Moet even rustig aan doen met het geld, dus heb even niet zo veel te melden, wat de rest hun excuus is zou ik zo niet weten...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:13 schreef OProg het volgende:
Wat is het hier stil.
Ik heb The Salt Road van Pain of Salvation en The Tangent's Comm op vinyl gekocht.
[ afbeelding ]
pfoeh ik denk dat dat heel erg jaren 70 isquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb trouwens een keer een platenspeler gezien die had een ronde stofkap, als een soort kaasstolp. Zo een wil ik eigenlijk wel hebben. Weet iemand een merk dat ze zo gemaakt heeft?
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:56 schreef mr_cucumber het volgende:
En ik twijfel over deze box: http://www.deftones.com/splash/
Nou zelfs met baan vraag ik me af of ik er wel 200 euro voor over heb. Ondanks dat zwak voor de Deftones wat ook hier aanwezig is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh dat is wel erg fijn idd, heb dat over het hoofd gezien....fuck werkloos zijn is nooit grappig
Dat is bijna zeker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:39 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Nou zelfs met baan vraag ik me af of ik er wel 200 euro voor over heb. Ondanks dat zwak voor de Deftones wat ook hier aanwezig is.
Aan de andere kant, de eerste 500 zijn al uitverkocht via Deftones.com, de overige zullen ook wel hard gaan. Zit er dik in dat je hem over een tijdje voor het dubbele op eBay tegen gaat komen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Je bedoelt zeker niet deze ufo van philips?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb trouwens een keer een platenspeler gezien die had een ronde stofkap, als een soort kaasstolp. Zo een wil ik eigenlijk wel hebben. Weet iemand een merk dat ze zo gemaakt heeft?
OE...bofkontquote:Op maandag 17 oktober 2011 07:52 schreef Oceanonix het volgende:
Na het concert van Joe Bonamassa de volgende gesigneerde exemplaren weten te scoren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan alleen een plaatje van de cd vinden, hoes LP is hetzelfde als de cd
[ afbeelding ]
Wij kopen vaak vinyl bij het concert van de betreffende artiest. Zeker bij de nog niet zo bekende komt het dan terecht bij de artiest zelf.
Nee, misschien ook best leuk, maar ik bedoel echt een met een doorzichtige halve bol als stofkap.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker niet deze ufo van philips?
[ afbeelding ]
dingenquote:
Oe de John Henry plaat moet ik ook hebben, op het verlanglijstjequote:Op maandag 17 oktober 2011 07:52 schreef Oceanonix het volgende:
Na het concert van Joe Bonamassa de volgende gesigneerde exemplaren weten te scoren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan alleen een plaatje van de cd vinden, hoes LP is hetzelfde als de cd
[ afbeelding ]
Wij kopen vaak vinyl bij het concert van de betreffende artiest. Zeker bij de nog niet zo bekende komt het dan terecht bij de artiest zelf.
Tof album, toffe band.quote:
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:36 schreef Gehenna het volgende:
en tot mijn verbazing zat de Slayer LP goed verpakt tussen deze 2 platenleuk zulke verrassingen
Zoeits heb ik ook wel een keer gehad, maar helaas met minder interessante platen (categorie alle 13 goed)quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:36 schreef Gehenna het volgende:
en tot mijn verbazing zat de Slayer LP goed verpakt tussen deze 2 platenleuk zulke verrassingen
Ja inderdaad, gelukkig dat ik altijd de ochtend na een avond doorzakken even een rondje internet doe om de mogelijke schade in te perken. Niet dat dit nu zo wereldschokkend wasquote:
Ik heb vanaf de 50 ook maar de albums met de natte vinger een plek toegewezen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Misschien maar eens proberen ja, ookal heb ik moeite met platen indelen op welke ik het beste vind
Is dat niet Never mind the bollocks, here's ....quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:53 schreef Gehenna het volgende:
paar nieuwe op de matbied je op een morgen op Marktplaats een paar cent op wat platen, gaan ze ineens allemaal akkoord
D.R.I. - Dealing with it
Slayer - Reign in Blood
Rainbow - Rising
Mercyful Fate - Melissa
Sex Pistols - Never Mind the Buzzcocks, Here's ...
Fugazi - Fugazi (7 songs)
Rob de Nijs - Met je Ogen Dicht (zat er ook ineens bij )
wel prachtig dat mijn Slayer LP ingepakt was tussen een plaat van een evangelisch koor en een plaat van Elly en Rikkert
haha idd, toch te vaak die show bekeken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat niet Never mind the bollocks, here's ....
Ik maak zelf die fout ook altijdquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha idd, toch te vaak die show bekeken?
Wat een geweldige plaat is dat zeg, ik kende wat bootlegs en de brian wilson versie, maar dit is 'm gewoon hoorquote:
hmm dat is minder die van mij moet ik ook af en toe verzetten maar met de strobo en het pitch knopje is het zo gepiept.quote:
Paar jaar geleden zaten er aan de Nieuwe Binnenweg wel een aantal zaken. Vanuit de stad gezien krijg je de Plaatboef, maar daar net voor zat ook een met veel house maar ik weet niet of die er nog is. Stukje verder aan de andere kant van de weg ook een vinylzaak met allerlei soorten muziek waaronder dance (die zit er zeker nog) en nog wat verderop weer aan de Plaatboef kant zaten er ook een paar maar of die er nog zijn? Ik zag ze een jaar of 2, 3 geleden nog wel.quote:Op maandag 7 november 2011 15:15 schreef Jordyo2 het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende: ik wil naast digitaal ook vinyl draaien, genre is voornamelijk deep house. Iemand een idee waar ik dit soort vinyl platen in Rotterdam in een fysieke winkel kan kopen?
Ik heb dat bij mijn vorige platenspeler 2x gehad. Eerste keer heb ik 'm laten repareren, tweede keer heb ik maar een nieuwe gekocht. Het hoeft niet aan de snaar te liggen, kan ook de aandrijving zijn. Ik kreeg de 1e keer volgens mij een hele nieuwe arm. Maar goed, dat was een Onkyo platenspeler. Was best goed qua geluid trouwens.quote:Op maandag 7 november 2011 16:42 schreef Thijsssss het volgende:
Vandaag wilde ik mijn nieuwe plaat die ik gekregen heb (Elbow - The Seldom Seen Kid) op de speler leggen, maar het was duidelijk hoorbaar dat het gewenste aantal toeren niet bereikt werd, de muziek werd veel te sloom gespeeld. Switchen naar 45 toeren zorgde ook niet voor een versnelling. Heeft dit waarschijnlijk te maken met een verouderde snaar? En is het moeilijk zo'n snaar te vervangen op een Thorens TD 160 MKII?
Dat lijkt mij wel. Thorens-en zijn er voor gemaakt om een paar snaren te verslijten, die zijn er om af en toe te vernieuwen. Je moet alleen even de juiste winkel vinden, waarmee ik je zou kunnen helpen wanneer je in Groningen zou wonen. Dat is een winkel met allerlei elektronica en hobby-elektronica die ik meen okaphone heet, de ouwe uitgelubberde meegenomen en na even graaien in een la hadden ze er eentje om te proberen. Maar ik neem aan dat een goeie audioboer ook snaren te koop heeft.quote:Op maandag 7 november 2011 16:42 schreef Thijsssss het volgende:
Vandaag wilde ik mijn nieuwe plaat die ik gekregen heb (Elbow - The Seldom Seen Kid) op de speler leggen, maar het was duidelijk hoorbaar dat het gewenste aantal toeren niet bereikt werd, de muziek werd veel te sloom gespeeld. Switchen naar 45 toeren zorgde ook niet voor een versnelling. Heeft dit waarschijnlijk te maken met een verouderde snaar? En is het moeilijk zo'n snaar te vervangen op een Thorens TD 160 MKII?
quote:Op zondag 13 november 2011 21:52 schreef Mascleta het volgende:
Als kind uit het digitale tijdperk heb ik gisteren in een kringloopwinkel mijn eerste twee LP's gekocht:
Simon & Garfunkel – Bridge Over Troubled Water
Label: CBS – S CBS 5954
Released: 1970
[ afbeelding ]
Elvis Presley – A Portrait In Music
Label: RCA Victor – SRS 558, RCA Camden – SRS 558
Country: Netherlands
Released: 1973
[ afbeelding ]
Allebei in topstaat. Prijs: 0,50 per stuk
Komende week op zoek naar een goede platenspeler en versterker.
Die heb ik ook beide in de kast staanquote:Op zondag 13 november 2011 21:52 schreef Mascleta het volgende:
Als kind uit het digitale tijdperk heb ik gisteren in een kringloopwinkel mijn eerste twee LP's gekocht:
Simon & Garfunkel – Bridge Over Troubled Water
Label: CBS – S CBS 5954
Released: 1970
[ afbeelding ]
Die heb ik beide ook in de kast staanuit de verzameling van mijn moeder
Elvis Presley – A Portrait In Music
Label: RCA Victor – SRS 558, RCA Camden – SRS 558
Country: Netherlands
Released: 1973
[ afbeelding ]
Allebei in topstaat. Prijs: 0,50 per stuk
Komende week op zoek naar een goede platenspeler en versterker.
Is dat bijzonder? Goede plaat trouwens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:33 schreef OProg het volgende:
Vandaag oa:
[ afbeelding ]
Met originele hoes met structuur.
Wat een held is het toch ook hèquote:Op woensdag 16 november 2011 23:45 schreef Frenkel het volgende:
Gisteren bij het concert van Frank Turner deze aangeschaft en ook maar meteen laten signeren!
[ afbeelding ]
dat logo is best wel gestolen van de foxboro hot tubs uit 2008quote:Op woensdag 16 november 2011 23:45 schreef Frenkel het volgende:
Gisteren bij het concert van Frank Turner deze aangeschaft en ook maar meteen laten signeren!
[ afbeelding ]
Alsof dat logo uit 2008 zou komenquote:What does FTHC stand for?
The HC stands for “hardcore”. In the USA in the early 80′s, each scene would have a little logo that’d be a cross with the initials LAHC (for Los Angeles), NYHC (for New York) and so on. So it’s a little visual joke, and a nice logo for me.
Ja die kwam begin vorige week binnenquote:Op maandag 21 november 2011 17:44 schreef Panic_A het volgende:
Heb je de LP van Mars Red Sky al binnen? Bij mij straat ie nog op pre-order.
ik kijk ook wel eens op www.lpwinkel.nl, ze hebben vrijwel geen nieuwe muziek, maar voor een leuke klassieker, kun je daar altijd wel slagenquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:44 schreef Marquito het volgende:
Sinds 2 weken ook in het bezit van een platenspeler, heb tot nu toe 8 platen maar als goed is komt vandaag iemand een lading LPs brengen
Ben in ieder geval Marktplaats en Ebay een beetje aan het afspeuren naar leuke platen, iemand nog tips voor andere websites?
[..]
quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik kijk ook wel eens op www.lpwinkel.nl, ze hebben vrijwel geen nieuwe muziek, maar voor een leuke klassieker, kun je daar altijd wel slagen
Ah, Zo'n winkelquote:Het is arbitrair, maar onder moderne pop/rock verstaan wij de muziek die na 1970 is gemaakt.
hehe, ja het is vooral een handige site voor papa-rockquote:
Marktplaats staan er soms hele redelijke voor een paar tientjes, ligt er ook aan hoe hoog je budget is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kan de lp-speler van m'n stereo toren niet vindenIemand tips om een leuke lp speler te vinden (2e hands of nieuw)
gr gr
Ik kan qua budget wel hoger. Rond de 100? 150? Ik weet niet wat een redelijke prijs is...quote:Op woensdag 23 november 2011 09:45 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Marktplaats staan er soms hele redelijke voor een paar tientjes, ligt er ook aan hoe hoog je budget is.
Ik heb een goede sony met tulp aansluiting, was 4 euro op de rommelmarkt. Gelukstreffer, maar je kan in alle prijsklasses een pickup kopen.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik kan qua budget wel hoger. Rond de 100? 150? Ik weet niet wat een redelijke prijs is...
quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik kijk ook wel eens op www.lpwinkel.nl, ze hebben vrijwel geen nieuwe muziek, maar voor een leuke klassieker, kun je daar altijd wel slagen
Bedankt voor de websites, zal ze eens doorbladeren. Klassiekers zijn altijd welkomquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:30 schreef Gehenna het volgende:
en in het zelfde caliber: http://www.deplatenzolder.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |