Het is 1 van de ziektebeelden van rupsjes nooit genoeg, geld-zieke ikke ikke ikke junks.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef Dutchnative het volgende:
Ik word kotsmisselijk van die 'Hoge-klasse-bourgeosie-wij-zijn-superieur' wereldblik
Ik ontwijk niks, zeg enkel dat ik niet zo wil eindigen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Druk leven moet je dan hebben om constant maar die middelmaat te ontwijken.
Het hangt van je perceptie af.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zie topic 'kan je rondkomen van 2600 Euro de maand?'. Stel je die beraamde kosten voor, maar dan overal het dubbele, dat vind ik al een mooi leven
Heerlijk is dat, neerkijken op anderen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is 1 van de ziektebeelden van rupsjes nooit genoeg, geld-zieke ikke ikke ikke junks.
Waar kijkt die persoon dan naar?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hangt van je perceptie af.
Als jij tevreden met een vinex woning en een tuintje bent, het zij zo.
Iemand die vooruitstrevend is (no offense) kijkt verder dan dat.
Nee, het draait om een beter land met behulp van geld. Bij bedrijven draait het om geld alleen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En een beter klimaat kan je scheppen door je financien op orde te hebben. Dus: het draait om financien. Daarna kan je pas beslissen wat je met het geld gaat doen.
De gehele verkiezingen gingen ook over de financien.
Ha, ik volg het vwo. Jij het vmbo. Ik ben superieurquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heerlijk is dat, neerkijken op anderen.
Nou dan doe je toch lekker niet mee, see if I care.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is 1 van de ziektebeelden van rupsjes nooit genoeg, geld-zieke ikke ikke ikke junks.
Ach, ik hoef dat echt niet te doen. Sterker nog ik weiger gewoon om gericht te gaan winkelen om een paar euro voordeel uit aanbiedingen te halen e.d. In de tijd die ik daar aan kwijt ben zou ik met freelancen zeker het viervoudige kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
Sowieso, het ergste in het leven is "op de centjes letten".
Gatverdamme.
Daar heb jij ook recht op. Ik voel me weer superieur in andere dingenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ha, ik volg het vwo. Jij het vmbo. Ik ben superieur
Doen wat je wilt, zonder je druk om financien te hoeven te maken. Ik wil bijvoorbeeld morgen naar Argentinie kunnen als ik wil, en de week daarop naar Australie. De gangbare Nederlander kan dat niet. Het hoogst haalbare is in je vinex tuintje, met 5 meter verderop de buren, waar de temperatuur 20 graden celcius aantikt, te barbequen.quote:
Bedrijven willen eveneens een beter bedrijf. Landen (de overheden) willen eveneens een beter land.quote:Nee, het draait om een beter land met behulp van geld. Bij bedrijven draait het om geld alleen.
Ik vind het eerlijk gezegd maar vermoeiend, steeds maar die middelmaat te willen ontstijgen. Eigenlijk ben ik al tevreden met een goed boek, klein huis, tuin en een glas whiskey.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ontwijk niks, zeg enkel dat ik niet zo wil eindigen.
Wat de rest doet zal me echt aan m'n kont roesten.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar heb jij ook recht op. Ik voel me weer superieur in andere dingen
Ja ik hoef ook niet het beste van 't beste van 't beste altijd, maar om nou te eindigen als iemand die elke cent 3 keer moet omdraaien, nou dat is mij het leven niet meer waard moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, ik hoef dat echt niet te doen. Sterker nog ik weiger gewoon om gericht te gaan winkelen om een paar euro voordeel uit aanbiedingen te halen e.d. In de tijd die ik daar aan kwijt ben zou ik met freelancen zeker het viervoudige kunnen verdienen.
Ja, zelfs dat is al voor veel mensen veel, moet je nagaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd maar vermoeiend, steeds maar die middelmaat te willen ontstijgen. Eigenlijk ben ik al tevreden met een goed boek, klein huis, tuin en een glas whiskey.
Is ook wel weer een beetje het andere uiterste.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik hoef ook niet het beste van 't beste van 't beste altijd, maar om nou te eindigen als iemand die elke cent 3 keer moet omdraaien, nou dat is mij het leven niet meer waard moet ik zeggen.
Op die manierquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Doen wat je wilt, zonder je druk om financien te hoeven te maken. Ik wil bijvoorbeeld morgen naar Argentinie kunnen als ik wil, en de week daarop naar Australie. De gangbare Nederlander kan dat niet. Het hoogst haalbare is in je vinex tuintje, met 5 meter verderop de buren, waar de temperatuur 20 graden celcius aantikt, te barbequen.
Ja, een beter bedrijf, zodat er meer winst gemaakt kan worden.quote:Volledige vrijheid heb je pas als je je niet druk om financien hoeft te maken.
[..]
Bedrijven willen eveneens een beter bedrijf. Landen (de overheden) willen eveneens een beter land.
Wat heb je daarvoor nodig? Financien. Het beginsel draait dus om je financien op orde te krijgen en ruimte over hebt om te investeren in de groei van je land cq bedrijf.
Het zijn wel dezelfde lui die kankeren op geld.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ook wel weer een beetje het andere uiterste.
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat koop je voor 5000 netto? Geen ene reet.
Je leeft maar 1x: maak er wat van zou ik zeggen. Er is zoveel meer dan elke avond in je vinex tuintje met een glas goedkope wijn te barbequen.quote:
Dat willen landen (de inwoners) eveneens: welvarender worden.quote:Ja, een beter bedrijf, zodat er meer winst gemaakt kan worden.
Een bedrijf moet ook rekening met het welzijn vd medewerkers houden (want meer motivatie). Overheden idem dito. Ik zie het verschil niet zo groot, eerlijk gezegd.quote:In den beginsel draait het dus om financiën, Maar bij bedrijven speelt dit een grotere rol dan bij overheden.
In welke zin?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn wel dezelfde lui die kankeren op geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |