Je bent niet de enige die geen goed idee heeft, seeing it is still not believing itquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat ik geen goed idee heb van de Israeliasche economie, maar wat je allemaal vertelt, vind ik geen geruststelling.
[..]
Geeft des te meer aan hoe Israël verschilt van omringende landen. Het is geen schurkenstaat zoals Syrië of Egypte, hoe graag sommigen hier dat ook zouden willen. Israël is een democratie en een rechtstaat, de enige in het MO. Daarom verdienen en hebben ze onze steun.quote:
Amerika is ook een democratie en een rechtsstaat, maar door hun illegale oorlogen verdienen ze geen steun.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:29 schreef waht het volgende:
[..]
Geeft des te meer aan hoe Israël verschilt van omringende landen. Het is geen schurkenstaat zoals Syrië of Egypte, hoe graag sommigen hier dat ook zouden willen. Israël is een democratie en een rechtstaat, de enige in het MO. Daarom verdienen en hebben ze onze steun.
Mooi dat Israel zich ook maar gewoon aan hun grondwet houdt, ook al is men het er niet mee eens. Daarmee verschillen ze wel van sommige andere landen in die regio, waar men de grondwet aan hun laars lapt.quote:
Doet me vrij weinig.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerika is ook een democratie en een rechtsstaat, maar door hun illegale oorlogen verdienen ze geen steun.
Bladiblaquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerika is ook een democratie en een rechtsstaat, maar door hun illegale oorlogen verdienen ze geen steun.
Ja zo kan ik het ook, eerst van die illegale nederzettingen niet alleen gedogen maar stiekem steunen, door bvb beveiliging door de IDF, maar als een rechter er tig jaar later eindelijk iets van zegt is dat ineens het bewijs dat ze 'beter' zijn?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:29 schreef waht het volgende:
Geeft des te meer aan hoe Israël verschilt van omringende landen. Het is geen schurkenstaat zoals Syrië of Egypte, hoe graag sommigen hier dat ook zouden willen. Israël is een democratie en een rechtstaat, de enige in het MO. Daarom verdienen en hebben ze onze steun.
Dat is niet stiekem steunen. Een van de kerntaken van een leger is het beschermen van de burgers. Ook al wonen ze op nog zo'n bedenkelijke plaats.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook, eerst van die illegale nederzettingen niet alleen gedogen maar stiekem steunen, door bvb beveiliging door de IDF
Ik lees vandaag in de krant dat 25 % van de Israeliërs onder de armoedegrens leeft. Er wordt overigens geen onderscheid gemaakt tussen joodse en Arabische Israeliërs!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:16 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die geen goed idee heeft, seeing it is still not believing it.
Maar ik heb nooit een flauw benul gehad van economie, welke dan ook.
Net zoals ik niet begrijp dat de VS bijna bankroet is maar toch nog AAA status heeft, terwijl Griekenland en Portugal de 'junk'-status hebben.
(Ja, begrijp natuurlijk dat het te maken heeft met de grootte en de impact op de wereldeconomie, maar op wereldniveau is het ook een grote zooi, dat vind ik nog minder geruststellend dan onze eigen kleine economie.)
Nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:32 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat is niet stiekem steunen. Een van de kerntaken van een leger is het beschermen van de burgers. Ook al wonen ze op nog zo'n bedenkelijke plaats.
Welke grondwet? Israël heeft geen grondwet, en al hadden ze die wel, dat heeft hiermee niets te maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mooi dat Israel zich ook maar gewoon aan hun grondwet houdt, ook al is men het er niet mee eens. Daarmee verschillen ze wel van sommige andere landen in die regio, waar men de grondwet aan hun laars lapt.
Deze beslissing van het hooggerechtshof is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik wil niet in herhaling vallen, maar aangezien dat alles is wat we nog doen: Israel is de enige democratie en rechtstaat in het MO.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook, eerst van die illegale nederzettingen niet alleen gedogen maar stiekem steunen, door bvb beveiliging door de IDF, maar als een rechter er tig jaar later eindelijk iets van zegt is dat ineens het bewijs dat ze 'beter' zijn?
Daarnaast, je hebt het stukje gemist waarbij de reactie van de regering voorspelt wordt, en dat het nog maar afwachten is of het echt gebeurd?
Klein stukje voorgeschiedenis
http://peacenow.org.il/en(...)-seeks-another-delay
Je hoort die lui op te pakken, ze zijn bezig met illegale activiteiten, zij verstoten tegen de wet ..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:32 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat is niet stiekem steunen. Een van de kerntaken van een leger is het beschermen van de burgers. Ook al wonen ze op nog zo'n bedenkelijke plaats.
Als het een rechtstaat was zouden die lui niet beschermd worden door de IDF maar waren die illegale voorposten ontruimd zodra de eerste caravans er stonden .. tenminste, dat is dan mijn idee van een rechtstaat, dat de regering illegale activiteiten aanpakt ipv ze decennia lang te steunenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef waht het volgende:
[..]
Deze beslissing van het hooggerechtshof is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik wil niet in herhaling vallen, maar aangezien dat alles is wat we nog doen: Israel is de enige democratie en rechtstaat in het MO.
ow ja .ze worden beschermd . zo volgens jou rechtstaat moeten ze vermoord worden .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hoort die lui op te pakken, ze zijn bezig met illegale activiteiten, zij verstoten tegen de wet ..
het is gewoon absurd dat ze nog beschermd worden ook.
En dat dan nog afgezien van het feit dat het juist deze lui zijn die keer op keer Palestijnen aanvallen en provoceren, net zolang tot er letterlijk weer ergens een bom barst ..
O? Hoeveel Palestijnse stemmen kreeg Netanyahu. Israel is een magere, uiterst selectieve democratie. Weinig om trots op te zijn. Overigens vergeet je Turkije en in veelm mindere mate Libanon.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:40 schreef waht het volgende:
[..]
Deze beslissing van het hooggerechtshof is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik wil niet in herhaling vallen, maar aangezien dat alles is wat we nog doen: Israel is de enige democratie en rechtstaat in het MO.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
O? Hoeveel Palestijnse stemmen kreeg Netanyahu. Israel is een magere, uiterst selectieve democratie. Weinig om trots op te zijn. Overigens vergeet je Turkije en in veelm mindere mate Libanon.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Welke grondwet? Israël heeft geen grondwet, en al hadden ze die wel, dat heeft hiermee niets te maken.
Er wordt illegaal gebouwd op land in particulier Palestijns bezit .. het zou tijd worden dat de regering erop toeziet dat haar burgers zich aan de wet houden ..
Geen idee hoeveel, ongetwijfeld een aantal. Maar jij doelt op Palestijnen die niet in Israël wonen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
O? Hoeveel Palestijnse stemmen kreeg Netanyahu. Israel is een magere, uiterst selectieve democratie. Weinig om trots op te zijn. Overigens vergeet je Turkije en in veelm mindere mate Libanon.
Het was net een tijdje wat rustiger, of niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 07:15 schreef C_N het volgende:
10 min geleden.. 5 mensen licht gewond bij een grat aanval van uit de haat baarden strook .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |