abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:03:46 #151
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99684443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:00 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ik had 'm op vrijdag aangevraagd en had officieel ook vrijdag te horen gekregen. Heb vanmorgen gebeld en ik kon 'm direct ophalen! ;) Bel donderdag of vrijdag anders even voor de zekerheid! :)
Ja thanks, die mevrouw van de balie zei ook "misschien maandag", dus mss bel ik wel eerder, heb op zich geen haast want ik moet toch vr+za+zo hele dag en avond werken, dus dan heb ik toch geen tijd om te rijden.

Ohhh ik vind het wel spannend om in de grote Ford van mijn ouders te gaan rijden. Ik heb gelest in een Seat Ibiza, diesel ook nog, en een 'gewone' auto op benzine (zoals die van mijn ouders) schijnt gevoeliger te zijn. Ben echt heeel benieuwd haha.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:00:32 #152
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_99716417
Ik heb weer ouderwets zitten kutten zojuist. Kon er wel om lachen, m'n instructeur niet zo :').
Ik rijd zodanig als een fietser dat het gevaarlijk begint te worden. Heel dicht op andere auto's stil staan en niet genoeg remmen in de hoop dat ik er nog om heen kan. Ga me meer ontspannen voelen achter het stuur, misschien ligt het daar aan.
Hij heeft aan het eind toch wel even een preekje gegeven dat een auto iets groter, iets logger en vooral iets gevaarlijker is dan een fiets.

En een nieuw dieptepunt: Ik ben afgeslagen op de snelweg :').
Moest de a13 op en gelijk weer af. Daarom moest ik wachten op de mensen die in de rij in wilden voegen terwijl de strook voor me compleet leeg was. Ik dacht dat wel met wat minder remmen te kunnen, moest toen toch hard remmen, vergat de koppeling en toen deed hij niks meer. :'). Wel opgelost daarna, maar het verdiend niet bepaald de schoonheidsprijs :').

En ook wel hoogtepuntje: Ik ben geheel zelfstandig de spoorwegovergang over gekomen :D. Ik ben als de dood voor die spoorwegovergang, zelfs op de fiets neem ik hem niet (heb het hier over een overgang op het traject Den Haag-Rotterdam waar zo'n 12 treinen per uur langs denderen, dat ding is vaker dicht dan open. De vorige keer dat ik eroverheen ging was m'n tweede les en raakte ik in paniek, toen heeft de instructeur alles gedaan, heb alleen het stuur vast gehad. Nu ging ik er soepel overheen (waarbij het hielp dat er voor de verandering geen trein aan kwam).

Het was me het lesje wel :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_99717021
Geniale verhalen :)

Kijk nog best vaak in dit topic, ook al heb ik mn rijbewijs al 3 maanden. Toch wel apart dat iedereen (mezelf incluis) zo zenuwachtig is voor het afrijden :D. Ik was ook nog nooit zo zenuwachtig geweest, terwijl ik met bv tentamens of deadlines nooit ergens last van heb.
pi_99717909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:15 schreef Fukjoeman het volgende:
Geniale verhalen :)

Kijk nog best vaak in dit topic, ook al heb ik mn rijbewijs al 3 maanden. Toch wel apart dat iedereen (mezelf incluis) zo zenuwachtig is voor het afrijden :D. Ik was ook nog nooit zo zenuwachtig geweest, terwijl ik met bv tentamens of deadlines nooit ergens last van heb.
voor een tentamen ben ik ook nooit zenuwachtig. Dan maar herkansing over maandje. Kost me niks meer of minder. Studiegeld is toch al betaald. Lukt het dit jaar niet - dan volgend jaar maar. Denk dat er minder vanaf hangt :P

Mijn rijles vanmorgen (rijles #6) ging nog wel redelijk. Eerst het sturen flink onder de knie krijgen maar het blijft lastig met dat schakelen. Helemaal als je dan voor een bocht zit, je moet afremmen, goed om je heen moet kijken of je de bocht kunt nemen en dan nog es gaan schakelen (terug schakelen omdat je snelheid mindert). Tricky. Moest weer wat weggetjes rijden in de wijk en nog ff naar een stadje verderop. Gaat echt kleine stapjes vooruit denk ik :') Hoop niet dat ik echt veel lessen nodig ga hebben. Om t geld niet maar ook mn vertrouwen gaat dan denk ik achteruit. Denk ik. Mezelf kennende....
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:27:23 #155
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_99746749
vanmiddag om 16:00 theorie examen in Amsterdam... :N
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:29:23 #156
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99758099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:27 schreef blaffende_visjes het volgende:
vanmiddag om 16:00 theorie examen in Amsterdam... :N
En?
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:37:21 #157
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99758545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb weer ouderwets zitten kutten zojuist. Kon er wel om lachen, m'n instructeur niet zo :').
Ik rijd zodanig als een fietser dat het gevaarlijk begint te worden. Heel dicht op andere auto's stil staan en niet genoeg remmen in de hoop dat ik er nog om heen kan. Ga me meer ontspannen voelen achter het stuur, misschien ligt het daar aan.
Hij heeft aan het eind toch wel even een preekje gegeven dat een auto iets groter, iets logger en vooral iets gevaarlijker is dan een fiets.

En een nieuw dieptepunt: Ik ben afgeslagen op de snelweg :').
Moest de a13 op en gelijk weer af. Daarom moest ik wachten op de mensen die in de rij in wilden voegen terwijl de strook voor me compleet leeg was. Ik dacht dat wel met wat minder remmen te kunnen, moest toen toch hard remmen, vergat de koppeling en toen deed hij niks meer. :'). Wel opgelost daarna, maar het verdiend niet bepaald de schoonheidsprijs :').

En ook wel hoogtepuntje: Ik ben geheel zelfstandig de spoorwegovergang over gekomen :D. Ik ben als de dood voor die spoorwegovergang, zelfs op de fiets neem ik hem niet (heb het hier over een overgang op het traject Den Haag-Rotterdam waar zo'n 12 treinen per uur langs denderen, dat ding is vaker dicht dan open. De vorige keer dat ik eroverheen ging was m'n tweede les en raakte ik in paniek, toen heeft de instructeur alles gedaan, heb alleen het stuur vast gehad. Nu ging ik er soepel overheen (waarbij het hielp dat er voor de verandering geen trein aan kwam).

Het was me het lesje wel :')
Hihi ;) ach, je leert 't vanzelf. Spoorwegovergang moet je gewoon overheen crossen :D niet als er een trein aankomt natuurlijk, maar verder is er echt niks engs of raars aan.

Heb zelf nooit echt gekke fratsen uitgehaald, als ik het me nu bedenk. Ja wel een keertje op de busbaan terechtgekomen, en bochtjes afgesneden, verder sloeg ik in het begin heel vaak af maar toen ik dat onder de knie had, echt nooit meer. Ik reed (rij?) wel ietwat slordig af en toe maar ja, hoe belangrijk is dat nou, want ik rij wel sociaal en veroorzaak geen ernstige dingen/ongelukken enzo, dus ach.

In tegenstelling tot een vriendinnetje van mij, die heeft nu een lesje of 15 achter de rug. Vertelde ze me van ja, ze moest linksaf op de rotonde. Wat doet ze als ze op de rotonde aankomt: ook echt naar links draaien :') instructrice greep aan het stuur en toen ging ze nog rechtsom, maar hahaha, daar heb ik d'r wel ff mee gepest ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:08:50 #158
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_99759961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:29 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

En?
gezakt met 8 fout.
Bij gevaarherkenning had ik 2 fout.
|:(
pi_99761828
Jammer, maar ga je nu weer binnenkort opnieuw een poging doen?

[ Bericht 4% gewijzigd door t.coenraad op 21-07-2011 19:12:10 ]
pi_99764669
quote:
In tegenstelling tot een vriendinnetje van mij, die heeft nu een lesje of 15 achter de rug. Vertelde ze me van ja, ze moest linksaf op de rotonde. Wat doet ze als ze op de rotonde aankomt: ook echt naar links draaien :') instructrice greep aan het stuur en toen ging ze nog rechtsom, maar hahaha, daar heb ik d'r wel ff mee gepest ;)
Haha, ik ken er een die dit met het afrijden heeft gedaan. Hij had zijn vader alleen maar verteld dat hij niet was geslaagd ondanks dat hij perfect reed. Die vader bellen naar de rijschool: "Ja, hij reed inderdaad heel netjes, maar als je op de rotonde links afslaat dan heb je het niet helemaal berapen.

:') Wat een faalhaas ben je dan.
pi_99765455
ik gok dat het de zenuwen zijn geweest, dat rotonde verhaal :P Je leert al fietsend al hoe rotondes werken toch?
pi_99765689
Niet per se, hier zijn er ook rotondes op links- en rechtsom ingericht voor fietsers ;)
pi_99765898
ja das waar. Maar je ziet dan de autos toch wel op de rijbaan naast je? Of je zit wel es bij iemand in de auto...

Nou ja... iig een fout die je niet snel meer vergeet en die je voortaan ook niet meer zult maken :D
pi_99769999
Nou, nog één post van mij hier dan :) Hoe mijn vader erachter kwam dat ik een rijbewijs heb :P (Crosspost uit het Autorij-topic)
quote:
Nou - het plan voor vandaag werd iets gewijzigd. Eigenlijk zouden ik en mijn vader naar een begrafenis gaan, maar dat ging door omstandigheden niet door. Uiteindelijk heb ik met mijn schoonmams en de vriendin van mijn vader een plannetje gesmeed.

Ter info: ik heb 14 juli mijn examen gehaald, maar mijn vader wist helemaal van niets.

Dus, vandaag in de Opel Corsa van mijn schoonmams (met schoonmams ernaast natuurlijk) een ritje gemaakt van Zwolle naar Wolvega en weer terug. :) Binnen Zwolle was het erg makkelijk, daar had ik al zo vaak gereden, de snelweg was niet veel bijzonders (tussen Steenwijk en Wolvega 130! :D) maar Wolvega was een regelrechte ramp :+ Wegwerkzaamheden, vervolgens had ik rechts opgeschreven in plaats van links en kwamen we nog meer werkzaamheden tegen en we hadden geen TomTom die ons echt kon helpen. Ja, smartphones waar geen degelijke software op zit.

Anyway, uiteindelijk de weg gevonden, kwamen we daar aan, bleek mijn vader nog niet aanwezig te zijn. Na een check-up via de telefoon bleek het nog 5 a 6 minuutjes te duren.

Afijn, dat maakte het alleen maar leuker. We zijn een zijstraatje vóór de straat van zijn vriendin gaan staan, op de hoek. Motor uit en wachten. Niet veel later kwam daar een rode Citroën Xsara langskarren, met overduidelijk mijn pa achter het stuur. })
Motor aan en er direct achteraan gegaan. Tegen de tijd dat hij klaar was met inparkeren, stond ik voor zijn auto, luid toeterend en met een ontzettende grote lach op mijn gezicht.

Het resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De terugweg was ontzettend rustig. Hebben wegens de tijd in Zwolle maar Chinees gehaald. Reed daar achteruit de parkeerplaats weer uit, heel voorzichtig. Gestopt, was aan het schakelen en toen reed iemand in de parkeerplaats achter mij zonder te kijken achteruit.. :X :X Die gast stopte nog net op tijd, maar ik had een hartverzakking..

Anyways, bij schoonmams thuis aangekomen heb ik 'm beter achteruit gefileparkeerd dan dat zij dat gekund zou hebben.

Was wel een mooi ritje, 2x 45 minuten gereden. :) Liggend aan de weersomstandigheden: volgende week donderdag naar Texel rijden. :)
pi_99790184
Afgelopen week mijn 1e echte les op de weg gehad (na de intest dus). Ik had meteen na de intest een andere instructeur aangevraagd, eentje die me meer input zou geven dan de zeer norse, zwijgzame instructeur die ik bij de intest had. Iemand die dingen uit zou leggen en zich als een instructeur zou gedragen (ipv een examinator). (En nee, ik kende de intest-instructeur, dus wist dat dat geen momentopname was)

Kreeg daarbij een veel fijner autootje, dat precies aanvoelde zoals mijn simulator-auto. Niet meer ieder steentje frictie voelen geven, geen enorme brede grote auto. Klein en compact.
Aardige vrouw als instructrice, die inderdaad meer communiceerde. Praatte aan een stuk door *zucht*. En als ze me nou leerde rijden .... ;-)
Nou ja, het voelde beter dan de vorige. Ze heeft eerst een half uurtje mij alleen laten sturen, gasgeven en laten remmen. De overige anderhalf uur heeft ze me volledig laten rijden: koppeling en schakelen erbij. Eerst nog even wennen in het eerste half uur, maar tegen het eind van de rijles mocht ik vanaf buiten de stad zelf mijn route naar huis bepalen en volledig zelf rijden. Ze hoefde nauwelijks in te grijpen (één keer bijgestuurd toen ik de hoek om moest over een fietspad).
Niet dat ik het al perfect deed natuurlijk, integendeel. Ik heb veel te leren. Remmen vind ik nog moeilijk (in de simulator wordt zoveel mogelijk uitrollen gepropageerd), terugschakelen doe ik wat grof, ik moet de auto eerst op de lagere snelheid laten komen. Maar opschakelen gaat moeiteloos en exact volgens Het Nieuwe Rijden :-) Niet slecht voor les 1 op de weg :-)

Ik blijf nu een paar lessen bij haar, ik geef haar zeker nog een kans. Maar ik ben ook alweer druk aan het rondkijken naar een andere rijschool. Deze is goedkoop, misschien dat het daarom aan kwaliteit wbt instructeurs schort.

Groot minpunt: rijschool zegt alleen maar rookvrije auto's te hebben (must met mijn astma) maar deze dame rookt dus in haar auto. Ze vroeg me gelukkig wel of ik er bezwaar tegen had, waarop ik ja zei. Ze rookte tijdens mijn les dus niet. Maar wel tijdens nadere lessen.

Anyway, ik houd me aanbevolen voor tips voor goede rij-instructeur in Den Haag.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:59:25 #166
351248 Groentje28
Mama, KookGek, z.o!
pi_99790691
Hoi Allemaal,

Dit is mijn allereerste berichtje hier op Fok. Ik zou het leuk vinden met jullie mee te schrijven.
Ik ben 28 jaar, en op mijn 18 heb ik 6 rijlessen gehad. Toen gestopt wegens studie in buitenland, daarna getrouwd en 3 kindertjes gekregen in 4 jaar tijd. Nu dus tijd op eindelijk dat rijbewijs te halen. Ik vind het een enorm gemis. Woon ik ook echt in een gat..

Inmiddels dus begonnen per midden mei. Het gaat eigenlijk best goed. Ik en de koppeling waren in het begin geen vriendjes ( leve de benzine auto) maar nu gaat het goed. Ik heb a.s dinsdag mijn theorie, en als ik die haal mag in principe mijn praktijk worden aangevraagd.
Heb daar nog gemengde gevoels over. Niet omdat ik denk dat ik het niet kan, maar wanneer is klaar klaar? Je hoort zoveel indianen verhalen over zakken, examinators etc.
Zou het leuk vinden met jullie mee te schrijven en te lezen.

Groetjes !
pi_99809261
Vandaag rijles 9 gehad en vorige week les 8. Het hadden er al meer kunnen zijn, maar helaas vanwege 2 bijbanen wat rijlessen moeten afzeggen. En blijkbaar zijn de zomermaanden de drukste maanden, dus het is moeilijk om een gaatje te vinden.

Vorige week was niet zo bijzonder. De eerste 20 minuten hebben we besteed aan het terugbrengen van een andere leerling en de overige 30 minuten waren nogal krap om wat nieuws bij te leren. Dus nog maar een keer straatje keren geoefend en het spiegelen goed in de gaten gehouden.

Vandaag gelukkig minder hoeven rijden om de leerling af te zetten en hadden we tijd om wat nieuws te leren: de halve draai. Nou, dat stelde ook geen fluit voor. Een stuk of 5 keer geoefend op verschillende plekken, die ik zelf uit mocht zoeken. Vandaag overigens een unicum: de auto is niet één keer afgeslagen! Terwijl ik toch redelijk vaak uit stilstand heb moeten optrekken.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:38:23 #168
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99818456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:02 schreef Hitomi het volgende:
Nou, nog één post van mij hier dan :) Hoe mijn vader erachter kwam dat ik een rijbewijs heb :P (Crosspost uit het Autorij-topic)

[..]

Wat een superleuke verrassing! Dat gezicht van je vader haha :D wat leuk da tje dat hebt gedaan, haha!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:46:05 #169
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99818918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:42 schreef Catelyn het volgende:
Afgelopen week mijn 1e echte les op de weg gehad (na de intest dus). Ik had meteen na de intest een andere instructeur aangevraagd, eentje die me meer input zou geven dan de zeer norse, zwijgzame instructeur die ik bij de intest had. Iemand die dingen uit zou leggen en zich als een instructeur zou gedragen (ipv een examinator). (En nee, ik kende de intest-instructeur, dus wist dat dat geen momentopname was)

Kreeg daarbij een veel fijner autootje, dat precies aanvoelde zoals mijn simulator-auto. Niet meer ieder steentje frictie voelen geven, geen enorme brede grote auto. Klein en compact.
Aardige vrouw als instructrice, die inderdaad meer communiceerde. Praatte aan een stuk door *zucht*. En als ze me nou leerde rijden .... ;-)
Nou ja, het voelde beter dan de vorige. Ze heeft eerst een half uurtje mij alleen laten sturen, gasgeven en laten remmen. De overige anderhalf uur heeft ze me volledig laten rijden: koppeling en schakelen erbij. Eerst nog even wennen in het eerste half uur, maar tegen het eind van de rijles mocht ik vanaf buiten de stad zelf mijn route naar huis bepalen en volledig zelf rijden. Ze hoefde nauwelijks in te grijpen (één keer bijgestuurd toen ik de hoek om moest over een fietspad).
Niet dat ik het al perfect deed natuurlijk, integendeel. Ik heb veel te leren. Remmen vind ik nog moeilijk (in de simulator wordt zoveel mogelijk uitrollen gepropageerd), terugschakelen doe ik wat grof, ik moet de auto eerst op de lagere snelheid laten komen. Maar opschakelen gaat moeiteloos en exact volgens Het Nieuwe Rijden :-) Niet slecht voor les 1 op de weg :-)

Ik blijf nu een paar lessen bij haar, ik geef haar zeker nog een kans. Maar ik ben ook alweer druk aan het rondkijken naar een andere rijschool. Deze is goedkoop, misschien dat het daarom aan kwaliteit wbt instructeurs schort.

Groot minpunt: rijschool zegt alleen maar rookvrije auto's te hebben (must met mijn astma) maar deze dame rookt dus in haar auto. Ze vroeg me gelukkig wel of ik er bezwaar tegen had, waarop ik ja zei. Ze rookte tijdens mijn les dus niet. Maar wel tijdens nadere lessen.

Anyway, ik houd me aanbevolen voor tips voor goede rij-instructeur in Den Haag.
Die instructeurs klinken niet al te best. Als het je niet bevalt gewoon weggaan hoor. Roken in de auto, jezus :') En continu ouwehoeren is ook niet chill. Dus idd gewoon je mond opentrekken als het je niet bevalt.

Heb daar zelf ook nog wel ervaring mee. De eerste instructrice kwam een halfuur te laat op mijn allereerste rijles, liet me meteen alles zelf doen (terwijl ik 0,0 verstand had van een auto) en we gingen meteen mijn eerste les de snelweg op. Echt een gaar wijf, legde helemaal niets uit, na 3 lessen om een ander gevraagd. Toen kreeg ik een wat oudere man waar ik wel mee kon opschieten, maar echt goed lesgeven deed ie niet echt. Hij moest altijd "ff" langs de rijschool, ff bakkie koffie, ff naar de wc, ff roken, ff iets uitprinten, en dat allemaal in MIJN lestijd. Dus bleef ie 10 minuten weg, soms reden we wat langer door maar meestal niet. Na een paar keer heb ik het gezegd, toen zei die wel van jaja, maargoed daarna verhuisde ik en switchte ik van rijschool, maar heb dus eigenlijk nog een kwartier van m tegoed :') Was een aardige kerel maar leerde er niks van.

Toen kwam ik dus bij de rijschool waar ik nu dus ook ben geslaagd _O_ Eenpersoonsrijschool, ik zat eerst bij een hele grote, maar ik kan één persoon echt aanraden ^O^ Althans die van mij dan. Gast van 25, sociaal echt suuupergoed, echt leuk om mee te praten en hij leerde me ook echt suuuperveel. Echt in 1 les ongeveer evenveel als bij die andere rijschool in 2 weken :') Hij schrok dus ook nogal van mijn niveau na 27 lessen (toen was ik geswitcht). Echt zoooveel geleerd bij die gast, halleluja _O_
pi_99831290
Voordat ik rijles had vond ik dit zo'n saai topic, maar nu ik inmiddels vier lessen heb gehad vind ik het al een stuk interessanter hier omdat ik nu vanalles herken haha. :)

Zoals ik al zei, ik heb vier lessen gehad nu, waarvan twee lessen van twee uur. Ik heb echt een hele leuke instructrice en ik verbaas me echt over de verhalen die ik hier lees over sommige instructeurs! :o We hebben steeds hartstikke leuke gesprekken en soms zegt ze zoiets grappigs dat ik echt op moet letten dat ik wel goed door blijf rijden (meestal lukt dat niet haha).
De eerste twee lessen was ik echt verbaasd over mezelf dat het al zo goed ging, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ze steeds hielp met de koppeling/rem etc. }:| Nu ik alles zelf doe slaat de motor nog wel eens af, maar dat ligt er gewoon aan dat ik de koppeling te snel omhoog laat komen. Voor de rest vind ik het heel erg goed gaan tot nu toe!
pi_99836617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:02 schreef Hitomi het volgende:

[..]

:P Hahah, Geniaal.
pi_99840384
Die verhalen over instructeurs hier :X

Mijn instructeur (een doodnormaal iemand trouwens, dus over hem gaat dit niet zeg ik even met klem) vertelde ook eens over een collega van hem met een eigen rijschool die er bij het CBR niet meer inkwam wegens...dranklucht. Die gast was meer teut dan nuchter en mocht dus uiteindelijk niet meer lesgeven.

Beetje over gelachen dat verhaal, totdat mijn buurvrouw mij vertelde over haar dochter, die jaren geleden dus bij die gast bleek te hebben gelest. Die dochter had hem al vanaf het begin raar en vies gevonden, maar had nooit iets durven zeggen (net achttien, ouders betaalde).

Na een les of 15 begon hij het te hebben over het aanvragen van het examen terwijl zij het idee had dat ze nog echt niks kon. Nog steeds durfde ze niks te zeggen. Tot die ene les dat het wel heel erg stonk in de auto. Echt alsof hij in zijn broek gescheten had. Toen ze uitstapte bleek dat ook echt zo te zijn want ze had dus een strontvlek aan haar broek hangen die via de bestuurdersstoel waarop hij naar haar huis gereden had op haar zitvlak was blijven hangen.

Echt niet te filmen dus. Ik zou het niet geloofd hebben als ik het niet van haar gehoord had 8)7 :r
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_99841073
WTF :{
pi_99843298
Leuke en handige verhalen hier :D
Ik ben nog voor m'n theorie aan het leren en moet even kijken wanneer ik dat examen ga maken, maar daarna snelcursus :D

Ik heb echt het gevoel dat het niet zo moeilijk zal zijn, maar door die verhalen hier kijk ik er wel iets anders tegenaan :P
pi_99846950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:15 schreef Fukjoeman het volgende:

Toch wel apart dat iedereen (mezelf incluis) zo zenuwachtig is voor het afrijden :D.
Haha inderdaad, wel 8 maanden geleden maar ik kon wel door de grond zakken.. :{
pi_99863719
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Knip
das goor :r Maar hij zat niet dronken achter 't stuur :') Blij dat ik 'n ok instructeur heb :D
pi_99866673
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:10 schreef SperzieboonToon het volgende:
Leuke en handige verhalen hier :D
Ik ben nog voor m'n theorie aan het leren en moet even kijken wanneer ik dat examen ga maken, maar daarna snelcursus :D

Ik heb echt het gevoel dat het niet zo moeilijk zal zijn, maar door die verhalen hier kijk ik er wel iets anders tegenaan :P
Ik begin de 22e Augusts ook aan een Weekcursus en moet 1 September afrijden.
Heb voor de zekerheid al even 4 lessen genomen, zodat ik alvast heel iets ervaring heb op de weg.

Heb zelf ook niet het gevoel dat het super moeilijk is, als je kijkt hoeveel mensen er op de wegrijden :P
pi_99871883
:W Ik heb nu 8 rijlessen gehad en deze week theorie-examen. Gaat wel goed opzich. Theorie-boek nu bijna doorgelezen en op volkswagenrijbewijs.nl theorie-examens gemaakt. Maar de vraag is waar kan ik nog meer gratis examens oefenen?
pi_99888140
ik beloof mezelf elke dag om theorie door te nemen maar somehow maakt de zomervakantie me erg lui :') ;( Ik heb 6 lessen gehad. Mag de 30e pas weer achter het stuur kruipen (les viel uit).
  maandag 25 juli 2011 @ 11:25:29 #180
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99914983
Ik heb net naar het gemeentehuis gebeld en mijn rijbewijs ligt klaar *O* Dus ik ga NU op de fiets stappen om 'm op te halen! :P En vanavond meteen maar een rondje rijden met de auto van m'n ouders! :D
  maandag 25 juli 2011 @ 13:15:24 #181
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_99918504
quote:
19s.gif Op zondag 24 juli 2011 04:08 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik begin de 22e Augusts ook aan een Weekcursus en moet 1 September afrijden.
Heb voor de zekerheid al even 4 lessen genomen, zodat ik alvast heel iets ervaring heb op de weg.

Heb zelf ook niet het gevoel dat het super moeilijk is, als je kijkt hoeveel mensen er op de wegrijden :P
Succes :P Zelf ook een weekcursus gedaan eerste dagen zijn wel iets zwaarder omdat je alles nog een beetje moet leren.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:42:40 #182
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_99928022
Diesel rijdt maf. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 25 juli 2011 @ 18:24:24 #183
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99929228
Vandaag mijn rijbewijs opgehaald en ik heb net mijn allereerste ritje gemaakt! *O* In de wagen van mijn ouders en het ging echt heel goed, ik maakte alleen wel veel lawaai met opkomen en af en toe met schakelen, maar ik heb in een dieselauto gelest en de auto van mijn ouders is gewoon met benzine. Maar verder viel het me allemaal heel erg mee, ik vond het ook niet eng ofzo :D Ik ben nog niet de snelweg op gegaan, maximaal 80 wegen. Door Voorhout en Noordwijk ter info :D Hihi ik ben echt blij dat het zo goed ging! :P Mijn vader zat naast me en die vond het ook goed gaan, yay.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:28:23 #184
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99929368
quote:
11s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
:W Ik heb nu 8 rijlessen gehad en deze week theorie-examen. Gaat wel goed opzich. Theorie-boek nu bijna doorgelezen en op volkswagenrijbewijs.nl theorie-examens gemaakt. Maar de vraag is waar kan ik nog meer gratis examens oefenen?
Ik had dat theorieboek + cdrom van de ANWB gekocht, met die cd kon je wel fijn oefenen. Alleen is dat theorieboek echt slecht :') zou je aanraden die andere te kopen.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:14:25 #185
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_99930868
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ik had dat theorieboek + cdrom van de ANWB gekocht, met die cd kon je wel fijn oefenen. Alleen is dat theorieboek echt slecht :') zou je aanraden die andere te kopen.
Met daarbij de aantekening dat die CDrom het niet doet op een mac, ook al staat op de verpakking van wel.
Ik heb ook geleerd met het ANWB theorieboek en een ANWB oefenboek, ging prima.
Ik heb ze trouwens bij de bieb gehaald, scheelt weer geld :)
pi_99931159
- weg, spam -

[ Bericht 95% gewijzigd door Anne op 25-07-2011 19:51:35 ]
Ik ben een weblog aan het maken over het (zo goedkoop) mogelijk behalen van je rijbewijs.
De website heet http://theorieexamenoefenengratis.net/ reacties zijn welkom!
pi_99933377
- weg, spam -

[ Bericht 83% gewijzigd door Anne op 25-07-2011 20:18:28 ]
Ik ben een weblog aan het maken over het (zo goedkoop) mogelijk behalen van je rijbewijs.
De website heet http://theorieexamenoefenengratis.net/ reacties zijn welkom!
pi_99933838
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:15 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Succes :P Zelf ook een weekcursus gedaan eerste dagen zijn wel iets zwaarder omdat je alles nog een beetje moet leren.
Ja daarom had ik al vast 4 normale lessen genomen, en dat ging volgens mijn instructrice goed, Ik pakte dingen goed op, en wanneer dingen extra wilde oefenen gaf ik dat ook zelf aan.. dat hoorde ze niet vaak zei ze.

Ik moest alleen meer oefenen met terug schakelen .. en vaker tot stilstand komen. Omdat andere mensen anders niet wisten wat ik ging doen als ze bijv van rechts komen en ik laat hem rollen. ( Mijn idee is dat ze dan met een beetje gas er makkelijk voor kunnen .. maar vooral met zo'n grote L van Loser op het dak gaan ze staan wachten :P)
  maandag 25 juli 2011 @ 20:31:13 #189
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_99934006
quote:
19s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:27 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ja daarom had ik al vast 4 normale lessen genomen, en dat ging volgens mijn instructrice goed, Ik pakte dingen goed op, en wanneer dingen extra wilde oefenen gaf ik dat ook zelf aan.. dat hoorde ze niet vaak zei ze.

Ik moest alleen meer oefenen met terug schakelen .. en vaker tot stilstand komen. Omdat andere mensen anders niet wisten wat ik ging doen als ze bijv van rechts komen en ik laat hem rollen. ( Mijn idee is dat ze dan met een beetje gas er makkelijk voor kunnen .. maar vooral met zo'n grote L van Loser op het dak gaan ze staan wachten :P)
NVM
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_99934064
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:31 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Zit je bij Hartemink en heb je toevallig Petra? Achjaa ik had ook 3/4 lessen van te voren en het ging mij redelijk gemakkelijk af alleen de TTT is wel redelijk snel als hij in het pakket zit.
Jup, ben zo op msn wacht ff :P
pi_99953655
Jaaaaaaaa ik heb Theorie in één keer gehaald :D Kom er net van terug. /izhappy
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_99957002
Jeej *O* rijbewijs opgehaald :D. Zo maar eens een stukkie rijden!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:06 schreef MissSpooky het volgende:
Gefeliciteerd ^O^!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:57:22 #193
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_99961815
Theorie ook hier gehaald. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:47:05 #194
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_99967908
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:57 schreef IJsdraakje het volgende:
Gefeliciteeeerrddd! :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:19:44 #195
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99976736
Gefeliciteerd allebei! :D

(Ik faalde de eerste keer met theorie, schaamschaam :') 2e keer pas gehaald... haha)
pi_99977010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:57 schreef IJsdraakje het volgende:
quote:
Mooi mooi! ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:26:05 #197
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99977122
Ik faal zo'n beetje mijn hele rijopleiding. Effekes een grote pauze genomen, mijn huidge instructeur dumpen (heb ik al sinds mijn eerste rijles najaar vorig jaar.) En eeven nadenken of ik nog wil rijden en heo ik verder ga.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_99979721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:26 schreef hemarookworst het volgende:
Ik faal zo'n beetje mijn hele rijopleiding. Effekes een grote pauze genomen, mijn huidge instructeur dumpen (heb ik al sinds mijn eerste rijles najaar vorig jaar.) En eeven nadenken of ik nog wil rijden en heo ik verder ga.
Wat is er loos dan?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:10:39 #199
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_99983098
Instructeur doet verneukt. Voel me niet goed meer bij zijn lessen. Hij doet ongelooflijk irritant als ik een foutje maak. En zegt hele tijd: Kijk hoeveel lessen je hebt en je kan blablabal nog niet goed? Ondertussen zit ik op veels te veel lessen.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_99985586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:10 schreef hemarookworst het volgende:
Instructeur doet verneukt. Voel me niet goed meer bij zijn lessen. Hij doet ongelooflijk irritant als ik een foutje maak. En zegt hele tijd: Kijk hoeveel lessen je hebt en je kan blablabal nog niet goed? Ondertussen zit ik op veels te veel lessen.
Lekker motiverend :') Jouw instructeur zou juist de foutjes die je maakt moeten analyseren en ervoor zorgen (door middel van uitleggen o.i.d.) dat je ze in het vervolg niet maakt. Ik weet niet wat voor fouten je maakt, maar ik voel mij ook niet 100% op mijn gemak bij mijn instructeur, waardoor ik merk dat ik bij bepaalde situaties waarvan ik weet dat hij daarover gaat zeiken als ik het fout doe, dan juist ga stressen en zodoende fouten maak. Het voordeel bij mijn instructeur is wel dat hij meteen goed uitlegt wat ik wel en niet had moeten doen i.p.v. alleen zeiken. Is dat een beetje waar jij te maken mee hebt bij je instructeur?

Op hoeveel lessen zit je trouwens nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')