Ja thanks, die mevrouw van de balie zei ook "misschien maandag", dus mss bel ik wel eerder, heb op zich geen haast want ik moet toch vr+za+zo hele dag en avond werken, dus dan heb ik toch geen tijd om te rijden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:00 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik had 'm op vrijdag aangevraagd en had officieel ook vrijdag te horen gekregen. Heb vanmorgen gebeld en ik kon 'm direct ophalen!Bel donderdag of vrijdag anders even voor de zekerheid!
voor een tentamen ben ik ook nooit zenuwachtig. Dan maar herkansing over maandje. Kost me niks meer of minder. Studiegeld is toch al betaald. Lukt het dit jaar niet - dan volgend jaar maar. Denk dat er minder vanaf hangtquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:15 schreef Fukjoeman het volgende:
Geniale verhalen
Kijk nog best vaak in dit topic, ook al heb ik mn rijbewijs al 3 maanden. Toch wel apart dat iedereen (mezelf incluis) zo zenuwachtig is voor het afrijden. Ik was ook nog nooit zo zenuwachtig geweest, terwijl ik met bv tentamens of deadlines nooit ergens last van heb.
En?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:27 schreef blaffende_visjes het volgende:
vanmiddag om 16:00 theorie examen in Amsterdam...
Hihiquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb weer ouderwets zitten kutten zojuist. Kon er wel om lachen, m'n instructeur niet zo.
Ik rijd zodanig als een fietser dat het gevaarlijk begint te worden. Heel dicht op andere auto's stil staan en niet genoeg remmen in de hoop dat ik er nog om heen kan. Ga me meer ontspannen voelen achter het stuur, misschien ligt het daar aan.
Hij heeft aan het eind toch wel even een preekje gegeven dat een auto iets groter, iets logger en vooral iets gevaarlijker is dan een fiets.
En een nieuw dieptepunt: Ik ben afgeslagen op de snelweg.
Moest de a13 op en gelijk weer af. Daarom moest ik wachten op de mensen die in de rij in wilden voegen terwijl de strook voor me compleet leeg was. Ik dacht dat wel met wat minder remmen te kunnen, moest toen toch hard remmen, vergat de koppeling en toen deed hij niks meer.. Wel opgelost daarna, maar het verdiend niet bepaald de schoonheidsprijs
.
En ook wel hoogtepuntje: Ik ben geheel zelfstandig de spoorwegovergang over gekomen. Ik ben als de dood voor die spoorwegovergang, zelfs op de fiets neem ik hem niet (heb het hier over een overgang op het traject Den Haag-Rotterdam waar zo'n 12 treinen per uur langs denderen, dat ding is vaker dicht dan open. De vorige keer dat ik eroverheen ging was m'n tweede les en raakte ik in paniek, toen heeft de instructeur alles gedaan, heb alleen het stuur vast gehad. Nu ging ik er soepel overheen (waarbij het hielp dat er voor de verandering geen trein aan kwam).
Het was me het lesje wel
Haha, ik ken er een die dit met het afrijden heeft gedaan. Hij had zijn vader alleen maar verteld dat hij niet was geslaagd ondanks dat hij perfect reed. Die vader bellen naar de rijschool: "Ja, hij reed inderdaad heel netjes, maar als je op de rotonde links afslaat dan heb je het niet helemaal berapen.quote:In tegenstelling tot een vriendinnetje van mij, die heeft nu een lesje of 15 achter de rug. Vertelde ze me van ja, ze moest linksaf op de rotonde. Wat doet ze als ze op de rotonde aankomt: ook echt naar links draaieninstructrice greep aan het stuur en toen ging ze nog rechtsom, maar hahaha, daar heb ik d'r wel ff mee gepest
quote:Nou - het plan voor vandaag werd iets gewijzigd. Eigenlijk zouden ik en mijn vader naar een begrafenis gaan, maar dat ging door omstandigheden niet door. Uiteindelijk heb ik met mijn schoonmams en de vriendin van mijn vader een plannetje gesmeed.
Ter info: ik heb 14 juli mijn examen gehaald, maar mijn vader wist helemaal van niets.
Dus, vandaag in de Opel Corsa van mijn schoonmams (met schoonmams ernaast natuurlijk) een ritje gemaakt van Zwolle naar Wolvega en weer terug.Binnen Zwolle was het erg makkelijk, daar had ik al zo vaak gereden, de snelweg was niet veel bijzonders (tussen Steenwijk en Wolvega 130!
) maar Wolvega was een regelrechte ramp
Wegwerkzaamheden, vervolgens had ik rechts opgeschreven in plaats van links en kwamen we nog meer werkzaamheden tegen en we hadden geen TomTom die ons echt kon helpen. Ja, smartphones waar geen degelijke software op zit.
Anyway, uiteindelijk de weg gevonden, kwamen we daar aan, bleek mijn vader nog niet aanwezig te zijn. Na een check-up via de telefoon bleek het nog 5 a 6 minuutjes te duren.
Afijn, dat maakte het alleen maar leuker. We zijn een zijstraatje vóór de straat van zijn vriendin gaan staan, op de hoek. Motor uit en wachten. Niet veel later kwam daar een rode Citroën Xsara langskarren, met overduidelijk mijn pa achter het stuur.![]()
Motor aan en er direct achteraan gegaan. Tegen de tijd dat hij klaar was met inparkeren, stond ik voor zijn auto, luid toeterend en met een ontzettende grote lach op mijn gezicht.
Het resultaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De terugweg was ontzettend rustig. Hebben wegens de tijd in Zwolle maar Chinees gehaald. Reed daar achteruit de parkeerplaats weer uit, heel voorzichtig. Gestopt, was aan het schakelen en toen reed iemand in de parkeerplaats achter mij zonder te kijken achteruit..![]()
Die gast stopte nog net op tijd, maar ik had een hartverzakking..
Anyways, bij schoonmams thuis aangekomen heb ik 'm beter achteruit gefileparkeerd dan dat zij dat gekund zou hebben.
Was wel een mooi ritje, 2x 45 minuten gereden.Liggend aan de weersomstandigheden: volgende week donderdag naar Texel rijden.
Wat een superleuke verrassing! Dat gezicht van je vader hahaquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:02 schreef Hitomi het volgende:
Nou, nog één post van mij hier danHoe mijn vader erachter kwam dat ik een rijbewijs heb
(Crosspost uit het Autorij-topic)
[..]
Die instructeurs klinken niet al te best. Als het je niet bevalt gewoon weggaan hoor. Roken in de auto, jezusquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:42 schreef Catelyn het volgende:
Afgelopen week mijn 1e echte les op de weg gehad (na de intest dus). Ik had meteen na de intest een andere instructeur aangevraagd, eentje die me meer input zou geven dan de zeer norse, zwijgzame instructeur die ik bij de intest had. Iemand die dingen uit zou leggen en zich als een instructeur zou gedragen (ipv een examinator). (En nee, ik kende de intest-instructeur, dus wist dat dat geen momentopname was)
Kreeg daarbij een veel fijner autootje, dat precies aanvoelde zoals mijn simulator-auto. Niet meer ieder steentje frictie voelen geven, geen enorme brede grote auto. Klein en compact.
Aardige vrouw als instructrice, die inderdaad meer communiceerde. Praatte aan een stuk door *zucht*. En als ze me nou leerde rijden .... ;-)
Nou ja, het voelde beter dan de vorige. Ze heeft eerst een half uurtje mij alleen laten sturen, gasgeven en laten remmen. De overige anderhalf uur heeft ze me volledig laten rijden: koppeling en schakelen erbij. Eerst nog even wennen in het eerste half uur, maar tegen het eind van de rijles mocht ik vanaf buiten de stad zelf mijn route naar huis bepalen en volledig zelf rijden. Ze hoefde nauwelijks in te grijpen (één keer bijgestuurd toen ik de hoek om moest over een fietspad).
Niet dat ik het al perfect deed natuurlijk, integendeel. Ik heb veel te leren. Remmen vind ik nog moeilijk (in de simulator wordt zoveel mogelijk uitrollen gepropageerd), terugschakelen doe ik wat grof, ik moet de auto eerst op de lagere snelheid laten komen. Maar opschakelen gaat moeiteloos en exact volgens Het Nieuwe Rijden :-) Niet slecht voor les 1 op de weg :-)
Ik blijf nu een paar lessen bij haar, ik geef haar zeker nog een kans. Maar ik ben ook alweer druk aan het rondkijken naar een andere rijschool. Deze is goedkoop, misschien dat het daarom aan kwaliteit wbt instructeurs schort.
Groot minpunt: rijschool zegt alleen maar rookvrije auto's te hebben (must met mijn astma) maar deze dame rookt dus in haar auto. Ze vroeg me gelukkig wel of ik er bezwaar tegen had, waarop ik ja zei. Ze rookte tijdens mijn les dus niet. Maar wel tijdens nadere lessen.
Anyway, ik houd me aanbevolen voor tips voor goede rij-instructeur in Den Haag.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:02 schreef Hitomi het volgende:
Nou, nog één post van mij hier danHoe mijn vader erachter kwam dat ik een rijbewijs heb
(Crosspost uit het Autorij-topic)
[..]
Haha inderdaad, wel 8 maanden geleden maar ik kon wel door de grond zakken..quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:15 schreef Fukjoeman het volgende:
Toch wel apart dat iedereen (mezelf incluis) zo zenuwachtig is voor het afrijden.
das goorquote:
Ik begin de 22e Augusts ook aan een Weekcursus en moet 1 September afrijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:10 schreef SperzieboonToon het volgende:
Leuke en handige verhalen hier
Ik ben nog voor m'n theorie aan het leren en moet even kijken wanneer ik dat examen ga maken, maar daarna snelcursus
Ik heb echt het gevoel dat het niet zo moeilijk zal zijn, maar door die verhalen hier kijk ik er wel iets anders tegenaan
Succesquote:Op zondag 24 juli 2011 04:08 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik begin de 22e Augusts ook aan een Weekcursus en moet 1 September afrijden.
Heb voor de zekerheid al even 4 lessen genomen, zodat ik alvast heel iets ervaring heb op de weg.
Heb zelf ook niet het gevoel dat het super moeilijk is, als je kijkt hoeveel mensen er op de wegrijden
Ik had dat theorieboek + cdrom van de ANWB gekocht, met die cd kon je wel fijn oefenen. Alleen is dat theorieboek echt slechtquote:Op zondag 24 juli 2011 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb nu 8 rijlessen gehad en deze week theorie-examen. Gaat wel goed opzich. Theorie-boek nu bijna doorgelezen en op volkswagenrijbewijs.nl theorie-examens gemaakt. Maar de vraag is waar kan ik nog meer gratis examens oefenen?
Met daarbij de aantekening dat die CDrom het niet doet op een mac, ook al staat op de verpakking van wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik had dat theorieboek + cdrom van de ANWB gekocht, met die cd kon je wel fijn oefenen. Alleen is dat theorieboek echt slechtzou je aanraden die andere te kopen.
Ja daarom had ik al vast 4 normale lessen genomen, en dat ging volgens mijn instructrice goed, Ik pakte dingen goed op, en wanneer dingen extra wilde oefenen gaf ik dat ook zelf aan.. dat hoorde ze niet vaak zei ze.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:15 schreef Joosterd het volgende:
[..]
SuccesZelf ook een weekcursus gedaan eerste dagen zijn wel iets zwaarder omdat je alles nog een beetje moet leren.
NVMquote:Op maandag 25 juli 2011 20:27 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja daarom had ik al vast 4 normale lessen genomen, en dat ging volgens mijn instructrice goed, Ik pakte dingen goed op, en wanneer dingen extra wilde oefenen gaf ik dat ook zelf aan.. dat hoorde ze niet vaak zei ze.
Ik moest alleen meer oefenen met terug schakelen .. en vaker tot stilstand komen. Omdat andere mensen anders niet wisten wat ik ging doen als ze bijv van rechts komen en ik laat hem rollen. ( Mijn idee is dat ze dan met een beetje gas er makkelijk voor kunnen .. maar vooral met zo'n grote L van Loser op het dak gaan ze staan wachten)
Jup, ben zo op msn wacht ffquote:Op maandag 25 juli 2011 20:31 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Zit je bij Hartemink en heb je toevallig Petra? Achjaa ik had ook 3/4 lessen van te voren en het ging mij redelijk gemakkelijk af alleen de TTT is wel redelijk snel als hij in het pakket zit.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:06 schreef MissSpooky het volgende:
Jaaaaaaaa ik heb Theorie in één keer gehaaldKom er net van terug. /izhappy
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:06 schreef MissSpooky het volgende:
Gefeliciteeeerrddd!quote:
quote:
Mooi mooi!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:06 schreef MissSpooky het volgende:
Wat is er loos dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:26 schreef hemarookworst het volgende:
Ik faal zo'n beetje mijn hele rijopleiding. Effekes een grote pauze genomen, mijn huidge instructeur dumpen (heb ik al sinds mijn eerste rijles najaar vorig jaar.) En eeven nadenken of ik nog wil rijden en heo ik verder ga.
Lekker motiverendquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:10 schreef hemarookworst het volgende:
Instructeur doet verneukt. Voel me niet goed meer bij zijn lessen. Hij doet ongelooflijk irritant als ik een foutje maak. En zegt hele tijd: Kijk hoeveel lessen je hebt en je kan blablabal nog niet goed? Ondertussen zit ik op veels te veel lessen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |