abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:16:03 #226
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_100260318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]

Het kan best zijn dat ik geen goed idee heb van de Israeliasche economie, maar wat je allemaal vertelt, vind ik geen geruststelling.

[..]

Je bent niet de enige die geen goed idee heeft, seeing it is still not believing it :P .
Maar ik heb nooit een flauw benul gehad van economie, welke dan ook.
Net zoals ik niet begrijp dat de VS bijna bankroet is maar toch nog AAA status heeft, terwijl Griekenland en Portugal de 'junk'-status hebben :? .
(Ja, begrijp natuurlijk dat het te maken heeft met de grootte en de impact op de wereldeconomie, maar op wereldniveau is het ook een grote zooi, dat vind ik nog minder geruststellend dan onze eigen kleine economie.)
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_100292282
quote:
Geeft des te meer aan hoe Israël verschilt van omringende landen. Het is geen schurkenstaat zoals Syrië of Egypte, hoe graag sommigen hier dat ook zouden willen. Israël is een democratie en een rechtstaat, de enige in het MO. Daarom verdienen en hebben ze onze steun.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:13:10 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100294610
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:29 schreef waht het volgende:

[..]

Geeft des te meer aan hoe Israël verschilt van omringende landen. Het is geen schurkenstaat zoals Syrië of Egypte, hoe graag sommigen hier dat ook zouden willen. Israël is een democratie en een rechtstaat, de enige in het MO. Daarom verdienen en hebben ze onze steun.
Amerika is ook een democratie en een rechtsstaat, maar door hun illegale oorlogen verdienen ze geen steun.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:29:00 #229
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100295405
quote:
Mooi dat Israel zich ook maar gewoon aan hun grondwet houdt, ook al is men het er niet mee eens. Daarmee verschillen ze wel van sommige andere landen in die regio, waar men de grondwet aan hun laars lapt.
Laffe huichelaar
pi_100295804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerika is ook een democratie en een rechtsstaat, maar door hun illegale oorlogen verdienen ze geen steun.
Doet me vrij weinig.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:57:23 #231
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100296870
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bladibla
pi_100296974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:57 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Bladibla
Blo blo blaberdiebla
pi_100298110
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:29 schreef waht het volgende:
Ja zo kan ik het ook, eerst van die illegale nederzettingen niet alleen gedogen maar stiekem steunen, door bvb beveiliging door de IDF, maar als een rechter er tig jaar later eindelijk iets van zegt is dat ineens het bewijs dat ze 'beter' zijn?
Daarnaast, je hebt het stukje gemist waarbij de reactie van de regering voorspelt wordt, en dat het nog maar afwachten is of het echt gebeurd?

Klein stukje voorgeschiedenis
http://peacenow.org.il/en(...)-seeks-another-delay
pleased to meet you
  donderdag 4 augustus 2011 @ 00:32:24 #234
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100298270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook, eerst van die illegale nederzettingen niet alleen gedogen maar stiekem steunen, door bvb beveiliging door de IDF
Dat is niet stiekem steunen. Een van de kerntaken van een leger is het beschermen van de burgers. Ook al wonen ze op nog zo'n bedenkelijke plaats.
pi_100298273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:16 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Je bent niet de enige die geen goed idee heeft, seeing it is still not believing it :P .
Maar ik heb nooit een flauw benul gehad van economie, welke dan ook.
Net zoals ik niet begrijp dat de VS bijna bankroet is maar toch nog AAA status heeft, terwijl Griekenland en Portugal de 'junk'-status hebben :? .
(Ja, begrijp natuurlijk dat het te maken heeft met de grootte en de impact op de wereldeconomie, maar op wereldniveau is het ook een grote zooi, dat vind ik nog minder geruststellend dan onze eigen kleine economie.)
Ik lees vandaag in de krant dat 25 % van de Israeliërs onder de armoedegrens leeft. Er wordt overigens geen onderscheid gemaakt tussen joodse en Arabische Israeliërs!
Dan kun je toch niet zeggen dat de economie goed draait, lijkt me.
En ja, die AAA-status van de VSvA versus de junk-status van Griekenland verbaast me ook.

Grappig vond ik in het krantenartikel, dat Netanyahu uitriep, dat hij geen Europese situatie wilde. Terwijl Israel zich zo graag als verlengstuk van Europa presenteert!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100298383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:32 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat is niet stiekem steunen. Een van de kerntaken van een leger is het beschermen van de burgers. Ook al wonen ze op nog zo'n bedenkelijke plaats.
Nee.
Als burgers zich tegen de wet gedragen, dienen ze opgepakt en gestraft te worden.

En bedenkelijke plaats? Ze brengen de staatsveiligheid in gevaar. Dus dienen ze verwijderd te worden.

Alternatief is natuurlijk, om ze onder de wetten van de lokale overheid te laten vallen. Als een Nederlander zich in Thailand wil vestigen, is dat zijn goed recht. Maar dan valt hij ook onder Thais recht. Dus drugssmokkel betekent levenslang.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100298412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Mooi dat Israel zich ook maar gewoon aan hun grondwet houdt, ook al is men het er niet mee eens. Daarmee verschillen ze wel van sommige andere landen in die regio, waar men de grondwet aan hun laars lapt.
Welke grondwet? Israël heeft geen grondwet, en al hadden ze die wel, dat heeft hiermee niets te maken.
Er wordt illegaal gebouwd op land in particulier Palestijns bezit .. het zou tijd worden dat de regering erop toeziet dat haar burgers zich aan de wet houden ..
pleased to meet you
pi_100298575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook, eerst van die illegale nederzettingen niet alleen gedogen maar stiekem steunen, door bvb beveiliging door de IDF, maar als een rechter er tig jaar later eindelijk iets van zegt is dat ineens het bewijs dat ze 'beter' zijn?
Daarnaast, je hebt het stukje gemist waarbij de reactie van de regering voorspelt wordt, en dat het nog maar afwachten is of het echt gebeurd?

Klein stukje voorgeschiedenis
http://peacenow.org.il/en(...)-seeks-another-delay
Deze beslissing van het hooggerechtshof is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik wil niet in herhaling vallen, maar aangezien dat alles is wat we nog doen: Israel is de enige democratie en rechtstaat in het MO.
pi_100298609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:32 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Je hoort die lui op te pakken, ze zijn bezig met illegale activiteiten, zij verstoten tegen de wet ..
het is gewoon absurd dat ze nog beschermd worden ook.

En dat dan nog afgezien van het feit dat het juist deze lui zijn die keer op keer Palestijnen aanvallen en provoceren, net zolang tot er letterlijk weer ergens een bom barst ..
pleased to meet you
pi_100298892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef waht het volgende:

[..]

Deze beslissing van het hooggerechtshof is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik wil niet in herhaling vallen, maar aangezien dat alles is wat we nog doen: Israel is de enige democratie en rechtstaat in het MO.
Als het een rechtstaat was zouden die lui niet beschermd worden door de IDF maar waren die illegale voorposten ontruimd zodra de eerste caravans er stonden .. tenminste, dat is dan mijn idee van een rechtstaat, dat de regering illegale activiteiten aanpakt ipv ze decennia lang te steunen
pleased to meet you
pi_100302493
Via twitter:

@BreakingNews Breaking News
Widespread reports of explosions in Gaza; Israeli planes overhead, via Twitter

2 hours ago
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_100303105
Via mijn PC
@breaking news breaking news
widespread reports
en wat ging daar aan voor af .
twee grat raketten in de askhol omgeving en een near askelon....Via mijn PC 3 hours ago ... thanks .

[ Bericht 34% gewijzigd door C_N op 04-08-2011 07:12:26 ]
pi_100303340
10 min geleden.. 5 mensen licht gewond bij een grat aanval van uit de haat baarden strook .
pi_100303526
grat uit haat baarden strook land in askelon omgeving geen gewonden
pi_100303558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hoort die lui op te pakken, ze zijn bezig met illegale activiteiten, zij verstoten tegen de wet ..
het is gewoon absurd dat ze nog beschermd worden ook.

En dat dan nog afgezien van het feit dat het juist deze lui zijn die keer op keer Palestijnen aanvallen en provoceren, net zolang tot er letterlijk weer ergens een bom barst ..
ow ja .ze worden beschermd . zo volgens jou rechtstaat moeten ze vermoord worden .
pi_100303736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef waht het volgende:

[..]

O? Hoeveel Palestijnse stemmen kreeg Netanyahu. Israel is een magere, uiterst selectieve democratie. Weinig om trots op te zijn. Overigens vergeet je Turkije en in veelm mindere mate Libanon.
pi_100303856
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

O? Hoeveel Palestijnse stemmen kreeg Netanyahu. Israel is een magere, uiterst selectieve democratie. Weinig om trots op te zijn. Overigens vergeet je Turkije en in veelm mindere mate Libanon.
:? -O-
moeilijk he

_O- _O- _O- _O- _O- 8)7 |:( Hoeeel palestijnse stemmen kreeg netanyahu.
geen .de Israelishe arabs konden voor hun arab partijen stemmen ..
de palestijnen in de gebieden mogen ..eh sorry moeten stemmen op de haat baarde /hamas of op een ilegale ( president) abbas .. snap je /
pi_100303980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Welke grondwet? Israël heeft geen grondwet, en al hadden ze die wel, dat heeft hiermee niets te maken.
Er wordt illegaal gebouwd op land in particulier Palestijns bezit .. het zou tijd worden dat de regering erop toeziet dat haar burgers zich aan de wet houden ..
-O- moedeloos.. Ik denk er is weer regen in Nederland ...zuren regen .
pi_100307942
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel, ongetwijfeld een aantal. Maar jij doelt op Palestijnen die niet in Israël wonen.

Turkije en Libanon staan misschien ook op het lijstje, Gaza kan er ook wel bij. Dan nog staat Israël met stip bovenaan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:47:05 #250
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100308377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 07:15 schreef C_N het volgende:
10 min geleden.. 5 mensen licht gewond bij een grat aanval van uit de haat baarden strook .
Het was net een tijdje wat rustiger, of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')