quote:
Bedanktquote:
Dankjequote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:53 schreef Hitomi het volgende:
[..]Gefeliciteerd!!! Verslaglegging?
Welke examinator had je?
Ik heb zojuist mijn pasje aangevraagdOp 't papier staat dat ik 'm vrijdag mag ophalen.
En ook meteen even een cadeautje gehaald voor mijn instructeur
Zo, zal wel in de smaak vallenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:17 schreef Hitomi het volgende:
Ik heb een leuk kaartje gehaald, een enorme doos met celebrations en een giftfor2 cadeautje om samen met z'n vrouw een dagje lekker chocolade-dingetjes te proeven
Maar, dus foutloos gereden? Netjes!
wat lijkt me dat heerlijk examen doen... Gewoon lekker ontspannend rijden. Moet ook wel denk ik. Anders wordt t zo stressig...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:11 schreef yosander het volgende:
[..]
Bedankt!
[..]
Dankje! Aah, ik heb mooi maandagochtend een afspraak gemaakt, ga daarna meteen op vakantie namelijk!
Wat voor cadeautje heb je gehaald dan?
Goed, gisteren en vanochtend toch lichtelijk gespannen. Op weg naar het CBR nam dat af, was nog redelijk druk op de weg (half negen). Toen werden we opgeroepen en mocht ik plaatsnemen bij de heer Pietersen, vriendelijke man zonder teveel poespas. Gingen dan ook als eerste weg en was als eerste terug
.
Kreeg voordat we instapten een vraag over de banden wat daar aan valt te controleren, was prima te beantwoorden. Eenmaal ingestapt vroeg hij of ik bekend was in Zwolle en of ik de weg wist naar het station, kwam mooi uit, gisteren nog gedaan namelijk. Via de stadsgracht en de Veerallee/Emmawijk gereden, toen door richting de van Karnebeekstraat, stukje door de stationsbuurt en daar de stopopdracht moeten doen. Verder via het station en de stadsgracht naar de Veerallee, toen een stukje door de Veerallee zelf gereden en kreeg daar de keeropdracht: gekozen voor bocht achteruit. Toen via de Willemskade naar het verkeersplein, eerst reed ik uiterst rechts (richting Meppel), maar hij zei nog niets dus ik naar links sorteren (voor rechtdoor), zei die dat ik richting Meppel moest: de snelweg op dus! Daar was het wat drukker dan in de stad, maar goed kunnen invoegen en een paar vrachtwagen ingehaald om er vervolgens bij Zwolle Noord af te gaan en via de Meppelerstraatweg terug naar het CBR te gaan en de auto vooruit in te parkeren.
Netjes 35 minuten gereden, weer plaats genomen bij tafelnummer 4 en toen stelde hij de vraag: heb je al een rijbewijs? Ik: ja voor de de brommer
. Hij: gefeliciteerd
. Hij had helemaal geen opmerkingen en zei dat hij ze zo niet vaak zag! Tijdens de rit zat 'ie vrijwel alleen maar met m'n instructeur te praten (fijn!) en hebben we 't nog eventjes over de vakantie gehad.
Heerlijk.
Gezelligquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:38 schreef Hitomi het volgende:
Top!
Om 13:00 gaat ik even bij meneer de instructeur langs
Zat tijdens sommige lessen gespannener achter het stuur. Maar zolang je tijdens de lessen goed rijdt, krijg je vertrouwen in jezelf en zul je ook ontspannend gaan rijden. Moet er ook niet aandenken zodra je je rijbewijs hebt om dan nog gespannen achter het stuur te zitten, want dan kan er niemand ingrijpenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Apotheose het volgende:
[..]
wat lijkt me dat heerlijk examen doen... Gewoon lekker ontspannend rijden. Moet ook wel denk ik. Anders wordt t zo stressig...
Och, dat je niks leert weet ik nog zo net niet. 20 lessen simulator is 600 uur les. Dus 10 van 60 minuten. Daar zitten dan ook nog de toetsen van de RIS tussen. Er is goede feedback in de stoel en de pedalen, het wraparound scherm maakt het redelijk realistisch.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Keselo het volgende:
20 lessen in een simulator!? Wat? Simulator heb je absoluut niks aan, behalve dat je leert schakelen..
Tevens is 13 lessen van 90 minuten wel erg weinig. Dat is 20 uur. Zitten de meesten niet rond de 35-40?
Gisteren was het een goede dag om les te hebben ja, enorm kutweer. In een uur dat weer leer je meer dan 5 uur droog weer.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:37 schreef Niles-Crane het volgende:
4 lessen gehad so far, het valt me alles meeHeb een fijne rijinstructeur die goed uitlegt. M'n theorie-examen plan ik voor over een maandje.
Zo'n beetje de 1e les (heb ook een intakeles gehad van 1,5 uur) al over de snelweg met 130, wel spannend. Gisteren in noodweer was het ook wel even spannend rijden
Hier nog zo eentje, maar dan minus een keer zakken en plus een aantal lessen. Spuug en spuugzat ben ik het en dan zie je van die petjes op de weg dingen uithalen dat ik me echt afvraag hoe die ooit geslaagd zijn...bah!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:39 schreef Eva4Evah het volgende:
Uuugh![]()
Ik heb even een dipIk zit al over de 50 lessen, ben vorige maand voor de eerste keer gezakt en moet a.s. dinsdag weer op, om 8 uur 's ochtends. Net rijles gehad maar het gaat gewoon te slordig, vindt mijn instructeur. Ik heb zelf eigenlijk niet zo door wat er nou fout gaat. Ik vind eigenlijk dat ik gewoon prima rij, ja ik was wel terecht gezakt toen (I just fucked up), maar eigenlijk kan ik gewoon prima de weg op (vind ik). Maaargoed ik rij dus slordig, en te lief en te sociaal
want ik ben meer van het wachten op anderen en ik vind het niet fijn om mezelf ergens tussen te werpen (op een rotonde bijv), dus dan geef ik anderen altijd voorrang. Ik ga altijd twijfelen of ik er op kan (kan dat niet zo goed inschatten) en ja dan ga ik liever niet. Maar dat is dus verkeerd. Ik vind het eigenlijk zo'n fucking bullshit he, net had ik dus ook weer zo'n situatie en er was echt NIEMAND achter me, helemaal niemand om me heen, wat boeit het dan of ik liever even wacht tot iemand voorbij is en er dan pas op ga?
Aaargh ik ben zo gefrustreerd. Als ik op de weg rij en zie hoeveel mensen echt grove fouten maken, die ik geeneens maak, dan denk ik echt van sjezus, ik zou echt prima kunnen rijden. Ik weet ook dat ik gewoon goed rij! (heel veel gaat ook wél goed)
Ik moet dus a.s. dinsdag om 8 uur 's ochtends afrijden en ik heb er echt geen zin inen totaal geen vertrouwen, ga er al vanuit dat ik zak. Terwijl ik de eerste keer echt heel zelfverzekerd was en echt dacht dat ik het kon halen (scheelde ook niet veel). Godvergodvergodver!
raar... Dat is bij mij in de eerste les al ingepeperd hoe je moet zitten enzo... En dat moet je idd toch echt zelf doen. :Squote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:06 schreef Catelyn het volgende:
Eerste les op de weg zit er op. Ging heel aardig, maar de basisvaardigheden zaten er dan ook nog wel in door de simulator. Wat wel vies tegen viel was sturen. Sturen in de simulator ging flink zwaar, dat was wel gelijk, maar wat je er niet hebt, is het gevoel van de auto en vooral hoe de weg het sturen tegenwerkt. Ook was deze auto breder, waardoor ik helemaal het gevoel voor mijn plaats op de rijbaan kwijt was.
Ook stelde de instructeur mijn stoel verkeerd af (mocht het niet zelf doen), waardoor ik de koppeling met mijn tenen moest bedienen. Ondanks dat ik dit melde, gaf hij me geen gelegenheid om even stil te gaan staan en de stoel zelf af te stellen.
Het was dezelfde rijinstructeur waar mijn man les van had gehad, en die was daar niet over te spreken. Ik ben wat milder, ik geef de beste man nog een les, maar zijn didactische vaardigheden zaten ver onder het 0-punt. Voortdurend "gas, gas, gas geven" zeggen, wilde me steeds 60 laten rijden waar je overduidelijk maar 50 mocht, gas geven bij onoverzichtelijk zebrapad (waar idd iemand over wilde steken) en onduidelijk/dubbelzinnig zijn in zijn aanwijzingen.
Gelukkig is het een grotere rijschool, dus kan ik evt. van rijinstructeur wisselen :-)
Hij raadde me in iedergeval aan om zo snel mogelijk mijn theorie te halen, dan kon ik zsm afrijden :-)
Gefeliciteerd! Was ook een mooi ritje zo te lezenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:47 schreef Hitomi het volgende:
Geslaagd! Vanaf volgende week nog een gevaar op de weg
Ik had volgens mijn instructeur en het meisje wat voor mij examen had (ook van mijn instructeur) echt een bitch als examinatrice, maar ik heb eigenlijk niets bitcherigs gemerkt.
Dank je! Klopt inderdaadquote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:10 schreef t.coenraad het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Was ook een mooi ritje zo te lezen
Ik helemaal denken van "Wat?! Heb ik de vorige keer iemand gemist?!" maar diegene had het in juni pas doorgegeven.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:52 schreef Hitomi het volgende:
Ik heb de wiki even aangepast met alle geslaagden vanaf 15 juli tot een vergeten persoon op 11 mei.(Met vergeten bedoel ik: de wiki was aangepast tot 25 mei, maar iemand die ik tegenkwam die had aangegeven op 11 mei zijn pasje gehaald te hebben stond er niet in)
Hahahahaha. Je weet dat ik precies hetzelfde denk.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje, maar dan minus een keer zakken en plus een aantal lessen. Spuug en spuugzat ben ik het en dan zie je van die petjes op de weg dingen uithalen dat ik me echt afvraag hoe die ooit geslaagd zijn...bah!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |