abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99567169
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:26 schreef Pino112 het volgende:
Eerste rijles gehad, meteen maar ff de snelweg op :7.
Nice! Richting Zwolle :7?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 juli 2011 @ 01:44:54 #127
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99567539
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:30 schreef yosander het volgende:

[..]

Nice! Richting Zwolle :7?
Nope, van Hessenpoort tot Lichtmis, niet heel ver dus. Wel 120km/u + linker rijbaan :7.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 juli 2011 @ 01:45:19 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99567555
-dubbelpost-
pi_99567576
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:09 schreef Keselo het volgende:

[..]

Gisteren was het een goede dag om les te hebben ja, enorm kutweer. In een uur dat weer leer je meer dan 5 uur droog weer.
Inderdaad, nooit gedacht dat harde wind zo'n grip op een auto kon hebben, tering.
graag verwijderen
pi_99567680
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:44 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nope, van Hessenpoort tot Lichtmis, niet heel ver dus. Wel 120km/u + linker rijbaan :7.
Aight. Eerste keer dat ik op de snelweg reed ging ik ook tot aan de Lichtmis. Maar andere lessen vrijwel meteen weer d'r af, want snelweg zelf stelt niets voor :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_99568117
Ik heb tijdens mijn lessen denk ik maar drie keer een lang stuk op de snelweg gedaan.. Verder alleen "ga er bij Zwolle-Zuid op en bij Zwolle-Noord er weer af" en dergelijke.

Mijn snelweg tripjes:
- Zwolle - Noordwolde FR. Had een dubbele rijles, en wilde graag naar mijn ouders toe rijden. :)
- Zwolle - Apeldoorn. Hadden een dubbele rijles en zijn in het tweede uur even naar/door Apeldoorn gereden en weer terug.
- Zwolle - Garage van mijn instructeur :+ Geen flauw idee waar dat precies lag, maar het was toch wel een stukje rijden. De elektrische sleutel was stuk of zo, dus die moest even gerepareerd worden. :)
  maandag 18 juli 2011 @ 19:42:33 #132
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_99631879
Vanmorgen weer gereden voor het eerst sinds 3 weken (vakantie enzo). Voelde me aardig ontspannen... Een beetje te ontspannen, kreeg een behoorlijke ingreep toen ik dacht nog wel even voor een auto langs te kunnen, bleek niet te kunnen :').
Gesprek daarna:
"waarom wacht je nou niet even, waarom wilde je er nog voor?"
"eh... omdat het kan?"
"maar het kon dus niet"
"oh :{ "
:')
Maar het ging lekker. Had een afslag gemist en toen redelijk soepel straatje gekeerd (redelijk soepel is relatief bij mij, betekent voornamelijk dat het geen volledig spastische actie was). Instructeur wilde me nog laten inparkeren, maar er was geen geschikte plek. Toen maar stop-opdracht gedaan en zelfs die deed ik in eerste instantie verkeerd :').

Flinke weg nog te gaan, maar ik voel me minder spastisch en dat is fijn. Dit was ook voor de eerste keer in de regen rijden, viel me alles mee.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_99636163
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:07 schreef Apotheose het volgende:
ik haat rijden in een wijk met nauwe straatjes. Duizend bochtjes, autos die half op de weg staan geparkeerd... Ging vandaag naar mijn gevoel niet goed. Ja het begon wel goed maar na even een paar keer ingrijpen ben ik er meteen weer van af zeg maar... Ik wil gewoon te snel. Zit in mij. Wil meteen 'alles' goed doen. Roteigenschap. Bah. ;(
Ik heb precies hetzelfde, als ze 1x iets zegt wil ik het niet nog 5x fout doen.. daardoor ga ik soms juist fouten maken omdat ik alleen maar aan die stappen denk en dan soms de algehele situatie niet goed inschat.
pi_99637906
Hrmm.. Zit te twijfelen of ik morgen nu al wel of niet zou kunnen kijken of mijn rijbewijs al klaar ligt (vrijdag aangevraagd).

Heeft iemand enig idee hoe dat met Zwolle zit? :)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 juli 2011 @ 21:39:25 #135
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99638050
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:36 schreef Hitomi het volgende:
Hrmm.. Zit te twijfelen of ik morgen nu al wel of niet zou kunnen kijken of mijn rijbewijs al klaar ligt (vrijdag aangevraagd).

Versneld of normaal aangevraagd?
pi_99638215
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:36 schreef Hitomi het volgende:

Nee heb je, ja kan je krijgen ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 21:46:34 #137
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_99638448
Voor mij na twee weken ook weer eens les. Wel heel handig, een stagiair hebben die de weg niet weet... Maar goed, wel meteen een keer met tomtom gereden, wat een wazige aanwijzingen geeft dat ding soms zeg! Dat stuk ging goed op een niet handige actie op het einde (besluiteloos zijn over het inhalen van een fietser en het dus fout aanpakken).

Daarna verder zonder tomtom. Het rijden zelf ging eigenlijk best goed, alleen de speciale verrichtingen gaan echt voor geen meter. :{ (Bijna geparkeerde auto's omver willen rijden is niet goed. ;() Flink punt om aan te werken dus. Helemaal omdat instructeur het erover had dat ze m'n toetsen wil gaan aanvragen zodra ik m'n theorie heb. :X

Overigens ging de rest van de les wél goed, ik ben momenteel gelukkig alleen een ramp met inparkeren. Ruimtelijk inzicht is niet mijn ding vrees ik. :') Iets met vrouwen en inparkeren...
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_99639584
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:39 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Versneld of normaal aangevraagd?
Normaal.

Officieel staat er ook op het blad vrijdag, maar iedereen (instructeur inclusief) zegt dat ie wel eens eerder klaar zou kunnen liggen, maar ik vroeg me af of het morgen nu dus wel of niet zin heeft om al even te gaan kijken, of toch nog tot woensdag te wachten. Ik zou donderdag namelijk willen rijden (begravenis, en m'n vader zit met twee rotte schouders waardoor ik het dus echt vervelend vind als ik zou -kunnen- rijden, maar het niet -mag- omdat ik dat stomme pasje pas op de vrijdag kan ophalen...

Ik twijfel ook nog of ik eerst bel, of meteen langs ga. Ben bang dat ik aan de telefoon een resoluut nee te horen zou krijgen terwijl hij bij het gemeentehuis wellicht al klaar had gelegen als ik zonder telefoontje erheen zou zijn gefietst.
pi_99640856
Bij de gemeente Berkelland vertelde ze mij dat het meestal met 3 werkdagen klaar is en ik even moest bellen van tevoren. Het was dus ook 3 dagen :)

Ergo: van bellen worden ze niet vervelend ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door t.coenraad op 18-07-2011 23:58:35 ]
pi_99654028
:D Ik ben even de slaap nog uit mijn oogjes aan het laten komen en dan op pad naar het gemeentehuis ;)

Vanmorgen:
* Hitomi belt gemeentehuis. Geen flauw idee welke optie, dus maar overig.
< Goedemorgen, blabla van gemeente Zwolle, waarmee kan ik u helpen?
> Goedemorgen! Uit verschillende kringen hoor ik dat in sommige gevallen het rijbewijs eerder klaar zou kunnen liggen, dus ik dacht, ik bel even om te kijken of dat het geval is?
< Dat klopt helemaal mevrouw, ik zal u even doorverbinden met de afdeling.
> Oké, hartstikke bedankt!

- U bent de eerst wachtende -

< Goedemorgen, blabla van gemeente Zwolle, waarmee kan ik u helpen?
> Goedemorgen! Ja, ik ben zojuist door een collega van u doorverbonden. Ik heb namelijk van sommigen te horen gekregen dat in sommige gevallen het rijbewijs eerder klaar zou kunnen liggen?
< Dat is goed mogelijk, wanneer hebt u hem aangevraagd?
> Vrijdag....
< Oh.. Had u dan misschien niet iets later kunnen bellen? Het is nog erg vroeg, en ik weet niet of mijn collega de gegevens al in het systeem heeft gezet.. Ik kan het proberen. Wat is uw geboortedatum?
> 4 juli 1990
< En uw naam?
> Hitomi
< Even kijken hoor... Ja! Hij ligt klaar!
> Super! Hartstikke bedankt!

Zo, slaap is ook weer weg :D Paspoort, check, afhaalformulier, check. :D
pi_99655321
En! Hij is binnen *O*

Iedereen, ontzettend veel succes en plezier met het rijlessen. Ik zal het zeker weten ga missen, maar ook jullie hier in dit topi, voor de steun! :Y Ik laat me hier vast nog wel weer een keer zien.

Enne, zonder spoed aangevraagd is dus vrijdag aanvragen, dinsdag binnen hier in Zwolle :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:02:36 #142
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99655703
Omygod :D Ik ben gewoon geslaagd vanmorgen!! *O* Ik ben echt in de wolken. Ik was echt om fucking kwart voor 6 opgestaan, want ik had om 7 uur nog rijles, om 8 uur moest ik afrijden! Gelukkig niet moe en met m'n kop erbij, m'n instructeur was nog niet helemaal wakker haha. Nou alles ging vlekkeloos, geen rare dingen oid dus eigenlijk dacht ik al wel, toen we terugreden, dat ik was geslaagd. Wooow!! Ik was echt best wel zenuwachtig, was al een keertje gezakt vorige maand, en toen was ik juist helemaal niet zenuwachtig. Ik zal wel ff een verslagje doen (CBR Leiden overigens):

Vorige maand was ik (voor de eerste keer op) gezakt, toen reden we naar en door Wassenaar, en daar had ik helaas niet zo vaak gereden (ik rij in omgeving Leiden, woon zelf in de Bollenstreek), en nouja, ik verpestte het gewoon. Nu gingen we naar Oegstgeest en daar had ik echt suuupervaak gereden. :D Kreeg eerst wat technische vragen over de auto, over de toerenteller, en hoe zet je de ruitenwissers aan en nog wat dingetjes. Was allemaal goed.

Nou toen dus rijden, hoppa meteen de snelweg op. Ik wilde eerst nog wel bij het verkeerde stoplicht naar links :') ik was zo zenuwachtig en zat in m'n hoofd zo van ok rechts links rechts, maar hij had gezegd aan het einde naar links dus toen zei die wel ff van nee volgende stoplicht, stond toen nogal scheef maar ok. Oh ja en toen sloeg ik af!!! voor het fucking stoplicht, gebeurt me echt nooooit. Dus ik zeg dat zo, van "ohhhh dit gebeurt me echt nooit ;( " maar hij zei echt (heel relaxed) van "ach vind je dat nou zo erg ;) ".

Naja toen dus de snelweg op en meteen er weer af bij Oegstgeest dus. Ging allemaal vlekkeloos enzo, toen gingen we lekker het dorp in, vrij lang in een 30 km zone met heel veel straatjes van rechts. Ik natuurlijk heel goed gekeken en iedereen die van rechts kwam voorrang verleend, ging allemaal goed. Ik kreeg ook een situatiebevraging over een wegversmalling, was prima te beantwoorden.

Toen mocht ik ook de stopopdracht doen en de omkeeropdracht, de laatste ging wel vrij slordig (drie keer steken op een paar lege parkeervlakken), was ook nogal link want ik stond vlakbij een kruispunt :') Maar ik heb echt gekeken als een malle, zat continu 360 graden om me heen te kijken, want ik dacht tja dan is het mss een beetje slordig, zolang ik maar goed om me heen kijk. En dat werkte :D enfin, toen weer uit de 30 km zone (echt een kwartier gebleven ofzo) gingen we weer de snelweg op. Invoegen ging vlekkeloos :7 ook nog lekker naar de linkerbaan gegaan en wat mensen ingehaald. Er dook alleen wel een andere lesauto ineens voor me! :') Die was volgens mij ook aan het afrijden, toen zat ik wel zo van wtf en mijn examinator zei ook "die is een beetje slordig". Like come on je gaat me toch niet snijden als je ziet dat ik (ook?) aan het afrijden ben :') maar ok, niks aan de hand verder. Iemand seinde wel op een gegeven moment naar me dat ik mijn grote licht aan had (oeps), dat zag ik niet en toen zei de examinator dat wel, maar ja was verder niet erg. Nou en toen pakte ik goede afslag, was op tijd naar rechts gekomen (phew, want kan daar nog lastig zijn) en reden we terug naar het CBR :D

Toen heb ik 'm (nog best netjes) vooruit ingeparkeerd, ik mocht alvast gaan en dan zouden mijn instructeur en de examinator na me komen, maar ze stapten al na 2 seconden uit en toen dacht ik van nou dat zit volgens mij wel goed. Eenmaal binnen kreeg ik dus ook een handje en "gefeliciteerd", en toen was ik helemaal in de wolken haha. Ook m'n instructeur half omhelsd haha zo blij was ik (ben ik). Stuur hem zaterdag nog even een kaartje want dan is ie jarig, ook nog ff als bedankje.

Hihi het is echt een heel warrig verhaal geworden met veel te veel smileys :') maar hey ik heb iets te vieren. Zometeen een lekker gebakje halen (hihi) en meteen ff langs het gemeentehuis om dat roze papiertje aan te vragen!

Oh ja wat ook nog grappig was, ik had dezelfde examinator als de vorige keer!! :') Kans echt 1 op 10 haha. Zo'n toeval! Maar was echt superrelaxed, hele aardige en relaxte vent, vorige keer ook al maar toen verklooide ik het gewoon. Nog mee gelachen ook die vent, :D echt chill!

Yaaaaaaay *O*
pi_99655789
Gefeliciteerd *O*
pi_99659640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:02 schreef Eva4Evah het volgende:
Omygod :D Ik ben gewoon geslaagd vanmorgen!! *O* Ik ben echt in de wolken. Ik was echt om fucking kwart voor 6 opgestaan, want ik had om 7 uur nog rijles, om 8 uur moest ik afrijden! Gelukkig niet moe en met m'n kop erbij, m'n instructeur was nog niet helemaal wakker haha. Nou alles ging vlekkeloos, geen rare dingen oid dus eigenlijk dacht ik al wel, toen we terugreden, dat ik was geslaagd. Wooow!! Ik was echt best wel zenuwachtig, was al een keertje gezakt vorige maand, en toen was ik juist helemaal niet zenuwachtig. Ik zal wel ff een verslagje doen (CBR Leiden overigens):

Vorige maand was ik (voor de eerste keer op) gezakt, toen reden we naar en door Wassenaar, en daar had ik helaas niet zo vaak gereden (ik rij in omgeving Leiden, woon zelf in de Bollenstreek), en nouja, ik verpestte het gewoon. Nu gingen we naar Oegstgeest en daar had ik echt suuupervaak gereden. :D Kreeg eerst wat technische vragen over de auto, over de toerenteller, en hoe zet je de ruitenwissers aan en nog wat dingetjes. Was allemaal goed.

Nou toen dus rijden, hoppa meteen de snelweg op. Ik wilde eerst nog wel bij het verkeerde stoplicht naar links :') ik was zo zenuwachtig en zat in m'n hoofd zo van ok rechts links rechts, maar hij had gezegd aan het einde naar links dus toen zei die wel ff van nee volgende stoplicht, stond toen nogal scheef maar ok. Oh ja en toen sloeg ik af!!! voor het fucking stoplicht, gebeurt me echt nooooit. Dus ik zeg dat zo, van "ohhhh dit gebeurt me echt nooit ;( " maar hij zei echt (heel relaxed) van "ach vind je dat nou zo erg ;) ".

Naja toen dus de snelweg op en meteen er weer af bij Oegstgeest dus. Ging allemaal vlekkeloos enzo, toen gingen we lekker het dorp in, vrij lang in een 30 km zone met heel veel straatjes van rechts. Ik natuurlijk heel goed gekeken en iedereen die van rechts kwam voorrang verleend, ging allemaal goed. Ik kreeg ook een situatiebevraging over een wegversmalling, was prima te beantwoorden.

Toen mocht ik ook de stopopdracht doen en de omkeeropdracht, de laatste ging wel vrij slordig (drie keer steken op een paar lege parkeervlakken), was ook nogal link want ik stond vlakbij een kruispunt :') Maar ik heb echt gekeken als een malle, zat continu 360 graden om me heen te kijken, want ik dacht tja dan is het mss een beetje slordig, zolang ik maar goed om me heen kijk. En dat werkte :D enfin, toen weer uit de 30 km zone (echt een kwartier gebleven ofzo) gingen we weer de snelweg op. Invoegen ging vlekkeloos :7 ook nog lekker naar de linkerbaan gegaan en wat mensen ingehaald. Er dook alleen wel een andere lesauto ineens voor me! :') Die was volgens mij ook aan het afrijden, toen zat ik wel zo van wtf en mijn examinator zei ook "die is een beetje slordig". Like come on je gaat me toch niet snijden als je ziet dat ik (ook?) aan het afrijden ben :') maar ok, niks aan de hand verder. Iemand seinde wel op een gegeven moment naar me dat ik mijn grote licht aan had (oeps), dat zag ik niet en toen zei de examinator dat wel, maar ja was verder niet erg. Nou en toen pakte ik goede afslag, was op tijd naar rechts gekomen (phew, want kan daar nog lastig zijn) en reden we terug naar het CBR :D

Toen heb ik 'm (nog best netjes) vooruit ingeparkeerd, ik mocht alvast gaan en dan zouden mijn instructeur en de examinator na me komen, maar ze stapten al na 2 seconden uit en toen dacht ik van nou dat zit volgens mij wel goed. Eenmaal binnen kreeg ik dus ook een handje en "gefeliciteerd", en toen was ik helemaal in de wolken haha. Ook m'n instructeur half omhelsd haha zo blij was ik (ben ik). Stuur hem zaterdag nog even een kaartje want dan is ie jarig, ook nog ff als bedankje.

Hihi het is echt een heel warrig verhaal geworden met veel te veel smileys :') maar hey ik heb iets te vieren. Zometeen een lekker gebakje halen (hihi) en meteen ff langs het gemeentehuis om dat roze papiertje aan te vragen!

Oh ja wat ook nog grappig was, ik had dezelfde examinator als de vorige keer!! :') Kans echt 1 op 10 haha. Zo'n toeval! Maar was echt superrelaxed, hele aardige en relaxte vent, vorige keer ook al maar toen verklooide ik het gewoon. Nog mee gelachen ook die vent, :D echt chill!

Yaaaaaaay *O*
niiice!! Felicirijbewijs! :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_99674022
quote:
Omygod :D Ik ben gewoon geslaagd vanmorgen!! *O*
...
Yaaaaaaay *O*
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Ik heb ook een beetje goed nieuws, want mijn instructeur heeft me het formulier gegeven om een examen aan te kunnen vragen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_99674098
quote:

Yaaaaaaay *O*
Nice, gefeliciteerd.
pi_99677155
Nog een gevaar op de weg, gefeliciteerd!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:54:04 #148
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99683971
Jeej bedankt allemaal! O+

Heb 'm al aangevraagd vandaag, als het goed is kan ik hem volgende week dinsdag ophalen. Can't wait! *O*
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:54:35 #149
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_99683999
Feli!! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_99684275
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:54 schreef Eva4Evah het volgende:
Jeej bedankt allemaal! O+

Heb 'm al aangevraagd vandaag, als het goed is kan ik hem volgende week dinsdag ophalen. Can't wait! *O*
Ik had 'm op vrijdag aangevraagd en had officieel ook vrijdag te horen gekregen. Heb vanmorgen gebeld en ik kon 'm direct ophalen! ;) Bel donderdag of vrijdag anders even voor de zekerheid! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')