nou met nederlandse druk .moet israel wel overstag gaan ,en gaan zwemmenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:27 schreef Disana het volgende:
Heel netjes, de SP gaat met beide zijden praten aan de vooravond van verdere besprekingen over het vredesproces.
[..]
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/9970/tw
Heel goed dat de SP eens zijn eenzijdige bril afzet. Ik hoop dat dit de positieve invloed van Roemer is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:27 schreef Disana het volgende:
Heel netjes, de SP gaat met beide zijden praten aan de vooravond van verdere besprekingen over het vredesproces.
[..]
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/9970/tw
Ja he?quote:
Ik stopte bij "Proof of actual damage would not be required."quote:Op maandag 11 juli 2011 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De "democratie" gaat hard achteruit in Israël.
Dat is gewoon selectieve verontwaardiging: de bezetting van Tibet door China wordt door niemand verdedigd (nog niet!!), het inpikken van de Spaanse Sahara door Marokko wordt door niemand goedgepraat, maar de daadwerkelijke inlijving en onteigening van de bezette Westelijke Oever en de Gazastrook wordt door hordes mensen verdedigd en zelfs opgehemeld.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:37 schreef Monidique het volgende:
Maar eerlijk gezegd, wat mij betreft laten we Palestina links liggen. En we laten Israël links liggen. Het zijn twee Aziatische landen waar we geen belang bij hebben, waar we niets te zoeken hebben en waarvan het onderling conflict niet heel veel verschilt van dat van andere conflict.
Geen probleem, gewoon doen.
Maar doen wil ik ook niet horen dat Israël onze Westerse bondgenoot tegen de Islam is, dan wil ik niet in een bondgenootschap zitten met een land dat per jaar miljarden dollars militaire steun geeft en wil ook geen 'wij zijn vrienden van Israël' in het regeerakkoord zien.
Klopt. Belachelijk. Daarom heb ik liever dat we ze eigenlijk in hun eigen sop laten gaarkoken.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:45 schreef Kees22 het volgende:
Dat is gewoon selectieve verontwaardiging: de bezetting van Tibet door China wordt door niemand verdedigd (nog niet!!), het inpikken van de Spaanse Sahara door Marokko wordt door niemand goedgepraat, maar de daadwerkelijke inlijving en onteigening van de bezette Westelijke Oever en de Gazastrook wordt door hordes mensen verdedigd en zelfs opgehemeld.
Zelfs de pro-Israël lobby keert zich tegen deze wet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik stopte bij "Proof of actual damage would not be required."
Leugens, fantasieën en zwartmakerijen zijn dus al genoeg om mensen voor het gerecht te slepen. En bewijzen zijn niet nodig.
Er valt iets te zeggen voor het verhalen van de schade van een boycott op de opleggers van die boycott. Daar valt een discussie over te voeren, maar dan wel met argumenten en feiten, graag.
quote:Israël bombardeert Gazastrook
GAZASTAD - Israëlische jachtvliegtuigen hebben in de nacht van woensdag op donderdag drie plaatsen in de Gazastrook gebombardeerd, meldden Palestijnse en Israëlische functionarissen donderdag.
De luchtaanval is de tweede in evenveel dagen. Het houdt verband met het toegenomen aantal raketten dat vanuit de Gazastrook is afgevuurd op Israël.
Israël zei dat de vliegtuigen hebben gemikt op smokkeltunnels. Volgens de Palestijnen raakten vijf mensen gewond bij de aanvallen
Die wet is dan ook te belachelijk voor woorden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 01:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zelfs de pro-Israël lobby keert zich tegen deze wet.
CIDI: http://m.cidi.nl/Nieuwsbe(...)et-te-herroepen.html
ADL: http://www.adl.org/PresRele/IslME_62/6084_62.htm
Jezus, is dat het argument tegenwoordig? Ik kan je duizenden rijke Afrikanen aanwijzen, doet dat iets aan de hongersnood in Afrika?quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:42 schreef Karrs het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)erecruteerd_via.html
Die vreselijke Israëli recruteren Palestijnse gamers via Ikariam!!!![]()
![]()
(Wacht... Palestijnse gamers...? Maar Palestijnen hebben het toch veel te druk met hongerlappen en onderdrukt te zijn)
Oh, zitten Afrikanen ook in een concentratiekamp, geblokkeerd door vuilegorenazionisten die niets doorlaten, op van alles na?quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus, is dat het argument tegenwoordig? Ik kan je duizenden rijke Afrikanen aanwijzen, doet dat iets aan de hongersnood in Afrika?
Leer lezen, een potje ethiek en niet woorden in iemands mond leggen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Oh, zitten Afrikanen ook in een concentratiekamp, geblokkeerd door vuilegorenazionisten die niets doorlaten, op van alles na?
Ik wist niet dat je kwaad werd!quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer lezen, een potje ethiek en niet woorden in iemands mond leggen.
Oh, nu kan nuance opeens welquote:Het bestaan van één doet niets af aan het bestaan van een twee, al zijn ze in tegenstrijdige vorm in een spectrum.
Nou hé, ben ik mij eens een potjekwaadquote:
Nuances zijn altijd een vereiste om niet in dogma's en overdrijvingen in te gaan, dus ja altijd.quote:Oh, nu kan nuance opeens wel![]()
Jullie nog wel? Gast je kent mij niet eens weet niet wat ik over Israël vind en denk kom je tegen me praten over 'jullie Israël tegenstanders'? De Israëlische kampbeulen zijn kampbeulen, de Israëlische vredesactivisten zijn vredesactivisten, de Israëlische beulen en mensenrechtenactivisten zijn niet vergelijkbaar, de hel met de beulen en prijzen van de mensrechtenactivisten. Het aankaarten van de beulen of bekritiseren betekent niet dat de activisten bij hetzelfde kamp horen.quote:Jullie Israël-tegenstanders doen alle moeite om het beeld te schetsen dat Palestijnse gebieden één groot concentratiekamp zijn waar de Israëli als ware nazi-kampbeulen overheersen. Als er echter een bericht als dit verschijnt, dan is er plotseling wél een nuance aan te brengen?
Ik betwijfel het zeer sterk, wellicht niet generaliseren of mensen die je niet kent in kampen verdelen voor je argumentsgemak wel iets wat op mijn vorige lijstje moet komen.quote:Ik weet weer genoeg!
Hetgeen betekent dat de Palestijnen tot in den treure in de huidige situatie zullen blijven. Zo lang Israel de bezetting met beleid handhaaft (oftewel niet in het nieuws komt, wat een hele zaak is gezien het aantal journalisten in het land) houden ze iedereen te vriend, zowel het westen als de Arabische wereld die eigenlijk niets geeft om de Palestijnse zaak en in het geval van Jordanie gewoon tegen is.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. Belachelijk. Daarom heb ik liever dat we ze eigenlijk in hun eigen sop laten gaarkoken.
Ik denk zowaar dat ik even een mea culpa moet uitspreken, want om de één of andere vage reden verwarde ik je met...quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:21 schreef Triggershot het volgende:
Jullie nog wel? Gast je kent mij niet eens weet niet wat ik over Israël vind en denk kom je tegen me praten over 'jullie Israël tegenstanders'? De Israëlische kampbeulen zijn kampbeulen, de Israëlische vredesactivisten zijn vredesactivisten, de Israëlische beulen en mensenrechtenactivisten zijn niet vergelijkbaar, de hel met de beulen en prijzen van de mensrechtenactivisten. Het aankaarten van de beulen of bekritiseren betekent niet dat de activisten bij hetzelfde kamp horen.
... dit sneue stuk vreten. Ik weet ook niet waarom; het is een zware belediging, ik weets, dus dubbel excuus.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
Je hebt het wel tegen Karrs he. Nooit enige genuanceerde normale reactie van die gozer gelezen. Verdoe je tijd niet.
Nou ja, goed, we hebben niet de plicht elke mensenziel te redden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:59 schreef waht het volgende:
Hetgeen betekent dat de Palestijnen tot in den treure in de huidige situatie zullen blijven. Zo lang Israel de bezetting met beleid handhaaft (oftewel niet in het nieuws komt, wat een hele zaak is gezien het aantal journalisten in het land) houden ze iedereen te vriend, zowel het westen als de Arabische wereld die eigenlijk niets geeft om de Palestijnse zaak en in het geval van Jordanie gewoon tegen is.
Goed bezig. Stuk beter dan hier,quote:Tevens groeten vanuit de zonnige Negev. Ben tijdens m'n rondrit slechts een maal bekogeld (in de Golan), voor de rest is het een fijn oord voor de Europeaan als je de cultuur kan waarderen.
het is Fxxng hot hier.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:59 schreef waht het volgende:
[..]
Hetgeen betekent dat de Palestijnen tot in den treure in de huidige situatie zullen blijven. Zo lang Israel de bezetting met beleid handhaaft (oftewel niet in het nieuws komt, wat een hele zaak is gezien het aantal journalisten in het land) houden ze iedereen te vriend, zowel het westen als de Arabische wereld die eigenlijk niets geeft om de Palestijnse zaak en in het geval van Jordanie gewoon tegen is.
Tevens groeten vanuit de zonnige Negev. Ben tijdens m'n rondrit slechts een maal bekogeld (in de Golan), voor de rest is het een fijn oord voor de Europeaan als je de cultuur kan waarderen.
Over deze vraag is onlangs een uitspraak geweest door een Nederlandse rechter. Het ging over de vraag of een Nederlandse militair in rechte terugschiet als hij door een Somalische piraat beschoten wordt en of dat dan in Nederland berecht kan worden.quote:
Pardon? Zowat alle Marokkanen lullen de bezetting van de WS goed en fulmineren ondertussen tegen Israel. En wanneer was er ook al weer een protest tegen die bezetting? En tegen die van Tibet ook? Want zo'n beetje alle wereldregeringen accepteren de Chinese macht over Tibet. Waar is jouw SP dan mbt die 2 zaken?quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is gewoon selectieve verontwaardiging: de bezetting van Tibet door China wordt door niemand verdedigd (nog niet!!), het inpikken van de Spaanse Sahara door Marokko wordt door niemand goedgepraat, maar de daadwerkelijke inlijving en onteigening van de bezette Westelijke Oever en de Gazastrook wordt door hordes mensen verdedigd en zelfs opgehemeld.
Westers? Democratisch? Economisch levensvatbaar? Beschaafd? Rechtvaardig of rechtmatig?
Feiten laten heel andere waarheden zien.
Noem mij eens 1 land dat tijdens een militaire actie geen onschuldigen raakt! 1-tje maar!quote:Op zondag 17 juli 2011 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Over deze vraag is onlangs een uitspraak geweest door een Nederlandse rechter. Het ging over de vraag of een Nederlandse militair in rechte terugschiet als hij door een Somalische piraat beschoten wordt en of dat dan in Nederland berecht kan worden.
Dat lijkt mij wel: als iemand van over de grenzen Nederlandse burgers beschiet, is het Nederlandse recht in elk geval als optie in het geding.
Dat Israel Gazanen die raketten afvuren op Israel juriisch vervolgt, en dus ook oppakt, is nog wel te begrijpen.
Maar de boycott en het bombarderen van verkeer tussen Gaza en andere landen is gewoon illegaal. En willekeurig bombarderen en beschieten van een buurland is een daad die een beschaafd land niet past.
Ergo: Israel is niet beschaafd. Iets wat we al lang wisten, trouwens.
Friesland.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Noem mij eens 1 land dat tijdens een militaire actie geen onschuldigen raakt! 1-tje maar!
Er is niets vernietigd aan Libanon, laat staan totaal.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jammer dat de 'Palestijnen' een prima land totaal vernietigd hebben (Libanon).
Nee? Okay, het zal wel aan je Marokkaanse achtergrond liggen.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is niets vernietigd aan Libanon, laat staan totaal.
Ik kom vaak genoeg in Libanon, jij ook?quote:Op zondag 17 juli 2011 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee? Okay, het zal wel aan je Marokkaanse achtergrond liggen.
Nee. Jij wel begrijp ik? Zo dan, jij wereldreiziger!quote:Op zondag 17 juli 2011 17:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kom vaak genoeg in Libanon, jij ook?
Wereldreiziger, hardly. Libanon kom ik wel vaak.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee. Jij wel begrijp ik? Zo dan, jij wereldreiziger!
Niet sinds, maar tijdens de jaren 70 een stilstand heeft gehad, ja dat klopt. Maar nogmaals, wat is er door de Palestijnen in Libanon vernietigd, laat staan totaal vernietigd?quote:Maar jij vind dus niet dat Libanon er sinds, let's say, de jaren 70 op achteruit is gegaan?
De Libanezen denken daar over het algemeen anders over, tenzij je een jarendurende burgeroorlog door moslimextremisten als positief ziet.
Wat er is vernietigd? Nou de hoofdstad bijvoorbeeld (het Parijs van het oosten). Het liberale klimaat. Duizenden mensen. De economie. De onafhankelijkheid etcquote:Op zondag 17 juli 2011 17:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wereldreiziger, hardly. Libanon kom ik wel vaak.
[..]
Niet sinds, maar tijdens de jaren 70 een stilstand heeft gehad, ja dat klopt. Maar nogmaals, wat is er door de Palestijnen in Libanon vernietigd, laat staan totaal vernietigd?
De Arabische Lente komt naar je toe deze zomer!quote:Tel Aviv tent city erected in protest against high house prices
Israelis complain they are being forced to move to the suburbs as the prime minister promises to look into the rent crisis
Dozens of protest tents have been erected in Tel Aviv, with plans for further encampments in other Israeli towns and cities. But the nascent protest movement is not about democracy or dictators – but house prices.
In an echo of the tactics of pro-democracy protesters in the region, students and young workers in Israel's main city have pledged to remain in the protest tents until action has been taken to address the issue of high housing costs. Hundreds of supporters joined the core of tent-dwellers in Rothschild Avenue, one of the city's most prosperous streets, over the weekend.
The National Students' Union, which joined the protest after it began, said it would pitch further protest camps in universities and colleges around the country.
Protesters told the Israeli media that rents were too high and that the cost of buying homes was prohibitive. "I work as a waitress and study, I receive regular help from my parents, and I'm still overdrawn at the bank," 26-year-old student Lior Birger told Yedioth Ahranoth. Her rent was 2,300 shekels (£416) a month.
Nir Ginosar, 35, said he, his wife and child were forced to leave Tel Aviv for cheaper housing in the suburbs. "Both I and my wife work and earn a decent living, but without help from our parents we'll never get to buy a home. Our struggle is for working folks who simply can't make ends meet."
The Israeli prime minister, Binyamin Netanyahu, promised Sunday's cabinet meeting that the government would address the protesters' concerns.
"I am aware of the rent crisis," he said. "I am certainly aware of the housing crisis … We are a small country. We have a very large demand for apartments, both for purchase and for rental, and there are not enough apartments."
He said the government would tackle the "insane bureaucracies" that were to blame for the dearth of new construction.
Demand for housing is high in Tel Aviv, Jerusalem and other main cities where most employment is concentrated. The shortage of property is exacerbated by a large number of homes owned by American and European Jews who visit Israel two or three times a year.
In some areas, the burgeoning ultra-orthodox community has added to the pressure on housing stock. Ultra-orthodox families are large; having eight or nine children is not uncommon.
The Israeli authorities say there is plenty of available housing outside the main cities, and financial incentives are offered to those willing to relocate.
Housing minister Ariel Attias told Ma'ariv newspaper: "These people sitting in tents here in Tel Aviv don't want to live in the periphery. The fact of the matter is that there is only a shortage in areas of high demand. Another fact is that there are plenty of apartments available at much lower prices [outside Tel Aviv]. The world does not begin and end in Tel Aviv."
The city authorities said they would permit the protest tents to remain as long as demonstrators maintained public order.
Ze hebben heel Sabra en Shatila onder het bloed gesmeerd toen Sharon Libanon was binnengevallen en dat had omsingeld.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:45 schreef Triggershot het volgende:
Niet sinds, maar tijdens de jaren 70 een stilstand heeft gehad, ja dat klopt. Maar nogmaals, wat is er door de Palestijnen in Libanon vernietigd, laat staan totaal vernietigd?
De hele Libaneze burgeroorlog is begonnen door de PLO.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben heel Sabra en Shatila onder het bloed gesmeerd toen Sharon Libanon was binnengevallen en dat had omsingeld.
Grappig, de Palestijnen hebben dus de hoofdstad, het liberale klimaat, de economie en duizenden mensen totaal vernietigd?quote:Op zondag 17 juli 2011 17:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat er is vernietigd? Nou de hoofdstad bijvoorbeel (het Parijs van het oosten). Het liberale klimaat. Duizenden mensen. De economie etc
'Ze' is de Palestijnen?quote:Op zondag 17 juli 2011 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben heel Sabra en Shatila onder het bloed gesmeerd toen Sharon Libanon was binnengevallen en dat had omsingeld.
quote:Op zondag 17 juli 2011 18:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappig, de Palestijnen hebben dus de hoofdstad, het liberale klimaat, de economie en duizenden mensen totaal vernietigd?
- Beiroet staat nog steeds.
- Het liberale klimaat is alleen maar vermeerderd met het vertrek van Syrische bezetting.
- Na de burgeroorlog is Libanese economie prima hersteld, maar het was de dood van Hariri en Israëlische bombardementen die wederom een klap uitdeelden.
- Helaas zijn zowel de Palestijnen als Israeliërs beiden verantwoordelijk voor duizenden Libanese doden.
Ja, die spetterden hun bloed maar in het rond.quote:
Falangisten zijn geen Palestijnen.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, die spetterden hun bloed maar in het rond.
Ah, vervolgens over gaan naar crosstopics en het veranderen van woorden.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Goed, ga maar weer geloven in djinns of zo. Dit slaat echt nergens op.
Berlijn bestaat ook nog, maar wil je beweren dat het niet plat is gegooid?
Nogmaals mijn beste, burgeroorlog staat niet gelijk aan totale vernietiging. Maar dat wist je natuurlijk al.quote:De PLO is de directe oorzaak voor de burgeroorlog, dat is een feit.
Grappig dat geloof en gelovigen je dogmatisch bezighoudt. Kenmerkend voor gelovigen btw.quote:Maar ja, je zal wel niet zoveel ophebben met feiten en 'geloven' dat het anders zit.
quote:Op zondag 17 juli 2011 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Berlijn is niet totaal vernietigd.
Het was wel Palestijns bloed, dus dan is duidelijk wie er zo'n smeerboel van heeft gemaakt.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Falangisten zijn geen Palestijnen.
Uiteraard, de door jou gehanteerde definities zijn representatief voor 'de' westerling en de mijne voor 'de' Islamiet, juist ja, dat zal het zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Okaayyyyyy moslims houden er blijkbaar andere definities op na.
Ah oké.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was wel Palestijns bloed, dus dan is duidelijk wie er zo'n smeerboel van heeft gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |