Ok dit ga ik even analyseren:quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:14 schreef WatDachtJeNou het volgende:
1. Rechten is vergelijkbaar aan een hbo studie, en verdient het absoluut niet om het bachelor-master systeem te mogen hanteren wat mij betreft.
2. Je weet zelf ook net zo goed hoe dat komt dat er zo weinig banen in te vinden zijn, dat is gewoon omdat er zo ontiegelijk veel te veel rechtenstudenten zijn.
3. Elke proleet die niet weet wat hij wil gaat rechten doen.
Ik bedoel, kom op man. Wie hou je nou voor de gek.
Daarbij is een goede baan hebben nogal relatief. Ik heb bijvoorbeeld liever een leuke baan dan dat ik een baan heb waarbij ik een smak geld verdien.
Ik doe er dan ook geen flying fuck voorquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:21 schreef Tauchmeister het volgende:
Tering, zelf met de hakken over de sloot door je eerste jaar komen en dan dit soort onzin gaan uitkramen. Doe eens normaal man.
Dude, ik heb 3 jaar beta gedaan. Ik weet hoe het allemaal werkt en rechten is absoluut geen pret studie zoals je zegt en denkt. Doe 1 jaar rechten en als je dat cum laude haalt dat betaal ik jou de komende 10 jaar mijn jaarsalaris.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:23 schreef WatDachtJeNou het volgende:
Ik zal het anders formuleren, want mensen beginnen alweer met beta dit, beta dat te smijten.
Rechten is een goeie studie, maar erg simpel, toegankelijk en voor de hand liggend voor mensen die niet precies weten wat ze willen. Dit zorgt ervoor dat er echt veel te veel mensen rechten gaan doen. Dit zorgt ervoor dat het voor velen een tamelijk hopeloze zaak wordt om straks een baan te vinden.
Ik vind dus dat (hoewel rechten wel een fatsoenlijke studie is) de vergelijking tussen die pretstudies en rechten in zekere zin wel gemaakt mag worden. De motivatie om het te gaan studeren is voor velen namelijk hetzelfde en de uitkomst is ook hetzelfde (select aantal uitblinkers die een goeie baan krijgen (ja, ook bij die pretstudies) en een hoop die achter het net vissen).
Daarom zeg ik, maak rechten ook duurder, zodat die idioten die het totaal niet serieus nemen nog eens 2 keer gaan nadenken voordat ze "dan maar rechten" gaan doen.
Het was echt niet bedoeld om op die lui neer te kijken hoor, al betrap ik mezelf er wel op dat ik dat af en toe wel doe, maar dat is omdat zij dat net zo hard op betastudenten doen.
Aantrekkelijk aanbod.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:24 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Dude, ik heb 3 jaar beta gedaan. Ik weet hoe het allemaal werkt en rechten is absoluut geen pret studie zoals je zegt en denkt. Doe 1 jaar rechten en als je dat cum laude haalt dat betaal ik jou de komende 10 jaar mijn jaarsalaris.
Ik vraag me af of je nou mij of aardappel bedoeld.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:21 schreef Tauchmeister het volgende:
Tering, zelf met de hakken over de sloot door je eerste jaar komen en dan dit soort onzin gaan uitkramen. Doe eens normaal man.
Mij sowieso, of iig dat lijkt mij. Tauch is hatin dat ik hem heb gequickscoped.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:26 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Aantrekkelijk aanbod.
[..]
Ik vraag me af of je nou mij of aardappel bedoeld.
Jou, kijk dit dan:quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:26 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je nou mij of aardappel bedoeld.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:23 schreef WatDachtJeNou het volgende:
Rechten is een goeie studie, maar erg simpel [..]
Punt 2 en 3 hoef ik niet op in te gaan, zo werkt het overal en dat klopt ook gewoon.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:22 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ok dit ga ik even analyseren:
1. rechten vergelijkbaar aan een HBO? Gast wat heb jij gedronken, rechten is denk ik het minst vergelijkbaar qua HBO studies, ik doe vakken voor totaal 30 ECTS en heb maar 6u verplicht college. HBO zou daarvoor 40u verplicht hebben. Het gaat allemaal om zelfstudie die je niet bij HBO krijgt. Ten tweede, al die beta studies (wat ik ook heb gedaan, 3 jaar biomedische wetenschappen hier) dat lijkt veel meer op HBO/cursus studies, en dan vooral geneeskunde. 9-5 college en dure practica, maak dat duurder. Die studie kost meer dan 1500e per jaar (voor buitenlanders kost die studie 17k).
2. Hier ben ik het mee eens, ontzettend veel rechten studenten. Daarom moet je jezelf ontstijgen.
3. Al die proleten die rechten kiezen omdat ze niks weten vallen af. Na het eerste jaar is in elke stad 50%+ afgevallen. Hou je de hardcore studenten over.
En ben je weer geband?
Ja prima dat je het wil afkappen, je verliest namelijk. Als je denkt dat rechten alleen stampen is dan ben je zo ontzettend naief. Bij BMW (wat ik dus gedaan had) was het alleen maar alles weten, heel simpel. Ken het boek en je haalt het tentamen. Zelf nadenken is overbodig.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:32 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Punt 2 en 3 hoef ik niet op in te gaan, zo werkt het overal en dat klopt ook gewoon.
Maar punt 1, ik had het misschien iets beter moeten specificeren, ik bedoelde met beta echt de TU studies. Ik ben het volkomen met je eens dat geneeskunde en biomedische wetenschappen heel veel op hbo lijken, want dat is alleen maar colleges en practica en fucking veel leren voor zover ik weet.
Dit klinkt misschien wel enigszins neerbuigend, maar zo is het niet bedoeld. Ik doelde meer op de studies waar je ver komt door je inzicht en intelligentie te gebruiken, in plaats van de studies waar je alleen maar hersenloos shit uit je kop hoeft te stampen zoals bij geneeskunde. Voor zover ik weet valt rechten eerder in de 2e categorie dan de 1e.
Maargoed, laten we er maar over kappen want we zijn allebei standplaatsgebonden, en dan kom je toch nooit uit dit soort discussies. Beetje vergelijkbaar met vvd en sp die gaan discussiëren dit.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:39 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ja prima dat je het wil afkappen, je verliest namelijk. Als je denkt dat rechten alleen stampen is dan ben je zo ontzettend naief. Bij BMW (wat ik dus gedaan had) was het alleen maar alles weten, heel simpel. Ken het boek en je haalt het tentamen. Zelf nadenken is overbodig.
Rechten daarentegen, de boeken lees ik maar 1x en voor de rest oefen ik. Bij de tentamens word namelijk niet gevraagd of je alles weet. Dat kan die hoogleraren geen ster boeien. Het gaat erom dat je de kennis die je op hebt gedaan kan toepassen. Elk tentamen dat wij krijgen is een puzzel. Als je goed bent in het puzzelen dan krijg je een hoog cijfer, als je er niet goed in bent haal je het niet. Het puzzelen kan je trainen door heel veel te oefenen, wat al die nerds die 9's halen doen. Hier moet ik wel even bij zeggen dat er sommige mensen zijn die tentamens halen zonder al te veel moeite, daarvoor heb ik zieke respect aangezien zij een hoog intellect hebben. Ik durf zelfs te beweren dat zij een hoger IQ hebben dan de meeste beta studenten.
Neerkijken op rechtenVerdiep je erin en ga dan blaten
Nee ik had iemand anders, geen ex gezeikquote:
Niet mn exquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:44 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Laat haar nou eens man, het is toch wel duidelijk dat dat niks meer wordt.
Inhoudelijk erop ingaan gaat te ver? (tevens geen persoonlijke haat)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:43 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]Blaten mag altijd, daarvoor is het blaten.
En als je denkt dat ik de discussie afkap omdat ik verlies, dan heb je het mis.Als dat het geval zou zijn dan is mijn gebruikelijke ritueel om gewoon steeds lompere en nikszeggende argumenten te gaan roepen, zodat de duscussie gewoon kapot gaat en stopt.
En die hoge IQ mensjes heb je overal zitten.
Ik ga er niet op in omdat ik net zeg dat ik ermee kap. We verschillen van mening en dat gaat toch niet veranderen, en ik heb geen zin in oeverloos gezeik waarop het ongetwijfeld gaat uitdraaien, aangezien jij gewoon niet veel zeikt en goeie hossel en drink stories hier plaatst en ik wil niet dat je verandert in een zeikerd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:45 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Nee ik had iemand anders, geen ex gezeik
[..]
Niet mn ex
[..]
Inhoudelijk erop ingaan gaat te ver? (tevens geen persoonlijke haat)
Ik wil de uiteindelijke uitkomst nou ook wel weten ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:49 schreef dreamzk het volgende:
Trouwens ik had toch gezged dat ik jullie niet zou vervelen meer met de soap rond mij en mn ex?
Eerlijkquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:50 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Ik ga er niet op in omdat ik net zeg dat ik ermee kap. We verschillen van mening en dat gaat toch niet veranderen, en ik heb geen zin in oeverloos gezeik waarop het ongetwijfeld gaat uitdraaien, aangezien jij gewoon niet veel zeikt en goeie hossel en drink stories hier plaatst en ik wil niet dat je verandert in een zeikerd.
Ik denk dat SBS nog de komende 3 seizoenen heeft vastgelegdquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:50 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Ik wil de uiteindelijke uitkomst nou ook wel weten ook.
Om trouwens door te gaan op zuip verhalen door te gaan, vandaag date gehad. Geen topper, zuipen als je wakker wordt en op een lege maag daarna bij een date doorgaan werkt niet helemaal. Mayb is dat de reden dat ze me nu afpist?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:50 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Ik ga er niet op in omdat ik net zeg dat ik ermee kap. We verschillen van mening en dat gaat toch niet veranderen, en ik heb geen zin in oeverloos gezeik waarop het ongetwijfeld gaat uitdraaien, aangezien jij gewoon niet veel zeikt en goeie hossel en drink stories hier plaatst en ik wil niet dat je verandert in een zeikerd.
Wss gewoon zwaar hard afgeknapt inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:52 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Om trouwens door te gaan op zuip verhalen door te gaan, vandaag date gehad. Geen topper, zuipen als je wakker wordt en op een lege maag daarna bij een date doorgaan werkt niet helemaal. Mayb is dat de reden dat ze me nu afpist?Zo nog de club pakken, wordt nog leuk.
Ach het leven zeg ik zo maar. Excuus van zieke opa, redelijke classic.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:53 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Wss gewoon zwaar hard afgeknapt inderdaad.
Dat is pas leuk als je het met zn allen in een party doet. Echt 3 man of meer. Elke keer dat je gesniped of getubed wordtquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:52 schreef WatDachtJeNou het volgende:
Wtf
Dat moet ik ook een keer doen, voor elke keer dat ik genoobtubed wordt.
Ja moeten we sowieso een keer doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:00 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Dat is pas leuk als je het met zn allen in een party doet. Echt 3 man of meer. Elke keer dat je gesniped of getubed wordt
Treurige zaak inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:55 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ach het leven zeg ik zo maar. Excuus van zieke opa, redelijke classic.
Tevens, wat voor een land is dit? http://www.powned.tv/nieu(...)ter_wegens_bots.html
Doodrijden mocht die agent voor mijn part. Zoals in de comments staat, risico van het vak als inbreker. Flikker een kk end op als je dan wordt aangereden, het liefst zou ik dan zien dat je zelf alle kosten qua zorg zelf betaald.
Niet hopen. Als je geownd wordt door een camper, moet je ook drinken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:05 schreef SoldMayor het volgende:
Is goed.
Jullie spelen.
Ik bij tegenstander.
Ik noobtube,
Jullie in coma.
LOL! Je gaat niet zeggen dat vanwege dat plaatje met 2 tepels je nu weer een andere hebt hèquote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:07 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Ik ben kk, aangenaam.
En we hebben het nu niet over de top die meer moet gaan betalen. We hebben het over falende studies zoals fucking vrijetijdsmanagement en dergelijke. Die mag je wat mij betreft gewoon opdoeken, maar ze duurder maken dan de andere studies werkt ook, zeker op de langere termijn.
SoldMayor op 6.35quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:52 schreef WatDachtJeNou het volgende:
Wtf
Dat moet ik ook een keer doen, voor elke keer dat ik genoobtubed wordt.
Pfff ja wordt leuk dan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:07 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Niet hopen. Als je geownd wordt door een camper, moet je ook drinken.
Nja dat valt ook niet te controleren hèquote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:00 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Dat is pas leuk als je het met zn allen in een party doet. Echt 3 man of meer. Elke keer dat je gesniped of getubed wordt
Daarom private match op rust met alleen snipers en thumpers, dan zie je aan de score hoeveel iedereen moet drinken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nja dat valt ook niet te controleren hè
Noobtube, duh!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:15 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Bedoel je het "camping losers" gedeelte of de noobtube?
Ik zou het ook op kunnen nemenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:14 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Daarom private match op rust met alleen snipers en thumpers, dan zie je aan de score hoeveel iedereen moet drinken.
Hij lijkt sowieso veel meer op pauly D.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:18 schreef Dr.Pringles het volgende:
Whaha, Sandy Ravage lijkt op Situation.
In Utrecht? Heb je ook bij Mebiose gezeten?quote:
Dit.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:21 schreef Tauchmeister het volgende:
Wat een kulargument.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
In Utrecht? Heb je ook bij Mebiose gezeten?
[..]
Dit.
Studeert net een jaar en je bent al behoorlijk dichtgetikt daar in Delft zo te zien. Zolang je geen verstand hebt van andere studies moet je er ook niet over blaten.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
[..]
Dit.
Studeert net een jaar en je bent al behoorlijk dichtgetikt daar in Delft zo te zien. Zolang je geen verstand hebt van andere studies moet je er ook niet over blaten.
Die laatste zin wel joh!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:54 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Totaal niet oh snap waardig, maargoed.
Laten we elkaar niet verkeerd begrijpen: Je indruk is dus dat de meeste alpha- en gammastudies pretstudies zijn vergeleken met betastudies?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:53 schreef WatDachtJeNou het volgende:
[..]
Wat een kulargument.Alsof je meer verstand hebt van verschillende studies die je nog nooit gedaan hebt als je al langer studeert.
Daarbij beweer ik nergens dat ik er verstand van heb, ik hoor het enkel uit 1e hand van maten van me die rechten zijn gaan doen. Ik kan wel vertellen dat iedereen heel verschillende dingen is gaan doen en dat ik tot nu toe van heel veel verschillende kanten van alles heb opgevangen, en dan vorm je een indruk daarvan, en ik blijf erbij dat die van mij redelijk accuraat is.
Daarbij is een beetje dichtgetikt doen helemaal zo slecht niet, het hoort erbij.
En nu ga ik slapen.
Paars nog iets zijn mijn kleuren (denk ik). De studiefeestjes blijven leuk, net zoals de Mebiomail!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
[..]
Dit.
Dan ben ik na 10 minuten al stom dronken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:00 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Mooi toch.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 04:57 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dan ben ik na 10 minuten al stom dronken.
Je moet echt een serieuze schop onder je reet krijgen dude. Echt... nokken met die muts, je voelt je er elke keer weer kut doorquote:Op donderdag 7 juli 2011 22:30 schreef dreamzk het volgende:
Om het gezeur van mij verder te ondersteunen, mn ex gaat mee als date naar lustrum 1x waarschijnlijk. The soap continues
Btw kk sorry dat ik niet reageer op je invites, slechte timing allemaal
Rechten is in feite een "makkelijkere" studie omdat het een kwestie is van regels uit je kop knallen en creatief om kunnen gaan met regeltjes. Met een goed geheugen en een vlotte babbel kom je al een eindje. Beta-studies draaien meer om het kunnen snappen van materie en verbanden leggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:31 schreef dreamzk het volgende:
Mensen die rechten onderschatten zijn eigenlijk best lief en naief. Net zoals een kat. Je wilt ze in een jutenzak stoppen en daarna in de fik steken/in de rivier gooien.
zegt iemand die zijn theorie in 1x haaltquote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:53 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Rechten is in feite een "makkelijkere" studie omdat het een kwestie is van regels uit je kop knallen en creatief om kunnen gaan met regeltjes. Met een goed geheugen en een vlotte babbel kom je al een eindje. Beta-studies draaien meer om het kunnen snappen van materie en verbanden leggen.
Ik zeg niet dat rechten makkelijker is, maar het is wel toegankelijker. Beta snap je wel, of snap je niet. Alpha studies kun je leren.
Al vind ik persoonlijk rechten moeilijker dan alle beta-studies, omdat mijn geheugen een zeef is en ik een schijthekel heb aan regeltjes
Dat is nu 3 weken geleden en als ik nu nog eens op zou gaan dan zou ik keihard zakken verwacht ikquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:00 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
zegt iemand die zijn theorie in 1x haalt
Belhamelquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:16 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb gisteren onze schietopstelling op het werk gesloopt
![]()
Tijdens het afvuren van onze stuwstof wordt de gasstraal naar boven afgeleid door een metalen pijp. Onze opstelling ligt plat en die "afleider" is eigenlijk gewoon een 90 graden bochtje.
De samenstelling van de brandstof die ik bedacht had brande echt als een tierelier, maar volgens mij is de temperatuur een beetje te hoog geweest aangezien er deel van de opstelling gesmolten is en er nu een groot gapend gat in die bocht zit waar de gesmolten metaaldeeltjes van de opstelling doorheen geblazen zijn
Was wel vet om te zien, echt een regen van vonken
nice!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:16 schreef Rossdale het volgende:
![]()
Tijdens het afvuren van onze stuwstof wordt de gasstraal naar boven afgeleid door een metalen pijp. Onze opstelling ligt plat en die "afleider" is eigenlijk gewoon een 90 graden bochtje.
De samenstelling van de brandstof die ik bedacht had brande echt als een tierelier, maar volgens mij is de temperatuur een beetje te hoog geweest aangezien er deel van de opstelling gesmolten is en er nu een groot gapend gat in die bocht zit waar de gesmolten metaaldeeltjes van de opstelling doorheen geblazen zijn
Wanneer komen de youtube filmpjes?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:16 schreef Rossdale het volgende:
![]()
De sletten krijgen elke dag een boterham met smeerkaas. En als ze meer willen krijgen ze petsen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:03 schreef Parvus het volgende:
Stop toch gewoon met studeren jongens. Magazijnwerk en Euroshopper bier, meer heb je niet nodig toch?
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:08 schreef Michhas het volgende:
[..]
De sletten krijgen elke dag een boterham met smeerkaas. En als ze meer willen krijgen ze petsen.
Wat, alsof ik vanuit de kleur van de gassen, het tempo waarmee ze ontstaan en de hoek van de vonken kan bepalen dat jouw brandstof eigenlijk CH3(C2HOH)6C5H5 is!quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:34 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Wat, alsof ik vanuit de kleur van de gassen, het tempo waarmee ze ontstaan en de hoek van de vonken kan bepalen dat jouw brandstof eigenlijk CH3(C2HOH)6C5H5 is!
Dat kan in principe heel goedquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:34 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Wat, alsof ik vanuit de kleur van de gassen, het tempo waarmee ze ontstaan en de hoek van de vonken kan bepalen dat jouw brandstof eigenlijk CH3(C2HOH)6C5H5 is!
Schaars geklede foto?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:56 schreef Sharpdressedman het volgende:
Krijg net een foto binnen die niet voor me bedoeld was....
Nee post de foto niet want bekende maar WTF als ik haar weer eens zie en moet ik haar smsje sturen dat ze foutje heeft gemaakt?
Gewoon een hint dat ze je wilt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:56 schreef Sharpdressedman het volgende:
Nee post de foto niet want bekende maar WTF als ik haar weer eens zie en moet ik haar smsje sturen dat ze foutje heeft gemaakt?
Wanneer kom je trouwens je brommer brengen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:56 schreef Sharpdressedman het volgende:
hey ross we moeten aan het einde van het seizoen een keer ff stukkie gaan touren man!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wanneer kom je trouwens je brommer brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |