zo'n van van een Explorer, maar die mag er eigenlijk best wel wezen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:08 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
nieuwe gitaar in the house;
[ afbeelding ]
Lekkerquote:Op maandag 11 juli 2011 19:08 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Geil, dat roze.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:08 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, dan heb jij dus Dribbel_'s oude pedaalkoffer nooit gezien... belkeed met wit pluche, incl. strap.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:14 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Geil, dat roze.
Maar gave gitaar hoor![]()
Ok.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha, dan heb jij dus Dribbel_'s oude pedaalkoffer nooit gezien... belkeed met wit pluche, incl. strap.
Damn.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:08 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij episch, als ik het mag zeggen.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:08 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |